Új hozzászólás Aktív témák
-
hapakj
őstag
hja, gondolom összességében nem lesz lassabb, mivel van rá dedikált hw. Amúgy elég meggyőző ez a Neural Texture Compression, meg ezek szoktak is működni, pl az ARM féle ASTC is tök jó. Nem értem igazából utóbbi miért nincs széleskörűen implementálva a hw gyártóknál. Igazából simán haladhatnánk ilyen téren jobb megoldások felé, de ha azt nézzük pl az AMD-nek meg nem érdeke támogatni őket, mert így előnybe tud kerülni a sok gigás VGA-ival
-
hapakj
őstag
Megérheti. Ilyen dedikált hw-ekkel a számítási kapacítást utóbbi időben egyszerűbb növelni, mint a memória sávszélességet. Megnézve a specifikációkat látható, hogy a számítási kapacítás jobban növekszik mint a VRAM sávszél. Emiatt egy hatékonyan tömörített textúrát könnyebb behúzni a chipbe és ott visszaállítani. A másik, hogy a nagy sávszél miatt sok-sok bites memória konfigurációt kell használni, ami drágítja / bonyolítja a PCB előállítását is.
A másik dolog meg, hogy az nVidia kicsit ki is szúrt magával, mert ha sok VRAM raknának a VGA-ra, akkor alkalmasak lennének AI feladatokra és nehéz lenne eladni a méregdrága megoldásaikat
Szóval ez, hogy AI-ra alapozó hw-el elérik azt, hogy ne kelljen sok RAM-ot rakni az elsősorban nem AI-ra szánt termékükkel ez nekik win win
-
A gyakorlatot tekintve ez jobb minőségű megjelenítéshez vezethet, és alapvetően a textúrák memóriaterhelése is csökken, cserébe viszont jóval nagyobb számítási kapacitást igényel majd a képkockák számítása.
Megéri?Tehát összességében sokkal lassabb lesz ugyanakkora számítási kapacitást nézve.
-
hapakj
őstag
válasz
fatpingvin #1 üzenetére
Miért? mert benne van a neurális kifejezés? Az a baj, hogy csomó mindenre manapság csak ráhúzzák az AI, meg Neural marketing kifejezést, közbe itt is csak arról van szó, hogy az egyes platformokban sok éve ott lévő hw egységet (low precision mátrixszorzó) elérhetővé tesznek használatra. Ha már egyszer ott van, akkor szerintem nem gond, ha lehet is használni.
-
hapakj
őstag
Áh utánanézve, ebbe az az extra, hogy míg a cooperatív mátrixok csak compute shaderben mennek egyelőre, addig ennek kötelező lesz tovább shader stagek is működnie. Pixelshaderben minimum.
-
hapakj
őstag
S ez miben különbözik a cooperatív mátrixoktól? Vagy azzal annyit bénáztak, hogy inkább átnevezik egy menőbb AI-sabb névre?
amúgy haladás, hogy végre expozolják DirectX-es használatra az nvidia kártyákban már 6 éve jelen lévő hw egységet
Nahát nah, a konkurencia ebben kicsit levolt maradva
-
flexxx2
őstag
már azt hittem a játékélményt fejleszti, de nem. csak a kinézetet
-
fatpingvin
addikt
ennek erősen ilyen things nobody asked for hangulata van...
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B360-Pro i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RTX 4060 8GB ZALMAN S3 TG Zalman 500W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2050, 100% Akkumulátor
- Új Dell 13 XPS 9315 Touch 4K+ HDR DolbyVision i7-1250U 10mag 16GB 512GB Intel Iris XE Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest