Új hozzászólás Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Napfénysüti #60633 üzenetére

    Tubeless az engem sem izgat, nem sok értelmét látom országúton. Nehezek és drágák a gumik, és ha defektet kapsz akkor cseszheted, vagy rakhatod bele a löttyöt, ami még plusz súly, kis nyomáson meg alapból nem is akarsz közlekedni ami az előnye lenne.. én még sosem csíptem ki felütéssel belsőt.. pedig átmegyek mindenen.. nem szokásom rossz út miatt lassítani, csak ha már tényleg nevetséges a helyzet.
    Nekem országúti kerekekből mindig is a shimano volt a kedvenc, nem nagyon tudtam volna elképzelni hogy univerzális felhasználásra másfajta kereket vegyek.
    Ilyen kategóriában a fulcrum racing 3 vagy a zonda (ami kb ugyan az) jöhet szóba, azok annyival jobbak hogy könnyebbek 100 grammal. Mavic -ot nem szeretem sose vennék, a DT túlárazott valamint az alsóbb kategória annyira buta technikailag hogy azért nem adok pénzt, olyat tudok fűzni olcsóbban, ha tényleg jót akarsz tőlük akkor keményen zsebbe nyúlós, és kb ez igaz még sok prémium márkára, tehát nincs versenyképes kerekük ebben az árban. Nagyon prémium márkáknak pedig egyáltalán nincs.
    Fulcrum Racing 3 al mentem egy pár hétig, próbaképpen, nagyon tetszett a hátsó kerék fűzése, atom merev volt, csapágyazás a kónuszos rendszerek csúcsa, lenne! Ha be lehetne állítani normálisan, és nem állítódna el folyamatosan. Hideg kiráz ha rágondolok mennyit szenvedtem ezekkel, volt egy racing zero is az egyik ügyfélnél, az is folyamatosan elállítódik, mindig csak az olasz tervező felmenőit szidtam. Ha nem állítod szorosra, akkor fel lazul, bármit csinálsz, próbáltam elő terhelni, ráütni a kúpra gumikalapáccsal a kónuszt hogy kiderüljön meddig lazul vissza, és baromi nehéz belőni.. úgyhogy ez miatt le is tettem róla, plusz volt egy furcsa szélzaja, ami idegesített, és szerintem nem is véletlen lehetett hallani azt a szélzajt, a vissza cnc -zett könnyítésekre gyanakszom, és annak bizony légellenállása is számottevő lehet. Anno a francia tour magazin légellenállás tesztjében csúnyán leszerepeltek az ilyen felni kialakítású mavic kerekek.
    A zonda meg lényegében ugyan az mint a racing 3, illetve kicsit rosszabb, nem olyan magas a hátsó felnije, és hiába ugyan az a fűzés, de nagyobb a csoportok közti távolság, ami a kerék stabilitásának rovására mehet. Precíz állványba rakva a vadi új kerekeket látható, hogy minden csoport után üt, a fulcrum legalább szép folyamatosan hullámos sugár irányban is. ;]
    A 6800 as ultegrában pedig már a korábbi évek dura ace csapágymegoldása van, ami ugyan olyan jó mint a fulcrum féle, műanyag golyókosaras 3/16 os golyókkal kirakva, alu tengely, ami miatt megint csak merevebb a régi 10 es cromo tengelyes megoldásokhoz képest. Megnézed annyiban másabb a dura ace -hez képest, hogy hátul bal oldalt 1 golyóval kevesebb van. :D Kónusz felfogatása nem kúpokkal van megoldva, hanem menettel rögzül, az tuti nem fog elmászni. Digitális kónuszállítással működik, nincs kontrázva a kónusz, ettől kicsit aggódom, de ha működik, márpedig amit a japánok kitalálnak többnyire működik, akkor végre meg lehet szabadulni a kontrázgatásból adódó szarakodástól. A kónuszok pedig a shimanotól jól megszokott polírozott, a fulcrumban nincs ilyen tudtommal, legalábbis még a kerámia golyós zero ban sem volt. Kíváncsi leszek arra is hogy ha felupgradelem kerámia golyósra akkor hogy fog futni, hallgató lesz-e az a tipikus sistergés mint amit pl a zero ad, valószínűleg kisebb mértékben, csak a csésze miatt, mert az porózus felszínű a shimanoban sajnos, jópár éve, a régi 600 as agyakban polírozott volt a dob csésze is.
    2:1 fűzés igaz hogy nincs, de legalább közép-aszimmetrikus felni az van, és kicsit szélesebb a küllő perem távolság mint régebben. Marhára kíváncsi leszek hogy mennyire lesz közel a merevsége a fulcrum 2:1 fűzéséhez képest.
    Jah és megy a színe a régi ultegra sl szettemhez :D Szerintem az egyik legszebb kerék.
    Végső ok pedig hogy ezt vettem meg, hogy németbe marhára le van akciózva, 279 euró, annyiért végképp semmit nem lehet kapni ebben a kategóriában.

    (#60650) 6030D
    Ez tényleg a "jó, hogy lehet kapni!" kategória. Óriási piaci rést tömhettek be ezzel a termékkel... Ki a bánat akar ultra könnyű titán csoda pedált vásárolni Taposósban?! Mert ha patent pedál lenne, akkor semmi baj, a crank brotherstől elkezdve gyártanak már pár éve titán pedálokat. Könnyíted a biciklit hogy jobban menjen, közben meg nem tudsz igazán menni, mert nincs patent pedálod, meg az a plusz élmény sincs meg amit ad a patent...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák