-
Fototrend
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Ixion77 #49188 üzenetére
Lol még mindig abban a hitben élsz hogy a Tesla túlárazott
Amúgy számold ki hogy az S&P500 hány százalékát teszi majd ki a Tesla, és nézd meg mi történik ha az elveszti a 30%-át.
27T most az S&P500, Tesla 550B. 550/3=183, 0.183/27 = 0.00677. 0.67%-ot esik majd az S&P500 ha a Tesla elviszíti az értéke harmadát valamikor.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Zoty4
őstag
válasz Ixion77 #49223 üzenetére
az önvezető megoldás lenne a jövő, egy appal rendelsz egy kocsit és elmész fillérekért A-ból B-be. tömegközlekedést is kiváltja hosszútávon. De még nagyon gyerekcipőben jár ez a dolog. Max nagy városokban működhet, földutas faluknál, vagy belterületbe vont, de még térképen sem jelölt utcáknál nem hiszem hogy egy jó darabig ez működne. A jogi szabályozás is kérdéses, ki a hibás egy esetleges balesetnél? A kocsiban levő személy (tulajdonos/utas), a önvezető softwaret írok, vagy ki? Szüleim már nem fogják ezt az önvezető ficsőrt használni
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz Ixion77 #49223 üzenetére
Kicsi esélyt látok rá, hogy a városokban megvalósítható lenne a tömegközlekedés kiváltása önvezető autókkal, mert egyszerűen akkora plusz terhelést/forgalmat jelentene, amit már most se bírnak el a nagyvárosok.
A másik fele az egész EV-témának, hogy az a brutál mennyiségű áramot/töltést milyen formában/forrásból (fosszilis, megújuló, stb.?) fogják előállítani és hogyan, milyen költség (beruházás, üzemeltetés) mellett eljuttatni a végfogyasztókhoz?
Ezek a költségek mind rárakódnak az árakra, mert puszira senki nem fogja meglépni és bizonyos mennyiség fölött a kormányok se fogják támogatni, egyszerűen a méretek/költségek nagysága miatt.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
bociusz
aktív tag
válasz Ixion77 #49241 üzenetére
Szerintem ugyanilyen fontos a másik hatása a tömegközlekedésnek, a forgalomkötegelés. Egy álló autó kb. 10 négyzetmétert, egy mozgó ennek is a többszörösét veszi el a közlekedési felületből. Egyszerűen nincs elég terület arra, hogy minden utas ekkora részt kihasítson a közösből és ezt vagy az alapterület csökkentésével (bicikli/robogó/roller) vagy a forgalom kötegelésével (busz/villamos/roller) tudod megoldani.
-
Lex Icon
senior tag
válasz Ixion77 #49241 üzenetére
Márpedig az ember a drága, nem a hardware.
Nem egészen. Számold ki, hogy pl. egy 20 személyes EV kisbusz mennyibe kerül és mennyibe 20 EV taxi. Plusz ezek fenntartási költsége, üzemeltetése, áramfogyasztása, nem is beszélve a helyfoglalásról az utakon, parkolókban garázsokban. + út/gumi kopás -> veszélyes anyag, ... stb.
[ Szerkesztve ]
-
bernel
tag
válasz Ixion77 #49241 üzenetére
Ahogy mások is írták, nem lehet teljesen autókra építeni a közlekedést, mert azt nem bírják el az utak. Ezért lesznek buszok is, amik egyszerre több embert visznek, és több megállóval juttatnak el a célhoz, ahogy szállnak le/fel az emberek, de cserébe olcsóbb is lesz.
-
aujjobba
addikt
-
veterán
válasz Ixion77 #49290 üzenetére
Bitcoin sosem lesz jó tranzakciós pénznek, erről nem is volt szó. Pont emiatt nem is tud veszélyessé válni a stabilitásra. Ezt olvasd el
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Ixion77
őstag
válasz Ixion77 #49182 üzenetére
Eldöntötték: egy részletben lesz a Tesla bevezetve az S&P-be, december 21.-én. Idén ez lesz karácsonyra
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
atee_13
őstag
válasz Ixion77 #49471 üzenetére
"elkezdheti ellenséges felvásárolni a konkurenseit" komolyan kérdezem, hogy te kit látnál felvásrolandó prédaként? TC égéstérben pont erről beszéltek, de ott se nagyon voltak ötletek. Mazda felmerült, hogy talán ott van némi innováció és ott kellene lefaragni a legkevesebb sallangot.
De én spec nem látom minek venne meg valamit a tesla amivel csak szívna mire a saját gondolatmenetére átállítaná az egészet, sokkal egyszerűbb a nulláról indulni. -
nagyúr
válasz Ixion77 #49480 üzenetére
Integralni egy oriasi szervezetet sok emberrel nagyon maceras. Pelda: a PSA-nal dolgozo emberek nagy tobbsegere egyreszt nem lenne szukseg, masreszt alkalmatlanok lennenek a feladatra. Kepzelj el egy 20 eve a PSA-nal dolgozo francia kozepvezetot, akit a Tesla arra akar rabirni, hogy 6 ora helyett inkabb 10-et dolgozzon, es egyebkent rugja ki a beosztottainak 80%-at.
while (!sleep) sheep++;
-
atee_13
őstag
válasz Ixion77 #49480 üzenetére
Úgy tudom a PSA és a FIAT egyesült, őket már ezért se nagyon érné meg. És ami véleményem szerint fontosabb, hogy a teslánál a gyártástchnológia is sajátos nem a hagyományos elveket követi, így gyakorlatilag semmire sem menne ha amiatt vásárolná, max üres gyárépület lehet ami érdekelheti őket, de mivel már az új gyárak is saját szisztéma alapján épülnek így gyanítom azok sem lennének jók, nyilván kiszámolnák, hogy az átalakítás vagy az új építése lenne olcsóbb, de többnyire ilyenkor olcsóbban jön ki az új, ha sok mindenen kell változtatni.
Meg nagy kérdés, hogy mi a célkitűzés mennyi autó gyártása/értékesítése, mert ha a számok az eddigi terveik szerint alakulnak akkor nem kell kapkodni a bővítéssel.
-
veterán
válasz Ixion77 #49480 üzenetére
Semmit nem érnének egy PSA szerű cég elavult gyártósoraival, temérdek felesleges alkalmazottjával, csak terhet vennének magukra ilyen cégekkel. Teslanak értelmes felvásárlási lehetőség az EV gyártók között van.
Az, hogy ezt lehetőségnek láttad, leírja hogy mennyire hagyományos autógyártónak nézed a Teslát.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
nagyúr
válasz Ixion77 #49483 üzenetére
Úgy gondolom, hogy a legtöbb európai hozzám hasonlóan gondolkodik, és még a Tesla kedvéért sem fognak világnézetet váltani.
Ezért úgy gondolom, hogy a Teslának is idomulnia kell ha itt sikeres akar lenni.
Nem kell idomulnia.> Úgy gondolom, hogy a legtöbb európai hozzám hasonlóan gondolkodik,
Egesz addig, amig nem szakadtunk le valojaban. Utana majd hajtas lesz, de siman lehet, hogy te meg en meg megusszuk enelkul. A gyerekeink mar nem fogjak.
while (!sleep) sheep++;
-
concret_hp
addikt
válasz Ixion77 #49471 üzenetére
a felvásárlásnál azért adódik a kérdés: mibü'? mert, hogy nem ülnek komolyabb kp halmon az azért eléggé tudott. max valami részvény cserés mókával lehetnek tulajdonosok valahol (fiat?), de nem ez az útjuk sztem, legalábbis nem látom, miért lenne nekik jó
vagy fullba vagy sehogy :D
-
aujjobba
addikt
válasz Ixion77 #49520 üzenetére
Már meglévő részvényekről beszél, nem olyanról amit a válság alatt vettek.
“A részvényeknél már óvatosabbak voltak a kisbefektetők, mindössze 0,3 milliárd forintnyi friss pénzzel növelték eddigi befektetéseiket, de az árfolyamok csökkenése miatt végül zsugorodott a háztartásoknál lévő magyar részvények állománya 645,6 milliárd forintra.”
Válság előtti szintekre sok részvény nem tért vissza, mondhatni a legtöbb nem tette. -
veterán
-
BeZol
őstag
válasz Ixion77 #49644 üzenetére
Én akkor számítanék crash-re, ha tömegek nem fogják fizetni a felvett hiteleket mert lejárt a moratórium és munkájuk sincs, ill. ha a mostani tech/ev buborék már nem kap utánpótlást a további növekedésre és ahogy onnan menekülnek majd a befektetők, ez átevickélhet ideiglenesen más szektorokra is, de alapvetően kétlem h ez a reálgazdaságot szétverné.
Én türelmesen ücsörgök tovább a repcsis részvényemben, minden ismerős már alig várja h nyaralhasson itt-ott, gondolom mások is így lesznek vele, közben pedig a kapacitásokat megvagdosták, úgyh esélyesen drágább jegyárak mellett tudnak extra profitot hozni a jóval jobban megnövekedett kereslet miatt a szűk kínálat mellett.
Egy bibi van csak, ha marad tartósan a covid (de ugye itt a vakcina, tehát már csak terjeszteni kell + korlátozásokat kiütni), egyébként nem látok benne buktatót, hacsak a fentebb említett hitelnemfizetés a bankokkal együtt át nem csorog a reálgazdaságba és sok-sok szorult helyzetű ember lesz, akik emiatt naná h nem fognak repcsivel nyaralgatni.
-
Fandango
veterán
válasz Ixion77 #49648 üzenetére
"A repülős cégek bevezetik hogy csak oktatási könyvvel lehet utazni, az emberek ezért inkább autóval mennek."
Ha csak magamból indulok ki, akkor ahova repülővel mennék, oda nem fogok autóval menni, és akkor csak kontinensen belüli utazásról van szó. Tengeren túlra meg eleve nem indulnék neki autóval, de szerintem kb senki.
Az emberek túl kényelmesek ahhoz, hogy egy pár órás repülő utat kiváltsanak egy időben többször addig tartó autózással. -
Stanlee
őstag
válasz Ixion77 #49644 üzenetére
Sajnos mindenféle alakú recoveryt szóba hoztak.
Számos területe a gazdaságnak nem jöt még rendbe, vannak itt még bőven cégek amik harmad, negyed áron mennek a februári áraikhoz képest, és mindenre ami lockdown típusú bejelentés nagyon rosszul reagálnak.
Meg vannak a papírok, amiknek nem árt semmi.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
BullZeye
veterán
válasz Ixion77 #49865 üzenetére
Köszi a tippeket, neki is álltam, de számlanyitás van olyan opció, hogy nem IRL?
Mert most végigpörgettem, és a végén ugyanúgy az fogad, hogy fáradjak be személyesen, hogy véglegesítsék a regisztrációmat:
"Az ügyfél-regisztráció sikeres lezárása érdekében kérjük fáradjon be valamely állampapír-forgalmazó ügyfélszolgálatunkra az alábbi regisztrációs számmal. A számlanyitáshoz hozza magával a regisztrációkor megadott okmányok eredeti példányát: személyi igazolvány és/vagy útlevél és/vagy vezetői engedély, lakcímkártya, adóazonosító jelet tartalmazó kártya vagy a NAV által kiállított hivatalos dokumentum. " -
veterán
válasz Ixion77 #50124 üzenetére
Biztos frusztráló ezeket kívülről nézni. Először az EV stockok, most meg a BTC. Belülról jó érzés
Részemről ez nem speki, hanem befektetés. Arany 2.0.
Well-known names are adding to bitcoin's mainstream appeal. Rick Rieder, the chief investment officer of fixed income BlackRock (BLK), has said the digital currency could replace gold. Payment giant PayPal (PYPL) has embraced bitcoin, after showing reluctance to do so.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
nagyúr
válasz Ixion77 #50149 üzenetére
wtf did I just read
Egyébként:
Akkor kell minden jelenlegi lufit (EV, big tech, coin, srb.) adni, és valuet venni. Főleg ha ez nem szabályozási okból történik. Hogy ez holnap lesz vagy húsz év múlva, azt nem tudhatom.
Nagyon súlyos dolgokat írsz.
- big tech lufi (wtf)
- akkor kell adni, amikor kipukkad (???)
- valamikor a következő 20 évben (lol?)Tehát
1) nem érted, hogy miért kerülnek sokba az olyan részvények, mint pl. Apple. (Kár. Egyébként azért, mert vagy sok pénzt termelnek, vagy sokat várnak tőlük. )
2) azt gondolod, hogy előbb-utóbb ezek a cégek is hanyatlásnak indulnak. (Óriási insight: semmi nem tart örökké.)
3) azt javaslod, hogy amikor majd hanyatlásnak indulnak, akkor adjuk el a részvényeket (ez is mély gondolat)
4) nem tudod, hogy ez mikor lesz (oké)Továbbra is: ha a Tesla árfolyama leesik a mostani felére, akkor semennyire sem lesz igazatok, mert az már úgy is tízszer magasabb lesz, mint amikor elkezdődött a lufizás.
Olyanok vagytok, mint aki azt állítja, hogy meg tudja jósolni a kockadobást. Aztán az esetek 16%-aban beirjatok, hogy "ugye megmondtam".
No offense
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Ixion77 #50170 üzenetére
> nekünk földi hajlandóknak hogy mi lesz 2021 bitcoinja és Teslája.
Nem tudom, ahogy talan irtam korabban, osszesen csak nehany esetben voltam meggyozodve, hogy a piac alulertekel valamit (Tesla, Slack, Nokia).
Nem az a celom, hogy csesztesselek, egyszeruen csak olyasmiket irtal, amiket kb. lehetetlen befektetesi szempontbol ertelmezni (szerintem), es csomo fogalmat szerintem nem hasznalsz jol, ennyit akartam megjegyezni. Sajnalom, ha tul erosen fogalmaztam.
Viszont
> mindenki hülye csak te vagy helikopter.
.. nem pont a forditottja van? Marmint szarnyal a piac (bizonyos szegmense) fel eve, es te/ti meg magyarazzatok, hogy miert nem kene neki.[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
veterán
válasz Ixion77 #50171 üzenetére
Nem csak emvynek es nekem ez a velemenyem. Probaljuk elmagyarazni miert igy araz a piac, de nehez erto fulekre talalni. Ha megertenetek amirol beszelunk, nyitott szemmel jarva sokkal tobb lehetoseg lenne elottetek, nem csak a value trapbe ragadas.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
veterán
-
Kobe
veterán
válasz Ixion77 #50339 üzenetére
Eltem, tartozkodtam eleget kulfoldon, tobbek kozt USA-ban is. Epp ezert furcsa nekem ami az elmult 4 evben kint zajlott, kezdve azzal hogy megvalasztottak, mert eloben nagyon nem ez a berendezkedes jott at. A tarsadalmon belul mukodo ellensulyok jol mukodtek, 4 evvel ezelottig. Vagy talaltak valahol par 10 millio retard rednecket, nem tudom
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzletből, garanciával, Macbook Air Retina 13" 2020, 8GBRAM 256GB SSD magyar bill
- Lenovo ThinkStation P330 Workstation: 3D tervezésre (CAD), videó vágásra, animációk készítésére(DCC)
- ASUS ROG STRIX RTX 3070 8GB
- Eladó ASUS ROG STRIX SCAR II GL704G kishibás gamer notebook
- ÚJ! // ÁR ALATT! // Edifier S3000 MK II // Muziker garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen