-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
andrisbandi
őstag
válasz borix #194448 üzenetére
A szerviz azt mondta
- Eredetileg azt szokták javasolni, h használt bringán le kell cserélni a láncot. Akár mennyire is jó állapotúnak néz ki/van mérve. Mert nem lehet tudni mennyire nyúzták, az új tulaj meg azért vette, h használja. A régi/használt láncok kevésbé bírják a váltás általi terhelést. Egy új lánc nem túl drága, pár nap bringázással összekopik a sorral, és biztonságosabban használható.Gondolom ezt szokták néha félre érteni a felhasználók, és szájhagyomány útján ott tartunk, h az új láncot is lehet cserélni, mert csak :-)
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
arcitec
addikt
válasz andrisbandi #194451 üzenetére
Na itt van, már tolod is bele a falsot ..
Nem erről volt szó. Gyárilag volt a lánc az VADIÚJ bringámon és nyúlt ki. Itt az elhasználódás kapcson jött szóba a lánc fajtálya, hogy már ne írjak nevet. És mi lehetne a jobb választás.
Nagyon meg kell gondolni mit, hogy ír le az ember.[ Szerkesztve ]
-
maximilian4
addikt
-
borix
őstag
válasz arcitec #194452 üzenetére
Van, hogy a szerelő szakember nem ritkán azt reklámozza ami nála található megvehető.
Van, hogy a szerelő sincs képbe teljesen mert kevés vele a tapasztalata.
Nekem volt, hogy fűztek kereket és nem volt központos de a szerelő okoskodott, hogy a villám lehet rossz mert neki az állványon központosan lett fűzve.
A f@sznak egy központosság mérőre már nem tellett, hogy látta volna, hogy nem központosan fűzte. [link] -
andrisbandi
őstag
válasz arcitec #194452 üzenetére
Akkor bocs, tényleg félre értettem!
1x11
1x12
- Ez már sokszor szóba jött itt, h gyorsan elhasználják a láncot.
Mérve/beesett a láncmérő, talán 1.400 km volt eddig a negítív rekord.Nekem 2.500 km-nél a láncot és a sort is cserélni kellet, monti 1x11 Sram.
Mert az új lánccal már szalajtott a gyakran használt fogaskerekeken.Szóval úgy néz ki az új gépeken pár ezer kilométer után lehet cserélni a láncot. Aki nem méri, annak sort is. Úgy azért már elég költséges.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
borix
őstag
válasz andrisbandi #194456 üzenetére
Nem jól csináljátok!
2-3 láncot kellene cserélni 200-250 kilométerenként és akkor tovább tartana nem darálná le az elnyúlt lánc olyan hamar a sort.
1x11 vagy 1X12-es láncból nem fogtok venni egyszerre hármat mert nem adtok ki annyi pénzt. -
Nutra
tag
válasz Sirandrish #194415 üzenetére
A kijelzőt nem tudom, a "rosszabb egy picivel"-re kérdeztem.
De szerintem nincs ennyi benne, használ és élvezd. Jó lesz. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #194456 üzenetére
+borix... hát most nemsokára kiderül, mert én 0,75 %-ig tervezem hagyni ami legalább 3500-4000km lesz aztán meglátjuk elbírja-e a sor az új láncot... 1x12
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
borix
őstag
válasz Hasaggymeg #194460 üzenetére
Nekem a 0,75% csere nem jött be.
A második láncnál hátul a kopottabb lánckerekeken amelyeket többször használtam azokon nagyon ugrált.
Egybekoptak használhatóak voltak még továbbra is de a 3 lánc csere nekem jobban bevált.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz borix #194461 üzenetére
Nekem az túl sok macera lenne, láncokat cserélgetni és nyilvántartást vezetni, én egy láncot általában egyszer teszek fel és egyszer veszek le... 2000km után cserélni meg 3-4 láncot jelentene évente.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
borix
őstag
válasz Hínár929 #194463 üzenetére
2-250 kilométerenként. az nem túl gyakori?
Attól függ, hogy 2 vagy 3 láncot cserélgetsz.
300 kilométerenként cserélsz akkor a 3. lánc mikor sorra kerül akkor már 600km lesz a sorokba.
300 fölött nem mennék láncokkal hármas csere esetén.
KMC saját patentszemeit használom minden lánchoz adnak egyet.
KMC X8 nekem a trekkingre bejött így maradtam nála.Hasaggymeg
Nem olyan nagy macera az nekem volt, hogy hetente kellet cserélni elmentem kétszer tekerni és megvolt a 250 kilométer.
A kilométer óra mutatja az összes megtett távot és az alapján időnként cserélni.
Patentszem ki az új lánc fel patentszem vissza és a használt láncot, láncokat brigéciolban kimosni.[ Szerkesztve ]
-
Zoliwrc
aktív tag
Lánccserén nem agyalni kell, hanem venni egy minőségi nyúlásmérőt és 0.5-nél cserélni. Ilyen pofon egyszerű. Esetemben ez kb. 2500km, 2X11 XT rendszeren. 12ezer+ km-t elmegy egy sor és az első lánctányérok. (3év)
-
balintbaba
tag
válasz borix #194465 üzenetére
200 km után lánccsere? Lassan eljutunk odáig, hogy a Giron szakasz közben a mechanic láncot cserél Attinak. Nekem azért elég nagy macera lenne, levenni, feltenni, raktározni, nyilvántartani ezeket. A másik meg az, hogy pl. az országútimon a sor majdnem fele annyiba kerül, mint a lánc.
-
borix
őstag
válasz Hínár929 #194467 üzenetére
Nincs ez kőbe vésve, 500km vagy 1000 kilométeremként cseréled akkor akkor cseréled.
Nem a láncot kell kímélni hanem a sort, többször cseréled akkor a láncok között kevesebb lesz a különbség és tisztább is a lánc. (feltéve, hogy a 3 lánc ára számottevően kevesebb mint a sor. )
Mosni szoktátok milyen gyakran mossátok a láncot?Zoliwrc
2500 kilométerenként cserélgetsz 2 láncot sokat nem nyersz vele meg a láncmérkőzéssel.
Leveszem a láncok kimosom és tiszta megy vissza.
2500km alatt a bringán mosod a láncot így nem nyersz vele sokat.[ Szerkesztve ]
-
Sirandrish
legenda
válasz Nutra #194459 üzenetére
Lehet félreérthetően fogalmaztam, a kijelzőre mondtam hogy rosszabb egy picivel. Vagyis nem én mondtam hanem az ember a boltba.
Tegnap ki akartam próbálni, de konkrétan lefagyott..
Előbb azt hittem hogy lemerült (gondoltam gyárilag nem sok nafta volt benne), de mikor hazaértem a tekerésből, láttam hogy a kijelzővilágítás folyamatosan megy (ergo nafta van benne), így a 3 gomb egyszeri nyomásával kellett újraindítanom.
Éjszakára töltőre tettem, és ma megnézem újra. Ha hasonlót produkál, akkor viszem vissza, bár ahogy szétnéztem a neten, nagyon nem egyedi az eset[ Szerkesztve ]
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
modflow
veterán
Most lett egy hónapos a bringa. A papírja szerint el kell vinni szervizbe. Van ingyenes kupon hozzá, de a pesti boltba szól, ami messze van.
Ha elviszem egy helyi kerékpárboktba kb. milyen összegre lehet számítani?
Elvileg a papír szerint a csavarok, fék, váltóra kell ránézni. -
bringasisti
őstag
-
borix
őstag
válasz modflow #194472 üzenetére
Felhívod a helyi kerékpárboltot és rákérdezel!
Nem viszed vissza oda ahol vetted akkor ugrani fog a gari.
Szükséged van arra a garira?
A következő félévnél lesz ha jól emlékszem.
Nem viszed vissza a bringát mert nem érdekel a gari mert messze van, akkor miért szaladsz vele a helyi bringaboltba?
Nem ráérsz vele majd akkor ha kijönnek a kisebb beállítási dolgok rajta?[ Szerkesztve ]
-
drr
őstag
Sziasztok!
Bicajt szeretnék venni. Az elmúlt 20 évben felszaladt vagy 30 kiló, szóval sportolni kellene. Kerékpárútakon szeretném használni illetve városi közlekedésre. Kb 120 kilót kellene neki bírni. Mint sokan másoknak, nekem is felgyűlt a pénz a szép kártyámon, azzal szeretnék fizetni. Mi a véleményetek erről a darabról? [link]
Illetve ha nem ez, hasonló áron mi lenne ami szóba jöhet?
Az esetleges válaszokat előre is köszönöm! -
SlyChocolate
senior tag
Sziasztok lenne pár kérdésem.
Elsőnek kinéztem egy sigma 16.16 órát.
Mennyire jók, megéri-e a 11-12K ft-ot?
A másik van-e valamilyen megoldás metál festésen javítani kissebb karcokat?
Honnan lehetne beszerezni jó minőségű átlátszó matricát a kopásnak kitett helyekre?[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz balintbaba #194468 üzenetére
A láncom 60Eur a lánctányér és a fogsor 40-40Eur. A tököm sem venne 2-3 láncot mikor a mezei shimano-val is elment 7500km-et a lánc és 17ezret (!) a fogsor és a lánctányér....és még gond nélkül működött mikor cseréltem. Ez a 200km-enkénti cserélősdi inkább a láncnyűvő montisokra lehet igaz. Outin pörgetve kell tekerni és időben kenni valami minőségi lube-al....ennyi. Vax-ot nem használtam és ameddig ilyen hatásfokú a lube-om nem is fogok. Ja, én direkt non contakt csapágyakat tettem a kerekekbe, hogy eszembe ne jusson nyirkos esős időben tekerni....arra ott az igénytelen merida montim és a futás. Szóval ezzel is kevésbé koszolódik az outi hajtás
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Ringman
nagyúr
120 kg -> merev villa.
teleszkóp amúgy sem kell, ha városban+bicikliúton használnád.a giant escape 3 (disc) amit fentebb linkeltek, már jó lehet, de az átlag bicikliket ennél kisebb súlyra tervezik.
egy használt touring bike is jó lenne, de azt meg nem hiszem hogy fogsz szép kártyával venni.
újonnan a decás riverside touring 520 ami nagy teherbírású, de az 280k-ba kerül (és gyári csomagtartóval, nyereggel, gumikkal baromi nehéz)
[ Szerkesztve ]
-
-
INTELligent
senior tag
válasz arcitec #194449 üzenetére
(A gyártó írásával nincs bajom, nem vagyok elfogult a KMC-vel, írhattál volna Shimano-t, Sram-ot, Cube-ot, vagy bármit.) Csak arra gondolok, hogy egy esetből átlagban nem lehet megmondani, hogy általánosan mi fog történni. Főleg, hogy a modern minőségbiztosítás - ha jól tudom - valószínűségi alapú. Így annyit ellenőriznek, hogy a hibás termékek arányát adott szint alatt tartsák (nem lenne kedved megfizetni, hogy mindent egyesével ellenőrizzenek). Ha valaki pont kifog egy hibásat, akkor hajlamos általában azt hinni, hogy akkor mindegyik ilyen rossz. Ami lehet igaz is, de ezt egy esetből nem lehet biztosan megmondani (és igen, lesz olyan, hogy a következtetés egy eset után helyes lesz, de az pusztán mázli).
Érdekes módon működik az ember, érdemes Daniel Kahneman Gyors és lassú gondolkodás című könyvét elolvasni, ott az emberi gondolkodás érdekes anomáliáira hívja fel a figyelmet (pl a valószínűségeket átlagban borzasztóan kezeli az emberiség). Minden áthallás nélkül egy példa lehet, hogy egy termékről általában az ír véleményt, akinek problémája van. Vagy itt a survivorship bias (bocs, csak angolul találtam wiki-n).
Szóval no offense, meg semmi, de én személyesen így látom a dolgokat. Ettől nyilván nem lesz igazam, de azért annyit leírok a kontextus kedvéért, hogy ezt a szemléletet (legalábbis a valószínűségit) becsléselmélet/jelfeldolgozás és hasonlók terén sok, nálam sokkal okosabb embertől tanultam egyetemen.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Jó.
Lánccserebere...megérne egy misét melyik módszer az tulajdonképp amellyel leggazdaságosabban lehet a hajtást működtetni, ugyanakkor annyira sok a változó a különböző felhasználói szokások miatt, hogy ezt nem lenne könnyű kiszámolni. Kenési, karbantartási szokások, csapásszám, terep változatosága, a használt alkatrészek minőségi kategóriája stb., nem csoda, hogy sok bringásnak más-más módszer válik be. Pl. hiába cserélgeted, kened, takarítod és csak száraz időben tekersz ha lassú csapásszámmal, bikaerős lábakkal nyomod ugyanazon a 2-3 hátsó kis lánckereken és az összes terhelést azok viselik, vagyis naponta cserélt új lánc is előbb utóbb sz@rrákoptatja azt a néhány kereket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz xy.zsolt #194482 üzenetére
ha 100 -110 kilósan hajtanak sokan outit, én 110kilósan kezdtem 37-622 es köpenyű trekkinggel, szerintem 120kilósan sem kell még fatbike, simán jó lesz oda is a trekking/mtb
nem érzeztem semmi gondot egyedül felfele ment nehezebben
pedig nem hegy komoly vasról van szó[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz 6030D #194488 üzenetére
hát mostanába valóban sok ilyet látok pocakos ötvenes emberkék alatt(kötelezően kék Celeste Bianchi, bár az év sztárja már a pinarello
hát lehet rágugliztak és kijött hogy a karbon kell merazmerevebbésjobb
(azt hiszem az outi fb fórumban volt erről diskurzus egy vázépítő és más tapasztalt versenyzők között,de németek is mérték, röviden hogy vannak karbonok amik nagyon ráznak,és van alu ami nagyon szépen nyeli a rezgést(talán cannondale de arra meg mondták hogy törik mint a merida scultura ,jöttek itt vastag támvillával, meg előrenyúlósabb villával, nekem ez már pro szint, de ha így van akkkor biztos
ezeket nézni kell ok de mi a vastag támvilla ?ezt fotóról nem látni) na off vége[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Ringman
nagyúr
válasz flash- #194490 üzenetére
kapcsolódó:
Why Frame Stiffness is Critical In Understanding Ride Feel & Qualityműszakibb beállítottságúaknak peak torque - itt is van pár anyag a vázmerevségekről: [link]
-
Nutra
tag
válasz Sirandrish #194471 üzenetére
Én meg a funkciókra mondtam, hogy ganz egál
A manuál szerint 4 óra első töltés kell neki, kb. 2 után minden OK volt vele. Ha a tiéd vacakol, akkor tényleg a legjobb gariban azonnal cseréltetni. Ha nem stabil, olyan mindha nem is lenne... -
Mezga Aladár
veterán
válasz 6030D #194488 üzenetére
Háát.
Én 110+ kg. Éves szinten kb. 7000 km. Több ismerősöm is megerősíti, hogy a karbont simán lehet ilyen súly mellett is használni. Sokkal kényelmesebb mint az alu váz. A prekoncepciód alapján a karbon villa és nyeregcső sem lenne használható.
UI: A Merida Scultura 2021 400 (aluváz) és 4000 (karbonváz) terhelhetősége ugyan úgy 120 kg, és mindkét váz élettartam garis.[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Sirandrish
legenda
válasz Nutra #194493 üzenetére
Ha eláll ez a k*rva eső, kipróbálom..
Meg persze holnap is mennék vele, aztán meglátom hogy milyen. Ha megint lesz valami, akkor visszaviszem.Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Az égiek (, vagy a légkör fizikája, ahogy tetszik) úgy döntöttek ma lesz a tyúkbelesítés. ...nejem nagy bánatára, aki sajnálja a szép barna oldalfalú és alig kopott Schwalbekat.🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Nutra
tag
válasz flash- #194490 üzenetére
És a itt a fórumon is van ilyen
Holdraszálláskor egy piros, elsőkerékhajtású triciklivel nyomtam, most a 184/95-höz karbon Bianchi (bár celeste csak jelzésértékkel)
(meg egy ős Moser, egy Cube 29er, egy 26os öreg Magellán és egy sportértékkel nem bíró KTM cross trekking)[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz flash- #194490 üzenetére
Én ezt nem értem. Pocakos, 50 -es vagyok, 180cm/110Kg. De, ettől még a fizika, az fizika. Ha van teló, akkor az hivatott elnyelni az ütődéseket, ergo kevesebbet kap a bringa többi alkatrésze. A bringa súlya sztem lényegtelen, mert az legfeljebb csak a sebességre lehet hatással. Ha a cél a fogyás, akkor a leadott teljesítmény számít, nem pedig a sebesség. Ezek alapján a súlyfelesleg leadásához egy 15-20 kilós fully jobb, mint egy outi.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...