-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz csemege86 #224337 üzenetére
Idén én is voltam Siófokon a párommal, persze nem Etyek felé. Így is 130 km volt, 36 fokban nem volt kedvem további kerülőkhöz. Igen, a 7-es mellett kéne megcsinálni Érd-Pettend közt, Pettend után már van bringaút.
Pozitívum, hogy a Kisfalud-Fehérvár útvonalon a Pákozdról jövő bringautat folytatták azon az oldalon, és csináltak egy áttörést a 7-es út alatt, így sokkal kényelmesebb bemenni Fehérvárra.
A még át nem adott útszakaszt kipróbáltuk Fehérvár-Balatonakarattya közt. Székesfehérváron jelenleg a 'semmiből' indul, szóval az út elejére nincs megfelelő rávezetés, de sebaj. Szabadbattyánig jó minőségben csinálták meg, a településen belül mellékutcán vezetve (használható), utána át a 7-es túloldalára, onnan jó minőségben megy fel Kőszárhegyre. Köszárhegyen belül maradt a korábbi bringasáv (ez egy újabb oldalváltást is jelent). Kőszárhegy - Polgárdi közt találtak egy mellékutat, sajnos úgy látszik, csak arra volt pénz, hogy ráfessenek kerékpáros nyomot, az út minősége rossz, az egész útnak ez volt a legrosszabb része. Polgárdin belül néhol érdekes vonalvezetés lakótelepen át, majd egy új szakasz az állomásig, utána megint mellékutcák, ügyesen elkerülték a 7-es utat, néhol jó, néhol tűrhető szakaszokkal. Polgárdi-Füle közt jó az út, Füle belterületén ismét mellékutca, majd ismét széles, jó út Balatonfőkajárig, azon belül megint közút, Balatonfőkajár-Akarattya közt végre a teljes szakasz rendes kerékpárút, onnan a már ismert bringakör.Összességében viszonylag jól sikerült a Kőszárhegy-Polgárdi szakasz kivételével. Azt fel kéne újítani. Az etyeki út kirándulni lehet, hogy jó (a törökbálinti szakaszon nagyon jó minőségű az út, azon már jártam), Balatonra elmenni egy nap alatt viszont nem. Egyszer azért elmegyünk arra is, mert érdekel.
-
flash-
veterán
válasz zsamiatt #224308 üzenetére
érdemes,de ne kezd drasztikusan, ha mondjuk x sebeséggel szoktál menni a szokásos körödön, akkor most próbáld ugyanazt a sebességet tartani úgy hogy hátul 1-2 fokozattal váltasz könnyebbe(nagyobb fogaskerékre,így tehát gyorsabban kell tekerned ugyanahoz a sebességhez,ami jó egy fokig mert nem terheled az izomzatod,csak az eléjén-első időszakban lesz furcsa mert meg kell szokja a lábad.) annyira sose pörgess hogy pattogj a nyeregben. ha pattogsz-pattog a feneked a nyeregben, és nem tudsz szépen felesleges mozgás nélkül tekerni akkor az azt jelenti hogy már túl pörgetősen tekered a pedált.
80-85 körüli pf kb legyen meg kezdésként,aztán majd később intervaloknál,stb, lehet több is de lehet hogy több hónap(akár év ) is kell hogy beállj a nagyobb pedálfordulatra
aztán meg majd fogod látni hogy mely pedálfordulatnál tudod a legjobb átlagot menni a kívánt távon,ebben egy pedálfordulatmérő segít. ha nincs km órád az se baj, pl a wahoo android appja kezeli szépen az ant+ pedálfordulatmérőt is ha a telefonod is ant+-os..
egyébként bringafüggő is, illetve rövidebb hajtókart könnyebb tekerni,(én 3-5 pf el gyorsabban pörgetek a rövidebb hajtókarú országutimon mint trekkingen)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Friczy
senior tag
válasz ZolkoW #224339 üzenetére
A rollerrel az a baj, hogy jelenleg szürkezóna, olyan műszaki paraméterei vannak, hogy elvileg semmilyen járműnek nem felel meg a KRESZ alapján, így aztán teljesen vegyes, hogy ki minek kategorizálja. A motor nélküli roller igazából nem jármű, ahogy mondjuk a görkorcsolya sem, így elvileg gyalogos eszköz, viszont a motorossal 20 km/h sebességgel járdán gyalogosok közt kissé veszélyes.
Kerékpár nem lehet a jelenlegi szabályok szerint, mert nem kell emberi erő a hajtáshoz (kerékpárnál feltétel, hogy csak a rásegítő hajtás minősül kerékpárnak 300W és 25 km/h alatt).
Marad a segédmntoros kerékpár, viszont ha megnézzük a segédmotoros kerékpár műszaki követelményet, akkor abba nem fér bele.
Tervezeteket olvastam (teljesítmény- és sebesség függvényében majd lesz belőle kerékpár és segédmotoros kerékpár), de a rendeletet még nem hozták ki. Addig ez eléggé szürkezónás.
Személy szerint pedig veszélyesnek tartom a roller kiterelését a közutakra, a kis kerék miatt sokkal nagyobb az esés veszélye - éljenek a jó minőségű közutak -, a nagyobb teljesítményű rollerekkel meg - ha egyszer segédmotoros kerékpár besorolást kapnak - még a bringautakat sem szabad madj használni, autók közt szórakozni vele - lelke rajta, aki meri)
Szóval ha idodába, lakásba könnyen bevihető cucc, akkor sokkal inkább egy összecsukható bringa, mint egy roller. -
Matada2.3
veterán
Sziasztok!
Többszöri átfutás után maradtak bennem kérdések a brinaválasztással kapcsolatban, ezért szerteném kikérni a véleményeteket.
Már vagy 8-9 éve tekerek egy 70-es évekből származó uti bringát, amit apróbb újásokkal tartottam karban (felni, fékek, hajtás, hasonlók). Van benne már legalább 4 balaton kör és több ezer km budapesti és egyéb utakon.. Eljárt felette az idő és már gazdaságilag se feltétlenül érné meg költeni rá + valami újabb és jobbat keresek.
Természetesen a használt piacot bújom 200 ezer forint körül költenék rá. A felhasználás a szokásos főleg fővárosi "útminőségre" keresek talán kicsit vastagabb kerekű hibrid (?) bringát, amivel jó körbetekereni a magyar tájat, azt is nagyrészt aszfalton. A városi felhasználás majdnem napi szintű lenne.
Van esetleg tippetek, hogy milyen kerékpár lenne nekem jó? Akár márka vagy széria is jól jöhet.
Átnézegettem az itt felsorolt használt piacokat, és tetszett pár bringa, de nagyon megköszönöm, ha irányba raktok.
Finn the human
-
Friczy
senior tag
válasz szuszinho #224353 üzenetére
A 'felháborodás' oka, hogy Budapest-Balaton kerékpárútnak nevezik, ezzel sejtetve, hogy ez a legjobb útvonal a Balaton felé. Ez pedig távolról sem igaz. Nekem még ezzel se lenne problémám, ha ez nem azt jelentené egyben, hogy "na, akkor megkaptátok a Budapest-Balaton utat, ebbe az irányba már ne várjatok többet".
Sajnos a rövid út (Érd felé) forgalmas időszakban tényleg problémás, ha nagy a forgalom, akkor arányosan több a centizgető autós is (sőt, nem is arányosan, mert ha szemből jönnek, akkor sokkal többen előznek sávon belül.
Mostanában évente legalább egyszer meg szoktam tenni ezt az utat, és ha vasárnap jövök hazafelé, akkor már elég forgalmas időszakban érek Baracska környékére, és ott csak meglehetősen nagy plusz kerülővel lehet elkerülni a 7-es utat. Szóval oda tényleg jó lenne egy kerékpárút (pedig nem vagyok túlzottan kerékpárút-párti).
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #224299 üzenetére
Tourney váltón ne akadj ki, 4 éve használom semmi baj vele. Nem állítódik el, eddig sosem kellett állítani rajta (de ha kell az sem nehéz). Annyi különbség van, hogy terhelés alatt nem ajánlatos nagyon nyúzni. Vált úgy is csak nem szép hangja lesz a láncnak. Kenésre sem érzékeny, ha száraz akkor lassabban vált. Sokat fejlődött a technika, egy mai Tourney fejletebb, mint egy régi alap vagy középkategóriás Shimano váltó. Egy mai Deore is fejletebb, mint egy régi XT.
-
gabro0
őstag
Sziasztok!
Rég jártam erre, remélem mindenki egyben van még Azóta kijött az elektromos 105, napelemes Edge 1040... Már csak a kardán hajtás hiányzik és teljes a paletta.Idén először nem óvatoskodok magammal és kiderült ha rendesen eszek jönnek a 30 közeli átlagok különösebb edzés nélkül. Ezen felbuzdulva gondoltam megnézem mit tehetek e téren. Ti mit szoktatok/javasoltok kulacsba tölteni? Tudom, étkezést nem pótol, izotóniás lötyire gondolok
[ Szerkesztve ]
-
válasz Fall-N #224358 üzenetére
Én a sora váltón is kiakadtam, pedig tavalyi modell volt. Ez is ízlés dolga, nyilván. Persze ha muszáj lenne, nyilván használható, de ha megtehetem, akkor inkább középkategória, és kicsit felette. De ultegrára pl én sem voltam hajlandó ráfizetni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
varsam
őstag
válasz zsocy #224324 üzenetére
+1
Én tegnap is, vasárnap is voltam a nemolcsó fullymon, még mindig imádom, akácsak ránézni is. Van hogy azért kimegyek a garázsba 2 percre hogy megnézzem...
Vasárnap két fiatal (fele annyi idős mint én...) sráccal mentem egy olyan nyomon amin már legalább 1 éve nem voltam. Nos ezen van 3 olyan drop is, hogy mindegyiken alig tudtam letolni, lecipelni a bringát eddig. Most valahogy teljesen megfeledkeztem ezekről és így hogy utánuk mentem lenyomtam mind a hármat. Utána lepődtem meg, nem is kicsit, hogy b@szki, ez dúrva volt, mindezt úgy, hogy előtte az ismert és szeretett nyomom elég gyengén mentem, nagyon meleg volt. Azért fejlődtem valamit 1 év alatt na. A tegnapi kör sokkal jobb volt, délután 6-kor indultam fel, sokkal kellemesebb idő volt, és lehetett neki rakni rendesen -
Sped
aktív tag
válasz fulton #224348 üzenetére
Nem tudom milyen utakon szoktál ereszkedni, de 40-50-es tempónál már nagyon nem ajánlott szerintem hátrafelé pillantgatni. Egy pillanat is elég és belehajtasz egy kátyúba, úthibába, ráhajtasz egy kőre stb. és repülsz. Teljesen mindegy, jön-e mögötted autó vagy motor, az ő felelőssége az előzés. Ha azt látja, sávon belül mászkálsz ugyse előz meg, főleg nem ilyen tempónál, kanyargós útszakaszon. Nekem ez a tapasztalatom. Ilyen tempónál még csak nem is türelmetlenkednek, hiszen amúgy sem mehetnének gyorsabban általában. Majd egyenes szakaszon elmegy melletted.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
6030D
Ármester
válasz zsocy #224324 üzenetére
a rohadt drága karbon országúti és mégdrágább fully bringáitokról olvasni...Senki nem tekeri a drága, de legalább rohadt jó bringáját?
Írnék, de sajnos nem felelek meg egyik kritériumnak sem.
Vasárnap tekertem egy 80 km/1200 m-t, mondjuk, hogy erősebb turista tempóban, elfáradtam a végére. Mondjuk kicsit kevésre sikeredett az input része is.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
zsola32
őstag
válasz 6030D #224364 üzenetére
Jelenleg Balcsin nyaralunk, és természetesen a bicót is vittem magammal. Igaz nem méregdrága, még nem is karbon, de nekem jelenleg maximálisan megfelel. (Speeder 400)
Az első köröm 60 km lett, amolyan bemelegítés, vasárnap már 80 kilómeter lett a táv 26.4es átlaggal, 89es pedálfordulatal.
Holnap 100km a tervezett, reggel 6kor már bringán leszek.
Naptej alap, 3 kulacs víz, ebből egy Izotoniás lötyi.
Lazábbra tervezem a kört, sebességben illetve pedálfordulatban is, és lehet hogy beiktatok egy kis pihenőt valahol.
Hétvégén le szeretném tekerni a nyugati Balaton kört (135 km környéke) erre gyúrok jelenleg.
Még soha nem tekertek még, valamiért kimaradt eddig. -
ISThun
csendes tag
válasz zsocy #224324 üzenetére
Lehet egyedül vagyok vele, de tényleg szeretnék már a rohadt drága karbon országúti és mégdrágább fully bringáitokról olvasni, ez az utóbbi pár nap eléggé egy vonalon mozgott.
Senki nem tekeri a drága, de legalább rohadt jó bringáját? Néha olyan jó élménybeszámolókat írtok, jöhetnének azok is...Élménybeszámolónak rossz lesz, de ha már kérted (csak olvaslak titeket, én csak ilyen csendes tag vagyok)...
Szombaton mentem egy Pesterzsébet-Szob-Pesterzsébet kört, bringaúton. Eddig csak barátokkal andalgósan jártam arra, most egymagamban próbáltam ki az utat. Nem vagyok egy nagy bringás, 27-28 km/h körüli átlagokat szoktam menni mindössze, most is így indult Szobig. Mivel reggel 8-kor indultam ezért még sokan nem voltak, nem kellett a kiránduló családokat előzgetni, lehetett haladni Budapesttől (addig viszont kész vicc, hogy 1 óra mire kijutok észak felé a városból). Vác előtt egy országúti spori megelőzött, egy picit eljátszottam a gondolattal, hogy ráugrok a hátsó kerekére, de mivel nagyon enyhén gyorsabb volt nálam amit nem tudtam volna hosszabb távon tartani így nem tudtam volna én is beállni neki időnként, az pedig nem lett volna korrekt így inkább kissé lemaradtam tőle és mentem a magam tempójában. A kerékpárút amúgy időnként elég rémes országútival, a fagyökerek által felnyomott aszfalt és a betonlapokból(?) összerakott kerékpárút nagyon nem kellemes mulatság. A sok kis utca, kanyargás jobbra-balra se a tempós haladást szolgálja, de nem is edzésre találták ki ezt az utat. Szobra 3 óra alatt értem el, nem álltam meg sehol több percre, de Szobon újratöltöttem a kulacsokat, lefotóztam a vasútállomáson anyagoló Nohabot, vettem némi nassolni- és innivalót egy boltban, aztán indultam vissza. Hőség, enyhe szél ami időnként komolyabb széllökésekbe is átfordult, de nem volt vészes, a bringám meg jó barát ilyen esetekben is, ég és föld a különbség hogyan viselkedik a korábbi - lanszelot becsukja a szemét a továbbolvasáshoz - decathlonos B'Twin gép után, pedig azzal is baromira meg voltam elégedve.
110 km után éheztem el teljesen. Nem szokott problémám lenni a kajálással, volt nálam energiaszelet (szintén dekás ), gumicukor, pár apróság ami máskor elég szokott lenni ilyen távra, hát ez most nem jött össze. Lábak megálltak, markolásztam a kormányt, határozottan nagy szenvedésbe fordult át a dolog. Szabadrablós dunaparti büféknél nem akartam megállni, de Dunakeszinél már felülbíráltam ezt a véleményemet és rájöttem, hogy hülye voltam, meg kellett volna állnom pihenni egyet és elnyammogni valamivel. Aztán a város határában egy jelentősebb zöld rész után feltűnt egy Burger King, úgyhogy ott álltam meg és toltam be egy menüt. Utána már csak 30 km-t kellett hazáig tekeregnem. A vége 153 km lett ha jól emlékszem és 6 óra 2 perc. Szóval háromnegyed Balaton kör.
És ezt így végiggondolva igazából én voltam a hülye, Balaton körön nem szoktam ennyire megfeküdni, de ott be is szoktam iktatni némi pihenőt 40-50 kilométerenként, meg értelmesebben eszek. És ez most hiányzott. Tanultam belőle (haha, persze, legközelebb is ugyanez lesz, mert visz a lelkesedés...). -
zsocy
őstag
Köszi mindenkinek, csak kérni kellett máris előkerültek a Pinarellok, Giantek és Orbeák, és persze az egzotikus montik is, amikről néha nem is tudom mik, de nagyon kellenének.
6030D Meridája és Jjeahh gépe is aluvázas sajnos, ezért arról nem olvashattunk most, de szerintem velük kivételt tehetünk a jövőbenÉs elnézést hogy kifakadtam, de tényleg sok volt itt az okosság és a trollkodási szándék mostanában...
Vasárnap én is megnéztem a BuBa kis szakaszát, Velence és Tordas között, többre sajnos nem volt időm, haza kellett fordulnom. Egyedül az nem tetszett rajta hogy nincs sok helyen kitáblázva, így volt hogy keringtem össze vissza, de végül mindig meglett az út.
Nekem a dombok kifejezetten tetszettek, nagyon jó a flowja az útnak, komolyan öröm volt mászni aztán zúzni lefelé, olyan jó minőségű volt az út. Én is láttam átlagos bringásokat akik küzdenek, de ez egy ilyen műfaj, nem lehet mindenkinek jót csinálni. És az átlag bringások is felértek a végére. Aztán a levezető tókörön én is belefutottam az Efott forgalmába, de inkább lassítottam és élveztem a látványt, a sok lassan tekerő egyetemista és főiskolás lányt. Minek mindig rohanni
Legközelebb elmegyek Etyekig, az az emelkedő különösen szemétnek néz ki amit Jester01 linkelt, kiváncsi vagyok magamra lenne-e erőm megmászni.
Képet sajnos nem csináltam, mert tényleg annyira tetszett a menet hogy az aznapi 72 km alatt egyszer sem álltam meg fotózni, csak egyszer vizet tölteni, de ott meg elfelejtettem fotózni. így kénytelenek vagytok elhinni hogy egy karbon Wilier-el voltam, ezért is mesélhettem most ezt el itt
Összefoglalva, nem való mindenkinek, de én ilyen minőségű bringautat ritkán látok, ezért jár a kudos. Aztán lehet mostantól edzeni rajta, hogy legközelebb könnyebb legyen a mászás az átlagos bringásnak is. -
abéla
senior tag
válasz Matada2.3 #224355 üzenetére
Ha majd lesz, vegyél ilyet: Elops 920 vagy nem agyváltósként egy 900-at(főleg ha nagy a tested, lévén ebből is csak xL van jelenleg).
Kicserélsz ezt-azt (nyereg/markolat/pedál, max külső) és kész, mehet az urbánkodás.
(az "E" -t meg lemaszkolva átfested --> Lőrinc edisön )Esetleg a városi Csepelek?
Ezekről mi a nagyérdemű véleménye?
Már csak azért is kérdezem, mert időnként elkap a nosztalgia, hogy a Tisza cipőm mellé beszerezzek egy fixit ...és meghalljak vele az első stop-táblánálMás: nyeregvázcsőbe (előfúrás után) menetvágóval mennyire nem ajánlott kulcspöcköket barkátsolni? Alu 6061.
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
Jester01
veterán
válasz parandroid #224345 üzenetére
Oké! Majd beszervezzük Napfénysütit meg zsocy-t is, meg még aki a környéken van
[ Szerkesztve ]
Jester
-
-
addikt
-
sebgutkopf
őstag
válasz zsocy #224324 üzenetére
Azok teszik a dolgukat, és nagy meglepetéseket nem okoznak.
Le tudom írni, hogy már annyit mentem a digitális santa cruz-al, hogy egy láncot elkoptattam és feltettem az újat, most adtam be a fox38-at a kötelező nagyszervizre, mert már annyit mentem vele 7 hónap alatt és tele vagyok a jobbnál jobb menetek élményével.
Ha meg már érdekesség akkor megemlítem, hogy azért nem hülyék az amcsik: az, hogy a fő forgáspontok csapágyaihoz zsírzó csatorna van kialakítva és a karbon tagokat összekötő linken ott a zsírzó szem, baromi jó dolog, mert szépen 3 havonta kap friss zsírt a csapágyazás, egyszerűen otthon elvégezhető és nem kell agyon aggódni a forgáspontok kérdését. Sőt nekik az is eszükbe jutott, hogy csapágy az alu elemekbe van betolva a karbonba sehol nincs semmi bepréselve.
A minap pedig megállapítottam, hogy mennyire másként kopik az analóg és a digitális gépen a gumi. Az analóg gépet most már szinte csak parkban nasználom és a kövesebb sziklás talaj miatt inkább hegyesen sérül és darabok szakadnak ki a gumiból, míg a digitális gépen az érdemi tekerési távolságok miatt klasszikus értelemben vett kopás történik, rövidül a minta, kerekebbek az élei a bütyköknek. Ami viszont közös, hogy a kemény kanyarodások miatt a szélsó bütykök sorának a tövét mindenhol megviseli az erős deformáció.
A kettős birnga élet egyik érdekessége még az, amikor váltok analóg irányba, először mindig az lep meg, hogy megtekerem a bringát, akár kiállva és érzésre annyira sokáig tart felgyorsítani, ami miatt még keményebben akarom tekerni, hogy történjen már valami. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #224340 üzenetére
Még egy tipp: a sebesség a barátod, nem csak stabilizál, de ha nagy szintkülönbség van akkor a nagyobb sebességgel érkezésnél egy jó részét kigurulod nem csak függőlegesen dolgozik a felfüggesztés és a lábad, nem állsz meg, hanem vízszintes mozgási energiává átvihető részben. A bringa is meghálálja, ha ügyesen terheli és tehermentesíti az ember.
Amikor 2 hete dokumentáltan is nagyon túlugrottam egy ugrót Leogangban ott ahogy elfogyott alólam az érkező rámpa (eldobó 2m magas, ugrás további magassága még 2m és közben a lejtés miatt a pálya esése) kb 5m magasról csapódtam be. Nem voltam benne biztos a levegőben, hogy sikerülni fog, de megfogtam. Felkoppantottam a bringát elől hátul (180/170 mozgás), kezem lábam dolgozott, de ha nem annyival megyek akkor tuti ráomlok a gépre és zakó, a 40kmh+ tempó is segített.
Külön sípcsontvédőt én se használok. Az tényleg a pedál ellen van, normál esésnél a térdvédőnek van dolga. Térdvédő nélkül érdekes módon már szinte meztelennek érzem magam és a használata sok önbizalmat ad. Illetve ahogy egyre veszélyesebb pályákon egyre jobban öltözöm be a többi védőfelszerelés pont kompenzálja fejben a félelmet, amit a pálya jelent és amint ez már elmúlik gondolva arra, hogy egy esés le tud olyan borzasztó lenni, akkor már görcsölés nélkül kellően lazán megyek és pont ezért sikerül. Tiszta pszichológia
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz Friczy #224354 üzenetére
Már csak az nem fér be a fejecskémbe, hogy mindenki ismeri a kresz hiányosságát és már legalább 5 éve erről van szó, hogy ki kell egészíteni, meg rendezni kell és évente egyszer meg is jelenik egy 2 soros mondat, amit megfelel az uniós átlag szamélynak is, állítólag 1-2 hónap múlva beraknak a törvénybe, aztán mégse. Tavaly november - decemberben is már cikkeztek róla itt van vége a megoldás szabály. Senki se ágált, nem vitatkozott a tervezett szöveggel, mindenki annyit mond, hogy végre, aztán ismét a nagy semmi.
Vajon miért olyan nehéz azt a 2 nyamvadt sort betenni a KRESZbe?
Ennyire leköti őket a .... hagyjuk. -
zsocy
őstag
válasz sebgutkopf #224378 üzenetére
Szerintem ez nem "hülyeség", nekem inkább az a furcsa amikor valaki nem így gondolja, nem érti mi kerül ezeken ennyibe, minek azt karbantartani, hát nem is romlott el, meg tisztítani is minek, ez csak egy biciGli...
Nekem a nappaliban van a Wilier, csak oldalra nézek a kanapéról és már láthatom is.
Szerencsére az asszonyt sem zavarja. Egyik ismerősöm a hálószobában rakta fel a falra a Cube Agree C:62-t, azt mondta ez neki szobadísznek is megfelel. Nekem is megfelelneVarsam, az a speci nagyon ott van, igazi romboló.
6030D, basszus, tényleg, 4 számjegyes Merida, az karbon. Ezt behALUztam
[ Szerkesztve ]
-
baal-amiga
senior tag
Sziasztok! Útvonal ajánlást kérnék, talán valakinek van tapasztalata.
Utcazenére megyünk Veszprémbe, Szántódig vonattal. Onnan Tihanyba hajóval.
A terv Tihany -Veszprém bringával. Nem szeretnénk forgalmas úton es hardcore xc nyomon sem menni, barátnőm nem gyakorlott. Én málházott gravellel, ő vintage montival.
Milyen útvonalat javasoltok?"God is dead" - Nietzsche, 1882 - "Nietzsche is dead" - God, 25 August 1900 ------ > Eladó óráim HA-n: https://shorturl.at/zHJW8
-
itouchfan
senior tag
válasz baal-amiga #224382 üzenetére
Tihany - Alsóörs a Balatoni bringauton, ott felkanyarodni Felsőörs felé és végig visz a bringaút veszprémig. Egy két rövid kaptató van benne, de hát Veszprém magasabban fekszik mint a Balaton szóval megkerülhetetlen.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
stickermajom
addikt
válasz sebgutkopf #224378 üzenetére
“Nálam viszont az előszobában laknak a nagy rugóutas szénalapú létformák”
Utóbbi idők nagy sikerének könyvelem el, hogy asszonyt sikerült
meggyőznöm, hogy egy kis nappali átrendezés után bekerülhet a bringa nyár végén.
Ugyanitt valami jó showroom állvány kerestetik, amivel két keréken tudom tárolni. -
Gaben92
őstag
válasz stickermajom #224385 üzenetére
Ha falon lesz a kerék és hajlandó vagy fúrni, nálunk az egyik márkabolt Hornit Clug-okat használ a kiállított bicókhoz és annak ellenére, hogy mini műanyag cucc azt mondták rohadtul bírja a strapát pedig sokat ráncigálják ki-be a bringákat.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
RexpecT
addikt
válasz parandroid #224360 üzenetére
Nekem semmilyen bajom nem volt a Soraval(2021-ben vásárolt bicó, pontos tipust nem tudok), most 105 R7000 van az outin, de nem veszek észre nagy különbséget.
Asszem neked van Sram SX a montidon, amire sokan panaszkodnak, nálad meg bevált.
Az igazság meg odaát van .Balaton Bike Derby:
Közben haladok a felkészüléssel a távra(370km ~3600 szint 70% gravel/földút), bruttó 30 óra körüli időt céloztam meg 5 óra alvással meg egy pár kajálásos pihenővel.
A szett:
Rockrider XC500 + Continental Race King Performance 2.0
Osprey Raptor 10 II 2,5l -es ivózsákkal
AGU Venture Saddle Bag 10L
Topeak Top Tube Toploader Frame Bag 0.75L
Bivvy Bag Tent @~800g
Forclaz MT500 hálózsák @~500g
Forclaz MT500 matrac @~350g
Esőkabát MTB ST 500
Mikroszálas törölköző
Petzl Tikkina fejlámpa
Moon Vortex első lámpa
Sigma Curve hátsó lámpa
Garmin Edge 530
10000mAh powerbankHeti 3-4 alkalommal 200-300km-t megyek. Pár hosszabb, vagy nagyobb szintet tartalmazó tekerések a következők voltak:
65km @ 1,424m montival
167 km @ 712m
63.87km @ 1,574m montis bikepacking első nap
58.50km @ 1,732m montis bikepacking második nap
200km @ 262m
152km @ 2500mMég 2 hosszabb tekerést tervezek a verseny előtt, illetve 3-4 nap teljes pihenőt a rajtot megelőzően.
A súlyom nem túl ideális a szintekhez, 168centihez 71-72kg párosul. Idén kb. 10-15 alkalommal voltam edzőteremben, de az izomtömegem alig csökkent, pedig a fehérje betivelre sem figyelek, tetzsír százalékom 15 körül mozoghat.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Matada2.3 #224355 üzenetére
Linkelj valamit aztán itt megszakérti valaki (értsd, jól lehurrogja ). Viccet félretéve én leginkább valami Cube Hyde, vagy Cannondale Bad Boy szerűt tudnék neked javasolni, de hát azok messze nem 500 eurós kategória.
6030D...jól lealuzták a bringádat! 🤭... még azt mondja a kolléga "sajnos".
Zsocy... én inkább nem írok tegnapról élménybeszámolót, még elmenne kedved a bringázástól ... címszavakban rossz útválasztás, tolás, rengeteg por, vita zasszonnyal, valami getha amitől sem inni, sem enni nem tudtam egész úton, majd hidegrázás, teljes kimerülés, görcsök már a bringán (ilyen még nem volt korábban) és életem legnehezebb utolsó 500 m mászása a medvéktől sem mentes sötétedő erdőben a végén. Emlékezetes, az biztos.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
válasz lsebestyen #224387 üzenetére
Azért ahogy néztem másoknak szerencsére sikerült megugrani ezt az alacsony szintet és nem keresgéltek annyit mint én Volt egy-két problémás rész, de a 95%-a egyértelmű hogy merre megy. A bringás forgalom is segített, amerre sokan mentek arra volt az út a falvakban.
stickermajom, nekem egy szinte alap Decathlonos állvány van, stabil és nem feltünő.
andrisbandi, na igen, ha egyszer villanyost veszek én is ilyen Speci Levo Turbo-t szeretnék, bár ahogy az ország épp halad, úgy egyre távolabb kerülök az ebike-os terveimtől. Nem baj, az analógot nem kell tölteni és tankolni sem, és analóg bringával jól el vagyok látva.
-
zsocy
őstag
válasz lsebestyen #224393 üzenetére
Én is Garmin Explore-al mentem, és hát nem sokat segített
A Garmin térképben (az enyémben legalábbis, lehet van újabb) nincs még bent a BuBa, ezért magától nem is tervez rá, mert azok neki max földutak még. Ezért a sima navigálás nem megy, főútra akar tervezni a gép. Ha van már mások által végigtekert GPX-ed akkor az jó lehet.
Én Jester01-ék egyik gpx-én akartam végigmenni, de Pázmándon feladtam amikor belevitt egy olyan földútba amiről nem hittem el hogy itt elmentek, pedig tudom hogy ők is outiznak. Nyilván nekik volt igazuk, talán ha 100 méter lett volna az a szakasz, ott még el is tolhattam volna, de nem vállaltam, mert nem láttam a végét, így elkezdtem keringeni. Aztán ki is kapcsoltam a navigálást, azt gondolva hogy ez nekem nem lesz jó útvonal, de utólag visszanézve a többi már stimmelt. Hinni kellett volna a profiknak, na
Fogd fel úgy hogy az eltévedés is az utazás része, és nem is eltévedsz hanem felfedezel. Én pl. felfedeztem hogy országútival nem merek kicsit sem földutazni, már nem is vágyok annyira gravel bringára(ex)Cat, óriási kudos, ez egy komoly teljesítmény volt!
[ Szerkesztve ]
-
Alg
veterán
válasz lsebestyen #224393 üzenetére
Figyeld az akciókat, lassan szállingóznak a *40-esek, lehet ki tudsz fogni akciós 830-at, akár használtan is. A touch sokat segít az 530-al szemben.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
(ex)Cat
senior tag
válasz Hasaggymeg #224392 üzenetére
ja ja. Lejtőn
-
lsebestyen
addikt
válasz zsocy #224395 üzenetére
Igen, én is GPX alapján használnám. Asztali gépen megtervezném az útvonalat, vagy másét letölteném és azon navigáljon végig. Felfedezni jó dolog, de ha célirányosan megyek, akkor sajnos bosszant, mert úgy szoktam betervezni, hogy az időmet kimaxolom és zavar, ha túlfutok rajta.
Külföldi túrázások alkalmával mindig előre megterveztettem, GPX-et leszedtem, aztán telón Komoot appal néha ránéztem, hogy jó helyen vagyunk-e, baromi hasznos volt.Alg, köszi az infót, egy ideje figyelgetem, 830 is megfontolandó valóban!
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi M365 kijelzővel eladó
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!