Aktív témák
-
Grafiqs
őstag
Megkérnék minden kedves fórumozót térjen át a téma egy régebbi topikjába: Bővebben: link. Köszönöm.
Ezt zártam. -
Fricc
tag
Ahogy látom más se érti amit leírtam. A füled nem tud vektoriálisan irányt érzékelni. Ebből a szempontból tökmindegy hogy merre és hány fokkal van megdöntve, a füled ezt nem érzékeli, a hanghullám= egy nyomásváltozás a levegőben, úgy terjed, mintha beleejtesz vmit a vízbe és megnézed a víz tetején a szétfutó hullámokat, csak mindezt 3dben. Nincs nem olyan, hogy áll a levegőben a 10méteres hanghullám, aztán a füled ''látja'' hogy merről jön. (mielőtt belémkötnél hogy nincs értelme annak hogy,meg van döntve a fülesedben a hangszóró, de van, az hogy így biztos kicsit jobban el tudták különíteni egymástól, és nem kerül nagyon mixbe a kettő a füled előtt, átfedések interferenciák csökkentése érdekében megfelelő szögben kell beállítani, ennek nem elsősorban a térhatáshoz van köze) A füled 3 fő lényeges dolog alapján dönt, ez a lényeg, ha ezt érted, érted az egészet: első reflexiók (visszaverődés a falakról), bal fül jobb fülben egymáshoz képest a hangok késése (ugye mert szerencsés esetben még van egy agyal megtömött koponya is a füleink között aminek hála egyesek gondolkodnak egyesek meg élvezik a térhatás nyújtotta élményeket
-nemámkomolyan venni, csak ez most adta magát bocsi
) és hogy a távolabról érkező hangok mindíg magasszegényebbek ugyanolyan hangerőn. És hogy ezt az agy ugy teszi, hogy összehasonlítja a bal fülben fogadott hangképet a jobb fülben fogadott hangképpel. Ennyi. Ezenkívül minden üzlet és kompromisszum. Meg aktualitás.
-
Fricc
tag
ŐŐ, figy akkor mégse teljesen érted az alapszituációt. De igazad is van meg nemis. Én már számotokra nagyon elméleti síkokra vetítettem ki a témát, ami abból a szempontból elméleti, hogy mi fogyasztók még ennek a gyakorlati hasznát nemigazán tapasztaljuk. Miből is tudnál másból kiindulni, mint ami a környezetedben körülvesz? Viszont pár dologban kijavítalak:
''Ugyanis utóbbihoz nincs olcsó dekódered, ami rákeverné a kétcsatornás jelre a térhatást.''
Na, hát nem a dekodered miatt lesz neked térhatás, hanem amiatt a hangtechnikus miatt aki ezt megcsinálja neked, a decodered csak szétbontja a jelet a berendezésnek értelmezhetővé teszi. Ezt nem ego miatt írom, hanem ebből azt szűröm le, h nemérted a lényeget. (amiben minden berendezés megegyezik, a csatorna. A csatornán megy egy jel. Ha 200 hangládád van akkor 200 jelet kell elkülöníteni, márha persze olyan a rendszered, hogy mindegyiken különböző jel megy. Az 5.1 azért 5.1 mert 6 csatorna, a .1 a szub, 2front l/r 2 back l/r 1 center, mindegyik csak egy ''szimpla'' hangszóró, amire egyenként különböző jeleket küldesz. A decodered ezeket értelmezi, de valakinek meg kell csinálni.) Attól amit írtál hogy a hátsókat megkéslelteted az elsőhöz képest még nem lesz térhatás. Vidd hátrébb 30 m-el a back-et, és megkésleltetted 10 milisecel, kész is a térhatás
''A frekvenciaátadás módjának (hogy hány hangszóróval oldják meg) viszont nincs sok köze a térhatáshoz, csak attól függ, milyen paraméterekkel rendelkező hangszórókból építkeznek.''
Ha hangszóró minősége a hangminőséggel egyenlő csak. Térhatáshoz minimun 2 olyan pont kell ami hangot ad ki. Viszonyítás mindennek az alapja. 1 hez nem tudsz hova viszonyítani. Azért van két füled, mert az egyik a másikhoz képest alapon működnek a dolgok. De már ezt is leírtam, nem fejtem ki mégegyszer.
Álalában az othon barkácsolt nemhozzáértő hangváltókkal szokott max baj lenni, azért annál már előrréb tart a világ h egy freqivágást jól kivitelezni lehessen. ''Ez is csak pénzkérdés''. -
Trak
addikt
Nem hiszem, hogy két topik kellene ennek, minek két helyen olvasgatni ugyanazt?
Bővebben: link -
Allien
veterán
Erdoke, o.k., persze én is felfogtam nagyjából az írását, hogy csak két fülünk van, nem 5.1 (6.1, vagy 7.1).
Csakhogy, én azt tapasztaltam, hogy a többhangszórós rendszerek könyebben becsaphatják a fülünket, még ha roszabb minőségüek is, mint egy relative jó minőségü, de csak stereo cuccos. Az enyémet szétszedtem!
Stereo: I I (itt ugye ''I'' a füles membránja)
5.1-nél pedig térben is szét van szedve. Az Ozaki-nál (2x3) egy van alul, mely gondolom a basszus rész, és kettő egymás melett (egy oldalra vetítve). Igenám, de az a két membrán térben is el van forgatva egymáshoz képest! Ami az orrunk felé esik, az előre felé. a távolabbi pedig hátra felé irányul.Kb. ebben az esetben olyan ~20 fokkal van elforgatva, talán inkább 15, nem tudom pontossan. Ebből adódóan a két membrán eltérése egymáshoz képest már jelentősnek mondható!
-
erdoke
titán
Szerintem én értem, amit írtál, sőt az egész térhatású dolog lényegét is. Le is írtad, hogy jelenleg 5.1-re keverik a térhatású hangot. épen ezért érsz el jobb eredményt az 5.1 dekódereddel és a hozzá tartozó hangfalrendszerrel mint amit sztereóval elérhetnél. Ugyanis utóbbihoz nincs olcsó dekódered, ami rákeverné a kétcsatornás jelre a térhatást.
A frekvenciaátadás módjának (hogy hány hangszóróval oldják meg) viszont nincs sok köze a térhatáshoz, csak attól függ, milyen paraméterekkel rendelkező hangszórókból építkeznek. Elméletben elég lenne egyetlen, minden frekvencián egyenletesen jól teljesítő hangszóró is, csakhogy ez technológiailag nem megoldható. Legalábbis gadaságosan nem. A 2-3 vagy többutas hangrendszereknek pedig a hangváltó a gyenge pontja, nehéz megtalálni az egyensúlyt az eltérő hangszórók között. -
Fricc
tag
Akkor úgylátom nem értettétek amit írtam. Ahoz hogy 1 hang késsen a másikhoz képest miért kéne külön hangszóró? Ez csak attól függ h keverik ki az anyagot. Stereora is lehet teret keverni, ha az lenne amit te írtál, akkor minden helikopternek, kutyaugatásnak és lövésnek külön hangszóróból kéne szólnia. De mivel ez nemígyvan, ezért hívják a kész anyagot mixnek, amiben bele van keverve az összes hang. Na most a mix lehet 2, 3, 6, 7, 8, csatornás (stereo, 5.1; 6.1; 7.1) akármi, ennek elsősorban az a lényege, h több teret ad valamivel a hangtechnikusnak, illetve többe kerül, és pénz pénz pénz.
olvasd el mégegyszer h mit írtam le. Az a hang amit közvetlenül a füled előtt vágsz el, mindíg 2 pontból jön ennyi a lényeg(mert 2 füled van). A hang matematikai modelezésével lehet jól ilyet csinálni, szintetikus úton, emiatt elsősorban elektronikus zenében hallhatsz ilyet. Az sokcsatorna azért terjedt el, mert nem lehet mindent matematika modellezéssel előállítani(syntetizátorok pl), ill. a egy meglévő hangot amit pl mikrofonnal vettél fel, már egyre több lehetőség van ilyen effektekkel megbolondígtani, ami egy algoritmus alapján dolgozik, matematikai úton kiszámolja, ha ez a nyers alaphang, akkor ha a füledtől távolodik és balra veszi az irányt, akkor egyre inkább késik a jobb füledhez képest, az első reflexiok a bal füledbe érnek először, és a hangszíne is más mind a két füledben. Hogy akkor miért használnak mégis 5.1et? Az irányhallás ált. a közép magas freqvenciákon a legjobb, a mély hangokra érzéketlenebb a fül, ezért felharmónikusokra(van egy hang, pl helikopterzaj, annak vannk mély-közép-magas összeteői, a különböző huláámhosszúságú hangok 1 hangot alkotnak) bontva a hangot van 1 sub (ott is szól a sikítás, de annak csak a mély összetevői, ezért ha olyan, lehet nem is hallod, csak annak a hiányát pl ha nemlenne ott) a többi pedig középmélytől kap általában jelet(gyártótól függ, a kommerz térhangzás és hifi egy káosz, a műanyag szar berendezésekből különböző trükkökkel próbálják a gyártok a legtöbbet kihozni a legolcsóbban), és ezek szolgálnak az irányhallásunk kielégítésére. Hogy mégis miért használnak 5.1et. Moziban terjedt el, valamivel jobb eredménnyel lehet így teret keverni mint stereora, mivel akkor még nem is nagyon voltak ilyen profi digitális eszközök(és ott elsősorban a panorámával játszottak, jobb térérzete van annak a hangnak aminek úgy változik a hangja, hogy nem 2 csatornán hangerőben erősödik illetve gyengül, hanem mindezt 5 csatornán teszi. Viszont mégjobb ha nem csak hangerővel demonstrálják az hogy egy hangforrás a hallgatóhoz képest helyet vált, hanem a már fent leírt módon. Próbáld ki hogy balance-al átvezeted a hangot egyik hangszóróból a másikba, na extragagyi térhatás mi? de 6 hangszórón jobban mutat....) amivel egy algoritmus alapján újra lehet modellezni egy hangot... És ha valamit kitaláltak, akkor az már el is akarják adni. Ezzel viszont nem akarlak lebeszélni ezekről, mivel mit tudtok tenni? A kész anyagot kapjátok meg ha veszetk egy filmet, és az már 5.1 re van keverve , ezvan MOST!
Bocsi ha sok azu értelmetlen modnat meg a helyesírási hiba csak egyben legépeltem az egészet, azért remélem érthető nincs kedvem átolvasni meg időmse -
erdoke
titán
Pont ezen alapulnak a térhatású hangrendszerek. A hátsó hangszóróból később érkezik a hang. Az 5.1 füles és az 5.1 szobai rendszer hasonló elven működik, nyilván mindkettő az emberi hallás paramétereit meglovagolva.
BTW a Genius hangja fos, bár a térhatás valamennyire hallatszik benne de durván dobozhangja van. Kb. a 10e Ft-os árának megfelelően. -
A_ScHuLcZ
addikt
Pontosan, Allien kolléga jól látja a dolgokat.
Léteznek olyan fülesek, amik csak imitálnak, és léteznek olyanok, amik valódi 5.1-et biztosítanak.
Az Ozaki szintén jó választás, de már nem lehet kapni, és nekem egy kicsit jobban tetszett a medusa. Igaz én 14ért vettem, ha jól emléxem. MM-ban drága..
Arra már nem emléxem, hogy a 8790 melyik is pontosan, de 3 változat létezik belőle:
1. 1db füles,
2. 1db füles + erősítő
3. 2db füles + erősítő
a 2. variációt vedd meg, ha csak nincs szükséged 2 fülesre
Ugyanis erősítő nélkül nem tudod kihasználni az 5.1-et rajta. Az 1. variáció azoknak van, akik már esetleg rendelkeznek ilyen vagy hasonló erősítővel. -
Allien
veterán
Én ebből a bla-bla-ból keveset értek, és akkor sem értek vele egyet! Méghozzá 2 okból.
1.Az egyik a Sony 3D-s sterejó fülese, mely tényleg csak imitálja az irányokat, ahogyan kb. leírod.
2. De nekem, és még sokan másoknak van szerencséjük IGAZI 5.1-s fülest birtokolni, nem csak ilyen izé leírásokat olvasgatni. Tehát, nekem tökmindegy hogyan, de igenis HALLANI az irányokat az 5.1-s füleseknél! Persze a pont hátulról jövő hangokat NEM igazán, de ez külön téma (azért csak 5.1, és nem 6.1).
Kropacsek, van egy másik totyik, Ozaki versus Zalman fülesek totyikja, és többeknek a Medusa füles nagyon bejött, AZT tudom javasolni, igaz, 15E huf. Ha nem vársz extra hülyeségeket, akkor sokkal jobb lesz, mint egy mezei sterejjóóó füles (játékok alatt tuti jobb)! Főleg, ha 2x4-s felépitésü (márpedig az olyan). Az enyém Ozaki PH007-s, 2x3-s, és ez sem rossz, de ezeket már nem kapni.Azt nem tudom, hogy amelyiket Te írtad, miért ''csak'' 8790, érdemes jobban utánna nézni.
-
A_ScHuLcZ
addikt
Éppen most akartam javasolni neked 1 fülest, ami a Speedlink Medusa
Nekem is ilyen van, teljesen meg vagyok vele elégedve. Anno én is hosszas keresgélés, fórumozás után választottam ki ezt a cuccot, és nem bántam meg.
Ha kicsit keresgélsz a neten, máris rá fogsz jönni, hogy sok tesztben őt hozták ki győztesnek, rosszat még nemnagyon írtak róla.
Egyetlen 1 hibája van, amit nem értek miért ne tudtak volna megoldani 1 ilyen komoly fülesnél: nincs leárnyékolva a vezetéke, tehát az összes kívülről érkező zajt összeszedi sajnos(pl mobil...)
Ennek ellenére kicsivel 10k felett van, ha jól emléxem, ennyit sztem megér, mivel jól érzékelhető a térhatás. -
Kropacsek
tag
No,
választottam, de mást...
Micel a Cosonic-ról sehol semmi teszt meg miegyéb,
és sajnos a TEAC Powermax HP-10 Magyarországon nemigen található,
ezért
Speed-Link Medusa 8790 5.1-et fogok venni,
ami szinte majd minden MediaMarktban és Saturnban található...
Rendelmi meg nem akarok külföldről (Pixmania), mert ha baja van, akkor szórakozhatok a csomagküldéssel meg miegyébbel... -
Kropacsek
tag
Ha senki, akkor remélem a boltban összerakják, hogy kipróbálhassam...
-
Kropacsek
tag
Van valakinek a következő fejhallgatókból és tapasztalata vele?
1. Cosonic CD 7000 6.2
2. Genius HP-5.1
3. Trust 751B 5.1 Silverline Headset -
Kropacsek
tag
Köszi a hozzászólást, de nem segítettél semmiben...
Azt meg azért elég jól hallom a fülemmel, hogyha pl. az egyik fülemnél lévő hangszóróegyüttesből (ami 3 vagy 4 tagból áll) pl. a hátrébb elhelyezkedő tag szólal meg, hiába csak pár centi különbség van a tagok között... (egyszerűbben: érzékelem a fülemmel azt, ha valaki a hátam mögül szól hozzám...)
Nos, a kérdés még mindig adott:
melyik fülhallgatót vegyem meg?
Van valakinek a 3 közül otthon?
TAPASZTALAT?
[Szerkesztve] -
Fricc
tag
Stereo
Mégpedig azért mert ez a legnagyobb marketinghülyeség amit 5.1; 7.1 nek neveznek. Az embernek két füle van, és nem azalapján állapítja meg a hang irányát, hogy az vekoriálisan milyen irányból jön, hanem hogy a két füledhez képest mennyiben különbözik a hangkép amit hallasz. Ha valami félig balról félig hátulról jön, akkor az egyik füledhez pár tized-század milisecel később ér el a hang, és a magas-mély arány, illetve az első reflexiók(a hang visszaverődése a környezetről) érzékelésével dönt az agyad, hogy honnan jön az ominózus hang. Ha képzeletben elvágjuk a hang útját közvetlenül a fülkagyló előtt, akkor hány pontból érkezik a hang??... -
Kropacsek
tag
Sziasztok!
Venni akarok 10 000 ft környékén 5.1-es fejhallgatót...
Szétnéztem a neten, és ezek közül választanék:
1. Cosonic CD 7000 6.2
(Bővebben: link)
Electric Parameter of the Amplifier Box:
Power Supply: DC 7.5V500mA
Input Leveling: !U150mV
Power In: 10mWx6
S/N: !Y80dB
Resolution: !Y90dB
Distortion: <0.2c?
Power Out: Bass 0.8W!A2
6.2 Headphone Speaker Parameter
Pre Speaker: 30mm 20-20, 000Hz !A2
Rear Speaker: 23mm 20-20, 000Hz !A2
Center Speaker: 23mm 20-20, 000Hz !A2
Bass Speaker: 40mm 20-500Hz !A2
Model: Cosonic CD-7000 6.2 Channel Home Theatre Headphones,
Maximum power: 100mw, S/N: 80dBm
2x4 db hangszóró
2. Genius HP-5.1
Specifications:
Headphone
Volume Control: Front, Rear, Center and Subwoofer
Eight driver units built in to headphones deliver realistic surround sound.
- Front: 2 pcs (L/R)
- Rear: 2 pcs (L/R)
- Center: 2 pcs (L/R)
- Subwoofer: 2 pcs (L/R)
Frequency Response:
- Subwoofer: 50Hz~400Hz
- Front/Rear: 250Hz~17KHz
- Center: 180Hz~14KHz
5.1/2.1 Ch Switch Control
G9 plug to connect to audio switching box
Audio Switching Box
Controls: Power, Mute, Headphone/Speaker
G9 Jack Output Jack, 6 RCA Output, Power In, Stereo In, 5.1 Input
2x4 db hangszóró
(A frekiátvitel (50 Hz-17 KHz) szereintem gyenguszka)
3. Trust 751B 5.1 Silverline Headset
Technikai paraméterek:
Kábel: 2,5 m hosszú
hangerőszabályzó a kábelen
Csatlakozás 3.5 mm sztereó - aranyozott
3.5 mm mikrofon - aranyozott
Frekvencia tartomány: 20 Hz - 20 kHz
Impedancia:
40 Ohm - első
32 Ohm - hátsó
8 Ohm - subwoofer
Érzékenység: 106 dB +/-3 dB
Méret:
220 x 184 x 95 (headset)
135 x 81 x 156 (vezérlő)
Hangerő szabályozás: első, hátsó, center, subwoofer
Kapcsoló 5.1 és 2.1 mód között
Garancia: 2 év
2x3 db hangszóró
A kérdés tehát: melyikre költsem a kis pénzemet?
Melyik a jobb?
Köszönöm az építő jellegű válaszokat!!!
[Szerkesztve]
Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Micro Four Thirds
- iPhone topik
- Pulzust is mér az Apple az AirPods Pro 3
- Futás, futópályák
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Windows 11
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- AKCIÓ! DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2680v4 (28c/56t, 2.4/3.3GHz), 128GB RAM, 1G, áfás
- Új MSI 17 Raider GE78 QHD 240Hz i9-13980HX 24mag 32GB 2TB SSD Nvidia RTX 4090 16GB 175W Beszámítás!
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2137
- Samsung Galaxy S24 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest