Új hozzászólás Aktív témák

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Márton #50010 üzenetére

    Tehát úgy gondolod, hogy még ha véletlenszerűen lőtt fényképek igazolják is, hogy a projektor szellemképtől mentesen vetít, valójában lesznek véletlenszerű pillanatok, amikor mégis szellemképesen vetítene? Ez számomra azért elképzelhetetlen, mert egy olyan nyugodt és könnyen követhető felvételen, mint pl. a "60p", könnyen észrevehető lüktetés lenne érzékelhető. Ilyet pedig szerintem egyikőnk sem tapasztalt.

    Viszont szívesen vetnék egy pillantást az atlétikás videódra. :) Volna rá lehetőség?

    "...amikor elkezdi a vászonra vetíteni a proji a következőképkockát, azt a színkerék miatt nem azonnal, egy időpillanatban teszi minen színnel, hanem lesz olyan időpillanat, amikor az új képkocka magenta összetevője már látható, de a többi szín még a régi frame-ből van a vásznon."
    Ezt szerintem nem így akartad fogalmazni. :N Egy-chipes DLP projektornál nem létezik olyan, hogy elkezd vetíteni egy színt, miközben "a többi szín még ott van a vásznon". Ha ezt fényképezőgéppel akarod elcsípni, akkor viszont tényleg tapasztalhatsz ilyet:

    Vetítés: [R1 G1 B1][R1 G1 B1][R2 G2 B2][R2 G2 B2]
    Fénykép: ···[XXXXXXXXXXXXXXXXXXX]················

    Itt egy RGB színkerekes projektor 120 Hz-cel jeleníti meg a 60 fps-es videót. Ebből a fényképezőgép 1/60 s-os zársebességgel, de 1/360 s-os (tehát egy "alapszínnyi") késleltetéssel exponál, ezért az első képkockából csak 5 alapszín, a másodikból pedig 1 alapszín lesz rögzítve: türkizes főkép piros szellemképpel.

    (#50011) Márton
    Tetszik ez a módszer. :) A baj vele csak az, hogy a vetítendő tartalmat a vetítőhöz dedikáltan kell előállítani: nem mindegy ugyanis, hogy az adott projektor milyen sorrendben és milyen időzítéssel lövi az alapszíneket.

Új hozzászólás Aktív témák