Új hozzászólás Aktív témák
-
hapakj
őstag
hja, gondolom összességében nem lesz lassabb, mivel van rá dedikált hw. Amúgy elég meggyőző ez a Neural Texture Compression, meg ezek szoktak is működni, pl az ARM féle ASTC is tök jó. Nem értem igazából utóbbi miért nincs széleskörűen implementálva a hw gyártóknál. Igazából simán haladhatnánk ilyen téren jobb megoldások felé, de ha azt nézzük pl az AMD-nek meg nem érdeke támogatni őket, mert így előnybe tud kerülni a sok gigás VGA-ival

-
hapakj
őstag
Megérheti. Ilyen dedikált hw-ekkel a számítási kapacítást utóbbi időben egyszerűbb növelni, mint a memória sávszélességet. Megnézve a specifikációkat látható, hogy a számítási kapacítás jobban növekszik mint a VRAM sávszél. Emiatt egy hatékonyan tömörített textúrát könnyebb behúzni a chipbe és ott visszaállítani. A másik, hogy a nagy sávszél miatt sok-sok bites memória konfigurációt kell használni, ami drágítja / bonyolítja a PCB előállítását is.
A másik dolog meg, hogy az nVidia kicsit ki is szúrt magával, mert ha sok VRAM raknának a VGA-ra, akkor alkalmasak lennének AI feladatokra és nehéz lenne eladni a méregdrága megoldásaikat
Szóval ez, hogy AI-ra alapozó hw-el elérik azt, hogy ne kelljen sok RAM-ot rakni az elsősorban nem AI-ra szánt termékükkel ez nekik win win
-
hapakj
őstag
válasz
fatpingvin
#1
üzenetére
Miért? mert benne van a neurális kifejezés? Az a baj, hogy csomó mindenre manapság csak ráhúzzák az AI, meg Neural marketing kifejezést, közbe itt is csak arról van szó, hogy az egyes platformokban sok éve ott lévő hw egységet (low precision mátrixszorzó) elérhetővé tesznek használatra. Ha már egyszer ott van, akkor szerintem nem gond, ha lehet is használni.
-
hapakj
őstag
Áh utánanézve, ebbe az az extra, hogy míg a cooperatív mátrixok csak compute shaderben mennek egyelőre, addig ennek kötelező lesz tovább shader stagek is működnie. Pixelshaderben minimum.
-
hapakj
őstag
S ez miben különbözik a cooperatív mátrixoktól? Vagy azzal annyit bénáztak, hogy inkább átnevezik egy menőbb AI-sabb névre?

amúgy haladás, hogy végre expozolják DirectX-es használatra az nvidia kártyákban már 6 éve jelen lévő hw egységet
Nahát nah, a konkurencia ebben kicsit levolt maradva 
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Androidos tablet topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Utánajártunk, hogy melyik memória mennyire drágulhat
- Direct One (műholdas és online TV)
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- Újszerű Acer Aspire A515 - 15.6"FHD IPS - i5-1335U - 16GB - 512GB SSD - Win11
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen MS4010
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÚJ! 32GB (2x16GB) Kingston DDR5 5600MT/s RAM készlet Bontatlan
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4077
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest

Szóval ez, hogy AI-ra alapozó hw-el elérik azt, hogy ne kelljen sok RAM-ot rakni az elsősorban nem AI-ra szánt termékükkel ez nekik win win

