-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Sterilzona #61796 üzenetére
Több oka is lehet. Például nincs jól beállítva a váltód, szorul a bovden. Illetve lehet alkatrész kopás miatt is, lánc, fogaskeréksor.
Nem az a lényeg, hogy hány éves, hanem mennyi km-t futott. Általános aszfalt használat mellett 3-4 ezer km-t el szokott menni egy lánc, de ez lehet ennél jóval kevesebb is felhasználás függvényében. Láncnyúlást mérővel tudod ellenőrizni, ránézésre nem fogod látni, csak ha szélsőségesen le van nyúlva. -
Sterilzona
senior tag
Értem. Köszönöm.
Lánccsere az biztos.
racsnit is ? Hogy állapítsam meg ? Nem tűnik annyira kopottnak, úgymond hegye, éles sincs. -
ivana
Ármester
válasz Sterilzona #61802 üzenetére
Fotó?
-
Sterilzona
senior tag
Ilyen nagyon közeli ami azt mutatja, nincs még. Eszembe se jutott.
Még annyit, hogy, nem rég volt szervízbe, de azt nem tudom, mit csináltak, mert nem én vittem, hoztam, közbe meg tulajdonos váltás is volt. Bár ebből, kikövetkeztetve, szervizes észrevette volna is akár.
De akkor holnap fotózok. -
veterán
válasz Pttypang #61762 üzenetére
Erre gondoltam, a gumi ezen nem igazan segit.
(#61781) Hasaggymeg
Az élettartam garancia mondjuk jo moka, meg kene kerdezni, hogy ez a decathlonnal pl hany evet jelent pontosan, mert szeretnek ezzel jatszani, hogy 5 ev az elettartam szerintuk(#61796) Sterilzona
Be van allitva rendesen a valto? Ha nem tudod, hogy kell, vidd el egy szervizbe, ott beallitjak.(#61798) r.levente75
LoL, ne irj ilyeneket kerlek, lanc megnyulasakor csereljuk a lancot, nem adott km utan.(#61801) Runner_fxr
Aszfalt helyett sik terepet szerettel volna irni?
A Bükkben is aszfaltozott utakon lehet mászkálni, csak közben némi szintet is letud a delikvens, de ha váltogat serenyen, kimelheti jelentosen a lancot azert.
Jo kerdes ,hogy ha valtasz, a hosszabb tavu alacsonyabb terheles jobb, vagy ha magasabb fokozaton nagyobb terhelest kap kevesebb ideig? Gondolom az elso, azt, hogy a tekero szemelynek melyik tesz jot, most hagyjuk ki a dologbolEverybody lies.
-
nagyúr
-
r.levente75
addikt
válasz Pttypang #61806 üzenetére
Jó pár évig versenyeztem, 25 éve kezdtem, nálunk olyan igénybevételnek volt kitéve a lánc, hogy sajnos ekkora távolság megtétele után cserélni kellett a mérések alapján. Igaz, az imént említett alkatrészeket ezáltal nem kellett olyan sűrűn cserélnünk. Nem Alfödön lakok!
-
veterán
válasz Napfénysüti #61807 üzenetére
En arra gondolok, hogy nagyobb attetelen teljes testbol ranehezkedve, kiallva terhelve sokkal nagyobb tuske szeru terhelest kaphat, mintha alacsonyabb fokozaton ~porgetne az ember, ami viszont egyenletes, alacsonyabb terheles, de lassu haladas, tovabb kapja.
A hirtelen nagy terheles viszont lanc szakadas kapcsan sokkal jobb esellyel palyazik a sikerre, mint a porgetos verzio.
A lanc nyulasa nem a szemeknel levo kis gorgok kopasa miatt jelentkezik? Marmint azok kb az egyetlen alkatreszek, amik kopnak tenylegesen, meg a rogzitok.(#61808) r.levente75
Akkor se km-re adjak meg a lanc cseret, inkabb a lanc nyulasanak ellenorzeset mondanam, 100-200 km-enkent nem hal bele az ember, ha ranez, hol jar, legyen otthon mindig egy potlancSSzerencsere en bort iszok es vizet predikalok, se potlanc, se ranezes, de majd igyekszem odafigyelni erre a kovetkezo lanc csere alkalmaval, ami mar esedekes lenne..
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
r.levente75
addikt
válasz Napfénysüti #61807 üzenetére
Igen, erről beszéltem én is!
-
6030D
Ármester
válasz maximilian4 #61788 üzenetére
Itt nincs fent? Nem tudom milyen váltókarod van, pontosan nem tudtam rákeresni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
gergo5991
őstag
A láncra fújt kenőanyagok valamelyest ellenállóbá teszik a láncot nyúlással szemben? tudom hülyeségnek hangzik de hátha valaki aki jobban ért hozzá ad választ. Amúgy tf2-vel fújom a láncot, néha wd40el is, de a tf2 után olyan a hangja ha tekerem a bicajt, hogy nincs hangja Befújom vele az egész láncot, meg még a hátsó váltónál a fogaskerekeket is. Igaz 100-200km után ráragad a fogaskerekekre sok kosz, de az 5 perc alatt letakarítható.
[ Szerkesztve ]
-
r.levente75
addikt
válasz gergo5991 #61812 üzenetére
Bizonyos letekert kilóméterenként kell kenni a láncot, azért nem időintervallumot írtam, mert ha két hónapig letakarva áll a bringa, ez nem érvényes. Ha esőben teker az ember, vagy bringát mos, stb célszerű újrakenni. Egyebként felesleges kenegetni. Lehet kifejezetten láncra kapható "zsírt" venni, aminek a viszkozitösa a szpré, tehát a híg, és a zsír között vannak. Olyan mint a folyékony zsír.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #61806 üzenetére
Nem, szándékosan írtam aszfalt használatot. Terephasználat mellett sokkal több szennyeződés és rázkódás is éri, ez jobban megviseli a láncot.
Persze nyilván az is számít, hogy sík, vagy hegymenet. Meg az sem mindegy, hogy egy kis keszeg hajtja azt a bringát, vagy egy szín izom versenyző. Nyilván nem egy tényezőn múlik. Általános használat mellett aszfalton 3-4K szokott lenni az élettartam, terepen 2k körül már átlag felhasználó is elhasználhat egy láncot. persze az sem mindegy hány sebességes a rendszer. Minél több a fokozat annál hamarabb nyúlnak a láncok. De valóban érdemes sűrűn ellenőrizni mérővel, ha nem is kell minden 200km után, de 500 kilométerenként érdemes ránézni.Sterilzona: Ha rárakod az új láncot ki fog derülni, ha túlzottan megkopott a sor akkor ugrálni fog rajta a lánc akkor is ha jól be van állítva a váltó. Sokszor van, hogy szemre sem lehet megmondani kopott e túlzottan az a sor, ha látszik az már rég rossz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Runner_fxr #61815 üzenetére
6/7/8 sebesseges hatso fogaskereksorok eseteben ugyanolyan a lanc szelessege, szoval csak efelett nyulik egyre konnyebben a csokkeno meret miatt gondolom.
En nem mertem meg utanaszamolni, mennyit mentem mar ezzel a lanccal, de joval tobbet, mint kene
A lanc kenese temahoz eggyel feletted annyit szolnek hozza, hogy ha nincs ido vagy lehetoseg rendesen letakaritani, egy gyors csepegtetes a lancon vegig megse olyan istentelen dolog, legalabb halkabb lesz addig is, mig nem jut ra ido, hogy letakaritsa az ember.
Everybody lies.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #61816 üzenetére
Azért nem éppen egyforma szélességűek. Abból a szempontból igaz a dolog, hogy 8-as lánccal fog működni a 7-es vagy 6-os sor, míg fordítva nem, de a 8-as lánc már keskenyebb mint a 6/7.
A takarítás és kenés jó ha egy alkalommal történik, a koszos láncot kenni nem egy okos dolog, persze nem katasztrófa ha egyszer elmarad a takarítás, de rendszert nem érdemes belőle csinálni. Amúgy meg ha sűrűn van tisztítva és kenve, akkor mindig csak egy kicsit kell tisztogatni, ha hagyod elburjánzani akkor aztán lehet dzsuvát csinálni.
-
maximilian4
addikt
Valakinek nincs esetleg egy hibátlan 2 sebességes első váltókarja eladó, s.o.s-ben?
Maxi
-
szjoci
őstag
válasz maximilian4 #61818 üzenetére
Szétszedted? Mi baja lett? Lehet hogy van egy X7 triggerem itthon pluszban, de az 3 sebességes ha jól emlékszem. Már csak holnap (vagyis ma ) tudom majd megnézni.
-
maximilian4
addikt
válasz szjoci #61819 üzenetére
Szétszedtem, de én annyira analfabéta vagyok ezekhez...Nem tudom mi lehet vele. Voltam ma szerelőnél is, de annyi bicaj volt nála h mondta h pénteken menjek vissza. Elmondtam neki mi történt. De azt vettem ki a szavaiból, hogy 100% nem fogja szétszedni, megcsinálni a váltókart. Annyival lezárta a dolgot, hogy általában ha elromlanak akkor nem javítható... Mondtam neki h bowdeneket, bowdenházat is akarok cseréltetni, mert már esedékes, de arra is húzta a száját, mivel a vázban van elvezetve és az "maceráns"... Most tiszta ideg vagyok egyébként. Van még egy szerviz itt Szolnokon, de ott nagyon trógerek, oda be sem viszem, van már tapasztalatom. Kénytelen leszek elvinni másik városba. Vagy Szeged, vagy Pest jöhet szóba. Ha jól tudom itt vannak pesti szervizes kollégák, akiket becsületesnek ismertem meg itt a fórumon. Lehet elvinném valamelyikükhöz, legalább ők normálisan megcsinálnák.
Maxi
-
szjoci
őstag
válasz maximilian4 #61820 üzenetére
Ha megy az angol, akkor itt le van írva képekkel illusztrálva hogyan kell összerakni.
Egyébként mi történt vele, odacsapódott valamihez? Ha külső behatás nem érte akkor szerintem csak szétugorhatott benne valami.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz r.levente75 #61798 üzenetére
Ezt még írtad,de többet ne tedd.Egy jó minőségű lánc csak versenyszerű felhasználásnál,esetleg teljes elhanyagoltság mellett tud ennyire rövid táv után megnyúlni.Itt a fórumon tulajdonképp egyik sem jellemző.7-8ezret megyek évente és szinte ennyit ki is tart egy lánc nekem,úgy,hogy cserekor még nem kopott a sor és elbír még egy láncot.
(#61809) Crytec210 ...erről már írogattunk egy pár hónapja,de a tapasztalat is azt mutatja,hogy a kisebb terheléses pörgetés kevésbé koptatja a láncot mint a lassú csapásszámú bikázás.Én vagyok erre a legjobb példa,hisz leginkább pörgetek és el is mennek láncaim (HG70,KMC XXP 10,HG90) 7-8000 kilométert.Igaz 80% aszfalton,de jó sok emelkedővel.
(#61820) maximilian4...nem veszíthetsz már semmit ha megpróbálod megszerelni.Ha látszólag nincs semmi letörve vagy teljesen lekopva benne,jó eséllyel még meg is szerelheted amíg egy újhoz jutsz.A vázban vezetett bovdencsere tényleg macera tud lenni,ezért,és nem csak,csúcsminőségű beszerzését ajánlom.Nem sok alkatrészcsere hoz akkora minőségi javulást mint a teljes bovden/bovdenház cseréje.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tothgera30
Ármester
Sikerült berendelnem egy Bianchi 928-ast, az Intenso mellé. Elég izgatott vagyok, várom nagyon.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #61825 üzenetére
Rákeresve egy ilyent is találtam! Mi az az alsó váz cső?! Olyan mintha szétfeszítették volna!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szjoci
őstag
válasz Hasaggymeg #61826 üzenetére
Nekem tetszik
szerk.:
(#61818) maximilian4: kerestem a váltókart, de eddig nem bukkantam rá. Pedig emlékszem hogy apróért elcsíptem ebayen egyet, és elraktam tartaléknak. Jó helyre[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Hasaggymeg #61822 üzenetére
Csak random eszmefuttatas volt, emlekszem, hogy gyakran visszatero tema, tulajdonkeppen onmagamat kerdojeleztem meg, mennyire emlekszem jol
Everybody lies.
-
BlacKSouL
addikt
Ha az első váltó nem mindig dobja le a nagy tányérról középsőre a láncot, amikor hátul kb középen van, akkor ott a bowdenen kell egy nagyon kicsit lazítani? Ha a hátsót még lassúbbra teszem, akkor végül lejön, de ez ugye nem az igazi. A többi átmenet jó a kicsi és közép között mindkét irányban, illetve hátul is szépen megy mindenhova. És a bowden lazításhoz pedig az állító csavart befelé kell tekerni egy nagyon keveset, ugye?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
szjoci
őstag
válasz BlacKSouL #61829 üzenetére
Elöl a legnagyobb hátul a középső fogaskerék kombináció már korántsem az ideális láncvonalon van, ebben az esetben vagy elöl a középső lánctányérra, vagy hátul az alsó 1-2-3 fogaskerékre kellene váltani. Valaki linkelt régebben egy jó kis weboldalt, ami megmondja hogy a beállított sebességfokozatokban hány fokkal tér el a lánc az egyenes láncvonaltól.
Szóval szerintem jól van az beállítva, csak a váltásra kell egy picit jobban odafigyelni -
BlacKSouL
addikt
válasz szjoci #61830 üzenetére
Ez igaz, és eszerint is próbálok váltani. Inkább azt akartam érzékeltetni, hogy az első nagyról kb. 65%-ban nem dobja le, ha hátul az alsó 1-5 kerék bármelyikén van is.
De lehet, hogy én fogalmaztam rosszul. Ha a hátsót még tovább váltom, tehát ha már nagyon keresztben van, akkor már lejön elöl is. De hátsó állástól függetlenül kéne működnie szerintem, tehát hátul alsó 1 esetén is elöl simán le kéne tudnia dobni a középsőre.
Ja, azt nem tettem hozzá, hogy elöl középre lefelé a terelőlemezt természetesen folyamatosan súrolja amikor nem megy le a lánc, tehát nem lök rajta elég nagyot. Ebből gondoltam a bowdenlazítást.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
atok666
őstag
válasz Tothgera30 #61825 üzenetére
Onnan mar csak egy ugras a Specialissima
Atok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szjoci #61827 üzenetére
Minap villogott valamelyik prémium kerékpárgyártó (talán Pinarello),hogy mennyire fontos a háromszögnek megmaradni háromszögnek és,hogy ők ezt milyen jól megoldották...erre meg mindjárt kör lesz a váz. Akkor...egy jól beállított középkategóriás váltó meg teljesen keresztbe váltva sem dobhatja le a láncot.
(#61828) Crytec210...még fiatal vagy,jó a memóriád!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
r.levente75
addikt
válasz Hasaggymeg #61822 üzenetére
Ahogy gondolod.
-
Runner_fxr
Ármester
Idén nyáron átnyergelek én is egy Cube-ra. Már ami a terepezést illeti. Megrendeltem egy ilyet: Stereo Hybrid 160 HPA Race.
Jó tudom, ez Magyarországon nem számít kerékpárnak, de azért nekem jó kis hétvégi szórakozás lesz ez.
Az egyel jobb felszereltségűt akartam, de az már elfogyott, ez az utolsó Hybrid Enduro amit le lehet foglalni idén. Németországban veszik mint a cukrot.
A Manitou villával nem vagyok kibékülve, az cserélve lesz egy Fox 36-ra vagy RS Pike-ra.[ Szerkesztve ]
-
goldnarmz
aktív tag
válasz Runner_fxr #61836 üzenetére
-
veterán
Mennyibe kerul kb egy felnifekes kerekpar hidros tarcsasra atalakitasa? Nagyjaboli osszegre gondolok, hasznalt vagy uj alkatreszekbol. En negyven korulire saccoltam az uj alkatreszes tortenetet, ismerosomnek viszont nem mondanam igy teljesen ismeretlenul a teruleten.
Everybody lies.
-
Integrale
veterán
válasz Pttypang #61840 üzenetére
Akkor kellenek megfelelő kerekek is, vagy agyakat venni, és átfűzni, ez megint ~15/kerék, és akkor még csak a kerekek vannak meg, fék még sehol. 15-20 körül már lehet találni aprón használt hidraulikus fékeket (Alivio, Acera, Altus), az egész szerintem minimum 40, de inkább 50 lesz a végén.
"Bad reklám is reklám too"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #61836 üzenetére
Ennyiért már rendes bringát is lehet venni!
(#61838) Crytec210...nemérimegbe kerül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #61844 üzenetére
Kjúb,így csak helyeselni tudom! Kíváncsi vagyok a villára,remélem kellemes csalódás lesz az is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Integrale
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #61845 üzenetére
Biztos jol villa, de a szervizelese nem egyszeru es kevesen is vallaljak. Vagy ha elvallaljak akkor se tul nagy benne a tapasztalat. Meg mielott megjon a bringa, megveszem hozza az uj villat. A manitou valoszinuleg egy metert nem fog gurulni. Meg ugy ujonnan eladom. Meg 2 honap mire legyartjak a Cube-ot. Addig lesz idom beszerezni egy Fox 36-ot.
Integrale: Teljesen mindegy, akkor sem eri meg.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz Runner_fxr #61847 üzenetére
Tudom!
Ugy ertettem a valaszt, hogy a "haverjanak". A ciki sztorik foszereploje is altalaban valamelyik haver.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #61847 üzenetére
Most miért idegesítesz?! A Dr Bike nem javítja?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #61849 üzenetére
De biztos javitja, csak a manitou sokkal macerasabb. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem vallalnak el. En jobban kedvelem a Fox es Rock Shox villakat.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen