-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ribi
nagyúr
válasz Core2duo6600 #45700 üzenetére
Egy összeget mondj, mert 0 és végtelen között nehéz bármit is mondani.
[ Szerkesztve ]
-
andorra
őstag
válasz Core2duo6600 #45702 üzenetére
Itt súlyos ellentmondások látszanak. A távírányítás fontossága, kontra LP használata, azután mp3 kontra "hangminőség fontossága", előszőr ezeket kellene tisztázni, mert kiderülhet, hogy nem a megfelelő topikban jársz. Persze köztünk is akadnak kivételek, akik ide tévedtek és akiknél nem a hangminőség az elsődleges szempont, rájuk azért számíthatsz.
[ Szerkesztve ]
-
Haart
addikt
válasz #71562240 #45699 üzenetére
Így van ez mind kb igaz amit leírtál. A legfőbb gond tényleg az hogy nem tudom a stereo részét belőni a többihez képest a HK-nak. Jelenleg mindenféle hozzáadott torzítás nélkül Surround OFF üzemmódban megy vagyis pure Stereoban.
Az egész lényege az hogy kicsit kihasználatlannak érzem hogy ott a 7.1 és stereoban hallgatom. Viszont az fix hogy a rendszer soha nem lesz 7.1, de még 5.1 sem
Ezért is tapogatózok hogy legközelebb milyen Stereo egység érné meg ami feljebblépést jelentene.
Jelenlegi egyetlen hátránya a HK-nak hogy nincs meg a távja, de max beszerzek hozzá egy multifunciósat.
Esetleg ha valaki tud ajánlhatna egyet.
A lent említett csere lehetőségek pedig max érdekődés jellegűek, csak akkor cserélek ha van értelmes váltás, ezért is kérdezgetem a hozzáértőket.
Ennek fényében egy Rotel RA-03 már előrelépés lenne? Mert neked is ez tűnt fel elsőre. -
#71562240
törölt tag
"Ennek fényében egy Rotel RA-03 már előrelépés lenne?" Feltehetőleg. De nem biztos. Az biztos, hogy másfajta hang lenne. Körülbelül az RA-03 környékén lehet a határ, ahonnan már értelmezhető előrelépés valószínűsíthető sztereóban, zenén.
Mindenképpen azt javasolnám, hogy 75-80ezer alatt ne hirdesd a HK-t, - ha egyáltalán fenntartod a hirdetést.
Mielőtt bármit is tennél, azaz eladnál vagy cserélnél, szerezz összehasonlító tapasztalatot olyan erősítőkkel, amelyek használtan a 75-100ezres ár környékén találhatóak. Hogy te halljad, hogy mik a viszonyítási pontok. Menj el a hifi szakboltokba az erősítőddel, és hasonlítgasd, keress olyan fórumtársakat, akiknek megfelelő kategóriájú erősítője van az összehasonlításhoz. (Nekem is van olyan, de jelenleg átmenetileg lakom, ezért egy távoli pincében tároltatik a hifi-rendszerem, tehát én mostanában nem tudok ebben segíteni, de nyilván lesz, aki tud.) -
zoltanz
nagyúr
válasz Core2duo6600 #45700 üzenetére
Az a baj ha távirányító feltétel akkor egy sok jó ár/értékarányú használt (gondulom szóba jöhet) motyó kiesik (amúgy az igazi audiophile alkatrészekhez is ritkák a távirányítók, tehát ez nem ördögtől való, én is pl PC-ről hallgatok zenét azt meg tudom telóról távirányítani, számléptetés megállítás, hangerő)
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45672 üzenetére
Hogy a fenében van, hogy te semelyik hangdobozról nem tudsz rosszat írni gyakorlatilag soha? Érdekes, ha én elmegyek hallgatózni ebben az árkategóriában, teljesen kiábrándultan térek haza. Ehhez képest a te, vagy a hifi piac magazin írásai alapján kurva jól zenélő dobozokat kellene hallanom már ennyiért. Szerintem te nem a saját, őszinte, kendőzetlen véleményed írod le ezekről a dobozokról (ahogy a hifi piac írói sem). Aki igényes, az nagyon kritikus is rendszerint, ezek együtt járó dolgok.
-
Alan[HUN]
senior tag
válasz #71562240 #45694 üzenetére
Nem, félreérted, semmi offense nem volt, azt adtam fel, hogy megúszom ennyiért. (És feladtam az erősítő projektet, most a cél 30-50-ből a legjobbat kihozni, akár csak hangkeltő, akár hangkeltő + forrás jelleggel.) Azt pontosan tudom, hogy hogy működik a fórum, ezért írtam, hogy akkor majd utánanézek, és konkrét példákkal térek vissza, hiszen nem én teszek szívességet azzal, hogy kérdezek, ugye... Az meg mea culpa, hogy ez nem jutott hamarabb eszembe, és nem néztem meg az erősítő kérdést is.
-
#71562240
törölt tag
válasz Alan[HUN] #45714 üzenetére
Elnézést a félreértésért.
Tehát most akkor ráálltál egy olyan projektre, hogy 30-50ezerből egy hangberendezést létrehozni? Beszélgethetünk erről előzetesen is, mielőtt a konkrétumok keresésére sor kerülne, mert nem mindegy, hogy milyen elvek szerint, milyen eszközökből próbálod felépíteni a rendszert, tehát hogy mit állsz neki keresni. Szóval, ha most arról van szó, hogy 30-50ezerből ki kell jönnie egy rendszernek, akkor megintcsak körülbelül mérvadó az a listám, amit említettem, csak ez esetben a hangdobozokra is vonatkozik, illetve ahhoz képest afölé is lehet menni összegekben az erősítőt és főleg a hangdobozt tekintve, tehát egy kicsit "vastagabban fogó" lista is összeállhat. Nem mindegy, hogy van-e digitális kimenet a laptopodon, mert ahhoz lehetne érdemes kapcsolni egy külső hangkártyát/DAC-ot digitális kimeneten keresztül, és akkor hangkártya, erősítő, hangdoboz és egy kis vezeték fogyasztaná el a rászánható keretösszeget - így első megközelítésben.
Most jól értelmezem a helyzetet? -
#71562240
törölt tag
válasz Core2duo6600 #45700 üzenetére
Ha komolyan gondolod, érdemes lesz elkezdened eljárogatni olyan helyekre (hifi-audiofil szaküzletekbe, hifihez értő ismerőseidhez...), ahol közvetlen, beszélgetéses-meghallgatásos tapasztalatokat szerezhetsz arról, hogy milyen eszközökből és miért olyan eszközökből épülhet fel egy hifiberendezés, mi a fontos, mi nem fontos, és mi káros a rendszerösszeállítási folyamatban, miféle (milyen sokféle) hangja lehet jól összeállított hifi rendszereknek adott árkategóriákban. Érdemes olvasgatnod hifi szakirodalmat, hogy egy általános, bevezető áttekintésed legyen az alapokról, lehetséges utakról, hogy ne csak innen akard ezt a tudást megkapni, mert ez a fórum nem arra való, hogy gyorstalpaló tanfolyamot nyújtson minden hifi újoncnak. (Megjegyzem, van erre a célra a topiknak témaösszefoglalója, de azt még nem tettük közzé, még egy pici ideig titkos.)
Addig is tudunk beszélgetni, segíteni, de igazából akkor tudunk, ha egyrészt összeszedettebben gondolod át a szándékaidat, másrészt ha elsősorban a hangminőség felől közelíted meg a kérdést, és nem a felhasználás praktikumai felől, lásd például az átfogó távirányítási szándékaid középpontba helyezése. Mondok egy példát: megmosolyogtató (értsd: elszomorító) egy gyakorló hifista számára, ha a hifi iránt érdeklődő személy az analóg lemezjátszó távirányításán gondolkodik - miközben lazán lebakelitezi a vinilt.
Mondom, elindulhatunk a felfedező útra, de kellene, hogy egy kicsit összeszedettebben elgondolkodj arról, hogy mik lennének a céljaid azzal, hogy "megfogalmazódott benned a hifi gondolata", mennyi pénzt tudnál-akarnál rászánni arra, hogy kisüljön ebből valami szép és jó dolog, - no és érdemes lenne elfelejtened a "tornyozást" és a távirányítás körüli morfondírozást és hasonlókat. A hifisták úgy gondolkodnak, hogy a rendelkezésre álló öszegből a lehető legjobb hangminőségű hangberendezést állítsák össze, amely hangminőség lehetőleg álljon minél közelebb ahhoz az ízléshez, ami az általuk ideálisnak tartott hangképet meghatározza, és az általuk hallgatott zenéknek leginkább megfelel. Pontosítanod-pontosítanunk kell, hogy milyen hanghordozókról akarsz majd zenét hallgatni (annak tudatában, hogy adott hanghordozó-típus milyen ez milyen következményekkel jár), mert ennek alapján lehet meghatározni a szükséges forráskészülékeket, amikre alapozódik a rendszer, és amelyek költsége behatárolja, hogy mennyi pénz jut az egyéb készülékekre. És visszautalva a hat évvel ezelőtti egyik hozzászólásodra, érdemes lesz megpróbálni átállítani a gondolkodásodat nyitottabbra. "Hát azt kétlem, hogy számítana a nyers CD minősége, hiszen, digitális a leolvasás, vagy le tudja olvasni, vagy nem. A kábelek azokon, amiken analog adat megy, számítanak, digitálisnál nem." - sokan mondanak ilyeneket ma is, pedig a hifi már réges-régen túlhaladta az ilyesféle kategorikus kijelentéseket. Egyébként is, mi történt több mint hat és fél éven át, hogy anno három nap alatt hozzászóltál négyszer, feltettél egy 5.1-es rendszeralapozó kérdést is, előtte-utána semmi, majd "Most fogalmazodott meg bennem a Hifi gondolata" ?!Ha mindenképpen fontos neked az 5.1, akkor valószínűleg nem érdemes külön létrehoznod egy 2.0-ás és egy 5.1-es rendszert, hanem inkább egy olyan 5.1-est, amit sztereóban is tudsz jól használni, egyúttal mi nagy erőkkel arra akarunk majd rábeszélni, hogy hozz létre egy sztereó rendszert, és hagyd a fenébe az 5.1-et, nézd az akciófilmeket is sztereó hanggal.
-
zoltanz
nagyúr
válasz #71562240 #45718 üzenetére
Valamint ez a hány utas hangfal legjobb kérdéskör, fene tudja, a reflex nyílás nem hülyeség.
Az igazi Hifi-sták 1 hangszórót használnak esetleg ugyanabból a típusból többet, (és mint valami szent tárgyat úgy kezelik,) különböző dobozokat próbálnak ki hozzá.Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
Plexicushio
senior tag
válasz RetepNyaraB #45689 üzenetére
Szokták mondani, hogy sokkal jobb vétel a T20, túl drága a negyvenes hozzá képest.
Az azt megelőző hsz-omban említettem a tesztről, itt olvasható , hát, ez az oldal sem pénzelt. A Rev.B ami nekem is van erősebb mélyben ettől (állítólag), a dobozok nehezebbek is 20 dekával, tényleg masszív és méretéhez képest jó nehéz.
Itt meg egy, Gold Award (Rev.B)
-
andorra
őstag
válasz #56474624 #45717 üzenetére
Félek, hogy tényleg kiprovokálod. Amit sugallsz, hogy Kammerer az olcsóbb kategóriás hangdobozokról csak jókat ír, ez bizonyára túlzás. Az adott árkategórián belül jellemez és hasonlít őssze olyan hangdobozokat, amelyek többnyire valamelyest is szóbajöhetők abban az árszegmensben. Ha dícséri, akkor azt úgy szokás érteni, hogy elsősorban a kategóriáján belül dícsérendő.
-
#71562240
törölt tag
válasz #56474624 #45717 üzenetére
Nem akartam én ezen ügybuzgóskodni, főleg nem itt a topikban, de tessék, itt van. Igyekszem úgy fogalmazni ("őszintén, kendőzetlenül"), hogy semmiképpen se ítélhesd "mellébeszélésnek". (Andorra egy látnok, hehe.)
"Hogy a fenében van, hogy te semelyik hangdobozról nem tudsz rosszat írni gyakorlatilag soha?" "Kérdésed" pimasz, gonosz, rémhírterjesztő hazugság. (És miért éppen a hangdobozokról ne tudnék rosszat írni, mi van az erősítőkkel, lejátszókkal, vezetékekkel, na meg a kőfaragókkal és balettáncosokkal?)
"...a te, vagy a hifi piac magazin írásai alapján kurva jól zenélő dobozokat kellene hallanom már ennyiért.Szerintem te nem a saját, őszinte, kendőzetlen véleményed írod le ezekről a dobozokról (ahogy a hifi piac írói sem)." "Véleményed" pimasz, gonosz, rémhírterjesztő hazugság. (Egyúttal sem a szándékaimnak, sem a stílusomnak, sem a közölt tartalmaimnak természetszerűleg semmi köze a Hi-Fi Piac nevű orgánum általam is többször megkritizált szándékaihoz, stílusához, közölt tartalmaihoz. Mondhatnám kikérem magamnak a velük egy platformra helyezést - mondhatnám, ha olyan típus lennék, aki bármit is kikér magának.)
"Aki igényes, az nagyon kritikus is rendszerint, ezek együtt járó dolgok." Hát, azt hiszem, az én kritikai attitűdömet itt még senki se hiányolta, ám annál többeknek volt már itt gondja a kritikai attitűdömmel. Ellenben, aki igényes, az tapasztalt is, és reális is, ezáltal tudatában van, hogy a világban mitől mit várhat. Én például több mint harminc év igényes hifi-tapasztalatával, ezres nagyságrendű hifi készülék és több ezres nagyságrendű hangfelvétel meghallgatásával, több ezres nagyságrendű hifi szakcikk elolvasásával viszonylag tisztában vagyok azzal, hogy adott árkategóriában körülbelül mi várható, egyáltalában mi lehetséges egy hifi készüléktől, akár az adott árkategória történelmileg legjobbjaira alapozván megvonva az elvárhatóság határait. Ezzel együtt, azt hiszem, nem kell hivatkoznom arra az ebben a topikban közismert tényre, hogy véleményezendő készülékekkel kapcsolatban közölt kritikáimon hányszor háborodtak fel némelyek, miszerint én kíméletlenül, tapintatlanul beszélek a high-end hifi magas lováról meg elefántcsonttornyából lefelé - és az általam "ledorongolt" számos készülékek között legalább átlagos arányban voltak éppenséggel hangdobozok is, de továbbra is meg vagyok rökönyödve a felvetésen, hogy miért pont a hangdobozokról ne tudnék rosszat írni "gyakorlatilag soha"?! Vajh miért éppen a hangdobozokhoz fűződnének valami különlegesen őszintétlen, nem tudom én milyen (talán marketing?) érdekeim, - nyilván a Tel-Aviv-New York-Budapest tengely mentén, ürgebőrbe varrva?!
"Érdekes, ha én elmegyek hallgatózni ebben az árkategóriában, teljesen kiábrándultan térek haza. Ehhez képest a te, vagy a hifi piac magazin írásai alapján kurva jól zenélő dobozokat kellene hallanom már ennyiért." Noooormális?! Minden véleményem azon koordinátarendszerben értendő, hogy tisztában vagyok, egyáltalán mi lehetséges egy adott árkategória készülékeiben. De még az általad ürügyként kiragadott tanácsadó ajánlásaimban is, ha írok a készülékekről (hangdobozokról) egy-két méltató mondatot, hogy miért való a kategória legjobbjai közé, azt is meg szoktam jegyezni, ha az adott készüléknek (hangdoboznak) olyan sajátos hibája van, ami nem az adott készüléktípus és árkategória minden készülékére jellemző általános hibatípus. De mégegyszer kérdezem: Nooooormális? Amikor egy-egy tanácsadást kérő fórumtárs kérésére kikeresem az adott készüléktípus és készülékkategória szerintem (és a szakmai közvélemény szerint) legjobbjait, amelyeket az adott paraméterek között ajánlásra (vagyis a véleményemet ellenőrző meghallgatásra!!!!) érdemesnek tartok a keresgélő kolléga igényei viszonylagos kielégítésére, akkor elsősorban arról kell-e beszélnem, hogy az adott keresési paraméterek között miért azokat a típusokat ajánlom, vagy elsősorban arról kellene-e beszélnem, hogy az egész hifi úgy szar, ahogy van, ne akarjon a kérdező hifi készüléket (hangdobozt) magának, hanem menjen a fenébe?
A saját hangdobozaid hallgatásától nem szoktál "teljesen kiábrándultan hazatérni", nos hát az is kontextus és helyzet függvénye, hogy arról célja-e beszélni az embernek elsősorban, hogy a számos kimagasló erénnyel bíró hangdobozod mint típus miért tartozik az árkategóriája soktíz vagy egy-kétszáz legjobb típusa közé, vagy éppen arról célja-e, hogy miért egy nevetségesen hallgathatatlan pánostoba hangdoboz - merthogy mindkettő igaz, csak a kontextus függvénye, hogy mit domborít ki az ember - most a konkrét egyed magassugárzójának megellenállásozási szándékáról ne is beszéljünk. Épp a minap éppen ki rángatott éppen téged "őszintén, kendőzetlenül" a mennyekből a földre a Dynaco A25 "fétisizmusod" kapcsán?! Én. Ki jelezte éppen neked ennek kapcsán, hogy nem illik egy hifi készülékről a többi hifi készülékhez képest csodalátó hozsannázással dicshimnuszokat dalolva masírozni?! Én. Most akkor polemizáljak azon, hogy neked milyen titkos összeesküvő érdekeid fűződhetnek a Dynaco A25-höz (és több más "régi" hangdobozhoz), hogy miért nem vagy hajlandó "őszintén, kendőzetlenül" beszélni róla?! Kis sarkítással neked csak a régi hangdobozok a jók, azokról írsz adott esetben sokkal hozsannázóbb mondatokat, mint én valaha bármiről is, de ha valakinek (nekem) a mai konstrukciók is tetszenek, sőt netán ha valaki (én) a hangdoboztervezési-gyártási folyamatokat inkább fejlődésként értékeli, mintsem visszafejlődésként, annak is lehet ám igaza! Te per pillanat alulról szagolod az ibolyát, amikor olyanokat beszélsz, hogy elmész hallgatózni és teljesen kiábrándulva térsz haza! Attól még azon (mai) hangdobozok egy része, amiktől te teljesen kiábrándulva mész haza, sokkal jobb is tud lenni, mint amikről pedig te hozsannázol (természetesen főleg régiekről). Azt pedig hiába várod tőlem, hogy egyébként többé vagy kevésbé kiváló vagy közepes hangdobozokról olyanokat írjak, amiket te rendszeresen írsz, miszerint "ez egy fos", "az egy szar"... és hasonlók. Honnan veszed hozzá a bátorságot? Onnan (most fellengzős leszek), hogy még szellemileg (erkölcsileg) éretlen vagy a méltányos, felelős, megfontolt véleményalkotáshoz - amint ezt a mostani hazug provokációd (Kammerer és a Hi-Fi Piac...) is mutatja."...ha ilyen jó dobozokat árulnak szerinted manapság ilyen olcsón, te mit vacakolsz egy "kiöregedett" darabbal?" Amint az köztudomású, nem azért van meg a jelenlegi hangdobozom már több mint tíz éve, mert "régi", és mert sokmindenben a "régi iskola" hangzását és konstrukciós elveit követi, hanem azért, mert a konstrukciója korától fügetlenül tartom a Heybrook Trio-t az árkategóriája jobbfajta típusai közé tartozónak, és az ízlésem számára kedves hangúnak, a hibái tudatában is. Az adott árán a nála még régebbiek és a nála újabbak között is vannak olyanok, amelyeket akár jobbnak is tarthatok nála. Nem mellesleg féláron vettem! Elvileg szívesen megvettem volna új árán is, mert tartom annyira jónak és számomra kedvesnek, végül a gyakorlatban azért vettem anno éppen ezt, mert féláron kaptam meg kiárusításban, mint a Magyarországon kapható utolsó három pár egyikét. Semmi freudi mögöttes háttere nincs annak, hogy éppen ezen hangdobozaim vannak meg több mint tíz éve - amellett, hogy (a lemezjátszóm kivételével) az egész rendszeremre vonatkozik az, hogy se szándékom, se pénzem fejleszteni rajta, mert amióta megvan, azóta az esetleges hifi célra elkölthető pénzemet hanghordozóra költöm, nem készülékre. Mert reálisan elégedett vagyok a készülékeimmel, függetlenül attól, hogy mindegyik legalább tíz éve megvan.
A pimasz provokációd ellenére nem szándékoztam én ezzel terhelni a topikot, szerintem te se magadat, kár volt ragaszkodnod hozzá. Mindazonáltal "bízom benne", hogy szövegemet nem találod "mellébeszélőnek". Nem szándékozom viszontreagálni az esetleges viszontválaszodra, akkor se, ha netán tovább provokálsz.
[ Szerkesztve ]
-
hentes555
senior tag
válasz #71562240 #45728 üzenetére
Az értékesebb dolgot valamilyen márkásabb hangdobozra értettem.Beszéltünk tegnap, hogy max 35-ig szeretnék venni valami szettet.És azon gondolkodtam, hogy ezekből a felsorolt dolgokból valamelyikkel mennék-e valamire ilyen szempontból.Mármint hogy akkor nem vennék erősítőt és több maradna a dobozra.Van még egy Daewoo RL-212W rendszerem is, bár ezt sem hiszem hogy jó valamire:/
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
titán
-
hentes555
senior tag
válasz schawo #45733 üzenetére
Igen, ez pontosan így van, szeretnék egy erősítő+hangsugárzó párost max. 35-ért és én is a használtak között nézelődtem, de ajánlották ezt a párost is (ez újonnan 34 a kettő): [link]
A CD lejátszó meg úgy jött, hogy hülye vagyok és nem figyeltem, hogy ez nem erősítő
[ Szerkesztve ]
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
#71562240
törölt tag
válasz hentes555 #45732 üzenetére
Arra én is rákérdezek, bár Schawót javítva, hogy biztosan azt a CD-játszót akartad-e linkelni, mikor erősítőről és hangdobozról volt szó. Ha azt akartad, akkor egyébként bőven megér annyit, ha tényleg kifogástalan állapotú - a használt CD-játszókat manapság megdöbbentően olcsón meg lehet kapni.
A Scythe erősítő is lehet jó vétel, ha újonnan 17ezer, már csak az anyagára több kellene legyen, és forráskészülékként is működik USB-ről, mindazonáltal hangminőségben nyilván jobban járnál az ajánlottakhoz hasonló használt erősítővel - teljesítményben biztosan jobban.Szerk.: Látom, a CD-játszó csak figyelmetlenség volt.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45722 üzenetére
Ki állította, hogy csak hangdobozokról? Lényeg a lényeg, én messze nem szoktam tőled olyan kritikus hangnemű írásokat olvasni hangdobozokról sem, amit pl a régi hifi magazinban lehetett.
Az én régi hangdoboz-mániám onnan jön, hogy megfelelő választás esetén egész egyszerűen lényegesen jobb az ár-érték arányuk. Nem, a Dynaco A25 nem hibátlan, valóban nem az. De azért nagyon nem a mai 150 ezres kategória, ahogy azt DDL is jelezte. Most akkor kérdezhetném: honnan ez az ellenszenv az ilyen régi dobozok iránt?
Szerintem nem felháborodni kéne részedről, inkább elfogadni a másik kritikáját, hisz te vagy itt messze a legaktívabb, a legtöbbet író és ez bizonyos felelősségtudattal is járna. Értem én, hogy amit ajánlasz is, az szerinted már eleve nem olyan rossz adott árkategóriában és ez alapján domborítod ki az erényeit, de egy abszolút skálán a te ajánlásaid alapján nagyon-nagyon nem lehet elhelyezni semmit. És ez szerintem igenis baj. Nem csak az olvassa az írásaidat, akinek épp ajánlasz, más is. Olyan is, aki csak adott cuccról szeretne többet megtudni, gyűjtögeti az információmorzsákat. -
atoka1
tag
Sziasztok! Szeretnék magamnak összerakni egy stereo rendszert, erősítő + hangfalpár. Nem szeretnék túl sok pénzt rá szánni, ezért úgy gondoltam, hogy használt, de jó minőségű erősítőt kéne beszereznem. Milyen vonalon érdemes elindulnom? Használt Technics erősítőket nézegettem, de abszolút kezdő vagyok ezen a téren.
-
#71562240
törölt tag
válasz Plexicushio #45736 üzenetére
Köszi.
(#45737) hentes555 Az az egyik lehetőség.
-
sysrq
őstag
válasz hentes555 #45737 üzenetére
Jól járnál vele csak jelen pillanatban nálam van, meglepően szépen szól vonal bemenetről, de a lemezjátszó bemenetét még nem sikerült életre keltenem. Nem hibás csak (gomb hiányában) nem ajánlja fel kiválasztásra, valakinek valami ötlet.
Keresek Thermalright 1150 lefogatót
-
#71562240
törölt tag
válasz atoka1 #45739 üzenetére
Nem írtál semmit olyan fontos dolgokról, mint hogy mit, miért hallgatnál rajta, milyen hallgatási körülmények között, mennyi pénz jutna rá... és hasonlók, de bemelegítésként szelektíve olvasgasd egy kicsit a topik kétnapos terméséből a témádba illő hozzászólásokat, mondjuk a (#45663) hozzászólástól kezdve. Többször is előkerült az erősítő- és a hangdoboztéma, legalább két árkategóriában is, és a rendszerépítési téma is. Nézelődj egy kicsit.
-
#71562240
törölt tag
-
blattida
nagyúr
Az előlapi jack aux bejáratba kellene csatlakoztatni a
lemezjátszótkülső egységet, hátul pedig a compu selectorral kiválasztani a phonot, elvileg akkor aktiválódik a lemezjátszó bemenet.
Ám ezek szerint hiányos a cucc, kell csinálni hozzá egy jack kábelt.[ Szerkesztve ]
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45722 üzenetére
Azt pedig hiába várod tőlem, hogy egyébként többé vagy kevésbé kiváló vagy közepes hangdobozokról olyanokat írjak, amiket te rendszeresen írsz, miszerint "ez egy fos", "az egy szar"... és hasonlók. Honnan veszed hozzá a bátorságot? Onnan (most fellengzős leszek), hogy még szellemileg (erkölcsileg) éretlen vagy a méltányos, felelős, megfontolt véleményalkotáshoz - amint ezt a mostani hazug provokációd (Kammerer és a Hi-Fi Piac...) is mutatja.
Ugyanezen erővel a hifi magazin régi cikkírói, tesztelői is éretlenek, ugyanis ők is leírták, ha szerintük valami hallgathatatlan. Egy ilyen:
A BEAG hangsugárzókat ugyanolyan körülmények között hallgattuk
meg, mint előzőleg a Videoton tíz hangdoboz-típusát, illetve az Orion
HS 700-ast. Az etalon mindvégig a kis HS 280-as volt. A
tesztpéldányokat most is elsősorban a jegyzetfüzetünkből vett spontán
megjegyzésekkel jellemezzük; a "másik" dobozon, amelyre utalunk, a HS
280-as értendő.HOX 22
Előbb még egy idézet a prospektusból - a kiemelések tőlünk
származnak:"A HOX 22... felépítése közel frekvenciafüggetlen
iránykarakterisztika kialakítását teszi lehetővé, és így a helyiség
belsőtéri akusztikájától közel független hanghatást biztosít. E
kedvező tulajdonságának a sztereofonikus hangvisszaadásnál is nagy
jelentősége van. A hangsugárzó kiváló prezenchatása következtében a
hangforrás térbeli kiterjedtségét is érzékeljük, és olyan hanghatást
biztosít, mintha a felvétel helyszínén közvetlen közelből hallgatnánk
a műsort. A sztereohatás - mely tradicionális hangsugárzóknál csak
viszonylag kis területsáv - a szobának csaknem teljes területére
kiterjed."Hm. Nézzük most a mi kommentárjainkat.
"Rádióhang, tölcsérhang, de annak is csak a közepe van meg.
Szimfonikus zenén a hang teljesen szétesik, a hangszereknek csak egy
része szólal meg, az is közeljön. Groteszk. Testetlen; mintha
lyukszűrővel sávokat vagdaltak volna ki belőle. Annyira durván szól,
hogy utána a másik doboz nazálisnak tűnik, de az még mindig sokkal
közelebb áll ahhoz, amit megszoktunk. Az is csörömpöl, de legalább van
mélye.
Mosófazékban ül a zenekar, rácsapták a fedőt, ami kijön - kijön,
ami marad - marad. Alja-teteje tökéletesen hiányzik, a közepe meg
préselt, torzított. (A másik ugyanott kissé vékonyan szól.)
Erőlködik.
Spanyolfallal terelik a hangot, tölcséren át."Mint látjuk, a zsüri meglehetősen egybehangzóan ítélt. És
tulajdonképpen még azt sem mondhatjuk, hogy a prospektusnak nem volt
igaza. Mindez csak interpretáció kérdése! A HOX 22 hangja ugyanis
olyannyira nem sztereofonikus, hogy gyakorlatilag valóban független a
szoba akusztikájától. Azt a jelenséget, hogy a frekvenciasávnak se
alja, se teteje, valóban interpretálhatjuk kiváló prezenchatás
gyanánt, ami pedig a közeltéri hatást illeti, a HOX 22 zenekara
nemcsak hogy közel jön, hanem úgyszólván a nyakunkba esik.
Lábjegyzet: a HOX 22 hangja tovább romlik, ha a dobozt nem
felállítva használjuk, hanem elfektetve, úgy, ahogyan a gyár
javasolja.HOX 41
Jegyzeteinkből: "Cseng, sziszeg, érdes, fémes, a basszusa
hiányzik. Nehéz elviselni; utána a másik doboz "mattul" szól, amíg
újra hozzá nem szokunk.
A közepe ordít, basszusa nincs, bosszantó. Az énekes számokon: nem
is olyan rossz... De itt is 7:3, a másik javára.
Összetömöríti a zenét, mindenki itt van előttünk, együtt
ordibálnak. A bőgőt szabályszerűen eltünteti. A másik doboznak
színpada van, mélysége van."
Vitatkoztunk rajta, melyik a rosszabb, a HOX 22, vagy inkább a HOX
41. A többség jobban elmarasztalta a nagyobbik dobozt. A HOX 41-es
hangjában viszont (többen is!) felfedezni véltünk egy olyan
jelenséget, amilyennel eddig még nem találkoztunk, s amelyet
kétzongorás effektusnak neveztünk el. A sztereó hatásról van szó, ezt
a különféle hangsugárzók más-más módon szokták eltolni. A Spendornak
például meglehetősen szép tere van, a kis Orion HS 280 színpada
szűkebb, de még mindig színpad. Egyes Videotonok (így a DC 4014)
hajlamosak monóban szólni, középről, mindig ugyanarról a helyről. A
HOX 41 ezzel szemben egy egészen különleges, kétoldalról szóló
monofóniát produkál. Ez különösen a zongoraszólókon figyelhető meg.
Mintha jobbról is, balról is egy-egy zongora szólna.HOX 51
Jegyzeteinkből:
"Beagos. Talán egy kicsit jobb az előzőknél. Basszusa nincs ugyan,
de felül nem tolakszik annyira. A Toscán rosszabbat vártam.
Ugyanolyan, mint az előző. Bántó.
Ugyanolyan, csak még zizeg is. Viszont nem annyira harsány."Ezen a dobozon megint erősen érezhető volt a kétzongorás effektus.
Mindazonáltal, ahogy lefelé haladunk az árlétrán, javul valamelyest a
kép (akarjuk mondani: a hang). A két hangszóró nem szól rosszabbul,
talán egy árnyalatnyival még jobban is szól, mint a nyolc hangszóró.
Ki kéne próbálni olyan BEAG-dobozokat is, amelyekben csak egyetlen HX
125-ös van. Esetleg egy sem.
Ez utóbbi megjegyzésünket nem a cinizmus sugallta, hanem egy nem
is megalapozatlan feltételezés. A kis HX 125-ös hangszóró, plusz a
Bose-féle ideológia - lényegében ez a kettő nyomja rá bélyegét szinte
mindenre, amit a BEAG az utóbbi 15 év folyamán stúdió- és
lakáshangosítás céljára produkált. Hiszen még a nagy BEAG
stúdiómonitorok is a törtvonalban elhelyezett HX 125-ösök hangján
zenélnek... -
MasterMark
titán
A clipping az milyen?
Switch Tax
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Projektor topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Spórolós topik
- Mesterséges intelligencia topik
- World of Tanks - MMO
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Eleglide C1 - a középérték
- További aktív témák...
- Iphone 11 fehér 128 GB független
- Eredeti - Apple USB-C kábellel és Magsafe 2 - minden típus - macbook töltő - garancia
- Macbook Pro 16" - 2020 gyártás, i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2019, 8 mag i9, 32/512 GB, 4GB Radeon, 90 ciklus, garancia, doboz, szürke (65)
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 83 ciklus, garancia, ezüst (02)