Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • H-Zol

    senior tag

    válasz agszabv #2670 üzenetére

    "Azt tapasztalatom, hogy 30 éves hegesztők (akik egyébként nagyon jól hegesztenek) fingjuk nincsen alapvető elméletei-gyakorlati kérdésekről. Azért így csinálja mert így jó... :)"
    Magamra ismertem , de komolyan :D , pláne a nyár végén megvettem ezt
    a gépet , én hegesztettem az öcskös meg tekergete :D , ahogy mondtam neki , ezen az állításon 1,2 dróttal komoly kordont húztam !
    Az a baj , hogy én nem tanultam , de lassan 35 éve hegesztek , ház körül , meg mezőgazdaságban , nem napi szinten de rá lehet mondani , hogy elég sokat , sok rossz gépet megvásároltunk azokat mind át kellett javítani , hegeszteni , a pót kocsikat , amikor újítottuk fel akkor még nem volt Co -nk , némelyik át lett fenekelve és mind a négy pót új oldalakat kapott 1,5 mm tábla borítással , azt mind elektródával hegesztettem , két pótot még a nagy nehéz trafóval , a másik kettőt inverterrel , de az se nincs már meg , szétszáltak benne a tilisztorok, és az alaplap több alkatrésszel együtt megégett !!

  • makos0078

    tag

    válasz agszabv #2670 üzenetére

    4.
    Vékonyabb anyagoknál 2-3 Volttal kell kevesebb a CO2-hoz képest. Fejből passz, hogy vastagabbnál ez mennyit tolódik. Valahogy jobb a hatásfok meg azonos feszültségnél nagyobb a hőmérséklet corgonnál, ennyi rémlik. 🙃

  • makos0078

    tag

    válasz agszabv #2670 üzenetére

    5. Nagyobb előtoláshoz nagyobb feszültség kell. Akkor vannak pariban, ha szép, egyenletes sercegő hangja van a hegesztésnek.
    Szissssz-csatt-szisssssz-csatt: kicsi a huzalsebesség és/vagy nagy a feszültség. A varrat ránézésre egész jól is nézhet ki. Kevés a hozaganyag, ezért a huzal vissza tud égni az áramátadóig, és bele is tud sülni.
    Géppuska ropogás: nagy a huzalsebesség és/vagy kicsi a feszültség. A varrat tiszta pukli, meg madárkaki, mert annyi anyag megy be, ami nem tud rendesen megolvadni.
    Kiindulási alapként lehet használni neten is található MIG welding chart-okat, vagy a szinergikus gép segít is ebben, amibe ilyesmi van beépítve. Tekered az előtolást, az meg automatikusan beállít hozzá egy ideális feszültséget, amit lehet finomítani.

  • makos0078

    tag

    válasz agszabv #2670 üzenetére

    2.
    Bocsi, de corgonnál (Argonnál is) űrtartalomról meg nyomásról beszélünk, viszont CO2-nél kg-ban adjuk meg a töltetet (még ha a liter fel is van tüntetve a palackon.
    A palackban lévő gáz mennyisége Argon és kevertgáz esetén [liter] x [bar] = [liter - légköri nyomáson]. Pl. a 4,3 m3 / 200 bar palack tipikusan 22 liter körüli. 22 x 200 = 4400 liter = 4,4 m3.
    C02-nél a töltetet szorozzuk 500-al, és kijön a liter légköri nyomáson. 10 kg-os palack: 10 x 500 = 5000 liter. Kicsit több van benne, mint a 4 köbös corgonban.
    Corgon/Argon maradék töltetet a reduktor nyomásmérőjével ellenőrzünk, a maradék nyomás kb. arányos a maradék mennyiséggel.
    CO2 palackot tömeg méréssel ellenőrzünk, ki kell vonni a palackba ütött üres tömeget belőle, és megvan a maradék töltet mennyisége. A reduktor nyomásmérő órája kb. dísz, mert azonos hőmérsékleten mindig ugyanannyit mutat, csak a majdnem teljesen kifogyott palacknál kezd mélyrepülésbe. A palack alján folyékony állapotban van a CO2, fölötte meg gázként. Ha fogy a gázból, párolog a folyékonyból. Szobahőmérsékleten kb. 50-60 bar egyensúlyi nyomás (vagy mi a túró) van benne. Amikor napozott a kis tűzoltó palackom, akkor felment az 70 fölé is.

  • makos0078

    tag

    válasz agszabv #2670 üzenetére

    Ami fejből megy:
    1. Mindenki Amperben gondolkodik, hiszen az anyagvastagság növekedésével egyre nagyobb kell. De ez nem ilyen egyszerű. Ampert nem lehet állítani, az majd kialakul. Függ a feszültségtől, huzalátmérőtől, előtolási sebességtől, de még a pisztoly kezelésétől is. Ha minden más változatlan, akkor az előtolás sebességével együtt növekszik. Leegyszerűsítve a fogyós gép olyan áramforrás, amely tartja a beállított feszültséget az áramerősségtől függetlenül. Amelyik gép A-t jelez ki, az valami várható értéket mutat, aztán hegesztés közben esetleg mutatja a valóságot vagy ahhoz közelit. Az egészet nem egyszerű felfogni, ezért a gyártók sokszor (szándékosan) “Amper tekerőként” feliratozzák az előtolási sebesség potiját.
    Folyt. köv.

Új hozzászólás Aktív témák