Új hozzászólás Aktív témák
-
Test Elek
újonc
Hajrá NACS! <3
-
Test Elek
újonc
Nagyon jó látni, hogy így elfogadták a Tesla csatlakozót.
-
Kinder
senior tag
Mercedes is.
-
SindaNarmo
tag
-
vicze
félisten
Mielőtt további nagy bejelentéseken lepődnének meg egyesek, mindenki aki a ChargeX Consortium tagja be fogja jelenteni az NACS Észak-Amerikai bevezetését 2025-ben. Tehát BMW, Stellantis, Toyota, stb. A legtöbb töltőhálózat is része a konzorciumnak.
Továbbiakban SEA szabvány lesz az NACS, mint írtam a Tesla átadja nekik.
-
Kinder
senior tag
A Volkswagen is. ( és így a Porsche/Audi/Seat/Skoda )
Én úgy gondolom, mostmár nem elindult a lavina, hanem tarol. -
vicze
félisten
"In November 2022, Tesla renamed its previously proprietary charging connector to "North American Charging Standard" (NACS) and opened the standard to make the specs available to other EV manufacturers.".
Az NACS jelenleg egy nyílt szabvány és a Tesla elengedte, SAE 2025-ig fogja teljeskörűen szabványosítani ezt Június elején jelentették be, ezért vannak most ezek a történések.
-
bteebi
veterán
válasz
E.Kaufmann #138 üzenetére
Az iparágnak nem tudom, de a Teslának mindenképp. Ettől függetlenül én örülök az egységesítésnek, és minden bizonnyal a megvalósítás ezen módja (Tesla = "szabvány") volt a leginkább logikus lépés.
-
-
Kinder
senior tag
Június 27-én jelentette be a Volvo ( ezt írtam a #135-ben ) , a Geely prémium svéd márkája, hogy Észak-Amerikában ők is a Tesla által bevezetett NACS csatlakozóra váltanak, és alig két nappal később, most az unokatestvér Polestar is hasonló sajtóközleményt adott ki.
-
Kinder
senior tag
A Volkswagen tulajdonában lévő Electrify America töltőhálózat sajtóközleményben jelentette be, hogy 2025-ig felszereli töltőoszlopait a Tesla NACS csatlakozóival is.
-
Kinder
senior tag
Már a Volvo is átállt.
-
vicze
félisten
"Az is egy vicc, hogy 2023-ban nincs megszabva az autógyártók számára, hogy ha valaki az EU területén akar autót eladni akkor kizárólag egyféle szabványosított töltőcsatlakozóval árulhatja az autóit. "
WTF?Meg van szabva...
A teljes elmebaj máshol van..
-
bteebi
veterán
"mert az emberek megbízható régebbi használt autókat vesznek"
...vagy legalábbis régebbi, és mindenképp sokkal olcsóbb. Viszont a levetett prémiumnak nagy hype-ja van keletebbre (nálunk is), míg nyugaton simán elmászkálnak gagyibb, de ÚJ autókban is az emberek. És amúgy igazuk van.
-
-
8th
addikt
Az is egy vicc, hogy 2023-ban nincs megszabva az autógyártók számára, hogy ha valaki az EU területén akar autót eladni akkor kizárólag egyféle szabványosított töltőcsatlakozóval árulhatja az autóit. A töltőhálózatokat telepítő és üzemeltető cégekre ugyanez érvényes kéne legyen már régesrég ehelyett mindenki nyomja a saját szarját, természetesen a környezetvédelem jegyében... A döntéshozó bürokrata uraknak és hölgyeknek biztos nincs idejük ilyen piszlicsáré dolgokkal foglalkozni olyan horderejű ügyek mellett, hogy nekem férfiként jogom lehessen gyermeket szülni. Teljes elmebaj.
-
btprg
senior tag
Ez már egy szint, amikor valaki ennyire párhuzamos "valóságban" él
A szegényebb piacon pont leszarják, hogy az átlagnak elérhetetlen csillió forintos új autók egymáshoz képest mennyivel olcsóbbak vagy drágábbak, mert az emberek megbízható régebbi használt autókat vesznek, amibe a "méregdrága fosszilist" 10 évig tankolva is milliókkal kevesebből kijönnek, mint amennyi az elektromosnak csak a vételára lenne.
Ha meg valaki nem kertes házban lakik, akkor amúgy is kb. használhatatlanul macerás az egész még akkor is ha nem vagy szegény, az olcsótól meg rohadt messze van még az üzemeltetés is.
-
bteebi
veterán
A lítiumtól IS drága az akkumulátor, de nem csak lítium van benne. Meg amíg eljutsz addig, hogy legyen működő lítiumos akkumulátorod, az se olcsó. Egy autó piaci ára nyilván nem a beker. költsége, új(abb) fejlesztéseknél meg pláne nem.
Bár nem szorosan kapcsolódik, de tegyük hozzá, hogy az elektromos autók még mindig eléggé újak, és sok esetben nem csak annyival térnek el egy "hagyományos", belső égésű motoros autótól, hogy nem benyát kell beléjük tankolni (infotainment, biztonsági hülyeségek, szenzorok, önvezetés - és ezek mind felárasak; a fícsörök nem kis része persze ma már egy drágább "hagyományos" autóban is benne van).
#125: A legtöbb forrás szerint a csere 4-20 (más források szerint inkább 10-20) ezer dollárba (mai árfolyamon 1,35-3,38-6,76 millió Ft) kerül. Ebben ugye van munkadíj is, de az új autóba építésben is. És ugye akkor fixen új akkukat kapsz, cserénél nem biztos, ráadásul amikor kicserélik, akkor jó eséllyel leadod a te pakkodat (ami jobb esetben lehet olcsósító tényező), amiből ők aztán kilegózzák a jókat, amiket aztán felhasznál(hat)nak a következő cserekor. Nyilván az árak függnek a körülményektől és az akku kapacitásától is.
Szóval nem keveset dob egy új autó árán az akkumulátor (ha "csak" 10%-ot dobna, akkor is sok lenne). Ráadásul pl. a Tesla egy igen csak új, és még most is jócskán felfutó gyártó. 10-20 év múlva, pláne ha lesznek normálisabb, olcsóbb akkumulátorok (belső égésű motoros új autók viszont nem, vagy nem nagyon), és kevesebb fejlesztésre lesz szükség (mert pl. az FSD már évek óta megbízhatóan működni fog), akkor az elektromos autók fajlagosan olcsósodhatnak majd - azzal együtt is, hogy az autók (is) amúgy folyamatosan drágulnak sajnos.
-
bteebi
veterán
Véleményem szerint ez ettől érdemben bonyolultabb. Egy lítium akksi egyáltaláb nem csak lítiumból áll, az csak az összköltség egy része - bár talán nem a töredéke.
Meg ugye nem csak drágáBB a lítium, mint a nátrium, hanem ritkább is (nyilván azért is drágább tőle), csak ha majd gyakorlatilag elfogy, mert minden akkumulátorba az kell, akkor majd még drágább lesz. Az meg egy másik fontos kérdés, hogy az egyéb komponensek, pl. elektrolitok mennyire (nem) drágák/mérgezőek/hozzáférhetőek.
Az viszont jogos, hogy elektromos autó <> akkumulátor. Egy Tesla elsősorban nem az akkuk miatt drága, bár az is benne van. Sok szempontból fejlettebb (volt), mint egy hasonló kategóriájú "hagyományos" autó, és a hype mellett nyilván ez is feláras volt.
-
-
bteebi
veterán
-
-
Noukoum
veterán
válasz
E.Kaufmann #110 üzenetére
Valakinek egy élet nem elég hogy felnőjön és megértse miért kerül valami annyiba amennyibe, mint látható.
-
Szerintem annak a jelenetnek sem az volt a végkövetkeztetése. Valamint ott se annyi volt az ára, volt hogy olcsóbb volt, csak kapni nem lehetett.
De ha már feltétlen a cocilaizmust kell belekeverni
Ezek szerint csak itt vagy veterán, amúgy meg még fiatal vagy, ha neked erről ez jutott eszedbe. -
Noukoum
veterán
válasz
E.Kaufmann #107 üzenetére
Ez nem a szocializmus, ahol minden annyit ér amennyi anyag van benne....
-
Medocsabi
addikt
Hát pedig igaza van. Maga az áram olcsóbb,de maga az autó,és a saját otthoni infrastruktúra megteremtése a töltéshez drága. Kb az elektromos autó mellé egy használt benzines autó ára. És egy olyan befektetés (állami támogatás nélküli napelem pl), ami 15-20 év alatt terül meg, rossz befektetés, pláne egy elektromos gépjármű esetében.
-
Füleske
addikt
válasz
Medocsabi #96 üzenetére
"Simán lehetne ez a jövő, de nem lesz,ahhoz túl sok pénz van a fosszilis üzemanyagban."
Ez talán Oroszországra, Afrikára, Dél-Amerikára igaz, a jelenlegi állás szerint. Kína, EU, USA biztos nem, belátható időn belül. És úgy néz ki India sem. Szerintem mondjuk a többiek sem, csak nem 2050 - ben, hanem mondjuk 2100 - ban kell gondolkodni. -
-
Balu77
őstag
Érdekesség hogy Californiában "Bay Area" részen végeztek felmérést és e szerint csak 72,5%-a volt a töltőknek működőképes. Ezzel szemben 96 és 98%-ról szóltak a korábbi ígéretek. E szerint vannak még bőven gondok. Eredeti cikk, ha valakit érdekel angolul: [link]
-
válasz
Medocsabi #96 üzenetére
Most akkor szalmabáb harcolunk?
Az volt a nyíg, hogy nem egységes a csatlakozó. Dehogynem, Type2 (AC) és Combo 2 (DC)... utóbbiba belemegy előbbi, fordítva meg nem fog az autó DC-n tölteni, szóval ha belemegy, ha nem, akkor sem lehetne vele tölteni. Itt Európában ezekre térnek át a gyártó, és ezek megléte az elvárás az oszlopokon.
És mint mindenre, erre is megvannak a szabványok/családok, pl: IEC-61851 (töltési mód), IEC-62196 (csatlakozók)Ezzel nem akartam olyat sugallni, hogy Mo-n minden sarkon van Type2 töltő... de ahol van töltőoszlop, ott elég jó eséllyel van vagy Type2 (ha AC oszlop) vagy Combo 2 (ha DC oszlop). És ennyi.
-
Medocsabi
addikt
válasz
lionhearted #92 üzenetére
Jó lenne,ha így lenne, de még itthon is véges a Type2 nyilvános töltők száma,és a már üzembe helyezettek közül is sokszor sok rossz. Én örülnék a legjobban,ha nem így lenne,de így van. Ezért mondom mindig azt,hogy az elektromos autózás annak éri meg,aki otthon tudja tölteni,napelemről, minimális,vagy nulla költségért. Jelenleg legalábbis. Simán lehetne ez a jövő, de nem lesz,ahhoz túl sok pénz van a fosszilis üzemanyagban. Sajnos.
-
Medocsabi
addikt
válasz
NumberGuy #80 üzenetére
Almát a körtével? Míg az elektromos autók töltői kizárólag a csatlakozó felületekben különböznek,addig a dízel összetételében is más mint a benzin. Ráadásul előbbihez lehet utólag venni heroin áron adaptert,utóbbihoz nem,mert így próbálják hülyebiztosra csinálni. Persze csak próbálják.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Kristof93 #93 üzenetére
"már elmagyaráztad, hogy neked az elektromos autó kizárt dolog, teljesen lehetetlen, mivel nem tudsz vele olyan jól bizniszelni."
Hmm, tényleg? Mutasd már meg hol írtam akár csak hasonlót is.
"Nyilvánvaló, hogy nem használod ezeket a technológiákat,"
Teljesen nyilvánvaló hogy használtam őket, ráadásul tudom miről beszélek, ellenben veled.
"gyakorlatban ~4 autó támogatja"
Aham, persze
már év elején volt vagy 15, azóta folyamatosan nő a számuk.
"töltőt pedig úgysem fogsz találni."
Hja, csak az összes Ionity és Aral töltő, csak pár ezer van belőlük
"Rfid pedig megint ahány töltő annyi hálózat"
Vagy pedig van olyan kártyád, ami sok helyen működik.
-
válasz
#48584626 #91 üzenetére
Te már elmagyaráztad, hogy neked az elektromos autó kizárt dolog, teljesen lehetetlen, mivel nem tudsz vele olyan jól bizniszelni. Nyilvánvaló, hogy nem használod ezeket a technológiákat, fogalmad sincs miről beszélsz, csak mondod vissza amit láttál az interneten. De akkor miért akarod nekem bizonyítani, hogy másképp működik, amikor én minden nap használom? A gyakorlatban ~4 autó támogatja amit meg is lehet venni töltőt pedig úgysem fogsz találni.
Ez a kártyás hülyeség is - látszik, hogy nem használod. Bankkártya csak nagyon kevés helyen működik és ott is drága. Rfid pedig megint ahány töltő annyi hálózat, főleg erre felé.
-
-
#48584626
törölt tag
-
válasz
#48584626 #88 üzenetére
Nem ismeretlen, csak veled ellentétben a valóságban élek, itt pedig a plug and charge gyakorlatilag nem létezik. A nagy szabvány konzorciumnak túl nehéz volt a type2/ccs2 részévé tenni, túl el voltak foglalva megtervezni az usb3 Micro-b szellemi örökösét, hogy aztán kínozzanak vele.
Van egy pár autó és egy pár kisebb töltő hálózat ami támogatja, s ha akkora szerencséd van, hogy ez a kombináció összejön akkor néha működik is.
-
Nincs vele gondom, mert van erőm megbírkózni a kábellel/csatlakozóval. Sérült vállal/csuklóval elég problémás lenne. Nem egyszer kellett segítenem idősebb embernek.
Nem Tesla töltőnél pedig sok ilyen van, hogy megnyomod a gombot az állomáson, aztán futsz az autóhoz egyenesen tartani a kábelt, mert olyan rossz az a csatlakozó, hogy megszakad. Még a ccs2-t is jobban sikerült nekük csinálni.
A protokollról meg ne is beszéljünk. Ipari konzorcium, szabványt tákolnak, de ahány töltő, annyi app/rfid/kártya, egyik sem tud az autóval kommunikálni hihetetlen, hogy itt tartunk 2023-ban - nem csak bedugot és működik.
-
-
Megint itt van Shadowbull, hogy megmondja, rosszul fogod a kábelt.
Ritka hitvány szabvány a CCS, látszik, hogy valami bizottság tervezte. Nem egy ligában játszik a Teslával. Sajnos európában erről már lemondhatunk.Valahogy, furcsa módon normális töltő hálózatot is csak a Tesla tud telepíteni. Amióta megnyitottak párat más autóknak szinte csak azt használom európán át utazni. Nem romlik el, nem bugos, mindig van szabad hely, jóval olcsóbb...
-
válasz
NumberGuy #80 üzenetére
Azért az áram az áram, ne kelljen már nekünk azzal szórakozni, hogy mit hova.
Kommunikálja le egymással az autó meg az oszlop. Attól hogy valamivel copni kellett régen, nem ok, hogy meghagyományőrizzük
És igen, erős és hülye emberek voltak régen is, ahogy elcseszett töltőnyílások is. -
vicze
félisten
válasz
lionhearted #77 üzenetére
A töltők túlnyomó többségén szokott lenni AC töltő is pont ezért. De pl. saját plug-in-emen van DC töltő, arra jó kb. hogy ha befutok a Mekibe/egyéb szünet feltöltse az aksit és levigye a fogyasztást mikor messzebb megyek, de kb. ennyi. 99%-ban otthon van töltve.
Mivel pl. nekem még régebbi modell van igy szophatok a Chademoval, így jó lenne egy valósan egységes szabvány.
Na most a korábban felvetett, mi a baj a régiónként más töltő fejjel? Leginkább addig nem probléma, amíg geográfialag szomszédos országok azonos szabványt használnak. Pl. ugy hogy Kína egyedit csinált, amit senki más nem használ, már eleve probléma, de nagyon sok múltbéli példát lehetne hozni, mikor különböző szabályozások problémát okoztak. Nyilván nem a mindennapi életben, de országok közti forgalomban igen.
-
válasz
lionhearted #77 üzenetére
Ha szabványos lessz a töltőcsati akkor a gyártók is arra fognak ráálni s csók,,, vagy csinálnak adaptert
Nem fognak olyan kocsit venni amit nem lehet minden sarkon tölteni.... -
-
-
#48584626
törölt tag
válasz
Medocsabi #70 üzenetére
figyi, össze -vissza hadoválsz, kevered a töltőket a csatlakozókkal, CCS töltőt emlegetsz, és így tovább.
A CCS az nem töltő, hanem egy csatlakozószabvány. A csatlakozója Európában a CCS2 vagy Combo2, ami egy Typ2 csatlakozó kiegészítve alul két DC pinnel.
Egy ilyen csatlakozóval szerelt autót természetesen tudsz tölteni Typ2 és Combo2 csatlakozós kábellel is, mindkettő belemegy.
-
-
Medocsabi
addikt
válasz
#48584626 #67 üzenetére
Aha,ok. Akkor engedd meg,hogy a témában amiben annyira otthon vagy (janem), kicsit helyreigazítsalak. Van ugyanis több töltő csatlakozó,például Type2,CCS,CHAdeMO... ráadásul a nyilvános töltők vagy egyik,vagy másik csatlakozóval szereltek,elenyésző mennyiségben előfordul, hogy van mindegyik (kb 40-ből 1). Erre írtam,hogy, kellene egységes csatlakozó, de persze te jobban tudod. Annyira,hogy fogalmad sincs amúgy a csatlakozókról sem,és hogy azok nem kompatibilisek egymással (Type2-t NEM tudsz CCS bemenetben tölteni). De sebaj, azért irjad nyugodtan mély meggyőződéssel azt,amit te tudni vélsz valamiről,amiről fogalmad sincs
-
Szerintem azért kell szabványtöltő ,hogy minden cuccot lehessen 1 töltőcsatiról használni... ha mostani benzinkút rendszer is furán nézne ki ha 8 gyártóhoz kellene külön töltőoszlopot tartani ,mert más a tanknyílás...
Igy meg egyszerű 1-2 + elektromos töltő állomás... ezen felül a 1/2 óra szünetben meg shoppingol kicsit ... tiszta haszon -
Igazad van. DE
Kezd alakulni egy közös iparági "összefogás" és egyre jobban az látszik, hogy a töltés lesz a kritikus pont az elterjedésben, mert 300km hatótávval már lehetne élni és azt talán nátriummal is el lehet érni (ami úgy tűnik az egyetlen valóban hamar bevezethető és ólcsóbb alternatívája a lítiumnak), de ha nem tölthetsz bárhol bármit, az nagyobb érvágás.
Ami kritikus lehet még, a mobilappok és a fizetési rendszer. A Teslának biztos jól jön, de nem fogja tudni lenyomni az összes konkurenciát töltőkben sem és nem is akarhatja, mert vannak trösztellenes törvények. Az is elég, ha ők fújják a passzátszelet, ahogy a Microsoft is kisegítette az Apple-t, vagy az intel se hagyhatja, hogy teljesen behalljon az AMD, igaz a fagyi visszanyalt mindkét esetben
-
-
bteebi
veterán
Ennek a hírnek egy szempontból van jelentősége: pénz, pénz és pénz. Már persze Elonnak.
-
btprg
senior tag
Már csak az kéne, hogy egységesen valami olyan fizetési rendszer legyen, ami mindenféle app-os baromkodás nélkül használható. Mint az automata benzinkút: beírod hogy hány kWh-t szeretnél, lezárolja a számládon, tölt, ha megtelik hamarabb akkor sztornó és a pontos összeget levon.
-
vicze
félisten
Elnézést igazad van.
Az össze support oldaluk 11kW-t ír.
UK
HU
US másik US site is.Amúgy nem tudom a feltételeket, de 400V-t be lehet otthonra köttetni, mármint bárminemű cég nélkül?
-
#48584626
törölt tag
-
Medocsabi
addikt
válasz
#48584626 #52 üzenetére
Oké,kiszálltam a beszélgetésből,legyen neked igazad,a hibrideken minek CCS,miert azokat nem töltöm DC-n.... Nem.b@zmeg,nem töltöm,mert nem tudom. És milyen jó lenne,ha tudnám,ha egységes lenne a töltő csatlakozó. Most ezt vagy nem érted, és hülye vagy,vagy kötekedsz
Átalakítót lehet venni igen, 200k-ért,de mennyivel egyszerűbb lenne, ha minden töltő egyforma lenne. Az,hogy ez neked fáj,a te bajod. Majd ha lesz saját tapasztalatod, és nem különböző cikkek cikkeinek a hozzászólásaiból próbálsz okos lenni,akkor térjünk erre vissza
-
Medocsabi
addikt
válasz
#48584626 #29 üzenetére
Oké,akkor te jobban tudod,hogy az idén gyártott null kilométeres Hibrid Octaviák is pl mind Type2-es csatlakozóval jönnek. És ez csak 1 példa. De mondd csak,te milyen elektromos autót használtál,meddig,és hol töltötted? Mert az írásaid nagy része abszolút szubjektív harmadkézből származó feltételezések, nulla saját tapasztalattal.
-
vicze
félisten
válasz
Fritz Teufel #39 üzenetére
Az nem zavar, hogy direkt a legnagyobb csatlakozók vannak odarajzolva? Mint linkeltem a Tesla saját CCS2-je jelentősen kisebb.
Mint írtam a csatlakozó típusa továbbra is lényegtelen. Az US-ben van épp egy elég erős lobbi a NACS-ért nem teszi jobbá vagy rosszabbá a többinél.
-
SindaNarmo
tag
válasz
Fritz Teufel #46 üzenetére
Hogy jön az ide hogy milyen média, nem értem az összefügést.
Csak vicces volt olvasni, ahogy fogalmaz.
Nem szó szerinti idézet: "Hidd el ez a fejlettebb technológia meg a 2/3-da az autóknak ezt használja, Meg hát fejlettebb. Semmit nem tud amit a többi ne tudna, de hát fejlettebb. Meg hát na, Tesla"
Kb nekem ez jött le a cikkből a fogalmazás alapján.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Fritz Teufel #46 üzenetére
Volt már a kezedben CCS? Mert én azt mondom hogy tökmindegy.
-
Fritz Teufel
addikt
válasz
#48584626 #44 üzenetére
Így van! North American Charging Standard
Az első képen középen van a NACS amit a jenki Teslák használnak, jobbra az európai és Rest töltőfej.
Akárhogy is nézem, csak a NACS tűnik praktikusabban már csak a méretéből adódóan (nem számolva a technikai parméterekkel). Mégsem egy kannát kell dugdosni majdnem naponta.
SindaNarmo: azt ugye megvan, hogy a Forbs az éppen libsi média, én linkeltem. Ennek ellenére nem esik le mi itt a térítés, még ha akarattal csinálom is
-
SindaNarmo
tag
válasz
Fritz Teufel #39 üzenetére
Ha példát akartál hozni hogy milyen amikor valaki téríteni akar, akkor jó példa.
-
#48584626
törölt tag
Mondom még 1x: Európában CCS2 csatlakozó van a Teslákban.
Csak az utolsó facelift előtti Model S és X volt Tesla-csatlakozóval szerelve Európában, de az újak már abból sem.
A régebbi S/X tulajok például nem is tudnak direktben tölteni a Tesla saját Supercharger-én sem, mert azokon is csak CCS fej van. Adaptert kell nekik használni.
-
Ribi
nagyúr
Ahh.
Lehet azért, mert az EUs tekla csatlakozó nem is így néz ki, hanem abban több a pin
Persze jöhet a kérdés, hogy hogy varázsolna ki amcsiknál 32A-ből 11.5kW-otHmm, itt a táblázatban megint 11kWot írnak. Mi a tsöcs. Bar gondolom csak bénák...
-
Ribi
nagyúr
A Wall Connector Specs részen legalul.
-
Fritz Teufel
addikt
A szöveged alapján neked elég lesz a képeket nézegetni, a szöveg magasabb szint ;-) Propaganda mi? Még ha tudnád mit jelent!
-
-
válasz
Fritz Teufel #5 üzenetére
Na igen, az alsókról már inkább az jut eszembe, amikor az akkor még 380-ra rádugtuk a kukoricadarálót, pedig az is kecsesebb volt, mint a lenti kettő.
-
vicze
félisten
"Wall Connector"
A Teslákban nincs AC/DC inverter ez a fali dugós kábelben van. Tehát az autó maga mindig DC-t kap. Tehát a fali dugó megoldja a 3 fázist nyilván. Teslákon nincs is külön AC plug, kivéve Kínában, ott valószínűleg raknak bele invertert(???).
Mielőtt, van benne inverter, de az a 12V-s rendszernek van és nem az aksitöltéshez.
-
vicze
félisten
válasz
Fritz Teufel #5 üzenetére
Hm, esetleg a képek direkt manipulálnak és próbálsz propagandát terjeszteni?
Tesla jelenleg 5 különböző csatlakozót használ világszerte, az NACS csak egy a sokból.
A gyakorlatban pedig lényegtelen, hogy melyik legyen szabvány, csak legyen 1, de nem lesz. Jelenleg úgy néz ki, hogy sajnos régiónként más lesz a csatlakozó.
-
Medocsabi
addikt
-
#48584626
törölt tag
válasz
Medocsabi #23 üzenetére
Nade van egységes csatlakozó szabvány (valódi szabvány) az USAban meg Európában is, úgy hívják hogy CCS.
Igaz, a kettő nem egyforma, az USAban a CCS1 formátum van, Európában meg a CCS2.Az EUban ez kvázi kötelező. Az USAban nincs kötelezővé téve.
Ezért a Tesla az USAban a SuC hálózatán meghagyta a NACS-t, Európában a Tesla is mindenhol CCS2-t használ.
-
Ott, hogy "The maximum power rating for the Wall Connector is 22 kW or 32A at 400V AC three-phase power."
Bár én szigorlatoztam ilyen elektromossági dolgokból, de most így hirtelen nem mernék komolyabban tippelni arra, hogy mit csinálnak, de valahogy összeeresztik a három fázist. -
Medocsabi
addikt
válasz
#48584626 #11 üzenetére
Azt ezért tudod,hogy ez nem úgy megy,hogy megnyomnak egy gombot a Tesla gyárban,hogy holnaptól akkor más töltő lesz? Attól függetlenül, hogy maga a Tesla,és Musk számomra teljesen olyan,mint a mobil piacon az Apple,egy egységesített töltő csatlakozó csak pozitív változás lehet a usernek. Most azt,hogy ki jár vele anyagilag jobban,hagyjuk,szimplán a user oldalról ez tok jó lenne. Annál is inkább,mert jelenleg a plug-in type 2 csatik a hibrid autók esetében 3-4 óra alatt töltenek fel nulláról... Nyilván mert erre a gyártó tudja mondani,hogy evvan,ezt kell szeretni,de ez így nem tartható. Tessék fejleszteni,nem ráülni a jóvanazúgy-ra. Nekem sem mindegy,hogy 9 litert,vagy 4-et fogyaszt az autó, de basszus,ha 3 órát kell várnom hogy feltöltsön,akkor azon többet vesztek munakidőben,mint a 9literes fogyasztással.
Igenis presszionálni kell a gyártókat az egységesítés felé, leszarom én,hogy Tesla-e qvgy sem a szabvány,tőlem a Nokia is kitalálhat szabványt,csak legyen egységes. A gazdasági verseny még sosem ártott a piacnak. -
Ha jól értem, akkor az NACS csak 1-fázisú AC töltést támogat, hiszen nincs elég csatlakozási pont rajta a 3-fázishoz. Akkor innentől a 22 Kwh AC töltés megy a levesbe, ugye?
-
#48584626
törölt tag
válasz
Fritz Teufel #12 üzenetére
"éppen a vásárlóik miatt veszik át a Tesla-töltőt"
A fenét. Azért veszik át, mert úgy gondolják hogy a végén nekik ebből valami előnyük származik. Valójában semmilyen plusz beruházást nem jelent nekik.
-
Ribi
nagyúr
válasz
#48584626 #11 üzenetére
Mivel open standard, így már gyakorlatilag nem az övék. Változtathatnak rajta, de ez nem fogla érinteni, max a saját töltőiket. És ha olyat tennének ami nem jó, nyilván meg lesz a következménye. Nyilván ha több más gyártóval is megegyeznek, nem lesz hirtelen összekuszálva minden. Csak magukat szopatnák meg.
Teslának ez a legjobb és leg kényelmesebb. 0 költséggel még több helyen lehet majd tölteni az ő autóikat is. -
Fritz Teufel
addikt
A lényeg, hogy éppen a vásárlóik miatt veszik át a Tesla-töltőt, attól függetlenül, hogy te mit gondolsz. Olvass utána a híreknek és lehetőleg angol nyelvű oldalakon. Még a logika is értelmetlen, hogy ha a "Kabe tokmindegy a vasarlonak" lenne, akkor minek vennék át felesleges plusz beruházásként
Éppen a napokban adta az Apple a vezetéknélküli töltés szabványt a világnak, miután megegyeztek a partnerekkel, majd ez lesz a Teslával is. Ami jó, az jó. -
Elöbb tényleg szabványt kellene csinálni belöle, és kivenni a Tesla kezéböl. Amig ez nem történik meg, addig óriási müszaki és anyagi kockázat váltani rá.
Hogyan van a Tesla kezében? Maga a fizikai rész elég egyértelmű, a Tesla szabadon felhasználhatóvá tette, a kommunikációs protokoll meg megegyezik a CCS-ével.
-
#48584626
törölt tag
"az övék, a NACS legyen a nemzeti töltési szabvány."
Elöbb tényleg szabványt kellene csinálni belöle, és kivenni a Tesla kezéböl. Amig ez nem történik meg, addig óriási müszaki és anyagi kockázat váltani rá.
Mellesleg a Teslának üzleti szempontból ez pont nem elöny, hanem inkább hátrány.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Fritz Teufel #5 üzenetére
"És, hogy miért szeretik jobban a vásárlók? "
Kabe tokmindegy a vasarlonak milyen a csatlakozo.
-
Ribi
nagyúr
válasz
Fritz Teufel #5 üzenetére
-
Fritz Teufel
addikt
És, hogy miért szeretik jobban a vásárlók? A képek mindent elmondanak...
-
Ribi
nagyúr
Tesla 400V-os ha jól emlékszem és emiatt "lassú". Ez tudja majd a 800Vot is megfelelően táplálni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- bambano: Bambanő háza tája
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Parfüm topik
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- További aktív témák...
- Fury 15 G8 15.6" FHD IPS i7-11850H RTX A2000 32GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Megkímélt!! Dell Latitude 5480 i7-7820HQ 32GB 1TB SSD
- Új Poco F6 512/12GB Black 2év garancia!
- Western Digital GOLD 12TB SATA3 (WD121KRYZ) HDD
- Intel Core i7-14700 20-Core 2.1GHz LGA1700 (33M Cache, up to 5.40GHz) Processzor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3180
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3128
- Xiaomi 12T Pro 5G 256GB // Számla+Garancia//
- Részletre elviheted akár 365 napra Bankmentes , azonnal elérhető Dell GAMER laptop G15 5530 165Hz
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest