-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #73750 üzenetére
Egy pályán,ideális körülmények között talán tényleg nem számít az összsúly (melyben itt a bringa a változó,hisz ő nem fogyott vagy hízott 2 nap alatt amíg átült egyik bringáról a másikra),de nekem például egy rövidebb (40-60km) tekerés legalább 8-10 lassítást meg kigyorsítást jelent,egy hosszabb meg (100-160km) egy rakat emelkedőt ahol bizony minden kg. számít.
(#73746) korcsillio...szerintem csak türelmetlen vagy egy kicsit.Nyugi,kitartással jönni fognak a számok is.
(#73743) inifini...szerintem is ez az egyik legfontosabb "mellékhatása" a bringázásnak!
(#73748) zoli03...nincs éppen időm megnézni,a felszereltség gyengébb vagy a design,esetleg mind2?
(#73749) flash-...azt kitapasztalod,de a minimum nem valószínű elég lesz 100kg-odnak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #73722 üzenetére
177 cm. Ez mekkora váz? 15-ös?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
rétisün
veterán
válasz zoli03 #73748 üzenetére
milyen bringákat néztél? monti? outi? miben rosszabb? gyengébb felszereltség? az várható, ha nem akarják sokkal drágábban adni a 2017-es bringákat, mint az ideiek.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
StLui
veterán
válasz Pttypang #73744 üzenetére
Ilyen markolat, feleségemnek, kényelmesebb hosszabb úton a kéznek, és a mostanit letúrja 20 km alatt, pedig olyan szoros, hogy alig bírom visszatolni.
Tükör szintén túrákhoz, nem szereti ha én megyek hátul, de én meg elölről állandóan figyelem, hogy mennyire maradt le, és ha forgok akkor sokszor félrehúzom a kormányt. De ma gyakorlatban kiderült, hogy nagyon szar a tükör is, visszafele kanyarodik a szára, a belső felén vagy a dzsekim ujját látom, vagy nagyon kifordítom de akkor nem jó semmire.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Byk01
senior tag
Ti ha valahol lezárjátok a biciklit, figyeltek arra, hogy melyik oldalt (hajtás vagy másik) támasztjátok a tárolónak?
Nekem az lenne a logikus, hogy ne a hajtásoldal felől támasszam le a biciklit, de a melóhelyemnél a tárolóban gyakorlatilag csak úgy vannak lekötve a gépek, és mindig keresgélem a helyet, hol tudnám úgy letenni, hogy ne a kormány a kormány mellé kerüljön."Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
ivana
Ármester
Figyelni nem szoktam rá, de mivel az esetek 95%-ában úgy állok meg, hogy átdobom a lábam menet közben, berollelezek a tároló mellé és bekötöm, és mivel mindig balra szállok le így a hajtás oldal van a tároló oldalán.
Viszont egy csomó ember jobbra száll le (főleg gyakorlatlan bringások) és így pont a másik oldal felé kötik le a gépet. -
6030D
Ármester
A bikefun-nak van két markolata, ez meg ez. A rohangálós bringámon olyan van, mint az első, asszonyén meg mint a második. A bilincses az fix, felrakod és kész, nincs is rá panasz, hogy kényelmetlen lenne. Az enyémet meg akkor tudom eltekerni teljes erőből, ha nagyon akarom, amúgy nem. Hajlakkot szoktak javasolni amúgy alá, mert amíg friss, addig könnyen be tudod állítani hova akarod, utána megszárad és fix marad. Vagy valami ragasztót. Egy túrázós bringán úgysem kell sűrűn cserélni, ha kell, akkor meg nem gond, ha vágni kell.
Tükörből van olyan, amit sisakra lehet tenni, és kinyúlik, az talán jobb neked. Csak olyan leszel, mint Atom Anti.
Vagy próbáljátok meg azt, hogy csenget, ha kívül kerülsz a komfortzónáján. Én is utálok hátrafelé nézegetni, ha meg én megyek hátul, akkor folyamatosan lassulunk.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
geotigris9
tag
Én régen ezt a tükröt használtam nagyon jó megvagyok vele elégedve. Fő előnye egy mozdulattal leszedhető a sisakról. Itt is, hogy teljesen hátra nézzél mögéd kicsit oldalra kell majd fordítani a sisakot / a burádat , de a teljesen hátrafordulni nem kell. (kb. 10 - 15 fok elég)
Minőségi darab. /Én végig védőfóliával használtam úgy is teljesen jó a tükör./ (Lehet majd írok én is egy tesztet róla.) [Jó volna újra használnom is az utánfutóhoz, jó lenne mert folyton hátra nézegetek, de kellene hozzá vennem jó minőségű nagyon vékony kétoldalas ragasztót, meg új tépőzárat is amivel tudom integrálni a sisakra, bár egy speciális sisakom van most amit meg most nem akarok összeragasztgatni amúgy sem egy outi sisak ,mert az van most a futóhoz.]Szerk.: (#73763) 6030D Csak nem erre gondoltál fentebb te is?
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
veterán
Hajlakk, ahogy irtak.
A tükör meg felesleges, egyszeruen neked kell hatul menned, mert t vagy a kísérő személy, beljebb húzódsz, mint a kísért személy, hogy téged kerüljenek az autók.
Nem igazan szeretem, mikor valaki ezzel akadékoskodik, hogy menjek én elől, de a fél méterre tőle elhaladó autótól megijed...
Igazából a két kísérő személy lenne optimális, de az meg inkább vicces lenne már.Everybody lies.
-
StLui
veterán
válasz Pttypang #73765 üzenetére
Köszi a tippeket többieknek is!
Nem az autók miatt megyek elől, nem ijedős, vagy csak jó helyeken tekerünk, én próbálnám a tempót diktálni. Ahogy olvashatod, ez másnál is gond ha előre engedi a másikat.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Érdekes,nálunk akkor jobb a tempó ha nejem megy elől,mert hátul már a túra elején szabályos vasmacskaként viselkedik.Ha fárad akkor valóban elöl is lassul.
(#73767) Crytec210...ezt könnyebb mondani mint csinálni,de majd megtapasztalod te is egyszer milyen mikor 100km után már végre hazaérnél és leszállnál a nyeregből,de a tempó egyre csak lassul.Hosszú tud lenni az utolsó 10-20 km!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz Hasaggymeg #73768 üzenetére
Talalkoztam a problemaval, egy jo 40 km-es tavot tettem meg noveremmel, nem haltam bele a tizes atlagba, de nem engedtem
Everybody lies.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #73751 üzenetére
Ez nem pályán, ideális körülmények között is így van, emelkedőn felfele is minimális hatású pár kg túlsúly.
Canyon: a dizájn szubjektív, azt nem is néztem, de a felszereltség gyengébb (ez várható volt, csak nem számítottam ekkora különbségre).
#73754 rétisün: Pl 1000 eurós merev MTB: Grand Canyon AL 6.9: tavaly SLX hajtómű volt ennyiért átütős Rebával: [link]. Még ezt is kapni, gondolom amíg ki nem fut, de az árát 100 euróval megemelték. Viszont pl 5.9 felszereltsége kb ugyanazt maradt, csak 850 helyett 900 euró.
Országútiból az Endurace AL 6.0-t néztem, ezt csak átírták 2017-re és megemelték az árát 100 euróval (de a link még 2016-ot ír). Több modellt nem néztem még, meg sokból nincs is fent a 2017-es[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #73768 üzenetére
Érdekes,nálunk akkor jobb a tempó ha nejem megy elől... Nálunk meg én vagyok jobb erőben.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #73770 üzenetére
Neked lehet nem... És kigyorsításnál?
(#73771) 6030D...ezt te nem értheted,ez női pszichológia! ...amúgy ő a nők között biztos erősebb mint én a férfiak közt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
smkb
őstag
válasz zoli03 #73750 üzenetére
"Persze emelkedőn felfele már rosszabb a helyzet, de ott sem számít annyira a súly. "
De bizony... szimpla fizika. Ha csak a helyzeti energiát nézzük is sokat számít a tömeg. W = m*g*h. Ha egy 90kg tömegű testet a függölegesen 0m magasságból 1m magasságba akarsz juttatni, mindenféle surlódás és egyéb fizikai hatásokat figyelembe nem véve, az 90*10*1 = 900J. Ha egy 60kgos Az 60*10*1 = 600J. Vagyis, a 60kgossal szemben a 90kgosnál kapásból 50% PLUSZ energiába kerül a szintkülönbség csak a helyzeti energia miatt. Az emelkedő meg nem más, mint hogy ezt a helyzeti energia változást könnyebben lekűzd, és ideális esetben az út hosszától független ez az energia. A valóságban viszont ehhez még társul a surlódás és egyéb nyalánkságok, amik ugyancsak a nagyobb tömeg esetén kedvezőtlenebbek. Azaz, egy 90kilós bringás, minimum 50%-al több energiával kűzdi le ugyanazt a szintemelkedést, mint a 60kgos. Gondold el mekkora előny a 60kilósnak, hogy azt a +50% energiát, neki nem a helyzeti energia lekűzdésére kell használnia, hanem a surlódás stb, és a nagyobb sebességű felfelehaladásba ölheti.Nem véletlen ám, hogy az alacsony, könnyű emberek maradnak vannak mindenhol a kerékpársport csúcsán.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #73772 üzenetére
Akkor ha egyszer lesz egy PH kerékpáros összejövetel, mindenki hozza az asszonyt, és nyomunk nekik egy köredzést. (Te kettlebellezel, ugye? Feleségem 32 kg-mal swinggel, és tud 60 kg-mal sumo-zni, de bezzeg a biciklizés az nem megy neki. )
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
zoli03
őstag
Oké, de mi most a bicikli súlyáról beszélünk. Az ember és a bicikli tömegét együtt nézve minimális az az előny, amit egy könnyebb biciklivel lehet nyerni (azonos kategóriájú biciklinél pár kg-t lehet nyerni több százezer forint ellenében, és ez csak pár % gyorsulást hoz a tömeg miatt). Azt korábban is írtam, hogy magunkon sokkal több súlyt tudunk spórolni (ingyen), mint egy biciklin. Itt nem arról megy a vita, hogy egy 60 kg-os embernek mennyivel kevesebb energiába kerül felmenni ugyanoda, mint egy 90 kg-osnak. Hanem arról, hogy sokan azt hiszik, hogy egy pár kg-val nehezebb bicikli miatt lassúbbak, ami nem így van. Pedig ami hátrányt jelent egy nehezebb bicikli (100 km-es 1796 m-es szintes példával számolva +5 kg kb 1,5% időben, ami gyakorlatilag semmi).
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz zoli03 #73775 üzenetére
Lehet, hogy nem teljesen tudományos, de dobok a témához egy videót:
How Much Does Body Weight Affect Climbing Speed? GCN Does ScienceNyugodtan lehet szerintem úgy is értelmezni, hogy mennyit szívsz, ha viszel egy 5kg-os csomagot. Pl mikor munkába megyek bringával, és bepakolok ruhát, lámpákat kisszütyőt, nemtommit, akkor jóval nehezebb tekerni, mint amikor csak este megyek egy kört.
Ugyanígy, ha van egy 8 kilós bringád, de lecserélsz rajta ezt-azt, raksz rá sárvédőt, stb, és 5 kilóval nehezebb lesz, elsőre nem tűnik soknak, aztán dehogynemAhogy látom, a linkeddel azonos a téma, csak a GCN előadásában
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
geotigris9
tag
válasz geotigris9 #73764 üzenetére
Nem bírtam ki, megcsináltam a tesztet az eredmény a [linken] nézhető meg. (Pedig lenne más dolgom is bőven.)
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #73775 üzenetére
A kolléga kérdése nem a súlycsökkentés anyagi megtérülésére vonatkozott,hanem arra,hogy miért tud egyik bringával számottevően gyorsabb lenni mint a másikkal.A válaszok között,bár kisebb jelentőségű mint pl. a gumi,de szerepelt a kerékpár súlya is mely semmiképp nem elhanyagolandó.3-5 kg az összsúly 5%-át kiteheti.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz zoli03 #73770 üzenetére
valószínűleg a többi márkánál is hasonlóan fognak változni(?) a bringák.....bár a meridánál pl. úgy látom a tavalyival ellentétben komplett szettben gondolkodnak (tavaly sok bringánál a hajtómű valami szérián kívüli volt) árakat mondjuk nem nézte, hogy ezzel együtt mennyit drágult 1-1 modell. (outiról beszélek)
mod: a canyon mellett a rose bringáit nezegettem, a 105-el szerelt bicaj ott is 1100 euro.
canyon (és merida) mellett szól. hogy van náluk külön váz is, nekem elég lenne az is......
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz zoli03 #73782 üzenetére
ha drágább is a rose, akkor is inkább azt venném, hiába a canyon 'márkább' a rose egyszerűen jobban tetszik. az alap bringájuk tavalyi vázzal van, ha ezt típusú vázat 'leszivárogtatják' az alap gépekhez, nekem jöhet akár tiagrával is....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #73778 üzenetére
Két dolgot írtál: a gumit és a bicikli súlyának a csökkentését. Az elsővel teljes mértékben egyet értek, a másodikkal nem, ahogy azt írtam. Ha vesz egy könnyebb biciklit, akkor azzal sík úton gyakorlatilag nem nyer semmit, emelkedőn azért már megérezni. Ahogy a -=RelakS=- által linkelt videóban az 5 km-es, elég meredek emelkedőn is kevesebb, mint 10% előny jött ki -5 kg-val. Annyi súlykülönbség viszont egy nagyon alap és egy csúcskategóriás, azonos típusú kerékpár között van csak (a kettő között meg több százezer forint különbség). És tegyük hozzá, hogy jópáran azon az emelkedőn fel se tudnának menni az itteni kérdezők közül. Ha egy kisebb, rövidebb emelkedőt veszünk, a 10% mindjárt lecsökken felére/harmadára. 25 km/h-ás tempónál 10% (számoljunk a legrosszabb esettel) az 2,5 km/h, az nem elég ahhoz, hogy elhúzzanak melletted (Victoryus mellett elhúz a többi biciklis). Ennél sokkal többet számít egy merev váz és hajtás (az Alboin 100 egy hi-ten acélváz egy nagyon alap négyszögtengelyes hajtóművel és ki tudja, milyen középaggyal), megfelelő nyeregmagasság (itt már pár cm is sokat számít, sokan mégis alacsonyan hagyják, mert úgy biztonságosabbnak érzik). A legfontosabbról, a kerékpáros erőnlétéről nem is beszélek. Szóval ha valaki vesz egy könnyebb biciklit (-2-3 kg azért még ésszerű áron elérhető), akkor ha csak a súlyt nézzük (merevséget, stb nem), akkor sík úton szinte semmit sem nyer, emelkedőn minimális előnye lesz. Aki szerint nem így van, az hazudik, mert az objektív tesztek és a fizika szerint így van.
-
ivana
Ármester
válasz rétisün #73781 üzenetére
Az országúti a váz után legfontosabb része szerintem a hajtás Ez a hosszú kanalas váltó szerintem elég ocsmány, nekem sima 52-40-es hajtásom van, hátul 30-ig megy a sor és simán felmegyek vele bárhol, csomaggal is, compacthoz szvsz nem kell 28-nál több.
(#73783) -=RelakS=- Két-három éve én is csak 65kg voltam gimiben (szar iskolai menza). De aztán az egyetem megtette a hatását, meg a Budafoki úti hentes Most olyan 73-74 vagyok főleg a combom meg a bicepszem nőtt, mondjuk most van egy kevés hasam, de legalább nem látszanak a bordáim
-
6030D
Ármester
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #73787 üzenetére
Nem mindegy milyen magas vagy Én 175cm. Van egy haverom aki 97kg tök vékony, mivel 195cm.
-
válasz zoli03 #73785 üzenetére
Köszönöm!
Gyári terep mintás gumi van rajta. 4.5 barra szoktam fújni. Sík terepen használom. (Békéscsaba)
Ami még eszembe jutott, a pedál. Gondolom aki 30 feletti sebességgel megy tartósan, klipszes pedált használ.
A súly érdekes kérdés. Leadtam 15 kilót május óta, de nem lett könnyebb tekerni. Ellenben a futás az sokkal jobban megy.Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle
-
trialboj
őstag
Tudtátok hogy az újabb vázak belsejében kialakítanak kis rekeszt a motyónknak?
Ez a bringa, ha valakit érdekelne: [link]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Ehh...
gyerekek a számokat értelmezni is kell tudni, aztán nem árt a fizikával is tisztában lenni
Az egész vita onnan indult, hogy a sporttárs nem érti, hogy miért nem tudja a trekkingbiciklijével tartani a 30Km/h-t, amikor mások szemlátomást hasonló bicajjal képesek erre, illetve ő is képes volt egy kölcsönbicajjal...
A kérdésfeltevésből már feltételezhetjük, hogy a kérdezőnek a problémája az, hogy sík úton nem tudja tartani a harmincat. Akárcsak egy gyenge emelkedőn harmincat tartani, nos ahhoz nem elég az erőleves meg a csülökpörkölt...
1,
Sík terepen _egyenletes_ 30Km/h tartását mérsékelt plusz tömeg csak elhanyagolhatóan nehezíti. A plusz tömeg a gumin picit nagyobb deformációt hoz létre, amelyet kicsit több teljesítménybe kerül a gumin futtatni. (a deformáció folyamatosan körbefut a gumi kerületén, ez okozza a gumi gördülési ellenállását. bicaj mechanikai ellenállása minimális2,
2.1, A szűk keresztmetszet a bicajos teste által folyamatos üzemben leadható teljesítmény (Watt).2.2, Teljesen mindegy, hogy összesen Testtömeg+10Kg vagy Testtömeg+10+5Kg-mal megy ugyanaz a bicajos, alapvetően ugyanannyi wattot tud leadni a teste ugyanakkora pedálfordulat mellett. A bicaj hajtásának (hajtókar, lánc, kazetta) mechanikai ellenállása pedig a wattoktól és a fordulatszámtól függ, nem a tömegtől (a hajtókaron és a láncon nincs több tömeg azért mert a bicaj nehezebb).
2.3 A kerékcsapágyakon persze több tömeg és ennek megfelelően nagyobb súrlódási erő lesz, de ez alapvetően elenyésző kéne legyen a többi hatáshoz (légellánállás, gumi-gördőlési-ellenállás, lánchajtás) képest.
Tehát 2.1, 2.2, 2.3 -> hiába növeljük mértékkel a bicaj tömegét, a bicaj hajtásán és a kerékcsapágyakon elvesző mechanikai energia a tömeg növekedésével alig-alig skálázódik (a kerékcsapágyon elvesző energia skálázódik a tömeggel, de a többi a tömeggel nem skálázódó veszteséghez képest jelentéktelen marad)
3,
A sík terepen elérhető sebességek mellett (25+ Km/h) egy aszfaltbringa esetén a légellenállás a legjelentősebb tényező.A közhiedelemmel ellentétben bicajos szempontból a légellenállás a sebességgel nem négyzetesen hanem KÖBÖSEN növekszik, tehát 10%-kal magasabb sebesség ugyanolyan üléspozíciót feltételezve 33%-kal magasabb teljesítményben (Watt) kifejezett légellenállást okoz.
A "bicajos szempont" itt azt jelenti, hogy a légellenállással nem mint ellenerővel (Newton), hanem mint teljesítménnyel (Watt) számolunk. Az erőnek önmagában itt nincs relevanciája, csak a haladási sebességgel együtt.
Ha a kedves fórumtárs 25 helyett 30-cal akar menni, tehát 20%-kal magasabb sebességet szeretne elérni, akkor bizony a légellenállás által elnyelt teljesítmény 1.2³ = 1,73 szorosára változik. Durva mi?
Szóval akkor elértünk a probléma megválaszolásához:
Ha a bicikli műszakilag rendben van és nem terepgumik vannak rajta (és azok fel vannak fújva), akkor sík terepen a megoldás a légellenállás csökkentése megfelelő testpozícióval.Egyébként pedig elképzelhető, hogy a bicajnak valami műszaki baja van, ami miatt a sebességgel egyre intenzívebben zabálja a fórumtárs teljesítményét. Kerekek egy síkban vannak?
Jól meg van olajozva/zsírozva?4,
Hegyre aszfalton fel:
Totálisan más téma mint a síkban tekerés, értelmetlen és kontra-produktív összemosni őket.Ha valaki átlagos fizikummal teker akár csak egy enyhe emelkedőn felfele, akkor már nem a légellenállás leküzdésére, hanem a helyzeti energia növelésére megy el a bicajos által leadott teljesítmény (Watt) nagy része. Minél meredekebb a hegy annál jobban eltolódik ez az arány a helyzeti energia növelése felé.
10-15Km/h alatt alig-alig van már légellenállás, szinte minden munka a helyzeti energiát növeli, a kevés maradék meg a gördülés és a mechanikai súrlódások leküzdésére megy el.Abban az ideális esetben, ha nincs semekkora légellenállás (nem fúj szembe a szél) és semekkora mechanikai veszteség (ez sajnos irreális, de azért nem követünk el nagy hibát, ha meredek emelkedőn a mechanikai ellenállást nullának vesszük)
Nos akkor a bicajos oldaláról adott tekerési teljesítményt feltételezve a bicajos sebessége a bicajos és a bicaj össztömegének növelésével fordított arányban változik. Tehát ha az össztömeget mondjuk 1.05-szörösére növelem (+5%), akkor a sebesség 1.05-öd részére (-4,7%) csökken.
Mint említettem ez határeset, ennél rosszabbul a való életben sosem jársz
[ Szerkesztve ]
-
válasz Victoryus #73791 üzenetére
Gyári terep mintás gumi van rajta. 4.5 barra szoktam fújni
A terepminta rengeteg teljesítményt el tud vinni. Ha cserélsz, és azt akarod, hogy jól guruljon, akkor valami minőségi vékony fal és futófelület vastagságú slick vagy semi-slick gumira és könnyű vékony belsőt rakj bele.
Minél magasabb nyomásra fújod a gumit (ezek itt tipikusan 4.5 bart tudnak) annál jobban fog gurulni.Az hogy egyforma nyomás mellett vékonyabb vagy ballonosabb a trekking gumi (1.75 vs 2.0) az józan ész szerint* csak minimálisan kéne számítson, illetve a ballonosabb gumi nyilván minimálisan nehezebb is lesz.
*A föntiekkel szemben erről nem vagyok 100%-ig meggyőződve, de nagyon-nagyon valószínűnek tartom, hogy így van.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ma kicsit tesztelgettem a végáttételt. Lejtőn lefelé még bele tudtam tekerni 50-12-vel, 134-es pedálfordulattal mentem 68,7km/h sebességgel.
Més que un club!
-
K_Gabor
tag
válasz Napfénysüti #73795 üzenetére
Az szép
Nekem egyik nap 48-11-el 66.2 volt a vége mert elfogyott a lejtő + ha előtte nem ölöm meg a lábam talán a 70 is megvanHirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/k_gabor_3#aprohirdetesei
-
Jester01
veterán
válasz Napfénysüti #73795 üzenetére
Van arra alkalmasabb lejtő is mint a Bence hegy 72,7km/h 42-14 26"
Strava szerint még nem is jártál arra
[ Szerkesztve ]
Jester
-
nagyúr
válasz Jester01 #73797 üzenetére
Azért mert én a verebi emelkedőre még csak felfelé mentem, lefelé eddig soha. De majd egyszer megnézem.
Amúgy ma puszta kíváncsiságból tekertem bele ilyen gyorsan a lejtmenetbe hogy mégis egy 50-12 meddig tud még gyorsítani. Spinracing edzésen érzésre volt már ennél nagyobb pedálfordulatom is olyan bő fél perc erejéig.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Tüzi: Geek-hatarozo
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- További aktív témák...
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó