-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
Nem tudom a nem Pestre mit értesz. De egy monoblokkot bármelyik bolt kicserél, szerintem 1000 ft-ért. De megkérdezed, és megmondják. 4 menetet kell ki és betekerniük, sokkal több nem lehet. Boltban egy monoblokk meg kb 2-3000 ft. Utána sok évig nem lesz vele gondod. Az integráltra cseréhez csak a két szerszám többe kerül.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Th3Ac3
aktív tag
válasz DUB Inc. #95212 üzenetére
Nekem is ilyen van csak a 2013-as verzió amin még nincs tárcsafék. Nagyon pöpec bicaj, egyedül a középrésszel nem vagyok elégedett négyszögtengelyes mivolta miatt (állandóan kattog). És a gumik is hamar megadták magukat szóval olyan 1-2 év alatt szétkopnak rajta sajnos. Én a gumikat 28-asra cseréltem, a szervízben azt mondták 25-nél már kicsit veszélyben lenne hogy felütést kap kanyarodás közben, így ennél maradtam.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz Hasaggymeg #95281 üzenetére
Körülbelül mennyit tippelsz, mennyi lehet benne?
És mennyit bírhat ki még?Kerékkel kaptam, 7 seb 14 - 32, de típust nem tudom, mert nincs rajta semmi felirat Valami kínai?
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
ro_bert17
őstag
A gumik szélessége gurulás kapcsán: A két bringámon kb. 2 hete cseréltem gumikat.28-as maxxis detonatorst 28-as continental gp 4000s II-re, és a 37-es schwalbe delta cruiser-t 37-es schwalbe marathonra cseréltem.
A méreteken én is filóztam picit. Az itteni labor értékek szerint, talán nem feltétlen a keskenyebb a jobb:Típust tekintve a gp4000s II-t jobbnak érezem mint a maxxis detonatortst, a 37-es schwalbe marathon viszont egyelőre nem tűnik gurulósabbnak, mint az öreg kopott delta cruiser. (8 és 6 baron használom a négy külsőt)
Nálam mindkét cserénél, fejlesztésnél az előzőhöz képest nagyobb defekt elleni védelem, jobb gurulás, jobb tapadás, tartósság voltak a szempontok.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #95291 üzenetére
Bonyolítani mindig lehet,de láncvonalakkal fárasztani valakit,(mert a gyárban esetleg sz@rul szerelték össze) aki azt sem tudja milyen csapágyat kell vennie... Négyszögtengelyesnél valóban nincs különbség,ugyanakkor a drágább/felsőbb nem feltétlenül jelent jobbat/tartósabbat is...sőt.korábbi képeim tanúbizonyság arra,ahogy xt sorom alumínium tartó bakja elrepedt.Nem volt gyomrom újra xt-t venni,ugyanolyan felépítéssel,féltem esetleg konstrukciós hiba,így slx lett,mely bár pár nyavalyás grammal nehezebb (az is főleg az acél záróanya miatt ) egyetlen tartóbak van benne.Amúgy meg pl. slx tárcsaféket is többre tartják mint az xt-t,tehát ez sem mindig egyértelmű.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zola007 #95304 üzenetére
Én ezt újszerűnek mondanám,tehát vedd úgy,hogy éppen bejáratták.Max. 10-20%-át kophatta le teljes futamidejének,de lehet annyit sem.Az meg,hogy mennyit bír még,nagyon felhasználófüggő.Nekem,pörgetős,nem túl erős lábakkal, 40-60% ban terep/aszfalton,időben cserélt lánccal,rendszeresen tisztítva ~12-15 ezret elmegy egy sor.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RaiZka
tag
-
Zola007
veterán
válasz Hasaggymeg #95308 üzenetére
köszi
kereket eladom alóla, de a sor akkor maradMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #95306 üzenetére
Ha valaki nem ért hozzá, akkor vagy megtanulja/utánanéz, vagy megfizet valakit, aki ért hozzá. Az nem mentség, hogy nem ért hozzá, ezért rossz tanácsot adunk neki, mert leegyszerűsítve megérti.
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz Th3Ac3 #95303 üzenetére
Köszi az infót. Nos a hajtás tényleg elég gyenge, de ugye valahol spórolni kellett. Ezzel vételkor is tisztában voltam, de tegnap azért szembesültem is vele, hogy ezt mihamarabb le kell pattintani róla. 95kg vagyok és a lábam izomzata inkább egy súlyemelőéhez hasonlít. Komolyan beletaposok ha kell és ezt biza jelezte is a motyó... Úgyhogy keresgélek is valami jó integráltat...
-
rétisün
veterán
válasz Pttypang #95314 üzenetére
"szenvednek, mert nem valtottak le vagy nem is akarnak levaltani."
én is így szoktam, utána meg csodálkozok, hogy fújtatok mint thomas a gőzmozdony, meg a fülemen is venném a levegőt, ha lehetne
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
veterán
válasz rétisün #95315 üzenetére
Nekem ehhez kene a minel porgetosebb fokozat, mert en meg rutinbol levaltok a halalba, de a mostanival a sebessegek nem igazan jonnek ki..
Elol a 42-es tanyerra talan kéthavonta egyszer, ha felvaltok egy fel percre, hatul a hetes fokozat szinten ilyen.
Egyszeruen nem optimalis hasznalni oket..Everybody lies.
-
jolti
senior tag
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #95318 üzenetére
Én úgy járok kerékpárommal mint autómmal,még az éles kanyar,vagy a stoplámpa előtt is gyakran visszaváltok,emelkedőn meg ahogy még kényelmesen bírom,hogy a számomra kényelmes 80 köröl legyen végig a csapásszám.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
marel09
csendes tag
Üdv! Készülve a morcosabb, nyálkásabb időre azon gondolkodtam, hogy mindkét bicajomon le kellene cserélni a külső gumikat (a trekkingen valami Innova, az outin meg Vittoria Zaffiro Slick). A mai napom a gumik böngészésével telt, de nem lettem sokkal okosabb, bármilyen külsőt néztem, pro és kontra is voltak vélemények. Esetleg van valakinek pozitív tapasztalata olyan külsőkkel (mindkét kategóriában) ami megfizethető? Nyilván az outit csak betonon, a másikat meg beton/nagyon enyhe terepen használom, de felváltva mennék mindkettővel, napi szinten télen is, kivéve, ha nagyon extrém az időjárás. 10.000 Ft/külső feletti árat már nem szívesen fizetnék ki. Köszönettel várom az esetleges javaslatokat!
-
jjeahh
nagyúr
válasz Napfénysüti #95318 üzenetére
Na ez nálam is gyakori
Crytec210: Első 44-es nagytányért én sem sokat használtam az elején, de újabban rákaptam, csak annyi vele a kompromisszum, hogy figyelnem kell a keresztbe váltásra.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
rétisün
veterán
válasz marel09 #95320 üzenetére
a conti grand prix 4-season ami hirtelen eszembe jutott, amit kifejezetten hideg és/vagy nedves körülményekre ajánlanak, de az sztem drágább, mint a 10.000/db.....
(#95318) Napfénysüti: ilyen emelkedő 40 km-re van legközelebb, ami van is olyan hosszú, hogy könnyebb fokozat kelljen, mint a 36/28
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz hegyimorc #95324 üzenetére
köszi, de nekem is van
azt hiszem, amennyire a téli bringán kopni fog, főleg hogy egyelőre csak az első keréken van GP 4season, sokáig jó lesz, szóval elég korai lenne még az utódját betárazni.[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Napfénysüti #95318 üzenetére
Ez nekem is ismerős bár nekem a 39-26 elég hamar elfogy.
Múltkor ezen a 30 százalékos emelkedőn próbálkoztam vele felmenni, kevés sikerrel. Az utolsó 10 méteren tolni kellett.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Szakbarbár #95327 üzenetére
Te solymári vagy?
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Szakbarbár
aktív tag
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz Szakbarbár #95330 üzenetére
Ez nagyon kuka.
-
gergobaby
aktív tag
Sziasztok
Pár év kihagyás után tervezek újra visszaülni a nyeregbe, hétvégi túrázás/munkába járáshoz keresek kabátot az őszi/tavaszi szezonra. Van valakinek véleménye erről?
500 FÉRFI KERÉKPÁROS KABÁT, FEKETE/KÉK B'TWIN
másik kérdés: Régebben triatlonoztam amatőr szinten, és ott mindenki esküdött országúti bringákon az SPD pedálokra. Néztem, hogy van kifejezetten montikhoz is ilyen cipő+pedál. Mennyire megszokható ez mondjuk a budapesti közlekedésben?
Köszi előre is
-
rushty
senior tag
válasz ro_bert17 #95305 üzenetére
Na ezeket még fordítani kéne nekem, de volt egy írás valahol,hogy 23-nal jobb a 25, mert stabilabb ezáltal gyorsabb.
A belső miatt (azok trutyizasa) még meggondolando a csere.
28, 32 - 37, 42 között az is plusz. Biztos nem véletlen van valakinek 3 bringája, az oszver megoldás nem biztos hogy kielégítő lesz, egy könnyű váz -2kg sokat dobhat a sebességének, de akkor nincs teleszkóp nyeregcso rugózás, na az ugy már nem hétköznapi kényelem.Revolut meghívó pü-ben
-
rétisün
veterán
válasz gergobaby #95332 üzenetére
valami hasonló kabátot használok én is, 1 fokig nekem bőven jó, és nem is kell alá felvenni mindent a ruhásszekrényből
én városba is spd-t használok, mióta (évekkel ezelőtt) többször lecsúszott a lábam a pletformpedálról egy esős napon. ha megszokod a kicsatolást (ami nem egy agysebészet, szóval 1-2 nap alatt be lehet gyakorolni) városi közlekedésben is spd-zhetsz.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Jester01
veterán
Összecsukható babakocsimat kinyithatóra cserélném, avagy hogy a fenébe kell kivenni a lencsét a lidlis szemüvegből? A teljes keretes verzióból, a másikból ki tudom. Feszegettem jobbra-balra de inkább eltörni akar semmint kipattanni valahol Hazafelé már erősen emlékezetből tekertem mert rámsötétedett.
Jester
-
Csápájev
őstag
Sziasztok
Saját eddigi 72kmes csúcsom megdöntésére készülök egy 90kmes úttal. Sajnos a 72kmes útnál úgy fájt a hátsóm, hogy azt hittem megőrülök.
Nyereg cserét most nem tervezek, viszont a zselés Decathlonos nadrágokról jót hallottam. Van best buy gatya? 10 körül szánnék rá max. -
ShiTmano
aktív tag
Gyerekek működik! Régebben vettem egy Avid Elixir 3-ast, aminek eláztatták a betétjeit Dottal. Sokáig nem használtam, mert egy Juicy 5-ös volt a bringámon. Nemrégen az tönkrement, és feltettem az Elixirt. Hát mondanom sem kell nagyjából úgy fogott mintha gépzsírral bekentem volna a tárcsát. Kiszedtem a betéteket, láttam, hogy teljesen el vannak ázva. Ráraktam egy téglára és hőlégfúvóval jól megmelengettem őket. Mintha gőzölt is volna. Kicsit lehet túlzásba is vittem, mert az egyik pattant egyet. Na mindegy a lényeg, hogy megcsiszoltam visszatettem és tádááám, fog mint atom. Szóval úgy néz ki meg lehet menteni a szennyes fékbetéteket is. ("A műsorban elhangzottakat mindenki csak saját felelősségre próbálja ki!") Mondjuk azt nem tudom Shimano ásványi olaj ellen is jó-e? De gyanítom, igen.
Azért csak ésszel!
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz DUB Inc. #95343 üzenetére
Közepét akasztod ki elsőnek és be másodiknak,miközben a keret tetejét meggörbíted úgy,hogy a lencse nyílása nőjön,vagyis felfelé.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ShiTmano
aktív tag
válasz DUB Inc. #95345 üzenetére
A féktisztító semmit nem ért. A forróvizet nem próbáltam, de a DOTnak több száz fok a forráspontja, szóval nem hiszem, hogy elég lenne. Mások a villanysütőt javasolták én megpróbálkoztam a hőlégfúvóval.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz ShiTmano #95347 üzenetére
Jóminőségű féktisztítóval, vagy karburátor tisztítóval lemosható szépen. Ha mégis marad, akkor forróvízzel elég jól lehet közömbösíteni. A forróvízben nem az a lényeg, hogy forróbb legyen, mint az olaj forráspontja...Próbáld ki, locsolj le valamit fékfolyadékkal, majd simán öntsd le forróvízzel. Szinte száraz lesz a felület.
Ha ezt megcsináltad, akkor felcsiszolod a fékbetétet, beszereled és megvasalod.
[ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
válasz DUB Inc. #95349 üzenetére
A féktisztítót próbáltam mint mondtam, sőt az izopropil alkoholt is semmit sem ér. A betét porózus szerkezete teljes keresztmetszetében felszívta a DOT 4-et vagy 5.1-et. Arra az a legbiztosabb módszer, ha forráspont fölé melegíted és elillan. A forróvizet meg majd legközelebb kipróbálom.
Azmiaz, hogy "megvasalod"? Bekoptatást érted ezalatt?
Amúgy még egy autószerelő is azt mondta, hogy ha "elázott" a betét akkor kuka, autóknál is. Szóval nem annyira ismertek ezek a praktikák.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
Új hozzászólás Aktív témák
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Renault, Dacia topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Xbox Series X|S
- Micro Four Thirds
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- További aktív témák...