-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oktaan
csendes tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #223850 üzenetére
Itt vagyunk 2 napja a közelben, de 1előre csak lesünk kifelé a házikóból. 🤭... talán holnap, mert holnaputántól már jó időt mond. 🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #223852 üzenetére
Meddig vagytok itt? Milyen útvonaltervek vannak? Nem jösztök át a hegyen? . Igen, keddtől elvileg jó lesz, 19 fok, napsütés és sár néhány helyen ugyan lehet lesz, de hamar szárad. Ma is azt terveztem terepezek egyet a Bagolykő fele, de hamar meg kellett járni és még így is elkapott a zuhé.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
evo87
őstag
Amióta cseréltem az első tárcsát (160-»180), azóta kevésbé rossz úton is csilingel (nem tudok jobb szót ré) a betét-tárcsa kapcsolat... nem tudom miért. Elvileg szépen állítottam be, a betét mindkét oldalán van a tárcsához képest pici hézag. Mit csinálhattam rosszul, illetve mit kellene tennem?
Azt vettem még észre, hogy a 180-as tárcsa sokkal jobban hajlik, a 160-as, ami hátul van, merevebbnek tűnik. A tárcsák Shimano RT-10-esek, illetve MT200-as a fékszett.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
classic B
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Neuzer X100-as bringa van tavasz óta. Valamikor írtam már ide, hogy érdemes-e váltót cserélni... Nem nyúltam hozzá, úgy van, ahogy a boltból kijött. Talán a topikgazda írta akkor, hogy inkább gyűjtsek komolyabb bringára.
Hajlandó lennék kategóriát lépni, de teljesen vakon vagyok egyelőre. A fentebb említett meglévőmet el kéne adni (van a ph-n beárazós topik?). A másik kérdés, hogy konkrétan mire cseréljem? MTB is szóba jöhet... Tehát 300-400k felső limittel ti mit vennétek újonnan? Használt is szóba jöhet... Továbbra is elsősorban aszfalt, hegyes-dombos vidék. Privátot is olvasok, ha konkrétat inkább ott küldenétek.
Köszi előre is! -
jjeahh
nagyúr
válasz classic B #223855 üzenetére
Ha új és túrázgatni akarsz kényelmes tempóban, nagyrészt aszfalton, akkor pl. Riverside 920.
Ha masszív gép kell rengeteg táska, kulacstartó, csomagtartó felfogatási lehetőséggel, akkor Riverside Touring 520.
Ha mtb, mert mégis terepeznél néha, vagy simán jobban tetszik ez a vonal, akkor Rockrider XC 100, Rose Count Solo 1, Radon Zr Team 7.0 vagy 8.0
Ha stílusos, minőségi crosstrekking kell, akkor Radon Scart Light 8.0 vagy 9.0 (ez utóbbi besza-behu )
Ha gravel, akkor Triban GRVL 520, RC520, bár ezeken nekem fura a hibrid fék.
Persze még vannak bőven ennyiért jó bringák, csak párat soroltam fel. Ha használt, akkor mindenki azt fogja írni, hogy linkelj pár gépet, amik tetszenek és majd megmondjuk a tutit, jó-e vagy sem.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #223853 üzenetére
Itt leszünk legalább 20-22-ig,a műsorról meg nejemmel egyeztess. ... viccet félretéve a Madarasi Hargita fix menü szokott lenni, többi 1előre homályban. 🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
Mai. Kicsit kellett trükköznöm a 3/4-es nadrág miatt, hogy legyen szőrös láb de összejött.
Kipróbáltam egy alternatívát a múltkori “tátott szájjal a f@szerdőben” rész helyett de végre megvan az útvonal.
Hazafelé jövet viszont kaptam egy defektet, gondolom mikor keresztül jöttem az arborétumon mert 100m-re voltam attól, hogy hazaérjek. Még mikor betoltam a bringát terhelés nélkül tartotta magát simán, azóta viszont leeresztett.
Most filózok, hogy mi legyen mert az XR3 Comp amivel jött a bringa nem tubeless ready (felni igen) úgyhogy a terv az volt, hogy addig tuti marad míg le nem kell szednem, aztán majd akkor döntünk. Gondolkodom egy XR3 Team Issue-n de nem zártam ki még az XR4-et sem és a Maxxis is érdekel.
Szóval ha van tipp (leginkább száraz terep, fenyves, kicsit gyökeres, kicsit köves (a képen lévő a leglightosabb rész ebből a szempontból) akkor jöhet. Annyi még, hogy az erdőbe lábon megy a bringa szóval minden tekerésnél van 10km aszfalt is.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gaben92 #223860 üzenetére
Az xr3-hoz lehet az Ikon áll a legközelebb. Ha laza száraz terepen jobbat akarsz az Ikonnál, akkor Rekon. Kár, hogy drágák ezek a gumik és hátul minden gyorsan kopik. Kipróbálhatod a Chaoyang Phantom Dry-t is és beszámolhatsz nekem róla, hogy érdemes-e megvenni
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #223862 üzenetére
Rémlik egy hozzászólás hónapokkal ezelőttről (vagy régebbről) ahol valaki azt írta, hogy Ikon-t elől az használ akinek halálvágya van, vagy vérprofi. Azóta látatlanban is tartok tőle kicsit.
Ár és kopás különösebben nem izgat. Nekem csak hétvégén van lehetőségem menni szinte szóval nem megy bele annyi méter mint mondjuk nálad, egy Rekon árából meg egy tálca sör se jön ki itt még a legolcsóbból sem.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gaben92 #223864 üzenetére
Nekem még nem volt Ikonom, de szerintem egyszer lesz, előre nem kéne, de hátra nem lehet rossz. Haverom most vett egyet, én raktam fel neki. Oldalfal védelmes, 120tpi maxxspeed, pont annyira "agresszív", mint a Rekonom, csak sokkal sűrűbb a mintázat. Az anyagkeverék és minden ugyanaz, csak a mintázat univerzálisabb (mindenre jó, de semmire nem igazán ), gyorsabbnak tűnik, a Rekon meg inkább száraz-poros terepre szánt guminak. Tuti, hogy az Ikon sz*rabbul tapad picivel, de nedves terepen és fékezés közben valszeg nem sodródik annyira. Majd lehet elkérem a bringát és kipróbálom. Amúgy a Maxxis is ezt írja, az Ikonnál: All XC trail conditions. Rekonnál: Hard packed to loose conditions.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz Gaben92 #223864 üzenetére
HOW TO CHOOSE A TO MOUNTAIN BIKE TIRE 2019
A Rekon csalódás mentes.
Apró mintás mindenesek között a legjobb száraz időre.Elötte Specialized Fast Trak volt, az is hasonló.
Nagyon elégedett voltam vele. A Rekon még ettől is jobb kicsit.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #223866 üzenetére
Amilyen a terep nálunk inkább agresszívabb mintát részesítenék előnyben (meg fullyt ) de azt se akarom, hogy aszfalton full szenvedés legyen.
2,4" Rekon páros amin gondolkodom de őszintén szólva még a Dissectort sem vetettem el csak hát rohadt nehéz... Bonti XR4 azért gondolkodtatott el mert emlékeztet az Aggressorra de jézusúristen mennyivel könnyebb (bár így se pehelysúly).
andrisbandi: Köszi a cikket, este átolvasom. Addig körülnézek mit tudok venni helyben mert hétvégéig nem biztos, hogy a rendelt cucc ideérne. Kétszer meg nem akarok gumit szerelni.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gaben92 #223868 üzenetére
Ez fasza terep . Arra figyelj, hogy a 2.4" Rekon WT, asszem 30-35mm felnire ajánlják, valszeg 25mm-n már elmegy, keskenyebbre nem tenném fel. Ha a súly számít, nézd meg a Forekastert is, nekem az van elöl és nagyon szeretem, egy haveromnak is az van, ő is nagyon elégedett. Meglesheted még a Wolfpack gumikat is, általában könnyűek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gaben92 #223860 üzenetére
Te a lábaddal a telón tekersz?
varsam... lyuk fölött az a csík, vagy jobbra az a behorpadás?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #223871 üzenetére
Jobbra a behorpadás. Felül csak festék karc.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #223873 üzenetére
Szerintem nem vészes, ott amúgy is szalag van, viszont érdekes mitől horpadhatott így be, mintha ütést kapott volna a szelep a tövénél, vagy féloldalasan lett volna belebikázva. Fogóval szoktad ráhúzni a szorítóanyát? Mondjuk én is picit a végén, de nagyon óvatosan.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #223872 üzenetére
Én már újan sem a fékezés miatt szerettem . Rocket Ron hozzá képest ebben egy álom, cserébe az száraz terepen újan sem tapad úgy, mint a Rekon szénné kopva. Kíváncsi lennék létezik-e olyan gyors xc gumi, ami száraz terepen kiemelkedő és fékezés közben sem sodródik, állítólag sajnos ez az igazán jó száraz gyors gumik átka.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #223870 üzenetére
Akkor a 2,4" Rekon WT ezzel ki is esett mert ugyebár a felnin spórolás van minden gyártónál szóval 622 x 23... Bezzeg a 2,35" Ardent Race simán rendben van rajta.
Vagy marad a 2,25" MAXXSPEED vagy más alternatíva... Vagy venni kell felnit is.
MPowerPH: Emlékszem, hogy te nem voltál vele megelégedve én meg szeretek kísérletezgetni amiatt is kacsintgatok másfelé is. Vittoria Syerrát nézegettem és még az XR4-ről sem tettem le, de ez a 23-as felni most eltántorított kicsit. Valamiért 30-ra emlékeztem de kizsidózta a Trek...
Hasaggymeg: Rosszul csinálom? Azt hittem mindenki így nyomja. Viccet félre téve pont erre értettem, hogy kellett kicsit trükköznöm.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #223874 üzenetére
Most végül összeraktam, 1 kör szigszalag, rá 1 kör gorilla tape szalag, a lyukhoz egy kis karika gumibelsőből vágott darab, majd még egy kör gorilla, és a végén forró tűvel böktem át az egészet és úgy tettem be a szelepet. Kicsit húztam rá fogóval, mert ennyi réteg után kézzel esélytelen volt. Mindenféle szivárgás nélkül összement elsőre elől és hátul is, reggelre meglátjuk....
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Ma nekem gumiszerelős nap volt. Asszonynak vettem a z Alzáról 1890 Ft/db áron Schwalbe CX Comp K-Guardot. Nagyon jó kis gumi városba, könnyű is (600 g körül). A gyári Ralson Octave gumi ment az enyémre a CST Salvo helyére. Egyrészt baromi nehéz a CST (1 kiló körül lehet), mert meg sem adják a súlyát (le fogom mérni), másrészt szélesebbet akartam. A Ralson 2,1"-os a Salvo 1,75" volt. Másrészt ütött a kerék, ez a gyári gumibélés hibája lehet, mert más is írt róla. Persze a Ralsonban nincs védelem, de legalább könnyű. Ez is 600 g körül van. Valami szmötyi megy a belsőbe. Van itthon egy flakon Slime 250 ml, majd beletöltöm. Kicsit "traktorgumi" a feeling, de nekem bejön. Szerintem nem lesz úgysem olyan tartós ez a Ralson, így ráérek majd később nézni mást.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gaben92 #223876 üzenetére
Á, úgy könnyű! ...annak jjeahh a nagymestere.
varsam... csak jó lesz, főleg ha a sok réteg szalagból volt olyan is mely oda, abba a kis horpadásba is beleidomult.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Lacerta
aktív tag
válasz Csokicsibesz #223821 üzenetére
Szerinted egy gyártó nem tudja mi a vevői igény? Mindenki idióta gyárban? A programozók is tök szarok. Senki nem ért hozzá csak az emberek a zinterneten.
Van ez a "Derrick és Harry projektmenedzsment blogja" c. blog.
Na azok a vicces skiccek, amik ott szerepelnek, azok kb. mind úgy vannak a valóságban, és nem csak az IT szektorban és nem csak projektekben, hanem kb. minden termelő vállalatnál és a napi munkában is. Csak IRL nem mulatságos egy cseppet sem.
Az a termék, amit kézbe veszel, ennek az outputja. -
Sry, hülye kérdés. Ékes hajtóművet akarnék cserélni, mert egyrészt állandóan szétlazult, másrészt a balos tengelyen a bevágást szétnyalták egy nem oda való ékkel, én meg már nem tudom jól összerakni.
Ezen tengely helyett jó lehet a linkeltek közül valamelyik? Az enyémen a csészék beütöttek, a golyók viszont zsírban álltak, nem volt hozzá koszorú. (A jobb oldalon feltűnően kevés golyó is volt.) Az eredeti (már ha az) tengelyen a jobbos kónusz úgy tűnik, hogy fix, nem úgy tűnik, hogy volt ott menet. Az eredeti Thun Thompson 40mm -es, 143mm hosszú, és kéttányéros cucc van rajta.
Illetve ennek a vége 16mm-es, a webshopokban meg sehol nincs odaírva, hogy melyik mekkora (csak a hossza, az általában 148mm). Vajon a linkelt tengelyeknek milyen vastag lehet a vége?
Csészéket kell cserélni amúgy? A koszorús cucc jó az eredeti csészékbe?
https://www.koliken.hu/menetes-tengbeutcseszek-ekes-6390
https://www.bikecentral.hu/ekes-tengely-cseszevel-40-es
Köszi a segítséget
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
nagyúr
válasz Because #223882 üzenetére
időmilliomosoknak kiváló, meg akik szeretnek út mellett belsőt cserélni. a bicajok jó része ezzel jön ki a boltból. miért? mert úgyis mindenki olyat rak rá, amit akar, akkor meg minek rá költeni. van nekem is kettő 700c-s, odaadom, ha eljössz érte.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Fall-N
veterán
válasz velizare #223885 üzenetére
Ez a téma már sokszor volt tárgyalva. Tökéletes defekt elleni védelem nincs, de a súly sem mindegy. Defektgátlót érdemes használni, attól függetlenül, hogy tubeless vagy belsős a rendszer. Nagyobb vágás ellen, főleg oldalt meg szinte semmi sem véd. Így ezek után eléggé túlzásnak érzem amit írtál. Nem vaktába vettem meg a külsőt, jókat írtak róla.
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #223876 üzenetére
Na megrágtam a dolgot kicsit és végül tényleg húzok egy unkonvencionálisat.
Bontrager XR3 Team Issue 2,4" hátul és XR4 Team Issue 2,4" elől. Az XR3-at már holnap el tudom hozni mert van polcon, XR4-et lehetséges, hogy le kell rendelni de kis szerencsével az is ideér hétvégére. Ha meg nem, akkor sincs gond mert a lényeg, hogy a hátsó le legyen cserélve, aztán igyekszem addig nem defektet kapni elől.
Gyári 23mm-es Bontrager felnire mindkettő felmegy gond nélkül, review-ban jókat olvastam az XR4-ről mindenhol és igazából ha nem vagyok elégedett velük akkor 30 napon belül visszaveszik teljes áron még akkor is ha totál legyalázom őket. Szóval sokat nem veszíthetek.
Mérlegen elvileg 780g alatt van mindkettő, 120TPI, Inner Strength oldalfalvédelem, kíváncsi leszek.
Már csak szelepet, tejet és szalagot kell nézni. A felniben van valami piros, látszólag szövet szerű de nem hiszem, hogy az tubeless szalag lenne.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Fall-N
veterán
Na megmértem a CST Salvót, 950 gramm egy gumi, ahogy sejtettem. Mégha a 140 g Slime bele is megy akkor is -200 g/kerék.
-
sebgutkopf
őstag
Látom mindenki bringázik és túrázik, nagyon jól teszitek. A múlt héte nekem is végig bringázással telt, viszont mivel szezon van, most se itthon voltam. Lábas - kormányos képet ugyan nem tudok mutatni, hoztam viszont helyette egy rövid videót a szerintem legélvezetesebb pályáról. Ez még egy első napos szokós és bakizást is tartalmazó felvétel, a méretek itt is látszanak. Azt bánom, hogy utolsó nap nem vittem magammal gopro-t, mert reggelig esett az eső sok jóra nem számítottam, ennek ellenére a legjobb nap lett belőle, akkorra már összeállt a tökéletes klasszikus vonat és a pálya végén sem nem remegett kezem lábam.
Íme [link] -
sebgutkopf
őstag
válasz evo87 #223854 üzenetére
Ahogy nő a tárcsák átmérője, ha nem lesz vastagabb maga a tárcsa az a merevség rovására megy. A shimano tárcsák nem a legmerevebbek és jellemzően elég vékonyak, más gyártóknál már vannak 2 és 2,3mm vastag tárcsák is a nagyobb méretkategóriákban. Erre nem feltétlen van szükséged. Még ami okozhatja, ha 9mm gyorsszáras tengelyed van, annak rögzítési pontjai a kanyarban tudnak annyit torzulni, hogy beleérjen. Meg persze a sasszeges betét rögzítés is tud zörögni, csörögni.
-
Gaben92
őstag
válasz evo87 #223890 üzenetére
Tippre nem egyenes a tárcsa és menet közben egy ponton hozzáér valamelyik betéthez. Hajlani meg szerintem azért hajlik mert az RT-10 a legolcsóbb tárcsa ami kapható és szimplán gagyi.
Őszintén szólva én még embert nem láttam aki önszántából RT-10-et vett, mert kb 1500-al forinttal drágább egy RT54, még extra 1500 forintért meg már RT64 is van. Tárcsánál olcsóbb dolog ami nem csavar, távtartó, alátét, stb. kategória hanem "igazi komponens" nem is nagyon jut eszembe hirtelen.
sebgutkopf: Fú de rohadt jó hangja van ennek a freehubnak. Miféle pontosan?
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
evo87
őstag
válasz Gaben92 #223893 üzenetére
Rendben, köszi. Ha cserélem a tárcsát akkor milyen márkát érdemes még nézni 180as centerlockbol?
@andrisbandi: a betétek nem futottak még csak kb 300 kmt a csere előtt, emiatt nem gondoltam volna hogy illene azt is cserélni.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
stickermajom
addikt
válasz sebgutkopf #223891 üzenetére
Király!
-
Gaben92
őstag
válasz evo87 #223895 üzenetére
Nem nagyon vagyok otthon más márkákban, csak Shimano vonalon mozgok. Nálam 6 csavaros 180/160 RT56-ok vannak, azokkal nincs baj. A centerlock változata az RT54.
Páromnak RT26/MT200 kombó van, azt le akar dobni kompletten és MT5xx/SLX/XT + RT66-ra cserélni valamikor nyári szabi után. RT66 fölé viszont én nem mennék mert nem szimpatikus a két részes tárcsa.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #223888 üzenetére
Na voltam boltban. Megvettem az XR3-at és valóban nem volt XR4 raktáron szóval berendelték. Kis szerencsével pénteken, legrosszabb esetben jövő héten érkezik. Szervizesek mondták, hogy szerelik mindkettő 2,4” méretben 23mm-es felnire szóval nem lesz vele gond.
És ha már ott voltam pontot tettem az XR2 oldalfalvédelem kérdésre. El van írva a honlapon és van a keskenyebbekben is.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.