Új hozzászólás Aktív témák

  • nagylaci32

    tag

    válasz BBéci #63564 üzenetére

    "...rendkívül egyszerű kivitelűnek, olcsó alapanyagokból előállítottaknak tűntek, függetlenül a hűtési/működési képességüktől..."

    Külön kell választani a fő funkciót a kényelmi extráktól.
    Attól, hogy valami egyszerű és olcsó anyagokból készül, nem feltétlenül jelenti azt, hogy rossz. Azt sem jelenti, hogy nincs jól megtervezve. Nem akarom védeni a gagyikat, de csak ennyiből még ne következtessünk a minőségére.

    OFF:
    Ha jól emlékszem, akkor az 1-es Golfban valami egyszerű szalagból volt a kiszállást segítő kapaszkodó. Később már ergonomikusabb, merev, fröccsöntött műanyagból készült ez az alkatrész az olcsóbb autókban. Manapság pedig viszkózus csillapítással ellátott, rugós előfeszítésű, kihajtható kapaszkodók szoktak lenni. Az 1-es Golfé rendkívül egyszerű kivitelű, olcsó alapanyagokból előállított cucc volt és mégis tartósan ellátta a funkcióját, tehát jó minőségű volt.

    Drágább autókban a nagyon "minőségi" ajtócsukódás érzetnek mi az ára? Az, hogy nehezéket tesznek a lemezekre, hogy az kevésbé zengjen becsapódáskor. Az autó fő funkcióját ez hátrányosan befolyásolja, de ez teszi prémiummá.

    Vannak a hangmérnökök által, a stúdióban használt hangtechnikai felszerelések. Ezeket használva veszik fel a zenét, amit hallgatunk. Egy hangmérnök úgy nyilatkozott a HiFi-s hangtechnikáról, hogy azokból is meg lehet venni a jót 10x-es áron, mint amennyibe a professzionális hangtechnika kerül. Annyiért már a HiFi-s cucc is szól úgy, mint pro audio, csak ki kell fizetni a színes tekerőgombot, a faberakást meg az egyéb funkciót tekintve szükségtelen extrát.

    Ezeket a példákat azért hoztam fel, hogy ne felejtsük, hogy a gépeknek mi a feladatuk. Tegyünk különbséget a nehézkesen használható, rövid élettartamú vacak és a normálisan legyártott, tartós, de olcsó gép között.

Új hozzászólás Aktív témák