-
Fototrend
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
priti
addikt
válasz concret_hp #18451 üzenetére
Ha belegondolsz aki nincs bejelentve nem jutna útvonalengedélyhez és minden nap annyi jegyet kéne vennie ahány vonalra felszáll. Lehet, hogy nem érné meg feketén dolgozni?
Ha egy egészségbiztosítási jogviszonyt hozzá tudunk kapcsolni egy iskolalátogatáshoz vagy egy munkahelyhez, akkor az utazást is. Technikailag nem megoldhatatlan, hogy a munkáltató amikor bejelent akkor a tényleges címed is lejelenti, máris mégegy hasznos dolog, ugyanis az emberek szarnak teljesíteni az adatszolgáltatási kötelezettségüket és úgy laknak egy városban élettársként például, hogy közben nem jelentkeznek be oda és az állandó lakhelyük meg az ország másik felén van a szüleiknél papíron, aztán meg elmarad a súlyadó meg a többi.
A lakást bérbe adók szarnak adót fizetni a bérlet után, de ha a tulajdonos kötelezettsége lenne lejelenteni, hogy ki vette ki a lakását másképpen a bérlő nem tudná igazolni a munkahelyén, hogy ott lakik és sorolhatnám szakadásig...
Egyáltalán nem biztos, hogy olyan nagyon hatalmas lenne a veszteség a végén...(#18452) WiZARD
A kommunizmus és az állam kivonul mindenből között van arany középút is.
Azért az vicces, hogy engem akarnak lefotózni, mert dolgozni járok és nem azt akarják megbüntetni, aki feketézni megy éjjel meg ki tudja mikor...
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
WiZARD
addikt
Középútnak ott a posta, aki 2013Q1-ben 875 dolgozótól vált meg....
Tudtommal felsőoktatásnál müxik, hogy vonatra arra jár az 50% diákkedvezmény ami a lakóhely-egyetem közt megy. Persze ott egyszerű, mert a diákon rajta van a lakcím, és az iskola címe is.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
priti
addikt
válasz WiZARD #18456 üzenetére
Az útvonalengedély is lehetne egy diákighoz hasonló kártya, sőt a külön diákot el is lehetne felejteni. Lehetne úgy is, hogy a munkáltatónál kapnád vissza az összeget, hogy ne lehessen visszaélni hamis engedéllyel, csak ennek az a hátránya, hogy nem lehet a bérleteket kivonni mert akkor a pénztárban valamit adni kell a pénzedért és még rengeteg adminisztráció is, pedig az is megtakarítás lenne, ha ezt a sok bérletet , rengeteg számlát el lehetne felejteni.
2013-ban, amikor ilyen elektronikus autentikátorok vannak meg lehetne oldani lazán egy visszaélésmentes rendszert a munkábajárás ingyenessé tételéhez. Ez egy kis szar ország, ennek pezsegni kéne az emberek meg ilyen 30km-es kis ketrecben léteznek.Azért ez nem kommunizmus. Egyébként a szabadjegy egy juttatás volt, amit egy cég adott a dolgozóinak. Aki nem volt MÁV-os annak nem volt. Szóval olyan nagyon nem volt piacellenes. Most is adhat juttatást egy cég, olyat amilyet akar.
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz Gézengúz #18453 üzenetére
Egy olyan országban, ahol egymillió Ft egy fostos méternyi alig két sávos aszfalt már régen 200-al tépő zónázó IC-knek kéne dugig tömötten rohangálni minden nap. Hihetetlen az a nyomor ami van nulla munkalehetőség mellett sok helyen. Öntjük a milliárdokat két kézzel kis szar bekötőút szakaszok felújítására, mert még egy bekötőút sem megy az elejétől a végéig és közben telepakoljuk 40-es táblával azt is ami van és várjuk a csodát. Mitől indulna meg azon valaki dolgozni? Oda se ér estére se, ha mindent betart...
Mennyi uniós pénzt lehetne elérni gyorsvasút építésére?Ne haragudj, de ez egy vicc. A külső váci úton egyszer feltúrták az út szélét az Isten tudja miért, kétszer két sáv befelé északról, mindenki megy 70-90-el BP-re és ottfelejtik a 40-es táblát, pedig már a munkagép a közelben sincs majd beállnak mögé a rendőrautóval és lerabolnak pár milliárdot? Ennek mi a lófac köze van a balesetek megelőzéséhez? És a bírságból mit látok? Jó az út minősége? Amikor megyek a telekre motorral kész orosz rulett ha rámsötétedik és este kell hazajönni. Még refivel is lever a víz egy-egy kátyúnál... A szélén menni életveszély, mert hullámos végig hosszában a busztól meg a teherautótól és ha ráfut a motor kereke egy hullám tetejére már ver is a víz hogy fogok lekanyarodni róla, mert ha elesek akkor át is mennek rajtam mert éppen túrnak le a szélére, mert mennek mellettem el ezerrel...
Hardverlesen
-
nagyúr
válasz concret_hp #18459 üzenetére
Túl fiatal vagy. Régen (15 éve) rajta volt.
Egyszer azt mutattam fel az ellenőrnek, amikor már elköltöztünk, és olyan boldogan beírta a kettővel korábbi címemet, hogy öröm volt nézni.[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
őstag
válasz concret_hp #18461 üzenetére
Szerintem is rajta volt. Amikor középiskolás voltam, tuti. Igaz, az nem most volt, mert már 91-ben leérettségiztem...
[ Szerkesztve ]
The Amiga, Born a Champion
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz concret_hp #18464 üzenetére
a '98-as egyetemi diákomon tuti rajta volt, de ne hidd el :-)
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
veterán
válasz concret_hp #18464 üzenetére
má' nem azé', hogy beszójjak a kolléga úrnak, de a mostanin (vagyis nem a mostanin, de a kéken, ami még valszeg neked is volt) is rajta van
szerk: 2011.05.20. dátummal lett kiállítva ez a diákom.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
kokov
tag
válasz concret_hp #18467 üzenetére
A lényeg az, hogy az utazás árának az emelése oldja meg a vasút problémáját, hiszen a diákkedvezmény korlátozása is egy áremelés. Semmit több.
A lényeg az, hogy a szolgáltatás színvonalának csökkentése oldja meg a vasút problémáját (járatritkítás, vonalbezárás stb.) olyan szerelvények vásárlása, amik klímára vannak tervezve, de klíma az nincs bennük és olyan meleg van bent, hogy meg lehet dögleni. Olyan üzembentartási problémákat viszont behoz, amiknek a megoldását képtelenek az éles üzemidőn kívülre szorítani és a szervízben megoldani. Pályaudvarokon drehálnak állandóan.
Ez az intézkedéssorozat oldja meg a problémát. Áremelés mellett a szolgáltatás legyengítése.
A kevesebb néha több. Lehet hogy a szovjetben megsüketültél, de jött. (Már ha a mozdony be nem tojt.) Én nem bírom a meleget. Megőrülök tőle. Régen a szovjet kocsiban megálltam kint az ajtóknál, amikből egyet-egyet kinyitottam mindkét oldalon (akkor még kilincses volt) és ott álltam végig a kereszthuzatban. Ez volt a menekülő út. Falat kenyér, de valami volt. Most ez sincs. Ez egy kínzás így. Mocskos volt a szovjet, a tisztaság egy picit javult, minden más egy kalap szamóca. Hétvégén jár klímás vonat a Budapest-Vác vonalon. Fontos, hogy amikor az elvtárs kirándulni megy le ne izzadjon.Az embernek váltásruhát kell vinni magával, hogy tárgyalóképes legyen. Ezzel dolgozni menni nem lehet. Úgy értem, hogy aki azért jár autóval mert elvárják, hogy valahogy kinézzen az nem fog váltani ha nem akar wc-kben tollászkodni minden nap. Nem fog váltani attól, mert kirabolják az útonállók. Mert azoknak, akik az út szélén állva kirabolják a becsületes embert van nevük és ez az útonálló. Ha kék egyenruhába öltözteted őket, akkor is csak útonállók maradnak. Bűnözők. Az, aki összegszerűen x milliárd Ft bírság beszedését megköveteli egy közönséges rablóbanda vezére és semmi több. A nép nem hülye. Ezt be kell fejezni. Azonnal.
Ezt nem lehet támogatni. Ti nem gazdasági meggondolásokról vitáztok.
Ti arról vitáztok, hogy mi az az "elégséges szolgáltatás" ami, mint kormányzati eredmény támogatható.
Az egymással ütköztetett intézkedéssorozatok egyike sem teremtette meg a mozgástér érdemi növekedését. Gazdasági oldalról közelítve csak duma van, mert duma az, ha túl sok a ha. Ha a Fidesz maradt volna, akkor ez lett volna meg az lett volna. Vagy nem. A tény az, hogy a rendszerváltás óta az egyetlen kézzel fogható valódi eredmény az árubőség és ez nem kormányzati eredmény. Nem azért ülünk jobb autókban, mert elértünk valamit, amit más gazdaságpolitikával nem lehet. Azért ülünk jobb minőségű autóban mert van. Mert lehet kapni.Elegem van a Fidesz kormány kishitűségéből is pedig megszavaztam és újra meg fogom szavazni mert nincs jobb. Nem csak a korrupcióban van pénz. Mintha el sem hinnék magukról, hogy képesek pénzt keresni tudással. Nem mernek kormányozni. Tessék hatástanulmányokat készíteni és publikálni, utat választani, az emberek támogatását elnyerni hozzá és végigcsinálni. Kormányozzatok már végre! Nem látszatintézkedések kellenek. Valódi tartalom kell. Miért nem csinál itt senki semmit?
-
konwktor
tag
Sziasztok.
Biztos sokan kérdezték már pl a topic indító is és próbáltam vissza is olvasni becsszó de valaki segíthetne eligazodni.
Tehát...35 éves vagyok és kicsit késve de szeretnék havi szinten félre rakni egy kisebb összeget (10-20eFt).először nem is ez volt a fő cél hanem ha történne velem valami akkor a családomnak az anyagi biztonsága megmaradjon ,sajnos az én fizetésem állja a családi költségvetés 70%-t kb. Szóval arra gondoltam hogy kötök egy kockázati életbiztosítást de,aztán meg arra is gondoltam hogy lehet hogy kidobott pénz lesz ha ne adj isten életbe maradok Ezért tovább kombináltam és már fel is hívtam egy üzlet kötőt hogy ajánljon valami vegyes vagy is, megtakarítással kombinált biztosítást.
Aztán elkezdtem olvasni.....és szinte egy fórumon se ajánlják a biztosítókat.
Na tehát mibe is fektessem a pénzem?? havi cirka 10-20eft, akár több évre is lekötöm.
-
bobsys
addikt
válasz konwktor #18474 üzenetére
Lehet nem relevans, mert az usaban elek, de en kotottem egy sima eletbiztositast. Semmi komplikacio, hogy befektetessel kombinalt, meg ilyen-olyan megtakaritas. Ha kipurcanok akkor fizetnek a csaladnak, ha meg nem akkor 20 ev mulva megszunik a szerzodes es kesz.
Szamokkal ez ugy nez ki, hogy havi $16 es fizetnek $600 000 a felesegnek ha elhunynek valami oknal fogvaEnterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
kokov
tag
válasz szilard28 #18473 üzenetére
De miért az a forda célja, hogy a lehető legkevesebb ember élvezze? Beteszik szombat délutánra. Miért nem teszik be hétköznap délután négyre ötre meg hatra a nyugatiba, amikor mindenki jön haza a munkából azt a tűző napra? Amikor tömve van a vonat, hogy a lehető legtöbb ember élvezhesse, ha már csak ilyen keveset sikerült megvennni? A guta üt meg amikor 1-4 vágányok az árnyékban szabadok az üres a vonat meg indul koradélután a kilencedikről és a tűző napon áll, hogy 80 fok legyen benne. Véletlenül se úgy csinálnák, hogy jó legyen, mintha szándékosan az lenne a cél, hogy dögölj meg.
-
KMT
addikt
-
nagyúr
Jól mutatja a helyünk és a jelentőségünk a világban.
A magyar GDP 2012-ben 28 252 milliárd Ft volt. Ez 299 Ft-os árfolyammal átszámolva 94,48 milliárd euró. Ennyit termelt a teljes magyar gazdaság, együtt.
Ehhez képest a német állam költségvetési többlete (!) 2013 első fél évében 8,5 milliárd euró (!) volt, 321 milliárdos adóbevétel mellett.
Ennyire jelentősek vagyunk.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
peu407
senior tag
válasz konwktor #18474 üzenetére
A kockázati éb nagyon jó dolog,mindenképpen ajánlom.Viszonylag olcsón kaphatsz magas összegű védelmet.Gondold át milyen célokat akarsz megoldani a családnak egy esetleges halál esetén.Mennyi pénzre van szükség,és ez mennyi ideig,mire elég.Nagyon fontos,hogy ezt Te gondold át és ne az üzletkötő.A brókereket felejtsd el.Kérj több biztosítótól ajánlatot,megéri. A vegyes biztosítás felejtős.Az éb része többe kerül neked,mint a sima kockázati éb.És ez csak az egyik fele. Én gondoskodnék a jövedelemszerző tevékenység kieséséről is,és csak utána takarékoskodnék. Mi lesz a megtakarítással, ha jön egy hosszabb betegség,egy balest,stb? Szóval az nagyon jó,hogy van megatakarítási hajlam,de az előbbieket sem szabad elfelejteni.Láttam már pár embert összehullani anyagilag,mert csak a megtakarítás volt a lényeg.Aztán amikor jött a baj,ment a megtakarítás,és ment szépen lassan minden egyébb.
-
kokov
tag
válasz concret_hp #18486 üzenetére
Eladtuk (ha jól emlékszem 850 millióért) az egészet (de 100%, hogy 1 mrd alatt) azzal a feltétellel, hogy az új gazda yx fejlesztéseket hajt végre. Ehhez képest olyan jó gazda volt, hogy csinált 150mrd adósságot meg fejlesztett egy nagy zérót. Ti azért kardoskodtok, hogy ezt kell csinálni? Most az állam vállalhatja át az adósságot. Már ha nem akarja, hogy beleroppanjon az egész város. Jó üzlet volt. Ha kétszázszoros áron visszavesszük az meg a következő jó üzlet lesz. Éljen a privatizáció.
-
_BM_
senior tag
"Éljen a privatizáció."
Jól beszélsz. Nálunk befektetésnek nevezik az olyan húzásokat, hogy a bűnöző vásárol 1000 nöl gyümölcsöst (de még azt a koszos pár milliót sem fizeti ki!), amit valaki az államapparátusból "tévedésből" 5 milliárdra értékel (a tévedés nem bűncselekmény), amit apportként felajánl a telektulaj az államnak, hogy szálljon be ő is 5 milliárddal felesben, és csináljanak közösen nagy dolgokat. Ha nem megy bele az állam, akkor nem befektetőbarát.
Másképpen, de hasonló volt az összes dunaferr-szerű privatizáció.[ Szerkesztve ]
-
kokov
tag
Fizetésképtelen adósok, magas nemfizetési arány, tehát felelőtlen tőkekihelyezés. Múlt. A gazdasági döntések a jövővel foglalkoznak.
Ha a rossz adós azért tudta kifizetni az önrészt a hitel felvételekor, mert az állam kifizette helyette, akkor az állam is benne volt abban vastagon, hogy a pénz rossz helyre került.Ha linkelt cikk nem politikai megrendelés lenne, akkor a bankrendszer összeomlásának költségét hasonlítaná össze a nemfizető hitelek arányának csökkentésével, pontosabban annak összegszerű költségével nem? Mivel a devizahiteleket hasonlítja a forinthitelekhez a gazdasághoz nem sok köze van, mégis gazdasági érvelés szeretne lenni egy jövővel foglalkozó gazdasági döntés ellen.
A probléma a nemfizető hitelek aránya, ezek növekedése és hogy a bankrendszer meddig működik. Ha senki nem fizeti a hitelét, akkor nem működik. Hányan kell hogy fizessék minimum ahhoz, hogy működjön? Ezzel foglalkozik a cikk? Nő a nemfizető hitelek aránya vagy csökken? Milyen ütemben nő vagy csökken? Eléri a kritikus szintet? Mikor éri el, ha nem teszünk semmit?Kérdezhetném azt is, hogy mikor ír valaki az igazságról ahelyett, hogy valamelyik politikai pártnak bérhazudik?
A cikk szerint rossz döntés a devizahitelesek megsegítése. Mi a jó döntés? Hagyni a bankrendszert összeomlani? -
_BM_
senior tag
"Mi a jó döntés? Hagyni a bankrendszert összeomlani?"
A bankrendszer nem tud összeomlani, mert azonnal visszavesznek magukból a bankok, ha a nemfizető adósok száma túllép egy bizonyos mértéket. Legyen ez a kritikus szint 20% (hasra ütve). A törleszteni tudók pont ennek a 20%-nak köszönhetik, hogy immár abbahagyták a bankok a törlesztők emelését. Ha egy jótékony tündér minden hónapban becsempészné a 20% bedőlő pénztárcájába az aktuális törlesztőt, akkor folytatnák tovább a bankok az emelést csillagos égig. Ez egy ilyen konstrukció. Remekül megszervezett bűnszövetség. A dilemmázó újságírók meg kapnak 100 rugót cikkenként a kamu devhitelkárosult-érdekvédőkkel együtt.
[ Szerkesztve ]
-
_BM_
senior tag
válasz concret_hp #18494 üzenetére
Nekem nincs hitelszerződésem. Neked van? CDS felár megemlíttetik benne? Kamatmegállapítás mikéntje?
[ Szerkesztve ]
-
kokov
tag
válasz #95561216 #18492 üzenetére
Amit az index felböfögött, annak vagy se füle se farka, vagy velem van a baj. Próbálom értelmezni a cikket az újságírói szófosást mellőzve. Eladtuk 2004-ben. Elkezdték kétkézzel kivenni belőle a pénzt, de 2-3 milliárdot kb. költöttek rá szerintük az MTI-s összeállítással megtámogatva.
Ez mondjuk reálisnak hangzik, de utána hogy minek a cseréje, felújítása az üzembentartás és mi a fejlesztés, bővítés arról nem kapsz képet a cikkből, minek mennyi az üzemideje stb. Nyilván nem két darabot gyártottak mindenből akkoriban, amikor bevallottan nagyon ment a cégnek.
(Szóval kvázi az üzemeltetési költség szépen bekerül beruházás kategóriába?) Persze hogy nem. Ez nem így van az index szerint, mert szerintük miután elértek úgy összesen 50mrd eredményt (eredmény táblázat)a jó évek alatt visszatettek bele több mint 90 mrd-ot (MTI felsorolás), amiből 40mrd már 2008-ban, a válság évében van, de ennek ellenére nem volt veszteséges a cég 2008-ban, de évi 30mrd eredmény az viszont már nagyon jó, méghozzá annyira, hogy azt csak 2007-ben sikerült elérni, amikor 49mrd beruházás volt.
Tehát a nyomott eladási ár (ami még félmilliárd sem volt, én tévedtem) indokolta fejlesztés megtörtént. Az új gazda megtett mindent.
Ja és kapun belüli munkanélküliekkel van tele, akiket ugyan 2010 óta ki lehetne rúgni, de 3 évig nem tűnt fel senkinek (20-30mrd-os éves veszteség mellett sem), hogy sokan vannak. Már 2004 óta sokan vannak, amit a kormány is tudott, ezért kötött megállapodást. 2010 óta meg a piaci szereplő úgy gondolta, hogy pénból foglalkoztat még 3 évig párezer embert, mielőtt szól, hogy leépít. Ha ezt a kutya megenné... nem tudtam meg semmit.Szerinted hol kap állást könnyen vagy nehezen 1500 ember, aki a városban él és elköltözni se tud a hitele miatt? Ha még tehermentes ingatlant sem vesz majd ott a kutya sem kétlem, hogy költözni könnyű lesz. A közelben meg nincs semmi munka. Ózd rev2.
-
szilard28
aktív tag
válasz concret_hp #18496 üzenetére
a legtöbb szerződésben NINCS definiálva, lényegében bármikor bármilyen indokkal emelhetik. Csak éppen a megnövekedett tartozás/fedezet hányados miatt ilyenkor nem tudnak az ügyfelek más bankhoz vándorolni. Lényegében olyan, mintha egy mobilszolgáltató a duplájára emelné a percdíjat a hűségidőszak alatt.
A hitelek társadalmi költségéhez meg számoljuk hozzá azt a pár ezer milliárd ft-ot, ami a kamatok és a devizaárfolyam-változások miatt kiestek a költségvetésből. (Vesz vki egy autót 2,5 m-ért hitelre, ebből fél millió az áfa, de 5 milliót fizet vissza, amely összegből venne autót, akkor 1 m lenne az áfa)
-
szilard28
aktív tag
válasz Ringman #18499 üzenetére
hót mindegy, persze hogy hülye aki hitelre autót vesz, de ez az államot nem boldogítja, amikor emiatt esik ki egy jókora adóbevétel. Az állam szempontjából mondtam azt, hogy aki hitelre vesz bármit, az jóval kevesebb áfát fizet be, mint aki a hiteltörlesztésre szánt pénzt megtakarítja és abból vesz drágábban valamit, mert a törlesztésnek nincs áfatartalma. Vagyis a fenti esetben fél millió áfát fizet a hiteles, aki meg megtakarít, az egymilliót. Ebből látszik, hogy fogyasztási hitelekkel csak átmenetileg lehet felpörgetni a gazdaságot, de hosszútávon az államnak óriási szopás.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- További aktív témák...