-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
unravel
őstag
Helóka
Az INFINI elsőlámpám tartójának a gumiját elhagytam. Szerintetek merre induljak a pótlásáért?
Ez ITT hatezer.¯\_(ツ)_/¯
-
Apollo_21
addikt
válasz ShiTmano #89142 üzenetére
Hát ahogy érzed..én nemtudom ilyen szögbe fordítani a kezem h ne oldalazzam le magam könyékkel
Én már a bmx-re születtem rá ottis szinte egyenes a kormány, azt szoktam meg mint standard...minden más kormányforma számomra kb kínai..oké a kos az megvan és nyomtam is pár kör erejéig olyan stíusú bringával de az nem az én műfajom voltAsus ROG STRIX /ROG-Join the republic/
-
Tothgera30
Ármester
válasz geotigris9 #89148 üzenetére
Volt ilyenem, igaz, ritka Scandium vazas. Imádtam, ha tapered lenne, ma is versenyképes váz lenne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Dyingsoul
veterán
Köszönöm a tanácsokat!
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz atok666 #89108 üzenetére
A középcsapágy láthatóan ellenáll,hisz ki az az agyament aki 3 percig mossa nyélén 2 centiről 100bar nyomással,ugyanakkor van ott még tíz hely ahol necces lehet mosni azzal,hisz azok a csapágyak bármennyire minőségiek,nem külső víznyomásra vannak tervezve.Amúgy meg azt gondolom nem annyira a mosás időtartama mint a vízsugár beérkezési szöge az ami végül bepréselhet egy kis homokos vizet a csapágyba.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
CyB0RG
csendes tag
Sziasztok!
Mi okozhatja azt, ha egy elso valtonal a lancterelot nem lehet teljesen also vegallasba allitani? Tehat ha a bowden teljesen laza, nincs fesztes, az also vegallas-csavar teljesen ki van tekerve es megis, kistanyeron a 2-3 legnagyobb hatso fogaskereket hasznalva surlodik, beleer a lanc a terelobe...
A terelo teljesen parhuzamos a lanctanyerokkal, elvileg minden beallitas stimmel vele.
Ha szamit, 2x8-as Claris rendszer-rol van szo. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz CyB0RG #89162 üzenetére
Nem tudja a váltó a hajtómű láncvonalát,vagy nem jó a lánvconal,mert nem úgy van hézagolva a középcsapágy ahogy kell.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gravity1234 #89127 üzenetére
Ijesztően hosszút írtál,én is másodjára futottam neki és írásod tulajdonképp belső vívódásod tükrözi.Itt a 29"os hegyitől,a trekingen át a majdnem városi bringáig minden volt,így szerintem leghamarabb te kellene eldöntsd mi is kellene.Robusztus,lecsupaszított és divatos összvér (29" esetleg simább gumikkal),egy kevésbé fiatalos és ellenálló de fürgébb és könyebben felsárvédőzhető/csomagtartózható szarvas (trekking),vagy egy városi cirkáló,mely leginkább közlekedési eszköz és legkevésbé alkalmas sportolni.Én súlyodat is figyelembe véve,ezzel a ranglistát is felállítottam.
CyBORG...még annyi,hogy úgy a váltó,mint a hajtómű leírása tartalmazza az alkatrész láncvonalát.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
K_Gabor
tag
Köszi mindenkinek és innen is grat azoknak akik megkapták a bringát
(#89074) TomMusic:
Bocsi a lassú reakcióért. Ritchey SpeedMax Comp van rajta, ilyen mintával.(#89076) jjeahh:
Köszi, konkrétan egy ilyen bicaj.
Runner_fxr amit linkeltem specifikációt az megfelel a gépen látottaknak, nemtudom azóta utána néztél-e.(#89084) Tothgera30:
Na igen, én is csak bepróbáltam mondhatni poénból, aztán idén egy karácsony ki is lett kb pipálva. De szerintem ez a 10 évente egy kategória.(#89073) geotigris9:
Jaja, meg gondoltam a kormányt is így hagyom legalább a légellenállásom is kisebb lesz
Amíg nem találom ki a sorsát addig marad ebben a köntösben[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/k_gabor_3#aprohirdetesei
-
Sterilzona
senior tag
-
ivana
Ármester
válasz Sterilzona #89166 üzenetére
Ha váltó nem kell akkor csepel budapest, ha kell akkor ennyiért használt, ezt felejtsd el.
-
geotigris9
tag
válasz Hasaggymeg #89161 üzenetére
Itt vajon bele ment a víz a csapágyakhoz?
(Az is kérdés, milyen fej van a moson az sem min1.)((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz geotigris9 #89168 üzenetére
Hát ha nem gond,hogy az egész udvar halpikkelyes lesz... ...autómosóról beszéltünk,ahol még arra is külön felhívják figyelmed x cm távolság ajánlott,hogy a festéket esetleg nehogy megsértse.Kezeden rendesen vérző vágást ejt egy ilyen fej közelről.Én egy középkategóriás taposó csapágyát vágtam haza,pedig igyekeztem vigyázni.Matricákat,szimeringeket,csapágyakat,kónuszokat védeni kell,de el tudom képzelni azt is,hogy a szegecsnél,a küllő melett a felnibe is belepréselheted a vizet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
TomMusic
őstag
Az ilyen kialakítású sisak jó MTB környezetbe is?
[link]Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
andrisbandi
őstag
Lehet akkor több típus is van ezekből az autómosokból. A vízsugár erősségét nézve.
Kb 10 éve jjártunk a Mátrába montizni. Legtöbbször nyakaig sarasok lettünk.
A gyöngyösi önkiszolgáló autómosóban rendszeresen megfordultak a bringások, én is.
Simán "legőzborotvázta" magáról/egymásból az ember a nagy sarat. Majd a bringáról.Én csak utólag hallottam róla itt, h ez "tilos".
A kerékpár boltban is azt mondta a szerelő, h nem szabad.
Panelban, bent a lakásban tartva a gépet ez sajnos nem kívánság műsor. Eddig szerencsém volt akkor, de nem tervezek változtatni. Ajánlani nem szoktam, de a saját tapasztalatom megosztom, ha rákérdeznek.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
geotigris9
tag
-
TomMusic
őstag
válasz geotigris9 #89173 üzenetére
A napellenzőt annyira nem hiányolom, mert napszemüveg párti vagyok. Persze az nem helyettesíti a napellenzőt, de azért sokat segít.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
soultrapp
senior tag
Hello!
Valaki nem tudja,hogy mit tudnék kezdeni az első váltómmal,hogy amikor 3*9-es sebességben van akkor ne érjen hozzá a váltó széléhez(láncvezetőhöz vagy hogy hívják pontosan ) a lánc.??
3*8ban már nem olyan vészes,de kitekertem teljesen már és nem engedi tovább a végpontot állítani.Erről lenne szó:
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Gravity1234
tag
válasz Hasaggymeg #89164 üzenetére
Akkor lehet nem volt a "hosszusag" miatt egyertelmu mit kerdezek. Azert irtam le mindent hogy ezeken mar atmentem, ezeket a tanacsokat kaptam.
Szoval nem ertek hozza, 20 ev utan szeretnek bringazni.
Munka utan, munkaba menet, hetvegenkent kornyezo utcakban, park stb. Aztan ha jon egy kis kondi akkor kisebb turak.
MTB kilove mert azzal nem lehet turazni. Orszaguti kilove mert azzal "haladni kene" az nem a varosba, meg bringa utakra valo, meg kimenni vele a parkba, viszont kocsim nincs amivel elmennek pestrol ahol lehet nyugiban haladosan tekerni. Ezek alapjan nekem a Cross-t ajanlottak mert szeretnem hogy ha azert patkazni kell, vagy atmenni egy tura alkalmabol majd valami nem beton uton akkor azert arra is alkalmas legyen, de tudjak vele menni turakat is.A legnagyobb bajom az, es ezert lett hosszu az iromany, mert en bemennek a boltba es vennek egy bringat, amivel kezdtem 2 honapja kb, a kulonfele mas forumokon hogy bemasoltam pl ezt:
[link] Lehuztak, hogy ez nem jo rajta meg az nme jo rajta.
akkor bemasoltam ezt:
[link]
40-el tobb, ugyanaz volt, ezert nem jo, meg azert nem jo.....
Akkor bemasoltam ezt: [link]
Ez sem mert ez gagyi rajta, meg az stb.Szoval semmi se jo, csak az a kerdes hogy kinek? Nekem arra amit fent irtam tenyleg nem jo? a 129 ezres se? tenyleg kell a tarcsafek? Tenyleg kellenek azok a "plusszok" amiket mindegyiken kifogasolnak es hogy nem raknak fel ra? Ha a 280 ezres sem jo, akkor a 129 ezres is ugyanugy nem jo, de 140 el olcsobban nem jo...Azt szeretnem tudni melyiket vehetem meg nyugodt szivvel arra amit fent irtam. Nincs tervben 10 napos tura, nincs tervben kulfoldi tura, hegyek. Max 40-80 Km-es turakat tervezek idovel ha lesz kondi hozza es napi hasznalat. Nem en dilemmazok, hanem a vlaszok, tanacsok en mar kerdezes nelkul megvettem volna valamelyiket ha nem kezdek el kerdezoskodni. Ertem en hogy valami sosem eleg jo rajtuk, de az nekem mit szamit? 2 honap mulva elromlik? Ha igen akkor az valoban nem jo, de ha csak azt jelenti hogy "extrem korulmenyek" es igenybevetelek kozott nem olyan preciz az a valto, vagy 10 000 Km utan mar lancot kell cserelni az nekem szerintem nem problema.
Remelem ertheto igy!
koszonom,Olympus OMD-EM5 + Mzuiko 12-40 Pro 2,8
-
jilian
addikt
Mi a különbség a 4 olaj között? (Dry, Wet, Ceramic, Wax)
Mármint melyiket érdemes használni?....tudom mit jelent a 4 szó...
[ Szerkesztve ]
-
atok666
őstag
válasz Gravity1234 #89177 üzenetére
Sztem nem kell ezen sokat spilazni. Mikor elso - szinten cross - bringamat vettem, bementem a boltba es elhoztam egy also kategorias (~550€ korul) Specialized bringat, aminek a mai napig semmi baja, flottul mukodik rajta minden. Ha tetszik, vedd meg es hasznald - szerintem
Atok
[ Szerkesztve ]
-
atok666
őstag
válasz Gravity1234 #89180 üzenetére
Ha felvaltva hasznalnad a kettot, valszeg ereznel nemi difit, de ha megveszed az olcsobbikat, siman jo lesz az is - szerintem
Atok
-
peppe79
senior tag
válasz Gravity1234 #89177 üzenetére
Én úgy jó 20-25 évvel ezelőtt éltem "aktív" bringás korszakomat. Az első országútim egy tök egyszerű, Exage 500-as szettel szerelt, Columbus Cr-Mo vázas bringa volt. A világ végére eltekertem vele, még pár amatőr versenyen is indultam. Megismertem néhány jófej bringást, akikkel hétvégenként eljártunk túrázgatni. Valaki Csepel Apollóval, valaki meg cseh Favorittal vágott neki az útnak, ennek ellére soha nem volt olyan, hogy egymás kerékpárját fikáztuk volna. Sőt! Ha valakinek elromlott a bringája, természetesen az volt az első, hogy segítettünk rajta. Egyszer egy srác nem tudott velünk jönni, mert a hajtókarja "szépkopott" a négyszög tengely mentén. Neki még én bányásztam elő a garázs mélyéről egy régi Suntour hajtókaromat, monoblokkal együtt. Egy másik társunk meg kicserélte neki a panellakásuk garázsában kialakított műhelyben. Nem vártunk cserébe semmit, örültünk, hogy az aznapi túrára végül velünk jöhetett. A legszebb éveim voltak. Annak idején még erről szólt a kerékpározás, nem pedig arról, hogy kinek van drágább, vagy szebb biciklije. Picit csalódott is vagyok, amikor azt látom, hogy tavasz közepétől a tizenéves gyerekek 600-800 ezres, tükör fényesre polírozott összteleszkópos dirt kerékpárokkal cikáznak a városban. Minek? Nem sajnálom tőlük, meg nem is kellene ilyen bringa, csak valahogy nem értem.
Mindezt csak azért írtam le, mert nem hiszem, hogy azon múlik a dolog, hogy hány százezres bringád van. Mindenen lehet hibát találni, egy drágább kerékpáron is. Például én sem szerettem a régi montimon az akkoriban újdonságnak számító "négycsavaros" LX hajtókart, de azért együtt tudtam élni vele. Ha újra nekivágnék a hétvégi túrázásnak, biztos hogy nem a márkát nézném (pedig lenne rá pénzem), hanem vennék egy használt, Cr-Mo vázas, STX-RC, esetleg egy olcsó Alivio szettes trekkinget. Annak idején ez egy megfizethető kategória volt, és szinte örök életre szólt (legalábbis a Cr-Mo váz biztosan). Manapság lényegében az aluváz lett az alap. Én nem szeretem, de ha új bringát vennék, és csak ilyen vázzal lehetne választani, akkor is valami egyszerűbb trekkinget néznék. Mondjuk valami hasonlót:
https://www.viddabringat.hu/termek/ravenna-alivio-ffi-fekete-21-111061021015Egyébként ha egy tisztességes kerékpárüzletbe mész, ott biztosan tudnak neked segíteni a választásban. Ha kell, akár még a gyengébb alkatrészeket is lecserélik rajta, beszámítással.
-
bogabi
senior tag
válasz peppe79 #89183 üzenetére
Nagyon sok dologban egyetértek veled. Szintén kb. 20 évvel ezelőtt voltak a legaktívabb bringás éveim, egy 96-ban vásárolt Hauser Winner-t tekertem sokáig, kiment a világból, még ma is megvan. Ma már azért jobb bringák vannak, de ez még mindig tart, olyan, mint a Dry Wetter Taft Hozzáteszem, decemberben vettem egy Hervis-es Cross Pro-t, azért kulturáltabb, főleg a váltás, kíváncsi vagyok, meddig tart.
A tévedés joga fenntartva. A meccs áll egyenlőre, egyelőre ez a helyes.
-
pc360
addikt
válasz peppe79 #89183 üzenetére
Sokaknak nagyon nem mindegy, hogy milyen alkatrész van egy gépen, egy mostani új 80 ezer alatt pl. használhatatlan, 150 alatt meg se fordul normálisabb alkatrész bennük stb. Én hiába vennék magam alá 120 ezres gépet, egy pillanat alatt széthajlana és szétbomlana alattam, az élményt és a sebességet pedig a csörgző-zörgő alkatrészek nyelnék el. Adott felhasználási területekhez mit sem érnek az olcsóbb példányok. Nekem elég csak simán közlekedni a 120 kilóval, az is jelent annyi terhelést már önmagában a bicajra, mintha normál testsúllyal pattognék vele.
A másik, hogy ha valaki még nem tapasztalta meg, hogy milyen egy komoly, adott célra fejlesztett géppel tekerni, ugrálni, lezúzni, stb., az sosem fogja megtudni, hogy mi a különbség egy semmire se jó trekking és egy úgynevezett kerékpár közt. Oké, oké, kirándulás, lájtolás, neked erre kell. De amíg nem ismered a másik oldalt, addig tök fölösleges furán nézni a 6-800 ezres jószágokra (és most nem az említett városi / jános-hegyi majmokra gondolok, mert nekik bárki szívesen lekeverne 2 pofont csak úgy). Az árral a minőség határa is jócskán feljebb tolódott.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz atok666 #89187 üzenetére
Nade mire? Ezt esete válogatja. Hogy neked mi elég, az teljesen irreleváns. Épp erről beszéltem peppének is.
Ha valakinek nem ajánlunk egy bringát, meg húzzuk a szánk, az azért van, mert tudjuk, hogy mi lenne az optimális megoldás egy adott felhasználáshoz, vagy amit minimum érdemes lenne meglépnie, nem pedig azért, mert alapból lenézzük a gyengébb bringákat (maximum rohadt dühítő, hogy ennyire gány az belépőszint). Ha valaki trekkingezni szeret, szörppel a kezében, akkor hajrá. Mindenkinek mást jelent a bringázás.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz atok666 #89189 üzenetére
Igen, nyilván, ezzel én is egyetértek.
Mindezt csak azért írtam le, mert nem hiszem, hogy azon múlik a dolog, hogy hány százezres bringád van.
Én meg főképp erre reagáltam, hogy téves. Az alapgondolatok jók, de a technika és a specializáció nagyon alá lett becsülve. Nagyon nem mindegy a bringa, ha egy kicsit is továbblépünk a boltba járásnál / hétvégi lazulásnál, és teszem azt, valaki haladni is szeretne aszfalton, vagy esetleg rátévedne egy hegyi ösvényre... Túl sok az általánosítás faktor.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
CyB0RG
csendes tag
válasz Hasaggymeg #89163 üzenetére
Koszi, gyorsan utannaneztem a shimano oldalan, es a valto illetve a hajtomu is 43.5mm-es lancvonallal rendelkezik. Ezek szerint a kozepcsapagy kornyeken kellene megnezni a hezagolast?
A kozepcsapagy tipusat sajnos nem tudom fejbol, azt meg kell neznem otthon...Ha hajtomu lancvonalat merek, akkor a vaz geometriai kozepvonalatol kellene 43.5mm-nek lennie a ket lanctanyer kozepeig?
-
peppe79
senior tag
Persze hogy egy komolyabb bringával történő összevetéskor érezhető a különbség. Ezen nincs is vita, sőt! Meg is tudom erősíteni, hiszen anno országútiban egy Columbus vázas full 105-ösig, montiban meg egy egyedi Reynolds vázas Sachs Quarz bringáig jutottam el. Természetes, hogy van létjogosultsága a drágább kerékpárnak, de ezt elsősorban a felhasználás köre határozza meg. Nyilvánvalóan DH-ra, időfutam versenyre, triálra, BMX crossra, félcsőre, egyebekre egy kommersz bringa alkalmatlan, sőt életveszélyes. Amikor azt írtam, hogy nem a kerékpár ára a mérvadó, akkor a kérdező esetére reagáltam. Arra a célra egy 100 ezres bringa is bőven megfelel, vagy egy használt fele annyiért.
[ Szerkesztve ]
-
cobranco
csendes tag
Sziasztok!
Kicsit megkésve bár,de annál nagyobb lelkesedéssel a tavalyi Alpoktúránkról készült élménybeszámoló első része, filmes,fotós és írásos formában elérhető:
Alpok kommandó 1.rész: "Már megint Svájc" 2016.FullHD 1080p
Útvonal:
Landquart-Malans szurdok-Prattigau völgy-Grüsch-Küblis-Saas-Klosters-Wolfgangpass/1637m/-Davos-Frauenkirch-Glaris-Zügenschlucht-Wiesen-Schmitten-AlvenauTúrabeszámoló:
[link]Fotoalbum:
[link]Jó szórakozást!
Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz CyB0RG #89191 üzenetére
[Így] mérd meg most mennyi.Ha az jó,akkor a váltónál lesz a baj.
(#89177) Gravity1234...úgy látom trekking vonalat választod,és a sárvédő/csomagtartó dolog nem annyira fontos.Ezt kell eldönteni,mert ha ez így van akkor már csak az a kérdés mi a felső határ amit kifizetnél érte. Onnan kezdve már választhatod is ki őket véleményezésre.Olyan "fikázó" meg mindig lesz aki ezt,vagy azt tart gyengének/gagyinak rajta,hisz a kerékpár piacon is már felső 6ár a csillagos ég.Hajrá!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
Kb 1 hónap kihagyás után ma eljutottunk a helyi dh pályára, ugrálni, persze elég visszafogottan, fél méternél magasabbra nem merészkedtünk.
Már v 5 órája itthon vagyok pihentem kicsit, és most egyből előjött ami az elmúlt 2-3 hónapban olyan rendszertelennek tűnt. Fura sajgás van a térdemben, ha felállok, kicsit olyan érzés mintha bármikor összecsuklana.
Persze amíg orvos nem látta nem kell beszarni, viszont szerintem, itt már az lesz a kérdés hogy milyen mértékben fog letiltani a bringázásról. Az óriási túrázásnak tökéletes kontrasztja lesz ha elküld úszni egy 25x50es medencébe, ahol 2 km után is pont ugyan ott leszek.
Nem is emlékszem mikor volt ennyire lepukkant hangulatom utoljára. Nem igazán várok reakciót, csak leírtam, mert hátha segít
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gravity1234 #89177 üzenetére
...még annyi,hogy a súlyod nem hagyhatod figyelmen kívűl,még akkor sem ha az folyamatosan megy lefele,hisz ez már a határ amelyre a vázat garantálni szokták.Ezért én helyedben nem a nagyon vékony,könnyű bringák körül nézelődnék.
(#89196) trialboj...ha már írtad elnézést,de van ott megállapított diagnózis,előzmény stb.?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Gravity1234 #89177 üzenetére
Visszaszokni a bringázáshoz, mindenes gépnek, nem kell drága gép. Pláne, hogy nem akarsz terepezni.
V-fékkel is teljesen jól el lehet lenni, de a tárcsafék azért komfortosabb, erősebb, jobban szeretnéd, és egy cross bringára ideálisabb megoldás. Illetve ha utólag úgy gondolnád, hogy jobb lenne a tárcsafék, sokkal többet kell rákölteni, mintha kapásból tárcsásat vettét volna, ezért én mindenképp ezt javaslom, hogy tárcsafékes cross gépet vegyél.
Egyébként egy montival is teljesen jól lehet túrázni, csak attól függ, hogy milyen montiról beszélünk.
Ha érdekel egy lehetőség, én Bergamont kerékpárban tudok neked segíteni, némi PH-s kedvezméynt tudok biztosítani.
Ezeket ajánlanám:
Helix 5.0EQ
Helix 5.0
Helix 5.0
Helix 6.0 EQ
Helix 7.0Ezek közül bármelyiket veszed, jó bringád lesz.
Nekem egyébként a 2016-os Zöld színű Helix 5.0 van, ezt használom melóba járásra és városi rohangálásra, nagyon szeretem, kényelmes, jól halad, nem tudok negatívumot mondani rá. Amire kitalálták, arra tökéletes.Egyébként karbantartani minden bringát ugyan úgy kell, sőt, általában minél drágább egy kerékpár, annál több törődést igényel, szóval pont fordítva van mint általában az emberek gondolnák.
A 10km-es lánccserét felejtsd is el, sokkal hamarabb kell, általában 3-5 ezer km után szokott esedékes lenni, de 11-12-es rendszereknél, főleg montikon, akár 1000-1500km után is kuka lehet egy lánc.
Ha egész évben használod a bringát, akkor javaslok egy évente legalább egyszeri teljes szétszedést, és az összes bontható csapágyat zsírozni kell! Illetve arra is figyelni kell, hogy a kerékpárboltok 95%-a úgy adja át neked az új bringát, hogy a kerékagy kónuszokhoz nem nyúlnak, ezek gyárilag szinte mindig túl vannak húzva, ami idő előtti kopást fog eredményezni. Én ezt is meg szoktam csinálni, mikor új bringát adok át.[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
Közben nekem is lenne egy kérdésem: a nejem aluvázas Capriolo városi bringáján eltörött a láncvilla. Úgy gondoltam, hogy vennék neki egy holland jellegű városi kerékpárt, de elég nehéz megfelelőt találni.
Igen sok holland kerékpárnál látom, hogy a hátsó támvilla nem hegesztett, hanem mindkét vége csavarkötéssel rögzített.
Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata, hogy mennyire strapabíró ez a megoldás?
Mi ennek az előnye? (ha van egyáltalán)Esetleg ha van valakinek eladó holland női acélvázas (kb. 54 cm-es), Nexus 3-as vagy SRAM 3-as, kontrafékes, elöl görgőfékes (vagy V-fékes) kerékpárja 622-es kerékkel, állapottól függően max. 50e Ft-ig, akkor az engem érdekelne.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #89196 üzenetére
Nekem akkor voltak térdfájós panaszok, amikor merev vázassal csapattam még a 2000-es évek elején.
Amint össztelósra váltottam a panaszok megszűntek.
Persze sokat jártam gyógytornára, meg edzőterembe is, mert volt egy durva sí balesetem, aminek a térd panaszokat köszönhettem.
Először is kell egy jó ortopédus, aki alaposan megvizsgál, felállítja a pontos diagnózist, és annak megfelelően lehet alakítani az életedet. A kerékpár alapvetően nagyon jó a térdnek, de persze ez ennél összetettebb dolog. A térdízület az egész test legbonyolultabb ízülete, ezért komoly odafigyelést igényel minden panasz.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- DJI Mavic Mini Fly More Combo
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care