Új hozzászólás Aktív témák
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #8146 üzenetére
Ez is jó tartó!
Ami miatt a másik mellett maradtam, az az, hogy ha a 48V-hoz szükséges hosszat veszem alapul, akkor az kb 250mm(13-as távtartó hossza)+valamennyi, amit a zsugorfólia, csomagolàs felemészt (esetleg BMS), így 27cm-es tokba pont befér, és ha mákom van, akkor egy 4p pakk is befér a 7cm magasságba egy kis textil nyúlást belekalkulálva
(ill.nem 4p, hanem 2x2p, de végső soron az szinte ugyanakkora, csak 1 BMS méret különbség van köztük) -
mrrr74
aktív tag
válasz DigitXT #8160 üzenetére
Csak érdekességként:
A KRESZ értelmében a kerékpáros megengedett legnagyobb sebességei:
50 km/h lakott területen kívül, bukósisak használatával
40 km/h lakott területen kívül, bukósisak nélkül
40 km/h lakott területen az úttesten
30 km/h kerékpárúton
20 km/h gyalogos-kerékpáros zónában
10 km/h bárhol máshol (például járdán). Járdán abban az esetben közlekedhet kerékpáros, ha a mellette haladó út közlekedésre alkalmatlan.https://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #6394 üzenetére
Újabb dilemma következik nemsokára: az újabb gázkar, ami már kulcsos gyújtaskapcsolóval is rendelkezik, annak a bekötésével kapcsolatban kérdeznék.
A kijelző piros vezetékére kell kötni az erre a célra dedikált vezetéket a gazkarról? Tehát innentől fogva nem a vezérlőből (ecu) továbbítódik az áram a kijelző felé, hanem tulajdonképpen a gázkar feszültségmérésre használt vezetékezésén keresztül, a kulcsos megszakítás kioldásával lehet áram alá helyezni a kijelzőt?
Jólgondolom-e ezt?
Ebben a formában nincs szükség arra, hogy olyan relés megoldást használjak, mint amilyet Te is beépítettél, igaz? Ha minden jól megy, egy párhuzamosan közösített akkus megtáplálásról megy majd a roller, így nem lesz szükség a feszültségek mérésére külön-külön. A tiéd esetében a dupla feszültségmérés volt a relé beépítésének az oka, ha jól emlékszem.
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #8213 üzenetére
Maga az első lámpa kiégése azért gáz, mert nem látok sehol sem alkatrészt hozzá magában. Persze kijelzővel együtt már igen de azt nyilván nem venném meg egy pár led kiégése miatt.
Valószínűleg hasznosabb valami más fényforrás mellé egyébként is, ahogyan mondtad, gondolkodom a megoldáson
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #7863 üzenetére
Kipróbáltam a nagy akkut 30+20A vezérlőkkel. Nem veszi fel az 50A-t indulásnál
se, valószínűleg azért, mert elforog az első kerék. De közel 47A azért megvan,
ami a feszültségesést is nézve 2kW fölötti teljesítmény: van benne menni akarás.
5% emelkedőn végig 32-35 körül hasít, bőven elegendő kraft. Kicsit félek is, hogy
legközelebb mi fog eltörni (mondjuk leszakad a rohadt nehéz akku a kormányról).
De addig is: örömbódogság, valószínűleg kimegy a világból, majd letesztelem.
(Nehogymár ne tudjak 30 km távot menni, ha éppen úgy hozza a szükség.) -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #8236 üzenetére
Nem 14.5 perc volt 10.5 km (nem mentem 40 km/h átlagot). Csak ennyi volt
a mért idő, amíg volt fogyasztás: amikor gáz nélkül gurulok, akkor áll az óra.
A teljes út 36 perc volt, ennek nagyjából a felében folyt áram a motorokba.
A többi az gurulás/fékezés, vagy éppen álldogálás a piros lámpáknál.[ Szerkesztve ]
-
sagesz93
addikt
válasz DigitXT #8239 üzenetére
áhh, nem akarom én ezt piszkálgatni, örülök, hogy ennyit megy gyárilag, mentem xiaomi pro2-vel 25-el ugyanezen a töltésen, hát fájdalmas volt látni amikor haverom az én rolleremmel ment el mellettem és mennyivel jobban haladt már 32-33al is a 25helyett. (emiatt jó álmodozni az 50ről ) majd 2-3 év múlva tán veszek valami komolyabbat.
-
Logitech
aktív tag
válasz DigitXT #8244 üzenetére
Firmware-t is adnak hozzá, amivel kiküszöbölik ezt a töltés hibát, menet közbeni töltés van kikapcsolva ha jól emlékszem.
Amikor keresgéltem akkut, olyanokat találtam, amin 2 csatlakozó is van, egyik az XT60, másik meg a töltőnek a csatlakozója. Azoknál pl hogy működik? Nem lehetne a roller beépített töltőjével tölteni, mindig külön kell?
Én már lennék is az első vásárlód, ha egy ilyen pakkot összeraksz, amivel majdnem megduplázom a hatótávot -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #8236 üzenetére
Hazafelé 12 km után lőttem fotót, addigra már 12.39Ah volt a fogyasztás.
Érdekesség, hogy ez nagyjából 50% töltöttséget jelent, s pont 48V-on volt.Viharos szél volt, rendesen megfogott, amikor szembe fújt. Kis eső, stb.
És akkor emelkedő: dolgozott rendesen, végig 11A-t vett fel az első motor,
ennek korlátja a gyári vezérlő, 20+30A-rel gyorsabb lett volna, nem kicsit...De hát ez van, ha az ember elfüstöli, aztán benne marad vmi hiba...
13.98Ah volt a vége, szóval az utolsó, 1.5 km emelkedő kivesz jó 1.6 Ah-t.
És mivel már félig lemerült, messze nem volt olyan gyors, mint tegnap...
Persze kettős oka van, a terhelt 44.5V mellett az alacsonyabb áramkorlát.Gondolkodom, hogy poénból bedobok egy 45A vezérlőt hátra, mint FID, de
valószínűleg napi használatra nem igazán lenne értelme: az akku az bírná.
(A motor már lehet, hogy nem, mert hosszú távon nagyon felmelegedne...)Szerk: összesen 660Wh munkát végzett az akku. Névleg 1152Wh. Még egy
ilyen kört tehát nem bírna végig, nem 60 km hatótáv. Főleg, ha "hegyet" kell
mászni. De azért 50 km környéke megvan. Több akku nekem nem is kell.27 km: 24.4Wh/km átlagosan. Elméletileg 47 km. Gyakorlatban meglátom.
Szerk: az emelkedő 45V-tal számolva közel az átlag dupláját jelenti...[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #8252 üzenetére
"11A-t vett fel az első motor,
ennek korlátja a gyári vezérlő, 20+30A-rel gyorsabb lett volna, nem kicsit..."
csigának érezted?Amúgy az 50km környéki hatótáv korrekt szerintem. Ha tudna 60-at menni, akkor is a felénél rátöltene az ember, hogy "úgy húzzon" a roller, ahogy full akkuval tud
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #8254 üzenetére
Azért a teljes töltöttség erősen odaver neki! Persze az tuningolt vezérlőkkel volt. De azért, ahogyan Te is montad, sokat számít a töltöttségi szint.
Én töltő gyanánt egy ilyen 3A-esre ruhaztam be: 16.22 dollár volt, mikor én rendeltem, kiszállítással együtt. most ha jól láttam, 1 dodót felment az ára. Egyébként gyorsan megérkezett
Örülök, hogy edsig úgy néz ki, jól szuperál a géped. Többek közt azért is, mert hasonló átalakítást tervezek én is
-
csokaym
csendes tag
-
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #8271 üzenetére
Ez igy van. Nekem nem is kene, hogy gyorsabb legyen a roller, max 35-ig meg jo lenne, de ott is a biciklisek miatt, hogy ne legyen annyi elozes. Viszont a gyorsulas es az emelkedon a sebesseg gyengusz. Majd meg fogom motorozni a hatso kereket.
UI: Nem tudod megmondani, hogy a kugoo kormanytengelyen levo egymasnak feszitett nyolclapfeju anyak hany mmesek? Bizonytalan vagyok, hogy 35 vagy 36.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #8330 üzenetére
Szolgálati közlemény: kicsit nagy, első sárhányó beleér. Dupla motor
esetén meg a hátsó villa is megfogja. Nem plug and play, na.
Szerk: a fenti képen olyan, mintha hozzáérne a villához... Majdnem...
Egy extra hézagoló alátétet használtam, végülis kiadta. Cipőkanállal.
Aki nem akar ennyit szívni, maradjon inkább a 200x50-nél, az a tuti...Szerk: menetpróba majd hétvégén, ha épp nem szakad az eső.
[ Szerkesztve ]
-
laskr99
addikt
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #8335 üzenetére
A gumi kerülete egy érdekes kérdés - vajon nagyobb lesz a végsebessége attól, hogy nagyobb a küldő kerület? Végső soron a kerületi sebessége egy nagyob kör kerületén lévő pontnak több, mint egy kisebb kör kerületén lévőnek azonos RPM-en. Így lehet, hogy nyersz pár km/h-t végsebességben, ha jól gondolom. (Bár ez lehet, hogy csak a terheletlen állapotban igaz, terhelve pedig máshol lesz az "egyensúlyi végfordulatszáma")
A hátsó nagy vezérlő mit adott le max kb, azt esetleg mérted külön? Kíváncsi vagyok, hogy ugyan hol lesz hajlandó a 40A-t kilökni.
Illetve hogy hol kezd el "húzni", tehát mekkora sebességtől kezd el tömegesebb áramot leadni. Mivel ez egy e-bike vezérlő, nem egy ördögtől való dolog, hogy nem 0-ból indít, mint az állat - egy akkora kerületű kereket kell sebességre hoznia, ami egy rendes kerékpárhoz tartozik, az pedig terhelve egészen biztos nem pörög egyből. Így a karakterisztikája is biztosan máshogy van kialakítva. -
B-L-A-C-K
titán
válasz DigitXT #8378 üzenetére
Majd lemérem egyszer, én is kíváncsi vagyok rá, elvileg a lakatfogós multiméterrel kilehet mérni.
Az off részhez, az még akkor más terv volt, oda valós aksiból kimenő 2x150/200A ment volna, más vezérlővel, ami kitudta volna használni a maximális bms teljesítményét.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #8394 üzenetére
Mondjuk ezzel a muanyag boritassal becsapos merni. Kivancsi lennek, hogy alatta mennyivel melegebb a motor.
Szerintem azert hidegebb az elso, mert nem nyomatekmegosztas van, hanem fordulatszam szabalyozas(es aram korlatozas, ha nem eri el), igy nem egyenletesen oszlik meg. Ehhez kene egy extra mikrovezerlo valamelyik vezerlo ele, hogy a parancsokat modositsa
Szemre nem tudom megmondani en se a fenykeprol, hogy mekkora kereszmetszetu vagy atmeroju.
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #8379 üzenetére
Most csekkoltam, a Futurer-ben van e-twow hátsó rugós tag ~12k-ért. Linkelem az alkatrész listájukat (most találtam a neten).
[link] https://www.futurer.hu/custom/futurer/image/data/Arculat/Alkatr%C3%A9sz%20%C3%A1rlista%20-%202020.11.12-t%C5%91l.pdf
A hátsó villa (ugyan nem egy kifűrészelt) de csak 9.9k, az a 65k pedig érte valószínűleg egy nullás elírás. Legalábbis remélem
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Robotporszívók
- Formula-1
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nyaralás topik
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- LEGO klub
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs