-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Toobee
veterán
-
fulton
addikt
válasz fulton #223301 üzenetére
na meg annyi hogy szerintem arra jóval több az autó és nincs kerékpár út sem. itt sincs, de itt maps alapján kevesebb a forgalom. (viszont kietlenebb és veszélyes kanyargós)
De nem bántam meg hogy végül megvettem ezt a garmin cuccot, ilyen útvonalakra nem is gondolhattam korábban, és most új lehetőségek nyiltak előttem meg tök jó
megj: egyébként ezzel a garmin connect-el iszonyat nem tudok útvonalat tervezni mert totál nem azt rajzolja amit én szeretnék, ha meg húzgálom akkor sem. Így a merretekerj oldalon tervezem meg (azon látni a kerékpár utakat is) és azt mentem le majd töltöm be a garminba- és ott finomítok még rajta.Lacerta: Te milyen helyeket javasolnál parkolni ott körül?
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #223305 üzenetére
Az túlzás, de: Hány embert érdekelne egy börzsönyi mtb fórumtali mondjuk július 24-én? 9-10 körüli indulás Kismarosról, és az emberek igényei szerinti km/szint (NHH, Csóványos, Julianus kilátó stb...)
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #223282 üzenetére
Fullyval le lehet jönni simán, szerintem még rettentő nagy rugóút se kell hozzá (Tampere városában fellelhető DH bringák száma szerintem 0-hoz van közelebb mint a 2-höz) de nem kezdőknek való terep. Van egy koma aki rendszeresen arra jár páldául egy Supercaliberrel. Hardtaillel szerintem járhatatlan. Vannak részek ahol nem érinted a földet hanem gyökér pókhálón ereszkedsz végig éles sziklákkal tarkítva amik sokszor BB-ig érnek.
stickermajom :
Grat a géphez, nagyon baba.If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
MPowerPH
félisten
-
fulton
addikt
itt senki nem használ gamint 530 at? mindenki papirral tolja naccerü
-
fulton
addikt
válasz fulton #223312 üzenetére
egy valamit nagyon hiányolok a garmin szerkesztőjéből, nem látni a kerékpár utakat... és így ki tudja ha azon szerkesztgetek, akkor min akar elvinni, lehet a közutat huzza be, a kerékpár utat meg nem, ki tudja. leteszteltem egy ismert útvonalat, és valóban a közutat huzza be, nem pedig a kerék pár útvonalat, ami fentebb fut az uttól.
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz fulton #223313 üzenetére
Gondolom tud importálni, úgyhogy megszerkesztheted a merretekerjek.hu-n.
#223297 Hasaggymeg: "mindenki olyannal menne aki nála gyengébb"
Országúton ez fordítva van, mindenki erősebbel menne, hogy lehessen a szélárnyékban piócázni és ne kelljen vezetni (Feltéve, hogy az emelkedők után összevárás van.)Jester
-
fulton
addikt
olvasgatom itt hogy ki mit használ kutyák ellen, meg ámblok vadak ellen. Ahogy látom paprika sprére esküdtök. (láttam medve támadást vidin, ott a fa*i már hiába fujta kicsit sem hatotta meg a medvét) de valami mégis kell, és gondolom a porlasztós a jó.
Engem egyszer egy üdülő területen akart megtámadni 2 eb, ugattak de keritésen belül voltak, így mentem tovább /ott épp gyalog mentem/, hátrébb lecsukva a bringát, néztem egyet mikor láttam hogy bujnak ki a kerités alatt és egyenest nekem. "összeraktam magam" de végig higadt próbáltam maradni, rájuk nem nézni, mintha ott sem lennének, szépen átmentem az út másik oldalára le is róla..ugyan olyan tempóban, közben figyeltem a szemem sarkából végig őket, hála isten megálltak. Vissza fele már bottal mentem, más út nem volt sajnos. Annyi hogy teljesen átmentem a tul oldalra, ekkor már csak figyeltek. nem volt kellemes érzés.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz ggg666 #223317 üzenetére
durva.
na ezért nem szeretk én menni járdán keritések mellett , a frászt hozzák az emberre mikor gyanutlanul mész és támad. a Tied a rosszabb eset
Megkérdem bár..:
nem tudja valaki hogy lehet a Garmin ban ODO (odometer) beállítani (azt olvastam mint ilyen, nincs benne....) van valakinek info hogy mégis megoldható e. valahogy[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #223319 üzenetére
Gps-ekben nincs odo, stravan tudod megnézni, vagy connecten. Auto pause szerintem minden garminban van, kérdés, hogy mennyire érzékeny. A haverom 520-asa nagyon meredek emelkedőn, 4km/h alatt leáll, ezért terepen nem használ auto pauset. Nekem touring plus van, ha megmozdítom a kormányt, azonnal felébred. Mondjuk ha aszfaltozol mindegy, mert sehol nem fogsz 4-5km/h alatt mászni.
Kutyák: ko fog a legjobb, de ha nincs, a perfecta is okés. Nekem van tw-801 mini sokkoló is, pici és hangos, de nem minden kutya fél a hangjától, kb. 90%-uk ellen hatásos. Előnye, hogy megelőzöd a támadást, hátránya, hogy ha nem fél a hangjától, kelleni fog a spray...Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
arcitec
addikt
válasz fulton #223319 üzenetére
ODO -ra kell egy kis óra ami szinte csak azt méri.(kezdetektől kellett volna. )
Létezik többféle térkép amik jók is, jobbak.[Komoot] fizetős, de csak egyszeri díjas és van, hogy akciós. [BRouter] ingyenes, van hogy ezzel tervezek, korrigálok és megy a conncet-re.
Persze mind ki kell ismerni.
Pszihonaranc:
Az még bőven elmegy(szerintem), de egy karbantartás(tisztítás, kenés az bőven ráfér).[ Szerkesztve ]
-
válasz fulton #223319 üzenetére
Az app rögzít mindent, ha elindítod a rögzítést. Természetesen az összes megtett km-t is.
jjeahh: Autostopnál beállíthatod, hogy milyen értéknél aktiválódjon. Nekem asszem 5 kmph-n van, hogy ha tolom, ne mérjen, de 0-t is be lehet állítani, akkor tényleg csak akkor áll le, ha megállsz. Van egyébként benne egy 1-2 mp-es késlekedés, gondolom a mintavétel gyakoriságából adódóan. Ez akkor zavaró, amikor rágurulsz a pirosra, pont megállsz, mire vált, te elindulsz, az óra meg pont leáll, majd pár mp után újraindul.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz parandroid #223323 üzenetére
Oké tehát apból meg tudom nézni, De ha jól értem alapból nincs az órán (ott nem).
Stravan en csak 1 evre visszamenőleg tudom megnézni. a statisztikát.... hiába van korábbról is.
Még ami most eszembe jut a GPS beállításnál simán GPS en hagytátok vagy rákapcsoltátok A galileo ...rásegitést?[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #223323 üzenetére
A haverom emlékeim szerint azt mondta, hogy 520-on nem lehet, vagy nem lehet 4km/h alatti értékre beállítani.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
arcitec
addikt
válasz fulton #223324 üzenetére
Nem tudod megnézni. Az app csak azt méri amire elindítod. Ha nem indítod el akkor nyilván azt nem méri .. Jómagam nem minden km-re használom az appot. Meg egyébként is csak a megtett kört számolja nem összegez. De egy kicsike erre a célra szolgáló óra ha bekapcsoltad onnantól minden mozgást rögzít. A Garmin nem rögzít ODO-t.
Ne csináld már ... merretekerjek?[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Pszihonaranc #223318 üzenetére
Ha meg kellene tippelnem élettartama első harmadában van a sor, a hajtómű talán felénél, vagy még ott sem.
#223311MPowerPH...helyes, gyere csak szégyenkezzenek a helyiek, hogy egy mecseki is eljön ők meg nem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Talala #223334 üzenetére
Cube, jobb a felszereltsége. A Boardman egyetlen előnye talán az 1x hajtás (nincs elöl váltó), de ez is csak terepen előny és talán ott sem igazán, mivel terepre legalább egy 5100-as szett nem ártana, a 10 sebességes Deore szett szerintem inkább 1x Alivio .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Talala #223334 üzenetére
Egy szavazat innen is a kockára...az a Boardman amolyan Intersport, Hervis stb. szintű kerékpármárka.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz fulton #223114 üzenetére
"Hát siralmas a látottak, néztem szakaszokat, csaj!! és 30-40 el repeszt...ahol én 24-28 al. Hát ez hogy? mostmár tényleg úgy teszek ennyit számít a kerékpár sulya (jó meg hogy fekszik me országútival tolja)? (mert csak az meg a gumi és nyomása) meg ha hozzáveszem hogy a nő valszeg fel a a sulyomnak majdnem.
De pasik is, 40-50 el?? mi *** az is igaz hogy 140-160 pulzus mellett... ami nálam azért elmarad jócskán (de szerintem ez is ember függő, mert pl simán lehet hogy nekem a "130 olyan mint másnak a 150".
----trekking után outival kezdtem idén az országutizást, -6kg-ot jelent a difi, de nem az hozta meg a jobb eredményeket. nem azért megy gyorsabban mert fekszik,(síkon meg asztán nem igazán lesz különbség a súly miatt sebességben) vagy mert könnyebb,nyilván százalékokat hoz a súly,az aeroság, de a forma javulás ami igazán tud hozni már rövid idő alatt is, nyilván van egy plafon amikortól már lassabb a javulás aztán nemsokára minimálisr csökken a javulás mértéke, de addig ígyis úgyis gyors a fejlődés ha megvan a kellő edzésmód.az elején nehezebb géppel is meglesz a folyamatos javulás
de szerintem megtévesztő az átlag, nem mindegy hogy versenyen, vagy akár párba,3an,stb. mennek azon a körön, (van olyan ismerősőm akinél sose mutatja a strava hogy csoportba tekerne mert egy bizonyos szakaszon csatlakozik néhány emberhez aztán ott megy is 35 el aztán egyedül 29 el folytatja,a straváján meg te nem látod hogy bizonyos szakaszon nem egyedül ment hanem bolyba vagy mások mögött) akkor van aki azt is nézi hogy van szél arra megy, vagy pl békés megyében hiába nagy a sík, ott sokat fúj,ott már nem mindegy hogy kört nyomsz,oda visszát, vagy valami más alakzatot.
meg aztán a dombok is le tudják szedni ugye a teljesítményt,szerintem azt ugyanogy szokni kell más a szögterhelés, sok domb és jön akkor dombon is a sebesség.
de hátszél is nagyon sokat rátesz, a kulturáltabbak,(van egy két ilyen magyar komos azért) ha hátszeles KOM-ot ér el, a ridejába beleírja hoggy hátszeles,vagy valami ilyesmi hogy lássad nem feltétlen 20% gyorsabb a másodiknál csak mondjuk jött hátulról egy tornádó ami vitte szépen
ha magadhoz képest nézed csak a fejlődést szerintem az a legjobb,az motivál,ill látod hogy ha nincs fejlődés valami nincs rendben.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Gaben92
őstag
válasz Talala #223334 üzenetére
Innen is egy a Cube-ra. Ha esetleg fontos/jó lenne a nagyobb villaút és amiatt nézegeted a másikat, az újabb Recon Silverek útja kitolható egészen 150mm-ig, de ez még egy régebbi non-boost szóval ne vedd kézpénznek. Utána kellene nézni meddig konfigolható.
Egy one-by átalakítást is elég olcsón meg tudsz úszni később ha terveznéd.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Talala
senior tag
válasz jjeahh #223335 üzenetére
Köszi (Hasaggymeg, Gaben92 nektek is a megerősítést). Simán a boardman mellett döntöttem volna, mégis csak újabb.
Tudom, hogy képről nehéz megmondani, de ez az lánckerék mennyire számít kopottnak?
a hátsó sor nekem bőven jónak tűnik, arról nem is dobok be képet.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #223337 üzenetére
Mtb-vel is lehet menni 30 fölötti átlagot dombon is, ha még sokáig lesz esős idő és nem tudok terepezni, ezt be is bizonyítom .
Más: közben én is megszerettem a hátul zsebes mezeket, pontosabban eddig is szerettem, csak idegesített, hogy kisebb bunny, ugrabugra közben a nyakamban landolt a zsebek tartalma. Mostmár így 7 mez után rájöttem, hogy nagyon számít a szabás és a derekán lévő gumi feszessége, talán ezek fontosabbak ilyen szempontból annál, hogy mennyire szűk maga a mez. Ha a zsebek viszonylag lent vannak és a derekában gyenge a gumi, vagy nincs, akkor terepen állandóan attól kell tartanom, hogy egy akadály átugrása közben elhagyok valamit. Két példa mire gondolok: vacak szabás, lent van a zseb vs jó szabás fent van a zseb. Az sem árt, ha a zsebek tetején is van gumi, de nem kötelező. Persze ahány ember annyiféle igény . Plusz minél nehezebbek a zsebekben lévő cuccok, annál kevésbé tolerálja az ugrabugrát, ezért nem szeretem a multitoolt ott hordani.
#223340 Talala: nem tudom megmondani, de 16 euro egy tányér rá, ezen ne múljon
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
d3tox1c
senior tag
Komoot appon belul ugy emlékszem hogy van olyan beallitas, hogy tervezzen utvonalat.
Legrovidebb utvonal, legkonnyebb utvonal, leggyorsabb, stb.
Es nem talalom sehol.
Vagy rosszul emlékszem, és nincs ilyen opció? -
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #223321 üzenetére
De van. Legalábbis Brytonnál meg lehet adni a computerben is meg az Active alkalmazásban is. Én is megadtam, amikor hajtást cseréltem. Garminnal nincs tapasztalatom, de úgy rémlik a Giant és az iGPSport is tudja.
Talala: Kopott az a tányér, de lehet cserélni és kiváló indok egy alkura. A Cube nekem is jobban bejön, ismertebb is, kapni akár itthonról is hozzá alkatrészt. Mármint a Cube specifikus dolgokra gondolok. Nyilván Shimano alkatrész szinte bárhol van.
[ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Hasaggymeg #223332 üzenetére
Köszi szépen, ez elég megnyugtató
Amúgy azért kérdeztem, mert én (is) használt bringa vásárlás előtt állok, és találtam ezt a két szimpatikus, nagyon hasonló darabot:
Az egyik ez a fully (elméletileg 2011-es) [kép] [kép]
A másik ez a hardtail (elméletileg 2014-es) [kép]Tudom nem egészen ugyanaz a két kategória, de pont ugyanannyiért adják, és bár eddig hardtailt használtam, mindig is szerettem volna egy fullyt. De nem bármi áron. Mindig féltem (főleg használtak esetén) a teleszkóp/ rúgós tag szervizelésétől. (ahogy néztem annak a fox tagnak, ami rajta van kb. 38 ezer a szervizelése) Nem tudom, alaptalan a félelmem, vagy tényleg csúnyán mellé lehet nyúlni egy használt, 10 éves fullyval?
Hogyha összevetjük a kettőt kép alapján (de felszereltséget is tudok írni, ha érdekel valakit), kor alapján, állapot alapján, szerviz/ fenntartási költségek alapján szerintetek melyik lenne a jobb választás? (van olyan opció is, hogy kerüljem el messzire mindkettőt )Illetve mire tippeltek mennyibe kerülhetnek a bringák? (Vagy mi lenne jó ár értük)
Mindenkinek nagyon szívesen olvasom véleményét, tanácsát![ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #223337 üzenetére
Szerintem mindig a bicikli súlya a téma de a driver súlya fontosabb. Például én is 100+ kiló vagyok, de nem zsíros (sport), de sosem leszek olyan gyors, mint egy 60-70 kilós ember, főleg a nők könnyebbek. Hiába csökkenteném le a bicikli súlyát, akkor is hátránnyal indulok egy 20-30 kilóval könnyebb emberrel szemben. Annyit lehet segíteni, ami itt is téma szokott lenni, hogy le kell adni a felesleges zsírt. Megfelelő erőnlét mellett hatalmas előny a kisebb súly és a kisebb termet is. Majd minden sportban (kosárlabdán kívül) előny a 170-175 cm magasság. Sok sportoló ilyen apró. Még a testépítők között is (eleve jóval kevesebb izmot kell felpakolni).
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Talala #223340 üzenetére
Nem túlságosan, bár a festésből ítélve ütötték verték szegényt. ...még elmegy ez is jócskán, itt egy 26e kilométeres összehasonlításképp. AMint látod a kopással a fogak visszafelé kezdenek kopni amolyan cápauszony szerűre, ott kopva jobban ahol beleakadnak a lánc görgői...majd ha tovább hajtod végül kihegyesednek és olyan lesz mint egy körfűrész lap,eltűnnek a kis fennsíkok, tompaságok az egyes fogak tetejéről.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #223341 üzenetére
Én most ezt a zsebes nadrágot szeretném kipróbálni.
Kantáros combnadrág gravel kerékpározáshoz GRVL500 Cargo, feketehttps://barbieripnk.hu/