Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz jjeahh #238458 üzenetére

    A témában állásfoglalás nélkül, inkább csak néhány megfigyelést osztanék meg. [Hasaggymeg hsz-a] kedzte boncolgatni a piaci folyamatokat és szerintem innen válik érthetővé ami zajlik.
    Az alapvető gyártói motivációkon kívül van néhány trend, ami meghatározza a mostani kínálatot és lehetőséget nyit a korábbi kategóriák újrapozícionálására és új kategóriák létrehozására.
    Az egyik trend az XC verseny platform változása, sokkal technikásabb lett, ami kedvezett azzal a gyártóknak, hogy az UCI versenyeken már csak a drágább fully gépekkel nyernek futamokat és ezt a marketingben is eladják. Ezzel a verseny XC vonal terep képességeit felfelé tolták a tekerhetőséggel szemben, sőt a downcountry beiktatásával még platformon belül is diverzifikációra van lehetőség azok számára, aki még nem trail-eznének, de egy xc-nél azért kényelmesebb géppel bringázánának.
    A másik trend a gravel bringa, amit hirtelen menővé tettek, van megfelelő felhasználási cél is hozzá, és a legfontosabb: elég drágán tudják őket eladni, hogy a gyártónak érdekévé vált, hogy ez a kategória alulról elkezdje kannibalizálni az olcsóbb merev xc bringkák kategóriáját, míg fentről az előző új generációs xc fully-k próbálják felölözni a pénzesebb vevőket.

    Majd évek múlva kiderül melyik platform marad életben, akár mind. A jelen helyzetet a fenti két trend alapján a merev xc gépek piacának a szándékos szűkítését okozzák gyártói oldalról és eddig úgy tűnik a vevők is megeszik az ebédet, csilingel a kassza és többféle gép közül lehet választani mint valaha.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák