-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
7-es 105 hajtokar az 100%, hogy 130 BCD (bolt circle diameter = a tanyer csavarok korenek atmeroje), na erre a legkisebb tanyer ami ramegy az a 39, a 38 mar bele erne a csavarokba.
Vagy az a baj, hogy sunrace? A shimano claris azt hiszem meg olcsobb is...[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Strezi #79150 üzenetére
Ugyan még alu bringám van de nagyon érdekel a technika és sokat olvasgattam a karbonról. Következő bringának már csak full karbon vázast vennék (outi). Egyedül én is attól tartok hogy egy nagy esésnél már nem lehetne javítani.
Lentebb valaki montikat nézett, az ő helyében is simán kifizetném a +200 eurót a karbonvázas gépért.
Més que un club!
-
pc360
addikt
Tudom, hogy 130-asról van szó, és tudom, hogy rámegy. A kérdés inkább az lett volna, hogy mennyire gáz egy 8-as tányér a 7-es lánccal. Jobb megoldást nem találtam, ugyebár a 7-esből max ebayen találok valamit, de még nem kerestem.
Közben lehet, hogy borul az egész felújítás project, ha az említett 7800-as agyakra nem megy rá a szokásos fogassor. Abban az esetben marad az agyak eladása, vagy a rotor csere. Kurva jók ezek a később senki által sem használt szabvány-újítási kísérletek...
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #79153 üzenetére
Én is,pedig még nagyon ódzkodom a karbontól...az a +~10% szinte semmi ahhoz képest mennyit kérnek egy karbonvázasért.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
Ja bocsi. Ez eszembe se jutott mivel a 7-es lanc ugyan az mint a 8-as Szoval azzal nincs baj.
Ha a zaroanya menete megegyezik, akkor igazabol ket lehetoseg is van:
1. A kazettanak mesz neki reszelovel, ez hosszadalmasabb, de tuti
2. Leszeded a kazettatestet elviszed egy esztergashoz es leszedetsz belole. Siman megoldajak, csak kell egy valaki aki megcsinalja, szerintem egy 1000-resbol megvan. -
#27813376
törölt tag
válasz maximilian4 #79135 üzenetére
Aztaqrva
-
Sleek
senior tag
Sziasztok szép napot.
Ti melyiket vennétek meg hobby tekergésre ?sora2017
tiagra2016
Dalecaad sora
torpadoLenne még sorás cannondale synapse de az csak fehér színben . Az meg nem tetszik.
Esetleg más márkából olyan 240-250ezerig bringa ? Ez az összeg a max amit tudok költeni.
Köszi a segítséget
173cm 80-81cm az átlépési magasság[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
IMIIKE1998
őstag
[link]
Szerintem ez nem normális. -
nagyúr
-
Sleek
senior tag
válasz Napfénysüti #79161 üzenetére
Köszi. Tényleg hobbyra lenne ,mert a szívem miatt nem indulhatok versenyeken.
Laza országúti tekergések lennének.<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Vanir
veterán
válasz IMIIKE1998 #79160 üzenetére
A vérnyomásom valahol ott lesz a gát alján.
-
pc360
addikt
Ha elütnek és nem te vagy a vétkes, akkor mi a teendő, hogy a bringát minnél hatékonyabban le lehessen tolni majd a biztosító torkán? Épp hívott egy barátom, aktuális esemény, gondoltam gyorsan rákérdek. Ő maga nem sérült szerencsére.
Jól gondolom, hogy muszáj lesz a rendőrségi jegyzőkönyv?
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz IMIIKE1998 #79160 üzenetére
Szerintem biztosítva volt azért is csak ez a nézőpont volt. De bírom én is ezt az állatot.
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
maximilian4
addikt
Vagy rendőrségi jegyzőkönyv vagy nem tudom h adott-e a biztosító baleset bejelentő lapot. Azt a helyszínen ki kell tölteni. Esetleg a felek megegyezhetnek szóban is, de ez általában nem működik, mert a vétkes nem fog fizetni semmit. Volt már rá példa a fórumban is.
Maxi
-
-
Normi™
őstag
Én rendőrt hívnék,ez sajnos nem az az ország ahol bármit is ér a szó,tisztelet a kivételnek.Igaz autóval,de hagytak már ott lezúzva és a rendőrök még velem beszéltek megalázóan.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
pc360
addikt
válasz Normi™ #79170 üzenetére
Köszi! Közben vége a dolognak, nem a drágábbik gépével ment a pajtás. Volt az emberünknél pár tízezer, az nagyjából fedezi a javítási költségeket. Normálisan rendeződött, mondta, hogy hívja, ha mégis kell doki vagy bármi. De jó tudni, ha netán.....
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
HEAHEA
tag
válasz IMIIKE1998 #79160 üzenetére
Hofi szövege jutott eszembe:" Egyszer kell leesni, már nincs mit keresni."
-
rétisün
veterán
a biztosító csak rendőrségi jegyzőkönyv, végzés vagy mifene után fog fizetni, addig szóba se állnak veled.
annak idején nekem nem küldték meg, csak a vétkes sofőr kapott, nekem kellett utána szaladgálni (na jó, bementem, megmondtam mi kell, kiküldték) utána már fizettek is számla alpján az utolsó fillérig.persze ha helyszínen el tudták rendezni, az még jobb, nekem a kórházból kötelezőből (8 napon túl gyógyuló sérülések) értesítették a rendőrséget.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #79077 üzenetére
Csak nekem szúrja a szeme, hogy gyárszáras az eleje?
#79121 zack: Olvasgass még ennek a témának utána. A mai vázak alu/carbon elég strapabíróak, manapság nem nagyon láttam még törött vázat. Repedt carbon outi váz volt nálam is, nem lett volna nagy kunszt javítani, ahhoz képest egy alu váz helyrehozása sokkal több költséggel jár. Azt viszont hozzátenném hogy a jelenlegi alu vázak is sörös doboz falvastagságával rendelkeznek néhány helyen, ugyan ez igaz a carbonra is. Az hogy (én sem) semmilyen alapanyagú javított vázra nem ülnék, az már egyéni preferencia.
#79159 Sleek: Hobbizásra egy Cyclocross CaadX-en nem gonodlkodtál? Most lesznek leárazások.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
ivana
Ármester
válasz Tothgera30 #79175 üzenetére
Az acélt lehet rendesen javítani csőcserével
-
Sleek
senior tag
válasz Tothgera30 #79175 üzenetére
Igazából azokat a bringákat nem is nézegettem.
Van mtb a durva terepre
De ha linkelnél pár Cyclocrosst akkor megnézem szívesen<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #79131 üzenetére
De az még mindig nem áll össze, hogy miért ajánl minden teszt 44 és 43 körüli méretet, amikor ez 48-as és elvileg jó?
Sőt, ennek 59,4 centi a felsőcsöve, ami nekem "elvileg" brutálhosszú.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz IMIIKE1998 #79178 üzenetére
Azok a kalkulátorok sem tévedhetetlenek,több tényezőtől függ (pl.karhosszúság,törzshosszúság,gerinc hajlékonysága stb.) végül melyik is a jó méret.Ugyanakkor te is tévedhetsz valamelyik méreted rögzítésénél,szerintem pl. az átlépőmagasságot nem is olyan 1szerű megmérni,hisz nem csak,hogy segítség kell azt az ágyékodhoz szorított tárgyat vízszintesen tartani,hanem fel is kell azt annyira tolni,hogy mintegy szimulálja a nyereg oda gyakorolt nyomását.Ott szerintem sokan tévednek és nem tolva fel rendesen,később már a reálisnál rövidebb belsőcomb mérettel operálnak.Amúgy meg ha van egy látszólag jó méretű bringád,ezzel csakis akkor érdemes foglalkozni ha valamiért kényelmetlennek érzed.Ha minden klappol,felesleges időtöltés centizgetni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tothgera30
Ármester
Mindegyiket lehet, mert Carbonból is az adott (törött/repedt) részt vágják ki, és azt pótolják. Régen még alu vázak is törtek, hegesztésekénél, acélról nem is beszélve (bár az ma is előfordul), és találni 10-20 éves hibátlan, repedés és törésmentes Carbon vázat is. Viszont azt veszem észre hogy sok szénszálas alapanyagú váznál a tulaj tudatlansága okán túlhúzzák a nyeregcső bilincset, ami megrepeszti a vázat. Persze ezt nem nagy összeg helyrehozni, de attól még zavaró, vagy volt már nálam olyan Cannondale SuperSix, aminek a felső csövét repesztették meg, az autó szállítóval, amit persze a kereskedő vissza is vett. Tehát nagy a szórás, de alapvető hogy alu vázasból könnyebb megkíméltebbet találni. Nekem merev MTB-ből egy Ritchey P29-es az álmom, az újabb átütős szériából, tehát a következő terv ennek a váznak a beszerzése lesz.
#79177 Sleek: Ha a bikemag/testbike aprón nézegetted, akkor a minap elment egy jó árasított darab, egy ismerősöm garázsából. Sajnos aprón már nem láttam olyasmit, de ezt meglesném. Ha pedig mindenképp újat akarsz, akkor itt lesd meg a kínálatot.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
ivana
Ármester
válasz Tothgera30 #79180 üzenetére
Ezt igazából arra írtam, hogy semmilyen anyagú javított vázra nem ülnél rá, az acél esetében, ha egy rendes vázépítő csinálja, akkor a javítás észrevehetetlen és akár jobb is lehet mint az eredeti.
-
ivana
Ármester
válasz Tothgera30 #79182 üzenetére
Acél váz javításakor kiforrasztják a csövet és raknak bele egy új csövet, keményforrasztással. Nincs varrat. Ha egy jobb minőségű csövet használnak akkor jobb lesz a váz. Erősítés nem kell, mert acél esetén még nem hallottam olyanról, hogy a törés/elhajlás ne valami óriási perec következménye legyen.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
A szemeket a vázon esetleg kemény-forrasztják,de az illesztések azok fogyóelektródás védőgázas hegesztéssel,vagy lánghegesztéssel történnek.Ha nem látsz varratot az csak az utómunkálatokat végzők kezét dicséri.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #79184 üzenetére
Nem, az egész vázat kemény forrasztják Így készül egy acél váz...
-
Normi™
őstag
Gyönyörűek a muffolt acél vázak,meg sok "sima" is,de ahogy nézem legtöbbön a váltófül egyben van a vázzal.Én már jártam rosszul a témában és ajándék volt,hogy csak vennem kellett egy másikat és egy csavarral rögzíthettem.Itt hegeszteni kell,ezt miért így csinálják?
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Normi™
őstag
válasz Normi™ #79186 üzenetére
Linkelt cikk alatt a Hope 2017-es kínálata,nem bringa pornó,ááááá
(#79187) ivana Értem!Ezt sohasem értettem,de így már világos.
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #79179 üzenetére
LINK
Például ő is annyira dől előre, mint én, mégis neki van min. 6 cm a felsőcsőnél. -
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #79190 üzenetére
Ezt kérd be, olvasd el a megfelelő részt, és minden világos lesz.
Hidd el, még van pár ember, aki reagál a dolgaidra, de semmi értelme annak amit hajtasz. Olvass utána és rájössz, hogy jó az úgy, ahogy van.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
A muffolt,melyből jóval kevesebb van mint hegesztettből,ugyebár.
Szerk: látom van muff nélküli forrasztott váz is,de még mindig elenyésző a hegesztett acélvázak mellett.Láttam és forrasztottam is keményforrasztással,de az a véleményem,hogy saját anyagában összeolvasztott,vagyis a kohéziós kötések mindig erősebbek az ilyen félkohéziós/adhéziós kötéseknél.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Sleek
senior tag
válasz Tothgera30 #79180 üzenetére
Köszi. Ennek a focusnak nagyon karcos a váza
[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Normi™
őstag
-
Sleek
senior tag
válasz Normi™ #79196 üzenetére
Második képen ahol megy a fék bovden
Közben megkérdeztem a Montegrappát.
Csak márciusra tudják beszerezni ,ha előre utalom a pénzt. De a március sem biztos[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
ShiTmano
aktív tag
Szerintem a homlokcső védőfóliát látod karcnak. Vagy a monitorod karcos.
Most még egyszer alaposan átnéztem, de sehol sem látok egy darab karcot sem a jelzett hely környékén, csak védőfóliát.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #79193 üzenetére
Igazából inkább az én érdeklődésemnek felelnek meg jobban a muffolt acél vázak. De amiket használok:
1. Acél outi 99%, hogy muffolt
2. Tanyabike szintén tuti muffolt
Jelenleg más nem nagyon jöhet szóba nálam, ha cserélnék is outit akkor is acélra cserélném mert szép és tartós. Más kategóriából a monti játszana vagy a CX, de arra jelenleg nincs túl sok lehetőségem. -
Hasaggymeg
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Robogó, kismotor
- PlayStation 4
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Tasker
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...