-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
Mai barom: Szépvölgyi útonról fordult a Montevideora, már a Montevideo harmadánál járhatott (tehát mondjuk 150m, az első kanyar környékén), amikor még mindig volt nyoma az olajfüstnek a Szépvölgyin. Szép kis kékesszürke ködvető. A környéken ugye kifejezetten "sok" autószervíz van... Szerintem a hülyéje bejött így dolgozni.
Ezért mondjuk ütni kéne, egyenes út az onkológiára. Az tuti, hogy ezért szemrebbenés nélkül kiosztanám a 300-as csekket, ha valaki ilyen állapotú autóval közlekedik és pöfög bele mindent a világba.Same rules apply!
-
tresh
addikt
válasz roberto211 #111047 üzenetére
130-nál már mindegy mibe ülsz ebben a kategóriában ott csak a szerencsén múlik :
Nézd meggyőzni senkit nem akarok mindenkinek szíve joga mit vesz és miért és mi elégíti ki az igényét engem ha agyon lőnének se vennék egyes swiftet mert egy nem férek el benne kettő nem érzem magam biztonságba benne 50 km/h óra felett.Ugyanakkor 2 -eset városi mászkálásra bármikor. Nekem ebbe az alsó kategóriában az f astra bodé, szög egyszerű 1.4 8 szelepes motorja lenne a nyerő.
Ebben egyetértünk 150-200ert valami Tescós robogót vagy elektromos rollert vegyen az ember ne autót.
Pontosan ezért mondtam hogy ne támogassuk már ezt az ötletet neki inkább gyűjtsön.
[ Szerkesztve ]
-
-
roberto211
őstag
válasz tresh #111053 üzenetére
Nem tudom mekkora vagy ,hogy nem férsz el benne elől de ha en 2 méter 100+kilóval elférek bal1 be akk sztem te is
Oke. Mindenkinek mas a tűrésküszöbe. En fiatal vagyok még lehet ez is közbe szólt ,hogy swiftet vettem.
Ebben az árban porgoset akartam es ebben az árban (350-400) nincs sokkal dinamikusabb auto mint pld egy 1.3 Swift. Ha idősebb lennek 10 evvel lehet en is F astrat választottam volna ahol csak berakom 4 be es eldöcögök 50el bárhova.Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
tresh
addikt
válasz DeFranco #111055 üzenetére
kéne egy ilyen tényleg+ bólogatós blöki hátulra
(#111057) roberto211 : 195 magas de nekem a lábam hosszú vagy gnóm vagyok tök se tudja nekem a nyakamba volt mindig amikor vezettem Majdnem minden autóba csutkára tolom hátra az ülést mert úgy kényelmes a lábamnak. pl az a4 -be ha bnőmvezet táncolni lehet mögötte ha én akkor max 1 db a4-es lap fér be
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz AMD Power #111054 üzenetére
ebben az árkategóriában már egész jó biciklit lehet venni. 150-ért nem kell autót venni. nem tudja fenntartani. csak a legalapvetőbb dolog: ha használni is akarod, havi 20ezret úgy tankolsz el - még ilyen 5literes mesefogyasztású autóval is-, hogy csak napi 10-15 km-t mész. 7-8 hónap alatt beletölti az autó árát a tankba. szezonváltáskor egy átgumizás hopp 50ezer. egész egyszerűen egy autó fenntartása havi 30-50e (+törlesztő), ezt nem tudja kigazdálkodni, ha az egész projektre 150-200 közötti összeget tud rászánni. én is bele voltam buzulva abba 17 évesen friss jogsival a zsebemben, hogy nekem márpedig autó kell, de nekiálltunk számolni és megértettem, hogy nem fér bele akkor se, ha a seggem alá teszik a kocsit.
-
-
maggi1886076
addikt
válasz rbalint88 #111059 üzenetére
+1
150ért autót venni nem lehet. Bocs, de lehet, de aki annyiért néz, az nem tudja fenntartani. Ha megveszed egy 100-as még durván rámegy. Egy ilyen autót nem 2 garnitúra új gumival kapsz, hanem öreg kopott szarral. Ott van még az átírás, biztosítás( 25 év alatt az sem kevés). Hopp egy 100as el is ment.És hibát még nem javítottál az autón. Egy 150 ezres autón meg van belőle bőven.Asus Zenfone 2 551ML + Xiaomi Band Dropbox 54,88Gb Regisztráció: http://db.tt/aqH19dqW Flickr képek: http://www.flickr.com/photos/101977039@N08/
-
roberto211
őstag
válasz tresh #111058 üzenetére
Nekem is hosszú de nekem fullra hatra van tolva (neha a tamla is ) meg a tamla kb a kozepso oszlopig van majdnem hatrahajtva. Es igy tok korrekten elférek pedálokat is elérem optimálisan stb. Azt hianyolom h a kormány nem állíthatos illetve kihúzhatós. Mögöttem igy senki nem fér el nagyon max ilyen 155centi 40kilo ömberek, de nem is nagyon szoktak hátul ülni.
En sedan a4 be ültem de hátul abba nagyon kicsi hely van számomra. Azt hittem nagyobb.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
maggi1886076
addikt
válasz roberto211 #111062 üzenetére
Akkor neked plusz egy holttér van
Asus Zenfone 2 551ML + Xiaomi Band Dropbox 54,88Gb Regisztráció: http://db.tt/aqH19dqW Flickr képek: http://www.flickr.com/photos/101977039@N08/
-
-v-
addikt
válasz maggi1886076 #111061 üzenetére
Nem ertem miert tetelezi fel mindenki hogy 100%ban neki kene fenntartania ...
-
raczger
őstag
válasz EQMontoya #111052 üzenetére
Az semmi, múltkor jövök hazafelé, nézem, hogy ott messzi elől füstöl valami, mondom nagyon égetnek ott valamit, vagy kigyulladt. Hát nem, egy régi stift jött, öten ültek benne, kívülről is elég szakadt volt, maga után pedig egy komoly füstfelhőt húzott.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
roberto211
őstag
Mert talán ha az ember saját autót vesz ez a normális ? ?
Szerintem igen.Raczger: En is láttam mar ilyeneket ,sőt régi swiftet is de általában ezeknek a tulajuk abba a hittbe vannak ,hogy eleg tankolni a régi swiftet. Nem kell se olajcsere se semmi megy az ugy is. Ilyeneknek adnék biciklit
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
-
-v-
addikt
válasz roberto211 #111066 üzenetére
Ugy hogy meg suliba jarsz, otthon laksz, es a csaladnak is neha jol jonne a plusz verda? Egy normalis csaladban (ertsd normalis anyagi helyzetu) tamogatjak a kolkoket amig nem allnak a sajat labukra. Es nyilvan utana is, ha van lehetoseg
-
válasz Kalandor #111067 üzenetére
Azért mert vannak tervek, még nem biztos hogy holnap ez lesz a valóság. Sok az interjúban a szeretnénk, meg terv szó.
A német dízelt pedig jó eséllyel el fogod tudni adni árában, ha jövőre vagy később mégis elektromosra váltasz.Mindemellett Norvégia is kezdi visszavenni a villanyautók nagyarányú támogatását, pedig eddig ők voltak a bezzeg ország ezen a téren.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Integrale
veterán
válasz tresh #111058 üzenetére
En meg eppen 180-se vagyok, de kenyelmetlenul ultem a Swiftben. Elfertem, szo se rola, de az a poz amibe kenyszerultem elfarasztott, na meg a terdemnel a muszerfal teteje? Minden csak nem biztonsagos erzes.
Ha mar Swift, es I-es, akkor a japanbol jott szedanok, minosegben eg es fold az itteniekhez kepest, foleg belul.
"Bad reklám is reklám too"
-
roberto211
őstag
Nem tudom en max hó végén szoktam par ezrest kérni anyámtól kölcsön ha fogyóban a tank
De se az auto se a biztosítást semmit nem ő fizette/fizeti.De ha támogatják a szüleik akkor valószínűleg abban is támogatná hogy ne 150ert keresgéljen autót.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Integrale
veterán
válasz bitpork #111069 üzenetére
fi:zi'k
Norvégiában már idén kifutnak a támogatásra fordított keretből, akkora mértékben terjedtek az elektromos autók.
Gyakorlatilag a saját farkukba haraptak, olyan mértékű volt az állam részéről, sok modell esetében 50% is akár, hogy ezzel elérték ugyan amit akartak, de átestek a ló túloldalára az ő szemszögükből.
Ezért várhatóan 2017-től felére csökkentik a támogatást.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
-v-
addikt
válasz roberto211 #111071 üzenetére
Abban nem feltetlen ... szamomra total ismeretlen dolog a normalis anyagi helyzetu csalad de rengeteg peldat latok/lattam, szoval viszonylag tipikusnak is lehetne mondani, hogy normalis helyzetben levo csaladok se kenyeztetik el a gyereket vagy raknak a segge ala mindent ... vehetsz autot persze ha osszegyujtod ra a zset fiam.. elenben eletvitelileg meg koltsegileg csaladi kasszabol nyilvan jut utana...
-
DeFranco
nagyúr
nekem gyerekem lenne, én nem támogatnám az autója fenntartását.
igaz nekem nem volt autóm, de számítógépem igen, ott az volt a kotta, hogy megvettük a 386-ost még valamikor a pun háború idején, Édesanyám a kezembe adta a billentyűzetet, hogy használjam egészséggel, ő innentől egy fillért nem ad sem alkatrészre sem javításra, oldjam meg.
megoldottam, meg is tanultam a gépet kívülről belülről. volt hogy megsütöttem az alaplapot, meg egyesével pakoltam vissza a tűket az IDE kábel csatijába, de semmit nem tanultam meg olyan kedvvel és alapossággal mint a gép bütykölését és csencselését.
van amikor a nem támogatás az igazi támogatás.
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
válasz roberto211 #111050 üzenetére
Azert legyunk komolyak. Menyi vas van egy Fastraban es mennyi egy Stiftben. Csak nezd meg a motorhazteto kb 2x olyan nehez...
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
padi68
senior tag
válasz Declare #111042 üzenetére
igazad van, de az csak a napi melóbajárás. vannak egyéb utak is + a kirándulások, nyaralás....
de így sem érzem még azt a különbséget amit nyerek a dizelen és nem kell majd ráköltenem az egyéb nyalánkságokra( kettős tömegű,.....)
Sok dieselem volt már, de akkor hálisten nem kellet ráköltenem, mert azok régi típusúak voltak( Golf 1-3)
2013 októbere óta van a céges A3-as tdi-m( negyedik már, mert 20eKm után cserélik) így ha hazajövök, akkor már nem kell annyit utaznom, így szerintem benzines lesz....
na majd kiderül.....
[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=padi68
-
426os
őstag
válasz DeFranco #111075 üzenetére
Egy bizonyos mértékig egyébként a szülő is jobban jár, ha támogatja kicsit a gyereke autó projectjét. Nem kell nagy összegekre gondolni természetesen (néha egy kis üa. hozzájárulás, esetleg első évi biztosítás stb). A lényeg, hogy addig sem a családi járgányt hajtja szét, nem azon éli ki magát, hajtja üveghangon stb. Ha meg nincs családi autó, akkor azért. Néha biztosan igénybe fogják venni pl egy-egy nagyobb bevásárlásnál. Persze ez az eszmefuttatás feltételezi, hogy anyagilag többnyire rendben legyen a család.
.
-
-v-
addikt
válasz DeFranco #111081 üzenetére
Hat nekem ugy tunik mindenki allit, meg elkepzelhetetlennek tartja ezt a scenariot, azert dobtam be ... elhiszem, hogy te sem adnal, de most konkretan nem velemenyt cserelni akartam, csak ravilagitani, hogy en eleg sok peldat latok erre, szoval ne alljunk mar ugy hozza, hogy kijelentjuk hatdeugysemtudjafenntartani, pont.
-
DeFranco
nagyúr
válasz 426os #111082 üzenetére
az én eszmefuttatásom meg normális gyereket feltételez. én is hajtottam a családi trabantot, előfordult, hogy üveghangon, de csak elvétve, mert tudtam hogy érték, és hogy felelősség van rajtam.
akiben meg nincs józan belátás, annak meg nem autó kell hanem bicikli se. esetleg görkocsolya.
ugyanitt görkori eladó. csak mondom.
@[rvilike]: ja, hát ahhoz a threadhez meg nem szándékoztam hozzászólni, mert veszett fejsze, ellenben általában a felvetéseddel kapcsolatban volt gondolatom.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz roberto211 #111062 üzenetére
En sedan a4 be ültem de hátul abba nagyon kicsi hely van számomra. Azt hittem nagyobb.
Nekem is pont az van és kicsi, talán az a6 -nál már barátibb sokkal hátul a helyzet.
-
-v-
addikt
válasz DeFranco #111084 üzenetére
Ha kaptal gyerekkent taviranyitos autot, akkor azt mondta anyad tessek mostmar oldd meg, nem veszunk bele elemet neked, oldd meg? De anya nincs fizetesem mert gyerek vagyok, nem tudok bele elemet venni ... vesznek bele elemet nyilvan. Ostoba mod tonkrebasztad, vettek neked ujat? Nyilvan nem, hulye voltal tanuld meg, szetbasztad ennyi.
Auto ugyanez, csak a nagysagrend mas. Olajcsere kell, eves szerviz kell, gumi kell, kifizetjuk plane a csalad is hasznalja. Ostoba voltal arokba borultal a haverokkal, osszetorted, dolgozzal es csinaltass meg magadnak vagy vegyel ujat a sajat penzbol vagy ij ...[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 426os #111082 üzenetére
Az máris fw-olom Anyunak. Örüljön, hogy nem az ő autóját járatom 6000 rpm-en, támogasson.
Komolyra fordítva: semmi rossz nincs abban ha üveghangon megy vele ha üzem meleg a motor. Inkább a koccolástól kell félteni a gyereket. Már pedig én se szívesen ültetném be a kölköt egy Swift 1-be mert ha felcsavarja a fára nem száll ki belőle élve (ez él a szétrohadt Gastrára is, meg az összes árkategóriás autóra). Ha nincs rá lóvé járjon bringával melóba amíg össze nem gyűjt egy rendes(ebb) taligára valót szvsz.
#nincsbennetarcsi
-
426os
őstag
válasz DeFranco #111084 üzenetére
Én anno annyi hozzájárulást kaptam (nagyszülőktől), hogy kifizették a jogsit, aztán a kezdeti tapasztalatokat én is trabin szereztem (azóta értékelek is minden autót, amin van fék ). Majd úgy alakult, hogy nem igazán volt se családi, se saját kocsi, de ismerve az akkori magamat (és látva kb mindenkit, aki velem egykorú) az a tapasztalatom, hogy az első önálló km-ek alatt azért néha mindenki vadult kicsit, akármennyire is értelmes, normális gyerek volt. Biztos van, aki a kezdetek óta mindig megfontoltan és nyugdíjas tempóban vezet, de szerintem nem ez a leginkább jellemző. Fiatalság, bolondság, ahogy szokták mondani Mondjuk az hozzátartozik azért az igazsághoz, hogy egyre drágább lesz autót fenntartani, szóval tényleg kell mérlegelni mielőtt bárki bármibe is beleugrik, ezt nem tagadom.
.
-
DeFranco-nak igaza van. Annál nagyobb támogatás nincs amikor megtanulja valaki értékelni amit elért önerőből. Autó, fagyi, zokni bármi.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
j.bravo
addikt
válasz bitpork #111069 üzenetére
Tök jó ez a dolog, csak ne feledkezzenek meg róla hogy CO2 kibocsátástól mentes forrásból több delej jöjjön (volt ugye a garázstetőre napelemes utalás, ötletnek nem rossz csak elterjeszteni nem oly triviális, főleg ha durva "bünti" van a napelemre mint volt a felháborodás nem is olyan rég). Ha szén-, vagy gázerőműből jön, akkor a villanydelej ide-oda alakítgatásával meg szállítgatásával együtt rosszabb lesz a hatásfok (és azonos menetteljesítményre több co2 kibocsátás) mint ha benzinnel vagy gázolajjal menne az ótó...
Whatever.
-
-v-
addikt
válasz bitpork #111090 üzenetére
Ezt megtanulhatod ugy is, hogy kozben tamogatnak Ennyi erovel hiaba a jo anyagi hatter, mondjuk ugyanugy azt hogy fiam, nem segitunk lakasban nem segitunk semmiben, vegyel fel hitelt oldd meg .. ja hogy mi hegyvideken lakunk 500nm-en es panamera gts-el jarunk meloba? Nembaj te berelj magadnak 1 szobas albit a nyockerben, es dologozz haki akarod fizetni. Azert ez erzed, hogy nem igy megy ettol meg ertekelheti azt, amit elert. Csak mondjuk nem feltetlen ugyanaban kell akkor gondolkozni, aki pincebol indul annak a sajat auto is nagy dolog, aki meg jobb helyzetbol annak lehet tok mas lesz az amit onerobol er el, semmi osszefugges sincs.
-
válasz j.bravo #111091 üzenetére
Ez soha nem arról szól hogy az autós jól járjon...ha nem lennének az autósok akkor az államháztartás már régen összeomlott volna. Emlékezz hogy az lgp és cng üzem is be volt demózva alacsony jövedékivel, majd amikor elkezdték egyre többen használni, valahogy csak kinyílt az adó olló. Szvsz azzal foglalkozni, hogy mennyi az adója felesleges, mert itthon mindig minden magas lesz, csak a megfelelő mennyiségű júzert kell a demóval megbolondítani.
Környezettudatosan közlekedni megint csak közel lehetetlen, mert a meghajtó energia előállítása csak egy lépcsője ennek. Ott vannak a szintén baromi környezetszennyező gumik, a kaszni előállításakor felhasznált villanyáram, a festékekhez a vegyszerek és még lehetne sorolni.(#111092) [rvilike] : én egy dolgot tudok csak: ha nem magam dolgozok meg azért ami van, akkor soha nem úgy nézek rá. Nálunk a családban soha nem volt divat hogy csak úgy támogatjuk a másikat. Ha megszorult kapott kölcsön, de mindig el volt számolva az utolsó fillérig minden "támogats", és én ebben nem látok semmi rosszat. Pl édesanyámék nyílászáró cserét akartak, össze lett rá dobva a pénz. Amikor tudták, visszaadták (pl befizettek oda postázott csekket, vagy a szokásos anya-nagymama mentalitással hogyaszongya "egyélegyélegyélegyélegyélegyélegyélegyélegyélegyélegyélegyél" )
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
DeFranco
nagyúr
hát egy kisautó marhára nem az a nagyságrend, és nem is az a kor, azt remélem érzed.
bár nem tudom, lehet más 17 évesen kapja még a kisautókat, nálunk ez úgy 10 év körül kb. kikopott. lehet 8. nem tudom.
teljesen más a kettő. az egyik gyermekjáték, kis értékkel, kvázi fogyóeszköz, a másik meg egy nagy értékű dolog, ami alapból terheli a családi kasszát, tanulja meg hát a gyermek, hogy hol laknak a kis manók amik benzoánt meg szilentet raknak a gépbe. mert abból tanul, azzal teremtesz nála értéket.
nem azzal, hogy van mivel befarolni a suplyáki diszkó elé jaszkarizni és ettől ő az alfa a csapatban.
teljesen más kor, teljesen más szerepek, teljesen más feladat, mint a kisautó meg a góliátelem. támogatni? ok. zsebpénz, költöd amire akarod, kábszit nem vehetsz mert kezed eltöröm, de hogy tankolsz vagy szifont veszel az a te dolgod. de nem az, hogy akkor itt a tütü fiam, heti egy tankolásod van a számlánkra, meg küldd át a csekkeket meg a szervízszámlát és goranga az s-maxban meg mostantól a hátsó sorban a helyed.
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz DeFranco #111094 üzenetére
"de nem az, hogy akkor itt a tütü
fiam, heti egy tankolásod van a számlánkra, meg küldd
át a csekkeket meg a szervízszámlát."Miert, ha az a penz sehonnan nem hianyzik mi ezzel a baj? En nem sajnalnam hogy kirandulni, cimboralni jarjon, en palyaberletet is vennek neki, ha a hungaroringen van kedve hajtani. Ha belefer es leszarom azt az osszeget, nem mindegy? Nagy erteku dolog ... kinek mi a nagy ertek, azert azt is erzed, aki jo csaladban el nem havi ezer forintot kap zsebpenznek. Ertem en nekunk ez nagy erteku dolog hogy hu sajat auto meg hu tele kell tankolni, de a tele kell tankolni az az eljutsz a-bol b-be vegso soron kicsit dragabb kiadasban mint a bkv ... ha telik heinekenre mert leszarod azt a plusz par forintot te se kobanyait iszol. Ha telik benzinre te se mavval jaratod a gyereked hogy szopjon, hadd tanulja meg .. fog o szopni mashol.
-
j.bravo
addikt
válasz bitpork #111093 üzenetére
Jogos, rengeteg úton-módon szennyez az autózás, nem tudjuk mindet rögtön töredékére redukálni, de valahol el kell kezdeni.
Az adó részébe én most bele se gondoltam, azon majd ráérek dühöngeni ha végre veszek is valamit; egyelőre leragadtam a környezettudatosságon, illetve - főleg - azon hogy ezt gyakran sötétzöld módon közelítik meg, és csak arra gondolnak hogy a villanyautó nem füstöl - ja, a városban nem húz füstcsíkot, helyette a Kelenföldi hőerőműben vastagítja azt ami kijön a kéményenWhatever.
-
DeFranco
nagyúr
ne abszolútértékben gondolkozz, hanem elvekben.
elvből nem fogom támogatni az autókázást.
viszont elvből fog zsebpénzt kapni, amiből akár autókázhat is.
vagy ha megszorul, akkor családi kölcsönt zéró kamatra.
mert ezzel tanul, megtanulja differenciálni a költségeit, pénzügyi döntéseket hozni, és megtanulja, hogy egy kasszán belül hol és mekkora súlya van egy autó fenntartásának.
mert ezzel többet adok neki, mint azzal, hogy nem kell neki várni a helyi tömegközlekedési járatra hogy "bemenjen a városba", meg hogy le tudnak gurulni akalira csobbanni.
ebből a szempontból tök mindegy, hogy összességében 20k-m van a gyerekre havonta, vagy rá tudom szórni egy havi átlagfizetés kétszeresét. ez elv.
nem az egyetlen helyes és igaz út a világegyetemben, de én ezt az elvet tartom a legjobbnak az ismertek közül.
-
Jó ez a gyermek nevelés topik.
Bár volt ez már hitel és pénzügyi tanácsadás topik is, meg még sok más.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
roberto211
őstag
válasz Integrale #111077 üzenetére
Na pont ezért nem vettem fastrát mert nehezebb meg lomhább is. Es lehet itt arra fogni h "uhh cirka 200al nehezebb azert lomhább ". Ja de 100/400ccm el több. Mondjuk le be annyi mint az ezres 7le híján (Gyári állapotban ).
Tehat hagyjuk ezt a " mérföldekkel nagyobb kategória "témát. Méretben valóban nem egy kat.
De nincs mindenkinek szüksége nagy(obb)autóra.
11076 gzbotii: Most visszakanyarodunk oda ,hogy az a jobb meg az a biztonságosabb amibe több anyag van? Meg opel soseKopel?
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max