-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Kínai olcsó projektorok kapcsán: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
gyulaipal
tag
válasz Vhiktor #47131 üzenetére
> Amikor megadják a projektoroknál, hogy mennyi lumennel rendelkeznek akkor azt az értéket a vásznon vagy közvetlenül a lencsénél márik?
Azt a marketingesek álmodják!
A marketing-maszlagtól eltérően az (1 chip-es DLP) projektor fényerejét a DLP chip mérete,
a fényforrás, a színkerék típusa, a gép belső (fény)vesztesége és a gépen átjutó fény kúpszöge határozza meg. Tökmindegy, hogy ki gyártja a gépet és mit ír rá!Mivel az (azonos teljesítményű) UHP lámpák fényerejében, a DMD méretében és a fényveszteségben is minimális a különbség, a tervezők igazából csak kb. 3 paraméterrel tudnak "játszani":
- kúpszögek (kontraszt)
- színkerék (színek fényereje/telítettsége)
- fényforrás típusa (pl. lézer-foszfor fényforrás használata UHP lámpa helyett.Sajnos csodák nincsenek! MINDEN olyan DLP, amiben kb. azonos a lámpa (és a DLP chip mérete) az (kb.) "ugyanazt fogja tudni". Ezen "egyívású" között a gépek között kizárólag csak a "HANGOLÁS" a különbség! A vetítési paraméterek bármelyike csak úgy javítható, hogy közben a többi paramétert rontjuk (tehát pl. a jobb kontrasztú gépnek garantáltan gyengébbek a színei vagy kisebb a fényereje).
Sajnos, ha az egyik vetítési paramétert a többi rontása nélkül akarjuk javítani, csak két lehetőségünk van:
1.) jobb fényforrást használunk (izmosabb UHP lámpa vagy lézer-foszfor)
2.) nagyobb méretű a DLP chip-et használunk (vagy egy fejlettebb típust, de ez kisebb különbség a gyakorlatban).Zárójelben megemlíthetnénk a több DLP chip használatát (3 chip DLP) de ez itthon nem jellemző (drága).
Mivel az ipar érdeke az olcsón gyártható de drágán eladható gépek kifejlesztése, ezért MINDIG az 1. megoldást választják a kommersz gyártók, hiszen az olcsóbban gyártható. A gond csak az, hogy ettől kizárólag fényesebb lesz a kép, de a többi vetítési paraméter nem javul (kivéve a Barco Balder/Loki és a hasonló gépek, amelyekben motorral szűkíthető íriszek vannak, ezek képesek a felesleges fényerőt "jobb kontrasztra konvertálni" ... de sajnos megfizethetetlenül drágák).
Emiatt (szerintem) SOHA nem fog létezni olcsó, de jó minőségű lézer-foszforos gép, hiszen a megfizethető gépekbe ezután sem fognak nagy (és drága) DMD-t építeni a távolkeleti gyártók (pedig ettől "aztán" MINDEN vetítési paraméter javulna, nem csak a fényerő). A nagy DLP chip nagyobb előnyt jelent optikai értelemben, mint a jobb fényforrás ... de mivel ez drága, így a jó DLP projektor soha nem lesz olcsó játék. Az egyetlen lehetőség (pár év múlva) a manapság sokmilliós gépek használt beszerzése lesz ... vagy saját lézer fényforrást kell építeni a (ma már nagyon olcsó) használt gépekbe. Nincs más megoldás. Így jártunk.
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #47134 üzenetére
Runco használatiban meg van adva a kalibrált érték, amit vászonnál mérnek. Itt ugye csak a vetítési távolság lehet kérdés, minél nagyobb a távolság annál jobban romlik a fényerő, persze azt nem tudom milyen mértékben. Az hogy mekkora a gain az teljesen mindegy lumen mérésnél, mivel nem a vászonról visszavert fényt hanem a projektor lencséjéből érkezőt mérik minden esetben. A gain neked csak annyiban számít hogy a mért lumenből felületarányosan a vászonnak megfelelően beszorozva a vászon gain értékével megkapod a visszavert fénysűrűséget.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #47271 üzenetére
Gondolom kis műanyag optikával nagy csodát nem kell várni.
Nem tudom hol kezdődik a sznobizmus, de én nem szeretem a gagyi tömegcikkeket. Nyilván fogyasztói társadalom ilyen, mindenki számára elérhetővé váltak a fogyasztási cikkek minden kategóriában. Legalábbis a marketinganyagokon, mert a valóságban rosszabb esetben a csalódás azonnali, jobb esetben pár hónapon belül történik, miután szembesülnek a filléres eszköz nem meglepően silány minőségével. A végén meg leginkább a környezetet szennyeztük és eldobtunk a saját erőforrásinkból aminek lett volna helye máshol is.
Nem gondolom hogy helyes szemlélet a vetíteni akarok százezerből. De hát ugye ki kell elégíteni a kis pénzből gazdálkodók birtoklási vágyát is. Kétlem hogy ezeknél az olcsó házimoziknál a képminőség okozza a boldogságot, inkább a tudat hogy neki is van vetítős mozija a nappalijában. Erre meg lehet venni a 80 ezres kínai ledes vetítőt és mondani hogy a sógor ettől is boldog.
Lehet hogy sznobizmus olyan vetítőben godolkozni ami közelíti a nagymozis kémpinőség szintet (és ugye ma ez nem nagyon van újonnan 1 millió alatt), de ennyi erővel sznobizmus otthon vetíteni silány képet, csak hogy elmondhassam magamnak nekem ilyenem is van, mint elmenni moziba és fényévekkel jobb képet nézni arányaiban fillérekből.
Szerencsére párszázezerből mozis képet kapunk használt felsőkategóriás gépektől, de nyilván ez sem a 100k-s szint.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Márton
nagyúr
válasz Vhiktor #47434 üzenetére
Két Acer projim közelít ECO-ban az 1000 órához, egyik sem villog.
A 3. igen, de az már a 0. órától, valami 50Hz-es enyhe vibrálást látok, de csak nagy, világos, homogén felületnél (pl. win fájlkezelő). Az az izzó úgy látszik ilyen.
De én is hallottam az elméletről, ezért kb. 100 óránként, járatom 1-2 órát normálban.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Taki46
tag
válasz Vhiktor #47674 üzenetére
Hááááát...nem vészes Az Optomának is megvannak a jó tulajdonságai. Pl. Lézer foszfor , azonnali ki, és be kapcsolás,Nem kell figyelni arra, hogy eléggé lehűlt - e már mielőtt vissza kapcsolod,. 90 másodperc a várakozási idő. Ha mondjuk valamiért ki mész a szobából 5-10 percre, de nem akarod bekapcsolva hagyni. Szürke skálája elég jó, szakember mondja nem én. Egy szürke vászonnal a kontraszt is brutális. Vagy egy kontraszt tuning.Lehetne nagyobb chip benne mint 0,67. Kepélesség, fényerő nagyon jó. Pali szerint nem valós, (rezgetés) de nekem tetszik.Kalibrálni mindenféleképpen kell. F22-es viszont fehér vászonnal is brutális kontraszt. Engem lenyűgözött, de nagyon. Hangosabb mint az Optoma. Viszont vér profi vetítő Persze még lehetne ragozni, de minek?
Mindkettőt megtartom[ Szerkesztve ]
-
Hyena
senior tag
válasz Vhiktor #47715 üzenetére
Ezt magam is szeretnem megtudni, mert az esetleges eladasi tervekben szerepet jatszana.
Ez ujonnan lett veve.Itt hirdetnek 1et.
https://www.ebay.com/itm/Sim-2-Beamer-Lumis-3D-ST1DG-Heimkino-Beamer/123943071211?hash=item1cdb952deb:g:ZdoAAOSwHOlcj4qu[ Szerkesztve ]
harley-davidson-nyiregyhaza.hu
-
Viszlát
addikt
válasz Vhiktor #47780 üzenetére
Én sem találtam hivatalos infót.
Viszont mivel szeretem a kihívásokat, bő félórányi guglizás után arra jutottam, hogy a 1910-6037E/6039E termékkódú Texas Instruments DMD chip van benne, ami a DLP650NE (2XLVDS S600) sorozat tagja és 0.65" méretű. Egy rakat gyártó használta/használja a projektoraiban (Acer, ViewSonic, InFocus, stb.), a BENQ is vagy egy tucatban és náluk a 7A.J7L01.001 termékazonosítóval fut (ez egy rakat találatot kidob alkatrészes webshopoktól, eBay-ről, stb.).
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Vhiktor #47780 üzenetére
egyebkent en is nezem azt a modellt is. nem nagyon olcso, viszont az az egyik amiben 0.65os modul van (az EH-TW650 es az optoma gt1080hdr mellett).
ugye en azt elengedtem, hogy mondjuk tokeletes feketem legyen vagy ne kelljen lesotetiteni (utobbi itt nyaron TVvel is problema egyebkent). cserebe kisebb meret nem erdekel, akkor siman letudnam az egeszet egy 77"es TVvel. plusz nalam neha benne van, hogy nincs megfelelo alternativa a budgetemben, es akkor elengedem.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #47869 üzenetére
A legnagyobb különbség a kép élessége lehet, nagyobb DMD és fényévekkel jobb optika.
Sajnos on-off kontraszt és fényerő tekintetében nem olyan rózsás a helyzet, w2000-ben modernebb UHP lámpa van, jelentősen jobb a fényereje. Persze állítható írisz hiányában nem lehet vászonmérethez optimalizálni. Ha telepítenem kellene projektort mozizáshoz akkor a fényerőt 16fL-re lőném és ugye mellette annyi kontrasztod lesz amennyit a fényforrás megenged írisz szűkítésben.
Szóval a fényforrás miatt simán lehet sokaknak jobb egy ilyen gép, hiába élesebb egy régi csúcsgép. Nyilván ez csak Runcora vonatkozik, Barco-k (PD) mind jártak Pali kezei alatt, azokban modern fényforrás van, szűkebb írisszel, 1:6000-es on-off kontraszttal. Azok azért minden tekintetben jobbak.Kicsi szobába, világos falak közé, általános használatra jobb egy TV, de nyilván filmezéshez nem IPS-t kell venni. Én még most is egy plazmát vadásznék erre, pl. VT60-at, IPS kontraszt gyenge, VA nem homogén, OLED drága.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
BBéci
legenda
válasz Vhiktor #47869 üzenetére
"2000 körüli az on off kontrasztja, ez kb a duplája egy ips tvnek vagy monitornak."
Ezzel ne áltasd magadat, mert tévéken csak sakktáblán mérjük a kontrasztot, ami esetén az a vetítő még 400-at sem ad. Annyit is csak sötét falú és mennyezetű helyiségben. Világos környezetben talán 100 lehet, viszont egy IPS olyankor is 1000 körüli.
Ne érts félre, vetítés-párti vagyok és rühellem az IPS paneles tévéket![ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Vhiktor #47869 üzenetére
kb 3.3 meter most.
ja, koszi, hogy bedobtad (meg privatban / mas topikban is beszeltem masokkal akik szinten mondtak), valamennyire szurrealis, hogy egy 5 eves, 2 eve EOL modellt vettem vegul, es az enyem is 18 honapja lett gyartva. TVknel ennyi ido alatt erezhetoen javul minden, projektoroknal nem.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
gyeniko
őstag
válasz Vhiktor #47932 üzenetére
Én vettem a fáradságot és kiszerkesztettem a vetítő pontos helyét. Csak spárga, ceruza és mérőszalag kellett hozzá, no meg némi emlék a geometriai szerkesztésekről (felező merőleges szerkesztése). Az ellenőrző mérések szerint a vászontól 5,5 m-re lévő vetítő 3 mm-rel van közelebb a vászon egyik széléhez, mint a másikhoz. Szerintem ez elhanyagolható, a vetítő optikájának egyenetlensége önmagában több hibát közvetít.
Szerkesztés: ja, kellett hozzá a feleségem is, mert egyedül ez (sem) megy![ Szerkesztve ]
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
cinemazealot
addikt
válasz Vhiktor #47935 üzenetére
Sajnos simán előfordulhat az, hogy ha hajszál pontosan is méred ki a vásznat a gép optikai tengelyéhez képest, a kép akkor is torz lesz, pusztán azért, mert maga az optika pontatlan. Ez különösen belépő kategóriás gépeknél lehet jellemző.
Ugyanakkor viszont még a 3 mm-es mértékű pontatlanság is könnyen orvosolhatóak a ma kapható, állítható felfogató konzolokkal (vagy ha polcon csücsül a gép, akkor egy egyszerű odébb tolással/forgatással).
-
gyeniko
őstag
válasz Vhiktor #47937 üzenetére
Az én vetítőm gyári konzolon van, ami csak kb. 10 cm-rel engedi a födém alá. A kezelési kézikönyvben megtalálható a készülék rajza, méretekkel (mm-ben). Ennek segítségével mm pontosan számítható minden. A konzol födémre rögzítendő talplemezén ovál furatok vannak, ez néhány mm-es tologatást biztosít vízszintes síkban, minden irányban. A pontatlanság a mérésből ered (belóg a mérőszalag, nyúlik a spárga, stb.).
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
darthpeet
csendes tag
válasz Vhiktor #47958 üzenetére
Majd az okosabbak megmondják, de szerintem vetítő, kalibráció és környezet függő.
Több vetítőt próbáltam ki egyszer ugyanabban a dedikált környezetben, és azt vettem észre, hogy volt olyan vetítő ahol kifejezetten jól működött a BC, másik vetítőnél pedig ugyanabban a módban már nem annyira.
Ami szemmel látható volt, hogy pl egy St-s vetítőnél a kép kicsit "zajos" lett a BC bekapcsolásakor, míg két másik nem St-s vetítőnél cinema módban egy picit mintha jobb kontraszt érzetet hozott volna zaj nélkül.
Úgy gondolom, hogy a BC használata ennek ellenére nem hiszem, hogy típusokra rámondható hogy jó vagy nem jó.
A vetítés komplex dolog és valóban több komponensnek kell stimmelnie, de talán tényleg az egyik legfontosabb a vetítési környezet. Amennyiben az ember rászánja magát és meg tudja oldani pl a fehér/világos falak kérdést, a fényelnyelést, visszavert fény stb problémákat, máris kategóriákkal ugrik felfelé az élmény és jobban tesztelhető pl a BC hatása is.
Hardveresen jó optika, nagy DMD amit minden profibb vetítő javasol, ennek ellenére a hi-tech méregdrága projik is sokkal gyengébbek élményszinten világos, rossz környezetben.
Fizikailag, meg mérések tekintetében nem tudom, milyen "hátránya" lehet a BC használatának, valamire azért csak kitalálták, szóval szerintem a szemedben bízz, illetve azt is vegyük figyelembe, hogy a filmek minősége sem egyforma, valószínűleg a BC hatása sem lesz homogén. -
sixpak
nagyúr
válasz Vhiktor #47968 üzenetére
90 cm magasságig barna szövetes tapétát raktam, felette meg bordóra festettem...a díszléceket muszáj volt felraknom, mert elég bénán sikerült abszolválnom az átmeneteket, mondjuk a képre 0 hatása van, de lehet egyszer bekemem azokat is...
Viszont ez nem nappali, ezt hozzá kell tennem, tehát olyanra csináltam, amilyenre kedvem volt, nappalinál ez nehézkesebb, mivel a mindennapi létezést is figyelembe kell venni, ha már a ház központi helyiségéről van szó.
https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/
-
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Vhiktor #48131 üzenetére
normal beallitas mellett a w2000 ilyen 36dbA korul lehet, nekem erzesre kb egy 120as minosegi 1500-1600rpm korul fogo venti szintje volt. forumon tudom, hogy ez a tobbsegnek oke, nekem nem.
a projektort en a masodlagos itthoni setuppal hasznalom (ez csak stereo), egy hasonlo tudasu rendszer uj ara jellemzoen ilyen 2-3 w2000 kornyeken van. nem arrol van szo, hogy ne tudna elnyomni akar a porszivom is ha nagyon kene, hanem az a baj, hogy pl horrorfilmeknel vagy dramaknal a halk pillanatokban atjon a bzzzz, nekem pedig ez zavaro.
de en moziba eleve probalok nem tul kozel ulni a vetitogepekhez, mert azok is ugyanugy tudnak zavarni.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
gyeniko
őstag
válasz Vhiktor #48294 üzenetére
Értem én, hogy elmulasztottad bekérni a fotót a szerviz menüről - amivel megelőzhetted volna, hogy sikeres legyen az átverés -, de ez nem változtat azon, hogy az eladó szándékosan becsapott. A megtévesztés abban a pillanatban történt meg, amikor valótlan üzemórával meghirdette.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Vhiktor #48471 üzenetére
koszi a tippet.
ja w2000 lett, addig vacilaltam az Optoma 55 es a Viewsonic X10-4K kozott, amig meggyoztem magam, hogy igazabol nincs akkora kulonbseg, hogy a dupla ar indokolt legyen.
2.6 meterrol nem fogja, igazabol agyalok rajta, hogy elforgatva viszont elferne kenyelmesen, max vennem kell neki egy uj asztalkat meg at kell rendezni a nagyszobam.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest