-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz arcitec #222185 üzenetére
1. 2019
2. 9 résztvevős minta.
3. 90 az ideális a közmegegyezés szerint, 100-at én max lejtőn tudok pl, akkor márúgy tekerek, mint eg fogyatékos rajzfilmfigura, nem is értem, ezt honnét vették, az valami iszonyat sok.
4. Az lett a konklúzió, hogy tekerj alacsony pedálfordulaton. Na most az mennyi? 60? 70? 80? Vagy neki a 90 is alacsony?+1 Melyik műfaj?
Ne haragudj, ez telejsen komolyan vehetetlen így.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #222198 üzenetére
A B01S-t én is tökéletesnek éreztem, de egyértelmű, hogy az Ashima jobban harap nála, bár nedves saras körülmények között még nem teszteltem és kissé nehezen kopik be. A Shimanoval szinte nem is kellett figyelnem a bekoptatásra, mert 1-2 fékezés és jó volt. Az újabb B03S szerintem el lett rontva, gondolom nem véletlen, hogy a Shimano ilyen hamar piacra dobta az utódját, a B05S-t... amit én már nem merek kipróbálni, a 3-as annyira sz*r volt
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz Citroware #222188 üzenetére
A hátsó spoiler miatt szerintem az ilyen fajta tartókat buktad. De egyébként is macerásak felrakni, előbb-utóbb megkarcolja és/vagy deformálja az elemeket az autón, vagy a bringa ér a tartóhoz és nyalja le a festést. Én használtam ilyet pár évig jobb híján egy 2001-es Swiften, de azt nem sajnáltam. Inkább nézz tetőre szerelhetőt.
Cross passzol ehhez a felhasználáshoz, amit leírtál, vagy leginkább 2 különböző bringa.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
fulton
addikt
válasz flash- #222181 üzenetére
Van egy nyaki servem ezért sem erőltetném nagyon azt a nagyon elöre dőlést, illetve nem komfortos hosszabb távon ha jobban előre kell hajolnom mint az ülés magassága. Lehet csak megszokás kérdése, tény h nem próbáltam még.
-----
Anélkül h rászólnék, Marathon Supreme 32x622 - pár szót szólnék
Olyan 1400 - 1500 km tehettem bele, szerintem kiválóan gurul. Kedvenc abroncsom. Pont tegnap voltam egy etápon ahol eléggé "kosz" volt a kerekparut sok helyen es eszembe jutott milyen jo kis külső ez. Eddig defekt mentesen tudtam tekerni. Kop kop kop. Egy olyan abroncs volt a cél ami a lehető legkönnyebb de azért még defektvédelme is van es mellette kicsi a gördülési ellenállása. Gp5000 lenne még amit kipróbalnék, de annak fele a védelme így e lesz a favorite úgy érzem. Két oldalt körbe fényvisszaverő csík. Kisebb turás vagyok, 50-100km-es körök. Terep 1% :D -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #222201 üzenetére
Hát barátom a bogarat elültettük már a te füledbe is. ...ebből már új bringa lesz, csak idő kérdése. 🤭
#222202 parandroid...na meg hol látsz itt a fórumon kezdőket?! Ez nem nekünk szól! .
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz parandroid #222202 üzenetére
Szerintem rosszul látod, Illetve ki kell ragadni a lényeget, de TE pont a negáltját ragadtad ki.
(Miért is ne. ) Pedig szépen le van írva, hogy alkat kérdése és a profi sportoló és a hobbista
(mint jómagam) nem egy liga. Részemről a 90 a megszakadás esete. Pláne nem az a cél egy tájnéző túra alkalmával, hogy minél előbb, hanem minél "élménydúsabban". Kinek mi.
De itt is van egy eléggé részletes: [link] meg egyébként is nemrég itt volt szó, hogy pl a Valter Atti alacsonyabban megy az átlagnál stb ... magyarul alkat kérdése ...
U.I: Azt nem is tudtam, hogy öregszik a tudomány alap kérdésekben is ...
Ja és nem haragszom, csak gondoltam arra aki nem gondolna rá stb...[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #222159 üzenetére
Ahogy nézem akkor a 11-es rendszerek nem voltak egyik gyártónál se valami jó konstrukció, mondjuk elég hamar jött is jár a 12-es rendszer. A 12-esekről (főleg a sorokról) eddig mindenhol jobb referenciák voltak. Kíváncsi vagyok neked mi lesz a tapasztalatod a 12-es XT-ről.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #222173 üzenetére
Neked ha jól emlkszem shimano-ból van 12-es rendszered. Ez így kimondottan jónak hangzik, ami írsz és a shimi rendszer is jónak tűnik, hogy a sor ilyen sokat elmegy, az meg, hogy a lánc is az még dícséretesebb.
Közben más volnalról kaptam inputot több sram 12-es rendszert használó ebike-ostól is, ami fogsor tekintetében a te tapasztalatod mintájába illeszkedik.
Úgy tűnik, hogy inkább a láncokat eszik az ebike-ok, a 12-es sorok valamiért elég jól bírják. Ellenben egy közép kategóriás láncot kb 1000 hegyi km során megesznek, egy drágább lánc többet megy el, egy belépő meg kicsit kevesebbet. A lényeg viszont, hogy a drága sorok köszönik szépen 5-6 lánc után is jól vannak, nem ugranak, rendesen váltanak, senki se foglalkozik a több lánc váltogatásával ebike-on. A nyomaték fölfelé úgyis elintézi a láncot.andrisbandi, -flash: köszi neked is a tapasztalatot! Mindegyik infó tágítja a látókört.
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz sebgutkopf #222211 üzenetére
És mi nevezhető drága sornak?
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #222206 üzenetére
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #222211 üzenetére
Hasaggymeg-nél ha jól rémlik úgy általában sokáig bírják a láncok, kazetták, én az 1x-től már jó előre rettegek ilyen szempontból, mert én vagyok a másik véglet . Általában 3x rendszeren is max 2500km-t tart egy láncom, de az előző KMC 1600km-nél már szét volt nyúlva . Kíváncsi vagyok most az XT láncom mennyire bírja a strapát, egyelőre 1600km-vel minimális nyúlás jelét sem mutatja.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #222187 üzenetére
Ennyi kellemetlen hátrláltató tényező során csodálom, hogy nem fordultatok vissza.
Tegnap előtt találkoztam itt nálunk egy földiddel. Fiatal srác, egyesületi XC versenyző, most kapott vacsa új Scott spark-ot az egyesületétől. A lényeg viszont az, hogy techikai tudásban nagyon ügyes volt, dropper nélkül fix magas nyeregcsővel azzal a bringával úgy ugrált végig mindent, hogy öröm volt nézni és még rakta is a bringa hátulját a levegőben. Még hogy XC és downcountry bringával nem lehet vadulni... wowww
A másik megfigyelésem pedig az volt, hogy egy versenyzőnek milyen az erőléte és állóképessége. Nem mondom, hogy tartotta a tempót az ebike-al felfelé, de nem kellett számomra nagyon zavaró mértékben lassabban mennem ahhoz, hogy együtt tudjunk bringázni, ráadásul neki is belefért közben a beszélgetés.
Nagyjából azt láttam rajta, ha otthon lennének ilyen ugrókkal tűzdelt pályák a közelében, venne egy másik bringát is. -
sebgutkopf
őstag
válasz arcitec #222212 üzenetére
Sram-nál az eagle GX az kb 85-90k, az X01 pedig 150k és fölfelé még ugye van az XX1. Lefelé lehet az NX-re menni, de az HG testre megy fel nem XD-re ezért az nem teljes értékű eagle rendszer (11-50, míg az XD-sek 10-52), így nem is alternatíva, mivel fel se megy az agyra.
Nekem ezek azért érzésre elég drágának tűnnek.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #222211 üzenetére
Az XT lánc egyértelműen többet bírja a Deorenál, miközben alig drágább... 6000+km után még úgy kell beletuszkolni a 0,5%-ot Én már mindegyiket 0,7%-ig hagyom, ha nem félnék megeszi első tányért, görgőket és számottevően romlik a váltás kipróbálnám az 1%-ot is.
#222214
jjeahh...szerintem nálam jobban nem nyúzhatod 60 kilóddal, így a sarazás és a karbantartásban lehet a kutya elásva. ...vagy csak a viaszmarketing tólta túl a biciGlit és a sok mugli megette. (tény, hogy minden tekerés után lánc, görgők és első tányér-fogak törlése, minden második, vagy 100+km-es után ugyanez+kenés teflonos WD40-el, 3-5 tekerésenként +enyhe lecsapatás vízzel és szárítás is előtte )[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #222220 üzenetére
Ajánlom a Shimano gyári lánckopás mérőjét. Nincs 0,5, 0,75, 1. Csak, hogy jó vagy nem jó.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz andrisbandi #222159 üzenetére
15ezer+ km van az XT soromban (2x11 rendszeren), 3. szezonját "tapossa".
5 láncot forgatok 1200-1400km-ként. Most jön majd el hogy mindegyik láncba belemegy a 0.5 mérő. (Park Tool CC3.2, nem ilyen dekátlonos hulladékvas) -
andrisbandi
őstag
Shimano TL-CN42
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #222220 üzenetére
Szerintem két dolog miatt tart nálam keveset a lánc:
1. eddig a legolcsóbb belépő láncokat használtam, semmi xx1xtr01, nálam egy lánc ára 10 eur-t sem érte el, most próbálom ki először az XT-t
2. nem törölgetem, öblögetem a láncomat, a bringával együtt lemosom, de száraz időben ez is sokáig kimarad. Ha annyit kéne ápolnom, amennyit te szoktad, szerintem feladnám a montizást#222216 sebgutkopf: felénk ha ismeretlen utakra mész terepezni, ahol nem tudod mennyire biztonságos, általában ez van . Idén 3 medvével találkoztam és még nem is igazán tekertem 50km+ köröket, nagyrészt csak a környéken jártam, ráadásul ha valahol épp rendszeresen járnak a medvék, azt a helyet kerülöm is. Ha csak úgy "szabadon" elmennék egyet montizni, 100%, hogy többször megtámadnak a kutyák és medvével is összefuthatok.
Komolyabb versenyzőknek nagyon durva a tempója. Nekem az is felfoghatatlan amúgy, hogy aki évekkel ezelőtt versenyzett, majd teljesen abbahagyta a bringázást, amikor visszaül a lóra hogyan lehetséges, hogy jobb tempót megy, mint én amikor a legjobb az erőnlétem .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #222224 üzenetére
Komolyabb versenyzőknek nagyon durva a tempója. Nekem az is felfoghatatlan amúgy, hogy aki évekkel ezelőtt versenyzett, majd teljesen abbahagyta a bringázást, amikor visszaül a lóra hogyan lehetséges, hogy jobb tempót megy, mint én amikor a legjobb az erőnlétem
Ezt a jelenséget minden sportnál meg lehet figyelni az ex-pro-kon és tényleg meglepő. Persze van olyan, hogy izom memória, de talán a legfontosabb különbség a mindset. Az agy izom kapcsolat neki teljesen más (annyi és olyan intenzitású terhelés után), olyan tartalékokat tud vezérelni, amit mi nem, és a végén a legfontosabb. Ő megtanulta elviselni, sőt akár abból tudja, hogy egyáltalán rendesen dolgozik, amikor "nagyon fáj". -
vhunor
őstag
válasz jjeahh #222224 üzenetére
A lánc alapszintű ápolása nem igényel többet mint nettó 10 perc mondjuk 150-200 km-enként.
Veszel egy üveg brigéciolt és egy közepes méretű ecsetet. Átitatod brigéciollal az ecsetet, majd szépen elkezded bedolgozni a sorba és a láncba. Hagyod egy kicsit rajta a habot, majd lemosod vízzel. Két ilyen kör után a sor és a lánc is csillogni fog mint Salamon töke. Áttörlöd száraz ronggyal a láncot, kened, és csókolom.
PS.: a fentihez nem kell levenni sem a sort, sem a láncot. Pofonegyszerű és gyors.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #222221 üzenetére
Csakhát kell a 05, 07 és 1 mert nem mindegyiket lehet ugyanaddig engedni lenyúlni. Én minden korábbi láncomat (7-8-10 sebességes) 1%-ig hagytam és úgy elvitt egy sor 2 láncot, de harmadikat soha...forgatás, főzés, levételes tisztítás stb. nélkül, fel, majd ha lenyúlt le.
#222224
jjeahh...kinek a pap, kinek...én most azt mondom, hogy akkor hagynék fel a montizással ha minden tekerés előtt digitális mérővel kellene ellenőrizzem a nyomást és fújogassam a tized bárokat a kerékbe, vagy éppen 5 lánc forgatásának könyvelését kellene elvégezzem 2havonta, esetleg le-fel rakosgassam ezért, vagy a tisztítás végett őket. Aztán ki tudja, lehet egyszer majd pont ezt fogom csinálni, éltem már eleget ahhoz, hogy sose mondjam "soha".
Specialized Fast Trak 29x2,35...170 km vegyes aszfalt, döngölt föld, murva és durván sziklás terep után olyan szavak jutnak eszembe róla, hogy kényelmes, tapadós, képlékeny. Egyértelműen jobban tapad mint a fapados Race King (a legolcsóbb már tyúkbelesíthető verzió), ezt főleg a laza, poros kavicsos meredeken érzem hátul. Kényelmes mert bár nem tudom ballonossága, vagy összetétele miatt (utóbbira tippelek) nagyon képlékeny, "ráfolyik" a kisebb akadályokra, nem pattog el úgy mint a RC azonos nyomáson sem. Érzem, hogy lefele is biztonságosabb, mintha kvázi nyertem volna kis + rugóutat, vajpuha mozgást mert nem ráz annyira. (Itt a Kevélyen nem lesz veseköved, az biztos. [kép] ) Egyelőre ennyi, tetszik, hátrányát még nem tapasztaltam...ja és tegnap 1,7-1,5-el mentem, amit mára azért felfújtam 1,9-1,7-re."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #222227 üzenetére
Fast Trak 29x
- Nekem is bejött.Nem is akratam váltani, de 27esben nem lehetett kapni jó széleset... így lett a Rekon. Az is hasonló.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #222228 üzenetére
Volt nekem is Rekon...tulajdonképp eddig RC, Rekon és ez a Speci volt, meg van a polcon egy új X-King 2.2 is, tartalékban. Specit eddig jobbnak érzem valamennyinél, bár a drágább RC-t nem próbáltam...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #222225 üzenetére
+1, a fejben dől el, sok embernek van jó kondíciója mégsem bírná. Armstrong, mikor egyszer megkérdezték mi volt a legnehezebb dolog életében azt mondta a maraton lefutása. Ha valamire ráállsz és rutinod lesz benne kevesebb erőbefektetéssel is művelni tudod mint egy erős, de abban tapasztalatlan valaki.
Még annyit a kopásról, hogy ha elméletem mely szerint a sorok kopásában nagy szerepet játszik egyes lánckerekekre eső használati idő, helyesnek bizonyul, még akár az is elképzelhető, hogy 3 láncot visz majd el egyetlen 12-es sor, hisz 1-1 kerék túlhasználata az ami miatt végül a sor kukázásra kerül. 🤔 3x10, vagy 2x11 sornál van kábé 16-18 sebesség (én a 10s-nél 16-ot használtam rendszeresen, szélsőkről középig, ötig váltottam, míg a középsőnél 2-2 szélsőre nem váltottam soha) sebesség amit használsz itt van csak 12, de melyeket ezért talán szélesebb körben használod, vagyis az, hogy elől ejteni/emelni tudod a fokozatot azt eredményezi, hogy egyes sebességeket hátul többet használsz mert szinte fedik egymást. Úgy gondolom, hogy ha rendeltetésszerűen használod, vagyis aszfalton terepig, meg lefele a kicsiket, majd terepen a középtől felfelé akkor egyenletesebb, vagyis lassabb lesz a kopás a láncugrásig...🤨 Majd kiderül ha lenyúlt az XT lánc is.#222226vhunor...én itt inkább azért aggódnék, hogy marad a víz-oldóanyag keverékből itt-ott amely majd oldja a rákent kenőanyagot is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #222230 üzenetére
hm azt honnan lehet tudni hogy elhasználódott egy kazetta vagy első tányér? (megugrik gyakran a lánc? csak ebből)
Na akkor nálam is hamar lesz ez alaphangon 85% ban csak a hátsó alsó 1-2- 3-(olykor) 4 et használom. Elől meg 90 % ban a középsőt.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz vhunor #222226 üzenetére
én nem minden kenés előtt takarítom így le a láncot (wax), annyira nem is igényli, kenés előtt kis kefe, rongy és mehet rá. Néhány ilyen után, lemosom a láncot, azonban kézi lombfuvóval (275 km/h szél ) kézben tartva lefuvatom a nedvességet róla, csontá szárítva így. Aztán a kenés.
-
ReFleXx
addikt
válasz Hasaggymeg #222227 üzenetére
van olyan lancnyulas mero ami tud 0.5-t is merni 0.75 es 1% mellett a parktoolon kivul? ja es itthon is legyen kaphato
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
jjeahh
nagyúr
válasz vhunor #222226 üzenetére
Pár hete forró waxolok, nálam a lánc ecsetelés, brigéciol nélkül is ragyog, mint salamon töke, előtte csepegtetős waxoltam, akkor sem volt soha fekete
#222227 Hasaggymeg: a guminyomás fontos! . A 2.35"-el meggyőztél, következőben ha belefér a váltó mellé, azt veszek . 2.25"-ben én próbáltam képlékeny vékony oldalfalút, vastagabb kemény oldalfalút, fapadost, középkategóriát, csúcskategóriát, Schwalbet, Maxxist, én nem igazán éreztem különbséget, a legnagyobb ugrás számomra a Maxxis jobb tapadása volt poros, száraz terepen.
Más: visszatettem a Shimano kazettát, de ezt sem tudtam beállítani (már megint nem ). Magam szervizelem az egész bringát, a teleszkópot is teljesen szétszedem-összerakom, de a váltó állítás a mai napig egyáltalán nem megy nekem. Szerintem az 5 év alatt, amióta tekerek 95%-ban rosszul beállított váltóval bringáztam, egyszerűen képtelen vagyok rendesen belőni. Néha nagyon ritkán sikerül, tehát ki van zárva, hogy sz*r a váltó vagy a bovden, tuti én vagyok a helikopter . Most is minden irányba vált, de a kisebb tányérokra óriási csattanással dobja le a láncot, a 4-ik legnehezebb fokozatra egyáltalán nem dobja le. Ha a láncfeszítőn a kormányon lazítok, akkor ledobja, de így a másik irányba, könnyű fokozatra nem vált. Ha ez nem elég, a legkönnyebb fokozatra kerregve teszi fel a láncot, teljesen mindegy, melyik csavar hogy áll.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
vhunor
őstag
válasz jjeahh #222235 üzenetére
Milyen csepegtetős waxot használtál?
Váltó beállítás: ne is mondd... Tegnap az utolsó pár kilométer előtt beesett a lánc a kis tányér mellé a középrészhez, mert épp elkaptam egy kátyút leváltáskor. Muszáj volt meglazítanom az első váltót, mert nem tudtam kibányászni másképp a láncot. Na, azóta kétszer nekifutottam a váltó beállításának, de nem jó . Valszeg ezért fogom végül mégis a Di2-es bringámat megtartani, mert bár pénzt akartam kivenni belőle, utálok faszolni a mechanikus váltók hangolásával.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #222227 üzenetére
minden tekerés előtt digitális mérővel kellene ellenőrizzem a nyomást és fújogassam a tized bárokat a kerékbe
Ezzel viszont teljesen magamra ismertem.
Nekem nagyon vékony a határ, ahol már elég kemény a gumi ahhoz, hogy ne vája ki semmi, de elég puha ahhoz, hogy jól tapadjon. Így nincs más hátra én minden tekerés előtt digitális mérővel állítok. Sőt! Ha autóval viszem a bringát a helyszínre, akkor otthon felfújom, majd a bringát a helyszínen a kocsiból előkotrom, pihen a kocsi mellett 10 percet, amíg felöltözöm és amikor már átvette az ottani környezeti hőmérsékletet a gumi, akkor állítom be a digitális mérővel (mivel otthon a szobában más a hőmérséklet mint a pályán).
Télen már gyorsítottam a sztorin úgy, hogy otthoni hőmérsékelt kontra cél helyszín hőmérséklet alapján csináltam egy táblázatot, amibe beírom a cél nyomást, a hőmérsékletet és kiszámolja mekkora nyomást kell ahhoz belefújnom a szobában, hogy a pályán a kívánt érték legyen. Ezt a felfüggesztésre dettó alkalmazom, mert télen az a 20-25C különbség brutális nyomásbeli eltérést okoz egy tag-ban 170psi környékén már kb 10 psi a változás, a villában kb 5-7psi.
Így viszont a bringa konzisztensen ugyanúgy viselkedik, nincsenek meglepik.
Szerintem te ettől megőrülnél -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #222230 üzenetére
Analógon talán jobban lehet vigyázni a 12-es sorra, ha rendesen terepezel, akkor mind a 12 fokozatot lehet használni rendesen. Az ebike annyiból kegyetlenebb, hogy a legkönnyebb fokozatokat ritkán használom, mert nem kell. Amikor azok kellenek, ahhoz valami nagyon beteg meredek és technikás felfelé szükséges. Aszfalton mondjuk olyan meredek nem létezik ahol szükség lenne az 52-es tányérra hátul egy ebike-on.
Ezt leszámítva az igaz, hogy igyekszem elég sokat váltani terepen, jól vált a gép még mindig, eddig egyszer se kellett utána állítanom, így nem csak erőből oldok meg mindent. -
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #222227 üzenetére
Mindkét bringámon shimano szett van. Megbízok bennük annyira hogy ezt használjam. Nincs a leírásban megkötés, hogy hány sebességes rendszerben használható.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
jjeahh
nagyúr
válasz vhunor #222236 üzenetére
Squirt, majd Muc Off dry (nem C3).
Ringman: semmi újat nem mutat azon kívül, hogy lánc nélkül bekötetlen bovdennel állítja be, mindjárt megpróbálom úgy is.
#222238 MPowerPH: nem, szinte új és egyenes.
#222241 sebgutkopf: Deore, nem kéne baj legyen. A haverom 1x11-es váltóját sem tudom beállítani, egy másik haverom 2x11-es XT-jét sem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
válasz fulton #222205 üzenetére
ha van nyaki sérved az más tészta természetesen, ebben az eseteben viszont mindenképp kellene kipróbálnod a tervezett kerékpárt,mert geometria is meghatározó,az hogy lejjebb van a kormány a nyeregnél az nem feltétlen mérvadó, nálam is lentebb van és mégisjó pedig most kezdtem az outizást pár hónapja.
gp5000 jól gurul,(bár hatalmas csodákat nem kell várni, inkább a forma az amitől várni lehet a szignifikáns javulást ) és eddig rendes defektem nem is volt vele(2500km alatt) csak egy felütéses ami user error volt (belementem egy 2 méteres,elég mély kátyúba na épp nem az utat néztem...)
de bír az mindent,mentem már vele földúton,felmart aszfalton, nem lehet egykönnyen kicsinálni, a mély nagyobb kátyú az viszont már más tészta de ott sok túragumi is elvérzik."Ezt a jelenséget minden sportnál meg lehet figyelni az ex-pro-kon és tényleg meglepő. Persze van olyan, hogy izom memória, de talán a legfontosabb különbség a mindset. Az agy izom kapcsolat neki teljesen más (annyi és olyan intenzitású terhelés után), olyan tartalékokat tud vezérelni, amit mi nem, és a végén a legfontosabb. Ő megtanulta elviselni, sőt akár abból tudja, hogy egyáltalán rendesen dolgozik, amikor "nagyon fáj". "
ezen már én is gondolkodtam, én nálam az izommemória dolog sose müködött, ha kihagytam a súlyzós edzést hoszabb ideig, akkor kb kezdhettem legelőről és kb ugyanannyi idő kellett újból.
de talán az lehet hogy rendes alapot építettek fel. 4-5 órákat alapoztak évi sokezer km-ert, itt történik fiziológiás változás, főleg ha fiatalkorban történik,mert akkor a szervezet is úgy fejlődik,edzővel készültek stb.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
addikt
Asszony bringáján valami csoda Tektro fék van, ami iszonyat hangot hallatott, mert hozzáért a fékbetét. "Kötelező" szervizén megnézték, elvileg engedtek ki az olajból, hogy távolabb legyenek a dugattyúk egymástól. Eddig jó is volt, de most megint ugyanaz a jelenség. Kivettem a kereket, visszanyomtam a dugattyúkat (bár szerintem csak 1 van), kerék vissza, plasztikkártyás beállítás, fasza... volt addig míg meg nem húztam a féket, mert a dugattyú nem ment vissza teljesen, csak kb. 0,5-1 mm mozdul. Ez normális? Vagy levegős? Vagy mit lehet vele kezdeni?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
fulton
addikt
válasz flash- #222245 üzenetére
veszélyes, ugye nem a gps nyomkodtad netán a telót nézted vagy valami buxát
nekem is volt már sajnos.... gps adatokat írtam és persze lusta voltam megállni. Rossz vége is lehetett volna. Így sikerült már pár kátyut is szignózni.
Valszeg adok egy esélyt neki, e két külső vonzott igazán: supreme meg a gp5k.
Dekában nézegettem szét, van alu váz - nem érzem szükségét átmenni, egyrészről szerintem még merevebb lenne a kaszni, nyernék 1 nagyon max 2 kg. többet nem vagy annyit se. viszont a pénz nem húzná a zsebem az is minusz suly főleg ha apróban mérem
Akkor már egy pöpec dekás carbon váz 340k ért. Na ott már tényleg nem lenne suly, néha rá kéne nézni megvan e még meg az rugralmasabb is a szóbeszéd szerint elnyelné a 2m kátyukat is.../ vagy fordítva.. ?/
Nem adom én egy nyakig carbon ér sem a kis épített "vasdarabom". -
Gaben92
őstag
válasz Citroware #222188 üzenetére
Visszakerestem neked a CT csoportban.
Egyik tag ezt legózta össze magának és ezen van neki Thule ProRide 598 Black tartó. A probléma az, hogy a Kit 1636 (ez megy magára a tetőre és erre csatlakozik a Rapid System) gyártásával leállt a Thule és elvileg semmi más nem kompatibilis az autóval szóval vadászni kell.
Egy másik tag vonóhorogra szerelhetőt használ. Ennek ugye annyi a hátránya, hogy kell vonóhorog. Fel lehet szerelni az autóra a hiedelmekkel ellentétben csak a forgalmiba kapsz egy pecsétet, hogy kizárólag biciklitartóhoz, vontatni tilos vele.Treefrog megoldás is működik valakinél. Pályán is ment vele 130 körül elvileg és azt mondta stabil a cucc. Személy szerint én paráznék ezzel.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
flash-
veterán
válasz fulton #222247 üzenetére
kemény intervallok után voltam lógott a nyelvem, ilyenkor már baromira tompulok,főleg diétában(vércukor a béka segge alatt), elég volt csak lenézni és megkeresni a kmórán hogy melyik lapon is van a pontos idő, mire felnéztem már csak fékezni tudtam, de a köpeny kibírta,sőt a felni is,ez a gyári speci felni - Axis Classic (azt hiszem tektro gyártja) nagyon erős,masszív,nekem való (igaz a facebook országúti csoportban a szószólók már letrekkingeznék a kerékpáromat mert hát miaz hogy 28-as gumi - szerintük csak az az országúti amin 23as köpeny van - meg erős kerék,meg bent vannak a hézagolók,mereekebb stucni,stb.. de ez nekem nem mérvadó,beállítom ahogy nekem jó aztán majd ha akarom apránként változtatok.)
GP5000nél azért sokan panaszkodnak az oldalfal gyengeségére,most vagy az van hogy elég sok gyártási hibás mostanság, vagy tényleg csak vigyázni kell vele hogy csak aszfalt és no kátyú. Alu-karbon témában nem tudok nyilatkozni, de ez egy érdekes cikk,ajánlom:
[link]
nem teljesen igaz már úgy ez a nézet mint régen hogy az alu rázós, a mostani hydroforming aés welding technikák sokat javítottak ezen.
mindenesetre nekem ez a speci allez nem kényelmetlen hosszú távon sem,nem ráz agyon. ha kis bukkanó van,na ott nagyobbat üt az egyszer tény,de az a vékonyabb kerék miatt is gondolom.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #222246 üzenetére
reddit.com sick_of_sticking_pistons_tektro
- Lusta az egyik dugattyú?
Kerék, betétek ki, óvatosan kicsit kinyomni a d-at, és a saját olajával megtisztítani.
- Visszanyomni teljesen.
- Alkoholos tisztítás, kész.How To Clean Hydraulic Brake Pistons - Tech Tuesday
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Új hozzászólás Aktív témák
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...