-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz j.bravo #111200 üzenetére
Ne aggódjunk, hagyjuk ott, vagy legalább is mondjuk meg neki, hogy vagy szerelő nézi meg vagy eladhatja másnak. Ott lehet, végignézheti, hogy nem vesztek ki belőle semmit, de ott és úgy nézeted át ahogy neked tetszik.
@EQMontoya: ismerős megbízható szerelője innen is csak 4 embernek van, abból se ad egy se kontaktot, szerinted mi megy a plebs-ben?
@Mágus2: ezek a másik véglet, itt a segítség mibenlétéről beszéltem, és az ellen keltem ki, hogy sokan úgy állítják be az autóvásárlást, hogy csapsz egy triviális jomekkenézit az üllőin és már tütüzöl is a végtelenbe. jellemzően ehhez nincs sem szakértelem, sem ismeretség, sem információ, hogy hol keresse az előző kettőt. ennyit állítottam nem mást.
-
roberto211
őstag
válasz DeFranco #111194 üzenetére
Látom te is kifogtad a lényeget mint általában.
Szerinted ha valaki itt a topicba azt tanácsolja valakinek,hogy átkell nézni előtte, az mit takar ? Hogy megnézi milyen szépen felvan polírozva? Mert látom a mondatok jelentése mögé te se nagyon szoktál nézni csak azt kifogni a mondatból amivel lehet a másikat kontrázni már ha sikerül.
Egy autóvásárlás előtti atnezes alatt mit ert az ember ? Vagy elmegy egy olyannal aki tényleg ért hozza es amit lehet átvizsgál/megnéz rajta. Vagy bérel egy órára egy normális autoszerelot (nem tudom a különböző városrészekben hogy megy de en találtam pld korrekt nem lehúzós, szakembert aki tisztességgel ,normálisan megcsinál bármilyen kocsit ha valami esetleg lenne vele. Nem hiába van tele az udvarja autókkal állandóan csak itt megy ez hogy márpedig Magyarországon nincs normális szerelő ) ,vagy jon a harmadik ha maga a vásárló ert hozza es attudja nézni illetve az is lehet ,hogy elviszik markaszervizbe átvizsgálásra. De te 2x is leirtad,hogy mit fogtál ki a szövegből es mi nem tetszik neked.
Itt némelyik tagnak nem autóra hanem pszichológusra lenne szüksége mert olyan negatívan látják a világot ,hogy olvasni is rossz. Nem mindig a fekete meg a sötét oldalt kellene nézni a dolgoknak.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
DeFranco
nagyúr
válasz roberto211 #111202 üzenetére
látom neked is lejött, hogy miről beszélek.
ajánlj már akkor két kontaktot (lehet akár az egyik szerelő a másik esetleg villamosságis, abból úgy is túltengés van a topicban, vagy két általános, whatever) légy oly kedves a kollégának, meg írj már egy pár mondatot arról, hogy mire figyeljen különösen az átnézésnél, mint típus-sajátosság.
[ Szerkesztve ]
-
raczger
őstag
válasz !Overdose! #111204 üzenetére
Az nem annyira, inkább a 2.0, főleg a faceliftes 147 lóerős 6 gangos (azt linkeltem).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
roberto211
őstag
válasz DeFranco #111203 üzenetére
Privatban nagyon szívesen elküldök neked vagy a leendő vasarlonak kontaktot csak nem biztos h Ő is Érden lakik.
Típus -sajátosság (gondolom meganera erted): Én átnéz(etném) mivel nekem nincs aknám se emelőm futóművet először mivel meganeoknal/sceniceknel gyakrabban előfordulhat az átlagnál ,hogy valami gond van a futóművel. Elektromos rendszert is mivel szinten gyakoribbak lehetnek az elektromos meghibásodásai az átlagnál. Es a típus sajátossága itt véget is ért mivel ez a kettő dolog szokott lenni regebbi renaultoknal. Innentől kezdve az általános dolgokat nézném/nézetném mint pld törés ,rozsdásodás,lengéscsillapítók és társai es a többi és a többi amit szabad szemmel is lehet látni. A többit meg rábíznám szerelore. Remelem kielégítő a válaszom.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
DeFranco
nagyúr
válasz roberto211 #111206 üzenetére
na kb. erről beszélek.
-
válasz DeFranco #111185 üzenetére
Nem tudom cáfolni a szerelők gyakoriságával kapcsolatos meglátásod, ez így igaz. Ugyanakkor az állapotfelmérés szent papírja ad biztonságot, a csaós meg semmit. Fejszámolás: havi min 50k a Domira a csaó egy ismertebb
csalónálszervezetnél. Teszem azt fizetem 2 évig, eseménymentesen. Ami 1.2 millió. Amikor jön a
akkor a csalásra szakosodott szervezet, elkezdi amortizálni az autóm alkatrészeinek az értékét és felajánl 70-80% térítést. Na ez nem kell. Ugyanakkor ha egy főalkatrész hibáját az átvizsgáláskor nem írták fel, lehet kérni az eredeti állapot visszaállítását. Bonyolult, macerás de több az esély rá mint ha ez nem lenne.Neked meg nem azzal volt mákod hogy itt volt két olyan ember aki segített, mert az inger a többségben meg van arra hogy odaálljon a másik mögé, hanem hogy az adott típussal kapcsolatban volt elég tapasztalatuk. Mert ha Pl Mágus2 vagy VR6Fan segítene valakinek VAG csoportos autó választásban , akkor az legalább olyan jól sülne el mint a Te vásárlásod.
És ahogy olvasom abban te is egyet értesz hogy túl sok a találgatás és hallomás, míg a valós tapasztalat és hozzáértés - függetlenül a szándéktól- macisajtos brummogás magasságát veri esetenként.
Szegény Kalandor is tuti bekönnyezett párszor
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
trassher
addikt
válasz DeFranco #111201 üzenetére
ismerős megbízható szerelője innen is csak 4 embernek van, abból se ad egy se kontaktot, szerinted mi megy a plebs-ben?
Ne mondjátok már hogy Bp-en nem tudtok normális szerelőket. Égnek áll a hajam ettől a "nincs jó szaki sehol, senki se ad elérhetőséget" dumától. Itt élek vadkeleten ami állítólag az ország segglyuka mégis tudok kapásból mondani három helyet ahol normálisan dolgoznak. Ha kell megadom bármelyik elérhetőségét privátban mert ez itt nem a reklám helye de gondolom pestről nem fogsz oda-vissza 600 km-t autózni egy szerelőhöz.
Redmi Note 7
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz DeFranco #111207 üzenetére
Most őszintén, mit vársz el? Még ha le is lenne írva a típus minden jellemzője, ha az illető vevő nem ért hozzá, nem fogja tudni megállapítani a felsorolt dolgok állapotát. És már be is zárult az ördögi kör, hogy olyat keressen, aki nem csak néz, hanem lát is. Ha nincs képzettség, tudás, vagy tapasztalat, nem ér semmit a tanács.
Nagy általánosságban lehet nézegetni, de tudni kell, hogy mit lát az ember.
Az édes kevés, hogy mindegyik rozsdálhat, lehetett törve, meg az elektromos rendszerét ellenőrizni kell. Ettől akkor már okos lesz a vevő? Hogy fogja kiszűrni, hogy törve volt-e? Meg vannak rá a módszerek rétegvastagság mérő nélkül is, de tapasztalat kell hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Bigemperor #111162 üzenetére
Yaris nagyon kicsi, abba 2 gyerekkel és azok cuccával be nem fér az fix. Inkább Punto, annak van használható méretű csomija és műszakilag is ok.
#nincsbennetarcsi
-
-
Alvin_ti4200
félisten
Becsületesnepper eladja a felesége 189 ezret futott Fiat 500-asát. 1.3-as MJet motor van benne, ez mennyire problémás, ha naponta keresztül akarja szelni vele valaki Budapestet Csepel-Békásmegyer retúrral?
-
-
EQMontoya
veterán
válasz Alvin_ti4200 #111217 üzenetére
Közel utolsó széria, szóval talán már nem olyan gázos. Főleg, ha tényleg gyakran cserélték benne az olajat, nem előírás szerint 30-anként.
Same rules apply!
-
-
thomeef
őstag
Sziasztok, egy kis tanácsért jöttem. Van egy 2002-es Clio II 1.5 -öm ami 5 éve teszi a dolgát gondtalanul. Viszont 2-3 hónapja elkezdett az olaj elég szépen szökni belőle. Folyamatosan után kell tölteni. Elvittem szerelőhöz (elég megbízható) aki megállapította hogy ~400-ezres kár van benne. Szét van kopva elég sok komponense a motornak, turbó is cserés stb. Azt mondta menni fog még pár ezret, aztán egyszer csak kész vége kékhalál.
3 opció van.
1. Kiperkálom a 400k-t (500-ért már másikat kapok használtan).
2. eladom így ahogy van (nem tudom mennyiért és milyen formában lehetséges ez)
3. megpróbálok hozatni külfödről egy töröttet jó motorral, vagy csak motort
Ezek csak feltevések nem értek hozzá, plusz hiretelen jött ez most nekem.Ötlet?
"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kalandor #111220 üzenetére
Majd autón lesz érdekes. Persze nem minden gyártó egyforma vastagon fúj, szóval nem árt tisztában lenni az értékekkel. Ha az octaviat fogod mérni, 150 mikron alatt minden OK. Fölötte kell kezdeni gyanakodni. Azon, amit nemrég vettem, javítva volt az egyik ajtó. 300 mikron az alsó rész, de nem látszik rajta semmi.
Ahová az alvázszám van beütve(Jobb torony), ott 100(50-70) mikron alatt van a gyári réteg.
Hátsó résznél ha többet találsz, akkor nézz be a kédergumi alá az ajtók alatt. Érdekes dolgok szoktak lenni, ha nem gyári technológiával javítják.
[ Szerkesztve ]
-
válasz thomeef #111221 üzenetére
Ezt elsősorban anyagi oldalról, neked kell mérlegelni: te látod mennyire ragaszkodsz hozzá. A típus azonos, és megegyező motorkódú erőforrás cseréje lehetséges az itthoni bürokráciában viszonylag egyszerűen. Dominál is ezt történt.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
rbalint88
addikt
válasz thomeef #111221 üzenetére
2. verziót semmiképp se, mert ugye törvényi szabályozás alapján fődarabokra fél év jótállás van, úgyhogy be fogod szopni és csináltathatod meg a kocsit másnak.
3.: bontott motor ugyanúgy lutri. ha megcsináltatod, ahogy az 1-es pontban is írod, akkor magadnak van megcsináltatva és nyugodtan autózhatsz vele újabb 5-10 évet. -
-
thomeef
őstag
válasz bitpork #111227 üzenetére
Úgy körülbelül ezek futottak végig az én agyamon is, ha eladom mindenképp hibásként adnám, nem tudom így mennyit kapnék érte. Ha minden kötél szakad ki tudom perkálni a 400k-t érte, ha csak nem sokkal olcsóbb megoldás only motor csere. Kérdés hogyan tudom ellenőrizni milyen motort veszek? Nem lesz e ugyanúgy szar, mert mondjuk benne van már 400k kilóméter.
(#111225) TaaT: 1.5 dci igen.
Ha többen azt mondjátok hogy a felújítás lenne a legésszerűbb akkor megfontolom mindenképp. Mondjuk elsőre alapból azt mondtam hogy 400k-t erre? Semmiképp
[ Szerkesztve ]
"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."
-
TaaT
veterán
válasz thomeef #111228 üzenetére
400k-t kicsit sokallom, mondom ezt úgy hogy lövésem sincs mennyi lehet valójában. De párszor már feljött ez a téma hiszen ez a probléma az 1.5dci-nél konstrukciós hiba (azaz gyakran előfordul) akármennyire is próbálják ezt egyesek tagadni.
Lehet hogy kisebb lesz a végösszeg, lehet...
Give them hell Ukraine!
-
(#111228) thomeef: Azért egy turbó is könnyen veri a 100k-t önmagában. A dCi 1,5nek ismerősnél volt a 4 befecsi ami darabonként 80k-volt akkor és ott áron. Akkor a 400k már nagyon nincs is messze.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Coyot
őstag
válasz thomeef #111221 üzenetére
Ugyan ebben a cipőben jár kedvesem a Cliojával, annyi különbséggel hogy a 1L/1000km es olajevéssel is simán elment már vagy 30k km-t. De nekünk már ez a 2. motor benne, az előző rosszabb volt de az rendesen el is volt hanyagolva.
Közben bőszen keressük aki ért hozzá, és be is meri vállalni hogy megcsinálja.
De az adjátok el gyorsan, meg azonnal vegyél új turbot című dalon kívül mást nem lehet hallani a szerelőktől (az már kiderült hogy a turbó jó rajta, mert raktunk fel egy másikat kipróbálni).Használt motor vásárlását nem ajánlom, hatalmas lutri, meg mi másért bontanának el egy 1.5dCi-t mert szar a motorja... 200k km körüli futásnál ezek egyszerűen megdöglenek. Cégnél egy egész flotta van, mind motorolajat eszik a gázolaj mellé - 150-200k km körüli futás után.
A legroszabb az hogy ha meg is csináltatod az lesz a vége hogy el fogod adni, mert lesz újra baja. Szerelőm 2 darab ilyen első szériás 1.5 dCi-t újított fel és arra panaszkodott hogy zsír új tömítésekkel is könnyezi az olajat a vezérműtengelynél, de hát ez ilyen ezt meg nem vállalta el.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
válasz rbalint88 #111224 üzenetére
2. verziót semmiképp se, mert ugye törvényi szabályozás alapján fődarabokra fél
vó-vó-vó-vó-vóóóóóóó, álljunk meg egy pillanatra itten
Azt tudtam, hogy a kereskedőtől vett használt autókra van 2 év, és ettől csak annyiban lehet eltérni, hogy egy évre az adásvételiben levihető, de a magánemberek közötti autóeladásnál ez nekem egy totál új infó
Melyik jogszabályban van ez?Arra is vonatkozik, ha a kereskedőnek adom el az autót? Akkor is fél év jótállással tartozom, ha odaadom a kereskedőnek, a nepper haverja elviszi a kereskedésből hétvégére, próbakör, anyámkínja, senki se kíméli, azt se tudom ki használja és jótállásom van rá??
-
Én egyről tudok, ami főleg az erősebb motorokat érinti (101 és 106ló), ez pedig a fosch anyagból készült hajtókar csapágy. Ezt 160-180K km-nél cserélni kell, ennyi.
(#111228) thomeef: a 400K-t azt mire mondta?? Meg kell a szerelődtől kérdezni tételesen, hogy hogyan jön ki ez az összeg.
A motor kopott, a hf sérült, a turbó kopott, a befecs rendszer feküdt le???
Mert a 400 talán úgy jönne ki ha a felsoroltak mindegyikét javítaná-cserélné.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
thomeef
őstag
válasz Coyot #111236 üzenetére
Ez nem hangzik túl jól. Az a problémám ogy most nincs pénzem új autóra. Tegyük fel összedobok 400k-t, plusz megszabadulok ettől mondjuk 2-300-ért? Az hogy hangzik? Van egyáltalán olyan aki ezt így megveszi?
(#111239) mycso: Aha felsorolt pár dolgot, gyapágy, tömítések, akkor ugye a turbó, ilyesmik
[ Szerkesztve ]
"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."
-
Coyot
őstag
válasz mycso #111239 üzenetére
A 400k-t én is sokallom amugy, de ha azt veszed hogy csak a turbo 150k és a többi akkor derül ki mikor már szétbontották. Bármi lehet.
thomeef:
Nem tudom megmondani mi a jó döntés, de ebből nagyon jól nem lehet kijönni. Hozzáteszem amit 500k ért árulnak azok valószínüleg pont ilyenek, szóval ne legyenek hamis illúzióid.Mi a megjavítás mellett vagyunk amúgy, csak nem találtuk meg azt a Renault szakit 100km es körzeten belül aki bevállalja belátható időn belül.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
KMT
addikt
válasz Kalandor #111237 üzenetére
"Ha magánszemély az eladó, egy év szavatosság jár az autóra, és ha valami gubanc van a kocsival, az első pillanattól a vevőnek kell bizonyítania, hogy az már megvolt a vásárlás előtt is, de elhallgatták előle."
(#111242) bitpork
Azóta új PTK van amúgy...[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Kalandor #111237 üzenetére
ez már nagyon régóta így van
"Általánosságban: a kereskedőtól vásárolt autóra 2 év szavatosság jár, melyet szerződésükben a felek érvényesen 1 évre csökkenthetnek. Ezen belül a teljesítést követő első 6 hónapban vlelmezni kell, hogy a hiba oka már a teljesítéskor fennállt. Itt egy nagyon fontos különbségre hívnám fel a figyelmet: a "hiba" és a "hiba oka" közötti különbségre. A szavatosság arra vonatkozik, hogy a termék a teljesítés, azaz a vétel időpontjában mefelelt a szerződésben, vagy jogszabályban foglalt tulajdonságoknak, azaz a vétel időpontjában nem volt hibás, a később jelentkező hiba oka pedig még nem állt fenn. A szavatossági időben jelentkező/felismert hiba tehát nem minden esetben vonható az eladó szavatossági felelőssége körébe, csak akkor, ha olyan hibáról van szó:
- amely a teljesítéskor már fennállt, de arról a vevő a teljesítéskor nem tudott és nem is kellet tudnia, vagy
- amely még nem állt fenn ugyan, de a hibát kiváltó ok a teljesítés időpontjában már fennállt."KMT: de mivel itt már nyilvánvalóan szar a kocsi, ezért garantálható, hogy ő fog rosszul járni.
[ Szerkesztve ]
-
Miben változott a fogyasztóvédelem része?
(#111247) tresh: ez nem vonatkozik minden hibára. A törvény szövegezése is a rejtett hiba és a vélelem területén tesz rendet. Ezért van bizonyítási kényszer.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz thomeef #111240 üzenetére
Csapágy + turbo (az ehhez tartozó lomokkal) a te autódhoz 150-ből megáll.
(#111241) Coyot: 100 az új, 80 a felújított.
Amit mágus írt az viszont így van, hogy nyilván bontás után látni többet. Bár ha a csapágyak szét lennének hullva vagy bemartak volna a tengelybe, annak azért lenne hangja is. Meg ez már elég extrém.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz rbalint88 #111244 üzenetére
Akkor ez pipa, de a másik kérdésemre nem kaptam egyértelmű választ: ha kereskedőnek adom el magánszemélyként, akkor én is jótállással tartozom? És meddig? Amíg ő eladja? Vagy még azután is?!
Illetve új kérdés:
egy általam kinézett autó ugyan autókereskedésben van helyileg, de a forgalmi szerint egy másik cég a tulajdonos (nem autókereskedő cég, hanem egy más profilú cég), ez esetben egy év vagy fél év a minimum jótállás?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- E-roller topik
- Motoros topic
- Milyen autót vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel