-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz GAbre #224300 üzenetére
ha a négyszögtengelyes hajtóműnél a hatlapú csavarfej meghúzásának marokcsavarhúzóval álltál neki, az kevés lesz, ezt kb 35-45 Nm-rel kell meghúzni.
szerencsére ehhez nem kell spéci eszköz, csak a leszedéshez (de az is 1-2 ezer forint)
szerk:
sima dugókulcs kell hozzá meg egy racsnis v fix hajtószár/hajtókar.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
Elitewheels 29ER PRO36 - youtube - "hétköznapi" felhasználótól.
-
nagyúr
-
RexpecT
addikt
válasz lanszelot #224296 üzenetére
"A gond az, hogy rég nem a bringámról beszélünk, csak mindenki oda kanyarodik vissza."
Te tetted szóvá, hogy tételesen nem lett cáfolva hogy miért jobb a decathlonos. Szerintem egy pár dolog meg lett cáfolva amit állítottál(nem noname a dekás bringán a váltó, a samebike 1 év garancia van, míg a decathlonra élettartam és 2 év az akkura, felnifék minden egyes esetben gagyibb, akku lezárhatóságának mennyi értelme van).
"Mint írtam van egy keretem, azon belül kell maradnom. Dagober bácsi sajnos nem a rokonom."
Sajnos akkor nem lesz elektromos biciklid, mert ott van a szar SameBike meg a még szarabb decathlonos ennyiért. -
lanszelot
addikt
válasz RexpecT #224305 üzenetére
Nem létezik élettartam gar. Ezt írtam is.
Vagy vissza viszed és cserélik a csapágyakat, fékeket, stb kopóalkatrészeket?
Hat nem. Olyanra van gar ami a világon senkinek se romlik el. A váz, és kormany. Képtelenség tönkretenni.
Akksi fél év alatt nem xarik be, akkor 2 évig se fog.Nem a bringámról van szó, hanem arról, hogy amit vettem és a deka bringa között, miért jobb a deka.
Nem a világ legjobb fékje miért jobb, mert nem azzal van a deka.
2 bringáról volt szó, nem arról, hogy a 16 milliós kerékpár fékjei jobbak.
Erre írtam, nem arról van már szó, hogy mi van a bringával amit vettem.
2 bringa összehasonlításáról van szó.
Kettő, nem több.
Ettől nem kell eltérni.Amúgy kiderült miért nem indult a Samebike: mert az akksi betétele után benne kell hagyni a kulcsot, csak úgy indul. Tehát kulcs nélkül nem tudják használni, ha elkötik.
Még egy pont a Decathlon bringa ellen. -
sebgutkopf
őstag
válasz Ringman #224275 üzenetére
A külön váz az talán nem olyan komoly gond, mert az összes ebike motorhoz külön váz kell. Ráadásul amikor egy gyártó elköteleződik egy motor mellett, akkor ott egy darabig ki is tart pont a váz, súlypont, felfogatási pontok stb... háromszögben, annyira nem ugrálnak. Ezért valóban egy kérdés az, hogy még nem látják idejét, hogy vázat és felfogatási pontot ehhez igazítsák főleg milyen motorral lehet párosítani, amelyiknek megfelelő supportja is van minden országban.
Hatékonyság: jól látod a 90% ugyan már elég jól hangzik (volt ez rosszabb), de ahhoz már elég, hogy agalóg gépen nem elég egy lánchajtásos rendszerhez képst. Ebike-on még ez lehet nézni, de talán ott se mindegy még, hogy -10% hatótáv, annyira még nem vagyok ott a hatótáv kánaánban, hogy ennyit el lehessen dobálni. Vagy jobb akksik kellenek olyan súllyal és hatótávval, amik esetében ez a veszteség belefér.Másrészt minél gravity fókuszosabb egy gép annál kevésbé lényeges a hatékonyság és a súly se fáj annyira. Ellenben az egy akksival megtehető szintkülönbség méterek azok felhasználói oldalon nagyon is számítanak.
-
itouchfan
senior tag
válasz lanszelot #224307 üzenetére
Szerintem vegyél még 4-5 Samebike-ot, hátha lesz belőle egy ami működik rendesen (amíg szét nem esik). Problem solved, téma pedig zárható mert kezd uncsi lenni.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
sebgutkopf
őstag
válasz Fall-N #224276 üzenetére
Ahogy nézem a bringa árakat és mennyiért miket vesznek az emberek, egyre erősebb az az érzésem, hogy nem az ár a gátló tényező. Elképesztő pénzeket hajlandóak kifizetni bringákért, még analóg vonalon is úgy röpködnek a 10-14k €-os gépek, hogy csak pislogok mint hal a szatyorban. Lényegében ott tartunk, hogy a csúcs ebike egy árban van a csúcs analóggal, de az ebike-ban ugyanannyi pénzért legalább motor és akksi is van.
Közben meg mindent villanyosítanak az addig konnektor független analóg gépeken is.Nagy gurrantás az lenne, ha valaki egy olyan gépet építene pinion köré, amit be is neveznek egy EWS E sorozatra gyári csapatként.
-
Gaben92
őstag
válasz lanszelot #224307 üzenetére
"Nem a bringámról van szó, hanem arról, hogy amit vettem és a deka bringa között, miért jobb a deka."
Többen leírták, hogy miben jobb de azokat teljesen ignorálod.1. Többször felhoztad, hogy "bezzeg ez Shimano váltóval van", mikor leírtuk, hogy a Decáson is az van, csak nem néztél utána mi az a Revoshift és azt hitted valami noname, onnantól ignoráltad a váltó dolgot.
2. 30 éve rossz tapasztalatod volt a felnifékkel, tehát csak a tárcsa. Alapból ez kb olyan mint, ha azt mondanád, hogy volt annó Skoda 100-asod és szar volt, szóval Skodát soha... Az a Tektro felnifék többet ér mint a bowdenes, egy oldali működtetésű totál noname tárcsafék., de megint csak szajkózod a berögzülésed.
"Elektromos kerékpár képes relative nagy sebességre hirtelen. Ezért kell a jó fék. Csak az életed múlik rajta."
Itt többen ereszkednek felnifékkel háromszor akkora sebességgel mint amire egy ilyen elektromos folding bike képes."2 bringa összehasonlításáról van szó.
Kettő, nem több.
Ettől nem kell eltérni."
Írtam feljebb, megint csak ignoráltad és kizárólag arra válaszolsz amibe bele tudsz kötni... Részemről itt kiszálltam a témából mert nincs értelme a beszélgetésnek...If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Katsu
aktív tag
válasz Ringman #224230 üzenetére
Szia,
Köszi a tippet. Néztem azt is. Nem igazán találtam.
De FB-n beléptem egy Graveles csoportba és ott rákerestem az egyik kiszemelt bringámra.
Na annak a nagyobb változatát (mármint típusszámra nagyobb) találtam meg, úgyhogy, ha minden jól megy, akkor a héten meglesz a kerékpár.
Kevesebb pénzért nagyobb felszereltség.
Azért kicsit tartok attól, hogy nem veszek észre valami hibát és így is kicsit több, mint fél misi kimegy a kezemből. De majd igyekszem bevonzani a jó dolgokat.
Üdv: Attila -
zsocy
őstag
válasz Katsu #224314 üzenetére
Szerintem annyira ne aggódj, ha valami komoly baj van az látszik vagy érezni lehet, minden más beállítható és cserélhető ha kell. Ezek nem commonrail dízelek, itt nem kell a mechanika mélyére nézni rejtett hibákért, "csak" egyszerű biciklik.
A váz ne legyen törött vagy repedt sehol, nyeregcső ne legyen berohadva, és lehessen váltani, fékezni és tekerni, kb. ennyi amire figyelj vásárláskor. -
GAbre
veterán
válasz dellfanboy #224313 üzenetére
Igen ilyen készletet ajánlottak most 3. boltban.
De maga a tulaj mondta,hogy inkább ne vegyem meg mert szétesik
4. boltban volt készlet,de nem pont csak 13-as kulcsig.(kb 14es kell).De a racsni/húzó jó.
Az külön meg annyi,mint a készlet maga.
És kifújt helybeni az üzletek sora.
+ az 1 bringabolt is zárva
Mellesleg az ilyenért reklamálhatok,ha 1 hónapos sincs a bringa?[ Szerkesztve ]
Avatar
-
zsocy
őstag
válasz GAbre #224317 üzenetére
Reklamálj is, annak a csavarnak nagy a meghúzási nyomatéka, az nem "lazulgat" le magától.
Visszavitted a bringát vásárlás utáni revízióra? Azt szokták mondani hogy 1 hónap használat után érdemes átnézni, meghúzni, beállítani mindent, a legtöbb bolt ez nem csak vállalja, de egyenesen a garancia feltétele. Egy kérdést megér az eladó felé. -
GAbre
veterán
válasz zsocy #224318 üzenetére
Emagnál nincs külön szervizes vizsgálat kérés.
És ez már a 3.ugyanilyen bringa.
1 26"os elállási joggal élve.Volt vele is hasonló kisebb gondom is.
1 29"-os a múltkor írt szar összerakás vagy mi eredménye.2 másik embernek is van 2 ugyanilyen,ott nem volt semmilyen gond.
És a mostani,amit kb fél év után 2 szervízelés után nyílvánítottak szarnak,és cserélte ki rendelésem emag 1 újra.Avatar
-
zsocy
őstag
válasz GAbre #224320 üzenetére
Ha erre most azt írom hogy miért az Emagtól vettél biciklit akkor megsértődsz és nekem támadsz hogy mi közöm hozzá, olvasnisetudok, lehet igazad is lenne.
Azt javaslom válassz egy szimpatikus, nyitva lévő bringaszervízt valahol a közeledben, és a saját érdekedben is vidd el oda egy átnézésre, meghúzásra, kenésre, amire kell. Sokkal jobb érzés ha rendesen működik a bringa, mintha otthon próbálunk meg megoldani valamit amihez nincs szerszámunk, aztán meg szétesik. -
zsocy
őstag
válasz Friczy #224323 üzenetére
Nem, az egy igazi hulladék, patkóféke is mienmár, senki ne vegyen olyat, engedjük is el végre.
Lehet egyedül vagyok vele, de tényleg szeretnék már a rohadt drága karbon országúti és mégdrágább fully bringáitokról olvasni, ez az utóbbi pár nap eléggé egy vonalon mozgott.
Senki nem tekeri a drága, de legalább rohadt jó bringáját? Néha olyan jó élménybeszámolókat írtok, jöhetnének azok is...[ Szerkesztve ]
-
GAbre
veterán
válasz zsocy #224322 üzenetére
A város közepén van 1,és nem is tudom máshol van-e.
De semmi kedvem nincs kiadni 1 csavarmeghúzásra 1000Ft-ot legalább.Hát még oda elmenni se.
Mint mondtam már a 3. ugyanaz a bringa alattam lassan 1 év után:
Talán sejtem,hogy mi mehet tönkre,vagy mit kell karbantartani.
Értem én,h mást is érdemes pc boltból venni,mert ott nem csak megkapod,hanem be is állítják.Vagy érdemes.
De ha fel tudok rakni min. 1 windowst,meg szét-és össze tudok rakni,karbantartani gépet ahogy kerékpárt is kb.
Akkor minek fizessek ezért külön, ha a garancia nem követeli meg?Itt csak azt kérdeztem,hogy volt-e valakinek tapasztalata,mint nekem 1x régen,és ezzel csak tovább szívok.
És mennyire reklamálható ez.
Nyilván csavar húzd meg(azt mondanám én eladó is)
Vegyél.Vidd be bicikli szervízbe.De 1ik se könnyen kivitelezhető.Poén:Van itt a plázánál 1 "szervízpont",ahol lehet szerelni bringát.Persze,hogy ilyen szerszám pont itt se nincs
Én azért köszönöm a tanácsokat.Avatar
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Alg
veterán
válasz zsocy #224324 üzenetére
Akkor legyen, képeket és az útvonalat a Straván megtalálod:
Egy 100k körüli nem túl nehéz kört akartam csinálni tegnap, mert kb. tökéletes időjárás volt outihoz.
Bringa: 2016 TCR Adv. 2, Fulcrum Racing Zero Nite felniken Nem rohadt drága, kb 1500EUR volt így használtan.
Kör: Gyakorlatilag a Schneeberg megkerülve, kis kitérővel egy szép szikla-átjárós, fennsíkos, semmi forgalmas részen, az utolsó 50km gyakorlatilag lejtő egy gyönyörű folyóvölgyben a Schneeberg-Rax között.
Ahogy kiértem az induló városból rámelőzött egy idősebb spori, még éppen tartható tempót ment így beálltam mögé, aztán húztam én is neki 2 kört így kb. felesben letoltuk az első 20k-t. Ő ott elfordult visszafelé, én meg fel az első emelkedőre a kettőből. Lefelé is fasza volt, sima, üres, nagyrészt egyenes út, óvatosan is 60+kph.
Onnan rá a Piestingtal bringaútra, kicsit kacskaringós meg keskeny de a minősége OK és tök jó árnyékos. Itt elég sok trekkinges volt, nem meglepő, szép környék nagyon.
Haselrast látványos kőkapun keresztül, itt már tényleg tök egyedül voltam. Pihenő a gesztenyefák alatt, beef jerky, meg egy autós jerk akinek nem tetszett a Flare lámpa hátul és beszólt hogy kapcsoljam le, kb. 10mp alatt felejtettem el hogy bármi is történt volna. Második emelkedő, nem hosszú és nem nagyon meredek de délben már baromi meleg volt. Utána beugrottam egy nagyon finom házi barackos sütire egy random útszéli fogadóba (protip: osztrák kis családi vendéglőkben bármi ami "hausgemacht" az jó eséllyel nagyon finom lesz). Visszafelé le a Höllentalon, már éreztem hogy fogy az erő (itt a Fenix már 1% staminát mutatott végig az utolsó ~30k-n), meleg volt, sok lett a motoros meg az autós is kicsit, nem estek jól a kis emelkedők már, de próbáltam 26km/h fölé emelni az átlagot. Kb. 6-7km-re a végétől egy rövid lejtőn lefelé fogtam egy baromi nagy kátyút - autó jött szembe, fáradt is voltam már, nem figyeltem. Hátul gyors belsőcsere, közben kicsit kipihentem magam, az óránként járó vonantot is pont elértem visszafelé, jó nap volt.Nagyon kellett, eléggé magam alatt vagyok mostanában, ez az év életem legrosszabbja eddig. Most talán pár napig kitart az endorfin... A bringát még mindig imádom, ez a váz ezekkel a kerekekkel igazi alpesi hegymászós szett. Fogyott 2 cseresznyés gél, egy energiaszelet, egy beef jerky, meg az útszéli süti+jegeskávé. Visszagondolva még egy patakban fürdés belefért volna, szinte végig víz mellett vitt az út.
A Fenix7 dual band GPS-e tökéletes volt a sziklák között is, napelemmel 5 óra alatt 20%-ot sem merült. A GP5000-ek még idén talán kibírják, de szezon végén biztos cserélni kell őket. Illetve az első váltó bowden is cserés lesz.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
csemege86
tag
Bocsássatok meg, ha nagyon amatőr kérdés, de ezeken a gumi belsőkön hol látom a coll méretet? (26" vagy 28")? Úgy tűnik, ezek a kínai gumik máshogy vannak kategorizálva.
Chaoyang 700x33/37C, 33/37-622/630
Chaoyang 700x38/45C, 38/45-622/630
CST 700x26/32C (több adat nincs a belsőn)[ Szerkesztve ]
Andris
-
lanszelot
addikt
válasz Gaben92 #224312 üzenetére
Ismét egy teljesen eltérő dolgot hoztál.
-se a bringa, se a körülmény nem egyezik.
Télen, esőben ereszkednek a Decathlon bringában megegyező fékkel?
Erre azt tudom mondani egyik patkófék se közelíti meg az F1-es autók fék hatékonyságát.
Ez kb ugyanolyan mint amit írtál.
Köze nincs amiről szó van.
Legalább 2 egyforma áru, hasonló márkájú patkó vs tárcsaféket hasonlítanál. Mert én azt tettem, arról volt szó.6 dolgot írtam le. Ok akkor a váltó ugyanaz. És a tobbi 5?
Az utólag írt plusz egyet, már nem is említem.itouchfan: mivel látod, hogy nem volt igaz amit írtatok inkább szurkálódsz. Semmi rosszat nem írtam.
Mindenhol leírtam nem értek a kerékpár szereléshez.
Igen, én nem tudtam mit hogyan. Én máshoz érték.
A fórum arra való, hogy adatt témakörben beszélgessünk.
Nem kell egyezzen a nézetünk. Ekkor bizonyítás formában eszmét cserélünk.
Nem vitázunk.
De az nem beszélgetés, hogy "de jobb". Ebből nem tudjuk meg miért gondolod úgy.
Miért kellene több Samebike? Ez mutatja, hogy nem is olvastad amiket írtam.
Mert nem tudtam hogy kell vissza rakni a kereket?
Mert nem tudtam hogy kell váltót beállítani?
Stb. Mások se úgy születnek hogy tudnák
Kerdezni nem butaság.
De amikor a válasz nem egyezik a fizika törvényeivel, ott valószínű valami nem úgy van.
Rideg vizes gumi, rideg vizes aluminium tapadása "jobb" mint a fék tárcsa és fék betét tapadása. Pl -
csemege86
tag
29,30,31 (ráadásul 1 percen belül )
Köszönöm![ Szerkesztve ]
Andris
-
andrisbandi
őstag
válasz lanszelot #224332 üzenetére
https://prohardver.hu/tema/re_elektromos_rasegitesu_kerekparok/friss.html
Igazán átmehetnél oda ahová való ez a téma.
+ hozzáértőbbek ezekhez a csodagépekhez.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Jester01
veterán
válasz lanszelot #224332 üzenetére
Ha már a fizikát emlegeted: kérdés, hogy mekkora erővel nyomod össze. Plusz mivel a tárcsa kisebb mint a felni ezért azonos fékhatáshoz nagyobb erő kell eleve. Amúgy is lehet, hogy a kerék tapadása lesz a szűk keresztmetszet (ez persze a vékony országúti gumiknál jellemzőbb).
Jester
-
Alg
veterán
válasz lanszelot #224332 üzenetére
Ha az egyik mondatban kijelented hogy nem értesz hozzá, aztán rögtön a következőben kijelented hogy márpedig neked van igazad mert fizika, akkor mégis mit vársz?
Igen, ereszkedtem már szakadó hóban patkófékkel, és nem haltam még meg. Hamarabb csúszik ki alólad a kerék vagy állsz fejre minthogy elfogyna a fékerő. Nem csak én, hanem sok ezer másik kolléga, sőt versenyzők is kb. 4-5 évvel ezelőttig szinte kizárólag patkóféket használtak, monszun-szerű esőben alpesi lejtőn hajmeresztő sebességgel lefelé száguldva versenyen, szóval hidd el téged is meg fog állítani a suliból hazafelé 15-20km/h-ról.
De amúgy miért is vagy itt azon kívül hogy az igazad bizonygatod miközben bevallottan "nem értesz hozzá"? Mi a kérdés? Menj, vegyél amit szeretnél, használd egészséggel, de ha nem hallgatsz a tanácsokra akkor ne gyere ide trollkodni. És igen, ezerszer el lett magyarázva már minden de te egyszerűen nem akarod megérteni és csak kötöd az ebet a karóhoz.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
csemege86
tag
Amúgy egy bringás élménybeszámoló után kedved kapva, a hétvégén kipróbáltuk a BuBa (Budapest-Balaton) első, már hivatalosan átadott szakaszát, a Velencei-tóig (na jó, mivel ott minden szálláshely foglalt volt az Efott miatt, csak Szfehérváron találtunk szállást, szóval odáig mentünk). A cikk alapján volt bennem egy kis félsz, mivel abszolút felhasználói szintű, de azért lelkes bringások vagyunk. Hát, a cikk nem túloz, sőt... Nagyon nem tetszett, és főleg azt nem értem, hogy ki gondolta, hogy ez átlagos bringásoknak, családoknak pl. gyerekkel (!!) hogy fog menni. Rengeteg (számunkra) gyilkos emelkedő, hegynek fel csigatempó aztán hegynek le életveszélyes száguldás. Az egész alatt az volt az érzésünk, hogy teljesen feleslegesen mászunk, ha utána meg zuhanunk. Nem tudom, mért nem tudtak találni valami átlag felhasználóknak barátibb útvonalat. Már az eleje agyf.sz: elvisz északnyugatra, fel az etyeki borvidékre.
Ráaádásul ami a legszembetűnőbb volt, hogy a síkabb szakaszokon vagányul 100-zal elhúzó edzett, profi felszerelésű bringások ezeken az emelkedőkön teljesen eltűntek (gondolom tapasztalatból tudtak rövidebb, egyszerűbb, nyilván forgalmasabb rövidítéseket). Tehát a nagy átlagnak élvezhetetlen, a gyakorlott profiknak fölösleges, mert nem használják.
Még egyszer mondom, abszolút átlagfelhasználó vagyunk, talán még átlag alatti erőnléttel is, ahogy az adatokon is látszik, de nem tudom, nem lehetett-e volna ezt sokkal egyszerűbben, végig a 7-es mellett megcsinálni. (10+ éve egyszer már letekertem a Balatonra a 7-es mellett, a szokásosan szórványos, hol eltűnő, hol feltűnő mondvacsinált bringautakon + a főúton, ahol nem volt más lehetőség. Az se volt végig sík, nyilván, de ez a Buba így szerintem a tömegek számára egy élvezhetetlen, max egyszeri próba, és aztán a sohatöbbet kategória).
Bónusz: tudom, hogy ott még nem hivatalos, de a Velence utáni szakasz felfestései egyenesen belevittek az Efott bejáratába/parkolójába/kempingje mellé, ami a rengeteg bringást és még több fesztiválozót folyamatos oda-vissza anyázásra sarkallta, már-már tettlegességig fajulva.
[ Szerkesztve ]
Andris
-
válasz Jester01 #224335 üzenetére
Egy laposföld-hívő szintjén van a kolléga vitakuktúrája, autóskártya-szerűen dobálózik az éppen őt igazoló részadatokkal, szóval kár belekeverni a fizikát. Meg úgy bármit. Engedjük el, kívánjunk sok balesetmentes km-t, meg hátszelet a bringájához, és hadd menjen.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ZolkoW
őstag
válasz lanszelot #224296 üzenetére
a decáson amúgy V-fék leledzik. nem tudom, milyen a tárcsafék a bicikliden, de egy rosszindulatú dög vagyok, így azt is el tudom képzelni, hogy rosszabb ennél a V-féknél.
Aztán lehet hogy nem.
V-fékből van normális, 20 éve is volt, tárcsából meg van nagyon alja is, olyan Shimano MT200, de inkább 400-tól felfelé már jó.Rollerből is többféle van, amit üzletben megvehetsz otthon, az gondolom legál. Ez nem jelenti, hogy az a tuti, de nekem opciónak tűnik.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #224269 üzenetére
Egyrészt túl hátul lehetett a lábam a pedálon, amúgy se voltam már kipihent, illetve így síkra, egyszerre a két kerékkel érkezve szerintem túl magas részről ugrottam le. Érzem mindkét lábamban az eredményét, lehet ez szimplán túl sok volt. Mindenesetre feladni nem fogom, csak most egy ideig jobban figyelek, nehogy újra végigszántsam a lábszáram. Protektorom természetesen nincsen rá. Amennyi lesz az áram számla, lehet jövőre már bicikli se lesz
'92 Honda VFR 750
-
Jester01
veterán
válasz csemege86 #224337 üzenetére
EFOTT ügyben kár a BuBa-t szidni, mert arra megy a bringaút. Eddig is, ezután is. Most pár napig ott volt az EFOTT, ennyi. Egyébként ott a déli parti bringaút is, vagy Nadapról Sukorón át le lehet jönni aztán kicsit a főúton Pákozdig. Úgy elég jól el lehetett kerülni a fesztiválozókat.
teljesen feleslegesen mászunk, ha utána meg zuhanunk
Kinek mi ... én mindig azt mondom, csak akkor megyek fel a hegyre ha utána le lehet száguldani róla
[ Szerkesztve ]
Jester
-
válasz csemege86 #224337 üzenetére
“Ráaádásul ami a legszembetűnőbb volt, hogy a síkabb szakaszokon vagányul 100-zal elhúzó edzett, profi felszerelésű bringások ezeken az emelkedőkön teljesen eltűntek (gondolom tapasztalatból tudtak rövidebb, egyszerűbb, nyilván forgalmasabb rövidítéseket). Tehát a nagy átlagnak élvezhetetlen, a gyakorlott profiknak fölösleges, mert nem használják.”
Nem ismerem az adott szakaszt, két országgal odébb vagyok, de nem lehet, hogy időben annyit jelentett nektek egy-egy emelkedő, hogy a gyakorlottabbak egyszerűen elhúztak a nagy sebességkülönbség miatt? Nagyon nem vagyok én sem profi kerékpáros, de 80 km alatt 666 m szint azért némi gyakorlattal nem igazán gyilkos, bár nem is sík, bőven az átlagos 1% alatt van, igazából saját tapasztalat az, hogy a 0,5% egy hosszabb úton ‘síkon’ is össze tud jönni. Elhiszem, hogy gyerek(ek)kel ez problémás, akár mászni, akár ereszkedni, de egy 3-4%-os, nem túl hosszú emelkedőt egy edzettebb hobbista 20 kmph körül letol. Ez pl egy mai szegmens, melóból hazafelé, hátizsákkal: [kép] . Nem a sporttársak védelmében, de aki kimegy sportolási céllal bicajozni, az magamból kiindulva nem kerülni fogja az emelkedőket, hanem keresni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Jester01
veterán
válasz parandroid #224342 üzenetére
Azért a "juhászház föl" minket is megizzaszt Az átlag 6.8%, igaz, nem túl hosszú.
Jester
-
-
válasz Jester01 #224343 üzenetére
5-6% fölött azért kicsit más világ kezdődik. Mondom, nem ismerem a bubát, de ha augusztusban mentek arra, szívesen elmegyek veletek egy körre, és megnézem magamnak. De csak akkor szóljatok, ha lassú, regenerálót mentek, mert idén nagyon nem egy szinten vagyunk edzettségben.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
itouchfan
senior tag
válasz Jester01 #224343 üzenetére
Ismerem én is a környéket, pláne Etyekig, de utána is tekertem már párszor akár Alcsútdoboz, akár a Velencei tó felé. Összességében tényleg nem sok a szint, de vannak azért ilyen rövid, keményebb emelkedők, akiknél igencsak vissza kell váltani, ha mondjuk akarod tartani a pulzust. Nem tudom jobban jellemezni, angolul jut csak eszembe (úgy nézem a Tourt meg általában a versenyeket ), de ez a rövid, "punchy climb".
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
csemege86
tag
válasz parandroid #224342 üzenetére
Sajnos én inkább kerülöm őket Amúgy így nézett ki az emelkedés összességében, szakaszokra lebontva. Nekünk sok volt :/
Andris
-
fulton
addikt
válasz Maximum1 #224344 üzenetére
35-45 közt mikor hogy. nyilván néhol 30 al is. volt 40 fölött azért keményen "nem hallani semmit" effektus. És sokszor hátra hátra néztem olyankor jön e valami mögöttem
Pontosabban azért kérdeztem, mert érdekelt ki milyen előnyt lát benne és milyen helyzetben.[ Szerkesztve ]
-
-
fulton
addikt
válasz fulton #224348 üzenetére
a legdurvább emelkedő az volt mikor inni fogyóban és el kellett gondolkozni terv szerinti répáshutánál hogy lemegyek e és egy rakat mászást visszaadni, mikor a lehajtóhoz értem szembesültem vele mekkora is az az esés..., gondoltam biztos ami biztos rátelefonálok a panzióra amit még felsőtárkányig jelöltem magamnak (hátha nem kell ide lemennem) mint vételező hely, közölték hogy nem tudnak kiszolgálani, így csak lementem a faluba, az olyan meredek volt...nem lenne jó ott lakni.., na mikor gurultam lefele láttam mi vár rám vissza felnél, már toltam iszonyat[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Energiaital topic
- Autós kamerák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Renault, Dacia topik
- sziku69: Szólánc.
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Xiaomi M365 kijelzővel eladó
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!