-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz parandroid #221600 üzenetére
Olvastam hogy Te Lezyne Pro Alert et használsz. Mi a tapasztalatod, mi az az elég "lumen" nappal ami elég országútra hogy "lássanak" ? veszek egy nomális hátsó lámpát.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz jjeahh #221603 üzenetére
Úgy van hogy 1L kulacsom most van, es vettem még egy 550ml set is. Na az lesz a "másik" vázra (nyereg sikjában levő váz).
----
Egy ilyet vettem végül: Lezyne zecto driver Max 250. Jó az ha nappal is észrevehető. Egész jók az üzemidői, néztem az alarm versiont de azt ugysem tudják értelmezni az autosok, max némi figyelem felhívás, viszont szerintem országuton nem sok haszna. Nem igazán vagyok tisztában hogy mi az elég nappalra mint (szemfelkeltő fényerő).[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #221604 üzenetére
Nekem is kell majd nappali lámpa, csak azért nem vettem még, mert tavaly ősz óta nem igazán tudom rávenni magam aszfalton tekerésre, terepen meg nincs értelme. Szerintem nappal kell 100-200 lumen, de talán 50 is látható már. Ez a 250 lumenes Lezyne tuti elég lesz.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
-
válasz fulton #221601 üzenetére
Nem tudom, mi az elég, én nem maxon használom, de így is durván erős. Szerintem éjszaka zavaró is lehet, ha elkezd villogni, de legalább jobban figyelnek rá. A hátsó kerekem konkrétan vörös fényárban fürdik tőle, de a nekem háttal lévő táblákat is bevilágítja, ahogy hátranézek. Stvzo minősítése van, szóval gond nem lehet belőle (jogilag legalábbis).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #221607 üzenetére
Én úgy érzem amúgy, hogy a hátsó lámpákon a villogó módok nappalra valók, mert felkeltik a figyelmet, éjszaka viszont érdemes gyengébb fényerőre és folyamatos világításra állítani, mert a villogás még a medvét is elvakítja és balesetet okozhat, ráadásul a mögötted bringázót is zavarja. Esetleg vannak olyan lámpák, amik képesek úgy villogni, hogy közben pár led folyamatosan is világít, az még lehet vállalható. Előre annyira nem látom értelmét nappal a lámpának.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
erhas01
tag
válasz arcitec #221577 üzenetére
Ebben a sorrendben, véleményem szerint.
Az egy kézen megjegyezhető túlélőcsomag.1. " balesetvédelmi oktatásom "
Versenykerékpáron tekerve megígérték a mögöttem jövök, ha nem figyelek, vagy húzom a féket és kár keletkezik leverik rajtam. - Városon kívül.
Városon belül nincs verseny, egyesével, mindenkit elengedni, megvárunk.2.
Városon belül, ha a saját sebességemtől eltérőnek észlelem az oldalforgalmat, még a lámpának háttal is, lassítok.- A videón az országutis 6 sec...Innentől túra kerékpár
3."Csordaszellem" - megy utána a többi -
autós, kerékpáros, gyalogos, roller mindegy.Az autó azért megy át, feltételezi - de nem győződőtt meg róla van e ott helye ... stb ... kresz.
A kerékpáros azért megy át, feltételezi - de nem győződőtt meg róla ... ,
de ő, mi itt már tudta(juk) azt, amit az 1. pont leírt. - Kéz fel a háttuljövőnek, fék.
Ha egyedül menne, akkor is fel kell tételeznie a kereszteződésekkor lehet mögötte valaki.
Nem, nem akarok, megyek szándékosan bele.
Itt nincs szélárnyék. Aki nem tudja felemelni a kezét, az kimerült, és a balesetet sem fogja tudni elkerülni.pl.: Nézzétek meg a csoportos, motorosokból a 2. tanulóvezető arcát: Kanyarban mit figyel(sz)? A táblát, lámpát is, vagy csak az előtte levő(t) tanuló motorost csőlátással.
4. Zsák
Nincs út.
pl.: Jobbról korlát, balra kocsisor, bármikor kialakul.
A mellettem levő jármű sorból - vagy az engem kerülőből - , elől egyik kanyarodik, a mögötte jövők fékeznek, hová mehetek?5.
Y Ypszilon!
Ha az Ypszilon villa két szára bármely irányban fennáll; bármely személy, járművel az a legveszélyesebb, holtér, baleseti zóna.
a1. autó, index, - még egyenes a kp-ral
b1. kerékpár gurul, még egyenes, párhuzamos a jármű-vel
c1. nem figyelek, - de az y -t tudom fék, el sem juthatok oda ekkora sebbességgel.
a2. autó sávot vált (hat), keresztezi az utat - hagyni kell helyet neki előttem.
b2. ha nincs hely egyenesen, vége. - el sem indulok, oda sem megyek.Szlovénia lásd. pl: Celje szakasz Y utakkal tele.
Magyarországon + os utak vannak. -
arcitec
addikt
válasz 6030D #221597 üzenetére
Igaz lehet, bár bringával nem lehet oly gyorsan irányt váltani,(mindenkinek) szerintem.
Egyébiránt teljesen elcseszett dolog a körúti bringasáv. Egyszer mentem ott a nyáron, de többet soha. Vissza kellene csak adni az autósoknak,mert most autóval is gáz és bringával is.
Miért is? Lásd a balesetet. És ilyen hasonlóan velem is majd megtörtént, mert az autós kénytelen keresztezni a bringasávot ha jobbra kell kanyarodnia és hát mindig akad egy, akinek eszébe sem jut a bringasávon közlekedő.(még egyértelműbb helyem sem).
Azon túl sokan nem tudunk abban a tempóban haladni, hogy végig tele zöldön hasítson, és
mindig a "szaros" lámpánál megállni, elindulni, idő és energia és nem kevés lámpa van.
Gyanítom ezért is mentek át a piroson(persze tilos). Nem értem miért nem a környező mellékutcákba terelik a biciklit, kisebb és jóval lassabb ott az autós forgalom is.
Lehet bringával sem lehet ott tempózni, mert hát ott is vannak kereszteződések, gyalogosok, akár szűk hely, de nem kell mindenhol tempózni, arra ott az országút, versenypálya stb..
Akik kitalálták a körúti bringasávot talán soha nem ültek biciklin,(max mezőn, falun) mint ahogy azok sem, akik "macskakövet" rakattak le a bringautakra...[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz bardi #221596 üzenetére
Talán egy kicsit többet is szerelem a bringákat egy átlagembernél, de nekem Yato és LUX Tools-os szerszámokkal még nem volt gondom.
Amúgy amíg nem volt nyomatékkulcsom sikerült a középcsapágy menetét is tönkretennem (nem szabad teljes súllyal a villáskulcsra nehezedni XD)
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Talala #221613 üzenetére
Szia,
nekem ilyen [link] van, majdnem ugyanaz, mint a második linkeden a Compass. Nyilván nem használom naponta ( szerencsére ), de eddig semmi gond nem volt vele. "K" lábú, amit sokan nem szeretnek, de nekem pont azért jó, közelebb lehet tenni a falhoz, mint a négylábút. -
vendingo
veterán
Üdv
SS bringán szeretnék komplett féket cserélni. Mit lenne érdemes venni? Sora jó választás lenne? 32-es gumit használok.
A mostani max csak lassításra jó, noname gagyi.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
Ringman
nagyúr
válasz Toobee #221616 üzenetére
ez fasza így elsőre, az oilslick szín is.
(bár a talpközépen kicsit kevésnek tűnik a gumírozás, a dekás cipőnél mondjuk semmi sincs és csúszkálok is benne)te milyen lábhosszal milyen méretet vettél?
nekem 26,1 cm-es lábhosszra 43-as/8,5-ös kellene, ha a méretezés az pontos.
-
Toobee
veterán
-
cooi11
senior tag
Sziasztok!
Visszaolvasva a biciklipumpát jobban ajánljátok mint a CO2 fújót.
Nekem csak defekt javítására kell,
van kis pumpám de semmit nem ér, igaz csak 4ezer volt.
nem szeretnék a CO2 vel is úgy járni!
Tudnátok ajánlani egy megbízható kis fújót?
Előre is köszönöm! -
andrisbandi
őstag
válasz cooi11 #221622 üzenetére
Topeak Race Rocket MT Mini Pump 28EUR
Ezt láttam itt ajánlva pl.
#220043 CaNNa3IS.........
Air Midget Mini Pump 14EUR
- Ilyet próbáltam montihoz, ahhoz semmit nem ér. Nem bírtam vele még félig sem felnyomni.... pedig csak teszt volt, még otthon.
Tényleg zavaró ha nincs pumpatömlő... így óvatosan kell dolgozni vele...
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Gaben92
őstag
válasz Talala #221613 üzenetére
Nekem Fastr van ami olyasmi mint a Bauhaus-os.
Funkcióját ellátja, 2 napja is használtam a Granite Stash berakásához, de legközelebb más fajtát vennék de gyakorlatilag csak 1 dolog miatt. Nem gyorszáras a két felső tekerentyű, de még a csavar sincs bele süllyesztve a műanyagba hanem egy sima szárnyasanya van rajta. Bauhausos ugyanilyen ahogy látom.
Ezzel 2 probléma van:
- Mikor berakod a bringát és húznád meg, akkor két kéz kell mert a szarnyasanya forog a csavaron. Kicsit szenvedős.
- Azt a tekerentyűt amit a vízszintesen lévő felső csövet tartja rohadt nehéz meghúzni annyira, hogy a bringa ne akarjon előre bukni akkor se ha orrnehezen fogatod be (nyeregcső, nem felsőcső mint a promóképen). Számtalanszor volt olyan, hogy emelnék rajta, hátsó kerék emelkedik, első földön marad mert a vízszintes cső el tud forogni.Szóval én erre a 2 pontra figyelnék választáskor így tapasztalat alapján.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
andrisbandi
őstag
válasz Gaben92 #221624 üzenetére
A vízszintes tartáshoz kb dupla olyan mélyre kell nyúlni.
Nekem egy olcsó fajta van (ráadásul ez fali);
Radon Mounting Brackert 75eur, szerintem 10/10, ritkán kapni...
................ Park Tool PRS-4W-2 Wall Mount 342eur
Ez az etalon, másolják sokan
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
válasz jjeahh #221608 üzenetére
“Előre annyira nem látom értelmét nappal a lámpának.”
Pedig van. Ha elöl megy a villogóm, kb megszűnnek a kihajtások, elindulások. Tekintve, hogy ütött már el párhuzamos parkolóból elinduló autó (nem volt még villogóm), és az autósok előszeretettel jönnek ki a kereszteződésből, ha “csak egy bicikli” jön, én nem szívesen megyek ki az útra enélkül. Sajnos lezyne villogót még mindig nem sikerült szereznem (nem kapni, mert a helyi kresz nem engedi ), pedig az lenne az igazi.
Szerk.: Ma Frankfurtban a biciklis rendőrök bőszen bírságoltak, egy apuka volt az áldozat, utánfutóban a gyerekkel, meg egy öregúr hőbörgött, vele ketten is foglalkoztak. Gondolom, piroson áthajtás, mert amúgy komplett biciklis sáv van minden irányban, sok sávval, villamossínnel, buszsávval, külön zebrával, meg full lámpás az egész. Nem maradtam nézelődni, csak addig álltam, amíg nekem zöld nem lett. Amúgy fincsi ez a 32-33 fok így délelőtt, délutánra meglesz a 36-37, amit ígértek. Majdnem 2 órát voltam kint, meló után jó nagy kerülővel jöttem haza, de ez így elég is volt mára. Utána álltam a hideg zuhany alatt, és még mindig izzadtam.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Gaben92
őstag
válasz andrisbandi #221625 üzenetére
Igen, ezekkel az olcsóbbakkal az a baj, hogy sima erőzáró kötés van mindenhol. Az a Radon amit linkeltél alakzáró (fűrészfogas kialakítás) szóval nyilván királyabb cucc a Park Tool meg ugye Park Tool, nem kell bemutatni senkinek.
Nekem hirtelen kellett valami állvány és ezt tudtam helyben szerezni vagy kb ugyanilyeneket, amiatt lett ez. Minőségibb cuccért amúgy mindig szívesen fizetek többet, ha lett volna helyben Park akkor simán azt veszem hiába 200€ környékén mozog az ára. Most úgy vagyok, hogy tart amíg tart aztán ha valami megadja magát (vagy lesz több helyem) akkor Park Tool jön helyette, addig meg együtt élek a hibáival.
Parandroid:
Örülj a melegnek, nálunk szakad az eső és egész hétvégére ezt mondja… Kezdem tényleg Angliában érezni magam…[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
MPowerPH
félisten
válasz parandroid #221626 üzenetére
Ez az elonye az erdonek. Oda csak a szurt feny jut be. Na meg huvoske, most meg legalabbis. Itt meg mindenhol vizes a talaj, de mar nincs eros kiparolgas, szepen huti az erdot.
Gaben92: Amig kint eltem, imadtam az esot, es bringazas kozben sem zavart a sar.(ott nincs ragados agyagos massza, itthon azert tud durva lenni). Aztan szepenkioregedtem abbol, hogy szeressek sarosnak lenni. Az allando bringamosas, e miatti karbantartas sem hianyzik.
Pedig belegondolva, angol esoben a legjobb volt tekerni. Kellemesen huvos ido, oxigendus levego, es szep, meregzold termeszet.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #221606 üzenetére
Koszonom
-
fulton
addikt
válasz parandroid #221607 üzenetére
Kemény:) már úgy megvan mit tolok rajtuk, nappal is! De biztos használni fogom kint az országutakon
-
-Faceless-
őstag
Talán itt van a legnagyobb érdeklődés ilyesmi iránt, de az alzán akciózások vannak bringás cuccoknál. Schwalbe gumik Hurricane, G-one, Tough tom, Nobby Nic, stb van ami méretben kevesebb mint felére le van akciózva, belsők, pár pedál, táskák ilyesmik
-
Ringman
nagyúr
válasz -Faceless- #221632 üzenetére
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Talala #221613 üzenetére
Nekem olyan van mint az a Crivit (Lidl) csak Aldis (5lábú), mely tulajdonképp mind2 olyan mint a Bauhausos. ... utóbbi látva első kettőt megokosodott és most ő is bérgyártatja (gondolom) fillérekér valahol kínában. Hobbi szinten megfelelőek (lásd alább), 15-öt ne adj érte ha van tízért is.
Más
... Zasszony bájk ápgréjd prodzsekt... új cipők, új lánc, új váltó és a 46/36+11-32 hajtásból lett 46/34+11-36...irány a hegyek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz MPowerPH #221629 üzenetére
Maga az eső és a sár (amíg nem süllyedek tengelyig) engem sem különösebben zavarna, sőt imádom a kicsit megázott por meg úgy általában az eső utáni erdő illatát (falusi gyerek vagyok), viszont rettenetes sok gyökér és sima felületű kő van az erdőben és azok irgalmatlanul tudnak csúszni. Én még csak megbirkózom vele de a fun factor azért csökken elég rendesen, viszont párom nagyon kezdő montis még (idén ült életében először montin).
A helyzet az, hogy még mindig útkeresésben vagyunk, a legutóbbi ahol voltunk már egész szépen feküdt hardtailnek de azért volt még 1-2 rész amit ki kell iktatnom (egy tengelyig süllyedős lápos, egy meredek rock garden downhill), de alakul. Mindenesetre nem szívesen megyek esőben új helyre mert ki tudja mibe futok bele. Olyan szinten "változatos" az erdő, hogy egy gravellel is járható út bármikor át tud csapni olyanba, hogy hirtelen BB-ig érő gyökereken kell keresztülcaplatni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #221625 üzenetére
Ezekkel egy baj van éspedig, hogy nem körbrjárható a bringa.
Gaben92... bukik orra nekem is, sőt ki sem tudom egyensúlyozni mert felső csövem nem szorít6ó, de oda se neki, nem zavar ha az első kerék érinti a talajt, attól még jól szerelhető a bringa.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Talala
senior tag
válasz Hasaggymeg #221634 üzenetére
Igen igen, szerencsére volt még a helyi Lidl-be.
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #221637 üzenetére
Van olyan, ami csak körbejárással orvosolható? Mert eddig mindent sikerült megszerelni egy egyszerű megfordítással.
Ha tudtam volna, h ilyen is létezik, ami vízszintben is simán megtart bármilyen bicót ...
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
nemeth989
senior tag
válasz Napfénysüti #221486 üzenetére
Nekem a SuperEvo verzió van, belsős és a Gp5000 TL-et váltotta. Lassan 1000km van benne, én 6,5 bar-on használom 83kg. Talán annyi különbséget érzek, egy hajszállal, mintha a gördülési ellenállása nőt volna, de nem vagyok benne biztos, viszont az úthibákat jobban elnyeli. Baromi jó gumi, próbáltam a sima one verziót, na az kuka
GP5000-ben 4ezer km volt 0 defekt, ebben eddig ezer van 0 defekt, elégedett vagyok vele. Majd a köv. gumi egy pirelli lesz, azt még nem próbáltam.[ Szerkesztve ]
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
cooi11
senior tag
válasz andrisbandi #221623 üzenetére
Ezek szerint csak külföldről lehet rendelni!
-
Gaben92
őstag
válasz MPowerPH #221636 üzenetére
Elő vagyok fizetve pont az útvonal tervezés miatt (többi hidegen hagy, exportálható GPX legyen azt csókolom) de arra még nem jötem rá, hogy külön hogy tudok XC-t nézni.
Példának okáért itt ez a szegmens, lefordítva "Root Hell" névvel. XC-vel gyakorlatilag járhatatlan (20-40cm magas gyökerek végig, ahol nincs gyökér ott szikla van) de mégis full sötét a heatmap még gravel esetén is...
Hasaggymeg: Engem se érdekel egészen addig míg ki nem kell venni az első kereket.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
zsocy
őstag
Na, ha már feljöttek a lámpa témák, tegnap végre megjött a Garmin Varia 515-öm. Újra volt készleten a Decathlonban 62900-ért, és mivel már régóta akartam, meg Napfénysüti is belelkesített, megvettem. Fénye az van dögivel, remélem ma délután / este ki is tudom próbálni a bringán is.
Mostanában rámjár a rúd, hetek óta nem tekertem csak a boltig, nagyon hiányzik már a mozgás... -
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #221646 üzenetére
a fékcsere a legkevesebb, viszont magyar számlával 40 mm-es külsőkkel, tárcsafékkel 10 kiló alatti koskormányos bringát sem kapsz (inkább 10,5 kg), ez papíron 9,3 kiló.
én sem venném meg - főleg a nem szabványos nyeregcsővel (bár kérdés, hogy mennyiért lehetne elpasszolni az alkatrészeket, hogy csak a váz+villa+nyeregcső maradjon meg belőle).
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #221639 üzenetére
Ha nem is körbejárható, de át lehet kukkantani a tulsó oldalra, hátulról középre vehető a kerék kivétele/visszatétele alkalmával, vagy belenézni a váltásba, hajtásba, na meg nem kell forgatni, ugyebár.
Gaben92... ha kiveszem az első kereket enyém már nem orrnehéz (nyeregcsőtől befogva), vagyis a villa (ami amúgy nehéz 2,2kg Judy teló) nem akar leérni már a földre.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
cooi11
senior tag
válasz andrisbandi #221647 üzenetére
Rendben!
Akkor inkább egy pumpát szeretnék ami (tuti) jó,
amit meg tudok venni itthon.
Nagyon szépen megköszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó