Új hozzászólás Aktív témák

  • rasotamas

    veterán

    Sziasztok!

    Rokon szerelőm győzköd, hogy adjam el a 2014-ben vásárolt 2004-es dízel Mazda6-osom, mert higgyem el, most fog megindulni a lejtőn. Mert az alján már nagyon csúnya az a felületi rozsda, kéne rá egy nagyon igényes komoly alvázvédelem ami jó drága, meg higgyem el a kuplung kettőstömegű csak idő kérdése, szerinte max 2 év és 300-ból jó ha megúszom, és akkor még bármikor bármi beszarhat rajta, az injektorok, stb. Mert sok megfordult náluk, csak a baj van velük, rozsda, kormánymű, fékek, dízelmotor, stb.
    Azon kívül az ajtók rozsdásak még, ennek a naptól elöregedő vízlehúzó az oka, már vettem 1 színazonos bontottat, most találtam még egyet, és már csak a harmadik hiányzik hogy az összes rozsdásat kicseréljem.
    A gond, hogy most nem tudok hozzátenni, épp kiköltekeztem másra. Max fizuelőleg van (kb. 400) az eladási áron felül. A másik dolog, hogy van már másik autónk, a feleségem HR-V-je, ez CVT-s bevásárló-orvoshozjáró autó (csak 4 személyes, 9 liter fogyi). Persze nagy kényelmes hosszútávfutó a Mazda, de biztosan meglennék valami kisebbel is.
    A használat jelentős része napi 25km-re bejárás, ez az a minimum táv amire dízelt szabad venni szerintem, és ha cserélném dízelre csak VAG dízel vagy hasonlóan megbízható.
    Sok minden eszembe jutott, egy része belefér az eladási árba, bár ki tudja milyen állapotú, egy részéhez igénybe kellene vennem a fizuelőleget:
    - A6 C4 2.5 I5 TDI talán már túl régi, a szépek drágák, bontott alkatrészek már kikopóban
    - S60/V70 audi vagy saját soröt dízel, esetleg 2.4 soröt benzin ezekbe szerintem a világ összes kilométere benne van már
    - B5.5 Passat, B5 A4, Golf4, A3, Octavia I, Seat Leon, Toledo, Ibiza, Sharan 1.9TDI rengeteg lerúgott példány, de rengeteg van belőle, olcsó alkatrészek, facebookos bontások, szintén Mars-Föld távolsággal a hátuk mögött.
    Tudnék bízni egy JTD-ben is, de ami tényleg jó (159 2.4) az már nagyon drága. Accord 2.2 szintúgy.
    Vagy valami kis gyösz benzines bakancs Micra, Jazz, Swift, Saxo, Lupo (utóbbi 2 akár dízel)
    Esetleg ott a lehetőségautó, a feleségem rokkant, bár nem tolószékes. A vitara már nagyon drága, Swift vagy Ignis jöhetne szóba, ez legalább új lenne, de évekre nagyon megterhelné a kasszát.
    Jól látható hogy a drágábbak (Volvo, Passat) hoznák a Mazda vezetési élményét, kényelmét,fogyasztását, remélhetőleg olcsóbb fenntartással (pl egy A3-masba 130 a DMF+kuplung szett, a Mazdába a duplája), de ezekre rá kellene fizetni.
    A többi, még az új Suzukik is kompromisszumok hely, kényelem és menettulajdonságok téren. Mi a francot csináljak?

    https://tinyurl.com/rasoapro

Új hozzászólás Aktív témák