-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #237947 üzenetére
Új kormány? Lassan az összes trendet megléped . 760mm mondjuk lehet elég lenne, de majd kiderül.
#237948 zsocy: Én valszeg imádnám, majd az új bringán lehet ilyen lesz, múltkori körön is amikor a garmin 27%-os emelkedőt jelzett, marha jól jött volna, úgy kapaszkodtam a kormányba, hogy ne essek hanyatt, fájtak a karjaim
#237949 MPowerPH: rövid távon próbáltam, egyelőre úgy gondolom nekem sem kéne dropper. Nehéz, újabb bizbasz amit szervizelni kell, amit próbáltam kotyogott is enyhén és nagyon zavart. Ha jól rémlik Hasaggymeg sem duhajkodik lefelé. Persze vannak 300g-os dropperek marha drágán, ha gazdag lennék, egy olyan jöhetne esetleg.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Megszoktam már ezt a felállást, olyannyira, hogy hosszabb, Zasszonyos körökön (5+óra) is el vagyok vele...és ha én, nyaki gondjaimmal megszoktam, akkor majdnem mindenkinek meglehet. Ha hosszú aszfalton zsibbadok időnként felülök, el-elengedem a kormányt megpihentetni nyakam, derekam, és így is szoktam beállítani a nyereg dőlésszögét is, vagyis ha felülve sem csúszok előre, hátra, akkor van jól. Amúgy ez amolyan mászós felállás, vagyis mászni a legjobb vele, sőt, még így is előre kell dőlnöm ha meredekebb.
andrisbandi rátapintott a lényegre, valahányszor szabónál voltam (30 éve még nem kizárólag a kész öltöny uralta a piacot) olyanokat mondtak, hogy boxolónak kellett volna mennem olyan hosszúak kezeim.
Ami MPowerPH dropperes megjegyzését illeti, gondolom ez is megszokás kérdése, tény, hogy extrém meredeken (20-30%) simán beülök a nyereg mögé (napi köreimen nincs is ilyen) ami persze sejteti azt is milyen irdatlan sebességgel lejtőzhetek, hisz nyereggel a hasadnál aligha lehetséges. Persze ez ritka, kiállva, helyezgetve a súlypontot a nyereg fölött egész jól bírok lejtőzni. Dropper meg ugyanazért nem kell mint rugós tag, vagyis amiért székely barátunknak sem."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
magyarmark
csendes tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz magyarmark #237954 üzenetére
Jobbat mint a Riverside 500, 200e forintért újan nem fogsz sehol venni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz magyarmark #237954 üzenetére
csak azért kérdezem mert nehogy csalódás érjen hogy veszel egy 200e vagy afeletti trekkinget.
jól gondolom 27.5 az az mtb? arra is vannak jól guruló aszfaltra-túrára való strapaálló külsők. az azért sokat számít.
[link]
vidd el egy szerelőhöz hogy adjon árajánlatot mennyibe fájna rendberakni a féket, meg azt az alapos karbantartást amire gondolsz lehet nem lenne az nagy költség aztán utána tudsz mérlegelni.200 körül azért akad megbízhatónak tűnő trekking is(mondjuk én olyat vennék főleg ami merevvillás, egy ilyen használat suntouros teleszkóp általában kotyog, lóg, vagy nem csillapít semmit):
[link]
[link]
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
-
ígyvanferi
addikt
válasz Антей #237944 üzenetére
De miért küldöd el észak felé, hogy egy hatalmas kerülőt tegyen? Pláne, hogy írta, nem szeretne hosszan, forgalmas úton, autók között menni. A Nagykörút meg pont ilyen, bringasáv ide vagy oda.
FeniX-: teljesen jó, amit itouchfan írt. De a Jester01-féle megoldás is megfontolandó. Bár a Déliből indulásnak azért megvan az az előnye, hogy ha időben kiérsz, kényelmesebben el tudsz helyezkedni a bringával.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Lacerta
aktív tag
válasz MPowerPH #237923 üzenetére
Anduril-os lámpáknál szokott lenni lehetőség a hőkorlát beállítására.
Az Anduril fw-t kiválóan lehet használni LDO és FET meghajtásokhoz, de visszacsatolt PWM DC-DC átalakítósokhoz nem implementálta még senki.
Előbbiek veszteségi meghajtók, nem csak a led melegíti a lámpát, hanem az áramkör disszipációja is. Illetve FET drivernél az a jellemző, hogy turbo fokozatban direktben ráengedik az akku feszültségét a ledre, és csak az áramköri elemek saját ellenállása korlátozza az átfolyó áramot. Az ilyen lámpáknál általában lesz*rják a ledek élettartamát, és nemigen van ideje átmelegedni a teljes lámpatestnek sem, szóval hadd játsszon a user a hőmérsékleti beállításokkal.Az az 57 fok egy huzamosabban fix teljesítményen üzemelő lámpához teljesen jó.
Egyrészt ha kívül 50 fok a lámpa akkor már nem szívesen fogdosod meg, másrészt ha visszafelé a led mag irányába nézed a hőmérsékleti lépcsőket, akkor azt szokták alapul venni, hogy 100 fok fölött nagyon gyorsan öregszik a fénypor, 140 fok körül pedig a mag P-N átmenete is hajlamos elégni. Márpedig, ha a hőmérő és a mag közt, 3-5 °C/W termikus ellenállás van, az elég jó. -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #237961 üzenetére
Én sem értettem semmit, de gondolom ha a lámpa topikban az mtb-k geometriai adatait kielemeznéd, ugyanez lenne a reakció
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #237961 üzenetére
Anduril - egy lámpákra kitalált vezérlő szoftver, szabad licenszelésű
LDO - low droput: veszteségi szabályozó, mintha mindig padlógázon lenne az autód, és fékkel állítanád be a sebességet
FET driver - Ugyanez, csak nem fékkel hanem egy kidobható horgonnyal
Fénypor - a fehér LED az kék led + fénypor
P-N-átmenet a LED egy dióda, a dióda lényege a P-N átmenet
Mag - a led lelke, onna gyün a fény. Meg a meleg is.Kihagytam valamit?
-
Mr. Erikszon
senior tag
Sziasztok, csak és kizárólag városi használathoz hogyan állítsam be a rebound-ot rock shox rebán?
Mehetne maximum "nyulacskára" -
-
addikt
-
Lacerta
aktív tag
válasz Dark Archon #237970 üzenetére
Hja, igaz. Vakfolt, nem jutott eszembe, hogy nem közismert, Mr. Teufel.
A visszacsatolás csak annyi, hogy nem valamekkora beállított impulzushosszakat állítok elő, hanem valamilyen kimeneti paraméter függvényében változtatom, folyamatosan.
LED meghajtásnál ez a led áramerőssége szokott lenni, de ha figyelem a hőmérsékletet is, akkor annak függvényében is beavatkozhatok. -
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #237947 üzenetére
Én is erősen gondolkodom, hogy megfordítom a Cube CPS Pro 90 mm / 16°-os kormányszárat -16°-ra. 🤔 Nekem amúgy sem tetszik külsőre a mostani +16°-os beállítás és amúgy is ez direkt forgatható fajta, úgy van a minta is. (A Cube Nuroad gravelen is ilyen van gyárilag). Lehet megfordítom még ma.
-
Ringman
nagyúr
-
fulton
addikt
válasz vallas #237877 üzenetére
Na ki tudtam próbálni, a téli nadrág alá vettem fel. Nem jó. pontosítok: esetemben , ezzel a nyereggel nem jó nekem nem jó.
Mivel ez a nyereg nekem bevált hosszabb távra is 8 órára is jó, így nem vágok bele hogy nyerget cserélgessek és azzal is próbálgassam. Visszaküldöm mind a két nadrágot. Még jó hogy kipróbáltam, nézhettem volna rá itt nyáron. Egyszerűen zavar, mintha pelenka lenne rajtam, tul puha, megszünt az a jó kis massziv, feszes érzet a kerékpárral ami simán betét nélkül van. Azzal olyan jó az összhatás, merev de mégse párnás hatás.
Maga a nadrág nagyon jó, tetszik ahogy feszül, de betét nélküli kéne valami. Nem igen fogok találni nyárira ilyet marad a rövidgatya. Azthiszem mondhatok le a nyáron 2 km/h átlagról
futónadrág nem opció, borzalmas amit próbáltam (decathlonból). össze sem hasonlítható ezze a castellivel. Megjelenésre sem.[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
Eljött nálam is az elkerülhetetlen enduros korszak, habár olyan gyorsan változnak manapság a féltételek, 150/150 rugóút az már ennek számít, vagy ma már az is XC/trail kategória?
Még nincs rendes képem róla, szóval csak így tudom megmutatni
Két gyors kérdésem lenne, mif@szé raknak 2.6 inchet egy analóg bringára, még a DH-s haverok is azt mondták hogy dobjam a francba, és mivel még nincs átpukkantva TL-re, ezért így is tennék egyből. Hétvégéig kellene eldöntsem milyen gumit rakok helyette.
Szóval érdekelne hogy enduro szinten mi az ajánlott gumi, számomra továbbra is a túrázós, mászkálós rész az elsődleges, tehát nem szeretnék brutálisan tapadó gumit.
A nobby nic az ide már kevés? Most télen raktam fel az xc bringára, de azóta szinte csak sárban mentem vele és hát nem arra van, szóval nem tudom eldönteni hogy jobb-e mint a forekaster, ami annyira nem jött be, mert egy pont után hirtelen kicsúszott, nem tudtam kontrolláltan sodródni, de erre azt mondták, hogy nagyobb rugóúttal többet nyújt a gumi is.
Bárki akinek van, ugrálós gépe és nem DH casing gumikkal hajtja, adhat tanácsot mit érdemes kipróbálni.
Köszi
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #237975 üzenetére
A kerékpár még képlékeny, így ráérek akkor venni valamit ha meglesz. Ki is tudom próbálni így nem lesz vakon a dolog.
Azért megéreztem ezt a kicsit több mint 1 hét fekvést..a pulzus igen felszökős volt.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mr. Erikszon #237967 üzenetére
Én azt tapasztaltam, hogy telókeménység, terep és felhasználás függvénye a visszaút csillapítás. Ha keményre van fújva (mondjuk 1,5 cm beülés alatt) akkor lassítani kell a visszaútat mert a feszesre fújt teló visszaüt mint állat, ugyanakkor ha puhábbra fújod (1,5 beülés fölé) és esetleg csapatod is köves, gyökeres terepen lefelé, mikor gyors egymásutáni mozgások kellenek a normális csillapításhoz, akkor inkább a nyuszi felé. Ki kell tapasztalni mi jó neked, én startnak úgy szoktam állítani, hogy ha lenyomom és hirtelen felengedem akkor se rúgjon akkorát amekkorával már az első kerék elhagyja a talajt, vagyis ugrik egyet.
#237972Fall-N...kinézet sem másodlagos, de a divatot is az élsport diktálja, vagyis úgy hordják a profik is. Nálam valós igény szülte ezt is mint pl. a hosszabb "orrú" nyerget, vagy a viszonylag puha és felfelé is bekapcsolt telót vagyis, hogy meredek köves, gyökeresen se ugráljon nekem az első kerék, el-el távolodva a földtől, mert úgy nehéz irányítani.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz andrisbandi #237979 üzenetére
na ezzel nem mókolok, egy 30k nadrágnál. Még ezt fogom kipróbálni majd, KISS Tri seat pad. Ez a triatlon szériás cucc, ebben vékonyabb betét van (fele annyi kb).
Az tuti hogy egy jobb nyereg, ami eleve kemény, és úgy egy ilyen kiss betétes nadrág teljesen más lenne, nyáron is, talán nem izzadna úgy a két ülőponton a fenekem a 30 fokban, aztán irritálódna pár óra után. Mivel a nyergem iyen bőr féle cucc, így ott nem is fog szellőzni ahogy belesüllyed az ülőgumó. Jó, elvoltam vele, sebesedés vagy másnapi fájdalom nem volt épp, csak ott menet közben volt olykor zavaró. Emlékszem egyszer le is kaptam magamról a rövidnadrágot, és boxerba toltam sokkal jobb volt. -
fulton
addikt
válasz Ringman #237980 üzenetére
Te, hát ezzel mit csináljak ? szaunázzak benne 30 fokban
Nyárára kell valami jó rövid cucc, nem hosszú
#237978lsebestyen: nem is bírtam tolni neki, még pihenni kell , korai volt. És ahogy írod, még finomabban visszalendülni.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #237953 üzenetére
En a hosszu stucnit nem ertem. Most nem az a divat, hogy rovidebb, direktebb a jo?
Don't Tread On Me
-
varsam
őstag
válasz trialboj #237976 üzenetére
Én Maxxis vonalon tudok ajánlani, nekem most elől Assegai 2.5 Exo 3C Maxterra van, hátul DHRII 2.4 Exo Dual. Annyira nem durvulok, hogy komolyabb EXO+ vagy DD casing kellene, pedig azért vannak már szebb ugrásaim is Annyi, hogy felénk kevés sziklás hely van, földön, gyökereken pedig úgy tűnik jó a sima EXO is. Én ezzel a setuppal is le tudok nyomni akár 30-40km-t 1000m szinttel, az átlag tekeréseim pedig 25km/700m körül szoktak alakulni és nem pusztulok meg, illetve lefelé fáradok el, nem fel. Előző bringámon (Speci Stumpy) hátul DH casinges 1300grammos gumi volt, na azt érezni lehetett hogy lomha, ezek most 1000-1100gr közt vannak, teljesen jó szerintem, tapadásban nincs hiány és nem lassúak. Assegai előtt DHRII volt elől is, azt a Jeffsy-n már kevésnek éreztem, ez az Assegai viszont nagyon jó, én nem tudom elbizonytalanítani, megfogja azt is amit én elrontok. Előtte a Specin DHRII / Dissector kombó volt, ott viszont teljesen jól el voltam vele. Ez egy aggresszívabb bringa, illetve én is fejlődtem, kell a jó gumi elől. Hátra a Dissectort amúgy tudom ajánlani, az is jól gördül és fog. MPowerPH-nak van hátul Rekonja ha jól tudom, túrázásra biztos jó, de komolyabb veretéshez már kevés lenne szerintem, pláne laza/nedves talajon.
Amivel én szoktam játszani és sok különbség van, az a guminyomás a hátsó kerékben. Nem mindegy, hogy 1.5 vagy 2 bar van benne. Én indulás előtt szinte mindig felfújom 2-re és csak fent engedem vissza 1.5-1.7-re talaj függően. Mászáshoz elég a keményebb gumi, cserébe sokkal sokkal jobban gördül.
Hétvégén mi is megnéztük a hegyeket, 25km 600m szint lett, 3 óra mozgással, 10cm szinte szűz hóban. Legalább a duplájának éreztem este a távot, de szuper jó volt.
Én tudom ajánlani XC bringára is a droppert, feleségem Cube-jára is tavaly szereltem fel, azóta sokkal magabiztosabb lefelé, pedig ő csak sima turista nyomokon megy, semmi durvulás.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #237988 üzenetére
Hát ha abból indulunk ki, hogy minél gyorsabb egy kerékpár és simább a felület amire szánták annál keskenyebb a kormánya és hosszabb a kormányszára akkor a logika azt mondja, hogy minél lassúbb a másik és rosszabb a terep melyen közlekedik annál szélesebb kormányt és rövidebb kormányszárt igényel...vagyis sem a keskeny kormány/rövid stucni, sem a széles kormány/hosszú stucni kombó nem segít a kormányzáson. Ezen logika alapján az XC, csak, hogy saját példámra térjek vissza, valahol a kettő között kellene legyen, vagyis aszfalton sem a leglassúbb, a legdurvább terepre sem igazán való, tehát sem a legszélesebb kormány, sem a legrövidebb stucnit nem neki találták ki....legalábbis így gondolom én.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz Mr. Erikszon #237967 üzenetére
Ahogy Hasaggymeg írja a keménység rád van bízva alapból, de közben azért érdemes az általános ajánlásokat figyelembe venni. Álgalánosan a levegő nyomsát 15-20% beülésre javasolják, neked városban mehet a keményebb vége, tehát 15% beülés. A visszautat pedig a levegő nyomáshoz kell igazítani. A villa bal lábán hátulról szokott lenni egy táblázat, hol írják az adott súlyhoz ajánlott levegő és rebound értékeket. Ha súlyt nem is figyeled, de a nyomás - rebound párosítása az mindenképpen ajánlott. Ja igen és a rebound-ot mindig teljesen zárt irányból számoljuk és onnan kell nyitni (tehát a teknős felé teljesen elzárod és onnan indulsz a nyuszi fel).
Pontosabb beállításokhoz sorozat szám alapján van gyári segítség is: [link] itt -
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #237976 üzenetére
Én is én is!
A 150/150 az trail kategória felső határa, ami viszont nagyon messze van már az XC-től mindenben, tehát azzal ne is vesd össze.
Gumi: ha tényleg komolyan gondolod a trail felhasználást, akkor- Schwalbe vonalon: elől Magic Mary - hátul Big Betty (nobby ebben a kategóriában max pumpapályára való)
- Maxxis: elől Assegai (elég a maxxterra) - hátul DHR II (maxxterra), ha ez sok, akkor Mehet előre a DHR II és hátra Dissector, de ez már lightosabb inkább kirándulósabb verzió.
- Continental: Kryptotal trail casing (2022-ben jött ki új minta). A kryptotal FR verzió trail-re a nagyon lágy keverékkel fölöslegesen sok.Trail-re elegek a lágy és közepes keverékek a super soft, maxxgrip stb... nem kell. Illetve oldalfalnak is elég a trail gumi, a nagy zúzós dh és enduro gumik erősebbek, de nehezebbek is és azok keményebb zúzás esetén szükségesek. Ha a trail gumikat már állandóan kiszakítod, akkor kell erősebb oldalfal, ha nem akkor viszont fölösleges a szükségestől nehezebb gumit tekerni.
-
RexpecT
addikt
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #237992 üzenetére
Dissector, de ez már lightosabb inkább kirándulósabb verzió
- Azt a k. gyakorlatilag ez is 1 kg... emberes -
addikt
válasz Runner_fxr #237572 üzenetére
Azóta is a Mavic supporttal levelezgetek amúgy Tök szépen leírták, hogyan kell szétszedni az agyat, kicserélni a tengelyt, ábra, videó, minden, csillagos ötös.
De azt a k***a tengelyt sehol nem kapni! Amit linkeltél, nem szállítanak MO-ra. A Mavic direktben nem adnak el semmit. Közben találtam EZT a "sima" kerékszettet, ehhez van minden, ami gyanús lett. Hogyhogy ehhez nem kell a tengely, miközben ugyanaz az agy?
Újabb levél a Mavicnak. Úgy néz ki, mégsem ugyanaz az agy, mert ehhez nem kell a tengely. Lehet, hogy ez még nem a ratchetes verzió?
A support megadott egy cseh disztribútort, akiknek szintén írtam, hogy ugyan árulják már el, hol a füttyösbe kapni a tengelyt itt valahol az EU-ban.
Na mindegy, vagy elengedem az egész témát, vagy inkább a drágább DT Swiss lesz a vége, ami megint lutri, hogy ratchet vagy 3 kalapácsos a 370-es agy miatt. Egyébként ez olyan rohadt sokat számít kommuter / túrázós vonalon, hogy megérjen + 50 ezret? Mert akkor 103 ezerért megrendelem az Allroadot, aztán kész.
Az egészen azért rugózok amúgy, mert a régi MTB-hez Mavic felnis kerekeket fűzettem Novatec agyakkal, és király volt. A Novatec árképzése viszont már nekem sok(k).
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #237990 üzenetére
A gyártók szerint a rövid, szinte 0 hosszú stucni + minél szélesebb, akár 800-as kormány a trend. Viszont a saját testméret és a váz mérete meg mást mutat. Ha valakinek hosszúak a karjai, ahogy nekem is, kellhet simán a 8-9 cm hosszú szár is. Bár elvoltam az 5 centissel is. A kormány szélessége is a vállszélességhez kell, hogy igazodjon. Mivel nekem az széles így nekem akár a leghosszabb 800-as sem gond, de jelenleg 760-as van. Előtte 580-as volt, na az nem volt megfelelő.
De ha nagyobb a váz egy számmal vagy kisebb, akkor lehet kompenzálni szintén a hosszal. De ha túl nagy és alapból 0-ás a stucni akkor nincs megoldás.Outi más tészta, ott már nem mindegy milyen hosszú a szár, mert az irányíthatóság rovására mehet.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #237996 üzenetére
-
addikt
válasz andrisbandi #237998 üzenetére
Ezt megtaláltam én is, de a gyártói szám nincs benne, rá is kérdeztem. Mindenesetre akkor is gáz, hogy egyetlen helyen kapni.
V2373401 = LV2373400 <- ez miből derül ki?
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Gaben92
őstag
válasz Dark Archon #237999 üzenetére
Ez ilyen Mavic furcsaság... A hajtás oldali dolgok LV-k, a másik oldalon lévő dolgok pedig V-k (vagy fordítva) csak éppen az esetek 99%-ban ezeket kitben lehet kapni és sokszor csak az egyik van feltüntetve a webshopokban.
Lásd a képet. [link]
Ugyanígy QR kupakoknál is V2510801 az egyik kupak, LV2510800 a másik, de külön külön nem is árulják őket csak szettben aztán az egyik webshop az egyik cikkszámot adja meg, a másik me a másikat... Bike24 mondjuk pont jó arc, ők mindkettőt.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs