-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fpeter07
veterán
válasz -=RelakS=- #71074 üzenetére
Tavaly a megnyert versenyemen volt nagyon meredek resz lefele. Alig birtam rajta kiallva ereszteni. Utana meg gondoltam menjunk, ami a csovon kifer... akkor meg nem ismertem az intervallozast. Pedig egy versenyhez elengedhetetlen.
-
inifini
tag
válasz maximilian4 #71099 üzenetére
Szerintem kiállva más áttétel szükséges, ha nem bírom ülve akkor kiállok, majd ha nem bírom taposni, akkor leülök és visszaváltok, mert azt ülve nem lehet bírni amit állva sem tudok tartani. Legalábbis én így szoktam, én pedig minden alkalommal megyek hegyre, ott lakom...
-
pimmi
senior tag
kerékpár nyerget tudtok, ami nem szedi szét a seggem, tegnap tekertem ma meg nem tudok ráülni, városi montira kéne, amatőr vagyok szóval valami olcsóféle köszi
-
szjoci
őstag
-
Tomi_Sci
őstag
válasz maximilian4 #71105 üzenetére
Amikor váltasz, abban fél fordulatban nem terhelsz rá a pedálra, hanem lassan forgatod hajtókart, miközben egyensúlyozol/támaszkodsz a kormányon. Vajpuhán lehet így váltani.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
wentworth
tag
Megéri olcsó szilikon bicikli üléshuzat-ot venni, vagy az olcsóak meg fogják fogni a seggem? Tapasztalat?
[ Szerkesztve ]
Vi10 32G Q32G221510...
-
ígyvanferi
addikt
válasz maximilian4 #71099 üzenetére
Áthelyezed egy pillanatra a súlyodat a kezeidre. Nem egy agysebészet.
-
ivana
Ármester
válasz wentworth #71110 üzenetére
Az ülés huzat hülyeség, négy dologtól fájhat a segged egy nyergen:
1. Rossz méret a nyereg
2. A puha nyereg miatt sokat mozogsz és feltöri
3. Nem rugós nyereg és nem állsz ki amikor kellene (vagy nem tudsz lásd tanyabike) erre a rugós nyereg a megoldás, illetve a technika fejlesztése. A nagyon puha nyereg nem megoldás az nem jó semmire, minden pedál csapásnál dörzsöl
4. Be izzadsz és kidörzsöli, erre egy megoldás van: hosszabb útra nem indulunk pamut nadrágban
A huzat olyan mint egy nagyon puha nyereg ami már alapból nem jó, de ehhez még csúszkál is -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #71099 üzenetére
Pöcögtetővel jóval nehezebb mint fékváltóval,hisz szinte el kell engedd a kormány szorítását,hogy annyira kifordítsd csuklódat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
veterán
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #71113 üzenetére
Nekem pöcögtetős van, de sose volt probléma tekerés közben levenni a terhelést a pedálról Szerintem ha ahhoz el kell engedned a kormányt, akkor rossz szögben áll a váltó...
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Pttypang #71115 üzenetére
-Hé! Ki fogta meg a seggem?! Te fogtad meg a seggem?!
-Nem uram, nem én fogtam meg.
-Semmi baj, ha te voltál, megértem. Csak éppen rossz ajtón kopogtatsz, háááháááhháááhááháá!Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
válasz kacsyx #71083 üzenetére
egy versenyzőnek nem számít, de nekem nagyon is, hogy terhelve ne váltsak és ne gyilkoljam szét a váltást. Márpedig kiállva nem nagyon lehetséges finoman váltani.
Felesleges. Én legalábbis montin (outim nincs, arról nem tudok nyilatkozni) a hátsó váltóval gyakorlatilag mindig terhelve váltok. A hátsó váltó erre való, nem finomkodásra. Hegymenetben felfelé amikor gyökkettővel haladsz nem engedheted meg magadnak, hogy kihagyj egy fél fordulatot. Ülve bármekkora erővel taposok, ha szükséges mindenféle lelkiismeretfurdalás nélkül váltok a hátsó váltóval.
Kiállva nem tartom én sem jó ötletnek masszív tekerés mellett váltani. Ha kiállva váltok, akkor legalább arra megpróbálok figyelni, hogy egyenletes erővel (ne gőzgépszerűen) forgassam a hajtókart.
Amit leírtam az értelemszerűen a hátsó váltóra vonatkozik, az első váltó máshogy működik, azzal kevésbé lehet feszes lánc mellett váltani...
J.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz joysefke #71118 üzenetére
Most, hogy így mondod, tényleg, a hátsó váltó nem igazán lehet terhelés alatt
Max akkor lehet gáz, mikor a kitérített lánc eléri a felső pontot, amikor a régi lánckerékről lepattan, az a fogak tetejének nem biztos, hogy jót tesz.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Cathfaern
nagyúr
válasz -=RelakS=- #71119 üzenetére
Miért lenne a hátsó váltó kevésbé terhelés alatt, mint az első?
-
És tegyük hozzá, hogy az első váltónak (amit megkülönböztetően átdobónak is hívnak) a fémkeret része ami a tényleges váltást végzi a lánc fölső szakaszát mozgatja, ami a terhelt szakasz. A hátsó váltónak a fölső görgője (ami a váltást végzi) a lánc alsó szakaszát mozgatja, ami terheletlen.
J.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Azt nem vitatom, hogy a hátsó váltó könnyebben vált, de attól még nincsen kisebb terhelés azon a részen se.
joysefke
Az egész lánc egyforma terhelés alatt van, egyformán feszül mindenhol. Ha nem így lenne, akkor valahol felgyűrődne a lánc (nem mint ha ez fizikailag lehetséges lenne). -
Kube
senior tag
Üdvözletem!
Most szeretnék egy régi országútit venni, de igazából totál kezdő vagyok a bringás cuccok körében. 182-183 centiméteremhez ha jól tudom az 58 vázméret a megfelelő. Nem tudom milyet keressek (Puch Mistral, vagy fiatalabbat esetleg KTM Strada?), milyen modelleket lenne érdemes felhajtani, mire kell odafigyelni.
Aztán ott vannak az alkatrészek is, Shimano Santé vagy 105, 600, Exage, RSX. Van itt annyi féle, hogy csak na, ezek közül se tudom melyiket keressem (úgy érzem a 105-ös biztosan elég lenne nekem) és, egyáltalán milyen évjáratút mondjuk a 105-ösön belül? Ahogy néztem ráadásul ezeket a szetteket elég nehéz felhajtani egyben mindenestül.
Építsem a bringát vagy egyben vegyek egyet és azon cserélgetni a cuccokat?
Szóval sok a kérdés. Nekem annyi igényem van, hogy régebbi legyen mert az olcsóbb, könnyű váz normális cuccokkal. Főleg városban cirkálni, néha egy-egy hosszabb tekeréses napra használnám. Néhány véleményt, tippet olvasnék tőletek, vagy ha van köztetek bringaguru privátban is írhat. Ha van bringa is azt se tartsátok magatokban
[ Szerkesztve ]
No emotion, any more than a wave, can long retain its own individual form.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Cathfaern #71116 üzenetére
Szerintem a tied áll rosszul,tudniillik az,a fékkel együtt valahol alkarod meghosszabbításának vonalában kellene legyen,ahol a ülve legkönnyebb ráfogni/rányomni.Alkarod kormányhoz viszonyított szöge meg semmiképp sem lehet ugyanaz mikor állsz mint mikor ülsz.Vagy igen? Én tulajdonképp a kormány fölé kerülve nem csak,hogy le kell vegyem a terhelést a váltást végző kezemről,de szögbe is kell hajlítsam,hogy elérjem az ülve amúgy tökéletes helyen levő pöcögtetőt.
(#71118) joysefke...ha eleget bringáztál tudod milyen "szép" hangja van annak mikor terhelés alatt váltasz.Lefele sem kutya,de ha felfele váltok és esetleg nagy ritkán nem sikerül a terheletlen másodpercben megtörténni pl.a 2 ugrásnak egyszerre,egy pillanattal később mikor már telibe nyomom a kihagyott félkör pótlásaként és akkor indul fel a lánc olyan hangot ad ki mintha kvázi le akarna törni egy fogat.Terhelés alatt nem váltunk még autónál sem,pedig az egy kifinomultabb mechanizmus.Szerintem,ugyebár.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #71126 üzenetére
Bocsánat, elfelejtettem, hogy kiállva váltásról van szó Így teljesen igazad van.
-
Sleek
senior tag
-
K Norbi
addikt
válasz -=RelakS=- #71117 üzenetére
wehehehe
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Cathfaern #71124 üzenetére
Már miért lenne terhelés alatt a láncnak az a része, amelyik elhagyta a hajtóművet, de még nem szedte fel a hátsó sor?
Az egyedüli, ami ott terhelés jelent neki, a láncfeszítő.
Gondolom, láttál már egy sebességes bringát, aminél hasas a lánc. Ott is csak alul van hasa, felül nincsOnnantól persze, hogy feltekeredik a hátsó sorra, szépen rákerül a terhelés, de ez a hátsó váltót nem kellene, hogy befolyásolja.
Legalábbis elméletben, egy tesztet el tudnék viselni, ahol mérik, hogy "üresben" tekerve, és terhelve a hátsó váltónál van-e különbség.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Jester01
veterán
válasz Cathfaern #71124 üzenetére
Az egész lánc egyforma terhelés alatt van, egyformán feszül mindenhol.
Ezt azért gondold át mégegyszer
Fölül az első lánckerék felőli húzóerő hat, alul viszont csak a láncfeszító.
Leállított bringánál egyik kézzel kicsit nyomd előre a pedált, hogy feszüljön a lánc a másik kezeddel meg kocogtasd meg a láncot alul és felül. Fogod látni a különbséget."Az első váltó a lánc felső szakaszán működik, ugyanazon, mely az erőt a fogaskerekeknek átadja. Az alsó szakaszt nem a pedálozás ereje, hanem a hátsó váltó láncfeszítő rugója tartja viszonylag feszesen. Az alsó szakaszon működik a hátsó fogaskerekek váltása. A felső szakasz tehát jóval feszesebb, mint az alsó, így a váltás is törvényszerűen lassabb, zajosabb és bizonytalanabb" forrás
-=RelakS=-
[ Szerkesztve ]
Jester
-
pc360
addikt
válasz Jester01 #71131 üzenetére
A váltásnál pont azt a láncot pakolod arrébb a hátsó szakaszon is, ami a fogasra feszül, épp ugyanolyan erővel, mint az elsőre, tehát csak részben igaz, ami ide lett másolva. Sokkal inkább számít a nagyobb fogszám különbség és távolság, amit át kell húznia az első váltónak, nem beszélve a fogas méretkülönbségéről. Szerintem. A tehermentesítés pedig mindkettő esetében jogos - nyilván a váltótól is függ, hogy mekkora erő elvételével.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
-=RelakS=-
veterán
Ha van is a hátsó váltóra befolyással a hajtásra kifejtett erő, sokkal kisebb kell, hogy legyen, min az első váltó esetében.
További tényező, hogy mennyire van kopva a lánc, és a hátsó sor.
Ezt itt remélem jól mondom
Új lánc + régi sor esetén már a váltó után (!) közvetlenül rákerülhet a terhelés a láncra, de ha a lánc régi, a sor új, vagy szerencsésebb esetben a kettő össze van kopva, akkor a terhelés eleve vagy csak a sort elhagyó láncszemre hat, vagy megoszlik a sorra feltekeredett szemek között.
Szerintem.
Egy biztos: A hátsó váltóra eső terhelést sokkal kevésbé befolyásolja, hogy mennyire tekersz, mint hogy mennyire feszít a láncfeszítő.
Gondolom az is megvan, hogy hegynek fel az első váltó jobban hajlandó akadékoskodni/nem váltani, mint a hátsó (pontos beállításokat feltételezve). Az megérne egy misét mondjuk, hogy terhelés alatt ha a hátsó váltó nehezebben vált, az nem-e azért van, mert ilyenkor azért csak változik a bringa geometriája is (hajlik a nyüves, na )[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #71133 üzenetére
Mármint az első váltóra gondolsz amikor a hajlásról beszélsz gondolom.
-
-=RelakS=-
veterán
beraktam, hogy a hátsó váltóra gondolok, "hajtás" alatt meg általában az általad kifejtett erőre gondoltam, amit kifejtesz a hajtóműre, és onnan a hátsó kerékre
Azért remélem, nem kell lerajzolni, mire gondolunk itt többen is
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
szjoci
őstag
válasz -=RelakS=- #71133 üzenetére
Én is a terhelés alatt váltók táborát erősítem, de csak erős dombon felfelé és csakis ülve.
Hohohó: van egy gépészmérnök topikgazdánk, hátha mond valami okosságot
-
válasz Hasaggymeg #71126 üzenetére
Tudom milyen hangja van, üzemszerű működés...
Egy hegyikerékpárnak az a rendeltetésszerű üzem, hogy meredek lejtőkön mennek felfele vele, gyök-kettővel és ha egy pillanatra kihagysz, akkor leesel a nyereggből. Itt nem fér bele az, hogy a bicaj vélt kényelme érdekében fél fordulatig nyomaték nélkül tekerjek.
Komolyan gondolja valaki, hogy ilyen, vagy még extrémebb helyzetben lehet finomkodni a hátsó váltóval? Az a dolga, hogy váltson, ennyi...
Éveken keresztül használtam így a bicajt és ettől nem lett baja sem a hátsó váltónak, sem a láncnak sem a kazettának. Azt nem látom, hogy mi köze az autó váltójának a bicajéhoz, minek kell ide keverni.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #71135 üzenetére
Vágom miről van szó, én arra gondoltam most, hogy ha hajtókarra nagy erőt fejtesz ki attól hajlik a váz és az első váltó ezt finoman szólva nem szereti. Az meg, hogy a lánc felső része feszesebb egy láncváltós bringán egyértelmű érdemes megnézni egy lassított felvételt, a váltó rázkódik és a lánc alsó része is, a felső soha.
-
maximilian4
addikt
válasz ígyvanferi #71111 üzenetére
Lásd 71126. hsz...
"Nem egy agysebészet "... Igaz kollega?[ Szerkesztve ]
Maxi
-
nagyúr
Üdv!
Úgy néz ki holnap meglesz a kiszemelt bicaj,egy Cyco.
Nekem még nem volt agyváltós keróm,hogy lehet azt tesztelni-azon kívül,hogy megyek vele egy kört és váltogatok.Mennyire hajlamos hibásodásra(Shimano Nexus,ha jól láttam)
Első teleszkópnál ugyanez,mit kell rajta nézni? -
6030D
Ármester
válasz joysefke #71138 üzenetére
Amúgy szerintem nagyjából öten vitatkoztok ugyanarról. Ha visszaolvastok, akkor onnan indult az egész, hogy kiállva, hegynek sprinteléskor váltunk-e? Nem, mert azért állsz, hogy nagyobb erőt tudj leadni, mint ülve. Tehát az egész hajtás nagyobb terhelést kap, nehezebb váltani. Egyértelmű (nekem), hogy ha ülve tekersz fel, akkor tudsz váltani. Érdekes lenne, ha vissza kellene fordulni ezért.
Amúgy a videóban is mindenki ül, nem felfele sprintel.És nekem lesz igazam, mert a gépészmérnök topikgazda is nekem bólogatott.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
anorche1
őstag
Ha visszaolvastok, akkor onnan indult az egész, hogy kiállva, hegynek sprinteléskor váltunk-e? Nem, mert azért állsz, hogy nagyobb erőt tudj leadni, mint ülve.
Én mindig váltok egyet hátul le, mert kiállva jóval kisebb fordulaton tekerek, mint ülve.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
bunddog
tag
Hihetetlennek tartom hogy 1 hét alatt egy webshop-al arra jutottam (egy DT Swiss 350 hátsó agyról van szó) hogy azt beszéltem velük telefonon hogy végül is megoldható hogy nem rendelem meg csak odaviszik az átvevő helyre, mert csak a hangja érdekel, de előbb megnézik az e-mail-eket...ma amikor feldolgozták az e-mail-eket, azt írja csak webshopként üzemelnek és nem az a verzió van belőle ami nekem kéne holott én is írtam az e-mail-ben hogy nem az kéne csak a hangja érdekel...a tag is elismerte hogy nem nagy dolog odavinni egy agyat utána vissza, de nevetséges az egész
t1: Szép ez a kék téma Viszont valami nem jó mert a felnin csak R500 van
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
- Merida összteleszkópos kerékpár
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest