-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #222511 üzenetére
Én nem vagyok karbon ellenes, nem is félek tőle, és ugyan érdekel a trend meg a jövő, de amikor bringát vagy alkatrészt vásárolok, nem a jövő, nosztalgia vagy elfogultság alapján teszem, hanem egyszerűen azt választom, amelyik a legjobb, legkönnyebb a pénzemért, attól függetlenül, hogy alu, karbon, kínai, vagy milyen logó van rajta. Mint látod hajlandó vagyok a fékbetétekkel, láncokkal meg mindennel kisérletezni, ami egyáltalán nem elfogultságra utal, hanem a legjobbat szeretném a pénzemért. Úgy gondolom pont azért vitázunk erről az egészről, mert nem vagyok hajlandó egy picit sem elfogult lenni a témával kapcsolatban, amíg más anélkül, hogy kipróbált volna több ezer különböző vázat, leszögezi, hogy a karbon minden esetben jobb és kész, én arra próbálok rávilágítani, hogy ez nem olyan biztos és valszeg vannak olyan esetek, amikor egy alu jobb vétel lehet. Pl. ez kb. azonos felszereltésű ezzel, mégis sokkal drágább, pedig az egyik "belépő", karbon vázas, másik high end alu vázas és elvileg menettulajdonságokban is nagyon ott van. Ha kipróbálnánk mindkettőt, lehet meglepődnénk, én nem zárnám ki, hogy a Chisel jobb, mert mint sebgutkopf is írta, nem csak az anyag számít, hanem a mérnöki munka is. Vagy Tarmac vs Allez 500$ difi itt is, az Allez a Chiselhez hasonlóan trükkös modern alu, ezeket nem ártana egyszer kipróbálni. A Chisel pl egy hasonló felszereltségű alu géphez képest drága, de ha az a váz inkább karbon alternatíva, akkor ahhoz képest meg olcsó .
#222518 Hasaggymeg: nálad nem fényesedik ki 1-2 kör után a betét? Nálam mindkét pár ezt csinálta és nem harapott rendesen, pedig a tárcsát alkohollal rendszeresen takarítom és az új Ashima nem csinálja ezt. Úgy nézett ki mind a 4 darab B03S betétem, mint amikor kap egy kis olajat és kifényesedik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #222551 üzenetére
De az alunak akkor sem tudsz karbon tulajdonsagokat adni. Mint anyag, nem kepes ra.
Az anyagminoseg 1 dolog, de a gyartok altal meghatarozott sima HMF megnevezes mar az a szint, amivel az alu nem fog versenyezni.
Ahogy itt emlitettek, a mernoki munka, amit a vazak tervezesebe invesztaltak, az, ami nagyon megdragitja ezeket a vazakat. Egy sima OEM karbon mogott lehet, semmi nincs. Mig egy Scott felhasznalasnak megfeleloen tervezi meg a vazakat. Ott lesz merev, ahol kell, es ott fog 'rugozni' ahol szukseges. Szerintem az slu lassan kihal meg a kozepkategoriabol is. Van olyan gyarto, amelyiknel csak az alapmodell jon alu vazzal. Nem koltenek penzt es energiat egy olyan anyag tovabbi fejlesztesere, ami mar kifutotta magat, es egyertelmuen van annal jobb alternativa.
Az also szerias karbon vazak pedig igazak lehettek 10-12 eve, amikor ugy igazan berobbant. Akkor voltak nagy kulonbsegek. Azota mar alap dolognak szamit.
Azt is tudni kell, hogy egyes karbon minosegi osztalyok mas es mas bringakra valok. Sot, ezeket kombinaljak.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
G@ben
addikt
válasz andrisbandi #222548 üzenetére
Köszi, ezt a defektvédelmi szintet nem is láttam!
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #222552 üzenetére
Azért annyira nem kopik ki az alu. Acél sem akar kikopni, pedig annak már ideje lenne. Egyrészt még mindig sokkal drágább és időigényesebb a karbon vázat előállítani, másrészt meg nem lenne "ösztönző hatás" a drágább modellek felé márkán belül, ha az összes középtől felfelé karbon lenne. Főleg az alkatrész hiánya miatt örülnek a gyártók ha van egyáltalán valami. Azt prognosztizálják, hogy jó ha 2025-re utolérik magukat a gyárak. Közben meg már megint hallani az újabb Covid járvány érkezéséről.
[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz parandroid #222539 üzenetére
Az alumínium újrahasznosítás valós, legalábbis a cégek nagyon sokat költenek rá, és folyamatosan dolgoznak ki technológiákat, amikre aztán büszkék is. Van egy kis rálátásom, ahol dolgozom most nagyon nagy prioritása van ennek. A karbonnal ez a baj, hogy sehogy nem lehet újrahasznosítani.
balintbaba, szerintem nekem a régi Gianten ilyen külső van, csak fekete oldalfallal. teljesen jó gumi, bár 5000 km-t nem mentem vele, de eddig semmi gond nem volt, sem defekt, sem extrém kopás. Olcsó és jó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #222551 üzenetére
Pl. ez kb. azonos felszereltségű ezzel, mégis sokkal drágább...nem véletlenül.
Ami a betéteket illeti, nem, nem fényesedtek fel, de lehetséges: 1. többet és hosszabban kell ott Erdélyben fékezned még úgy is, hogy 20 kilóval könnyebb vagy.(ez szerintem kevésbé valószínű a -20kg számottevő lehet fékezésnél ) 2. valami hamisítvánnyal nyomultál.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #222554 üzenetére
Közben meg már megint hallani az újabb Covid járvány érkezéséről
még évekig probléma lesz belőle a jelenlegi hozzáállással és a korlátozott gyógyászati megoldásokkal (értsd "frissített" vakcina csak fél-háromnegyed év késéssel ér el az emberekhez, ill. gyógymód gyak. továbbra sincs, csak a tünetek enyhítése lehetséges) -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz arcitec #222558 üzenetére
Korábban olyant is hallottam, hogy emelkedett árában a macerás (veszélyes?) hulladékként kezelése is benne van.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #222556 üzenetére
Ugyanaz a fék, tárcsa, ugyanannyi a súlyom, és az Ashima nem fényesedik egyelőre, a B01S is csak ritkán csinálta. Az a hamisítvány durva . Lehetséges, bár kicsi a valószínűsége, két különböző német webshopból vettem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #222559 üzenetére
Dehogy van benne Kapitalizmusban élünk, a gyártót nem érdekli a hulladék kezelése.
A karbonszövetek előállítása, meg a vele valaó minden féle munka iszonyatosan szennyező. Nem véletlenül vitték el Ázsiába a gyártást, ahol sokkal megengedőbbek a szabályok. Ott a környezeti és a munkaügyi szabályok is teljesen mások.
Jobb is ha nem tudjuk hogy kezelik ezeket az anyagokat... -
v-paci
aktív tag
válasz Csokicsibesz #222561 üzenetére
Ettől függetlenül az EU-ban értékesített termékek után környezetvédelmi térmékdíjat kell fizetni, ami az árba bele van építve, mivel az eladó köteles ezt megfizetni.
"Mi kalandvágyból itthon maradtunk."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #222560 üzenetére
Közben ezt találtam, de itt nem tudom letölteni, azt mondja nat övéjlöböl in jór kantri... Túl sok itt a hamisítvány, vagy mi?!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz Hasaggymeg #222564 üzenetére
Szvsz pont az ellenkezője, itt nincs (annyi) hamisítvány.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #222565 üzenetére
Mondjuk vásároltam én is egy rakat betétet a BikePro-tól úgy, hogy kis zacsiban adták ide.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Jester01
veterán
válasz Ghostface #222515 üzenetére
Pázmánd határában hiányzott az a kicsi de tegnap már 1 réteg aszfalt azon is volt, hétvégére biztos rákerül a második is. Ha éppen nem dolgoznak rajta akkor így is járható. Nekem sikerült pont akkor arra menni amikor csinálták, a kerülő ösvényen meg persze defektet kaptam. Pázmándról már 3 felé is le lehet jönni: Nyék irányába, Nadap - Velence most készült el vagy a klasszikus Nadap - Sukoró.
Jester
-
MPowerPH
félisten
Ma meguntam a kopott Rekon -t. Vettem hatra egy Dissectort, meg egy masik Rekon -t. Mindegyik dual comp. Eloszor felteszem majd a Dissectort, milyen. Ha nem valik be, akkor megy vissza a Rekon. Az elso gunit meg lebokszolom magammal.
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Jester01 #222568 üzenetére
Most kész túlélőverseny lenne lemenni a tűző napon.🥵
222569MPowerPH...még tudsz egyáltalán boxolni annyi vállficam után?! 🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Jester01
veterán
válasz Hasaggymeg #222570 üzenetére
Pont tegnap böngésztük végig a térképet. Az út mellett kút Etyeken és Tordason van. Kajászón elvileg a temetőben és Pázmándon a sportpályánál, de ezek nem esnek útba. Utána már csak Velence vagy Sukoró.
Jester
-
arcitec
addikt
válasz Jester01 #222571 üzenetére
Létezik valahol aktuális híroldal, ahol nyomon lehetne követni az eseményeket? Mi van kész, mi nincs kész? Ha minden igaz Etyekig lehet menni. Jó lenne már letekerni legalább Velencére. A balcsira is mennék, ha kész lenne már végre az a fránya "elkerülő".
Nocsak itt van valami: [link][ Szerkesztve ]
-
truefx
aktív tag
https://telex.hu/belfold/2022/06/27/biatorbagy-bicikliut-nepszavazas-ervenytelen
Úgy látszik csak azokat mozgatta meg, akik a főút mellett laknak (meg akiket érdekelnek a lakóhelyük ügyei)...
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz truefx #222574 üzenetére
Csak azt nem értem ha ennyire nem szeretnék az ott lakók, és ez nem olyan igény, hogy csak azért se arra menjenek, jó indokok is vannak, ráadásul van alternatíva ami jobb is, akkor mi a fenének erőltetik. Amibe került a népszavazás,(igaz csak helyi) meg a sok herce-hurca, már el is készülhetett volna az alternatív útvonalon.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #222564 üzenetére
Innen [link] le tudod tölteni. Én letöltöttem, de nincs most semmi Shimano cuccom, amit le tudnék ellenőrizni vele .
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #222570 üzenetére
Nem nagyon. Barmennyire is fura, bringazni nem rossz. A tores utan 1 hettel mar a bringan ultem, mert nem fajt abban a pozicioban. Csak esni nem szabad. Minden mas szenvedes, egy sima oltozkodes is.
2 napig kenntem, jegeltem, az helyre hozta. Elso ficam a legrosszabb, utana mar konnyen kiugrik, konnyebben helyre megy, es elobb megszunik a fajdalom.
Egy terdserules sokkal rosszabb.Don't Tread On Me
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #222569 üzenetére
Forekaster miért esett ki amúgy? Szerintem megérne egy próbát, mert pont azt tudja ami neked kell: Rekonnál agresszívebb, jobban tapad de jól gurul és asszem hasonló súlyban van. Win-win.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
truefx
aktív tag
válasz arcitec #222575 üzenetére
Gondolom mindkét oldalnak megvannak a saját indokai. Aztán ki melyikkel tud jobban azonosulni, azt támogatja. Nem ástam bele magam a témába, de nekem is a városon kívül menő kerékpárút lenne a szimpatikus, szimplán azért mert szeretek a természetben tekerni. Hogy a városnak a környezetterhelése így hogy változik, a helyi kocsmárosok, fagyisok, és kerékpárszerelő üzletek bevétele növekszik, vagy csökken, a városon belül kell fákat kivágni, vagy az erdőben, azt már a biaiakra bíznám. (de hát nem érdekli őket)
PS: mondjuk a NIMBY tőparasztok megkapták a magukét, azt nem sajnálom.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #222580 üzenetére
Nem irnak rola jokat a userek, Rekonra valtott a tobbseg. WT -bol csak 2.6 -os van, azt meg nem szeretnem, tul szeles.
A Rekon nagyon jo, amig el nem kopik.Most ramegyek kicsit agresszivabb felallasra hatul a Dissectorral. Az igaz 80g -al nehezebb, de elvileg jobban gurul, es joval agresszivabb a mintaja. A fektavokon akarok faragni, es hatul mostanra teljesen elfogyott a tapadas.
Ha bejon, akkor elore meg kiprobalom a DHR II -ot a kemenyebb keverekkel, mar nem tart semeddig sem probabol atszerelni, bar a Dissector ott jol mukodik. Az mar sulyban jelentos plusz, de folfele mar van jobb kondi, meg karbon kerekek, lefele meg igy lehet kergetni a KOM -okat.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #222584 üzenetére
Btw, valaki innen a topikbol is szidta, mint a bokrot, le is dobta eleg koran.
Tok jo lenne 600g -os gumival tekerni elol-hatul, aminek van rendes mintaja is, meg oldalfal vedelme, es a felnit is vedi a sziklas terepen. De azt meg nem fejlesztettek ki.Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #222581 üzenetére
Sokkal, nekem elöl Forekaster van, hátul Rekon.
#222584 MPowerPH: igaz, abból sajnos nincs WT. Szerintem amúgy hozza a Rekon minden jó tulajdonságát, és ad egy kis pluszt hozzá, sárban és mély porban egy fokkal jobb (még mindíg messze van a Schwalbe gumiktól sárban). Kár amúgy, hogy ilyen marha nehezek a Maxxis gumik, ha nem lenne szinte mindegyik 700-800g fölött, én is kipróbálnék több modellt, érdekelne az Ardent, Ardent Race is. Oké, trail, AM, endurón biztos benyelném, lefelé nagyobb a sebesség, agresszívebb a minta, masszívabb casing kell, de szvsz egy xc-n darabonként 8-900g-os gumi vállalhatatlan
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #222587 üzenetére
2db féktárcsa szett, BikeInn vásárolva, mindkettőre azt írja probléma. Összehasonlítva azzal amit itthon vásároltam semmi különbség nincs. Tipográfia kinézet mind azonos.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #222586 üzenetére
Van olyan XC gumi, ami 6-700g kozott van?
A Rekon igaz mar trail, de az uj Scott Spark -ok mind 2.4 -es Rekon, Rekon Race komboval jonnek. Az mar boven trail setup. Sparkom lenne, en is azzal a komboval mennek.
Teged az visz el a malnasba, hogy a 2.4 -es Rekon teljesen mashogy nez ki, mint a 2.25 -os. Agresszivebb, es ugye nincs belole MaxxSpeed sem. Ujonnan fekezeskor sem sodrodott, mostanra mar lefele menet nem lehet a hatuljat egyenesben tartani, folyamat csovalja.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #222588 üzenetére
Az faxa...le sem töltöm, hogy mérgelődjek, hisz ha még azok is hamisat forgalmaznak akkor mit várhatunk az itthoniaktól.
Lehet ők már leolvasták mikor beszerezték, aztán a szoftver megjegyezte, hogy olvasva volt...talán 3 leolvasás után automatán hamisnak jelzi."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #222587 üzenetére
ios-re csak japánul van? [link]
az pont jó -
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #222589 üzenetére
Ez a Dissector. Azert a minta joval agresszivabb, 910g korul van a gumi. Cserebe ha megnezed a futofelulet felso reszet, jol lathato, miert irja a Maxxis is, hogy a gordulesi ellenallasa alacsonyabb, mint a Rekon, Forekaster -e.
Ebben mar van 1800km, es MaxxTerra.Elol egy kicsit trukkos a hasznalata, mert van egy holtpontja, ami a szelso es a kozepso barazdak tavolsagabol adodik. Tanulni kell... Hatul ellenben ez egy jo minta lehet.
Gaben92: Igen, ez egy XC gumi. Mint a Rekon Race, bar az ennel egy kicsit masszivabb. Na meg az EXO. Ez is vedett?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Gaben92
őstag
válasz MPowerPH #222593 üzenetére
Masszívabb de nehezebb is 100 grammal. Nem tudom miért de XR2-ből kispórolták... Csak a 2,6" modellben van elvileg, a keskenyebbekben vagy szélesebbekben nincs... Fene se érti...
XR3 (ami egy XR2 - XR4 hybrid) már kapott minden méretben de abból már 755g a 2,4", 635g a 2,2".
Nálunk amúgy szeretik ezeket a Bonti gumikat valami miatt. Hétvégén láttam egy 5 fős társaságot, meg is lepődtem, hogy négy bringán XR4 TI volt fent. Barna oldalfal miatt bámultam meg őket mert kettőn az volt. Ketten Top Fuel-al voltak, annál érthető mert azokon jön ki a boltból, de volt két lány Canyon Spectral vagy Neuron valamelyikével és azokon is az volt... Azokon kicsit meglepődtem mert itt a topikban mindig a Maxxis/Schwalbee kettős megy és elsőre kicsit fura volt.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #222587 üzenetére
Ha böngészőn keresztül töltöd ( nem a Play Áruházból ), minden .apk fájlra azt fogja írni, hogy veszélyes lehet. De ha picit lejjebb görgetsz az oldalon a "További alkalmazásinformáció"-ig, találni fogsz egy Play-re mutató linket, csak onnan nem tudod letölteni a mi régiónkból. ( Ezt is meg lehet kerülni, de így egyszerűbb volt .)
-
Gaben92
őstag
válasz MPowerPH #222596 üzenetére
Igazából meg merem kockáztatni, hogy el van írva a specifikációs lapon.
Egyrészt valahogy nem tudom elhinni, hogy 90g a különbség a 2,2 és a 2,6" széles gumi között úgy, hogy utóbbiban még van védelem is, előbbiben meg nincs...
Másrészt (és emiatt gyanakszom) a védelem rész nincs kitöltve, kivéve annál a 3 méretnél amiből elérhető a szürke feliratos a honlapon. Viszont rákerestem és a többiből is létezik szürke.
Harmadrészt még az XR1 is kapott oldalfal védelmet. Azt olvastam, hogy minden Team Issue gumijuk kapott védelmet, szóval valahogy fura lenne, ha csak az XR2 néhány mérete nem kapott volna....
Lehet dobok egy e-mailt Bontinak, rákérdezek mi a szitu.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.