-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
sysrq
őstag
válasz #71562240 #45497 üzenetére
A Rotel is azért került képbe mert mindenhol kiemelkedőnek tartják a phono fokozatát a kategóriájában. A NAD is versenyben van, de abból kell választanom ami kapható is. Tangent most sehol nincs, pár Luxmant találtam, utánanézek. Fejleszteni meg mindig mindent lehet.
Keresek Thermalright 1150 lefogatót
-
elcse
csendes tag
Sziasztok,
Szerintetek érdemes lecserélni a NAD 3020-asomat egy Cambridge A-500-asra csak! a távirányíthatóság miatt?
Csak a hangminőség / jelleg a szempont, meg hogy kell a táv.
(Egy Dacmagic menne még elé egyébként)köszi, üdv
-
#71562240
törölt tag
válasz rappit4 #45492 üzenetére
"gányolás..." "Félkész munka, nem tökéletes stb." Komolyra fordítva a szót, természetesen ilyen "gány" szempontból nem vethető össze a NYÁK és a lábtól-lábig forasztás, de ha már mégis, akkor azt azért fontos kiemelni, hogy a hifi-audiofil iparban a lábtól-lábig forrasztás éppen az elitség, a színvonal, a kifinomultság jele, tehát ilyen szempontból akkor már éppen a NYÁK a "gányolás", és büszkén hirdetenedő, ha valaki erősítője lábtól-lábig forrasztásos.
Természetesen az meg egy másik téma, hogy házilagos fusizásnál sokak számára eleve csak a lábtól-lábig forrasztás a megvalósítható...(#45502) elcse A Cambridge komolyabb, tartalmasabb erősítő, a NAD pedig ügyesebb, melodikusabb. Meg kell hallgatni.
[ Szerkesztve ]
-
Lompos48
nagyúr
válasz #71562240 #45503 üzenetére
...a hifi-audiofil iparban a lábtól-lábig forrasztás éppen az elitség, a színvonal, a kifinomultság jele, tehát ilyen szempontból akkor már éppen a NYÁK a "gányolás", és büszkén hirdetenedő, ha valaki erősítője lábtól-lábig forrasztásos....
Ez magától értetődő (mondjuk ab ovo) mert az elektronok tüskés kinézetük miatt könnyebben haladnak a gömbölydeden megszilárduló ónban - főleg, ha ezüsttel van keverve - , mint a kemény és lapos rézben. Azt ellenben figyelembe kell venni melyik irányban forrasztunk lábtól lábig. Ugyanolyan fontos, mint a hangszóró- vagy IC kábelek irányítottsága.
[ Szerkesztve ]
-
rappit4
őstag
válasz #71562240 #45503 üzenetére
Most kitaláltam azt, hogy miután rávasalom a panelra a nyák tervet még átsatírozom ilyen spéci filccel és akkor talán nem fog alá marni, szóval szerintem maradok a DIY-nál. Tudtok valamit ajnlani a Hagerman Tech Bugle mellé? (nekem ez az elemes megoldás nem tetszik)
-
RetepNyaraB
veterán
válasz rappit4 #45507 üzenetére
Pedig biztos van feltölthetö 9 voltos elem es ugy greeenpeace is egyben Egy akksi/elem jobb, mint egy tap (illetve draga tap kell ahhoz, überelje az ar-ertek aranyt...).
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
rappit4
őstag
válasz RetepNyaraB #45508 üzenetére
Most így nézegetem a terveket és elgondolkodtam, hogy inkább legyen az elem, mint egy trafó+egyenirányítás stb. Bugle-ről hol találok beültetési rajzot? Meg kell vennem?
-
#81556480
törölt tag
Üdv!
Orion SE 260 erősítő , hozzá tartozó tunerral és magnóval + HS 500-as hangfalpárral pihen egy ideje bedobozolva.
Gondolkozom rajta hogy előszedem.
Minőségben hol helyezkedik el a mai cuccok között?
filmnézés/játékra lenne.
-
titán
válasz Lompos48 #45511 üzenetére
Akkor már inkább ón lábtól lábig.
Nem tudom, hogy a te képzeleteben hogyan él a lától lábig forrasztás, de ahhoz sem kell több ón. Így néz ki egy jó lábtól lábig forrasztás: [link](#45510) LaciCRM
50-ig bezárólag biztosan nem kapsz jobb eredményt új 2.0 PC hangszórótól.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#71562240
törölt tag
válasz #81556480 #45510 üzenetére
Ezek hifi eszközök, ez hifi topik. Zenére.
Egyébként ezek az elektronikák ma is megállják a helyüket, ma se a futottak még kategória. Tudnak zenélni, kicsit régies hangképpel. Készülékekenként újonnan 50-70ezer körül lehet ezt a hangot megkapni ma, más hangminőségbeli előnyökkel, más hátrányokkal. A hangdoboz inkább elavult, de az se gagyi.(#45512) schawo "...de ahhoz sem kell több ón..." Szerintem nem is gondolt olyat Lompos, hogy több ón kéne hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Lompos48
nagyúr
válasz schawo #45512 üzenetére
Nem tudom, hogy a te képzeleteben hogyan él...
Nem is tudhatod. Annyit hozzáfűzhetek, hogy már láttam egy-két kibontott kütyüt. Forrasztottam is már 3-4 alkalommal legalább (lenne egyetlen forintod mindegyik után, nagyon hálás lennél nekem ). A mellékelt mikrofonod (?) esetén a cső, tápfeszültség, geometria (főleg) valósággal kötelez az ilyen típusú konstrukcióra. Ráadásul az énekesnek sem kell télen kesztyűvel fognia. Fantáziám is van: próbálok elképzelni egy audiofil erősítőt hasonlóképpen megépítve (nem a légszerelt csövesekre gondolok).
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz Lompos48 #45514 üzenetére
Egyébként én szivesen venném a tranzisztorosakat is légszerelve, sajnos ez nem divat. Érdekes lenne megnézni, hogy ár-érték viszony szempontjából a hangminőségileg előnyösebb, de munkaigényesebb és ezáltal költségesebb légszerelés érné meg jobban, vagy a hangminőségileg inkorrektebb, de futószalagon kisebb költséggel gyártható NYÁK-ozás.
Ellenben Rappitnak továbbra is azt mondanám, hogy aki saját célra készít egyszerűbb erősítőt, az szereljen lábtól lábig, neki tényleg felesleges és káros NYÁK-oznia. -
titán
válasz #71562240 #45515 üzenetére
A mikis linkemben találsz felvett hangmintát ugyanazon mikrofon nyákos és légszerelt változatáról.
láb-láb: [link] nyák: [link]A 4 hangminta 4 azonos kapcsolású, teljesen azonos alkatrészekből álló mikrofonból származik, két különböző nyák konfigurációval és két különböző légszerelt konfigurációval.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Auratech
őstag
Vajon miért is, most éppen 'Diótörő' zenéket vágok. Közben keresek a régóta használatosnál szebb zenét. 2014-re. A sok meghallgatásban nagyon kedvemre való volt a felvétel, amiből ezt a kis szösszenetet belinkeltem. Kíváncsi vagyok mi a vélemény zeneileg, hangulatilag, nem technikailag. Az is jó, de előadás, tehát él rendesen. Nekem ez elég intim de mégis könnyed, játékos.
dió
A Royal Opera House zenkara, Jevgenyij Szvetlanov vezénylésével. Paul Cunliffe a technikai hangfelelős. 1995(?)Mivel mp4-ből jött ki a hang, egy cseppet igazítottam rajta. Nem csúcsminőség, de valami ilyesmit kellene találnom még jobb minőségben. Nagyon ötletes az itt hozott részletben a vonósok szólamának dallam mozgatása, ami ilyen közvetlenül nincs meg a legtöbb felvételben. Ez jó teret ad akár a koreográfiában pld. a szólam mozgásával azonos-ellentétes irányú táncirányok használatával.
Ez évtől megtiltottam, hogy yutube 240 minőségű letöltésekről menjenek a próbák a balettórán. Egyszerűen nem írom ki, nem vágom meg, ha van lehetőség jobbat keresnem. Legtöbbször van. Egy klasszikus előadás max10 dolcsiból megvan iTunes alapon..vagy amazon.. google, bing..spotify..stb.
Érdekes tendencia, hogy mióta kb (2003) népileg is "hozzáférhetőek" a netes zenék, a koreográfiákban használt zenedarabok gyakran borzalmas minőségűek. Sokkal pocsékabbak, mint a net előtti időszakban, akár analóg időket is belevéve. Akkor nem volt ekkora zenepiaci infláció.. Ami megjelent, igényesebb volt.
Ugye a koreográfus böngész és tempóban alkalmasnak talál, letölt valahogy valamit, amire gyakorolnak, suttyomban.. Ez akár kamerás felvétel monó hangja is lehet tapssal, köhögéssel. Aztán előadás előtt jön az igény, hogy ja, ki kellene venni a tapsot és megtisztítani, meg szóljon jobban. Sikítófrász.. Egyszer tettem meg és gyomorgörccsel néztem végig a "tettes " koreográfiát. Amúgy hallgatható lett, de mégis elég fos volt. Aztán soha többet..
A mesterek, táncosok is felfogták, hogy a zene minősége a produkció hangulatában mennyire jelentős. Igyekeztem udvariasan bizonyítani. Korábban ez néha mellékes volt.
Szerintem negyede... A Szép színpadképhez, koreográfiához zeneileg, technikailag kimunkált, minőségi hangzású felvétel dukál. Szívesebben, nagyobb örömmel gyakorolnak és mindig megjegyzik, milyen állatul jól szól.
Fura tapasztalásom, hogy kiváló minőségű zene esetén a tempó 3-4%-al több lehet a szar minőségűhöz képest, ami a táncosok esetében olyan, mint egytizeddel jobb 100-at futni. A gyenge zenéből lassabb kell..
Talán azért van ez, mert nem a belső órát kell fókuszban tartani, hanem felszabadultabban rábízhatja magát a több közvetlenebb időinformációt adó minőségi zenére. Ahogy a jó akusztika sem fárasztja a zenészt. énekest úgy, mint egy vacak. Bocs, ha gond a hosszú poszt.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
#71562240
törölt tag
válasz schawo #45516 üzenetére
Ja, nézegettem ezt az oldalt, bele is hallgatgattam ebbe-abba (U-modba is), de látom már ki is szedted külön az ideillő mintákat, köszi.
Alaplapi hangkártya-Tescós hangszóró koordinátarendszerben is látványosak a különbségek. -
Auratech
őstag
válasz schawo #45521 üzenetére
Ez munkaeszköz. Ami kell, az kell. Egy ötperces koreográfiáért is simán kiszámlázhatnak 50e -Ft-ot, akár.
A zenéket meg vesszük, mert a produkció része és a is marad. Artisjust a mi barátunk...
Amúgy a zenéket itt más füllel kell hallgatni. Táncosfüllel. A balett darabok zenekari szvitjeiben a a kiváló minőség mellé gyakran a karmesteri önkifejezés tempóváltásai is társulnak, ami táncra alkalmazás esetén aggályos. A táncot kiszolgáló darabok meg sok "életjelenséget" tartalmazhatnak..
Az én megoldásom a tánc szempontjából jó verzió tempóját ütemenként time masterként használni egy hibátlan műszaki állapotú, zaj, tapsmentes verzióhoz. Van rá eszköz. A tapsolók sosem várják meg az utolsó hangot...Belecsattognak, ha úgy tetszik jó hamar. Meg az átvezető részekbe is..(#45522) andorra - Köszönöm! Megfontolom.
[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
#07400704
törölt tag
Üdv. mindenkinek!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ha adott egy elsősorban rendezvény hangosításra készült hangfal, ami 3 utas,8 ohmos, passzív, reflex nyílással, azt mennyire érdemes kibélelni bélés anyaggal? vagy egyáltalán érdemes-e? kicseréltem a hangváltó hangszók közti vezetéket jó minőségűre.
Tudom, hogy ez nem hifi hangfal, nem is várom tőle azt a minőséget, egyszerűen csak szeretném egy picit szebbé tenni a hangját, amíg nem tudom beszerezni a megfelelő hangfalpárt.
Akai AM-69 erősítőt használok, és Sony CDP-997 CD játszót egyenlőre.
Előre is köszönöm a javaslatokat, tanácsokat! -
titán
válasz Auratech #45523 üzenetére
Arra gondoltam, hogy a zenészek, de a többi művészek is egy fura állatfaj, és teljesen kiszámíthatatlan. Eléjük dugsz egy neked tetsző előadást, és egyből kezdik szidni, hogy így szar, úgy szar, keress másikat Persze ebben az esetben ez csak feltételezés
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#71562240
törölt tag
válasz Auratech #45517 üzenetére
Itt ugyebár olyan esetekről beszélsz, amikor nem a zenekar játsza élőben a "talpalávalót", ami már eleve egy erős megalkuvás, de még ehhez képest is egészen furcsa ez a hozzáállás a balettosok részéről. Minden erejükkel azon kéne tipródniuk, hogy minél jobb előadású zene szóljon minél jobb hangminőségben - legalább az előadáson! Hogy vegye komolyan őket a közönség, ha saját magukat se veszik komolyan?!
Valóban könnyed, játékos, egyúttal kicsit "játékosan katonás" is. Amint az említett vonóskórus is, de úgy érzem, nem igazán illenek azok a szélvész, "nádszálderekú" futamok a zenekar többi részének kimértebben pattogós ritmusához. Kilóg egy kicsit, lehet, hogy az is volt a cél, de lehet hogy csak a csillogás-bravúrkodás - bizonyos részeken külön életet él a vonóskar és a többiek. Lehet, hogy Szvetlanov ki akart ezzel valamit fejezni, a diszharmóniával előjelezni a drámát. Vagy csak a szovjet-orosz lélek kiszabadult a szabad világba, meg beszabadult a porcelánboltba, aztán tobzódik, nem tudja mit kezdjen magával, hehe...
[ Szerkesztve ]
-
#07400704
törölt tag
válasz #71562240 #45527 üzenetére
Végül is tettem bele vatelint, csak nem tudom, hogy sok-e vagy kevés, tudom, hogy próbálgatni kellene, de nem akartam sokszor kicsavarozni a hangszórót.
Egyébként ti a hifi technikához hozzáértőbb emberek melyik hangfal típust részesítitek előnyben, a reflexnyílással rendelkezőket vagy az anélkülit?
Köszönöm a válaszod![ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
válasz schawo #45525 üzenetére
Van benne féltékenység, hogy az ő művészi micsodájához hogy jöhetek. De a balettosoknak a tempó számít, kizárólag a minősítésnél. Hihetetlen érzékenyek erre.+-1-%-nál gyanakodni kezd, kettőnél ordít neki, hogy lassabb-gyorsabb. A technikák lehetőségeit a tempó határozza meg. A 8 tourt kiforogni nem lehet, mert marad fél fordulat. Az ugrásnál sem tud tovább fennmaradni a levegőben, ha tovább tart a zene... vagy előbb földet érni azonos elrugaszkodással. Kábé olyan pontosak, mint egy jó dobos. Mondjuk ütős óra van inden táncsuliban.
andorra:
a felvételbe belehallgattam. Köszönöm! Szép, de nem pont ezt keresem. Szóval köszi!kammerer:
A hozott részlet során az "Ünnep" szereplői épp a színpad egyik feléről a másikra nyargalnak, csatavonalban. Ezt szívesen látnám úgy, hogy a gyerekek a vonós dallamával "ütköznek, viadaloznak"..
A minőségben igazad van.
Egy színházas vizsgaelőadás kábé egymillás nagyságrendű NKA pályázatos költségvetésébe ellenben nem fér bele egy zenekar és 12 különféle részlet megtanulása, próbák...
A koreográfus a már koreográfiára idomított, megtalált-letöltött élő/felvételen bejátszott zenét használja a próbák során. Emiatt a minőséggel megalkuszik, mert dolgozni lehet, kell vele.
A sok próbán a minőség hiánya nem ordít, megszokásra kerül. Egészen az előadás előtti hetekig.
Na ezen változtattam... Mindenkinek jobb. A közönség manapság a koreográfiákban gyakran borzalmas felvételekkel találkozik a netes szemétkupacokból válogatás miatt. Mert egy szempontból épp jó.
Múlt évben az 5. országos balettverseny zenei felelőseként ezt az ország összes iskolájából tapasztaltam, kivéve Uhrik Dóra(igazgató) pécsi balettiskoláját. Ott viszont a Pécsi Balett anyaga-stúdiója van használva direkte.Szóval ennyit a táncitánciról.
[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
blattida
nagyúr
válasz andorra #45532 üzenetére
Sok olyan BR doboz van a piacon, mely a nem megfelelő tervezés és/vagy hangszóróválasztás miatt vagy éppen ellenére lett reflex rendszerű, esetükben jót tehet a nyílás bezárása. Gyakorlatilag könnyedén ellenőrizhető akusztikus szivacs reflexcsőbe történő illesztésével.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
#71562240
törölt tag
válasz schawo #45516 üzenetére
Múltkor Narumon kezdeményezésére beszélgettünk a loudness War-ról, itt az egyik típuspéldája, három korszak háromféle állapotjáról. Mindez azért jutott eszembe, mert belehallgatgattam a mikrofonösszehasonlításhoz általad linkelt felső két link mögött található rengeteg mintaanyag némelyikébe, és hát, ahogy végignézünk és végighallgatózunk a hangfelvételek során, jobbára ezek is a loudness war állatorvosi lovai. Link
Egyúttal korábban többször előhoztuk a témát, hogy szegény hifista meg van lőve, egy halom pénzt költ a hangberendezésre, miközben már a hangfelvételek többsége eleve behatárolja, hogy mit tud hallani egyáltalán (legalábbis egy bizonyos szint alatt, mert bizonyos szint feletti hangberendezések akár csodákra is képesek). Jelen esetben ugyanaz(ok) a mikrofon(ok), ugyanaz a stúdióberendezés, csak a mikrofon(ok)ban nem NYÁK-ra vannak szerelve az alkatrészek, hanem légszerelve, máris mekkora a különbség az egész hangfelvételben. (És máris mennyivel több pénzt el lehet kérni ugyanazért a mikrofonért.)
Na de az igazán érdekes, mint tudjuk az emberi agy, és az ő alkalmazkodóképessége. Jópofa dolog történt (a bigott placebóhívők esetleges nagy örömére). Még mielőtt linkelted azokat a bizonyos összehasonlító felvételeket, én már elkezdtem hallgatózni azon a weboldalon, elsősorban a gyári Rocket és az U-mod Rocket közötti különbséget hallgatgatva, még az ezer forintos Tesco "aktív hangdobozon" is óriási differenciát észlelvén (informativitásban, tónusban...), aztán hallgatgatva a Grid és az U-mod Grill közötti különbséget, hasonló, bár nem teljesen azonos élményekkel. Ezután hallgattam az általad linkelt mikrofonokat, hasonló, de kisebb különbséget hallva, mint a kétféle Rocketnél. Majd felfedeztem, hogy az általad linkelt két felső link mögött található egy-egy hosszú felvétellista, amelyeket szintén elkezdtem hallgatgatni, és elégedetten konstatáltam, hogy igen, igen, mindegyik felvétel két változatát összehasonlítva milyen jól hallható a két mikrofon közti különbség - egészen addig, amíg észre nem vettem, hogy a "két" lista URL-je ugyanaz, tehát nem két mikrofon egy-egy listáját hallgatgattam, hanem a két mikrofon két weblapjáról a két link ugyanazon EGY listához továbbított! Vagyis (nem is kell magyaráznom) önazonos hangfelvételeken hallottam "a korábban megszokott különbségeket", azt hivén, hogy továbbra is kétfélét hallgatok. Hehe, rekordméretű placebó!
(Erről a "megszokott különbség" versus placebó témáról (hifi tesztmódszerek következményeiről) majd néhány napon belül még írok egy s mást, a két héttel ezelőtti, Andorránál végzett kísérletünk kapcsán, csak még ki akarok próbálni hozzá valamit, mihelyst lesz időm.)[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz #71562240 #45534 üzenetére
Ismerős jelenség, sokszor tesztelgetek saját eszközöket, és volt, hogy utólag jöttem rá, hogy AB helyett bizony ugyanazt hallgattam egymás után egy csomószor
ZZ Top: És az még istenes, az utolsó változat 10dB dinamikájával A középső változat 12dB-ével pedig sokan kiegyeznénk, rosszabb sose legyen. A -19dB-es alapváltozat olyan, hogy azt még én is megpiszkálnám (limiter), mert az EU-s regulák miatt a mai hordozható eszközökön hallgathatatlanul halk.
Soundcloudon meg aztán minden szart megtalálsz.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#71562240
törölt tag
válasz rappit4 #45531 üzenetére
Kaphatóak e célra való tartóidomok, hogy ne csak úgy a "levegőben lógjanak" az alkatrészek, hanem szépen rendben, a tartóidomban álljanak. Példaként: a Schawo által linkelt mikrofon is ilyesféle tartóidomokat használ. A csöves erősítők is ilyen tartóidomokat szoktak használni. Ezek révén "minten nágyon szep, minten nágyon jó, mintennel nágyon meg fagyunk elegetve" - légszerelés módszerét használva.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz blattida #45537 üzenetére
Rappit4
Sőt, ha nagyon akarjuk, sokszor egy szűz nyáklap, vagy bármely hasonló lapka még praktikusabb is lehet a "hivatalos" forrfüleknél/-léceknél, csak nem marunk a nyákba vezetéket, hanem úgy kell fúrni bele a lyukakat, hogy lábtól-lábig forraszthassunk. Illetve legjobb kombinálni az eszközöket.
[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
válasz schawo #45535 üzenetére
A mikrofonokról annyit. A levegőnek nincs egyedi karaktere. Az hő, páratartalom, nyomás azonossága mellett mindig azonos hangú. A mikrofonnak se legyen több soundja.
Ez magánvéleményem. Csináljon neki soundot egy csöves előfok, a Neve eq, meg az Avalon adc...meg a tag.
Az emberek imádnak egy eszközben megvenni egy stílust. Az kényelmes...és olyan mondén..Auratech Field Recording
-
#71562240
törölt tag
válasz schawo #45541 üzenetére
Arra gondolt, hogy a mikrofon ne nyomja rá a bélyegét a hangra, ne legyen egyedi karaktere, hanem csak ideálisan "közvetítsen", mint ahogy a levegő teszi. Auratech azt szeretné, ha a mikrofon a hang "közege" lenne, nem pedig készülék. Csakhát a hangtechnikában-hifiben sajnos éppen a mikrofon a legtökéletlenebb eszköz, annak van a legtöbb "soundja", az a legkevésbé közeg, és a leginkább készülék.
-
titán
válasz #71562240 #45542 üzenetére
Nem hiszem, hogy erre gondolt. Ha mégis, akkor ezt tőle akarom hallani, ugyanis ez szöges ellentétben áll a véleményemmel. És szerintem a 'több hang' nála sem azt jelenti, hogy semmilyen hang. Kíváncsi vagyok.
A semleges mikrofon elvével csak komolyzenei felvételeknél tudok egyet érteni, de akkor is csak szimfonikus zenekar vonatkozásában. Akkor meg nem értem, hogy miért kéne EQ-val, főleg ADC-vel hangot generálni a felvételnek. Egy oratórium szólistáira már karakteres mikrofont tartok jónak, nem beszélve a könnyűzene bármilyen alfajáról. Nálam az ADC alapfeltétele a tökéletes transzparencia, viszont a mikrofon és az előfoka egy hangszer.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Auratech
őstag
válasz schawo #45543 üzenetére
Kammerer jól gondolta. Én meg rosszul, hiányosan fejeztem ki magam.
Tehát a mikrofonnal szembeni személyes elvárásom a maximális transzparencia. például az Earthworks QTC-30-50.. esetében, vagy a DPA nagyfeszültségű változatai..
A felvételi lánc legelső elemében szűrést vinni a felvételbe egyrészről kényelmes, hiszen irányt ad a hangzásnak, elfedi a többi elem gyengéit.. Számomra alapból elvetendő.
Mégpedig azért, mert a mikrofon a hangsugárzóhoz hasonlóan sokkal nagyobb torzításokat, színezést visz, vihet alapból a felvételi láncba, mint bármi utána. Irányított hibát visz a rendszerbe. Erősen determinál.Amire gondolok: Pld. Eric Clapton Layla lemezén a bluesos énekhangot Neumann U89-es miki (ami elég transzparens) és egy rendes csöves gitárelőfok segítségével tették fel, jó füstösre, enyhén torzítottra.
Nem Blue csöves, vagy vintage Brauner, Valve csodákkal. Persze stílusa válogatja.
A nagyon nem lineáris mikrofonok esetén a gondok a sok mikrofon használata esetén hatványozódnak.
A frekvenciameneten kívül minden egyéb torzítás egymásra lapolódik, keresztmodulációkat.stb. csinál. Kibogozhatatlanul. Egy-egy dinamikai állapotban- megszólalásban váratlanul. A sztereót rendesen mossa.
Pld- fuvola-hegedű- orgona felvételekor nagyon jó de egyedi karakterű mikrofonokat használva egyszer csak összegződik egy freki és fütyüni kezd.. túlvezéreltség nélkül. Lineáris mikivel nem vagy igen ritkán.
Az egyedi karakterű mikrofonok viszont nagyon sok munkát megspórolnak adott stílus érdekében.
Biztonságot adnak a gyors setup, sound belövésében hordozhatóságában. Tehát nem haszontalan, de csak csínján..[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
andorra
őstag
válasz #71562240 #45534 üzenetére
"(Erről a "megszokott különbség" versus placebó témáról (hifi tesztmódszerek következményeiről) majd néhány napon belül[??) még írok egy s mást, a két héttel ezelőtti, Andorránál végzett kísérletünk kapcsán, csak még ki akarok próbálni hozzá valamit, mihelyst lesz időm.)"
Ha valaki valóban első kézből szeretne erről a kísérletről tájékozódni, figyelmébe ajánlom, a terv szerint 2018-ban megjelenő "Andorra Hi-Fi emlékiratai" című könyvet, melyet jó esetben még dedikálhat is a szerző a könyvhéten.
Előzetesként, néhány Kammerer vonatkozású fejezetcím:Kammerer megírta volna, de már elfelejtette.
Kammerer nem is volt ott.
Kammerer már régen nem is hall, csak ír.
Kammerernek már több hifi kereskedésben szóltak, hogy ne tapogassa a készülékeket, hanem inkább hallgassa meg azokat. (De ezt sem hallotta.)
Kammerer szerint a börön keresztül is érzékelhető analóg hangzás.
Kammerer kedvenc zeneszerzője Beethoven, de korai műveit, valahogy nem élvezi.
Kammerer gyűjteményében sokkal több a kotta, mint a lemez.[ Szerkesztve ]
-
krichd1
addikt
Az év legjobb zenei albumai: http://tinyurl.com/ou4u3ql
-
jaja1981
addikt
Kollégák!
Retro HIFI-t keresek.
Néztem is párat, véleményeteket kérem. A keret 60k, hangfal van, saját építésű, de számolt, bizonyított, kellemes hangzású darab, kb 60-80W terhelhetőséggel.Amit szeretnék, az egy komplett rendszer, főleg bakelitre gyúrnék rá.
Linkelem a választékot.
[link]
[link]És a befutóm: [link]
A keret 60k pénz lenne amúgy.
Szóval várok véleményeket.
Köszönöm.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- 1151 V2 CPU-k / I5-8500 / I5-8400 / BESZÁMÍTOK!
- Intel i5-10400 hatmagos processzor + doboz + gyári új hűtő
- Nintendo Switch játékok (ง '-' )ง Budapest Nyugatinál
- Fekete Sony PlayStation 5 Cover (Lemezes változat)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB Dual SIM Phantom Black Gyárilag független Csere/beszámítás is!