-
Fototrend
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
priti
addikt
válasz maross #18392 üzenetére
Á, nem lehet. Kizárt. Max visszaható hatállyal, de még úgy is összeomlana a bankrendszer szerintem. Ki nem venné ki a betétet "nem várom meg, amíg 12% lesz" jeligére? Ha meg egyszerre megrohanják a betétesek a bankokat, akkor meg szevasz van.
Amúgy attól nem félnek, hogy egy külföldi bank nyit BP-n egy full magyar ügyfélszolgálatot és segít saját magánál otthon számlát nyitni, majd onnantól mindenki ott bankol, netbankol itthonról, ott köti le a zsét, vesz hrivnyat és onnan utal át interneten esetleg hazai bankba, mondjuk egy névtelen számlára és arról vesz fel kp-t? Mondjuk egy ukrán bank. 5 millától már lehet itthon ilyen névtelen számlával játszani nem? Az azért nem olyan sok.
Kizárja valami azt, hogy egy bank idehozza az ügyfélszolgálatot és mondjuk egy privát vonalon itt csekkolják a személyit, de ott nyitod a számlát? Azért ebben lenne lóvé, szerintem találnának pár magyar betétest.[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
szilard28
aktív tag
1. ki az a hülye aki hrivnyát vesz?
2. nincs olyan hogy névtelen számla, de ha lenne arra is ugyanolyan feltételek vonatkoznának pl. a kpfelvétnél.
3. tranzakciós adó a pénzmozgásokat érinti, az eho-val együtt meg még mindig kisebb a kamatadó, mint pl. Ausztriában, nálunk van adómentes tbsz, ráadásul a bruttó kamat is 5% az osztrák 1% helyett. -
priti
addikt
Komolyan kérdezem. Tehát nem nyit itt fiókot, hanem egy banki tanácsadással foglalkozó kft-nek ad egy VPN kapcsolatot. Az nem illegális banki tevékenység ha valaki el tud küldeni kvázi egy számlanyitási megbízást nem? Felvesznek 5 mindkét nyelven beszélő ügyintézőt meg lefordítanak pár papírt magyarra is. Kétnyelvű szerződést csinálhat magának, én köthetek vele, ezt mi tiltja? Dob egy országos tv reklámot, kamatadó nincs, a kamat magasabb. A hrivnya mutat egy kis árfolyamkockázatot, de olyan nagyot azért nem...
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz szilard28 #18402 üzenetére
1, én
2, van, csak egyelőre úgy néz ki, hogy amit hazautalsz, azt csak 5 év után veheted ki, de ez majd szerintem pikk-pakk változik később egy salátával, mert értékpapírnál az 5 év elég sok
3, und? Kit érdekel Ausztria? Majd ha annyi lesz az átlagbér itthon, mint ott akkor hasonlítsuk össze a terheket.Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz concret_hp #18405 üzenetére
A minap olvastam, hogy összességében még mindig jobb a frankhitel, mint a forinthitel, szóval nemtom mi ez a rinya az árfolyammal. A hitelbírálat volt itt is a gixer, mint az amcsiknál. Azt ne mondja nekem senki, hogy az összes munkanélküli lett. Azért nem tudja fizetni, mert túl sok hitelt kapott.
A nemfizető hitelek arányának alakulásában a bankok keményen benne vannak. Nem az ügyfél figyelmét kell felhívni a kockázatra, hanem bele kell számolni, hogy tudja e fizetni mielőtt odaadom. Ha már kibuliztam, hogy nekem nem kell kockázatot vállalni csak az ügyfélnek, akkor ez a minimum...Hardverlesen
-
bobsys
veterán
válasz concret_hp #18405 üzenetére
Nincs lakashitelem, de mintha lett volna olyan, hogy az eladasi ar fole lotte az ertekbecslo az arat es igy mindjart meglett a 10% onero ami egyebkent nincs meg (ha ertheto amit irok )
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
concret_hp
addikt
válasz bobsys #18407 üzenetére
hogyne lett volna.
tényleg a magáncsőd intézménye hiányzik amúgy a sztoriból. ha a bank úgy benézte, hoyg egy 8 millás lakásra adott 8M kölcsönt, a lakás most nem ér 7-et se de az ügyfél tartozik 10-el, akkor legyen a banké a lakás aztán így járás.a másik vicc meg hogy nem lehet különböző kondíciókat adni az ügyfeleknek. ha nekem van 100M fedezetem és keresek havi 1M-et akkor pont ugyanolyna feltételekkel adnak mondjuk 10M kölcsönt, mint akinek 3M van a zsebében és 150K-t keres.
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
Agyzuzo
addikt
A hitelbírálat? Ugyan már...
Aki mondjuk ezen felbuzdulva itt vette fel, arra én is aszondom, hogy nyasgem. Addig nyújtózkodj... A gond ott van, hogy most meg átcsúsztunk a másik végletbe és kb. egy 4-es találat kell most az ötösön, hogy valaki lakást tudjon venni, ha épp nem örököl...
Listen up, maggots. You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else. ::: http://meatytears.hu :::
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz concret_hp #18408 üzenetére
A kormány nem olvassa a prohardver fórumait, pedig itt már 2011-ben is szó volt a magáncsődről mint megoldásról:
- hitel téma
- magáncsőd és értékbecslés[ Szerkesztve ]
-
szilard28
aktív tag
Ausztriát az érdekli, aki nem olyan hülye, hogy egy idióta blogbejegyzés után rohan Ukrajnába hrivnyát venni és bankban lekötni, miközben fingja sincs Ukrajnáról. Egy szétesőben lévő ország amely a Déli áramlat üzembehelyezése után csődbemegy.
De neked ajánlom a zimbabwei dollárt is, azon is jó a kamat és a az infláció is "csekély" mértékű.
A banki "ügyfélszolgálat" nyitása meg nem úgy működik, ahogy azt móricka elképzeli.
-
priti
addikt
válasz szilard28 #18411 üzenetére
Ukrajnának pont az az IMF ad hitelt, aki nekünk is adott. Magyar állampapírt is így adnál el, hogy csak a hülye veszi meg?
(#18409) Agyzuzo
A 0 önerő is egy vicc. Ennél már csak az a jobb, amikor valaki 10 évre vett 0 önerővel autót, de úgy, hogy a vételtől számított 1 évig el sem kezdte törleszteni és mindezt frankhitelben. Egy volt osztálytársam így vett egy kis Renaultot. Kvázi vett egy 2,5 millás autót kb. 6 milláért. Nyerő. Azóta fizeti. Persze az biztos tuti, hogy az ilyen az egyik télen a 11 év alatt jégre hajt és totálkárra is töri, sutty már rá is terhelte az ingatlanára a tartozását, amit egyösszegben csak így tud kifizetni, a hitelt fizetni nem tudja, pedig az már jelzálog aztán se kocsi se ház. Hajrá.
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
szilard28
aktív tag
Magyar állampapírra folyamatosan van kereslet a piacon, alacsony hozammal. Ukránra nincs.
Magyarország az EU tagja, Ukrajna nem. Nálunk a fizetési mérleg folyamatosan pozitív, és az IMF hitelt is simán visszafizettük a piacról felvett hitel. Magyarország és Ukrajna között 100x nagyobb a különbség, mint köztünk és Németország között.
Akinek kevés a magyar betéti vagy állampapírkamat, az ezernyi más lehetőséget találhat (pl. 80% 5 éves állampapír TBSZ-re+20% részvény), amely kisebb macerával és kockázattal jár, mint a hrivnya betét, de egy pszáf engedély nélkül működő tanácsadó ezt javasolta nekik egy gagyi blogon, így rohannak Ukrajnába.Devizát akkor érdemes venni, ha a kiadásaid egy része közvetve vagy közvetlenül abban képződik.
-
Agyzuzo
addikt
Ismerős a történet, csak 3-as BMW-vel. Mert az KELL, mert a bömbi a király, 7 éves hitelre. De sebaj, lehetett vele csajozni, az a lényeg, nem?
Listen up, maggots. You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else. ::: http://meatytears.hu :::
-
nagyúr
Ezt nem hiszem el... De tényleg.
az állam megvenné a dunaferrtNagyon jó biznisz lenne, de tényleg. Mi lehetnénk megint a vas és az acél országa...
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
-
priti
addikt
válasz fokukac #18418 üzenetére
Ezzel nekem spec semmi gondom. Az emberekkel elég nagy kicseszés, ahogy lenyomják az árát, de nem láttam 25.000 darab eladatlan vaskaput egy raktárban vagy bármi olyasmit ami igazolná, hogy nem lehet egy ilyen gyárat használni csak egy pár maszek árajánlatot láttam, hogy 300k alatt még egy ketrecajtó sincs, nemhogy kovácsolt vaskapu. Aranyárban van. Egy vasmű meg csődben. Érdekes.
Hardverlesen
-
_BM_
senior tag
válasz concret_hp #18422 üzenetére
A mai modern világgazdaság nem szól másról, mint szubvencionálásról, ami egyenlő az irányítással (annak egyik válfajával). A komplett nyugati mezőgazdaság szubvencionált az usával együtt, de minden területen a jelentős szereplők nyakán van az állam. A Boeing is valahol táncol az usa kormányának, csak nem látszik kívülről. Az eus támogatási rendszer is durva beavatkozás a kapitalizmusba, hiszen a tagállamok kezébe adja a döntést, hogy kinek passzolja a pénzeket (ami automatikusan hazavágja a konkurenst).
Az "állam nem jó gazda" dogma már régen lejárt lemezt. Azért találták ki, hogy megideologizálják a nemzeti vagyon széthordását, de időközben okafogyottá vált.
Ezzel együtt nem foglalnék állást a Dunaferrel kapcsolatban, mert sík hülye vagyok hozzá[ Szerkesztve ]
-
_BM_
senior tag
Az ukrán-orosz tulajdonban lévő Dunaferr 5 év alatt összeszedett 100 mrd veszteséget. Nem úgy ismerem az ukránokat, sem az oroszokat, hogy 100 milliárdokat veszítsenek azért, hogy MO-on legyen munkája 5 ezer embernek. Itt egészen más dolgok vannak a háttérben. Zsarolás állami támogatásért és hasonlók.
[ Szerkesztve ]
-
_BM_
senior tag
válasz concret_hp #18425 üzenetére
Pár évvel ezelőtt láttam a tévében egy francia családi, mini péküzemet. Garázs-méretű sütödéről van szó, férj és feleség csinálja minden nap szorgosan a sütiket. De nem ám sokat! Naponta 50-100 zsemle, 8-10 darab spéci kenyér, plusz 1-2 tucat különleges alkotás a feleség résziről (kakaóstekercs). A napi melójukat durván 10-20 ezer forintból kompletten meg lehet vásárolni a boltból, mégis minden este felnyitja a Chateau Lafite-t a férj és további fejlesztésen mereng. Nálunk konkrétan éhen döglene egy pék ilyen produkcióval.
Ez hogy a picsába létezik?[ Szerkesztve ]
-
_BM_
senior tag
-
priti
addikt
válasz concret_hp #18422 üzenetére
Merem feltételezni, hogy egy vaskapuhoz vas kell és ha ilyen qrva drága, akkor nincs túlkínálat. Menj már el egy vastelepre és nézzél már körül mennyibe kerül egy szögvas például. Lehet jönni a bányászattal, de azért egyetlen vasmű szerintem nem képez akkora igényt az input oldalon, hogy vas és acél országa legyünk rögtön. Meg gondolom a fele cucc újrahaznosított. Ne ragadtassuk el magunkat. Azt mondod nem kell nekünk vasmű. Oké. Nem értek egyet, de legyen igazad. Szted mi a ferde túrósbotot csinál az az 1500 ember például ott és az mennyibe kerül, ha elkezdi csinálni otthon a semmit?
Hogyan foglalkoztatnád azokat az embereket?[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
-
priti
addikt
válasz concret_hp #18432 üzenetére
nem kell nekünk (adófizetőknek) = ne vegyen az állam
Nem beszélünk el egymás mellett. Itt egy városról van szó. Azért egy vasműben nem futkosnak a kislányok, szóval felteszem közel 1500 családfőről van szó, aki most közvetlenül érintett Ezek családját sem nevezném közvetetten érintettnek, viszont a fodrászt akihez nem mennek el igen.
Ilyen létszámú leépítés ilyen környezetben olyan helyzetet keletkeztet, amit nem tud egy munkaügyi központ megoldani. Nem képezzük át őket 3 hónap alatt varrónőnek. Itt szerintem nem arról van szó, hogy a "foglalkoztatottságnak kedvezni" akarunk.Amúgy az a kis péksüteményes sokkal több terméket állít elő. Ugyanaz a szisztéma, mint a pizzeria, amiből rengeteg van nálunk is. Egy alacsony fogyasztású gyorsan melegedő elektromos kemence egy szakács, egy pincér meg pár srác aki futárkodik, de őket nem kell számolni, mondjuk hogy jó helyen van és sokan bemennek. Szintén 2-3 emberes gyár és ha bejön lehet nyitni a következőt.
Hardverlesen
-
#95561216
törölt tag
válasz concret_hp #18434 üzenetére
Az elmúlt öt év veszteségében gondolom vastagon benne van az építőipar padlófogása. Szóval nem biztos, hogy öt év múlva is ilyen szar lesz a helyzetük, csak ha addigra megszűnik, akkor ezt is importálhatjuk. Olyan szempontból meg, hogy épp padlón van, most még jó vétel is lehet,
-
Ringman
nagyúr
válasz #95561216 #18435 üzenetére
ha jó vétel lenne, akkor piaci szereplő venné meg.
nyilván ha az állam megvenné, akkor
- még nagyobb lenne a vesztesége
- választások miatt senkit sem küldenének el.az államnak meg semmi keresnivalója a piacon.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
priti
addikt
válasz concret_hp #18434 üzenetére
Számold már ki mennyi 1500 ember éves bére. Megint el van dobva a kalapács. Lehet hogy nagynak tűnik a veszteség, de az üzem se kicsi. Egyelőre.
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
nagyúr
a mikroökonómia elég szép definíciókat ad az üzembezárási pontra, de itt még a menedzsment sem gondolja úgy, hogy ott tartanának.
Másrészt, nem 1500-an dolgoznak ott, hanem mondjuk dupla annyian.
De mondjuk 4000 emberért sem érzem, hogy életben kéne tartani valamit, sokszáz milliárd forintért, ami Magyarországon sosem volt életképes.
Ui. amúgy, ide passzol egy Örkény-anekdota.
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz szilard28 #18439 üzenetére
A nagyüzem már évek óta bajban van, hidd el, a beszállítók már túl vannak a sokkon.
A fizetőképes keresletet pedig a félmillió munkanélküli és a félmillió kivándorló már rég elintézte, nem is beszélve azon milliókról, akiknek reálértéken mondjuk 20%-ot csökkent a bére az elmúlt 5 évben, és váltani meg nem tudnak hova.Alapvetően itt az állam szerepét vitatjuk többen. Ha valami gazdaságtalan, akkor azon nem segít, ha az állam átveszi. Az pedig csak illúzió, hogy az állam bármit is jól tudna működtetni.
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
priti
addikt
válasz fokukac #18438 üzenetére
Mitől vonull ki az állam a piacról? Ha nem képez belfoldi keresletet? És az mér' jó?
Mér' jobb szerinted, ha eldönti hogy egy 100-200-300-400-500 stb. milliárdos külföldi árajánlatot fogad el teszem azt egy Duna híd vasszerkezetének elkészítésére és kapun kívüli munkanélkülieket segélyez közben itthon annál, hogy ha kapun belüli munkanélkülieket tart, akikkel az ominózus pillanatban vasérc árban megcsináltatja a melót belföldi keresletet képezve?
Értem én, hogy a cucclizmus önmagát számolja fel, de a vele szemben hangoztatott nulla állam meg működésképtelen, mert sajnos a minimális társadalmi kohézió is alapfeltétele a gazdaságnak, mert a polgárháború nem lenni profitábilis.Brámit be lehet zárni, de tessék mellétenni, hogy mit tetszik nyitni a bezárással párhuzamosan. Vagy mindenkit főbelövünk utána?
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz concret_hp #18442 üzenetére
Ez az állam rossz gazda a nagy privatizációpárti lenyúlás maradványbetegsége. Itt van például a közelben egy járműjavító. Eladtuk mi is egy kanadai konszernek, mert az milyen profi. Jött a "vasútijármű-gyártás recessziója" szöveg és hogy hogy nem a leépítések 86%-át Európában hajtották végre. Érdekes. Bezártak nürnbergi, portugál, svéd, több nagy-britanniai üzemet. Németeknél és Svájcban ezrével hajtották el az embereket. Ismerős felügyelőbizottsági tag volt itt a járműjavítóban ami nálunk is a töredékére zsugorodott és elmondta, hogy a magyar állami megrendelés tartja, tarthatja csak életben az egészet, ami megmaradt, mert nulla az, amit piaci alapon fel akarnak itt mutatni. Ezt is vissza kéne vásárolni, mert ennek így semmi értelme.
Az államnak kell zsebbe nyúlni, de még a profitot is kiviszik. Ennek nulla értelme van. Ha ez a nagy piacosság és ilyen a jó gazda, akkor ez egy rakás sz** és nem alternatíva...Hardverlesen
-
Ringman
nagyúr
mert nulla az, amit piaci alapon fel akarnak itt mutatni.
lehet hogy kereslet nincs? akkor miért ne építenének le?---
a kiviszikaprofitot c. lemezt ne rakjuk fel újra, ha lehet.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
lajafix
addikt
a MAGYAR állam rossz gazda sajnos több évtizedes tapasztalat.
most én nem akarok értetlenkedni, de nekem úgy rémlik, hogy európában a vasúti tömegközlekedést az állam fejleszti, üzemelteti, tehát a magán gazdaságot csak az állam tudja vasúti jármű megrendelésekkel ellátni. Össze teccik téveszteni Amerikával, amit a Bombardier nem követ el, ezért ha nem kap megrendelést Európában(ahol az állami rendelések jellemzően az ottthoni tulajdonú cégeket erősítik) akkor értelemeszerűen itt épít le...
"Ezt is vissza kéne vásárolni, mert ennek így semmi értelme.Az államnak kell zsebbe nyúlni, de még a profitot is kiviszik. Ennek nulla értelme van."
Jól mondod, ennek a hszednek nincs sok értelme, a buta ember mantrája.
Rock'n Roll
-
priti
addikt
válasz lajafix #18445 üzenetére
Az okos ember meg Kanadának fizet sápot, ha le akarja festeni a saját kocsiját a saját embereivel. Jajj ne oltsál már. Gyorsan elfelejtetted milyen duma ment itt a hatékonyság növeléséről. Még görög kocsikat is csináltak itt nálunk a magyar járműjavítóban, amíg tartott a "csali". El tudom képzelni mennyire megérte ez a görögöknek, de nem ez érdekel. Egyszerűen el kell fogadni, hogy vannak dolgok, amiket nem éri meg privatizálni, mert nem tudnak annyit fizetni érte, hogy hosszútávon megérje az államnak. Tökmindegy milyen gazda. Eladod, aztán a végén ittmarad neked egy bezárt, lepusztult ipartelep, ami gazdaságilag olyan, mint egy nukleáris szennyezés. Lehetetlen felszámolni. Inkább mennek zöld mezőre és kezdheted elölről az infrastruktúrát is. Az egészet kezdheted elölről a nulláról, mert az út megy a nagy semmibe, a vasúti megállóban megáll a vonat a nagy semmibe és nézheted az elhagyott ipartelepet.
Ez aztán semmibe nem kerül. Sosem volt még ilyen tényleg. Adjunk mindent el, mert majd most másképpen lesz.
Nem emlékszem, hogy bomba robbant volna, ami megtizedelte volna az európai vasúthálózatot és km-re fele annyi lett volna hirtelen. Ha a Bombardier olyan szuper gazda, akkor olcsóbb tudott volna lenni a többinél és kapott volna megrendelést, amit olyan szuper módon el tudott volna osztani az európai üzemeiben, ahogy az előadták, amikor meg kellett indokolni, hogy az eladás az miért jó. Úgy állítod be, mintha a Bombardier nem is tehetne róla, hogy nem kapott megrendelést. A gonosz európai tagállamok direkt tönkretették a saját gyáraikat. Nyilván. Nem azért nem kapott megrendelést, mert több profitot vett ki belőle, mint amennyivel rosszabb gazda az állam és végsősoron emiatt drágább volt. Nem. Európai összeesküvés volt a szándékos tönkretétele és így kénytelen volt racionalizálni. Tiszta sor. Csak a buta ember mantrája, hogy egy állami feladatot nem szervezek ki. Mindent adjunk el, mert az állam rossz gazda, a magyar meg főleg. Ez a duma ment évekig, aztán mostanra tényleg milyen jó lett itt minden. Fasza lett. Mindig a végletek, ezek a vallások. Ezek nem gazdasági döntések, ezek vallások. Ennek az "állam rossz gazda" szókapcsolatnak semmi köze semmilyen gazdasági alapú számításhoz. Ez egy duma. Megkent politikusok dumája, akik piacot adnak el jó pénzért és lenyúlják a privatizációs bevételt. Kevesebb lett az adója a melósnak, miután eladták az országot? Frászt, csak az állásából rúgták ki. Akkor most szerinted miért mondaná ő azt, hogy az állam neki nem elég jó gazda? Az államnak kevesebbe kerül a vasút fenntartása? Frászt. Az állam nem mondja, az állampolgár nem mondja, te mondod egyedül, meg még egy páran a hívek közül. Vegyetek egymásnak virágot.[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
Ringman
nagyúr
Csak a buta ember mantrája, hogy egy állami feladatot nem szervezek ki. Mindent adjunk el, mert az állam rossz gazda, a magyar meg főleg. Ez a duma ment évekig, aztán mostanra tényleg milyen jó lett itt minden. Fasza lett. Mindig a végletek, ezek a vallások. Ezek nem gazdasági döntések, ezek vallások
mondj már egy nem-monopólium ágazatot, ahol közép/hosszútávon nem veszteséges állami cég jelen van. lehetőleg magyar példát vagy közép-kelet-európait.
az adózás utáni nyereség elköltéséhez meg senkinek semmi köze, hiszen le lett adózva.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
_BM_
senior tag
válasz Ringman #18447 üzenetére
"mondj már egy nem-monopólium ágazatot, ahol közép/hosszútávon nem veszteséges állami cég jelen van"
Kétféle állami tulajdon létezik. Az egyikben megszabja az állam a kinevezett góré hatáskörét, a másikban szabad kezet ad, mellette fix részesedést a profitból. Ez ugyanígy működik a részvénytársaságoknál is. Vannak olyan tulajdonviszonyok, amelyek kompromisszumok ezreit kényszerítik a kinevezett górékra, és vannak olyan helyzetek, amelyekben nem. Eképpen biztonsággal kijelenthető, hogy nincs különbség a magántulajdon és az állami tulajdon között. A kellően szétaprózott részvényesi struktúra lazán eredményezhet akkora bukást, mint az állam.
[ Szerkesztve ]
-
concret_hp
addikt
elméletileg lehetne jó attól, hoyg állami tulajdon valami, csak gyakorlatilag meg az van, hogy a valakiknek a valakijeit kell betolni a legtöbb pozícióra, függetlenül attól, hogy alkalmas-e rá. és ez bizony nme segíti a hatékonyságot és az eredményességet.
de a jól működő nem monopol vagy kvázimonopol állami cégek listáját én is szívesen megnézném
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
priti
addikt
válasz Ringman #18447 üzenetére
Mindig ez a lemez, alattam már írták, ráadásul nem csak cégen belül lehet nyereséget termelni. Korlátolt dolog csak ebből a nézőpontból közelíteni, hogy ami nem nyereséges az rossz. Nem feltétlen van szükség rá, hogy nyereséges legyen, mert a nyereség máshol van.
Például 20000Ft-ot költök havonta 2db bérletre azért, mert 20km-re van a munkahelyem. Ha 20 munkanapot számolok egy hónapban, akkor naponta pont egy ezresért megyek 40km távot, tehát engem le kell fotózni minimum havonta egyszer és venni kell milliárdokért kamerákat hozzá.nehogy inkább egy alacsony fogyasztású autóval járjak. Miközben mi a cél? A munkaerő mobilitásának a növelése a cél, mert az termeli a nyereséget. Emeljük meg a bérletek árát, mert nem nyereséges a cég? Kiszámolni sem akarom hány órát ültem már üzemképtelen vonatban összesen. Nem csukódik az ajtó meg az Isten tudja miért nem indul. Legutóbb egy anyuka ült velem szemben és szerencsétlen ott volt teljes pánikban, hogy ki fogja elhozni a gyereket az oviból, miután a menetrend szerinti következő vonat elhúzott mellettünk, mert a kalauz bacott szólni a pályaudvaron vonatban rekedt utasoknak, hogy a következő fog előbb indulni, mert ez nem 15 perc lesz amire már majdnem azt írtam, hogy "szokásos" 15 perc...
Egyfelöl a szolgáltatás szar, ha egy 20 km-es távot másfél óra alatt sikerül megugrani, tehát a minőség nem teszi vonzóvá, másfelöl drága, ha egy autóval is be tudok járni ennyiért és akkor még szóba sem került, hogy mi van ha egy kollégám is innen jár be és megfelezzük a benzint.
Mégegyszer mi a cél? Mobilitás. Teljesen egyértelmű, hiszen ha valaki azért nem vállal el egy állást bruttó 40k-val több bérért, mert messze van, pedig csak 20-30km-re van, akkor az baj. Ha emiatt alulfoglalkoztatásban dolgozik közelebb és a másiknak meg egyáltalán nem jut munka, mert az ő állását vették el magasabban képzett emberkék az mégnagyobb baj.
Adott egy röghöz kötés. Saját tulajdonú ingatlan egy kis jelzáloggal. Isteni. Költözni nem fog senki sehová. Elintézve.
Ebben a helyzetben az egyik javaslat, hogy emeljük a bérletek árát, mert veszteséges a cég, a másik, hogy adjuk el és attól jobb lesz. Mi a cél? Melyikkel fog a cél teljesülni?Kedvem lenne kipróbálni azt, hogy nincs olyan, hogy bérlet csak egy útra szóló menetjegy van és a munkahely és a lakóhely között mindenki kap egy ingyenes útvonalengedélyt amin rajta van, hogy melyik vonalon mire száll fel, minden másra fizet. Kiváncsi lennék, hogy az embereknél maradó pénz és a betöltött állások alakulása indukálta fogyasztás hogyan kompenzálná a bérletek árát képező veszteséget. De a cél legalább teljesülne, mert ez növelné a munkaerő mobilitását, pedig nem a profitról szól vállalati szinten, hanem egyenesen a veszteség növeléséről.
Hardverlesen
Új hozzászólás Aktív témák
- XFX Radeon Speedster SWFT 319 RX 6800 - BONTATLAN - ALZA GARANCIA
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" 2K Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon G3: i7-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" QHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14s - i5-10G I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest