-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
6030D
Ármester
válasz Napfénysüti #60198 üzenetére
Tudom, ez a bajom nekem is. Ezért írtam a Brytont, hogy az megéri, de nincs még róla sok infó. Gondolkodom még egy mobil+öv kombón, de az meg egész napos túrát nem bírná, meg elvileg egy Garminnak jobb a gps vétele, mint bármelyik mobilnak. Ha nyernék a lottón, akkor Fenix 3 Sapphire+HRM-t vennék
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Tendd
tag
Ismeritek a Spectra márkát, milyen szintet képvisel? 26,x1,5 slick külsőt láttam egyik boltban ami szimpatikus volt, lassan cserélnem kellene a jelenlegit.
Ennyit találtam csak róla: [link] -
hackeeeee
Jómunkásember
válasz Cathfaern #60201 üzenetére
Lényegében igen, erre kell, plusz ha véletlen nincs világítás, az utcában, akkor esetleg egy gödröt, kátyút észre vegyem. Még a Vioo 700-at néztem.
Néztem komolyabb ledes lámpát, de 10-12.000 Ft-ot nem szeretnék adni lámpáért.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
zoli03
őstag
válasz Expendable #60200 üzenetére
Szerintem teljesen felesleges. Egy olcsóbb pulzusmérőhöz képest semmi használható pluszt nem ad, ha biciklire rakod.
-
6030D
Ármester
válasz Tothgera30 #60205 üzenetére
Á, "vasból" van, ennyiért én használt carbont vennék.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Balákka
tag
válasz Cathfaern #60190 üzenetére
Nem értek egyet azzal hogy a mechanikus tárcsafék nem ér semmit.
Elől hátul Avid BB7-em van, FR-5 fékkarral, Jagwire bowdenszettel és Cleansweep G2-es tárcsákkal.
Nem tudtam eddig olyan helyzetbe hozni ahol ne sikerült volna megállítani. Persze nem extrém körülmények között használom, de tokaji hegyről lefele erdei úton, terepen bőven megfog, sikerült elkerülnöm párszor azt is hogy nekimenjek a hirtelen kinyíló autóajtóknak, stb.
Lehet hogy a mostani hidraulikus fékek jobb fékhatással rendelkeznek, cserébe nehezebb és drágább a karbantartása és a fékbetét-féktárcsa csúszási súrlódási együtthatója ugyanúgy csökken vizes mocskos közegben.Tanuló apuka, mérnök, couchgamer, souls fan
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
6030D
Ármester
válasz Balákka #60210 üzenetére
"Nagyon fontos különbség azonban a hidraulikus fékekhez képest, hogy a mechanikus tárcsafék a kopással egyidejűleg nem állítja magát hozzá a tárcsához, mint a hidraulika." (Bikemag cikk)
Tehát a hidrósnak a karbantartása a betétcsere, ha elkopik, illetve az olajcsere, évente-kétévente, ki hogy érzi.
A mechanikust állítgathatod folyamatosan utána, illetve a bowdent is ápolni kell. (Egy gyári tárcsafékes bringán nem Jagwire van általában.)
Tárcsát meg mindegyiken kell cserélni.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ShiTmano
aktív tag
Nah, most nézem. Aszondja Kerékpár:118ml Talicska:237ml Cross motor:237ml Robogó:237ml. Sajnos grammban nem írja. Az enyémben még van saccra 400ml, és 476g dobozzal együtt. Doboz nélkül kb.400g lehet. Ergo 118ml~118g. Az jó kérdés hogy ez a mennyiség 20-as outi kerékbe, vagy fatbikeba ajánlott. Mondjuk ha talicskába kell Neked, akkor irreleváns.
Találtam hozzá egy kalkulátort. [link]
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Balákka #60210 üzenetére
Na jah, BB7 külön liga. Sok hidróssal felveszi a versenyt. Testbikeon van róla vélemény. 4,7/4,8 répás. A BB5 se rossz, a többi bowdenes viszont fasorban sincs hozzájuk képest.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
hl225
tag
Sziasztok!
Kerékpár vásárlás előtt állok, a felhasználás 90% aszfalt, 10% terep. Csak hétvégén használnám, tehát sok km nem várható vele.A lenti két típus közül melyiket ajánljátok? Mivel láttam az ilyen típusú kérdésekre nem sok válasz érkezik, kigyűjtöttem a főbb műszaki adatokat, hátha így megkönnyítem a válaszadás lehetőségét.
Ha valakinek ebben az árkategóriában van jobb ajánlata, azt is szívesen fogadom.
Sokszor felmerül, hogy használtan jókat ki lehet kifogni, de mivel nem értek hozzá nekem ez sajnos nem opció.Devron Urbio K2.8, 116e
http://devronkerekpar.hu/kerekparok/urbio/Urbio-Cross-Men-K2.html
Első váltó: Shimano Tourney TX, FD-TX800-TS6, 42/48T
Hátsó váltó: Shimano Altus RD-M280, 7/8 sebesség
Váltókar: Shimano Altus SL-M310, 3x8
Hajtómű: Suntour CW13 NEX208PB, 28-38-48T, kar: 175mm
Fogaskoszorú: Sram PG-820, 11-32T
Fék: Mechanical Shimano Altus BR-M375-L, féktárcsa: SM-RT56: első-160mm / hátsó-160mm
Első teleszkóp: Suntour NVX700C, 1-1/8-os villanyak, rugóút: 75mm
Első agy: Modus MD-JA152F, alumínium, 32 lyukas
Hátsó agy: Modus MD-JA252R, alumínium, 32 lyukas
Pedál: VP895Kross Evado 3.0 2015, 120e
http://www.bicyclewebshop.com/index.php?4522,kross-evado-3.0-2015
Első váltó: Shimano Altus FD-M191
Hátsó váltó: Shimano Acera RD-M360
Váltókar: Shimano Tourney ST-TX800-L 8-sebességes
Hajtómű: SR Suntour XCC 48/38/28T
Fogaskoszorú: Shimano Altus CS-HG31-8; 11-32T
Első fék: Shimano Disc BR-TX805
Hátsó fék: Shimano Disc BR-TX805
Villa: SR Suntour NEX HLO (rugóút: 63mm)
Első agy: Joy Tech D041DSE
Hátsó agy: Joy Tech D142DSE
Pedálok: Alumínium / műanyag[ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
Én a Devront választanám. Felszereltségük kb egál, viszont az Urbio bő egy kilóval könnyebb, mint a Kross. Ráadásul az Evadóban sokat szidott joytech agyak vannak. Nem tudom mondjuk a Modus mennyivel jobb. Kinézetre meg -szerintem- klasszisokkal jobban néz ki a Devron.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
albiosz
őstag
Sziasztok!
Vácon a Crazy Biker még megy? Nem nagyon pörög a weboldal. Anno emlékszem, hogy ajánlott hely volt itt.
Ha megy, akkor aktuális vajon az árlista? Elég barátinak tűnik pl. a teljes generál Pesthez képest.
-
maximilian4
addikt
válasz albiosz #60217 üzenetére
Testbike-on folyamatosan frissülő kerékpárkészlettel hirdetnek, szóval nagyon valószínű.
Az árlista nem hiszem h aktuális, de ez (crazybikershop kukac gmail.com) az email cím van megadva a friss hirdetéseinél. Ha írsz nekik, sztem küldenek egy aktuális árlistát.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
superecneB
őstag
Ismertek szíjhajtás átalakító szettet?
-
ivana
Ármester
válasz superecneB #60219 üzenetére
A vázat egyedileg lehet csak át alakítani (átvágni), ha alu vagy karbon akkor off, acél talán megoldható ha valami rendesebb akkor meg is éri.
-
ShiTmano
aktív tag
Ha jobban belegondolok, akkor a fullyknál lehet könnyen megoldani a szíjasítást, de az már szürreális lenne.
Pl: ennél a váznál. [link] Csak itt a láncvilla bontható.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Tompie
őstag
válasz Hasaggymeg #60211 üzenetére
Köszönöm
Esetleg valami ajánlott típus, kb. 80% aszfalt 20% terep-re? Aminek van normális defektvédelme, és oldala fehér csíkos vagy reflexcsíkos jaa és nem aranyáron, csak ennyi az elvárás
Első körben ezt (~4k) néztem ki, ez 1.75-ösKöszönöm
ui. egyéb ajánlatokat is szívesen fogadok, akár szélesebb változatokat is 2.1-ig
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Hasaggymeg #60225 üzenetére
Drágább és nem tárcsás. Ha egyszer tárcsásítani szeretné -márpedig egy idő után mindenki szeretné- akkor dobhatja ki a kerekeket. Én már senkinek nem ajánlom a v-fékes kerókat, pont ezért. A kevésbé hozzáértők sokan azt hiszik, hogy megveszi a v-fékest és később ha úgy érzi szükségét, rárak egy tárcsaféket. Csak akkor szembesül vele hogy ahhoz tárcsafékes kerékagy is kell. Tehát vagy vesz tárcsás agyat és átfűzeti a kerekét, vagy vesz egy pár komplett kereket. Egyik sem olcsó. 30-40e Ft. Azonkívül egyre kevesebb vázat (és teleszkópot) gyártanak v-fék konzollal. Pl. a Cube crossomon sincs. Lassacskán kihal a v-fék, ha tetszik ha nem, úgy mint a 26-os kerék.
Ráadásul most már minimális az árdifferencia a v-fékesek javára. Ugyanolyan bringából kb. 10-15ezerrel több egy tárcsafékes, és sokkal több a potenciál benne.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Tompie
őstag
válasz Hasaggymeg #60225 üzenetére
Köszönöm a tippet
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tompie #60231 üzenetére
Azt nem is említettem,hogy könnyű leszeddi/feltenni.Előtte CST Salvo High Protection volt,de ember és gumileszedő legyen a talpán aki azt leszedi! Kegyetlenül kemény,egy könnyebb gyerek leengedve is elmegy vele!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
cseter
tag
Sziasztok! Szeretnék venni használtan egy országúti kerékpárt lenne rá max 140000ft-om,tudnatok esetleg linkelni pár db,bringát amit érdemes lehetne megnézni? ,rólam annyit hogy eddig mtb,fittnes,ss,trekking, gepeim voltak most elkapott a szele az orszagutizasnak,elég alacsony vagyok 169cm, úgy gondolom ezért 51-52 méret lehet nekem jó ,geometriatol függően,köszönöm előre is!
-
Tompie
őstag
válasz Hasaggymeg #60233 üzenetére
A kerékpárszerelő pont azt ajánlotta, vkinek milyen régóta megvan semmi defekttel. A teszten meg sokan írták, hogy defektvédelem ellenére kapta a defekteket. Így azt inkább elfelejtettem.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tompie #60237 üzenetére
Nekünk nagyon vegyes a tapasztalatunk. A kerékpárokba való slime al feltöltöttekből visszahoztak párat hogy nem tömítette el a lyukat. De azok inkább hasadások voltak, a hasadást nehezen tömíti el mindegyik, a szúrt lyukat elszokták.
Aztán elhasználtunk egy nagy doboz rubena folyadékot is, ami sokkal hígabb, én nem sok reményt fűztem hozzá, aztán abból egyet sem hoztak vissza, beleraktuk olyan belsőbe is beletöltöttük ami defektes volt, azóta is járnak vele, postás bringája is defektes volt meló közben mikor hozzánk ért, belenyomtuk, azóta is tart.
Egyik barátom a slime nak a targoncába való termékét használja, neki is volt hogy 9 darab szúrt lyuk volt a gumijában, ha elfolyt a lyukaktól a szmötyi, akkor volt hogy leeresztett a kerék állásában, vagy nyomást vesztett, de max egyszer fordult elő hogy belsőt kellett cserélni terepen, nekem meg aki nem használ semmit, ráadásul verseny könnyített külsővel megyek meg belsővel, kb 3-4 szer.
Megkérdőjelezhetetlen a hasznossága, viszont nem mindenható. Hátrányai hogy nagyobb a forgatott tömeg, míg nem oszlik szét üthet a kerék, nehézkes lehet a pumpálás ha a szelepbe folyik, a leeresztés még rosszabb. Plusz én egyszer láttam olyat hogy tömlővédő szalag hibájából adódóan belefolyt a felnibe, és kráteresre oxidálta a felni belső falát, egy syncross felni volt.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tompie #60237 üzenetére
~0,5 cm vastag gumi a futófelület alatt ami miatt viszonylag defektálló.Tavalyelőtt sikerült vele úgy belemenni egy küllőszerű acél drótba,hogy a belsőmet 2 helyen lyukasztotta és a felnit is elérte,de hát az a tömör gumit is kipukkasztotta volna! Tapadása sem fényes,elég nehéz és amint már említettem levenni kész katasztrófa.Most is az van a régi gépemen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
Ne is mondd...
Az elején még nem tapasztaltam ki, hogy a szelepnek a kerék aljában kell lenni, így köpködött egy kis zöldséget. Most ha fújni akarom a kereket, akkor fogóval kell a presta szelepet kilazítaniItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
brownus
veterán
használt (alig használt) lockolható teleszkópot vennétek? ha igen hol keresgéljek?
mert én is az új dolgokat preferálom elsősorban, de amiket kinéztem rohadt drágák...
-
6030D
Ármester
válasz -=RelakS=- #60242 üzenetére
ivana, ---Lasali---, -=RelakS=- : köszönöm az infókat, akkor nem küzdök vele, viszem magammal a pumpát meg belsőt, az a biztos. Mondjuk egy hosszabb túrára szerintem folyadék mellé sem árt vinni ezeket, mert ha valami kivágja hosszan a gumit, akkor ott maradsz az erdő közepén/út szélén egy nagy zöld plecsnivel.
brownus: természetesen ebből is lehet kifogni használtan jókat, ha tudod, hogy milyen problémái lehetnek. Testbike, bikemag aprókban van sok, a jófogáson meg vannak gyöngyszemek (+/-), ott kisebb eséllyel, de találhatsz jót is.
Milyet szeretnél, mi a keret rá, milyen felhasználásra?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-=RelakS=-
veterán
Igen, ha felhasad, akkor a smile ... izé, slime sem véd meg.
Ha minden igaz, ráadásul sokan emlegették, hogy ha már a slime dolgozott, akkor ha esetleg a környékén ragasztani kéne a gumit (nagyobb a hasadás, elfogyott a slime a gumiból, etc), akkor az nem fog menni...
Szóval lehet, hogy apró lyukakhoz jó (erről képet is láttam ), de szerintem nekem kétszer volt ilyen: először és utoljáraItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Voltam már sok hosszú túrán,de gumileszedőnél,pumpánál,1 tartalék belsőnél és foltozó szettnél több sosem kellett.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #60248 üzenetére
Igen, de ha van slájm a gumiban, ezt akkor is vinned kell.
Így nincs értelme beletölteni, csak aki nem szeret szerelni az út szélén. De annak is megvan a romantikája...Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Azért vannak a jó barátok...
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Mobilinternet
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...