-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
emiki6
veterán
Hopp, ez pont szembe jött:
[kulipintyótechnika]
(persze ez egy gyorsított rozsdásodás.)[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
5381
aktív tag
Ilyen piszok hidegben jó megoldás ez a kormánykesztyű, vagy mi. kb 40mp-től:
[link] -
Tufa_
aktív tag
válasz hegyimorc #101923 üzenetére
Bocs hogy ismet visszahozom a dilemmazos kerdest, tovabbra sem sikerult eldonteni melyiket erne meg..
Az 1000esben ami elonyt latok az a komplett terkep opcio, navigalasi lehetoseggel, de oszinten szolva ha kapok egy felulnezetes navit (amit elvileg az 520 tud?) nekem mar boven eleg lehet, illetve az automata fenyszenzor vagy legalabb ido alapu hattervilagitas.
Ha jol tudom mindketto tudja ugyanazokat a trening funkciokat, recovery time, stbstb, csak az 520as kisebb es gombos.
Van valami olyan lenyeges funkcio a fentieket leszamitva amivel az 1000es jobb?
Az arak tovabbra is, 520 £220, 520 premium bundle £260 es 1000 £280. Ez rekord alacsony ar amazonon az 1000esre, az 520as ennel volt mar sokkal olcsobb. A bundlebol jelenleg a cadence sensor egyedul ami erdekes lehet, HRM talan talan, de a vivosport meg ha csak optikai is, egesz jo.(#102112) Napfénysüti Kuld at priviben melyiket pontosan es ha lesz kint, irok rola Csak a tarcsasok miatt megyek, meg ha rondak is, a sima fekes nekem nem opcio. Meg fel ev mindennapos bringazas utan is nehez megszokni hogy itt barhol csinalnak/csinalhatnak egy U kanyart az autok a varosban, vagy a turistak az ellenkezo iranyba neznek mielott az utra lepnek..
[ Szerkesztve ]
-
hegyimorc
senior tag
válasz Tufa_ #102153 üzenetére
520-at nem használtam, 1000 és 820 volt/van illetve van egy 25-ös is ... hát ha az 520 is úgy tud navigálni mint a 25, akkor az nem sokat ér.
Nekem fontos a térkép, ezért 520 szóba sem jöhetett. Szóval nem ismerem, nem tudok segíteni, talán csak annyit, hogy ha navigálni is szeretnél akkor nem ajánlom a térkép nélkülieket.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
jjeahh
nagyúr
Közben meg is találtam
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tufa_
aktív tag
válasz hegyimorc #102154 üzenetére
Ilyen navija van az 520nak, forumok alapjan pedig mar navigal is, bar nem tervez ujra vagy ilyesmi (mint a 820 vagy 1000), csak az utvonalat emeli ki a terkepen es jelez hogy ha epp fordulni kell.A navi funkcioja sokkal jobb az 1000esnek ez teny, de ha hosszabb tavra is mennek, akkor is inkabb csapattal (egyedul felek, tipikus keskeny videki utak, amin autoval is sikitva vezetek vegig ha epp muszaj..) vagy valamelyik nagyobb parkban cikaznek (pl Richmond Park Londonban 4-5kmes korokkel, bringasok folyamatosan oda jarnak edzeni)
[ Szerkesztve ]
-
dunkel
őstag
válasz Tufa_ #102153 üzenetére
Nézd meg a Wahoo Elementet vagy Element Boltot is. Nekem utóbbi van, príma cucc. Navi szinten amit nem tud az az újratervezés ha letérnél az útról, akkor csak sipákol és persze látod magad a térképen. Kényelmes, hogy minden konfigurálás a mobil appról vezérelhető.
Útvonalat tervezni komoot-tal a legegyszerűbb/legjobb, az mentés után azonnal elérhető Wahoo-n. A navigáció tervezés után indítható a mobilról vagy az elementről is. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #102150 üzenetére
Enyém ha kizárom olyan lesz mint egy merev villa,szó szerint egy mm mozgása sincs...aggódnék is ha volna,ha ki van zárva viselkedjen is úgy,megszoktam.Nejem Torája is olyan volt újan,aztán most már moccan 3-4mm-t kizárva is,ráférne a szerviz.Ha nincs kenve a mozgás által,sőt időnként felfordítva egy-egy félóra,órára,akkor kiszáradnak a gyűrűk,szivacsok benne amik fent vannak,ezt is tartják a fordított villák egyik előnyének.Nem kell atomfizikus lenni ahhoz,hogy értelmesnek tartsd egy kizárólag mozgással kenődő szerkezet mozgásigényét,vagy megértsd,hogy a kizárás egy jogos,időnkénti igény kiszolgálására született mintsem folyamatos használatra,mely szerintem nem hasonlítható terhelés szempontjából sem egy merev villával,sem pedig egy mozgó teleszkóppal.Dr.Bikeban azt a "baromságot" találták mondani,hogy kizárva benézel egy kátyút,nem mozgod ki és a gyorsszelep ellenére eltöröd a pálcát a telóban...gondolom annak cseréje már veszteséges lenne nekik,ezért fűzte agyam,hogy inkább a szimeringeket koptassam.Nem tudom jól teszem-e,én ebben bízok szakértelmükbe...de pl. Runner eléggé otthon van a témában,ahhoz,hogy kifejtse véleményét majd.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
TomMusic
őstag
Na, hamár teló..
Nekem elvileg ilyen van: SF13-XCM-DS-HLO-29-80,100 (legalábbis a villára ez van írva: SF13-XCM-DS-HLO-29-100).
Ahogy olvasgattam, ez mégiscsak egy belépő villa, szóval kezdő-kategória. Ennek ellenére elég stabil, lassan 4000km van benne, és olyan, mint új korában. Pedig jópárszor mentem át vele árkon-bokron (jó tudom, ez relatív..). Van rajta Speed Lock, ilyen: [link].
Viszont akkor ez "sima" rugós teló?Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #102161 üzenetére
Nekem a Pike lezárva is mozog centiket, ha erősebben megnyomom. Haverom Reba RL-je szintén mozog azért, másik haverom Fox F32-je is mozog. Ha a tiednek nincs, az más tészta, de elég soknak van, és ott baj se lesz abból, ha lezárod. Simán bevállalok kátyút a fent említett telókkal, a Rock Shox még írja is, hogy van kioldási küszöb a csillapításban.
De még mindig nem értem, hogy ha nem mozog, akkor minek kenni addig? Nem súrlódik, nem fog kopni. Ennyi erővel állásában is locsolni kéne rá az olajat. Pár mm-t a fent említett telók lezárva is mozognak, úgyhogy a kenés akkor is megvan.
Hasított persellyel amúgy felfordítás nélkül is elég jó a kenés felül is. -
pc360
addikt
válasz zoli03 #102163 üzenetére
Olyan nincs, hogy nem mozog valami alattad (nem olvadnak össze a kedvedért a fémek), max nagyon rövid úton, és pont azon a szakaszon fogja a legtöbb terhelést kapni. Szerintem nem nehéz kitalálni, hogy ez nem egészséges még megfelelő kenés mellett sem.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz zoli03 #102166 üzenetére
Moddoltam a szövegen, így már egyértelműbb. Egy olyan surlódó alkatrész kis szakaszát használod, ami egész szakaszra van kitalálva, így nem egyenletesen kopik. Nem vagyok telózseni, de ezt a problémát én így tudom elképzelni.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
zoli03
őstag
válasz pc360 #102167 üzenetére
De kis felületen csak a szimeringel érintkezik (ami gumi, úgyhogy csak nem fogja koptatni az acél vagy alu becsúszót). A perselyben meg hosszan benne van, szóval nem egy pontok kopik. És általános használat mellet nem belockolva is nagyon nagy részt csak a teljes út első negyede, vagy maximum fele van használva. Egy olcsóbb rugós villánál meg az utolsó negyed/harmad szinte sosincs használva.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #102163 üzenetére
De egy Pike-ot ne hasonlíts egy XC villához. Minél nagyobb a rugóút, annál kevésbé hatásos a lock.
Ez igaz a villára és a tagra is. Ha sokat van lockolva, akkor hamarabb kiszárad a szimmering, de egyéb probléma nem szokott emiatt történni. Az mondjuk igaz, hogy lockolva nem tanácsos durvulni, de mondjuk ez nem is igazán jön szóba, mert értelemszerűen nem lezárva mész durva terepen.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #102163 üzenetére
Igen azt a mozgást tapasztaltam más villáknál,és bár lehet az lesz enyém halála ha elkapok egy ütést kizárt telóval (bár elvileg ebben is van ilyen védelem) nekem mindig imponált,hogy ha kiálltam aszfalton,hegyen,akkor kvázi merev villát éreztem magam alatt.Itt amúgy beszélgetnek arról,hogy egyik ennyire,másik meg annyira mozog kizárva.Na nekem ilyen gondom sosem volt,ez semennyire nem mozog kizárva.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mister X
tag
Sziasztok. Defektvédő szalagot érdemes beletenni még plusszba, a defektvédős gumiba? Cross bicajról lenne szó. Ha igen tudtok ajánlani valami bevált márkát?
" Nem eshet le a telefonod,ha repülőgép üzemmódban van... "
-
Toomy
senior tag
válasz TomMusic #102124 üzenetére
Ebbe garantálom, hogy nem fog fázni a kezed, mert én is ebbe tolom órákon keresztül.
Mister X Én a téli országútimba tettem szalagot, nem nagyon szeretnék 0 fok környékén defektet szerelgetni. 4-5 éve volt benne részem de sikítottam a fájdalomtól miközben csupasz kézzel defektet szereltem a mínuszokban.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Toomy #102174 üzenetére
Megjött a sós kulacsos ember is. [link] [link]
Nem izzadsz bele abba a síkesztyűbe? Én egyszer mentem télen hegyre ilyenben, úgy beleizzadtam, hogy amikor lehúztam fotózkodni, kifordult a bélés, és alig bírtam visszanyomkodni.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Mister X
tag
válasz Toomy #102175 üzenetére
Akkor ez elkelt. Én se nagyon... Ha pl. tegnap a Jánoshegyről lefele szerelnem kellett volna,inkább otthagytam volna a bicajt. Na jó természetesen nem,de hogy szörnyű emléknek maradt volna meg bennem az biztos.
" Nem eshet le a telefonod,ha repülőgép üzemmódban van... "
-
Toomy
senior tag
válasz 6030D #102178 üzenetére
Hát igen, 6 év már-már tökélyre fejlesztettem a téli bringázást is.
Igaz manapság már -5 alatt én sem megyek ki. De 0-ban sem amikor 20-as szél lengedez, mert hőérzetre már az is -10 környékére hajaz.
Röhögni fogtok, de a gatyám az egy 4 évvel ezelőtt vásárolt 6000Ft-os LIDL-is gatya,ami teljesen szélálló.Mister X Hát igen, "nincs is jobb egy téli defektnél", ja de! Kettő egymás után.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Toomy #102180 üzenetére
Én valamikor ősszel vettem egy olyan Lidl-es gatyát, csak kicsit szűk lett, de ki lehet bírni. Pénteken szereztem még egyet, ami eggyel nagyobb, az alá befér egy téli futógatya. Így nyomtam végig a mostani hétvégét is, nagyon jó cucc.
Ja, és én 4000-ért vettem az elsőt, a mostanit meg 2500-ért.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toomy
senior tag
válasz 6030D #102181 üzenetére
Anno az egyik bringás ismerősöm látta, hogy télen is mennyit megyek kint és el akarta adni nekem a 60ezer ft-os mavic téli nadrágját fél áron. Mondtam neki hogy hülye vagy? Ez a LIDL-is is simán megteszi.
A nyári cipőm orrára pl. rá van hajtogatva egy radiátor mögött használatos hőtükrös polifoam körbetekerve szalaggal, arra rá egy 5-6ezres kamásli és azzal is elvagyok -5 -ig. Volt 14ezres kamáslim is, de az alá is kellett ez a hőtükrös cucc. Ami még olcsóbb megoldás, hogy a kamásli alá behajtogatni sima mezei újságpapírt, az is jól szigetel.
Alap dolog, hogy télen 1 vagy 1,5 számmal nagyobb cipő kell, mert ha szorul benne az ember lába (a vastag zokninak köszönhetően), megszűnik a vérkeringés és fél óra után már csak a szenvedés van.[ Szerkesztve ]
-
cozmo
őstag
válasz Runner_fxr #102170 üzenetére
Nekem egy RockShox Recon Gold 100mm Solo Air TurnKey teleszkópról van egy durva sztorim. A kormány táv vezérlő bowdene a telo vállán levő csavar szorításában megcsúszott, és ezt nem vettem észre két maraton középtávot így toltam le vele (meg az edzéseket). Félig zárt teleszkóppal.
Éreztem is hogy nem mozog szépen, de azt hittem ez ennyit tud. (Előtte Reba volt. Ahol húzni kellett a bowdent hogy zárjon, az nagyon szépen mozgott)
Tehát a Recon sajátossága - balfasz módon - ha megcsúszik/elszakad a bowden akkor lockol. Ez valahogy fordítva kéne működjön, de engedjük el.
Szerencsére túlélte a Recon belsősége (szerviz sem volt) és most feszes bowdennel egész szépen mozog.
Egy bajon van vele hogy a teknős-nyuszi csavar azon része amibe az imbusz-t becsavarom el van nyalódva. Azt mennyi lehet javíttatni? Milyen alkatrészt kell rendelnem vajon?(#102157) Tufa_: Ezt nézted? BRYTON RIDER 330E GPS ez is navigál már és olcsóbb is.
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cozmo #102185 üzenetére
Az jó nagy baromság lehetett,hogy feszített rugóval volt a nyitott,kvázi nyugalmi állapota.
cozmo...ilyesmi? Én elvinném szervizbe,ott gyorsan kicserélik,csak nem lehet olyan drága.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz cozmo #102185 üzenetére
Fura, mert általában az szokott elnyalódni amit beledugsz a villába. Még nem kellett cserélnem ilyen alkatrészt amit mondasz, de szerintem nem biztos, hogy drága dolog abba a villába, RS-hez meg kb minden van.
Arra a lock dologra valóban figyelni kell, mert félúton tényleg szarul mozog, és megtévesztő lehet.
-
cozmo
őstag
válasz Runner_fxr #102191 üzenetére
Ugyanez a probléma amit a srác feszeget. Itt
Most akkor nem elég tekerni a piros gombot, be is kell nyomni közben? Vagy ki kell huzni első kattanásig és ugy tekerni? A boltban ez utóbbit mondták vásárláskor. Miért nem találok erről leírást.Szerk: Ha benyomva tekerem teknős felé egy 180fokot, akkor történik valami. Elkezd a telo sziszegve dolgozni. Tehát csillapítja a visszautat. Majd ha nyuszi felé tekerem benyomva 180 fokot akkor nem sziszeg és gyorsan visszarúg. Tehát mintha két állapota lenne?!
Utálom ezt a teleszkópot[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
válasz Tothgera30 #102193 üzenetére
Hát ennél ezek szerint pont benyomni kell. Vagy már elromlott, és azért így működik és csak két állásban és nem szabályozható a két végleten kívül semmi?
Egyszerűen nincs végállása a tekerőnek ez a legfurcsább.
Itt 5:20-nál mutatja a működését kiszerelve...[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cozmo #102192 üzenetére
Szerintem az lesz amit a végén írsz,a 180 fok között valahol megállítva köztes állapot is lesz,kvázi a teknős felé tekerve egyre jobban sziszeg (mint egy kígyó ) a nyúl felé meg gyorsan visszarúg egyre halkabban,majd végül teljesen sziszegés nélkül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Toomy #102182 üzenetére
A hideg tűrő képesség elég sok mindent befolyásol én például rettentően fázós vagyok, nem is megyek ki 5 fok alatt tekerni
Nekem a Lidl nadrágom szára folyton elfordul és a szélálló része nem védi a combom első oldalát. A cipőmbe is tehettem bármit, a kezemen és a lábamon az újjak fél óra után lefagytak.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Szakbarbár #102196 üzenetére
Én is nagyon fázok,de pörgetek mint állat,nyomom a hegyre felfelé,aztán úgy kimelegedek,hogy még izzadni is kezdek.1-2 óránál többet ilyenkor nem megyek,annyi pont elég ahhoz,hogy élvezzem utána a forró fürdőt.Van annál jobb?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Szakbarbár #102196 üzenetére
Bringás haverinám is ennyire fázós, de amúgy szerintem ez valamennyire kitolható, mert nagyon számít az öltözet és a megszokás is. Öltözetből vannak nagyon durvák is, amiket konkrétan -20 fok fölé nem ajánlanak, abban tuti még te sem fagynál meg . A megszokás alatt meg arra gondoltam, hogy pl. ha itt laknál felénk, hegyvidéken, ahol a -30 fok sem ritka és kiskorodtól rákényszerültél volna, hogy ilyenkor is kimozdulj, akkor lehetséges, hogy ennyire nem lennél fázós, ergo ha nagyon akarja az ember, kitolhatja valamennyire a saját határait... de lehet hülyeséget beszélek, csak szubjektív vélemény
Amúgy nem tudom milyen bringád van, de pl. az outisoknak hideg időben valóban sokkal keményebb lehet tekerni, mert ha belegondolok, mi, montisok terepen sokkal lassabban gurulunk és gyakran hegyre fel, szal a menetszél nem fúj át és az emelkedők leküzdésekor azért brutál be lehet melegedni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tufa_
aktív tag
válasz jjeahh #102198 üzenetére
beszeltek itt a -20 meg -30akrol, jesszus...
Londonban epp -2 van, "rekord" hideg meg "beast from the east", eees elfogytak a bringasok az utrol, akik meg maradtak azok is sokkal lassabbak mint szoktak.. -
jjeahh
nagyúr
válasz Tufa_ #102199 üzenetére
Hát abban nincs semmi meglepő, tudjuk, hogy nem bírják annyira a strapát .
Amúgy itt most csak éjjel megy -20 alá, nappal -11 körül van a hőmérséklet, simán kimennék tekerni, csak megint havazott és amíg a közutakat nem takarítják fel tökéletesen, addig megbüntethetnek, a hülye helyi törvény tiltja a havon gurulást[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...