Új hozzászólás Aktív témák

  • bardi

    aktív tag

    válasz Hasaggymeg #223081 üzenetére

    Már hogyne számítana, ne vicceljünk, amikor csavart húzol meg, a nyomaték az a menetek és a csavarfej súrlódásából adódik, ha kened, csökken a súrlódás, ugyan akkora nyomatékra húzva nagyobb lesz a szorító erő, és szépen eltéped.
    Ezért van pl az, hogy egy belső kulcsnyílású csavar kisebb nyomatékra húzva ugyan azt a szorítóerőt fogja biztosítani, mint egy hatlapfejű, ott sokkal nagyobb a csavar fejének a súrlódása a nagyobb átmérőből adódóan.
    Nem véletlen, hogy pl. motoroknál az ARP csavaroknak a meghúzási nyomatéka az a saját kenőanyagával van megadva mindig.
    Ha nincs leírva, hogy milyen állapotban kell adott nyomatékra húzni, biztonságos feltételezés az, hogy szárazon annyi, így kisebb az esély a hibára. Féktárcsa csavarok pl. mind menetrögzítőzve vannak, ott annak az ellenállása simán van 1-2 Nm, miközben 6-ra kell meghúzni.
    Ha kened, húzd alsó limitre, de mondjuk az átütő tengelynél én kipróbálnám kenve a 10 Nm-rel, ha annyit tud a kulcsom.

    '92 Honda VFR 750

Új hozzászólás Aktív témák