-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kobun1980
aktív tag
Szia. En is nagyjából ilyen magas, illetve sulyu vagyok, es ebben a címben jártam tavalytol idén tavaszig.
En egy Piaggio NRG mellett döntöttem. Azonos blokkok szerelt, mint az Április SR50, illetve a Gilera Runner, de érdekes módon ezeket találtam olcsóbban, illetve nekem személy szerint ez is tetszett a legjobban a 3 közül.
A folytasok kerültek ki belőle, es igy mar vígan viszi az általad írt sebességet. Nem a száguldás miatt akartam en sem, egyszer mentem vele 86-ot, de 60-70 körül szoktam járni vele.
Szerintem nézd meg azokat is. Árban lehet találsz.. -
Topikgazda
-
vadászcsiga
félisten
Zip 2t-vel van 2 hetes tapasztalatom. 27 éves Honda Dioval tudom összehasonlítani mert az volt előtte.
Piaggion még fojtás van, emiatt 45-nél többet nem tudok belőle kicsiholni, majd el kell vinnem eltávolíttatni.
Kényelmes robogó, taposó kisebb mint hondán volt. Fékek tökéletesen fognak, az első tárcsa, hátsó dob azonnal megfogják a motort. Fényszóró meglepően erős, a nagy kerek búra jól szétveti a fényt, ha valaki nem vesz észre az úton, az vak.
Olaj nem fogy, harmadik tankot fogyasztom de az olajszint alig változik.Vannak hátrányok is: műszerfal pl túl puritán, Hondán tökéletesen képben voltam mindenről, merre indexelek, stb. Itt csak az indexelés ténye van, ha meg fogy a benzin akkor csak egy kivillanó lámpa informál arról hogy másfél liter maradt. Indexnél a kapcsoló is egy lóf*sz. Egy állású, nagyon könnyen jár, emiatt visszakapcsoláskor könnyedén az ellenkező irányba lehet kapcsolni. Eléggé elveszi a figyelmet a forgalomról. Szívesen lecserélném egy 3 állásúra.
Sisak tartó alacsony és szűk, olyan bukó fér bele amin nincs plexi.
Hianyolom még a fogást az ülés környékéről, amivel le tudom venni a mocit sztenderről. Hátsó lámpa műanyag eleme úgy van kialakítva hogy meg lehet fogni, de felek hogy hosszútávon leszakad.Sokan megdícserték a 2 hét alatt, ez jól esett
Kicsit hosszú lett, de talán hasznos lehet annak aki választani szeretne.
[ Szerkesztve ]
-
ricsi99
addikt
Elsö körben szereld le a kormánykapcsolót és nézd meg műszerel vagy 1 db izzóval hogy kap e áramot egyáltalán a világitás kapcsoló... ...ha igen akkor nézd meg a vezeték színét ami kimegy és lebonthatod az elejét és megnézheted elöl ,hogy a csatlakozók nem e rozsdásodtak szana-széjjel.
Ha a kacsolónál se mérsz áramot akkor inkább szerelő... ha nem vagy profiEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
-
őstag
Végül sikerült megoldani a problémát, leszedtük a burkolatot, megnéztük az izzókat, rendben volt minden. Vezetékek teljesen jó állapotban voltak, sehol égés, szakadás, semmi...
Majd következett az aksi, a biztosítékok átvizsgálása, és kiderült, hogy a egyik biztosítéknak a foglalata adta meg magát, nem érintkezett megfelelően, sikerült új vezetékkel, illetve forrasztással rendbe szedni. Jelen pillanatban tökéletesen működik. Köszi ismételten a segítséget.Motul technoszintetikus kétütemű motorolajról mi a vélemény? Ajánlott vagy inkább ne erőltessem.
Emellett még a Repsol és a Gulf szintetikus motorolajaival szemezek, mit válasszak? -
Grenczii
tag
Motul és Repsol olajom is volt már szintetikus mindegyik jó.
Én Castrol Power 1 Racing-et használok most teljes megelégedettséggel.
Teljesen szintetikus olajjal ha nagyobb márkák közül választasz nem lősz mellé.
( félszintetikus is bőven elég lenne de egy szezonba elhasználok 1-2 litert akkor legyen már valami jobbféle )[ Szerkesztve ]
-
őstag
Update
No annyi történt, hogy igazából beindul, alapjáraton megy, de gázadásra lefullad. Kicsit járatni kell, ha bemelegedett utána már reagál a gázra is, és úgy tűnik nincs gond vele. Kiszedtem a sisaktartót, légbuborékokat vettem észre a benzincsőben. Nem tudom ez okozza-e hidegen a problémát.
Még annyi van, hogy a garázst rendesen elárasztja benzinszaggal, nem folyik sehol, de gondolom valami tömítés vagy cső nem zár jól. -
nyogo83
Topikgazda
"alapjáraton megy, de gázadásra lefullad. Kicsit járatni kell, ha bemelegedett utána már reagál a gázra is,"
Ez igy ebben a reggeli huvosebb idokben normalis is. Viszont elofordulhat, hogy a benzincsapod nem zar jol, es befolyik egy picit a karbi. A nehezebb, fulladozos indulast siman okozhatja ez is akar.
-
nyogo83
Topikgazda
Arra irtam, hogy ez a ketto (a szokasosnal erosebb benzinszag, nehezebb indulas es fulladas) gyanus, mert ilyet a rosszul zaro vakumos benzincsap is szokott okozni, ami miatt befolyik a karbi.
Drasztikusabb esetben van hogy a karbi tulfolyojan is lecsepeg a foldre a robogo ala.
-
nyogo83
Topikgazda
Ha van ra lehetoseged, akkor a legjobb,ha neha be tudod inditani.
Szemely szerint mikor lerakom, akkor valamilyen premium benzinnel (100-as Mol vagy Shell) csurig toltom es mikor tavasszal eloveszem, akkor semmi perc alatt indul.
Ha nem premium benzint hagysz benne, akkor minel kevesebbet, mert hajlamos par honap alatt "szetesni" plusz a karbiban is hagyni egy kis trutyit maga utan. Benzinkutja valogatja, hogy melyiknek mennyire hajlamos erre a sima 95-ose. Tavasszal feltoltod friss benzinnel (azert hagyj benne max 2-3 litert csak, tobbet nem a simabol).
Mindenesetre tavasszal kormenetet szoktam tartani ismerosoknel/haveroknal eletet lehelni a vasakba, amik sima benzinnel lettek elrakva.
-
d@vee
senior tag
Na ez engem is érdekelne. Takaróponyva beremdelve, üzemanyagot meg eresszem le, vagy töltsem tele? Ismerek olyat, aki teletöltve teszi el, igaz fűtetlen garázsba. Az enyém nem szabad ég alatt, de kültéren, fedett helyen lesz.
Szerk.: Közben látom a fenti tanácsot. Az előbb még észre sem vettem
[ Szerkesztve ]
Ja
-
tothferenc
senior tag
Nappali menetfeny, kiegeszito cob led. Bar pl en egyszer sem lattam rendort, amikor a robeszost megallitotta volna, es a vilagitasert villogja le. Ahogy nagymotornal sem, amikor a bukokeretre van rarakva a CRee led....
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Tamás9x
őstag
Átalakítás előtt érdemes megnézni hogy generátorról vagy aksiról megy a lámpa, lehet elég neked csak simán átkötni aksira, és már nem is kell LED
Generátor/dinamól túl nagy a tól-ig feszültség ingadozás, fordulattól függően, és ez nyírja ki az olcsó LED-eket ami amúgy is megfeküdne a nagy melegtől.Elég sok rendőr ismerős van, és a Látni és Látszani elv mindenhol fontosabb mint, hogy gyári vagy tuning. Ha telibe vered a szembe jövőt, evidens, hogy hiszi lesz, de azért csak van annyira intelligens egy sofőr, hogy csere után leteszteli egy fal előtt hogy mire képes a fényforrása, ha már vette a fáradtságot, hogy belevágjon a módosításba.
E8 Szabvánnyal ellátott világítótestek[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
tothferenc
senior tag
Nagy mocimba Night Breakert hasznalok, csak ajanlani tudom! Brutal fenyereje van a simahoz kepest. Egy eve van benne (kb 8000 km) meg nem doglott meg. (#76494) yuing , nekem a moci eleje van stickerbombozva. De evek alatt kiszivta az UV.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Topikgazda
Most a gyári cső helyére felrakott egy rezonátort? Kérted tőle? Miért nem lett rárakva egy, a gyárira hajazó sima cső? Nem is értem. A hangtompítóba próbálkozhatsz több gyapotot bele passzírozni, de olyan halk mint a gyári sosem lesz.
Ha nem a te világod az ilyesmi, akkor miért lett ilyen cső rárakva? Tényleg nem értem.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Tudom, hogy milyen cső, ismerem. Lett volna a gyári formára is alternatíva ezért nem értem az egészet. Ha nincs is nagy választék, de kettőt rögtön találtam. Az egyik, itt a másik. Minimálisan tudod csökkenteni, de nem olyanra mint amit te szeretnél sajnos.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Mauzes
őstag
Ezeket több netes forrásból is hallottam a Super Soco TC-ről:
- hatótáv a gyakorlatban kevesebb, bemehet 50 km alá is hőmérséklettől és vezetési stílustól függően (nekem 45 km lenne a napi utam, ez már necces lehet - persze lehet venni pót akksit, de az plusz pénz és elég kényelmetlen hordozgatni magaddal)
- a gázkar nem adagolható finoman elindulásnál, kicsit mindig ránt - városban autók között elég kellemetlen
- picit gyenge, hiába elektromos, az azonnali full nyomaték nem érződik hiszen valójában nincs is sok belőle
- hátsó teleszkóp nem olyan jó, szar magyar utakon kicsit felüt
- bukósisak tartó felnyitáskor beleütközik a kormányba, ami megkarcolja a fényezéstEgyébként ma láttam, hogy kijött a TC Max verzió, ami már erősebb és A1-gyel lehet vezetni. A teszt alaján majdnem az összes fenti hibán sikerült javítani az erősebbik verzión, cserébe ez már 1,6 misi, ami azért elég brutál egy ekkora kínai motorért...
-
macilaci78
nagyúr
A kivehető akku előny, kell mellé egy plusz töltő.
Ha valaki berendezkedett arra, hogy a céges laptopnak tart dokkolót, töltőt, perifériákat a munkahelyén és/vagy otthon, akkor az elektromos robogó töltőjéből is lehet kettő. Akkor Budapesten a 40-45 km-es hatótáv is bőven élhető, munka előtt, vagy után is belefér egy-két kitérő: bevásárlás, haverokkal találkozás.Én egyszer-kétszer már kimentem Újbudáról Ecserre, 30 km egy irányba, 1 óra. Félúton már kényelmetlen volt, a hazautat már nem vártam akkora örömmel, hogy "most motorozok egy kicsit".
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Pfiucska
aktív tag
Szia!
Epp most rendeltunk meg a napokban egy uj 125-s keeway endurot de persze ha már ott voltunk megnéztük a tobbit is. A supersoco nagyon nyalcsorgatos de ha hosszabb tavokra is hasznalnad es nem csak varoson belul akkor felejtos. Ja es a keewayek mind nagyon korrektnek tunnek most ar/ertek aranyban. 700-750k kornyeken zsir ujat kapsz most es ott lesz a 1+1 év gari
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
nyogo83
Topikgazda
Na, akkor en leszek a kisordog
En azt a felfogast vallom, hogy minek racionalis dontest hozni, ha vegeredmeny utana, hogy mindig motoszkalni fog az ember agyaban az, hogy megis milyen lett volna a masik.
Autobol meg csak-csak kompromisszumot kot az ember(bar ha ketto van, akkor eleg csak az egyiknel), de motornal szerintem olyat vegyel, amire mindenkepp vagysz, ami valami erzelmet kivalt beloled.
Persze ha hiresen rossz konstrukcio lenne, vagy 2 metert nem lehetne menni vele, mas teszta.Elso motor amugy se sokszor marad meg az embernek evekig, mert annyi ido alatt ha picit bizonytalan, akkor kell egy kis ido amig rajon, hogy mi is az a stilus/tipus ami igazan fekszik neki.
En pl szinte mindegyik automat/motoromat igy vettem es egyetlen egyet se bantam meg, el se tudnam kepzelni hogy valami olyat vegyek amit a kiszemelt jarmu helyett racionalis indokok menten valasztottam.
Na jo, legutobb egy 156-os kombi Alfa helyett valasztottam mast(egy Lanciat, de az is kiszemelt volt), de meg nem keso egy szep peldanyt megfogni -
energy4ever
addikt
B125-rol itt irtam: [link]
Amit Nyugo83 irt, abban sok igazsag van!
En maradnek valami jobb 50-es motornal eloszor. Pl:
Sport: Aprilia RS4
Terep: Derbi Senda
Robogo: Yamaha Aerox
Stb. Elso motornal kitapasztalod mennyire megy minden, mi az amiben jo lenne ha mas lenne, stb. Utana eltudod addni szinte ugyana annyiert amennyiert vetted, es johet a kovi. Ugy mar biztosabb lennel abban mit is szeretnel! -
energy4ever
addikt
Az az "egy 125os mit tud", legyen inkabb egy A1-es motor. Nagy a szoras koztuk. Nekem ilyen kategoriaban egy Suzuki GSX-R 125-om van. Az A1 legteteje. ~145 a vege, szoval ezzel tudnal mar menni autouton is stabilan, 90-es utakok meg boven elozni is lehet meg vele! Eddig nem volt meg nalam gyorsabb az utakon. Telen is hoban ezt hasznalom, abs miatt nem kell aggodni a megallason se.
Ha eleg lenne egy robogo is, akkor ar/ertek/minoseg aranyban a legjobb egy Suzuki Address 110! ~730ezer ft csak az uj ara! -
Zoli bácsi
őstag
Én is gondolkodtam, 125-ös kategóriában, hogy "klasszikus" vagy robogó.
Klasszikus gép előnyei:
- Kevesebb energiát emészt fel a lánchajtás, ergo minimálisan gyorsabb és takarékosabb.
- Úgy néz ki mint egy motor..
Robogó előnyei:
- Városban azért kényelmes a CVT
- Nem kell a láncot ápolgatni
- Ülés alatti tároló (Enyémen gyárilag + hátsó doboz)
- Kényelmesebb felpattanni rá
- Lábaknak szél víz és kosz elleni védelem
- Kisebb táskát a lábak közé is be lehet tenni.
Kisebb hezitálás után..Mert azért kacsintgattam nagyvasak fele is, de nem akartam motoros ruhát, meg asszony azt mondta öregek és kényelmesek vagyunk (Lóf..zt. 50 éves kamasz vagyok!) úgyis kocsival megyünk kirándulni... Szóval egy 125-ös Liberty lett, újonnan. Felmerült az 50-es Liberty vagy egyéb robogó, futkosni, de asszony szerint a bojler testemet (125-130 kg, ) nem bírná nagyon el az 50 4T.
Plusz költségben a 125-ös Liberty egy 100-assal került többe mint az ötvenes, ezenfelül plusz egy százas, mire műszakiztatva regadózva névreírva átvehettem. Ez új motorra vonatkozik persze. Amúgy plusz költség a műszaki vizsga (4évre adták újonnan) és valami nevetséges összegű kötelező biztosítás. -
d@vee
senior tag
Az az RKF125-ös ma került elém valahogy, nekem is tetszik. Az ára meg egy vicc, újonnan 700k.
A Soco-t tavaly néztem, szó szerint csorgattam rá a nyálam még robogó vétele előtt. Az egyetlen gond az elméleti hatótáv, ha hozná két akksival az átlag 150km-et, simán vettem volna. Így viszont marad a benzines robi.
125-ből már nagy választék van és ott tényleg számolni kell a komolyabb motoros ruci vételén is.
Ui.: közben meglett a korlátlan jogsiból a Kresz, de forgalomból órát venni meg nem tudok menni a vírus miatt[ Szerkesztve ]
Ja
-
őstag
Ha valakit érdekel a történet vége.
Berendeltem a két bal oldali féklámpa kapcsolót az Egümotorstól. Ma készhez is kaptam csomagot, bepattintottam, működik, nagyszerű.
Tavasz elején a vettem új fékkarokat a People-höz, de a nyúlványa, amely a pöcköt nyomja és zárja a kapcsolót, nem elég hosszú. Ez okozta a kapcsoló halálát. Kénytelen voltam visszarakni a gyárit. Tapasztalatszerzésnek jó volt, erre is oda kell figyelni...
-
nyogo83
Topikgazda
Ha van egy kis eszuk (najo itthon ezt nevetseges feltetelezni ) akkor picit atalakitjak a felteteleket.
Pl nem lesz ilyen hulye megkotes, hogy minimum "48V 42Ah". Teljesen ertelmetlen igy meghatarozva, mert akkor ezek szerint a 60V 30Ah az kisebb teljesitmenyt/hatotavot tud?A Super Soco TC modellt tuti nem fogjak atvarialni ezert, mert ahhoz az egesz toltesi rendszeret/BMS-t mindent at kellene varialni, ami iszonyat koltseg.
Pedig ha beleesne, lehet vennek egyet varosi szaladgalosnak(mostmar eleg sok tapasztalat van vele), raadasul elnezve Handras legutobbi teszt videojat a hatotavrol/teljesitmenyrol nagy meglepetes nem ert, kb erre szamitottam a valosagban. [link][ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
Nekem biztos nem lesz opció ilyesmi. Én szeretem bütykölni, módosítgatni a robikat. A 25-45km/h idegesítene és sztem balesetveszélyes is, mert nem tudod felvenni a forgalom ritmusát. Persze van ahova biztos jó.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen