-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
werszomjas
őstag
Lánc kérdés.
Mennyire kell komolyan venni a leírásban szereplő MTB és országútihoz ajánljuk szöveget?
2 láncot is kéne vennem.
Az egyik egy trekking, 3x10 sebességes XT váltóval.
A másik egy országúti 2x11 sebességes 105-tel.10 sebességesben ezeket néztem:
CN-6701
Másik CN-6701, itt látja valaki mi a különbség a kettő között?
CN-6600, itt gondolom nem érdemes drágábban venni a kisebb sorszámút?11 sebességesben pedig:
Sram PC 1130
vagy
CN-HG601 - Itt írja, hogy MTB-hez jó, de dobozán meg az van, hogy Shimano 105 család.üdv
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #221953 üzenetére
hollandoknál "viszonylag" sok eladó titán outi van (egyszerre 30-50 db, csak tág ár- és méretspektrumban), a régebbi modellek (felnifék + 2-3 generációval korábbi szett) általában értelmes áron mennek.
szokott mini-v-fékes cx bringa is lenni, csak az ritkábban.
igazából az lenne a tökéletes, mert ha beválik és elfér egy min 36-os (ne adj isten 40-es) külső benne, akkor külön a gravelre sem lenne szükségem. -
aktív tag
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz werszomjas #221954 üzenetére
11 sebességesben jó a CNHG601, én azt használom évek óta montin (XTrendszer) és országútin (Ultegra R8000 rendszer) is.
Montin kb. 2500km 0.5 nyúlásig, országútin kb. 9000km-t bír -
Ringman
nagyúr
válasz balintbaba #221957 üzenetére
mi az elavult geo egy outin (ezen már fékváltókar van), hogy max 1-1 fokkal eltérő a fejcsőszög és a nyeregcső szöge, meg hogy nem lejt a felsőcső?
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #221959 üzenetére
Erre kíváncsi lennék én is. Outik annyira nem változtak drasztikusan, mint az MTB-k. Annyi, hogy van Endurance meg Comfort kategória.
A felsőcső lejtése is inkább villa függö dolog. Ezek nem mászásra vannak tervezve a hegyekbe, mint a montiknál. Itt az aerodinamika a fontosabb.
Egyébként én simán bevállalnék egy titán biciklit, mindegy hogy országúti vagy monti. Vannak szép titán Acor alkatrészek is, ami megy melléjük.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz xy.zsolt #144281 üzenetére
Olvasgatom ezt a BCAA - ez miként is hasznos , és kb kiknek ajánlott, akik pl adott nap hány órát tekernek? (én nem terepezek, csak országút).
Miként javasolt "bevinni" mennyit ?
A mostani ISO+ ban van némi BCAA már, ez ugye nem olyan cucc mint pl a kreatin, anno ahhoz volt szerencsém mikor még testépítőztem. (nem kell többet)[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
Schwalbe Doc Blue és a Stan’s lötty keverhető? Utóbbi gyártja mindkettőt, csak előbbi kékes színű. Van még egy kevés Schwalbe, de most épp a Stan’s-t látom olcsóbban.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #221950 üzenetére
Azért gyanítható, hogy az ilyen lájteszt bájk in dő vörd, meg drímbild vasakat, ahol mindent a végső mérlegelésnek rendelnek alá nem biztos használni is olyan faxa mert pl. a nyereg kábé vesén szúr ha elé kerülsz, a kerék meg az első lazán kezelt sziklánál kuka lesz, nem véletlenül nehezebbek az igazi profik versenybringái.
#221956reggi...a GPS aktuális sebességmérés pontatlan, vagyis késik a pontos sebesség kiszámolásával, ráadásul árnyékolt helyen, sűrű épületek, erdő stb. lassul a mintavételezés a műholddal, így bemész harminccal az erdőbe és bár lelassulsz tízre még hosszú másodpercekig harmincat mutat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz stickermajom #221963 üzenetére
Schwalbe Doc Blue Professional 500 ml
2 190 Ft
https://www.alza.hu/sport/schwalbe-doc-blue-professional-500-ml-d5319922.htm?o=1【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
stickermajom
addikt
válasz andrisbandi #221966 üzenetére
Uh köszi! Na ennél semmi nem olcsóbb sehol. Rendeltem is kettőt gyorsan.
-
andrisbandi
őstag
válasz stickermajom #221967 üzenetére
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #221965 üzenetére
Adott tempóról fékezve mindegy milyen tárcsa, gumi, akármi van, ugyan annyi hőenergia termelődik.
Biztos van ahol nagyon jó egy ilyen agyonkönnyített tárcsa, csak nem hegyen Minden intenzívebb fékezésnél szépen elmelegszik, amit le is fog adni a következő fékútig ha szerencséd van, közben a nagyobb hőmérséklet miatt zabálja a betétet, de nyertünk 40 grammot a bringa tömegén, szuper! Közben meg XC vébén is vannak, akik felrakják a sram hs1 tárcsát, ami ezekhez képest kőnehéz, de nem is lesz emiatt soha olyan gondjuk, hogy elmelegszik a fék.'92 Honda VFR 750
-
werszomjas
őstag
válasz Zoliwrc #221958 üzenetére
Köszi.
Rendeltem egy CN-HG601-et. Végül inkább a Decathlonból, elvileg ott patentszemest adnak és olcsóbb is volt mint az Alzában.
10 sebességesben meg CN-6701 Ultegra lett, 5k-ért nem lehetett otthagyni.
üdv
-
aktív tag
válasz Hasaggymeg #221965 üzenetére
Értem, azt gondoltam , hogy a kettő esetleg ki egészíti egymást , ha pl gyenge vagy kiesik a GPS akkor a külső jeladó rendbe teszi stb.. de akkor ezek szerint el kell dönteni melyiket használja az ember ezek szerint ..hat nem mondom , hogy tudom melyiket használjam . Ma pl fák alatt mentem hosszan és láttam , hogy szarul mér. Akkor célszerűbb a külsőre hagyatkozni talán?
-
Kube
senior tag
Pár napja készült el, nagyon sok munka volt vele és az alkatrészek beszerzésével. Teljesen újjá lett építve. Most feszes és direkt, megy mint az álom. Még egy korhű nyeregcső hiányzik nagyon (persze a kulacs, kulacstartó és a szettbe való pedál is, de ezek mellékesek), meg egy új nyereg.
[ Szerkesztve ]
No emotion, any more than a wave, can long retain its own individual form.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz reggi #221971 üzenetére
Minap írta valaki, hogy felülbírálja a GPS-t és az aktuális sebesség csak ettől jön.
Kube... szép lett az biztos.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #221969 üzenetére
"Közben meg XC vébén is vannak, akik felrakják a sram hs1 tárcsát" - 6 csavar helyett 4-el: [link] . Amúgy a versenyzők gyakran versenyfüggően választanak alkatrészeket, bringát, gumit, guminyomást, tárcsát stb. Egy hs1 biztos jó pl a cape epic-en, de rövid xco-ra lehet jobb választás egy kikönnyített tárcsa. Mert ugy-e egy quaxar féle tárcsa hamar melegszik, de ugyanolyan gyorsan le is hűl, rövid xco lejtőkre ideális lehet elméletileg .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz Hasaggymeg #221973 üzenetére
Nem csak a sebesség, hanem a megtett távolságot is abból számolja. Bár lehet, hogy ez eszköztől függ, nem tudom.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
válasz Hasaggymeg #221973 üzenetére
Ez nem ilyen egyszerű dolog. Az okosabb szoftverek egyszerre tudják használni a sebességszenzort, a gps-, és térképadatokat.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz arcitec #221975 üzenetére
Érdekes mert nem is gondoltam volna, hogy engem is zavarni fog a pillanatnyi sebesség pontatlansága.🤔...persze nem annyira, hogy egy újabb bizbaxt szereljek a kerékpárra, de still.
#221976jjeahh...kezdtem nézegetni a felsorolást és gondoltam biztos van benne minimális kockázat elhagyni a csavarokat...amit aztán az utolsó, a tej nélküli versenyzés aztán végleg megerősített...mikor ez szerintük is..." It's a gamble for riders ..." Szerintem pályától függően el lehetne hagyni mondjuk egyik féket, a rövid versenyeken nyerget+nyeregcsövet, feltenni esetleg egy csak 5-6 sebességes sort.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #221978 üzenetére
Úgy gondoltam, vagyis pontosabb pillanatnyi sebesség, ugyanakkor ha ez a GPS szerint nem társul effektív térbeni mozgással akkor a megtett távolság nulla marad (hacsak nem géppen görgőn vagy )...így volna igazán értelme, tehát távolság a GPS szerint, a pillanatnyi sebesség meg kizárólag a szenzor, vagy a szenzor korrigálta GPS szerint.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsola32
őstag
válasz Hasaggymeg #221980 üzenetére
bryton 320-at használok sebességszenzorral.
van egy "kedvenc" távom, 39 km.
ezt 30-70 m-es szórással méri a bryton, a magasságadatok is közel azonosak.
páromnak neo 15-t vettem, gps alapú méréssel, 80 km-en kb. 800m volt a difi az én órámhoz képest.
nekem nem tetszett a gps alapú mérés, ezért tettem sebességszenzort a 320 mellé, és nem zavar hogy az első tengelyen forog valami.
aztán jött egy pedálfordulat mérő is, most legalább tudom hogy átlag 89-es fordulaton tekerek -
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #221979 üzenetére
erről azt tudom elmondani, hogy a régi 15-ösöm kijelzője sokkal lassabban frissül minden tekintetben, mint a 320-asé. mármint ez akár lehet a kütyü lassúsága is.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zsola32 #221981 üzenetére
89 a jó sok. ...outi?...mert terepen, kemény emelkedőkön még durvább a 89.
#221982 ZolkoW...egy sec mintavételezésre van állítva. (miután egy helyen széthajtottam magam rárepülve a KOM-ra, aztán kiderült, hogy a spórolós mintavételezés miatt be sem rakott a szegmensre. ) Mind1, amíg műxik marad, mára már megszerettem a Tamagotchis kinézetét.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsola32
őstag
válasz Hasaggymeg #221983 üzenetére
fitness bringa, 662m/680m emelkedés-süllyedés, 39 km.
30 éve bringázok, nekem erre állt rá a lábam, még csikó koromban . -
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #221979 üzenetére
Ja persze az nem Garmin! Sorry.. Egyébként van igazságod ...
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #221979 üzenetére
Nem azért de arra a bringára nem illik az Bryton, oda a Garmin illene. Minden Garmint használó ezt mondaná...
-
jjeahh
nagyúr
Amúgy srácok, gondoltam feldobom a témát, sosem lehet tudni . A haverom tavaly őszig cross trekkinggel terepezgetett, Acera hajtással és állandóan baj volt vele, elszakadt a lánc, felcsavarodott a váltó, kiszakította a küllőket stb. Néha kölcsönkért egy belépő szintű mtb-t Acera váltóval, azon is hamar elkezdett sírni a váltó. A szerelő azt mondta neki, hogy ezek a bringák nem terepre való alkatrészekkel vannak szerelve, oda egy rendes monti kéne. Nos idén vett egy rendes montit full 8000-es 2x11 XT hajtással, 340km-t tekert bele és már egyszer elszakadt a lánc, tegnap meg letörött (!) a váltófül úgy, hogy még a terepig sem ért el vele, sík aszfalton . Nem, nem állat a srác, elég jól nyomja, de idén egyelőre keveset tekert és lassabb nálam, még nem jött bele. Nem, nem izomból teker, gyakran jobban pörget, mint én. Szerintetek mi a francot csinálhat rosszul? . Vajon keresztbe vált? Bár az nem hiszem ennyi problémát okozna és 2x11-en már annyira durván nem is lehet keresztbe váltani, ráadásul a 11 sebességes láncok már fel vannak készítve erre. Valami ötlet?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #221983 üzenetére
Nem az 1 sec miatt nem rakott rá, általában az van, hogy ha rövidíted a szegmenst, akkor is rárak, mert khm...motivál. Régen, amikor még nagyon sokan mértek mobillal, akkor volt sok olyan szegmens, hogy össze-vissza ment a vonal, és vagy rárakott, vagy nem. Ilyen volt a Magyarkút - Szokolya piros is, azt én csináltam mobillal, aztán a Garminosokat az elején rá se rakta. Valamit biztos belemókoltak a dologba, mert azóta jó. De van olyan, hogy egymás mellett megy két út, az egyik terep, a másik aszfalt. Simán ráhúz az aszfaltról a terepre. Vagy a váci lidlis szegmens, ami a bringaúton megy (térképen is látszik), de az első 6-nak 40+ az átlagsebessége, és az úton mennek. Ahol meg kint van a tiltótábla.
(#221988) jjeahh: nem vált kiállva terhelésen?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
andrisbandi
őstag
Időutazzunk kicsit.
65 kg, 1999-ben, - párhuzamosan volt két vas;
- teljesen merev monti Acera szettel (kb 2 havi fizunyi újonan)
- és egy modern alu, xt-s hardtail (10 havi)Az xt-s gép álomszerű volt. Akkor szinte csak versenyzők használták.
Az acerás sarazós gép volt. Szépen tette a dolgát, hiba nélkül.
OK nem váltott olyan simán, többet kellett fordulnia egy fokozathoz, terhelés alatt nem váltott,... ilyesmik.Olcsó karbantartású, ütni való volt.
Pályafutása végén eladni már nem lehetett, de koca bringás ismerősnek még jó szolgálatot tett néha gurulni egyet a pisisekkel.Felnőttként XT és Nx-es bringáim voltak.
Hibával nem találkoztam.Igaz vigyázok, kíméletesen használom őket, ritkán vannak kihasználva.
(Gondos karbantartásban részesülnek.)
Kemény terepen durvulást nem kapnak. Akkor lehet más lenne a helyzet.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz vallas #221997 üzenetére
Szívesen
Kár, h nem lehet rendezni a találatokat kedvezmény szerint.
Régen mintha lett volna ilyen.
- Tartalékba lehet még venne az ember valamit, ha elég nagy a kedvezmény.... de most át kell tallózni, a legolcsóbbra rendezve, hátha ...
https://www.alza.hu/sport/kerekparozas【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #221973 üzenetére
Igazság szerint nekem azért kell (ma meg is veszem), mert sokszor vannak zavaró tényezők és nem talál az óra rögtön jelet. Ilyenkor sem sebesség, sem távolság nincs. (Mire odaérek valahová csak akkor talál). Viszont sokszor szeretném ezeket látni rövid úton, mégha nem is rögzítem a tekerést. Ahogy írtad, be lehet állítani hogy melyik legyen az elsődleges. Ha a GPS akkor ameddig nem talál jelet, addig is vannak adatok, majd átvált GPS-re. Ha az SPD szenzor, akkor meg csak az útvonal rögzítésére használja, üeg azokra az adatokra, amikhez kell műhold (magasság, emelkedési szög % stb.). Nem beszélve arról, hogyha leméri az ember a kerék külső hosszúságát, akkor pontosabbak is lesznek az értékek.
-
Fall-N
veterán
válasz zsola32 #221981 üzenetére
Nekem is 320 van, CAD már a 15-höz is volt. SPD-t megveszem nemsokára. De alapvetően a Rider 320 pontosabb egy kicsit a 15-nél. De a GPS sosem lesz olyan pontos, mint a milimérerre beállított kerékmérettel a szenzor.
arcitec: Garmin? Ugyan miért? A Bryton sem rossz, meg ha úgy nézzük egy alap Garmin mennyibe kerül, fele annyiba került a 320. 80 körül meg már durvább Brytont kapni.
andrisbandi: Ha megnézel egy 10-20 évvel ezelőtti csúcs XT-t meg egy mai Deorét, akkor az utóbbi sokkal jobb már, annyit fejlődik a technika. Egy alap Tourney is van ma olyan jó, mint egy régi Deore. A terhelést ettől függetlenül jobban bírják az Acera/Altus/Alivio váltók.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Főzőcskés topic
- További aktív témák...
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!