-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dom1n0
senior tag
válasz
MPowerPH #282810 üzenetére
Az a gond szerintem, hogy itt a 25mm tubeless szinten szerintem azert necces, mert eleg magas nyomast kell megtartanod. Ezzel kb az elonyet el is vesztetted nagyreszt.
Szerintem az egy jo kombo ami rajta van, egy annal is jobb meg mar 700k (pl swiss side)…
Inkabb vegyel belole benyat es menj at ausztriaba meg szlovenekhez gurulni hetvegen
Nekem a bicot amit szeretnek venni, nagyon alap szettel kuldik, igy kb tenyleg venni kell ra, de szivem szerint nem tennem egyelore.
Egy normalis szett mar boven 1200 euro felett megy, egy komoly meg boven 2000eur sajnos. Aztan hogy foleg egy jo zipp utan megerzed-e… Placebo szinten biztos -
SteveAd
tag
válasz
MPowerPH #282810 üzenetére
Elhiszem, hogy ennyiert zaklat, mert ujan ugyanez a kerek 1700 euro. Igaz, az mar a tubeless valtozat, meg a tied megiscsak valamennyire hasznalt (fekfelulet).
Kerdes, hogy konnyiteni akarsz vagy maradnal az aero profilnal. Marketplace-en 360-ert arulnak uj Campa Borat (fel kiloval konnyebb a Zippnel, de nem aero). 280-ert meg felig aero Campa Bora szinten hasznaltan.
A szingot felejtsd el hobbi celokra, mar a profik is csak max. versenyen hasznaljak evek ota (edzesre nem). Akkor mar inkabb tubeless, de a keskeny gumi (nagy nyomas) miatt az is kicsit maceras lesz.
A TPU leginkabb a sulycsokkentesre lesz jo, de ha maradsz egy relative nehez aero kereknel, akkor ez szvsz nem akkora prioritas. Es minden pozitiv velemeny melle azert lehet olvasni mindenfele problemakrol (a draga Aerothan/Tubolito stb. belsoknel is, nemcsak a RideNow stb. olcsonal). 25mm-es gumihoz en evek ota hasznalo a Schwalbe SV20 extra konnyu belsoket (filleres darab, 65-70 g, tartossagra nem panaszokodom) -
SteveAd
tag
válasz
MPowerPH #282818 üzenetére
Ha mindenkeppen tubelessre akarsz valtani, ertem. De talan egy picit meg nehezebb is a Bontrager a tiednel (nem nagy kulonbseg, kb. 5%?), es az eloeleterol semmit sem tudsz. A sajat Zipp kerekedet legalabb eddigre kitapasztaltad, hogy jo-e, meg nincs semmi rejtett problema vele.
A nagy nyomassal csak annyi a gond, hogy vszleg gyakrabban pumpalhatod (gyorsabban veszit a nyomasbol, bar nem annyira mint a latex belso), illetve defektnel a nagy nyomas miatt nem biztos, hogy jol megfogja a tej (ha nem jo marka vagy pl. nem eleg friss).
-
fulton
addikt
válasz
MPowerPH #282785 üzenetére
Latexel : 1 watt/gumi jobb vagy mint TPU. Ennyi jelent max, hamar ereszti a levegőt, óránként 1 psi .. rémlik. TPU jobban tart, cserébe könnyebb, de 1 watt/gumi-val lassabb.
Én 36grammost rendeltem alapozva hogy talán erősebb mint a az am is vékony normál véknyított változata.
a Gp5000 S TR véknyabb gumi, szerintem hamarabb kaphatsz defektet is vele mint a sima belsős GP5000-el, latex-el nézve jó ha van köztük 0.5 watt különbség / gumi...én azt mondom, ha csak nem akarsz tubeless-re menni, akkor jobban jársz a sima belsős GP5000-el
Ami a felnit illeti, az arany közép valahol 40-50 mélység közt van. Az igazi aero előnyt hogy kihasználd, le kell menni min. 50 első 60 hátsó mélységig. Ezek a kerekek már képesek arra hogy ahogy haladsz a bringán a szélben, és változik a szél elfordulási szöged, negatív ellenállást hoznak létre, kvázi mintegy tolóerőt adva (mintha egy pici motor lenne a bringádban) tolnak előre.
De hátránya: a súly, és az oldalszél. Arról nincs tapasztalatom hogy mennyire nehéz az irányítás és milyen szélben... ezt használni kéne hogy kiderüljön pontosan. Továbbá ez függ a ridertől súlya pozija a bringán, a geótól csómó mindentől. általánosságban a könnyebb bringásoknak óvatosabbnak kell lenniük a mélyebb felnikkel a szél miatt.minden hookless felnin, max 5 bar
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz
MPowerPH #282822 üzenetére
Kezdtem 6,5bár, 6bár és a vége 5,5 lett, itt gyors és kényelmes számomra, nem rombolja le a csuklómat sem.
2 kulaccsal + ruházatban vagyok 89-90kg
Itt egy teszt. -
válasz
MPowerPH #282822 üzenetére
Ja, egy darabig gondolkoztam is Mavic kerekeken, de aztán rájöttem, hogy nem feltétlenül akarok 50-nel lefelé száguldozva megdögleni, mert lefordul a külső a felniről. Ez a max. 5 bar kevés szerintem, eleve akkor csak 4,5-re fújhatod fel otthon. Mert aztán kimész a 30-35°C-ba, és szépen felkúszik 5-re.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Maximum1
őstag
válasz
MPowerPH #282831 üzenetére
Igen, de kisebb nyomáson hozza ugyanazt a wattot, ez a nem mindegy kényelem szempontjából, más átmenni így egy csatornafedélen.
Kár hogy neked nem fér bele a 28mm gumi, annak elég lenne az 5bár hookless-en, szerintem az jó lehetne a súlyodhoz.
De Te nagyon teljesítménycentrikus vagy, lehet nem tetszene a végeredmény.
Szerintem menj még vele , ha tényleg szuper az út felétek akkor kár cserélni, pár csatorna fedél belefér, edzi a csuklódat.[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
válasz
MPowerPH #282834 üzenetére
Hm, az uj Aeolusra irt 1700 koruli sulyt, de ez lehet, hogy a regi modell ami csak 1470g. Viszont az egy 8-9 eves modell, kicsit zsakbamacska igy hasznaltan megvenni egy ilyen regi felnifekes kereket. Az ujabb modellrol 2018-ban (tehat az sem egy mai darab) irtak 1600+ grammot.
Aero kerekbol 1500 g alatt amugy is csak aranyarban fogsz talalni meg hasznaltan is. Kerdes, hogy megeri-e vagy hajtod belsovel a Zippet egy ideig. Vagy ha megunod a sikot, akkor veszel egy alacsonyabb profilu konnyu kereket -
válasz
MPowerPH #282812 üzenetére
enyémet. végre rábeszéltem a kölyköket, hogy menjünk egy 40es karikát. egyelőre átmentettük holnapra, remélem kijavul az idő.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
válasz
MPowerPH #282851 üzenetére
ja... ez van.
nézem a strade bianchet, hát, ez nem egyszerű ilyen időben, jó kis fehér kavicsos utakon, folyik le a víz az úton...
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-
parandroid
nagyúr
válasz
MPowerPH #282962 üzenetére
Balatonkörön felejtsd el az átlagsebességet. A déli parton végig nyaralóövezetben mész, millió strandoló cókmókkal, és mind képes egy órát kocsisorban állni, hogy a part menti úton leparkolhasson (hazafelé meg megint).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz
MPowerPH #282992 üzenetére
Én a balatoni téli bringatúrán is láttam ám arcokat. BMC Teammachine gép Di2 váltókkal, Rudy sisak, Rudy szemüveg, Jack Wolfskin dzseki, de a jól bevált Bikefun nyereg a gépen
Mindehhez olyan 50+-os fazon, nem kicsi sörhassal. Remélem, nem ismer magára valamelyik fórumtag
Tin: miért, eladod? Bennem inkább az körvonalazódik, hogy a Nature EXC-et megtartom téli, illetve sarazós, terepezős bringának a 45-ös külsőkkel. Meg aztán a gyerekkel is kell menni valamivel, meg a kocsmába.
A Canyonhoz meg érkezik a 2. kerékszett, azon lesznek a 30-as külsők, a gyári felnikre meg majd veszek valami cyclocross külsőt télen. Remélhetőleg lesz Aliréti Vadászházas esemény idén is, azt nem hiszem, hogy tudnám abszolválni az országútival. Illetve rájöttem, hogy azért nem annyira vidám terepen teló nélküli, koskormányos bringával veretni.[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
MPowerPH #283012 üzenetére
Házaspár az jó nasi mert csak a nőnél kell erősebb lenni.
...már ha a nemzeti konzervatív házaspárról beszélünk.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
nagyúr
válasz
MPowerPH #283047 üzenetére
Ma a cross trekkinget vettem elő, mert pontosan tudtam, hogy mit jelent az, hogy idén először van a hőmérséklet 15 fok felett, és mekkora bolondok háza lesz az utakon. Ráadásul keresztülmentem a belvároson, meg utána a Majna-parti nagy bicikliúton, ahol kb vágni lehetett a tömeget, szóval igazából jó döntés volt. Ellenben a kör végét sikerült úgy alakítanom, hogy vagy 15 km-en keresztül volt 20 kmph körüli ellenszelem. Ezt kombinálva a lassítás-megállas-elindulásokkal, 22 kmph átlagot sikerült itt összehoznom. Tenyleg úgy éreztem magam, mint a tengeri majom a vitorlarúdon, néha nagyon hianyzott az aero póz. De a koskormánnyal, meg az spd-sl pedállal ez elég kemény kör lett volna. Ráadásul egy helyen újítják fel a bicikliutat, egy majd egy km-es szakasz le van zárva, egy egynyomos vadcsapásra lettünk leterelve, amin nyakig ért a sár, helyenként tekertem, és a jó kis slick gumival egy helyben pörgött a kerék.
Persze mehettem volna országúti szakaszt is, de ahhoz meg ma nem volt kedvem.
Viszont azt kell mondjam, ahhoz, hogy ebben az ellenszélebn a pedelec sem tudja a rásegítéssel a 25 kmph-t, 25-27 között már könnyedén előzhetők. A légellenállás megeszi a wattokat, önerőből meg senkinek nincs kedve hozzátenni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
MPowerPH #283217 üzenetére
Ja, ez egy jó gyakorlatsor, mind mehet.
Előtte spinninggel bemelegítés, utána kis levezetés, és nyújtás. De amúgy tekerj sokat, az a legjobb, és legspecifikusabb lábedzés. Mondanám, hogy sokat kell mászni, de Pakson hova?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
válasz
MPowerPH #283019 üzenetére
Ne becsüld alá magad! Egyáltalán nem rossz eredmény natúrálban a 120 kg guggolás és a 200 kg felhúzás!
Én 14 évesen kezdtem el edzeni, most vagyok 38, amikor 24 éves voltam és tanultam, akkor maxoltam ki magam az erőemelő gyakorlatokban (volt mindenre is időm). Akkor 170 kg fekvenyomás, 140 kg guggolás (mindig is utáltam guggolni, inkább ez széria súly volt a maxom 170 kg volt, de nem erőltettem sokszor) és 350 kg deadlift volt a csúcsom. Akkor csak arra edzettem, hogy minél erősebb legyek és semmilyen vackot nem használtam. Jöttek is az eredmények. Manapság nem cseszem szét magam, így relatív most is nagy súlyokkal edzem, de nem megyek az 1RPM-re. Abban az időben ezek jó eredmények voltak, főleg szteroid nélkül. Akkoriban egyáltalán nem bicikliztem, nem is volt semmilyen kétkerekűm sem.
Az megintcsak más téma, higy szétcuccozva miket nyomnak az erőemelők. Annyi szerrel lehet is. Engem sosem vonzott ez az út, mert jobban tartanék a mellékhatásoktól.
RexpecT: Azért csak óvatosan, azért a nagy súlyokkal könnyen le lehet sérülni! Főleg ha valakinek szar a technikája. Remgetegen rosszul guggolnak, komolyan rossz nézni. A legtöbb túlságosan előredől az alsó ponton, ami mocskosul balesetveszélyes. Főleg nagy súlynál.
[ Szerkesztve ]
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz
MPowerPH #283217 üzenetére
Nagyobb súly, kevés ismétlés jobban stimulálja az izom és az erő növekedését. A kisebb súly sok ismétlés verziót hagyd meg a bringázásnak, hogy a kifejlesztett izmot ránevelje a kerékpározásra
. A felsorolt gyakorlatok jók, a kitörés helyett elgondolkoznék a bolgár guggoláson, mert jobban kell egyensúlyozni közben - azaz azokat a stabilizáló izmokat jobban igénybe veszi, amit bringázás hajlamos elhanyagolni. A sima guggolás helyett kipróbálhatod a goblet squat-ot (nem tudom, magyarul mi a neve), nekem hátfájás miatt például csak az megy normálisan.
-
Fall-N
veterán
válasz
MPowerPH #283238 üzenetére
Szerintem nem érdemes túlspilázni. Guggolás alap, mehet a bolgár guggolás, a kitörés tényleg jó, ne hagyd ki (mélyebbre lehet menni vele, mint a guggolással). Pár gép mehet mellé a végén levezetésnek (combfeszítő és combhajlító). Én ezeket variálnám, egyszer az egyiket egyszer a mésik feladatot a guggolás mellé. 4x6 bőven elég. Időnként ha van kedved, akkor vetkőzős sorozat guggolásból.
Heti egy láb bőven elég, mert a legnagyobb izom, így több pihenésre is szüksége van. A kisebb izmokat lehet heti többször edzeni (pl. has).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
MPowerPH #283542 üzenetére
Természetesen félig meddig sarkított volt, nem nézek le senkit emiatt. Aki koca brongás és nincs igénye jobb biciklire az használ számunkra "értelmezhetetlen" biciklit.
Csak arra reagáltam, hogy ne pont a hátrányos helyzetűeket vegyük példának, hogy annál jobb egy ilyen ipari hulladék Romet, Sava, Vigor, Visitor stb. Sok szegényebb ember is venne jobb bicikit, ha lenne rá keret. Ezért sem releváns, hogy mit kénytelen használni. Csak sokan ezzel akarják legitimmé tenni, az ilyen hulladék vackokat. Utána másfélszer annyit rá költenek a szervizben, mert fél biciklit ki kell cseréni rajta.
Általában ha az ember igényes a hobbijára, akkor később hajlandó többet is áldozni az eszközökre, amit az átlag ember nem ért és sznob hülyének hiszi, hogy minek kell költeni ennyit xy-ra.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
MPowerPH #283678 üzenetére
Szerintem nem érdemes így összehasonlítani, ez a 105-ös Di2 sokkal jobb és modernebb a maga kategóriájában, mint a japánok csúcs XTR Di2-ja.
Szerintem már ezt sem bonyolult összerakni, nyeregcsőből kell húzni egy kábelt a középrészig, onnan meg még kettőt a váltókig. Egyszer kell amúgy is csak jó esetben összeszerelni és Shimano appról ugyanúgy beállítható/frissíthető.
Nekem továbbra is az a véleményem, hogy montiknál utcahosszal jobbak a SRAM cuccai, országúitnál pedig még mindig picit a Shimano van előnyben.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
MPowerPH #283696 üzenetére
Pedig jó a DUB, mert gyakorlatilag az összes fajta középrészhez van megfelelő csapágyuk, így midennel kompatibilis (menetestől kezdve az összes PteddFit változatig). Természetesen nem a népszerűbb EB24-es tengellyel kompatibilis (Shimano és a töbi gyártó), de nem nagy dolog. DUB-on belül lehet variálni.
vallas: Jól néz ki, igazi kalasszikus MTB alap. Gyorszár, külső kábelezés stb. Egyszerű és nagyszerű lesz szerelni. Hol vetted és milyen váz ez?
[ Szerkesztve ]
-
válasz
MPowerPH #283703 üzenetére
mert nekik nem elég megbízható. 2020ban 25 wt csapat használt campát, idén egy. az uae-nek ingyen sem kell, inkább vesznek (!) shimanot.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
válasz
MPowerPH #283713 üzenetére
érdemes meghallgatni a Szabó Miki-féle podcastet. általában nincs nagy véleménye az olasz gyártókról. de ez world tour, és nem feltétlenül ugyanazok a szempontjaink velük.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
ZavaBalazs
őstag
válasz
MPowerPH #283800 üzenetére
én biztos nem
de simán benne van, persze. most a kerékszettnél is mehetne az énmegmondtamozás, hogy akkor már miért nem a legelején cserélte le a kereket, mert akkor nullkilométeresen hirdethette volna meg a gyárit - de nekem nem úgy jön le, hogy nagyon izgatja egy (a biciklihez képest elenyésző mértékű) anyagi bukó, már ha egyáltalán el akarja adni...
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- E-roller topik
- Motoros topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- Intel Core i3 / i5 / i7 6xxx "Skylake" és 7xxx "Kaby Lake" (LGA1151)
- Nők, nőügyek (18+)
- Revolut
- További aktív témák...