-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz fulton #223985 üzenetére
Ha mar szó volt róla. Basszus tegnap nem igazan voltam jól egész nap. Gyenge voltam kicsit mintha szédelegtem is volna..es kivantam a folyadékot rendesen. Mérlegeltem magam 79.8 - 80 at mértem.
Holott 2 napja még 81.5. Most megint mértem magam 81.5 ezek szerint durvan leürült attol az uttól a viz a szervezetemböl. Pedig 4L megittam. A 6 óra alatt. Es 20 fok volt. -
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #224049 üzenetére
Átlag embernek fölösleges az átütős kerék. DH, Enduro meg hasonló extrémebb ágakhoz kell, ahol sok ütés éri a kerekeket. Fölösleges pénzköltés.
Így nem kell benyelni semmit, fölöslegesen drágítaná az árát, amire semmi szüksége sincs a vevőnek. Azért valljuk be, akinek profibb bicikli kell az nem a Decathlonból választ, hanem olyat, ami átütős, boostos stb. Tudni kell ésszerű módon válogatni az alkatrészeket, mert csak fölösleges költés lenne a dologból. Hiába jobb vagy fejlettebb egy alkatrész, ha nem használjuk ki.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #224050 üzenetére
A drágább verzió annyi mint az... egész bringám. 🤭... mondjuk az alsó becsúszó kissé jobban ki van téve az elemeknek... 2 óra mulva tali a varsági vízesésnél?😎 (elfelejtettem a nevét )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz Ringman #224053 üzenetére
Nekem hátul Boost QR van, de nem volt még olyan, hogy nem sikerült elsőre visszarakni a helyére. Mindig úgy húzom meg a QR-t, hogy keresztül fekszem a nyergen, ezzel máris terhelés alatt van a hátsó kerék és szépen fekszik a dropoutban.
Kényelmesebb az átütő nyilván és mikor először keresgéltem, nekem is prio volt, hogy elől-hátul átütő legyen de végül elengedtem mert normális ár/érték arányban csak Canyon Stoic és valami Cannondale volt de mindkettő "talán valamikor" szállítási hatátidővel... Utólag nem zavar különösebben, ha rájössz a technikára akkor egyszerűen visszapakolható úgy, hogy mm-re ugyanott fut minden mint előtte.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #224052 üzenetére
Pont az ellenkezőjét gondolom, ahogy írtam is.
Átütős az alap, amiért pénzt adnék.Anno nem hallottam róla mi az. Használt bicó vásárlásakor lett először.
Ezzel a kerék ki-be rakás pofon egyszerű; hibalehetőség, anyázás mentes.Akinek egyszer volt, az nem fog vissza menni gyorszárasra. Szerk. Egy kivétel nem ér Gaben92
Nagyon kényelmes dolog.Ezzel az ésszerű módon válogatott, úgyse használnám ki mentalitással sem értek egyet.
Ha van rá keret, akkor biztosan nem a legolcsóbb verziót választom.Oké az más ha valaki a leggazdaságosabban akarja megúszi. A is érthető, lesz egy garis nagyon olcsó gépe.
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gaben92 #224055 üzenetére
Tény, hogy évtizedekig mentek vele és el voltak, ugyanakkor nekem végül már el-elmászott a hátsó kerekem extrémebb terhelésnél pedig Mavic Crossmax volt saját puccos (és nem túl olcsó ) gyorszárával [link] agyonbikázva.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsola32
őstag
válasz andrisbandi #224056 üzenetére
kerékszettet szeretnék a Fitness bringámra, (Speeder 400) Dt Swiss a kiszemelt, és átütőtengelyes.
jelenleg gyorszáras kerekek vannak a bicón, fel lehet tenni helyettük ezeket az új DT swiss kerekeket?a két gyári kereket elajándékozom a páromnak, jó lesz az ő kerékpárjába, amolyan pótkerekeknek. (Speeder 100 de télen kap egy hajtás fejlesztést, egy Deore szett a kiszemelt 10 sebességes változatban)
-
-
Gaben92
őstag
válasz andrisbandi #224056 üzenetére
Én tipikusan az a fajta vagyok akit nem különösebben érdekel az árcédula és igyekszem mindenből a felső polcról válogatni de ez alól kivétel ha valamit átmeneti használatra veszek vagy ha ténlyeg jó ajánlatot kapok. Még így is próbáltam átütős vázat találni, de ami épp beszerezhető is volt, az már bőven 2000€ fölé csúszott, ezt meg 1400€-ból megúsztam SLX-XT felszereltséggel. Korábban írtam, hogy nekem ez most egy próba, hogy bírja-e a csuklóm, aztán megy eladásra ha igen és jön a fully valószínűleg már jövőre, szóval még így is kicsit túltoltam, de nem akartam magam szarul érezni, hogy drágább a kávéfőzőm mint a biciklim.
Hasaggymeg: Egy évet csak kihúz.
parandroid: DT Swiss agyak kupakcserével állíthatók átütő és QR között, legalábbis az MTB agyak biztosan- Gondolom a többi is. Még Boost QR is megy.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz zsola32 #224061 üzenetére
Tuti fog kelleni egy ilyen, de leírás alapján ez csak első kerékhez van. A 370 agy más mint a 240/350 (elvileg), és másfajta adaptert használ (legalábbis elől biztosan), de a hátsóhoz valót nem találom hirtelen. Hátra vagy az az adapter kell mint amin a 350-re, vagy pedig ugyanaz mint előre, de nem tudom melyik. Nem ártana egy e-mailt dobni DT-nek és rákérdezni, hogy melyik adapter kell, az a legbiztosabb.
Mindenesetre egy 50-60€-t a két szett adapter miatt mindenképpen számolj extra költségként.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
zsola32
őstag
válasz vallas #224063 üzenetére
Gaben92 / Vallas köszi a segítséget...
más téma: tegnap sikeresen elkaptam egy kátyút, holnap meg megyek a Balcsira... családi nyaralás, "én bringázok a többiek meg fürdenek"
mindegy is, sokat szeretnék tekerni, ez a lényeg.
Próba cseresznye alapon tettem egy kísérletet a kedvenc Pécsi bringás boltomban, és igen, délutánra megcsinálják a kátyút fogott kerekemet
respekt a fiúknak...a bő 5 hónap alatt azért rájöttem, jó ha van otthon egy szett kerék, de legalább egy hátsó... vész esetére
a hátsó sorom 105-ös 11 sebességes, 11/32 kiosztású, ha jól nézetm létezik belőle 11/34-es is. a +2 fog miatt gondolom be lehet szerelni a 11/34-es sort... lehet hogy ezt választanám az új kerékre... -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #224054 üzenetére
Nabasszus, az fasza hely, szeretem, de amire odaérnék... ha egyáltalán odaérnék egyben .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ggg666
őstag
válasz Hasaggymeg #224047 üzenetére
"mi az a cápauszony (eke?)"
Szerinted szántani mivel szántok?
Amúgy a takarmányban meg a sárban tökmindegy. Munkásbicaj.
Amúgy ilyet is tud ez a barbár, bár nekem ez sem tetszik!
[link][ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #224072 üzenetére
Japp, elég durva. Mondjuk engem jobban izgatott a videóban az ABS-es magura mint technikai érdekesség, meg a Topeak BB/handlebar tooljai. Eléggé beszippantottak ezek a cuccok az elmúlt hónapokban, mindig felcsillan a szemem mikor látok valami újat. Honlapon még nincsenek fent, de kíváncsi leszek az árakra. Ha jóféle még az is lehet, hogy rendelek majd belőle (bár már ott a teljes Granite Stash készlet mindkét bringán).
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz andrisbandi #224074 üzenetére
Én "jobb gomb-> copy video URL at current time" híve vagyok. Gondoltam fogják mások is megnyitni a videót és talán őket érdekli az egész, amiatt linkeltem 0:00-tól.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
csurgoi
aktív tag
Sziasztok!
Már kértem itt a fórumban segítséget az iGPSport 320 kerékpár komputerrel kapcsolatban.
Megoldásra vezető választ nem kaptam.
Sajnos a neten sincs rá megoldás.
Azt gondolom az iGSSport vásárlásra nem érdemes típus, így gondolkozom a teljes készlet visszaküldésén.(M80 tartó, CAD 70 pedálfordulatmérő, pulzusmérő szenzor)
A 100 próbálkozásból kb 1-2x sikerül csatlakozni az appnak a készülékhez.
Alapba az első párosítás is egy vérszarás, mert már az sem megy rajta.
De ha egy-két nap múlva újra szeretnél adatot feltölteni az appba, akkor a tortúra kezdődik elölről.
Az app fejlesztője ír egy emailt, ahova fordulhatsz a panaszoddal, ahonnnan leírják neked a hibamegállapítás sorrendjét, persze ezzel semmire nem mész.
Aztán ami abszolut nevetséges, hogy a két szenzort a készülék nem tudja kezelni és mutatni,
Vagy pulzust mér vagy pedálfordulatot.
A mai napon jelent meg egy frissítés az iGPSPort apphoz, örültem neki mert azt hittem végre megoldódik a problémám.
Sajnos a helyzet semmit sem változott.
A párom telefonjára is feltettem az appot, nehezen de felcsatlakoztam de az adatfeltöltés csak 67%.ig ment, aztán kb 10x lefagyott.
Nem is értem, hogy ilyen termékkel miért van jelen a piacon ez a gyártó???
Valakinek esetleg pozitív tapasztalata az iGPSPort márkával vagy konkrétam a típussal?https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
őstag
az én Eurobike-om idénről
standard cuccokat nem fényképeztem, ahogy tavaly sem
csak azt, amit érdekesnek, furcsának, vagy hülyeségnek tartottam
kb 170 kép, jó szórakozást hozzá“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
XenHai
senior tag
Sziasztok
Gyors segítség kéne.
Ezt hol lehet kapni? Shimano Safety PlateKöszönöm a segítséget!
-
Gaben92
őstag
válasz f4lcon #224078 üzenetére
Vannak itt azért fincsi dolgok. Szép kis összeállítás.
- Ezt a "let's hide the shock" trendet nem igazán értem miért jó.
- A zipzáros külső nálunk már évek óta megy szöges verzióban. 90€-ért polcról levehető
- Invertált villa... Hát nem tudom... Én azért valahogy jobban érzem magam ha a becsúszók messzebb vannak a talajtól. Egyik cimborám kísérletezett invertált DH villákkal még 6-8 éve, de végül Boxxer Ultimate-nél kötött ki.
- Ez mi a p.csa?If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
vtomi2
őstag
Sziasztok!
Cseréltem a hajtás többi elemét is, és amikor állítottam a hátsó váltót észrevettem, hogy 8-9-es sebességen (11-12 fog) jobbra/balra rezonáll a lánc ha tekerek (mintha hullámozna jobbra/balra). Ferde lánc miatt van, vagy valamit tudok rajta finomhangolni? Határértékek, bowden és B csavart próbálgattam állogatni, de nem segítettek.Hajtás így néz ki: Elöl 38 fogas NW kerék középső pozícióban, hátul HG400 11-28-as kazetta, Sram 971 lánc. Shimano Alivio M3100 váltó, Sora R3000 SS derailler + új bowden.
-
sepyi
aktív tag
válasz csurgoi #224077 üzenetére
Igpsport 10 készülékem van. A cad és sebességsensor is igp termék. A mellkespánt garmin. Mindhárom eszköz tökéletesen teszi a dolgát. Teljesen elégedett vagyok velük. Az adatszinkronizálásban igazad van. De ...
Számítógépen csatlakoztatom az eszközt, ott feltöltöm az adatokat kb 10 másodperc és azonnal látszik az appban is. Ha az appban akarod feltölteni, tényleg örökkévalóság. Remélem segítettem!Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)
-
csurgoi
aktív tag
válasz sepyi #224083 üzenetére
Köszönöm a válaszod!
Számítógépen usb kábellel vagy blutooth-on keresztül csatlakoztatod?
Mert usb kábellel nem látja a PC-n a 320-ast .
Blutooth-on ott látom a párosított eszközök közt, de nem tudom hogyan lehet továbblépni.
Konkrétabban hogyan tudom blutooth módszerrel feltölteni PC-n keresztül az appba vagy a STRAVA-ba.https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
addikt
válasz csurgoi #224077 üzenetére
iGPSPORT iGS10S-t használok már egy ideje, nincs vele semmi gond. Párosítani akkor nem hagyja magát, ha előtte máshoz kapcsolódott a telefon, például fülhallgatóhoz. Olyankor a BT kikapcsolása, majd bekapcsolása - a fülhallgató tokba tétele után - segít. Nincs véletlenül a közelben valami más, amihez kapcsolódik a telefon magától? De úgy vettem észre, az a legjobb, ha kikapcsolom a BT-t, és az app elindítása utáni üzenettel kapcsolom be.
Sebességszenzorom is van, semmi gond vele. Mellette egy Cycplus pedálfordulatmérőt is kezel. Az adatszinkron és automatikus Strava feltöltés is kiválóan megy, 15-20 mp az egész, persze függ a megtett távolságtól, etapok számától.
De simán lehet, hogy kifogtál egy hibás darabot.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
sepyi
aktív tag
válasz csurgoi #224084 üzenetére
Usb kábellel csatlakoztatom. Kikapcsolt állapotban rádugom és egyszer röviden megnyomom, mintha usb-ről tölteném. Így simán látja a gép. Belépek az igpsport.com oldalra, feltételezem van fiókod és simán fel lehet tölteni az adatokat.
Most direkt kipróbáltam. Telefon blútyúk menüben ráböksz a igp készülékre, az appban a frissítés gombra, kiírja hogy kapcsolódom, aztán szinkronizációt ír. Kb. 1.5 perc volt a szinkron. Pc nélkül is gyorsan ment. Nyilván most kevesebb adatot kellett szinkronizálni.
[ Szerkesztve ]
Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)
-
erhas01
tag
válasz ZavaBalazs #224039 üzenetére
Kíváncsi lettem. Kérek, vagy keresek egy rossz sort és elkezdem ütni a fogakat.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz XenHai #224079 üzenetére
Szinte minden hajtóműleszerelésnél elfelejtem aztán jól xarráhajlítom szerencsétlennek azt a fémtüskéjét... de még sosem éreztem hiányát utána egy épnek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
XenHai
senior tag
válasz Hasaggymeg #224090 üzenetére
andrisbandi köszönöm a linket megtaláltam rendeltem most 4 db-ot.
Már a 3. hajtókarom esik le... Kéne lassan egy nyomaték kulcs ,néha áthúzni a csavarokat.
Elvileg nem kritikus alkatrész?Nekem ki is tört belőle az egész tüske.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz XenHai #224091 üzenetére
"Rosszul" van meghúzva a hajtókar.
Ez a legegyszerűbb hiba, úgy olvastam.https://youtu.be/UhrDYAVtlqQ?t=342
- a müa hüvellyel, kézi erővel préseled fel a helyére a hajtókart.
- kis lemezke beigazítása a vájatba, a csavarok átmennek rajta.
- ez a kritikus rész; a hajtókar rögzítő csavarokat apránként, felváltva kell meghúzni, egyformára.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
sepyi
aktív tag
válasz csurgoi #224087 üzenetére
Akkor tényleg hibás lehet a készülék. Ha magyarországi forgalmazótól vetted, garancia. Ha csájnából akkor sajnos bukta. Viszont nincs tele a net hibás igp készülékekkel és részemről elégedett vagyok, ami tudom téged nem vigasztal. Sajnálom. Milyen op rendszer van a gépen? Ha xp akkor lehet driver probléma is. A win 10 automatikusan ismeri fel
[ Szerkesztve ]
Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz XenHai #224091 üzenetére
Biztosan kitalálták valamiért, ugyanakkor nekem sem korábban érzésre, sem most nyomatékra húzva nem lazult (sem) soha le a hajtókar (nem hogy leessen)....illetve korábban egyszer leesett, de az octalink volt teljesen más rögzítéssel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Jester01 #224097 üzenetére
Csak a teló gyári kábelével= Apple CarPlay® & Android Auto™
Volt egy kínai autóhifim EU raktárból. Mindentudó csodagép volt, 3 hónapig működött, gariztatni nem sikerült.
A márkás, fapados utódot már itthonról vettem többszörös áron, 4 év garival, beépítéssel.
- Akkor hallottam először, h a teló saját kábelével összekötve kell használni a gépet.
Azt mesélte a szaki; ennyi szokott lenni a problémamegoldás...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
sebgutkopf
őstag
válasz Gaben92 #224073 üzenetére
A mostani eurobike-on elég erősen kirajzolódnak a mostanában aktuális fejlesztési trendek. A furcsa koncepciókon túl, minden vagy az elektromos bringákról szól, vagy egyéb elektromos kütyük, amivel akár az ebike-ok vagy az analógok kezdenek egyre több akkut igényelni.
A két nagy gurítás most úgyis az abs és a shimano féle automata váltó (bónusz a simino kínai stand , minek új nevet kitalálni, ha lehet hajazni egy már jól bejáratottra).
Mindegyik esetében meg lehet találni azt a felhasználást ahol van értelme és lehet létjogosultsága.
Commuter vonalon meg egyre több a szíjhajtás, amit mtb-re egyelőre nem tudnak műszakilag sikeresen adaptálni.ABS is érdekes sztori bár itt még vannak nekem nyitott kérdések. A legtöbb felhasználásnál jó lehet, míg mtb vonalon viszont még nekem nem teljesen tiszta. Elsősorban a lejtő orientáltabb felhasználások esetében nem tudom hogyan tud megfelelni a felhasználási igényeknek.
Első keréken még rendben, hasznos lehet, hátul viszont biztosan nem kell, azzal szándékosan pakoljuk, helyezzük a gép hátulják, mint a drift autók a kézifékkel, kell a blokkolás mint funkció. A szenzorok viszont nézik a két kerék fordulatszám különbségét és arra is támaszkodik. Amikor a hátsó blokkol akár csak részlegesen, akkor egy megcsúszó első keréknek nem lesz fordulatszám különbsége a hátsóhoz képest, vagy nem olyan, mint amit keres így hogyan ismeri fel a blokkolást a rendszer?
Egy másik extrém eset, amikor ugrat a rider és úgy érzi túl magasan van a levegőben a bringa eleje, de súlyponttal már nem lehet eléggé lenyomni az érkezőre, ilyenkor a hátsó féket meghúzva a forgó kereket blokkolva annak perdületi energiáját átadja a váznak (nyilván lassabban a tömegkülönbség miatt), ez pedig lehetővé teszi, hogy a hátsó fékkel a bringa elejét a levegőben (jól időzítve) lehozzam pont oda ahova akarom és a kívánt sorrendben érkezzenek a kereket, ezzel a bringának a legkisebb terhelést okozva. Ezzel mit kezd az abs, vagy dobálja majd a hibakódokat mint az autók a teljesítmény mérő padon?
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!
- Daniel Wellington karóra