-
Fototrend
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
moha21
addikt
-
tzsolesz
nagyúr
válasz Lompos48 #11427 üzenetére
Értem.
Sajnos oszcilloszkópom az nincs.
Annyit tudok tenni, mint a Fishernél, megmérem a lábait, miután kiszereltem. (ez is érdekes móka lesz. Nincs ónszippantóm, és valószínű le kell vágnom a lábaitól az IC-t, és a lábait külön kiforrasztani, hogy legalább a nyák maradjon egyben.
rajz az nincs, dettó "megszűnt gyártó szindróma", aminek a kapcsolásait felemésztette a neten a manuals nevű webshop. Vedd pénzért paraszt, annyiért, hogy az erősítő nem ér annyit.Találtam egy oldalt ahol fent van, de nem érem el sehogy a betöltődő pdf alkalmazást.
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Lompos48 #11432 üzenetére
Próbaképp most visszaraktam megint 100hz-re és most nem sípol. Nagy fesszel nem akarok játszani, szerintem inkább keresek majd valami szerelőt és megnézetem vele.
Remélem semmi komoly, nagy értéke már nincs a monitornak, de már úgy hozzám nőtt.
Köszi a segítséget!Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11439 üzenetére
Szevasz
A két IC-nél 1,27 és 2,53V-ot mérek !
Ugyan nem vettem ki a 100K-os ellenállást, ami hozza át az impulzust az 555-ös kimenetéről, de megpróbáltam, hogy egy 2,2K-os ellenálláson ráadtam a +5V-ot a két IC bemenetére (5-ös láb), de semmi sem történt, egy LED sem világit továbbra sem !!Többször átnéztem a kapcsolást és a nyáklapot, de nem találtam elkötést, vagy panel zárlatot, nem tudom mi lehet a hiba !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11441 üzenetére
Pont ezen csodálkozom én is, mivel egy másik kapcsolásban, ahol külső ellenállás láncot használnak, ott az RLO láb mindig a negativabb pólus (az elsőnél a föld), az RHI pedig a pozitivabb részére van kötve az ellenállás láncnak és igy érthető is,
viszont itt az RHI is a testre van kötve, ami értelmezésem szerint a belső ellenállás felső pólusa lenne, vagyis nincs mi között kialakuljon feszültség létra !Csak az a baj, hogy valamelyikk kapcsolás után egy-két hozzászóló azt irta, hogy megépitette és remekül megy a kapcsolás !
Ezt nem értem.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11444 üzenetére
Igen, ebben a kapcsolásban amikor a Treshold és a Discharge lábak között nincsen ellenállás, akkor a kimenet váltása mindössze egy impulzus, egy csúcs és már zhan is vissza.
Ha van ellenállás, akkor pedig időbe kerül a kisütés és a töltés is, igy négyszög impulzus alakul ki.Ez eddig tiszta.
A 3914-esnél a belső ellenállás osztó felső pontját (gondolom RHI) a +-ra kötném, az alsót (RLO) a földre, a két IC között pedig az RLO és RHI lábakat összekötném, hogy folyamatos legyen az ellenállás létra, de a belső referenciával nem vagyok tisztában, hogy mit kellene csinálni, hogy kell bekötni (gondolom az a REFA és REFO láb) ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
fero02
veterán
válasz Lompos48 #11455 üzenetére
Kolléga, lenne egy kérdésem hozzád:
Adott egy Samsung 940N monitor. A hibája az, h bekapcsolás után kb 2-3 mp-re van kép, majd a háttérvilágítás elmegy, de a kép ilyenkor is megvan.
A táp panelt átkondiztam, tehát kapacitás problémákat figyelmen kívül hagyhatjuk. Ha jól tudom ezeknek a monitoroknak még gyenge pontjuk az inverter trafó. Na most én rámértem arra is és nagy a különbség (1663 és 1180 Ohm). Kérdésem az lenne, h szted mennyi az esélye annak, h a nagy difi miatt tilt le az elektronika.
Rendelnék trafót hozzá, de ha nem muszáj nem dobnék ki több, mint ezer ft-ot az ablakon.
A választ köszi előre is!
-
fero02
veterán
válasz Lompos48 #11457 üzenetére
A kondi csere nálam ilyenkor alap. Pár száz ft és sok fölösleges körtől tud megóvni és ha mégsem az volt a hiba oka, akkor sem árt neki.
Ez egy ilyen trafó. A 2 secunder oldalt mértem és ott volt ez a különbség.
Több helyen olvastam, h ha nem közel egyforma a 2 oldal értéke, akkor képes tiltani.
Ja és igen, kép van, de a háttér világítást lekapcsolja, miközben a led továbbra is kéken világít (nincs se villogás, se más szín, mint a nagyon beteg tápos monitoroknál).
A felépítést tekintően 2 panel van. 1 kis scaler és egy nagyobb táp, mely magában foglalja az invertert is.
-
fero02
veterán
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11466 üzenetére
Szevasz
Ige-igen, az jó megoldás lenne, a scannerek nekem is eszembe jutottak meg az LCD monitorok is, mind tele van jó kis CCFL fénycsövekkel és inverterekkel !
Autóbontót azt ismereke, de műszaki cikk bontót, ahonnan meg is lehet venni cuccokat, olyan nem tudok, hogy hol van, milyen néven kellene keresni !?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11493 üzenetére
Szevasz
Az tény, hogy valamelyest puffereli az akku a generátor szaggatott egyenáramát, de azért messze nem teljesen, ahhoz egy ólom akkunak túl nagy a belső ellenállása, ehhez már kondenzátor kell !
Az viszont van a kapcsoláson, dióda-1000mikrós kondi, 100nF-os kondi a táp IC be és ki menetén, közvetlen az IC lába tövére forrasztva, 10mikrós kondi az IC kimenetén, és 100nF-os kondi az 555-ös tápvezetékein !
Az tény, ha a generátor egyik váltóáramu tekercs vezetékét egy ferrit gyűrűn átbújtatva, a ferrit gyűrűn kis tekerccsel valóban meg lehet csapolni és akkor meg is van a két pólus (jel és jel föld) !
Ha másképp nem boldogulok, akkor ezt is kipróbálom !A járó motor, és szimulált, négyszög impulzusos próba jogos ötlet, kipróbálom, ha máképp nem sikerül előrehaladnom, ezzel kizárhatnám a tép minőségi problamtikáját !
A jelforrás négyszög generetárt ebben az esetben külön tápról hajtanám, nehogy a jel legyen a hibás, az biztos legyen, akkor már csak a mérő kapcsolás marad.A hamradik lehetőségnél arra gondolsz, hogy az egyik fázis szinusz hullám ellentétes periódusát használjam fel az opto csatoló meghajtására, mint amit a dióda átereszt, tehát az opto csatoló LEDjét az egyenirányító diódával ellentétes periódussal kössem be ?
Ez is jogos és jónak tűnő lehetőség, szintén kirpóbálom, ha mással nem érek célt !
Én két megoldásra gondoltam még tegnap,
egyik, hogy a váltóáramú jelet egy 100-200nF-os kondin keresztül közvetlen az 555-ös trigger bementére vezetnémm, hátha az előtte levő tranyós rész hibázik,másik, hogy hagyom békén a generátort, és készítek egy opto jeladót, amit valahol rögzítek a motron és pl. a vezérmű tengely fok beosztásos, bevágott tárcsáját használnám fel jelforrásnak !
Az eredeti dízel fordulatszám mérő is ide csatlakozik valahogyan.Köszi a hasznos ötleteket, jelentkezek, mire sikerült jutonom !!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11500 üzenetére
Szevasz
Igen, a három fázisos dologgal nem voltam teljesen tisztában, én úgy gondoltam, hogy egymást követően érkeznek a fázisok, tehát mindegyik között van egy 0 átmenet, amikor vált.
Ez még talán igaz is lenne, ha csak a szinusz hullám pozitív félperiódusát nézem, dehát van annak egy negatív periódusa is, ami lehet átfed a következő fázis pozitív felére és akkor gyak. tényleg folyamatos az áramfolyás teljes egyenirányításnál (3 utas, 6 dióda).A szimpla szűrőkondinál igazad van, nem kalkuláltam be, hogy az negatív impulzusokat is átenged, csak a pozitív oldal járt az eszemben, a negatívot nyilván rövidre kellene zárni diódával.
A mágneses jeladóra én is gondoltam, amikor is egy pici mágnes a főtengely tárcsán és egy pici tekercs jó közel hozzá, fixen rögzítve valamilyen álló részen.
Az nem jutott eszembe, hogy ezt Hall érzékelőnek nevezik.
Az biztos, hogy ez sokkal tisztább és üzembiztosabb megoldásnak tűnik egy optikainál, ahol a koszolódás bizony nagy probléma egy nyitott, szabadon levő eszköznél, bedobozolva már más lenne a helyzet, csak azt bonyolultabb kivitelezni.Mindenestre az eddig ötletekből alakítok valamit, végigpróbálgatom előszőr az kisebb módosításokat a szerkezeten, aztán ha sehogysem értem célt, akkor jöhetnek az alternatív jeforrás lehetőségek !
Mégegyszer köszi !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11502 üzenetére
Szevasz
Köszi az infókat !!!
A gondolataimban valahogy csak a félutas egyneirányitásig jutottam el, annak a képe stimmel kb. ahhoz, amit én előszőr elképzeltem, aztán már nekem is eszembe jutott a negativ félperiódus is, hogy az is belejön a képbe a teljes egyenirányitásnál.
A Hall jeladó működési elve, fizikája tényleg elég bonyolultnak tűnik, de a használata bizonyára nem az.
Én is arra gondoltam, hogy majd neten utánanézek.
Gondoltam, hogy van benne pici erősitő is, igy a legkevesebb a zavarjel, szinte csak hasznos jel van, mint az előerősitővel egybe épitett infra vevőnél !Szerintem az álló tekercses-forgó mágneses megoldás is használható, ha elég közel tudom tenni a kettőt egymáshoz,
vagy még az a módszer is, mint a bicikli kilóméter óránál, ahol szintén mágnes van a keréken, de az egy pici kapcsoló érintkezőjét rángatja, persze ez nagyon labilis megoldás, még közelebb kell legyen a mégnes és az érzékelő egymáshoz, és nagy fordulatnál már lehet nem is alkalmazható.
A biciklinél is csak akkor működik helyesen, ha kb. 1-2 milliméter a hézag a két elem között !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11506 üzenetére
Köszi !
Írtam a kapcsolás készítőjének, illetve módosítójának kiváncsiságból, a jelformáló részt módosította az emberke, az eredeti kapcsoláshoz képest.
Hasznos tanácsokat adott ő is, azt is megpróbálom.
Azon már én is gondolkodtam, hogy vajon a jelet hogyan befolyásolja a feszültség szabályózó a gerjesztő tekercsen keresztül !A koma is ezt mondta egy lehetőségnek, hogy a fesz. szab. a fodulatszám növekedésével folyamatosan leszabályozza a gerjesztést, így pedig egyre kisebb a jel,
bár az önmagában, hogy kisebb a jel, egy szintig nem kellene problémát jelentsen, mert a frekvencia elképzelésem szerint nem változik, csak a jel nagysága, ha pedig ez van, akkor egy szintig rendben kellene legyen a kijelzés, aztán pedig hírtelen megszünjön.
Próbának javasolta, hogy ha ez áll fenn, akkor ha felkapcsolom a fényszórót, akkor rendesebb lesz a kijelzés !A jel erősségét növelhetem a 100k-os ellenállás csökkentésével, vagy a tranyó nagyobb erősítésűre cseréjével.
Arra hívta még fel a figyelmem, hogy az 1N400x dióda nem elég gyors, ő 1N4148-cal csinálta meg a kapcsolást !
Gondolom, ha nem elég gyors a dióda, akkor két jel között nem sül ki a kondi, így viszont nem vezet és a következő jelet nem viszi át, vagyis kimaradnak impulzusok, bár elképzelésem szerint ekkor csak az kellene bekövetkezzen, hogy egy érték fölé nem emelkedik a kijelzésm, de csökkenni sem kezd !Mindenesetre az eddigiekkel együtt ezt is kipróbálom, ma már talán lesz időm újra folytatni a kísérletezést.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11516 üzenetére
Ezt értem, csak akkor nem úgy kellene viselkedni a kapsolásnak, hogy egy darabig jelez, míg a jelszint még elégséges, aztán hírtelen megszűnik a jelzés ??
Mert a frekvencia szerintem nem változik a szabályozással, csak a jel amplitudója, azonos, frekvenciánál pedig azonos kellene legyen a jelzés,
hacsak nem PWM a generátor fesz. szab. elektronika !
De ezt nem hiszem.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11518 üzenetére
Szevasz
Teszt körülmények között egy másik 555-tel felépitett négyszögjel generátorral, mint jelforrással próbálva tökéletesen megy a mérő egy zselés akkuról hajtva !
A kijelzéssel és a jelformálással sincsen semmi gond, szépen emelkedik az RC tag csomópontjában a feszültség, ahogy nő a frekvencia és a két IC lépteti felfelé a LEDeket !
A baj akkor kezdődik, mikor az autóban próbálom !
Most végeztem két ptóbát !
Elsőként kicseréltem az 1N 4007-et 1N4148, vagy 1N918-ra (nem tudtam rajta elolvsani), aztán próba...
Az eredmény alaphelyzetben ugyanaz.
Rákapcsolva a fényszórókat, mint terhelést a generátorra, a helyzet annyiban változott, hogy a jelzés vagy 2 LEDdel feljebbig ment el, aztán viszont hirtelen eltünt további lassú fordulatszám emelkedésre !!Aztán kicseréltem a bemeneti 100K-os ellenállást egy 10K-ra, de azzal sem változott semmi, ugyanaz a helyezet, mint előbb.
Ha még a köd lémpát isd rákapcsolom a rendszerre, akkor még vagy 2 LEDdel feljebbig megy el a jel, aztán hirtelen elalszik az összes LED !
Mintha megszünne az adott fázis teljesen !??Mérni még nem mértem műszerrel, hogy hogyan változik a fázis feszültsége, de szerintem akármilyen szabályozás van, egyik fázis sem szünhet meg,m csak az ereje kellene csökkenjen !
Szóval a generátorommal, illetve annak a szabályozásával van valamilyen rumli, fogalmam sincsen, milyen elven szabályos a "kalap", ami rajta van (Hella) !
Nincs valakinek infója arról, hogy a mai generátor fesz. szabályozó integrált elektronikák milyen elven működnek ??
Jól kifogtam ezt a dolgot...
A dolog márcsak azért is bosszant nagyon, mert egy márkatársamnak a járgány eredeti, csak benzineshez készitett fordulatszám mérője tökéletesen megy neki a generátor jelével !!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11518 üzenetére
A fázis frekvencia persze hogy változik a generátor fordulatszámának növekedésével !
Amit irtam, ugy értettem, hogy logikám szerint akkor sem csökken a fázis frekvencia, ha a szabályozó bekapcsol és leszabályozza a gerjesztést, mert a frekvenciát a fordulatszám határozza meg, csak a fázis (jel) amplitudója fog csökkenni, ha csökken a gerjesztés !Vagy ez nem igy van és akkor a frekvencia csökkenése miatt csökken a kijelzés ??
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11521 üzenetére
"Ahogy nő a generátor által adott feszültség az a 6x fordulatszámnak megfelelő pulzáló hullámforma ugyancsak nő, addig, amíg a "hullámvölgyek" szintje nagyobb lesz, mint az 555 triggerszintje, ami onnan kezdve nem ad impulzusokat."
Mi az a bizonyos 6x fordulatszám ?
A hullámvölgyek szintje minél, és hogyan lesz nagyobb ?
Grafikonon esetleg tudnád ábrázolni a jobb érthetőség kedvéért ?Esetleg úgy érted ezt, hogy annyira ellaposodik a szinusz hullám, hogy nem ad kellő nagyságú, vagy kellő idejű jelet ahhoz, hogy az 555-ös beinduljon tőle (magyarul megfogalmazva ) ?
Vagy úgy értenéd, hogy a frekvencia megvan a szinusz hullámok aplitudója is megvan, csak a hullám nagyon keskennyé válik, igy már nem fognak összeérni ?
De ez még önmagában nem jelentene problémát, mert az impulzus megvan, legfeljebb az idejével lehet probléma, tehát nem elég az 555 beinditásához.Tehát akkor mit tegyek, hogy jó legyen, hogy lehet egy túl rövid jelet akkorára növelni, hogy az 555 beinditásához elég legyen, ha ez a probléma ??
Esetleg nehány nanós kondenzátor a jel erősitő tranyó kollektor körébe, hogy kicsit nyújtsa az impulzust ?
(az egyik kapcsolásban már láttam egy ilyen megoldást)Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11523 üzenetére
Ezt a hullámvölgy kérdést még mindig nem értem !
A mérőt nem a generátorból kijövő pulzáló egyenárammal hajtom, akkor jogos lenne ez a 6x-os frekvencia, és az elmitett jel változás, hanem csak az egyik fázisról !
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11531 üzenetére
Szemlélgetve a kapcsolásokat és a leírásokat, megint csak arra tudok gondolni, hogy esetleg túl nagy a 47nF-os csatoló kondi kapacítása, kicsi bemenő jelnéla kondi nem tud eléggé feltöteni és túl kicsi amplitudóju negatív tüske keletkezik, ha kisebb a kondi kapacitása, akkor kisebb jellel is fel tud tölteni és nagy lesz az impulzus amplitudója, persze a szélessége csökken, de itt inkább talán a meredkség a lényegesebb, mint a szélesség !
Más igazán nem jut az szembe, hiába gondolkodm én is tegnap óta.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11537 üzenetére
Szevasz
No, estefelé megint volt alkalmam próbálgatni a mérőt !
Kicseréltem benne a 47nF-os átvezető kondit 10nF-ra próbaképpen és vittem műszert is, hogy mérjem közben a jelet, már amit tudok belőle mérni !
A tapasztalatom pedig az volt, hogy ameddig felpörgettem a motort, addig rendben volt a kijelzés, az kb. 16LEDet jelentett, tehát úgy tűnik, hogy ezzel megoldódott a problléma és nem kapcsoltam fel semmi fogyasztót !
Azért még majd menet közben is ki kell próbálni, hogy mindig rendben jelez e, meg majd olyan helyen, ahol nem zavarok senkit felpörgetni max. körülre a motort, hogy megy e a kijelzés végig, illetve hogy a fordulatszámnak körülbelülre megfelel e, illetve biztos kell állitani rajta, és akkor derül majd ki, hogy bele fér e az egész tartomány !
Műszerrel feszültséget mérve közben folyamatosan a jelnek használt fázis és a föld (váz) között, gakorlatilag állandó érték volt.
Kezdetben 16V, pörgetve 16.2V, majd kicsi idő elteltével 15,9V, pörgetve 16V és teljesen stabil volt az érték, tehát a digitális műszer semmi eltérést, oszcillációt sem vett észre, tehát ebből sokat nem tudtam meg, csak annyit, hogy természetesen az áramtelmelés nem szünik meg akkor sem, ha a fesz. szab. leszabályozza a gerjesztést, mitőbb a feszültség gyakorlatilag nem változik !Egy oszcilloszkóppal biztos többet megtudtam volna és jobban megértettem volna, mi történik, akár jó, akár nem jó.
Holnap valszeg meg lesz majd a menet közbeni próba is, akkor tudok egészen biztosat mondani !
Köszi az összes segitséget !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11537 üzenetére
Egy műveleti erősitő beiktatása szerintem nem lenne nagy probléma, mármint kapcsolásilag, a nyákot persze újra kellene tervezni hozzá.
A márkatársnak az eredti, csak benzinesben működött mérő van beépitve, ami minden bizonnyal tranzisztoros kapcsolás lehet, rajzom sajnos nincsen róla.
Az igaz, hogy eredetileg azt is a gyujtó impulzus számlálására tervezték és nem a generetátor fázis szinusz hullámjára, de valahogy mégis megy vele, még hozzá úgy, hogy a bemeneten levő átvezető (szűrő) kondi 100nF, vagy 220nF-os (ezt kellett cserélnie, hogy a dizelhez, a generátoros megoldással jó legyen) !
Igaz, ott nem a trigger jel előállitása a dolga, hanem csak a szürésés, ennek a jele van RC taggal közvetlen, vagy közvetetten (tranyós fokozat) összegezve, ami egy mutatós műszert hajt meg.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11542 üzenetére
Nem csak asztalon, a járgányban megy !!
Csak még nem pörgettem teljesen fel a motort, azért nem mondom 100%-osra, hogy minden körülmények között jól fog viselkedni !
Az majd akkor derül ki igazán, ha csapok egy kört a járgánnyal !Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
őstag
válasz Lompos48 #11549 üzenetére
Jó reggelt mindenkinek!
Ezen kapcsolások alapján építettem meg kicsi módosításokkal.
QQE 06/40 és 2db 6ZS11P-E csöveket használtam az első képen használható erősítőhöz a második képen láthatóhoz pedig SRS4451 csövet.
A "nagy" marék félvezetőt azért látod mert egy barátom javasolta,hogy egyenáramú fűtéssel még jobb lesz.(7812 hajtott meg egy áteresztő tranyót)
Váltófeszültségű fűtéssel sem hallok alapzajt/szélzajt akkor így kicsit feleslegesnek is érzem.
A Kodak DC240-es fényképezőm származik abból a kórból nem a füles erősítők.
Kb. tavaly ilyenkor kezdtem el "csövezni"
Volt egy GU50 SE projekt és egy EBL21 SE építés is.
Begyűjtöttem jó néhány csövet mert rájöttem,hogy szeretem őket
4db van,2db OT100,QB3/300 és sorolhatnám még.
A konyhánkba meg egy ilyen Braun szólÜdv:Attila
-
sörösló
aktív tag
válasz Lompos48 #11553 üzenetére
230 V a szabványos feszültség, nálunk 7.5 % a megengedett eltérés. Eszerint 247.5 V még megfelelő. Azért a 2.5 V-ért meg nemigen érdemes zargatni a szolgáltatót. Csak jól kiröhögnének. Ennél sokkal kirívóbb esetekben ( kisebb feszültség, általában) is csak arra hivatkoznak, hogy majd a hálózatfejlesztés megoldja, oszt jónapot!
-
erikke17
őstag
válasz Lompos48 #11553 üzenetére
Ez a fura hang ami volt nem is ropogásnak mondanám UPS-ből jött olyan kattogó inkább de mindig változott más hangú volt lehet kicsit megzavarodott a vezérlő elektronika mert akku töltöttséget is össze vissza írta, vagy olyan mintha az asztali lámpának a trafója zavarna be mert kikapcsoltam talán jó lett vagy csak pont akkor javult meg, pedig nem az ups-re van kötve csak ugyan abból a konnektorból megy egy hosszabbítón. Most úgy néz ki jó kitudja tegnap milyen zavarok vagy tüskék jöttek... Ha ismét fogja csinálni akkor nem tudom
Napközben jó 225-245V között van de éjjel tré 250V ritkán van.[ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11544 üzenetére
Szevasz
Ezt most nem teljesen értem ??
Viccnek szántad a hozzászólásodat, vagy nem hiszed, hogy működik a ketyere a rendeltettési helyén ??
Ha gondolod, készzitek egy videót demonstrációként.Tegnap tovább próbálgattam, mivel amúgy is mentem a járgánnyal és rendesen jelzett mindvégig, egyedül a pontos fordulatszám értéket nehéz belőni, mert hol fölötte, hol alatta vagyok egy kicsit és ilyenkor tolódik az egész skála !
Lemértem a potmétert, hogy emkkora az az érték, ami körül mozog a beállitás (7,2K) és lecseréltem az 50K-osat egy 10K-ra, ezzel gondolom, finomabban tudom majd hangolni.Ami még zavart kiccsit, hogy véltem felfedezni kicsi kijelzés beli változást attól függően, hogy fel volt kapcsolva, vagy nem a fényszóró !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Lompos48 #11586 üzenetére
Akkor jól számoltam, a 2^32-ent?
Valamint tudsz mutatni egy ilyen számlálóra valami példát? Véletlen sem jövök rá, hogy mi ebben a különleges, sajnos soha nem tanítottak ilyen számláló áramköröket, csak egyszerű BCD kódhoz valókat mint pl. Johnson, stb.
Egyébként egy 64 cellás Xilinx Coolrunner2 lesz a cpld.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs