Új hozzászólás Aktív témák
-
Armagedown
őstag
Néztem én is videókat erről a játékről, hát nem esett le az állam.
Vagyis de, csak nem a csodálattól, hanem attól, hogy mégis milyen módon sikerült ezt a játékot így összehozni?
Optimalizálatlan, a gépigényhez képest csúnya a látványvilága, és tele van alacsony felbontású textúrákkal, főleg a szikláknál. -
janos666
nagyúr
4:40 körül nem hittem az érzékeimnek, hogy képes egy ilyen finoman idilli hangnemben folytatni a szövegét, mikor kirakta az RTSS overlay-t és az RTX4090 logót egymás mellé egy ilyen hétköznapiasan unalmas jelenet fölé, majd küld még egy sokkot a bullshitmeter-re azzal, hogy a DLSS már Quality módban van, miközben kicsivel 100 alatt pihen az fps számláló. Hogy hogy nem kezd el ilyenkor nevetni és/vagy szurkálódni ezen egy józan ember?
Az egyetlen kamu mentsvár az maradna, ha "azé', mer' RT-Ultra(!), érteeem...?!", de sajnos nem görget le addig a menüben, hogy lássuk az RT opciókat. Viszont később megmutatja, hogy milyen vacak az RT képminősége, és hogy mennyit morzsol le az fps-ből: nem is annyira sokat! -> Szóval innentől megint csak totál indokolatlan, hogy nincs meg neki a 117 fps-e az effektíve 1440-es felbontásban (zárt térben, dinamikus effektek nélkül), még akár RT-vel is.
Jó, én is kipróbáltam a demót, nekem is kellett a DLSS Quality 4k-ban már a ~60 fps-hez is (nyilván RT nélkül, mert még sohasem játszottam 2 percnél tovább semmit RT-vel a Portal RTX-en kívül, csak kíváncsiságból kapcsoltam be néha pár játékban, de itt eszembe sem jutott, mikor megláttam az RT nélküli fps-t), de az RTX3080-am sohasem volt csúcskártya, és a kb. 2 évvel fiatalabb 4090 még "táposabb", mint a 3090 volt a maga idejében. Úgyhogy ettől nem várom el, hogy "mindent vigyen mindennel", de ha most vettem volna egy 4090-et, és ezt kapnám, akkor uszítanám az embereket, hogy "törjük be a játékstudió ablakát téglával bélelt 4090 dobozokkal", vagy ilyesmi. Nem ilyen finom és idilli hangnemben örülgetnék, hogy "hé, ha még ezt és ezt a képbutítást is megcsinálod, akkor már megvan a 117 fps zárt térben 'majdnem, csak nagyon nem 4k-ban' (~1080-ban)". Ezek őröltek (a játék és ez a review is).
---
Vissza a DS-hez: Lehetne bármi érterme annak, ha egy kisebb/olcsóbb/öregebb VGA nyugodna a gépben, és a PhysX-hez hasonló "dedikált gyorsító" szerűen intézné a decompression-t. NVLink-en, vagy PCI-E-en keresztül DMA-val át stream-elve a VRAM-ok közt a kibontott adatokat...?
Ez most csak azért jutott eszembe, mert nemrég azt vetettem fel, hogy shader fordításra vajon be lehetne-e fogni egy második VGA-t. Ha azon is tudna gyorsítani, akkor már 2 feladata lehetne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Forspoken a DirectStorage 1.1-et használja. 1.0-t nem használhat senki, mert az hivatalosan nem került kiadásra. Az egy nulladik generációs verzió volt, amit csak fejlesztésre lehetett használni.
A Forspoken LZ4-es formátumot használ, van benne CPU-s dekódolás, illetve külön compute shader a GPU-hoz. GPU-s dekódolást főleg a pályabetöltésnél használ, mert akkor nincs sok dolga a GPU-nak, így szabadon befogható a számítási kapacitása.
-
bozont
veterán
Erre van valami megerősítés a fejlesztők részéről? Mert kb mindenhonnan azt hallani hogy nincs gpu decompress. Már nem emlékszem melyik tesztben volt, de van ahol azt mondták, a játék csak DS 1.0-t tudja, míg a gpu gyorsítás az 1.1-től van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Használ mindkettőt. A DirectStorage lényege, hogy minden ott legyen dekódolva, ahol haszna van. Ezért van benne CPU-s dekódolás is, mert valaminek ott van haszna. Egyedül a GDeflate-et nem támogatja a Forspoken, de van helyette LZ4, és annak dekódolására van írva egy compute shader is. A GDeflate eredetileg a default formátum lenne, csak ugye a DirectStorage megengedi az egyedi formátumot is, ha a defaultot nem tartja elég jónak a fejlesztő. A GDeflate-et elég sokan nem tartják elég jónak. Szinte senki sem használja, amely stúdióról tudni, hogy DirectStorage megoldásra építenek.
-
janos666
nagyúr
Most azt olvastam valahol, hogy a Forspoken nem is használ GPU-decompress módot, hanem CPU-n tömörít ki mindent DS-el is.
Persze a cikk nem írta le teljesen egyértelműen, hogy a GPU-decompress elmélkedés közvetlenül érvényes-e erre a játékra, de mivel a cikk címében is benne van a játék címe, és azon elmélkedik, hogy az FS miért szereti a sok VRAM-ot... -
mindhunter
tag
FullHD-n próbáltam, minden ultra meg max beállítás, RTX 3060 12GB-al, Win11-en, és 8 gigát evett meg a videókártya memóriából.
-
janos666
nagyúr
Én a Win11.1 m(22621.1105) Win+G ovelay-el néztem a VRAM, GPU és CPU terhelés, mert kb. egy-két éve 'megrokkant' nálam a RTSS (egyszerűen nem rakja ki az OSD-t, hiába telepítem újra úgy, hogy kézzel is végig nézem, és letörlöm minden nyomát az előző telepítésnek). Szóval lehet, hogy az eltérő minotoring által kapunk eltérő számokat.
E szerintem elég szomorú lenne, ha egy egy szálon 5GHz-ig tubózó, ade agmúgyy 8/16-os ~4.8Hgz 5800X CPU-val CPU limitem lenne ~60 fps környékén (miközben a Win11 overlay azt mondja, hogy alig van terhelve egy-szák a CPI mag).
-
robyg
senior tag
Mondjuk én még nem vittem végig a demót. Csak nagy térbe álltam és néztem a MSI afterburnert amit kiírt.
Nálam 52%-os proci használatot írt, de ennek nem hiszek. A Cyberpunknál 5-6% szokott lenni.
A GPUm 98%-os a Forspokennél.Holnap megnézem jobban a proci kihasználtságot.
Nem lehet,hogy CPU limited van?
-
janos666
nagyúr
Nekem az RTX3080 10Gb kártyán High/High és High/Ultra memóriabeállításokkal is ugyan úgy ~8.5Gb a VRAM használat (~9.2Gb-ot kap a játék az OS és háttérben maradt progik után). De nálam DLSS Quality-vel is csak ~60fps-em van, ami egy-két alkalommal 45 köré is leesett a tutorial alatt (nem shaderfordítás miatt, mert kétszer mentem végig rajta). Az SSD PCI-E 4.0 4x
Ami nagyon érdekes, hogy a CPU használat ~2%, de a GPU használat is csak ~85% -
robyg
senior tag
Sziasztok.
Kipróbáltam én is a gamet.
Windows 11 4kba minden maxon: 81FPS , 12Gb Vram és 14Gb RAM fogyasztás
Itt hiába van 80+ FPSem úgy érzem nem smooth a game.DLSS Qualityval: 97-107FPS
DLSS-sel nekem "szebbnek" tűnik a játák mint anélkül. És itt nem akad sokkal smoothabb.Szerintem sincs szép textuára a gamenek alapba tetszik ez a varázslós lövös harc unalom űzőnek elmegy de nem 80 euróért.
Pofátlanul sokat kérnek érte.
Majd ha 90%os kedvezményt ad a steam na akkor talán elgondolkozok a megvételén. -
Televan74
nagyúr
Én tegnap megnéztem. Nem az a játék lesz amit megveszek. Röhejes gépigénye van, közben a látvány meg erősen hármas alá. 1080p/High -ban kaptam 45 fps -t, mini boss harc közben a hídnál beesett 11fps -ig is. Érdekes volt az 1080p/Ultra, ott tartotta a 32-36fps -t. De mondom a látvány nem indokolja ezt az erős gépigényt. Nálam marad azt egyszer majd nagyon akciós kategóriában.
-
Kansas
addikt
A minőség egy olyan PC-n lesz a legjobb, aminek csak a VGA-kártyája egy konzol árának minimum a duplája... azért ne felejtsük el, hogy az aktuális generációs konzolok VGA-része terheléstől(és konzoltól) függően valahol egy RX6700 és RTX3070 közt van, és már igen kevéssé procilimitesek(ha egyáltalán). Ha ehhez hozzáadod az általad leírtakat, illetve azt hogy a fejlesztők fix hardverre tudnak optimalizálni, szerintem az jön ki, hogy a legtöbb játék esetén nem fogsz látni érdemi különbséget.
Szóval nem olyan nyilvánvaló, hogy a minőség a PC-n lesz a legjobb, ha csak nem milliós PC-ket akarsz negyed-ötöd annyiba kerülő konzolokkal hasonlítani.A Forspoken megjelenő kritikái alapján pedig nem sokak fogják kiadni rá azt a pénzt amit most kérnek érte, különösen, hogy minden platformon van demó amit ingyen ki lehet próbálni... szóval aki nem akar vakon vásárolni, annak nem muszáj.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Jesus_Shaves #41 üzenetére
Nem. A Forspoken az single player. Multi nem is lesz benne.
-
-
Yodafon
őstag
32 giga ram?
Na akkor ez se lesz konzolokon
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Hopkins95 #27 üzenetére
A HBCC nem optimális a DirectStorage-hez. Eleve a DirectStorage bizonyos elvek szerint hasonlót csinál, mint maga a HBCC, csak nem finomszemcsés formában, és API szinten. Valószínűleg be lehet kapcsolni magát a HBCC-t mellette, de biztos nem fog annyit érni, amennyit klasszikus memóriavezérlés mellett ér.
-
VoltanIgor
aktív tag
válasz
Armagedown #26 üzenetére
Szerintem jól látod. Sajnos.
-
L3zl13
nagyúr
Akár hányszor látom a játékot mindig úgy érzem, mintha egy kis stúdió által fejlesztett, nem teljes árú játékot látnék és közben meg 80€ az induló ára Steamen?
-
DrDoktor
senior tag
semmi nem indokolja a gépigényt(Látvány miatt)
Sokhelyen Oblivion szint Sőt modozva még az is szebb..
Ennek egy 3060ti 3800 ryzen 16 gig rammmal 2K ban 120Fps el rohannia kellene full grafikán.
Megkockáztatom még egy 2700x 2060 kombóval ami nekem van azzal is... -
válasz
Hopkins95 #27 üzenetére
Az azt csináltam emlékeim szerint hogy a nem használt dolgokat kidobálta a ramba ami persze már a kész kikódolt textúra volt így gyorsabban vissza is pakolta amikor kellett anélkül hogy nekiállt volna kódolgatni a háttértárból vagy ram-ból a nyers dolgokat.
Igazából ez szerintem most is megoldható lenne, nem hiszem hogy csak vega specifikus viszont gondolom a vega nagy vramsávszéle miatt volt érdekes hogy gyorsabban tud pakolászni ide oda. Talán vram hiányos környezetben lenne igazán értelme vagy ott ahol maga a játék nem oldja meg normálisan a video ram oda vissza pakolást.
Hátránya az volt hogy rakás ramot zabált mert a komplett vram-ot a sima ramba be kellett tolni hogy oda vissza lehessen másolgatni ami szükséges. Mondjuk akinek eleve van rakás ramja annál legalább ki van használva. -
janeszgol
félisten
Nem tudom, hogy egy szint felett mennyire eti meg kolteni egy jatekra. Lasd Calisto Protocolt ami egy nagyon draga fejlesztesu jatek lett, ami hatalmasat bukott.
-
Exelsior
őstag
Még jó hogy most vettem 12G-s 3080-at de ezek után már ez is kevés lesz. jó vicc
Steam adatait nézve nem értem mik ezek a gépigények. Lehet ez volt nálam is az utolsó gépre költés. Amúgy már most nem egy játék simán megeszik 10-12 Vram-ot és mellé még 18-20gb rendszer memória 4K-ban. Wolfestein pl. 8gb Vram-al fullon már kevés volt. Szóval lassan lesz létjogosultsága a több VRAM-al rendelkező kártyáknak. Már csak a VGA árak a probléma. -
Akkor itt végre hasznát lehetne venni a az AMD Vegánál forradalmi újításként prezentált HBCC technológiának amit azóta (még az AMD táján sem) a madár sem látott?
Hisz annál gyakorlatilag egy gombnyomással lehetett egy virtuális memória poolt létrehozni(HBCC Memory Segment) és ezzel megnövelni a Vram méretét.
-
Armagedown
őstag
Tehát még trehányabb módon összegányolt bloatware játékok jönnek, miközben a látvány nem javul.
Ez hatalmas fejlesztés. -
tibaimp
nagyúr
Komoly. Miért van szükség sok "sima" RAM-ra?
Az nekem nem derült ki a cikkből, vagy csak figyelmetlen voltam. -
L.Edit
tag
Szerintem ezen a videón az animációkat kellenene nézni, mert azok tényleg kivételesen szépek és folyamatosak. A demo részeken (fő karakter+környezettel) mozgása közben sehol nincs microlag.
A gameplay-nél az effektek indulásánál hirtelen megterhelődik a GPU, ekkor megugrik a frame time kb.: 2-3x-osára, majd fel-le hullámvasutazik csata közben, attól függően mennyit dolgozott adott framel a GPU.Ez technikai értelemben teljesen rendben van, de ilyet, hogy ez ilyen tisztán látszott volna, azt az egy magos, egy szálas, fix órajelen tekerő processzorok korában láttam utoljára. Azt hogy a 99,99%-os tisztaságú GPU limit elérése tényleg üdvözítő lesz-e a gyakorlatban, azt mindenki döntse el maga.
-
blountex
senior tag
válasz
turbokappa #22 üzenetére
Egy 1080p felbontás ami 2006 körül jelent meg, nehogy már ne tudj összelapátolni egy konfigot.... Simán fut rajta régebbi konfigon is minden. Nem kell ide 4k
-
turbokappa
senior tag
Lassan oda jutunk hogy a használható konfig egy autó ára lesz . Én kiszálltam, legközelebb egy konzol, rohadjanak meg a játékfejlesztők és az őket megvásároló vga gyártók.
-
Csabis
aktív tag
Csak kérdés .. a lapozó fájl . .ami ugye elvileg 99% ban a C meghajtón van és kb minimum a RAM 1/4 része.. automatikusan kb.
Igaz nekem pl 16Gb RAM és 32Gb lapozó fájl van kijelőlve.. utóbbira.
Rendszer utóbbit is használja..
De VGA mennyire kóstolgatja azt nem tudom.. de egy szer láttam de akkor is kb a kijelőlt érték sac/kb az 1/4 volt . -
Sunnyslow42
csendes tag
Engem az érdekelne, hogy az a 32gb ram-követelmény mennyire komolyan vehető? Kell most vennem egy új ramkitet (mert nem csak ez a játék kéri, hanem a Hogwarts és a később megjelenő Returnal is), vagy sem?
-
hardzsi2
aktív tag
Egyetértek, utolsó mondatodhoz annyit hozzátéve, hogy a 3080 -ami úgy látom csak 10GB- egyedül akkor lenne jó vétel, ha már most 300.000-ért adnák 380.000+ helyett, mivel 4070 Ti-t (12GB) lehet hamarosan 380.000-ért kapni (pár napja Alzán volt ennyiért, de elkapkodták), márpedig az kraftban lenyomja, 3090 Ti alatt van valamivel.
Ugyanakkor a cikk alapján, DirectStorage-es motoroknál legalábbis, 4K-ban a jövőben a 12GB is határeset lesz, 16GB-24GB kell a legnagyobb teljesítményű futáshoz.
Persze azt is érdemes lesz megvizsgálni, hogy ilyen motorok hogyan muzsikálnak, ha az izomkártyánkat UV-oljuk, illetve 120FPS-re limitáljuk a jelentős fogyasztás/hődisszipáció/ventizaj-csökkentés érdekében; ez a mostani motoroknál kis teljesítményvesztést okoz csak.
-
Televan74
nagyúr
Egy alapjában megosztó játék, ha még ilyen problémákkal is küzd, hát nálam a később egyszer majd megnézem kategóriába került. Majd megnézek róla egy két tesztet. Főleg olyanokat amik a grafikai részt tárgyalják majd.
-
awexco
őstag
Ez a játék fejlesztőknek jó nem a játékosoknak .
-
paprobert
őstag
Ez alapján a DirectStorage hozott is meg nem is, olyan Microsoft-osan. De persze látni kell a részleteket, hogy milyen a gyakorlatban.
Én egy változtatható méretű, VRAM-ból leválasztott cache-nél többet vártam volna.
Hol van a PS5 prezentációban hangoztatott "ahogy fordul a kamera, úgy töltjük be a látótérbe kerülő tárgyak textúráját" funkció?
-
copass
veterán
válasz
flashpointer #6 üzenetére
elég lóax ez így látványban...
-
Cassi
őstag
Nagyon ássa a sírját a Square Enix, előbb-utóbb sikerülni fog.
-
MaraTóni
tag
Ez a játék nem tűnik túl nagy durranásnak, sőt kifejelzetten ronda. Szóval talán nem ezzel kellett volna demózni a technológiát....
-
PuMbA
titán
Nem kell drága. Ahogy láthatod pár hozzászólással feljebb, alig van különbség egy PCI-E 3.0 és 4.0-ás SSD között. DirectStorage-nál mindig is PCI-E 3.0-at említettek. A CPU limit manapság a legnagyobb hátráltató tényező és ezt ez a megoldás csökkenti, hiszen a CPU-ról vesz le terhet.
-
bozont
veterán
Szóval lényegében kell egy drága SSD (gondolom legalább PCIe 4-es ajánlott) hogy jól működjön ez a technológia, ami asztali pc-nél elvehet a cpu, gpu teljesítményből és ugyanúgy kell neki a sok vram. Előrébb nem vagyunk vele, de legalább hátrébb.
Még mindig az az álláspontom hogy ide tök felesleges ez, ahol "egyszerű" mind vramot és ramot is bővíteni.Az megint egy más téma, hogy az eddigi videók alapján semmi nem indokolja a nagy vram igényt ennél a játéknál.
-
ncc1701
veterán
Ez egy mocsok nagy bullshitnek tűnik nekem, de majd meglátjuk.
-
Cythyel
senior tag
nem úgy volt, hogy a directstorage használatával ki lehet iktatni a cpu-t és a memóriát? hogy a gpu behúzza az adatot egyből az ssd-ről, és úgy kerül a vram-ba? ehhez képest most még mindig a cpu és a ram játszik ugyan abban a régi körben, még akkor is ha valamicskét gyorsul az egész, de fényévekre van attól amit eredetileg bemutadtak ennek az api-nak a működése kapcsán...
-
ricsi99
addikt
Rengeteg tömörítési algoritmus létezik a játékokban...itt úgy tűnik kikapcsolták...
Crajzisz 50. epizód -
flashpointer
őstag
Hat az a "stunning visuals" 0:26-tol eleg 2000-es evek...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
MasterDeeJay #3 üzenetére
Semmilyen extra gyorsítást nem támogatnak. Ez a teszt csak az adatátviteli sebességet méri, ami meg a PCI Express csatolótól függ nagyrészt. De nem ez határozza meg a DirectStorage teljesítményét, hanem az, hogy az adott GPU-nak mennyi szabad multiprocesszora marad számításra, ha elkezdett egy csomó adatot kikódolni. Ezt egy szintetikus program eleve nem tudja mérni, mert lófüty, amit terhel a grafikára. A RAM és VRAM közötti adatmásolás egyáltalán nem lesz meghatározó, mert az a teljes feladatkör kis részét teszi ki, és a streaming miatt eleve előre megtörténnek az adatmásolások, hogy ne ez legyen a limitáló.
#2 szmörlock007 : Amíg régen a low->maximum váltás a textúrarészletességben nem jár teljesítménycsökkenéssel, úgy a DirectStorage által majd fog. Szóval ja, ez azt jelenti.
-
awexco
őstag
Akkor azért kell több vram , hogy ne kelljen több vram = directstorage
-
Directstorage tesztben Intel féle kártyák támogathatnak valami féle gyorsítást. Nyilván az összképben nem lesz jelentős de valamennyit érhet majd.
https://www.extremetech.com/gaming/342292-new-directstorage-benchmarks-signal-huge-performance-boost -
szmörlock007
aktív tag
Abu, ez azt jelenti, hogy akkor most a medium és az ultra textúra beállítás között igazából nem csak kevesebb vram kell(majd évek múlva ha elterjednek az ezt használó játékok
), de sok tempót is lehet nyerni ha jól értem. Hiszen kisebb textúrákkal alapból kevesebb a számítási feladat, persze egségnyi memória mellett számolva.
-
PuMbA
titán
"Nagyon fontos ugyanakkor a GPU-k esetében a kikódolás működése, ahhoz ugyanis, hogy ez megtörténjen a kódolt tartalmat is a VRAM-ba kell helyezni. Vagyis egy bizonyos ideig az adott tartalom kódolt és kikódolt formátuma is foglalja a helyet."
Hát igen, ezt prediktálható volt egy ideje a működési diagramból. Pár hónapja már felhoztam ezt egy indokként, hogy miért nem lesz elég a 3070-re és a 3060Ti-re a 8GB VRAM. Ezekre a kártyákra szerintem csúnya vég vár, az RX6700XT-vel ellentétben. Nagyon esetlen volt az NVIDIA, hogy a 3050 8GB-ot, a 3060 12GB-ot kapott és fölötte meg kapsz egy f*ck you-t és visszafele fejlődés lett. A 3060 12GB után az NVIDIA-nál egy fekete lyuk van és a 3080 12GB csak a jó vétel ma már szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Futás, futópályák
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- iPhone topik
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- OLED TV topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- iKing.Hu Motorola Edge 60 Pro Green Használt, karcmentes állapotban 512 GB tárhely
- Kodak PD460 Instant Dock Printer / Számla és Garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080 8GB Rampage SHIVA ADATA 600W
- Bomba ár! HP Pavilion 15 - i5-8265U I 8GB I 256SSD + 1TB I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bontatlan Honor 400 Lite 8/256 Velvet Grey, Dual SIM
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest