-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #216282 üzenetére
Kölyökkoromban 2 féle egykerekező volt, aki állva és aki ülve egykerekezett. Én utóbbihoz tartoztam így hanyattesés nem, bringa után futás annál gyakrabban volt. Végül 17 évesen besorozás előtt már 100 m is ment egyhuzamban egysebességes, kontrás, kézi fék nélküli 26"-os kerékpárral... sőt olyan 5-6 méterre elhelyezett kövek között kerülgetni is tudtam egykeréken... és nagyobb ívű 90° is ment. Felnőtt korban már sajnáltam kerékpárjaimat
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz bardi #216350 üzenetére
Kezdőként és felnőttként kizártak tartom az állva egykerekezést átlag embernek. Még atletikus testalkattal sem lehet egyszerű.
(Nem a manual-ról beszélek. Az simán menni fog.)Ülve viszont gyerek játék megtanulni. Bármilyen bárkinek.
- Felkapni picit könnyebb kis emelkedőn.
Lehet segítene ha párszor direkt leugranál/kirúgnád magad alól a gépet, a kormányt megtartva, talpra érkezve.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
válasz bardi #216411 üzenetére
5-6 órás út után sem kényelmetlen??de jó is lenne
Ha meg kemény a nyereg az sem jó, legalábbnis nekem nagyon kényelmetlen a kemény ülés.
mindneképp valami kivágott kéne, mert mikor ezen is felülök, rögtön érzem hogy ott középen nyom. Kényelmetlen..
Mondjuk egy ilyen, ahogy látom ez valami géles lehet ülés pozinál.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #216525 üzenetére
Miért kell másik cipő, tudtommal csak másik stopli kell. Nekem CB cipőm van, adtak vele CB stoplit is (talán 3 féle van becsatolás ereje szerint) csak azt kellett lecserélni Shimire. ... vagy nincs is becsatolós cipőd, mert akkor nem szóltam.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #216528 üzenetére
Enyém ilyen [link] , ami széles talpával mondjuk inkább támaszkodik azon a hibrid pedálon, de a tied is jó lehet ha nem valami nagyon filigrán karbon talpú outi cipő.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #217172 üzenetére
Nem maradt a felfekvési helyeken ház törmelék, valami? Olyan mintha nem feküdne fel valahol és begyűrt volna oda valamit, mert maga a ház biztos nem tud annyit nyúlni/zömülni.
#217173jjeahh..."-Mit vittél az útra?
-Egy váz müzlit egy kulacs tejjel.""Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #217172 üzenetére
ez nem váltóbowden ház? mondjuk úgy emlékszem, mintha fékbowdenből is létezne hosszanti huzalozású, de nem ez a jellemző, a fékbowden háza laposan van egymásra tekerve, hogy ne történhessen ilyen szétnyílás.
kicsit más az átmérő is, a féké 5mm, a váltóé 4.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #217264 üzenetére
Ezért van benne potenciál és lehet érdekes a Kellys kb 1 hónapja bemutatott új vázának, amely "thermo plastic hybrid steel carbon composite" mint felhasznált anyag és azon túl hogy erős és könnyű mint a karbon a lényeg: robotokkal gyártják, vége a kézimunkának.
Viszont mivel egyelőre csak ők készítenek ilyen anyagból vázat nincs verseny és nincs okuk a karbonnál olcsóbban adni, belefér a K+F árának és az első gépsorok kényelmes rövidebb idő alatti megtérülése, mire a piac oda jut, hogy esetleg versenyhelyzet akaluljon ki. -
modflow
veterán
válasz bardi #217511 üzenetére
Közben vendégek jöttek, abbahagytam, de holnap folytatom és megnézem.
A hátsó váltón 3 csavar van, kettő a két végpont, az oké.
A harmadik mit csinál?
Ill. mi befolyásolja, hogy egy egy váltásra mennyit mozdul? Csak mert most a legkisebbről nem vált fel a felette lévőre... -
Ringman
nagyúr
válasz bardi #217590 üzenetére
ez történt, mentem is vele egy kört, felavattam a tufo speederot is, nyárra jó lesz szerintem, jól gurul. (csak vicces, mert nehezebb, mint az ugyancsak 40 mm-es téli gumim )
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #218084 üzenetére
Én meg több, mint 3 éve használok Tourney-t. Mielőtt át lett építve a régi vázból minden, addig beállítás nélkül tette a dolgát szépen. Még akkor is, amikor kissé elégtelen volt a lánckenés. Annyira nem rosszak azért a belépő szintű Tourneyk, már rég megkapták a legtöbb technikát a felsőbb szintről (HG, Triple Panta, Double SIS stb). A hajtómű is teljesen korrekt, ugyanúgy vannak váltáskönnyítő fogak, erős, masszív (simán elmennek akár 50ezet kilomérert! Kérdezz meg egy szervizest. Nekem van egy Tourney TY-30-as hajtóművem, meglepődnél hány éves (90-es évekbeli) és még mindig nem ment tönkre!) Egyedüli hátránya, hogy szegecselt a hajtómű, így külön nem lehet a tányérokat cserélni. De ezen az árszinten nem lényeg, mert olcsó cserélni. Annyi még különbség, hogy Tourney maximum 3x7-es lehet, Alivio, Acera van 3x8-as rendszerben. A régi 7s már rég kiforrott, olcsóbb előállítani, mert nem olyan kis méretű a lánc és a fogaskoszorú mérettűrése, mint egy 10-11 vagy 12-es rendszernek. Nyilván városba való, sok helyre még ez is overkill, mert nincs akkora szintkülönbség. Meg persze a grammok is többek stb.
Terepre nyilván mások a szempontok, így kár a Deorét idekeverni. Csak sokan lenézik, hogy ez csak egy belépő vacak, holott a Shimano már ezen a szinten is megfelelő minőségű. Általában mindig az baj, hogy arra használják amire nem való, így rögtön szar lesz. Nem az, csak tudni kell elhelyezni mire való. Persze ha van rá keret akkor érdemes venni drágább felszereltséget, de csak városban nem fog kijönni az előny. Egyedül akkor ha az integrált hajtóművel vetjük össze, ott kijön az előny.
A Microshift meg akármennyire jó vagy nem, itt a városi felszereltséget nézzük, abban meg jobb a Shimano. Egyedül a SunRace amelyik tudja még hozni a minőséget olcsóbban akár drága 11-12 sebességes rendszer alatt is.
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #218123 üzenetére
Persze terepre már nem valók. Oda én is legalább egy 1x10-es integrált hajtóműves rendszert vennék, mindegy hogy SRAM vagy Shimano. Első váltót simán lehagynám, tényleg csak plusz nyűg. Én is a háromból csak a 48-ast használom általában. Szerintem a legjobb ötlet volt az iparban az 1x-es rendszer. Hajtómű is fontos hidd el, sokkal közvetlenebb egy integrált. Nincs benne nyúlott érzés meg rugalmasság. Ha lesz upgrade akkor integrált Alivio lesz. Mellé mehet a váltás a kukába mert 2x9s. Sajnos nincs 7-8s-ben integrált. Ezt még városban is ki lehet használni, más lenne a tekerés vele.
-
válasz bardi #218497 üzenetére
Lehetni lehet, csak nincs értelme. Ahogy írtam korábban: 50-60-as tempónál 100 fölött pörgetni életveszélyes is, meg hülyeség is. Egy aero pózzal többre mész. Nyilván nem Cavendishről beszélek, meg az 1500 wattjáról, hanem az olyan hobbibiciklistákról, mint mi.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bardi #218853 üzenetére
Vannak azért makacs mód berohadt csapágyak, nem minden jön ki könnyen, meg nem is minden megy be könnyen. Nem egyformán pontosak a csapágy fészkek. Azt azért nem gondolnám, hogy a tízszeres áron kínált park tool prés ne lenne sokkal jobb anyagból. Nyilván nem ér tízszer többet, de hogy jó anyagból van az tuti. Meglátjuk meddig bírja az alis cucc. Nyilván nem kell mindig mindenből Park Tool, Pedros, Unior, de sokszor jártam már úgy, vettem olcsóbb szerszámot, aztán muszáj volt megvenni a minőségit.
#218862 Hasaggymeg
Holnap felhívom a vargányát, megkérdezem mit tud erről.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz bardi #218968 üzenetére
Ja, nem azért kérdeztem. Én nem akarok senkivel tekerni. Elég ha magam vagyok, és a táv. Na meg én aszfaltról le nem megyek!
Hétvégén akarok egy Tát - Visegrád várat menni. Idén az lenne a leghosszabb. Ha lesz bringám addigra, és tudok előtte edzeni 1-2 30km-es távot. Mogyorós - Bajót - Nyerges fele. Akkor belevágok. Szeretem Mogyoróson azt a 15%-os részt.
Tát - Dobogókő is tervben van, Marót-ról. Azért onnan, mert az 1111-esen én még félek menni.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #219356 üzenetére
Jah, tudom, hogy kis retesz van, ami tenyleg parades megoldas.
Hasaggymeg: Ha mar van legalabb 4 lancod, akkor addig hasznalod, amig mukodik. A 4 lancot cserelgetve azert kihuzhato a sorbol eleg sok, legalabbis remelem. A cserelgetest azert nem kell nagy dobra verni, mert az uj lanc zsirtalanitasa a leghosszabb ido. Regi levesz, ujat meretre vag, majd feltesz, olajoz, ez maximum 10 perc.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #219555 üzenetére
2.25"-ből csak 3C MAXX SPEED van, más nincs . Xc-re hátra ennél is keményebb-tartósabb keverék kéne. Amúgy durva milyen agresszív a Rekonotok, a 2.25" nem ilyen, a tiétek inkább a Forekasteremhez hasonlít . Általában minél szélesebb egy gumi, annál agresszívebb.
#219554 MPowerPH: ja, hogy ez kopott? . Még a bütykök élei is megvannak. Ez a kopott ni!
Bocs a szutyokért és a sz*r fényért, 3 terepezés óta nem mostam meg . Bevallom, ennyire még sosem hagytam elkopni egy gumit, de mostmár agyalok, hogy felrakom lassan a másik tartalék Rekont.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz bardi #220321 üzenetére
Azért a keréknyomás, meg a mintázat sem elhanyagolható. Azt nem mondom, hogy a 6, és a 8 bar közötti különbséget megérzem, de 4 bar alatt szenvedek aszfalton, mint a kutya a jégen.
Amúgy egy jól kivitelezett peloton felbecsülhetetlen, de azt tudni kell tartani, az azért gyakorlás kérdése, de 4-5 kmph-kat lehet vele nyerni, ha ügyesen csinálják, akár már 2-3-an.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz bardi #220575 üzenetére
---------
tudnátok abban segíteni hogy: szeretek még egy mellkas pántos pulzus mérő szenzort.
az egyik variációm, mivel a teló mindig jön velem a kormányon, és én már a Huawei Health al kezdtem ebben vannak az eredményeim, nem szívesen válnék meg tőle - használnám a jövőben is. szóval az egyik variáció ami a fejemben van - hogy vennék egy garmin mellkaspántot - kérdés a huawei health app - samsung note 9 telón, tudna e csatlakozni hozzá és a jelet fogadni tőle (vajon) (maga a pán bluetooth csatlakozik)? mert ahogy néztem a teló kibirt egy bő 4 órás tekerést, úgy hogy közben még képeket videókat is csinálgattam.
----
a másik, hogy pl egy bryton computer vajon átküldené e erre az appra az eredményeket - mert ugye ahhoz gond nélkül tudnék párosítani egyet - ezt kétlem, de gondoltam rákérdek.
-----
illetve vajon egy garmin sport óra tudna e "párosodni " a huawei health app-al?
nem igen használja senki ezeket a kombókat gondolom
próbáltam utána olvasgatni de semmi..[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz bardi #220775 üzenetére
Remélem csak ennyi lesz. Bár reggelre a lapockám környéke is marhára fájt már, gondolom megrántottam azt is.
#220774 Hasaggymeg Szerencsére nem éltem még át ilyet, egyszer estem csak rá egy elemre snowboard parkban, de ott másnapra már nem volt gond.
#220779 MPowerPH Törökbálinton Anna-hegyen van egy kedvelt kis pályám, ott a vége felé sikerült. Szerk.: találtam mástól is: [link] 1:03 csak én a jobboldali nyomról szoktam beugrani.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #220837 üzenetére
Ezt ugy tudnam megmondani, ha felraknam a kerekszettet, es mennek egy karikat. Szerintem igy is sokat lassulnek. Mar csak a +250g, amivel nehezebb a hatso gumi, nagyon sokat szamit maszasnal.
Voltak linkelve Pirellik, lehet kovetkezo korben megprobalom azokat. Eleg agressziv minta, eros oldalfal, es melle csak 680g parosul.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Teasüti
nagyúr
válasz bardi #221017 üzenetére
Helicoil az már mondhatni spéci beavatkozás. Ahhoz nem árt hozzáértőnek lenni aki ismeri a vasat szakmai szinten. Vagy legalább fúrt már menetet és jó kézügyessége van hozzá...
Amúgy én is azt tapasztalom, hogy korrekt cuccaik vannak. A saját bringáik kapcsán is a hardcore bringásokon kívül általában elégedettek szoktak lenni az emberek. A hardcore meg úgyis Specit vesz, meg Santa Cruz-t, meg társait.[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz bardi #221596 üzenetére
Talán egy kicsit többet is szerelem a bringákat egy átlagembernél, de nekem Yato és LUX Tools-os szerszámokkal még nem volt gondom.
Amúgy amíg nem volt nyomatékkulcsom sikerült a középcsapágy menetét is tönkretennem (nem szabad teljes súllyal a villáskulcsra nehezedni XD)
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #221969 üzenetére
"Közben meg XC vébén is vannak, akik felrakják a sram hs1 tárcsát" - 6 csavar helyett 4-el: [link] . Amúgy a versenyzők gyakran versenyfüggően választanak alkatrészeket, bringát, gumit, guminyomást, tárcsát stb. Egy hs1 biztos jó pl a cape epic-en, de rövid xco-ra lehet jobb választás egy kikönnyített tárcsa. Mert ugy-e egy quaxar féle tárcsa hamar melegszik, de ugyanolyan gyorsan le is hűl, rövid xco lejtőkre ideális lehet elméletileg .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #222291 üzenetére
A Decathlonos brongákon lévő Hayes
hidraulikus(szerk.: mechanikus és MX5 az, így tárgytalan) fékeket szokták dícsérni, hogy jók. Többet nem tudok, mert még V-fékem van.Sajnos tárcsásításhoz kellenek új kerekek (kompletten, mert az agyak sem tudnak fogadni rotort és a felni sem "disc ready") + fogsor + tárcsafék (+adapter). A váz és a teló tudja fogadni azzal nincs gond. De tervben van. Ha más nem akkor bowdenes.
RefleXx: Nekem BBB van és ez is tudja a 0.5 -öt. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #222294 üzenetére
De sajnos kell fogsor, mert még meghagytam a régi bicikliről a menetes aggyal szerelt kereket. Így még racsni van, nem kazettás fogsor.
A felnit meg azért gondoltam cserélni, mert:
1.) Valamennyit biztos koptatta a V-fék, így lutri hogy mechanikailag mennyire erős (még látszik a bemart vonal bőven).2.) A komplett kerék olcsóbb, mint a munkadíj sokszor, amennyiért fűzik + az agy ára. Persze drágább szetteknél már más az arány, ez egy olcsó Koliken kerék Assess aggyal, Beretta felnivel, nem hosszútávra terveztem vele, csak még nem vettem új kerekeket.
Az új épitésnél terveztem a kerekek cseréjét, csak elmaradt.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #222581 üzenetére
Sokkal, nekem elöl Forekaster van, hátul Rekon.
#222584 MPowerPH: igaz, abból sajnos nincs WT. Szerintem amúgy hozza a Rekon minden jó tulajdonságát, és ad egy kis pluszt hozzá, sárban és mély porban egy fokkal jobb (még mindíg messze van a Schwalbe gumiktól sárban). Kár amúgy, hogy ilyen marha nehezek a Maxxis gumik, ha nem lenne szinte mindegyik 700-800g fölött, én is kipróbálnék több modellt, érdekelne az Ardent, Ardent Race is. Oké, trail, AM, endurón biztos benyelném, lefelé nagyobb a sebesség, agresszívebb a minta, masszívabb casing kell, de szvsz egy xc-n darabonként 8-900g-os gumi vállalhatatlan
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #223094 üzenetére
Benne van a leirasban, hogy a menetre kell zsir. Gyarilag is volt rajta.
Nem lehet, hogy zsirral egyutt 15nm a max? A csavaron 15nm van, a manualban 12-15nm.Mar azt is tudom, miert nem hasznaltam ezt a ny.kulcsot erre. Nem er bele tokig, en reszleges kontakttal semmit nem huzok meg.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #223094 üzenetére
Nem értek egyet, menetrögzítővel pláne nem, a legtöbb frissen felkenve kábé semmi ellenállást nem tanusít, csak megszáradva rögzít. ... olyant sem láttam sehol, hogy megkenve ennyi, szárazon meg annyi lenne a meghúzási nyomaték,egy normális csavar koppig ugyanolyan könnyen (vagy elenyészően különbözően) tekeredik, kenéstől független... ami a fej felfekvését illeti ott tényleg lehet különbség de az más történet, ugyanakkor szerintem az sem számottevő, ezek a csavarok a bringán egyformák.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen