Új hozzászólás Aktív témák

  • Wombath

    HÁZIGAZDA

    válasz Hasaggymeg #270966 üzenetére

    Nem véletlenül külön szakterület az optikai mérnököké, így legalább vannak, akik tudják, hogy ahhoz, hogy egy autó fényszórója ne vakítson, de mégis lássuk vele az utat, nem elég "lefelé billenteni", hanem olyan vetítési képet kell biztosítani, ami megoldja, hogy a fény úgy jusson el távolra, hogy közben csak minimálisan kerül belőle egy bizonyos magasság főlé, és közben még az úttestet is egyenletesen bevilágítja, nem csillog rajta. Szóval tükrök meg más megoldások nélkül lehet bármerre billegtetni a lámpákat, az sosem lesz igazán jó. Vannak bringalámpák, amiket úgy terveznek, hogy az autók tompítottjához hasonlóan működjenek, azokat be lehet úgy állítani, hogy ne vakítsanak, de a felhasználó is rendesen lásson velük - az úton. Terepen viszont azok a lámpák jók, amelyek "vakítanak" (persze ezeket sem jó direkt előre beállítani, meg kell találni azt a kicsit lefelé mutató szöget, ahol már elég messzire hordanak, de még nem vakítanak el a földről visszaverődő fénnyel sem), nem véletlenül van az autóknál is távolsági fényszóró.
    Én kifejezetten imádok éjszaka bringázni az erdőben, elég komoly lámpaszettet is vettem hozzá, hogy ez tényleg élmény legyen. Az éjszakai utcai módja egy viszonylag alacsony fényerejű fokozat, amely "hullámzik", szóval nem stroboszkóp, de szemből így is elég erős a fénye. Szerencsére nem járok városban éjjel - ha kéne, akkor az Aldiban néha lehet kapni egy teljesen jó "vetítős" és akkus lámpát, azt raknám fel előre, a nagy fények pedig maradnának az erdőre. Ott azt szoktam csinálni, hogy ha jönnek szembe mondjuk éjszakai futók vagy szerelmespárok, akkor a kormányra szerelt lámpát némileg leárnyékolom előlük, a fejemet pedig kicsit félrefordítom. Ők sem vakulnak meg (annyira), és még én is látok annyit, hogy ne essek le az útról.

Új hozzászólás Aktív témák