-
Fototrend
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
veterán
válasz MrCsiT #92300 üzenetére
Kb jól tippeled, 500k/év körül van a nyereség ezen.
Előtörlesztés díja fixen 1% százalék. 2. Év végén egy összegben végtörlesztem, aztán megszüntetem azzal együtt a számlát is amit nyitni kellett hozzá.https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
adalbert1
veterán
válasz dani0113 #92298 üzenetére
Ez vajon már az úgynevezett puritán elveket szem előtt tartó plebejuskormányzás?
Ezek szerint a limuzinszocialistákat sikerült lecserélni repülőgépkormányra?
Illetve az 5 milliós fedélzeti fogyasztáshoz képest eltörpül a söjötöri ebéd 734k-s költsége (ami kb. 100 főre volt), amivel sikeresen hergelték anno a prolikat.szerk.: offba tettem, hirtelen azt hittem, hogy a politika topicban vagyok
[ Szerkesztve ]
-
Stanlee
őstag
válasz bandus #92280 üzenetére
Redditen mar FOMO-ban vannak, szerencsere amikor a melypont volt, en ellottem minden puskaport DOT-ra.
Tegnap az egyik walletemben pont 0.6969 BTC erteku kripto volt.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
-
Shadowbull
addikt
válasz forumpista #92301 üzenetére
"Semmi sem indokolja ezeknek a gyaraknak ily merteku idecsalogatasat"
Hát ez elég nagy butaság ebben a formában.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
aujjobba
addikt
válasz Shadowbull #92305 üzenetére
Nagyon is megéri az állami támogatás, pár év alatt visszajön.
Vagy nem.
Egyetlen ígért új nagyvállalati munkahely átlagosan 16 millió forintba került tavaly az adófizetőknek (2020)
'A 45 cégből 13-nál nem hogy nőtt a 18,6 milliárdos támogatás hatására a tervezett 1433 fővel, hanem még csökkent is a munkavállalói létszám, 1075 fővel.'
Stb, stb.[ Szerkesztve ]
-
avl
aktív tag
válasz Shadowbull #92305 üzenetére
"pár év alatt visszajön" micsoda ? anyagilag pláne bizonyos köröknek valoszinü
de talán nem az lenne a legfontosabb
a politika sajnos igen rövid tavon gondolkozik
NEM az anyagi megterülés nehany ember szamara lenne a lényeg, hanem pl. [link]
-
JoinR
senior tag
válasz Shadowbull #92305 üzenetére
Ja, vajon mekkora effektív adókulccsal számoljunk...ha eléri az 5%-ot, sikertörténetről beszélhetünk.
-
Attis7
tag
válasz Shadowbull #92305 üzenetére
Ez pont annyira igaz, minthogy micsoda biznisz úszó vébét rendezni, mert csak a turiszitkai bevételekből visszahozza az árát, nos a rendezés összköltsége 150+ mrd forint volt, 2017. júliusában meg egy vendégéjszakával nem sikerült többet lekötni a budapesti szállodákban, mint a korábbi években.
-
sonar
addikt
válasz aujjobba #92307 üzenetére
Arról a tényről ne is beszéljünk, hogy nemegyszer a munkahely bővités pusztán abból áll(t), hogy a kölcsönzött munkaerőt saját állományba vették a cégek. És ez a helyi napilapokban (is) címlapos hír...
A tudást mástól kapjuk, a siker a mi tehetségünk - Remember: Your life – Your choices!
-
Shadowbull
addikt
válasz aujjobba #92307 üzenetére
Az akkugyárról és a hasonló nagyméretű zöldmezős beruházásokról volt szó.
Az Audi egyedül generál évi százmilliárdos nagyságrendű állami adó- és járulékbevételt, és akkor a közvetlen gazdasági hatásokról nem is beszéltünk.
Ha a CATL tényleg 300 milliárdot kap, az aprópénz ahhoz képest amennyit a következő évtizedekben az államnak termelni fog.
Nem véletlenül van óriási verseny az ilyen beruházásokért az egész világon.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Sub-S
senior tag
válasz Shadowbull #92305 üzenetére
"Nagyon is megéri az állami támogatás, pár év alatt visszajön. " - ezekre ugyanúgy lehetne írni, hogy "szimplán feltételezések, amik meglehetősen ingatag lábakon állnak".
Viszont a korábban említettek:
- nincs elég munkaerő - jelenleg tény
- nincs elég víz - jelenleg tény, szennyvíztisztító minden lófax kell majd még
- nincs elég áram - negyed paksi teljesítményre lenne majd szükségA gond az hogy mindenféle szakmai egyeztetések/megbeszélések nélkül születnek ilyen döntések.
Nagy profit biztos lesz majd a kínai tulajdonosnak, magyar államnak a mindenféle adókedvezményekből mennyi jut majd az egy másik kérdés. -
Ringman
nagyúr
-
avl
aktív tag
ugy latom erösen szornak a velemenyek :-)
D-ben sem fenékig tejfel es nem pozitiv sok velemeny a CATL ottani gyara kapcsan
"Das liege daran, dass 70 Prozent der Wertschöpfung bei der Batterieproduktion in der Kathode und den dafür erforderlichen Materialien stecken würden, weitere 25 Prozent entfallen auf die Anode und andere benötigte Materialien, nur fünf Prozent der Wertschöpfung würden auf die eigentliche Produktion entfallen, rechnet Dudenhöffer vor."
...auch sonstige Fragen werden von CATL nicht beantwortet.
de ez nem rövidtavu anyagi kerdes elsösorban !!! (kiveve azokat a ....-okat, akiknek ez a fontos)
-
ngaba
aktív tag
Szerintem inkább az a nagyobb probléma, hogy így is nagyon egyoldalú a magyar gazdaság szerkezete. Lassan mindent az autógyártásra teszünk fel, aztán simán lehet, hogy nem az elektromos autó lesz a jövő, hanem a hidrogénes (mondtam egy random dolgot), és akkor lesz nagy koppanás. De persze simán be is jöhet a dolog.
-
avl
aktív tag
válasz Shadowbull #92314 üzenetére
elolvastad ?
elavulási lehetöség ?
szerinted is csak ami kezzelfoghato gyartmany, az a valami ? (termeszetesen tudom, hogy sorozatban valamit nagy precizitassal, kis szorassal legyartani nem kis pálya, es komoly kihívás)
a gyartas a "jó" ??? hozzáadott érték ? környezetszennyezési lehetöség ? (hány jármüvel nö ott meg a környezetterhelés ?)
nem inkabb ... (pl. szellemi termék sokkkkkkal elönyösebb, oda kellene beruha) ???? -
Attis7
tag
válasz Shadowbull #92319 üzenetére
Uaz a propaganda.
-
Shadowbull
addikt
nincs elég munkaerő - fogalmunk sincs róla, hogy mennyi munkaerőt tud felhajtani a régió. Ez nem Budapest meg GYMS megye. Látszik az átlagfizetéseken is.
nincs elég víz - fogalmunk sincs róla. Debrecen a 80as években a mai fogyasztásának a többszörösét használta, mert akkor volt még szocialista nagyipar, és a lakosság is nagyobb volt. Ráadásul nem vezetékes ivóvizet hanem előtisztitott szürkevizet is fog használni a gyár, kvázi a debreceni szennyvíz egy részét.
nincs elég áram - áramot külföldről is lehet venni, a magyar hálózat nem szigetüzemben működik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"simán lehet, hogy nem az elektromos autó lesz a jövő, hanem a hidrogénes"
Teljesen biztosan az elektromos autó lesz a jövő. Ez már kvázi eldöntött tény.
Akku meg nem csak autóba kell, hanem máshová is. Jelenleg egy óriási akkkutechnológiai forradalom zajlik a világban, ami teljesen átalakítja majd az energiatermelés és tárolás mai módjait.
Nem véletlenül épülnek gomba módra az akkugyárak szerte a világban.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Indexet elvből nem olvasok, csak rákattintottam hogy lássam mi az.
"szerinted is csak ami kezzelfoghato gyartmany, az a valami"
Nem, de a csúcstechnológiás gyártóipar semmivel sem rosszabb nemzetgazdasági szempontból mint az informatika, ami ráadásul a gyártóipar szerves része.
"hozzáadott érték"
Hamarosan az AI forradalom szimplán el fogja törölni az informatikai munkahelyek jelentős részét. Ott fog igazán csúnya világ jönni. Láttad már mit tud már most a Chat GPT?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
ngaba
aktív tag
válasz Shadowbull #92326 üzenetére
Se az ipar, se a tudósok, se a fogyasztók nem igazán hisznek benne. Ettől persze lehet, hogy eldöntött, és lehet, hogy tényleg ez lesz a jövő. De térjünk vissza erre 10-15 év múlva.
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz Shadowbull #92327 üzenetére
Milyen oldalt olvasol inkább?
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #92313 üzenetére
Ezernyi okból hibás az Audis összevetés. Egyrészt az Audi termel évi százmilliárdos adó- és járulékbevételt, nem az akkumulátor gyár, ami jóval kevesebb munkaerőt fog foglalkoztatni, ezután az adó- és járulékbevétel is kisebb. Másrészt az Audi nagyon rossz példa, mert egy régóta itt lévő cég, amelyik mindig hosszútávra tervezett, nem csak összeszerelő üzem, hanem fejlesztés is van, iskolákat támogat, relatív jól fizet a munkavállalóinak, jó munkakörülményeket biztosít és nem kimondottan veszélyes üzem. Teljesen más kategória egy kínai aksi gyár.
-
Shadowbull
addikt
Ez nem hit kérdése. Én az autóiparban dolgozom már több mint húsz éve. Ez eldöntött tény, és nem kell rá 2035ig várni, amíg az EU betiltja a belsőégésű motorokat. Átlagjózsi már sokkal hamarabb nem fog tudni mást venni mint elektromost itt Európában. Már 2027-28 körül.
Hidrogén lesz majd a teherszállításban, személyautóban csak elvétve.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Stylewars_kp #92330 üzenetére
Magyarul leginkább telexet meg 444et. De ebben a témában pont nem értek velük egyet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Ra3
őstag
válasz Hi!King #92331 üzenetére
Az Audiba rengeteg magyar cég is beszállít, szerszámgyártás, műanyagfröccsöntés, alkatrészmegmunkálás stb, plusz jópár multi is odatelepült akik szintén csak nekik szállítanak, ez az akksigyárnál esélyes hogy nem fog így működni, legalábbis nem ekkora mértékben.
''...te vagy a Jedi-ből az Onedin Kennedy?''
-
avl
aktív tag
válasz Shadowbull #92332 üzenetére
nyertem, mert én több éve dolgozom ilyenben :-)
nem eldölt szerintem
atlagjozsi (privat szemelyauto, EU) szinten lehet, de
van alkalmazasi terület, ahol elektro-aksi, masikon mas a "legjobb" -
Attis7
tag
válasz Shadowbull #92332 üzenetére
A villanyautóknak ott van igazán létjogosultsága, ahol az áram előállítása nagyon nagy százalékban megújulóból történik, ilyen meg kevés van, pl: Norvégia (vízenergia), szerintem középtávon más megoldás kell a meghajtásra.
-
Shadowbull
addikt
válasz Hi!King #92331 üzenetére
Valóban többen dolgoznak az Audiban, de nem sokkal. (12e vs. 9e). Ráadásul ez az első bejelentett szám a CATLnél, simán lehet hogy több lesz a végére.
Átlagfizetés Audiban valóban nagyobb lehet, de hogy hogyan fog alakulni hosszú távon azt nem tudjuk, a következő években Debrecenben és környékén is jelentősen meg fog ugrani a bérszínvonal.Fejlesztés, támogatás, ilyesmi az Audinál sem volt először, sima motorgyárnak indult 93ban.
Az hogy kevésbé szennyező potenciálisan az meg tévhit. Csak azzal nem foglalkozik senki, mert nem cuppant rá senki úgy mint az akkugyárra.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
ngaba
aktív tag
válasz Attis7 #92337 üzenetére
Az a baj, hogy ebben a témában inkább a látszat a lényeg.
Amíg nem lépnek fel az SUV-k terjedése ellen, és nincs masszívan támogatva a tömegközlekedés / telekocsizás(!), addig én ezeket csak látszatcselekvésnek tartom, és úgy gondolom, hogy az elektromosautó-lobbi volt az erősebb. (Na meg a gazdaság pörgetése és a hulladéktermelés mindenek felett.)[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Egyedül a teherszállítás és a nehéz gépjárművek, munkagépek területe a nyitott, oda bejöhet a hidrogén.
Személyautó, könnyű haszongépjármű, az bizony eldőlt. Annyira eldőlt hogy még azok is gondban lesznek, akik gyártanának Euro7es belsőégésű motorokat, mert baromi nehezen fognak beszállítókat találni. A cégek csoportosan ugranak le az ICE vonalról.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
pictigjis
senior tag
válasz Shadowbull #92333 üzenetére
pedig a telexes akkugyáras cikk, ami a héten jelent meg, kifejezetten jól összefoglalta, hogy mi is a probléma ezzel az egésszel. az, hogy te kvázi eldöntötted (lehet az autóipari elfogultságod miatt), márpedig igenis kell és jó dolog az akkugyár, nem túl egészséges megközelítés
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #92339 üzenetére
De nem csak azért magasabb az Audiban az átlagfizetés az Audiban, mert jobb gazdaságú környéken van, hanem egyrészt az Audi helyben is jobb munkahelynek számít, másrészt nagyobb arányú a magasan képzettek aránya, mint az aksigyárban lesz.
A motorgyárnak az autóiparban eleve nagyobb a hozzadott értéke, mint az autó összeszerelésnek, szóval eleve nem kimondottan alacsony presztízsű gyárnak indult. Viszont német munkahelyi kultúrát hozott, azon belül is viszonylag jót, együttműködött a helyi főiskolával és a szakképző iskolkákkal, szóval erős hozzáadott értéke volt és van máig a környezetében, ami nem valószínű, hogy egy kínai cégről ugyanígy elmondható lesz.
Helyileg kevésbé szennyező, nyilván a teljes ökológiai lábnyoma nem kicsi az Audi gyárnak.
-
Shadowbull
addikt
válasz pictigjis #92344 üzenetére
Olvastam. Nem volt benne semmi új információ. Pláne nem volt benne olyasmi ami szerint káros lenne az akkugyár.
Így van, én elfogult vagyok a gyártóiparral szemben, és látom hogy mekkora mértékben járul hozzá Magyarországon az életszínvonalhoz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
pictigjis
senior tag
válasz Shadowbull #92347 üzenetére
csak tudod, amikor ezek átkapcsolnak ebbe az üzemmódba, akkor bizony zsigerből érzi az ember, hogy ez nem az ország érdeke, hanem az övék. részemről pont
-
Shadowbull
addikt
válasz Hi!King #92345 üzenetére
"nagyobb arányú a magasan képzettek aránya, mint az aksigyárban lesz."
Erről nem vagyok meggyőződve.
"eleve nem kimondottan alacsony presztízsű gyárnak indult."
93ban teljesen más helyzet volt, minden beruházásnak örültek. Az Audin belül nem volt különösebben nagy presztízse, eltartott egy ideig mire kivívta a mai helyét. Az elején fejlesztést sem terveztek, az később jött (teljesen véletlenül 99ben én voltam az első 3 audis fejlesztőmérnök egyike).
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
SzGee
aktív tag
Félve jegyzem meg, hogy szerintem ez az akkugyár szálat akár el is lehetne engedni, az elmúlt 100 hozzászólás erről szólt...
[ Szerkesztve ]
If you leave me, can I come, too?
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Politika
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Formula-1
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- DIGI kábel TV
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Villanyszerelés
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DJI Osmo Action 4 Adventure Combo +ND8 és ND32 szűrők +32GB SanDisk Extreme SD kártya
- Játszós PC , i7 7800X , GTX 1080 , 32GB DDR4 , 256GB NVME , 1TB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen