Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    Hétvégén ismét tanultam valamit kerékpár szerelés/karbantartás témában, ami talán azoknak lehet hasznos információ, akiknek alapvetően jó a váltójuk, végpontok rendben, minden fokozatot kapcsol, de van 1-2 fokozat, ami kicsit lassabban vesz be és ennyi, tehát kb azt érezni, hogy már nem úgy vált mint újonnan.
    A klasszikus ilyenkor mindig a váltó bowden, vagy annak mozgása.
    Mivel a bowden mozgásom rendben van mindkét gépen, más irányba nézeldőtem, viszont a szükséges szerszám árához nem volt kedvem ezért vártam az akciót (nem volt sos javítás lévén minden működött), ami év elején el is jött tegnap pedig rávettem magam az első bevetésre.
    A varázs eszköz pedig: váltófül beállító

    Előzetesen megnéztem a park tool csatornáján a profi használatot, nem egy bonyolult művelet, felcuppantottam a fülre és tulajdonképpen hamar kiderült, hogy nem csak egy pici ferdeség van a váltó fülben, hanem csavarodás is. Ezek mértéke akkora, hogy szabad szemmel sosem láttam akármit akárhogy néztem, ami nem is csoda. A művelet úgy néz ki, hogy a tolerancia 3mm különbség viszont a felninél mérve, nem a váltófülön.
    A szerszámmal visszahajtogatva mind két tengely mentén a váltófület, most olyan váltási pontosságom van, mint amikor vadonat újak voltak a bringák, instant váltás.
    Mindkét bringámon el kellett végeznem a műveletet, mindkettőnél a csavarodás volt a nagyobb a ferdeséggel szemben, de egyik se volt azért óriási.

    Árulkodó jelem is volt, hogy ezt érdemes megnéznem, mert mindkét váltóm külső részén vannak nyomai annak, hogy kővel kontakt volt, akár többször is.

Új hozzászólás Aktív témák