Új hozzászólás Aktív témák

  • deny330

    aktív tag

    Michelin vs Maxxis:

    Volt 1-2 ismerős akik nagy megelégedéssel használtak Michelint, illetve face-s csoportokban is többször láttam, hogy instenítve vannak, így gondoltam ha már fejlesztem a gépet, kapjon új surranókat is. :D

    BikeInn-ről jöttek a Michelinek, szerencsére 1 hét alatt itt is voltak nálam.
    Szerelésről: nagyjából 1 óra volt míg a csupasz felniket felszalagoztam és ráraktam a gumikat belső nélkül. Maxxishoz képest kicsit nehezebben mentek fel a felnikre, elhangzott 1-2 "az anyukád hogy nem mész még fel" és hasonló, de ennek hála sima műhelypumpával mindenféle erőlködés nélkül felpattantak a gumik, szóval nem kellett kompresszorral bíbelődni mint a Maxxis esetében. A tubelessel amúgy azóta sem volt gond, tartja szépen, pedig volt 3 hét is, amikor állt a gép egyhelyben.

    Használati tapasztalatok: Nekem eleinte rettentően fura volt a kanyarodás ezekkel a gumikkal. Míg a DHF kerekítettnek tűnt, ezek a gumik olyanok, mintha szögletesek lennének, emiatt aztán máshogy is kell velük bánni. Eleinte nem is igazán mertem dönteni a bringát kanyarokban, nem tudtam, hogy most mire is kéne számítsak. Kellett kb 1 hét, mire magabiztosabban tudtam használni, de még azóta is azt mondom, hogy még összeszokóban vagyunk. :B Ha meri az ember a bringát dönteni kanyarokban, akkor hamar megszokhatóvá válik. Előző tapasztalatok miatt nekem furcsa volt, a Maxxis esetében ha ennyire bedöntöttem a bringát akkor már volt hogy azt éreztem, hogy "uhh ez sok". Amúgy vizes/saras talajon egyértelmű a fölénye, nem korcsolyázik annyit a gép, a vizes köveken sem éreztem hogy gond lenne, illetve ha van egy kis tempó, akkor szépen tisztul, nem csak felragad a bütykök között a sár. Fékezhetőség is jobb, úgy gondolom sokat hozzátesz a dologhoz a futófelület - nem bumszli nagy bütykök vannak a gumikon, hanem több, apró, magasabb bütyök. Száraz, poros talajon nem volt alkalmam még kipróbálni, így az passz. Döngöltebb földúton viszont próbáltam, és bár nem éreztem észrevehető hátrányt, én úgy gondolom, hogy kemény talajra talán jobb a Maxxis. Azt az érzést nem tapasztaltam, amit fórumokon és face-n olastam, hogy "kenődik" a gumi a puhasága végett, de tény, hogy nem itt jön ki ezeknek a gumiknak az igazi előnye. Amúgy utoljára olyat a SuperTacky keverékes DHF/DHR gumiknál tapasztaltam, hogy a gumira feltapadnak az apró kavicsok a murván, és azokat nem is igen dobja le. :DDD Aszfalton való tekeréshez szintén jobbnak érzem a Maxxist, jobban gördül és nem ráz annyira, a hangja (ha ez számít valakinek) is kisebb. Kopásállóságról még nem tudok annyira nyilatkozni, ahhoz még keveset használtam azért, de a keverék puhasága miatt szerintem nem lesz olyan hosszúéletű. Az oldalfal merevsége viszont meglepően jó, én elől 1.8 bar-on használom a gumit, hátul ~2 körül van. Ha megyek városban és szembejön egy lépcső, nem igazán van gond. Nem sikerült még felütni sehol sem, pedig voltam sziklakertben is, próbáltam úgy lépcsőknél, hogy kicsit "bele bunnyztam", de semmi. A maxxist próbáltam ilyen nyomáson, de valahogy az extrémebb városi közlekedést nem erőltettem, miután 1x hallottam és éreztem a hátsó felnit az egyik lépcsőfokon. :DDD Érzésre a gumi is feszesebben fekszik a felnin - már várom a napot mikor valamiért le kell vegyem.

    Összegzés: összességében nem bántam meg a vásárlást, a mostani esős időben amúgy is majdnem minden nap dagonyázással telik a tekerés / csapatás, szóval jó időpontban döntöttem a gumik mellett. Azt az áll leesést azért nem mondanám mint amit vártam az olvasottak alapján, de talán erre szokták azt mondani, hogy az interneten szeretnek túlozni az emberek. Az árat sokan felhozzák, hogy mennyire drágák a michelinek. Ha azt veszem, hogy itthon kb 17-20.000ft egy csúcs Assegai/Minion gumi, külföldről pedig nagyjából 50 euró az első, és 40-45 euró a hátsó gumi, szerintem abszolút nem veszélyes. Aki amúgy is jó minőségű Enduro/DH gumit keres, az nem hiszem, hogy azon a 2-3.000ft-on fog spórolni.

    Csak a tisztánlátás kedvéért: a Maxxis gumi szett így nézett ki elől+hátul: Maxxis Minion DHF 27.5x2.5 3C MaxxTerra Exo WideTrail TLR + Maxxis Minion DHF 27.5x2.3 3C MaxxTerra Exo TLR
    Michelinek: Michelin Wild Enduro Front 27.5x2.4 Magi-X2 Gravity Shield TLR + Michelin Wild Enduro Rear 27.5x2.4 Gum-X3D Gravity Shield TLR

    Egyetlen egy (illetve két) dolgot nem néztem meg amikor a Maxxisok voltak még fent, az pedig a gumik szélessége a felnin (és a súlyuk). A Michelineket lemértem tolómérővel, a szélső bütyköknél mérve 60mm, csak a gumit mérve ha jól rémlik ~54mm, de utóbbiban nem vagyok biztos, azt sajnos nem fotóztam le.
    Néhány fénykép összerakás közben, de tényleg csak néhány:



    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák