-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
HEAHEA
tag
Sziasztok! Mi a véleményetek a többfunkciós lámpákról, mint mondjuk pl. a [Armytek Wizard Pro videó bemutató] és társai. Alapból fejlámpa, de lehet sok helyre rögzíteni, többek között kerékpárra is.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Runner_fxr
Ármester
Lehet rosszul emlékszem, de mintha jjeahh-nak nem valami, ahogy fogalmazol vér xc-je van hanem egy alap gép. Ezzel szemben talán nem akkora a hátránya a plus-nak. Mivel egy alap xc van vagy 14 kiló, és azért azt már meg lehet érezni fölfelé. Amúgy azzal egyetértek, hogy a plus size azért elég lomha. Baromi jó a tapadás lefelé, de sajnos fölfelé lomha. Alapvetően e-mtb-hez lettek kitalálva ezek a méretek, mert a nagyobb bringa súly igényelte. Hagyományos hajtás mellé nem erőltetném én sem, ezt a plus-size-t csak egy rásegítős bringán lehet igazán élvezni. Persze erre sokan rácáfolnak, mert imádják sokan a fatbike-ot is, normál hajtással. De az biztos, hogy nem a sietős, méregetős embereknek lettek kitalálva ezek a brutális gumi szélességek.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Akinek van Reverb nyeregcsöve, milyen gyakran szokta karbantartani? Ahogy látom, van hozzá egy alap szervizkészlet, meg egy teljes. Gondolom a teljes csak akkor kell, ha már nagy baja van. Mennyire ajánlott betartani az 50 órát? Vagy ez is olyan 50 óra, mint a teleszkópoknál, hogy versenykörülmények közötti 50 óra? Meg mennyire normális, hogy van egy kis hangja? Teljesen új bicikli, gyárilag volt beszerelve, de már halkabbnak tűnik.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #101653 üzenetére
Ezzel most még jobban összezavarodok a végén, a fat bikeok-al akkor már egyáltalán nem lehet haladni? Na akkor újraveszem a dolgokat, hátha valaki eloszlatja a ködöt
1. egy plusos merev trail valóban kb egy súlyban van az én bringámmal, szal ha a súly a probléma a trail-oknál, hát én azt valszeg nem érezném meg
2. a plus-os gumi témában is úgy nézem ahány user annyifélét ír, szerintem ha aszfalton felfújom, terepen leeresztem, akkor all-in-one. Vagy tévedek? Hajtottam már 1.95-ös, 2.10-es, 2.25-ös gumikat és én úgy éreztem, hogy keményre pumpálva aszfalton egykutya (nem szoktam 80-al repülni), leeresztve terepen viszont durva a különbség az öblösebb javára.
3. trail ellen hoztátok fel még a geometriát, na ez az egyetlen dolog amitől én valóban tartok, pl. egy trail geo-s bringával nem tudom mennyire tudnám tartani az xc-s haverokkal a tempót egy hosszabb túrán és mászáskor nem tudom mekkora hátrány... sajnos a helyi boltokban csak xc montikat lehet bérelni, így nem tudom kipróbálni milyen lehet egy merev trail.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Solad
őstag
válasz Napfénysüti #101652 üzenetére
Mindenkepp csere lesz, csak nem tudom meg mire. Bar nem annyira aero mint amivel jol mutatna, de eddig a racing3 a befuto.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
zoo8800
veterán
válasz Tothgera30 #101644 üzenetére
Klassz
Lőnél nekem egy közeli fotót a hátsó váltóról, miközben az 50t lánckeréken van a lánc?rip and tear, until it is done
-
.mf
veterán
válasz jjeahh #101605 üzenetére
"Amúgy a múltkori fotóidat amikor nézegettem is az jutott az eszembe, hogy te valszeg úgy ereszted lefeléken mint állat "
Az állatok elég óvatosak, szóval ezalapján, jah, mint a zállat
Egyáltalánnem Motorral az ember nagyon el akarja kerülni az esést. Egy mozgásképtelen 12-16 kilós bringát lehozni a hegyről is mekkora szopacs, képzeld el, mennyivel rosszabb egy 120-140 kilós motorral Néhány szögből felállítani is elég macera, vagy kirángatni, ha valahova beragad / besüllyed, vagy visszafordulni vele.
Másik pedig, hogy még szokni kell. Még csak a múlt hétvégén tudtam vele rendesen menni, és teljesen más egy 13 kilós bringa tehetetlensége, mint egy 140-150 kilósé, pl. amikor lefelé oldalra megdobja egy avarban lapuló kiálló kő."de ennek teljesen ellentmond smkb kolléga tapasztalata, miszerint síkon meg emelkedőkön "megállsz", "beleáll a földbe", "vér-verejték" "
Smkb kartárs egy kicsit eltúlozta a dolgokat Igen, valószínűleg érezhetően lassabb, kevésbé hatékony, többet kell rajta dolgoznod; de attól még menni fog. A geo részei a villaszögön (2-4 fok eltérés) és az első tengely-középrész távon túl olyanok is, amiken még tudsz változtatni: stucni trailen magasabb és rövidebb, xc-n alacsonyabb és 2-6 centivel hosszabb (hogy előrébb legyen a súlypont, hatékonyabb legyen felfelén és síkon; míg trailen hátrébb, hogy stabilabb legyen lefelé tempónál és fékezésnél). Azt neked kell eldöntened, hogy mire fogod használni: többet sík terepen, s a hegyre fel legyen tempós; vagy az a fontosabb, hogy hegyről le gyorsabban, stabilabban, és biztonságosabban jöjjön?
Érveim alátámasztására a youtube-hoz tudok fordulni ("biztos igaz, mert a zinternet megmondta"):
1.: közel sík, erdei kanyargós ösvény (tehát kifejezetten xc-nek előnyösebb), ugyanaz a rájder: negyed órás körök alatt a trail-bike hátránya fél perc (tehát nem egy "beleáll a földbe" kategória).
2.: xc vs enduro (trail-nél is laposabb villaszög, nagyobb rugóutak, nehezebb), hegyre fel majd onnan le (felfele xc-nek előnyösebb, lefelé enduronak), két különböző, de hasonló erejű versenyző: a lefelében az enduro a hátránya nagyját ledolgozza, a végére a különbség csak pár másodperc.27.5 vs 27.5 plus? Arra is van GMBN videó Meg vannak videók és vélemények másoktól is.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #101655 üzenetére
Ez abszolút felhasználás függő. Ha nagyon dzsuva időben is használva van, akkor nem hülyeség az 50 órás karbantartás. Én úgy gondolom, hogy átlag felhasználóknak 1 max 2 évente érdemes szétszedni. Amit gyakrabban meg lehet csinálni az a légtelenítés. Ha már levegős akkor nem fog működi a sebesség szabályzója, esetleg túl sokat fog rugózni fel le. Alap esetben is beülhet 1-2cm-t. ha már levegős akkor többet is. Pontosan milyen hangra gondolsz, és mikor csinálja?
jjeahh: Hogyne lehetne haladni egy fatbike-al, van aki maratont is lenyom vele. Tulajdonképpen edzettség függvénye ez. Ha erős vagy akkor a fatbike-al sem vagy lassú. Ha meg gyenge, akkor akármilyen xc lehet segged alatt, azzal is lassú leszel. (persze nagyon nem mindegy, hogy milyen fatbike-ról van szó, mert itt is nagy a szórás)
A súly egy igen jelentős tényező abban, hogy a bringa mennyire lesz hajtás hatékony. Nem véletlenül fizetnek emberek akár euró ezreket, 1,5-2kg-al könnyebb bringáért. Nyilván nem csak a kisebb súly miatt drágább, de ez is vastagon benne van az árban. Egyáltalán nem mindegy, hogy pl egy bringa 14 vagy 12 kiló. Egy hosszabb túrán ez nagyon sokat tud számítani.
Tehát ha egy olyan plus-os gép van a segged alatt ami 12kg környékén marad, azzal igen jól lehet majd haladni. Ez viszont nem lesz olcsó. Azt egyébként jól látod, hogy a guminyomással is sokat tudsz változtatni a hajtáshatékonyságon, ha a megfelelő guminyomást állítod az adott útviszonyokhoz.
A fatbike egyik érdekessége egyébként az, hogy bár hatalmas böszme széles kerekei vannak, annyira nagy a tapadás, és úgy eloszlik, hogy igazán technikás terepen bizony van ahol akár jobban is mehet fölfelé mint egy keskenyebb gumis bringa. Persze a legtöbb helyen lomhább lesz, de vannak esetek amikor mindent ver, akár fölfelé is. Én mondjuk személy szerint nem vagyok oda a merev vázas terepezésért, a helyedben inkább valami össztelós trail gépet vennék. A plus-os merevet amolyan második bringának tudnám elképzelni. De ha egy gépet kéne választanom mindenre, akkor inkább egy össztelós trail-t választanék, 2,35-ös gumikkal. Amerre te bringázol, ott meg aztán ki is lehet használni. Egy 2,4-es maxxis minion dhr 2 vagy egy 2,35-ös magic mary előre, hátra mondjuk egy 2,35-ös nobby, tubeless-el, 1,6-1,8 bar-on azért elég komolyan tapad. Viszont rásegítős montiban egészen biztos, hogy plus-os gép kéne. Ott a nagyobb súly miatt mindenképpen előnyös, fölfelé meg segít a villanymotor, tökmindegy, hogy milyen széles a gumi.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Kösz! A GMBN-es srácokat követem én is, bár eléggé egysíkuan nyomják, szinte csak erdőben vagy pályán, ami teljesen nem fedi le az én szokásaimat. Ki kéne próbálni egy trailt valós körülmények között is, az lenne a biztos . No de majd ha lesz egy picit több pénz egy normálisabb új bringára, akkor valszeg vásárlás előtt megkérdem a helyi boltban a srácokat, hogy ideadnak-e egy trail-t egy próbakörre, a múltkor is nagyon ajánlgattak valami haibike ösztelós elektromos rásegítésű montit, hogy vigyem el egy karikára, meg amikor fat bikeokról érdeklődtem is említették, hogy tavasszal amikor hoznak új modelleket, kipróbálhatom őket, szal rendesek... csak hát persze egy zsír új bringával terepre nem engednek, max a környéken tesztelhetem le egy aszfaltos körre, az meg nem tom mennyt ér .
Runner_fxr: Kösz neked is, fully nálam nem játszik, pont az lenne a lényeg, hogy a lehető legegyszerűbb legyen, aszfaltos túrákat is túléljek vele, de amúgy 70-80%-ban terepezek és annak fele mászás, fele lejtőzés. Az egyszerűség nálam azért fontos, mert a szervizelésre a lehető legkevesebbet szeretnék költeni, meg macera is állandóan vacakolni vele, így is herótom van az állandó lánc problémáktól. Lehet, hogy hülyén hangzik, de nem vagyok eleresztve jelenleg pénzügyileg és nem egy hétvégi bringás vagyok, hanem napi szinten nyomom, így nem árt ha egyszerű és igénytelen. Pluszos bringákat azért kezdtem el nézegetni, mert egyrészt hóban-télen előny, másrészt terepen is vasal valamennyit gondolom, én már 2.10 és 2.25 között is érzem a különbséget, gondolom akkor egy 2.8-as még "puhább".
Ja és még egy érv a merevek mellett: olcsóbban kapok normális felszereltséget...[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #101661 üzenetére
Ha van kedved, látogass fel Budapestre, most a mozgásvilág előre hozta, április 22.-re a kamaraerdei tesztnapot. [link] Itt egy egész kellemes terepezős körön tudod próbálgatni a bicajokat, mindent ki tudsz próbálni amire kíváncsi vagy. Utána már talán könnyebb lesz a döntés, hogy milyen gépet vegyél magadnak. Elmondhatjuk itt neked a tapasztalatainkat, de nyilván nem vagyunk egyformák, másképp bringázunk, más a fontossági sorrend. Valószínűleg nem is pont ugyan az a bringa tetszene.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #101661 üzenetére
Én azért nem vettem azt észre, hogy az össztelós olyan rengeteg pénzzel megdobná a karbantartást. Ami pluszba bejön az még egy teló karbantartása. A forgáspont csapágyak azért nagyon sokáig bírják.
Én tapasztalatom az, hogy a legnagyobb élményt az össztelsó monti adja, olyan felhasználás mellett amit te is csinálsz. Manapság gyakorlatilag az igazi, vérbeli mtb a Trail fully és AM fully. Ezek azok a gépek amik a legsokoldalúbbak. Persze van igazság abban amit mondasz, és nem feltétlenül beszélnélek le a plus-os merevről, de azért mindenképp érdemes lenne kipróbálni több kategóriát, mielőtt döntesz.
Egyébként ha veszünk mondjuk egy 13,5-14kg-os plus-os merev-et és egy ugyan ilyen súlyú össztelós Trail/Am-et, hajtáshatékonyságban nem sok különbség lesz szerintem, sőt, lockolva a vékonyabb külsővel az össztelós lehet még jobban is fog haladni aszfalton. De az kétségtelen, hogy a plus-nak is megvannak a maga előnyei. -
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #101661 üzenetére
Egyébként ha már plus size merev, megnézném a helyedben a Commencal kínálatát is. META HT AM
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #101661 üzenetére
AM fully-nak meg esetleg ez lehet egy jó alternatíva: YT Jeffsy 27 AL
-
Ciccuka
veterán
válasz Ciccuka #99052 üzenetére
Nemrég volt akciós az Alzán:
Olpran Extreme Disc 27,5" MTB M/19" brown/beige/blackEnnyiért bánom, hogy kihagytam.
[ Szerkesztve ]
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
Ciccuka
veterán
válasz Runner_fxr #101667 üzenetére
Persze nyilván teljes árat nem ér, de annál a Btwin-nél jóval jobb bringa ez. A felszereltség valamivel minőségibb. Többen vettek Olpran Harrier-ert (ami majdnem teljesen hasonló, csak 28" trekking kerekek vannak rajta) és nagyon elégedettek a márkával ennyiért (50-65%-os akcióban).
Btwin Rockrider 340 vs Olpran Extreme
26 fix vs 27,5" gyorsszáras kerék
egy-falú vs dupla-falú felni
-> igényesebb, modernebb Ahead kormányszár
-> igényesebb, modernebb kormánycső
-> igényesebb, modernebb ülés
-> igényesebb, modernebb fejes üléscső
-> KMC lánc
80 vs 125mm rúgóút Lock out villa
no name vs Promax V-fék
no name vs Promax fékkar
Shimano Tourney vs Shimano Altus hátsó váltó
no name marokváltó vs Shimano Acera M310 váltókar
21 vs 24 sebesség
-> modernebb hajtókarOlpran Extreme Disc annyiban különbözik a simától, hogy Promax (160mm-es tárcsákkal plusz kerékaggyal valószínűsíthetően) bowdenes tárcsafék van rajta.
[ Szerkesztve ]
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ciccuka #101668 üzenetére
Én mindig úgy voltam vele, hogy elsődlegesen a vázat nézem. Persze egy btwin váz is az abszolút alsó kategória, de azért jobban megbíznék benne, mint egy ilyen neve nincs valamiben. Ráadásul ez aztán tényleg eladhatatlan, egy btwin-ért sem kapkodnak használtan, de egy olpran-t a kutya se venne meg használtan, max tesco bike árszinten. Összességében mind a két bringa full low kategória, hegyi kerékpározásra tökéletesen alkalmatlanok. 150 körül kezdődnek azok a mtb-ok, amikkel mondjuk el lehet kezdeni a terepezést sport szerűen. Egyébként a zoom villa meg a promax fék az ipari hulladék kategória, ezt annyira pozitívumként nem tudom értékelni. Egy alap v-fék is jobban fog mint egy promax bovdenes tárcsa.
[ Szerkesztve ]
-
Ciccuka
veterán
válasz Runner_fxr #101669 üzenetére
Ha a felszerelést nézed, akkor több a márkás vagy a minőségibb felszereltség az Olpran-on. A főbb alkatrészek viszont hasonló minőségűek lehetnek (váz minősége, hátsó fogaskoszorú elvileg ugyanaz a Shimano és az első váltó is és lehet a pedál is). Az igaz, hogy a Btwin márkásabb, ismertebb, de összességében, ha jobban megvizsgálod tetőtől talpig mindkettőt akkor az Olpran a nyerő szerintem a kettő közül. Alapszintű kerékpározásra bőven megfelelhet. Sőt lehet, hogy hozza az Intersport-os belépőszintű Genesis-ek szintjét is.
Ez egyébként egyszeri téli akció volt, kiszórták a tavalyi bringák nagy-részét, valószínűleg idén már nem nagyon lesz ilyen.
Egy alap v-fék is jobban fog mint egy promax bovdenes tárcsa.
De akkor melyik az ideálisabb, ha belemész valami 10cm mély sártengerbe?Promax DSK-310-nál szerintem inkább az lehet a probléma, hogy gyorsan kopik a (valószínűleg a műgyanta alapú) fékbetét és nehezebben adagolható pontosan (testbike-on olvastam 710-es változatnál).
[ Szerkesztve ]
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
cozmo
őstag
válasz Runner_fxr #101660 üzenetére
Megragadnám az alkalmat és megkérdezném a véleményed a gépsárkányomról.
Amit tudnod kell:
A telo, váz 29er, eredeti de már Full XT hajtás 10-es, váltás,fék rendszerrel
DT Swiss X1700 Spline2 -es kerekekkel természetesen tubeless, hátul is átütős (10mm-es)
Most 11336g
a gépsárkány
Tehát a kérdés hogy a geo ból és a körítésből mit olvasol ki. Előnyök, hátrányok?
Köszi.[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #101661 üzenetére
max a környéken tesztelhetem le egy aszfaltos körre, az meg nem tom mennyt ér...otthagyod a buletined,aztán uzsgyi a hegynek.Érjenek utol,ha tudnak!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #101662 üzenetére
Bp-re és onnan haza + evés/ivás, egyéb költségek annyiba fájnának, mint egy 120mm rugóutas levegős teló
"Manapság gyakorlatilag az igazi, vérbeli mtb a Trail fully és AM fully. Ezek azok a gépek amik a legsokoldalúbbak"
Ja, azt elhiszem, hogy vérbeli, de pont abból indultunk ki, hogy a trail nem sokoldalú, hanem rétegbringa, ha síkon és felfeléken is hajtom, akkor az xc nekem való, mert az 50-50% erre való, a trail meg inkább csak lejtőzni jó. Most akkor hogy van? Egy trail nyergében nyáron az xc-s haverokkal le tudnék nyomni 100-200km-t aszfalton? Ilyen helyeken [link] [link] ki is lehet mászni vele? Ezt kéne kiderítenem majd, esetleg ismerősök ismerőseinek asszem van trail meg enduro gépjük, lehet majd megkérem őket adják ide egy mászásra
Fully témába: az első teló karbantartását is próbálom megoldani itthon, a hátsót meg ha jól tudom már nem is lehet házilag szétszedni, rendbetenni, de lehet tévedek. Bar ha a karbantartást félretesszük is ott van még az ár, fullyt nem kapok azért a pénzért amit én egy bringára szánnék... a plus size-os merevekkel, recon villával és slx-el rendszerint összefutok ilyen 7-800 eurókért, pl a marin pine mountain 1 most is b*romira nyomott áron megy, de a gt pantera-t meg cannondale cujo 2-őt is láttam ennyiért és ha végül xc mellett döntök, kis szerencsével azt is megúsznám RS levegős villával és minimum deore szettel ennyiből. De fully-t? Azt kétlem . Szal elhiszem, hogy nagy élmény, de semmilyen szempontból nem az én árkategóriám... a használtakat meg kb hiába is nézem, mert S-es méretben az utóbbi 1 év alatt még semmit nem láttam ami tetszene is, meg az ára is megfelelő
A commencal-t nézegettem már, le is van mentve könyvjelzőnekHasaggymeg: ok
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #101675 üzenetére
100-200km aszfalton csak egy jól guruló 2.3 alatti gumival ellátott XC-vel jöhet szóba...és akkor így vissza is kanyarodtunk oda,hogy pont olyan kerékpárod van amilyen kell.Hosszú a tél,de nem szabad abból kiindulni,hogy most mi lenne jó.Túrázni majd terepezni az XC a legjobb,és ha van egy jó első teló,esetleg majd egy állít6ó nyeregcső is,akkor úgy mászni,mint lejtőzni is tudsz vele.Hacsak nem akarsz több kerékpárt,ugyebár.Én is kipróbálnék valamit ami a hóban is jobban megy,vagy gyorsabban,kényelmesebben lejtőzik,de mivel autóval hordozni a kerékpárom nem igazán szeretem,odajutni,ahol erdő és jó terep is van,bizony leggyakrabban aszfalton kell.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #101676 üzenetére
Ja elviekben én is egyre inkább így érzem, hogy egy xc kell nekem. A jelenlegit le sem cserélném amúgy, csak néha zavar, hogy picit nagy és ami még jobban irritál, hogy ha fejleszteni akarom egy zsákutca. A vázat lecserélném S-esre, de nem találok (nagyon)nyomott áron olyant, amibe át tudnám rakni az alkatrészeimet, a telót is lecserélném majd levegősre, de ez a váz nem tapered, a kerekem meg qr9-et fogad... új 29er telók tudtommal néhány suntour-on kívül már az összes tapered nyakas... szal kb. bármerre fejlesztenék korlátokba ütközök, így jobb lesz szerintem, ha majd veszek egy új montit, ami tapered, amiben már gyárilag recon van és aminek a mérete is tökéletes... meg manapság már szinte alap a tubeless ready felni is, az sem ártana. Csak nemrég sajnos csődött mondott a fő bevételi forrásom (freelancer dizájner vagyok), így pénzem nincs rá, de remélhetőleg idén összeszedem magam.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
cozmo
őstag
-
6030D
Ármester
válasz cozmo #101680 üzenetére
Top maratonok + Balaton maraton a tuti. Aztán május közepén még lehet, hogy belefér egy Várgesztes vagy Bakonybél, majd kitalálom.
3 esküvőre kell mennem, mindegyik nyáron lesz, az egyik Crosskovácsi napján.Underworld még jó lehet (bár esélyes egy legénybúcsú oda ), majd kiderül.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #101677 üzenetére
Hát azért még van levegős 29es teló mely nem kúpos,na meg át is lehet alakítani a nem kúpos vázat.A gyorsszár sem fog még azonnal eltűnni...amúgy meg ha ma vásárolsz is utolérnek a fejlesztések pár év alatt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #101677 üzenetére
Mekkora vagy, hogy S-es vázat akarsz? Azok női vázak.
Ha az utolsó képedet nézem, nincs annyira lent a nyeregcsöved, ahogy a túlméretezett vázaknál szokott. Mondjuk vízszintben jobban látszana...
A nyereg az tök elöl van, az látszik, viszont hátranyúlásos a nyeregcsöved.
Ha az a bajod, hogy messze van a kormány, akkor első körben szerintem szerezz egy hátranyúlás nélküli nyeregcsövet, azzal már előrébb hozod kb 2 cm-t. Stucni nem tudom mekkora, de esetleg abból is lehet 1 cm-rel rövidebb, attól sok nem fog változni még az irányításban. Mondjuk az nem nagy most sem, első körben inkább a nycs cserét próbáld.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ToBeY
nagyúr
Hello
Olyan kérdésem volna,hogy karbon váz mennyire viseli el a napi használatot Pl:ha kiviszem esőben,sárban,mínusz 20 fokban,vagy akár plusz 40 és órákon át hajtom?
Ez nem csak amolyan verseny huncutság,hogy félévente kiviszem a pályára megyek vele 30percet és annyi? -
deny330
aktív tag
válasz Ciccuka #101670 üzenetére
A promax fékhez annyit, hogy nekem a Promax Solve hidrás tárcsafékem kb 3 hónap után elfosta magát. A féknyergen alul, a fékkarnál.. Mindenhol szivárgott az olaj. Hiába töltötted újra, csak jobban kib@sztál magaddal, mert a tárcsákra folyt megint. Garizni nem gariztatták, mert hogy ez gyári hiba nem lehet.. a szerelő meg mondta, hogy felesleges is lenne betét cserét próbálni (főleg hogy a féknyereg javíthatatlan elvileg). 3 hónapja van Deore fék a Kellysemen, de annyi a probléma velük, hogy párás időben kicsit visítanak (ez se mindig jellemző). Bovdenes promax tárcsafék szeritnem ugyan anynyira életveszélyes mint az én gyári hidrásom. Ezek helyett inkább tenne rá a gyártó valami minőségibb V-féket. A sár meg hiába befolyásolja, ha egyszer sár se kell a promax féknek hogy szarul fogjon, akkor érted.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #101682 üzenetére
No erről nem is tudtam... Vajon mennyire életképes egy ilyen átalakítás?
6030D: 168cm, 62kg, pici vagyok és vékony .
Pár kép vízszintben, az elsőn az a gyönyörű maki én vagyok rajta . A bringa méretével egyébként nem lenne gondom, csak a felsőcsövem túl hosszú, 600mm. Teljesen előretolt nyereggel és felfelé fordított stucnival (gyárilag lefelé nézett) érzem úgy, hogy élhető, de még mindíg nyújtózkodnom kell, + mostanában az újabb képeken amiket rólam lőnek a haverok is úgy érzem hülyén kissé nézek ki a bringán, bár lehet ezt csak beleképzelem . Próbáltam 560mm felsőcsöves S-es montit, azt meg kicsinek éreztem... szal elméletben nekem valami 570-580mm felsőcsöves lenne jó, azzal már szabadon variálhatnám a nyereg helyzetét, a kormány szélességét, meg a stucnit. A másik hátránya a hosszú felsőcsőnek az, hogy egy nyamvadt bunny hop-ot is nehezen tudok kivitelezni . Azt egyenes nyeregcsövet még lehet megpróbálom, erre gondoltam már én is, bár nem hiszem, hogy az összes problémámat megoldja, bár kitudja... Ilyen egyenes nyeregcsövet olcsóért esetleg tudtok ajánlani?Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #101686 üzenetére
Ez teljesen az,hiszen külső kormánycsapágy,és egyéb csapágy sok helyen van a kerékpáron.Hátránya annyi,hogy megemeli a kerékpár elején azzal az 1-1,5 cm-el,de hát az kezelhető.
Ami a vázat illeti,nem tűnik kicsit sem nagynak."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #101686 üzenetére
Innen válogathatsz. Tudni kell hozzá az átmérőt, meg hogy milyen hosszú van benne.
De a makis kép alapján én még jobban kihúznám nyeregcsövet, mert lent van (A bal lábad messze van a kinyújtottól, viszont a hajtókar majdnem lent van.) Főleg, ha vér-ikszcés akarsz lenni!Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #101687 üzenetére
Ja, sokan mondták, hogy nem tűnik nekem nagynak, pedig elméletileg az és annak is érzem, szal nem tom mi van . 168cm vagyok 77cm belső lábhosszal, a bringa meg 29er M-es, 44cm nyeregvázcsővel, 600mm felsőcsővel, szal nem értem miért nem néz ki alattam nangynak . Mondjuk érzésre is olyan, mintha valahol S és M között lenne, próbáltam pl. már Kellys TNT 50-et, szintén M-es méretben, ugyanekkora felsőcső hosszal és mégis, azt b*romi nagynak érzem, kb. élhetetlen számomra
6030D: Kösz! A hossza muszáj ugyanakkora legyen? 1-2mm-t azóta feljebb húztam . Most a pedál ha alsó állásban van, akkor teljesen ki van nyújtva a lábam
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ciccuka #101670 üzenetére
Az a baj, hogy elbeszélünk egymás mellett. Még egyszer mondom, hiába jobb egy kicsit az olpran felszereltsége, ez is még bőven az a kategória ami nem felel meg a mtb legalapvetőbb követelményeinek sem. Ez a felszereltség egy alap trekkingen okés lehet, de nem egy sportszerűen használt hegyikerékpáron.
Alap városi használatra meg mindkettő jó. De ha már választani kell akkor inkább az ismertebb, persze nem kell velem egyetérteni, ha neked annyira tetszik az olpran, vedd meg nyugodtan, de azt ne várd, hogy én ezt szakmailag helyénvalónak tartsam, csak mert egyel jobb a váltó rajta vagy egyéb miatt.
A promax madzagos fékekkel elég rossz a tapasztalatom, nem is igazán lehet jól beállítani és a fékhatásuk is nevetséges. Ennek az alkatrésznek pl semmi értelme. Ez csak parasztvakításra jó, hogy ámuljon a nem hozzáértő, hú ez tárcsafékes. A zoom teló még annyit sem tud mint a legalapabb suntour. Szintén egy fölösleges alkatrész.
A testbike-os véleményeket illik erős fenntartással kezelni. Rengeteg olyan ember ír véleményt egy alkatrészről, akinek semmilyen viszonyítási alapja nincs.cozmo: Aluvázhoz mérten kellemes súlyban van. Ezzel a felszereltséggel akár versenyzésre is megfelelő lehet. XC-n belül inkább a lefelékben lehet jobb a fejcsőszöge miatt. Gyors kanyarokban van nála ideálisabb geo-is, kicsit rövidebb láncvillával, de összességében nem rossz gép.
A kérdés inkább az, hogy te konkrétan mire használod és mik az elvárásaid egy kerékpárral szemben?
Ennek tudatában lehet megállapítani, hogy neked ideális e a bringa.jjeahh: No, kicsit tegyük rendbe itt a dolgokat, mert úgy látom van mit. Te is beleesel abba a hibába, hogy egy univerzálisan mindenre tökéletes bringát szeretnél. El kell keserítselek, mert ilyen nem lesz, még az általad rászánt összeg 10 szereséért se. Ha létezne a mindenre tökéletes megoldás, akkor csak olyat gyártanának. Nem viccből van ez a rengeteg kategória. Amit tenni tudsz az, hogy a számodra legfontosabb kritériumoknak felállítasz egy sorrendet, és ennek megfelelően választasz kerékpárt. Ez persze tapasztalat hiányában nem könnyű. Az elméletbe könnyű belezavarodni, mert sok átfedés is van, ezért javasoltam, hogy mindenképp próbálj. Ha nem Budapesten akkor ott helyben nézz ilyen eseményt. Olyan hegyek között egészen biztos akadnak hasonló rendezvények. Nagyobb kerékpárboltokban érdeklődj. Biztos van aki szervez túrákat és vannak teszt bicajai. Akár egy 15-20 km-es terepezős kör alatt is bőven meg tudod állapítani, hogy az adott bringa mennyire áll közel a te igényeidhez.
Azért lehetőleg a hosszútávú aszfaltot és a komolyabb terepezést ne akarjuk összemosni, mert ez már tényleg a két véglet. Aszfalton az országúti lesz a leggyorsabb, terepen meg az XC. Valahol muszáj lesz kompromisszumokat kötni. Az, hogy a Trail rétegbringa lenne és nem sokoldalú, egész egyszerűen nem igaz! A Trail kategória általában 120-140mm közötti össztelósokat foglal magába. Ezek azért még elég könnyűek tudnak maradni és ha zárod a telókat nagyon minimális bemozgása marad. Tehát fölfelé hasonlóan viselkednek mint egy merev váz. Jól tekerhetőek. Lefelé meg már meg tudják adni az igazi fully-s érzést, hogy kb mindenen átmennek magabiztosan és nem pattognak el. Ilyen bicókkal rengetegen indulnak akár maraton hosszútávon is, vagy nekiindulnak egy alpok átszelő túrának is. Hosszútávú aszfaltra és vennék egy másik kerékszettet, valami nagyon keskeny aszfalt gumival, max nyomáson, a telókat kicsit a súlyod fölé fújnám, így még azt a kicsi bemozgását is meg tudod szüntetni, plusz lock. Garantálom, hogy sokkal jobban fog haladni így aszfalton a Trail mint a merev vázas plus. majd ha terepezős körre mész, vissza teszed a terepezős kerékszettet, telókat lengeded az optimális nyomásra és már mehet is az erdei csapatás. Persze a kerékcsere lehetőség a merev plus-ban is adott. Onnantól meg már a bringa súlyán múlik, hogy melyik hogy halad. De még ha nem is cserélsz kereket, a nyomást akkor is tudod növelni aszfaltra és a Trail akkor sem lesz hátrányban a plus-al szemben. Ha meg erdőbe mész, az össztelós azért nagyobb élmény lefelé mint a merev váz. Az viszont tény, hogy a plus-al kapsz egy olyan extra tapadást amit a normál mtb szélességgel nem. Ehhez már tényleg próbálni kell, hogy neked melyik jön be jobban terep körülmények között. Az össztelós azért nagyobb stabilitást tud adni, ezért nagyobb lehet a tempó lefelé. A plust meg bátrabban be tudod dönteni a kanyarokban és nyilván hóban is jobb. Az AM és pláne az Enduro már kicsit más kategória, ott már tényleg tolódik el a lejtőzés felé a felhasználási terület. Ezeket hiába lockolod marad egy kis mozgása, meg itt már elég csapatós a geo is. Tehát ezeket akkor választanám ha a lejtőzés a legfontosabb, fölfelé már nem annyira virgoncok ezek a gépek, maximum csak a top felszereltségű, legkomolyabb darabok, de azok ára brutális.
Az is biztos, hogy épkézláb Trail fully nem lesz 700-800 euro-ért, valahol itt kezdődik Cube Stereo 120, kisebb vázzal lesz belőle 27,5"-ös kerékkel is. Én ezt választanám 168cm-es magassággal, meg pláne fully-ban.
A karbantartásra a tag talán kevésbé érzékeny mint a villa. De az tény, hogy a tag szétszedéséhez nem árt egy kis műhely, ahol van normális satu is. A kis karbantartást el lehet végezni házilag, de a csillapítás szervizéhez szakértőhöz vinném azért. De előtte legalább 3 kis szervizt el tudsz végezni magad is otthon, és utána ráér elvinni szerelőhöz a nagy karbantartásra a villát és tagot. Persze már a kis szerviz is igényel némi műszaki érzéket, és alapos utána olvasást, mindenkinek azért nem ajánlanám ezt se. De csak azért nem mondanék le egy fully-ról mert időnkét karbantartani kell a tagot is, amit nyújt pluszba az bőven megéri ezt a kiadást. Ha nincs rá keret, az már egy elfogadható érv ellene.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #101693 üzenetére
Hát azért ez a fully is már kétszer annyiba fáj, mint amennyit én szánnék rá . Amúgy sejtettem, hogy nincs mindenre tökéletes bringa, de nem is kell, csak pl. ne legyen aszfalton az, hogy beleálok a földbe, meg felfelé is tudjam hajtani ugyanúgy, mint ahogy az xc-vel megszoktam.
No de első körben valszeg nyeregcső és stucni csere lesz, oszt ha úgy tetszik, akkor beruházok egy jobb telóba is, ha meg nem, akkor marad az új S-es méretű bringa... Persze ha újat veszek, akkor előtte mindenképpen alaposan kipróbálom a kinézett vasat, még egyszer nem fogok ráfázni a méret dologra.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ciccuka
veterán
válasz Runner_fxr #101693 üzenetére
Az "alap városi használat és a sportszerűen használt hegyikerékpár" az majdnem a két véglet. A kettő között is van élet.
Azért az számít valamit (az Olpran-on), hogy a felszereltség nagy részének van valami alapmárkája (Promax, Shimano, KMC) mégha belépőszintről van is szó a teljesen noname-hez képest (duplafalu felni valószínűleg tartósabban állja a rossz utakat a szimplafaluval szemben). A kérdéses pontokra ránézve is gyengébb minőségűnek tűnik (hátsó váltón, kormányon szembetűnő, kevésbé tűnik vaskosnak), olyan olcsó behatása van (a Btwin-en). Biztos, hogy SR Suntour villa van a Rockrider 340-en?
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #101675 üzenetére
Egyébként a legkevesebb kompromisszumot egy plus-os kerekű, pedelec AM fully adná neked. 150/150mm rugóút.
Kéne hozzá egy második akku is, és akkor már a hosszútáv is menne vele. Lefelé egy tank, mindenen átmegy, a plus-os kerekekkel úgy tapad mint az állat, az alacsony súlypontja miatt is iszonyú stabil. Hóban is jó lenne. Fölfelé is száguld, akármekkora a gumi rajta, aszfalton is száguld. Csak egy baj van vele, nem olcsó.Pl ez a Haibike Xduro AllMtn 8.0, a piac egyik legerősebb szabvány pedelec rendszerével, Yamaha PW-X-el.
[link]Ciccuka: Konkrétan mire gondoltál a kettő között? A Trekking/Cross trekking szintű felhasználás felett már a MTB van. MTB használatra meg alkalmatlan az olpran és a btwin alap gépe is.
Én nyugodt szívvel a btwint sem ajánlanám senkinek, ne érts félre. De egy abszolút noname vázzal bringát venni a legnagyobb hülyeség.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #101694 üzenetére
Ezt mondom, hogy így elmélkedni túlzottan nincs értelme, ha nincs konkrét tapasztalat, belelátsz olyan dolgokat is ami nincs is.
Persze ha van 700-800 euro-d a bringára, akkor vedd meg a merev plus-ból az egyik belépő gépet, aztán kész.
Persze azért olyan sokat ne várj tőlük, már ami a gyorsaságot illeti. Inkább ilyen buli bringák ezek, baromira tapad, de kényelmes túrázásra lesz jó. Összességében amúgy biztos nem rossz ez se. Csak ne legyenek irreális elvárásaid. -
Tufa_
aktív tag
Hibrid bringat orszagutiva alakitani, mennyire maceras vagy erdemes? Mennyire masabb a geometriaja, illetve rossz lesz ha csak a kormany (es a velejaro alkatreszeket) cserelem..?
Fekeket, es valtot pl kompletten kell cserelni vagy csak a fekkar atkotheto, ha tarcsafekes a kerekpar.
Az alany meg mindig a Giant lenne.Nem tudok tartani ket bringat, azert meg nem adnam el ezt ha esetleg egy honap utan ugy erzem hogy az orszaguti annyira megsem begyere.. Plusz ahogy neztem, a kormany, kormany szalag es a handlebar stem (bocs, nem tudom hogy hivjak magyarul) nem egy nagy osszeg, £40-50 korul osszelehet hozni..
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #101696 üzenetére
Ilyent majd akkor veszek, ha az online dizájner stock oldalakon megveszik az összes alkotásomat... egyszerre . Amúgy láttam élőben hasonlót, sőt nálunk helyben kapni is lehet, állatul néznek ki az biztos.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Path of Exile (ARPG)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen