Aktív témák
-
Elég lesz egy topik ennek a cégnek: [link]
Ezt zártam.
Köszönöm. -
pIIrash
tag
Üdv!
Gondoltam, ha már itt vagyok, hozzászólok a dologhoz.
Én az észak-pesti üzletükben vásárolok általában, és eddig kétszer kellett visszavinnem holmit. Egy alaplapot, amin jól láthatóan kiégett a LAN csatlakozó mellett egy tranzisztor (ennek hatására nem is müködött a LAN), illetve tegnap egy Revoltec Alberion ventiszabályzót, mert az egyes szab el sem indította a 12 cm-est! Mindkettőt készségesen kicserélték egy újra! Várni is csak negyed órát kellett mindkét esetben!
A ventiszabályzóhoz hozzá kell tenni, hogy egy 9 cm-essel próbálta, mert nem volt kéznél 12-es. És azzal mind a 4 szabályzón ment! Már kezdtem csüggedni, hogy ebből nem lesz csere. De mindennek ennek ellenére kicserélték!
-
Lortech
addikt
Gondolom persze ez ellen védekeznek az apróbetűs résszel..... akkor meg hiába, ha én aláírtam ezt.
De tehetsz mást?? Max. nem írod alá, mész más boltba...
Én kizárólag erre reagáltam csak, tehát hiába ír valami okosságot a bolt a szerződésre, ha ez ellenkezik a jogszabályokkal, akkor mintha oda se írta volna. Más kérdés persze, hogy nem egyszerű rábírni őket, hogy ne a szerződés szerint járjanak el. -
sasa311
veterán
Teljesen mind1 mi van a mistrál szerződésében, ha az a jogszabállyal ellenkezik, akkor lényegtelen, hogy aláírtad-e vagy sem, mivel az semmis
-
(Kolombusz)
veterán
Nem értem, hogy miért nem szóltoka fogyasztóvédőknek. Eccerű nagyon. Felhivod őket amikor ott vagy boltban és hagyod, hogy lerendezzék az eladóval.
Nem fognak utána akadékoskodni. -
CrasH83
csendes tag
Csak azt írják, hogy 15 napon belül ki kellene cserélni a márkaképviseletnek! A jogait meg cseszheti ha rá se bagóznak! A teljes összeget nem fogják visszafizetni az biztos!
[Szerkesztve] -
CrasH83
csendes tag
Előttem van egy gari papír, de egy szót se ír a visszafizetésről!
Hm nemtom ... -
jerry311
nagyúr
Semmilyen szerződés sem korlátozhatja törvény adta jogaidat.
Márpedig a garanciális időn belül a boltnak kell olyan szakvéleményt szereznie, miszerint a vásárló miatt hibásodott meg a termék...
Egy ilyen mistral féle apróbetűs rész csak azokat ilyeszt el, akik nem elég tájékozottak... -
(Bundás)
addikt
-
CrasH83
csendes tag
válasz
(Bundás) #304 üzenetére
A Mistral - nál érdemes az apróbetűs részeket is elolvasni, hogy utána ne ess olyan nagyot az arcodra. Már eleve ott kezdődik a dolog, ha a megvásárolt árut nem megfelelő szakszervízzel szerelteted be akkor, ha meghibásodik valószínűleg rá se bagóznak! Ha mégis, akkor először megpróbálják kicserélni, felküldik Pestre és csak a végső esetben adnak vissza pénzt.
-
slayer006
addikt
Holnap vennék a mistralba 1 egérpadot.
Szerintetek meg merjem venni ??
Most olvastam végig a topicot .... -
Rickenstein
senior tag
A Fogyasztóvédelmi főfelügyelőség központi ügyfélszolgálat száma: 1/459-4800
Azért egy pult fölött átnyújtott telefon elég meggyőző erejű tud lenni a vonalban egy fogyasztóvédelmi felügyelővel... -
mcmike
őstag
Én úgy tudom egyébként hogy pont a TFT-k esetében a pixelhibára vonatkozóan még a gyártó sem vállal garanciát bizonyos mennyiségig:
- jobbik esetben egy pixel hibájáig nem vállalja a gyártó a felelősséget
- rosszabb esetben három pixel hibájáig nem vállalja a gyártó a felelősséget
Ezért azt szokták mondani hogy TFT vásárlásakor ki kell próbálni a boltban, és ott kell megnézni hogy van-e pixelhibája avagy nincs... -
penene
őstag
hát pedig én úgy tudom hogy a jogszabály azt írja elő, hogy ha nem tudják normálisan megjavítani, kérheted automatikusan a cserét, ha nem tudnak adni, mert nincs olyan termék, akkor levásárolhatod, ajánlhatnak mást, de te simán választhatsz bármit, akár a kp visszafizetést is (nem az aktuális piaci ár, hanem a szerződésben levő vételár)... szal akkor így nem értem, mi a genyózás...
max. annyi, hogy nem ismerik el a hibát, stb, és akkor független vizsgáló kell (pénzbe kerül), meg fogyasztóvédelem...
De ha mondjuk ott van az ügy, hogy egyértelműen elismerik a termék hibáját, akkor viszont simán kérheted a cserét, ha nem tudják normálisan megjavítani... ha nincs termék, akkor meg a kp visszafiz.. de ez az utcsó eset az, amit mindig igyekeznek elkerülni a cégek... -
penene
őstag
Alapból a törvény szerint ha nem tudják kicserélni ugyanarra, akkor én dönthetek hogy levásárolom másra, vagy kérem a pénzt (szerződésben lett érték).
nem?
én nemrég így olvastam asszem épp egy PHs fogyasztóvédelmis cikkben...
Gondolom persze ez ellen védekeznek az apróbetűs résszel..... akkor meg hiába, ha én aláírtam ezt.
De tehetsz mást?? Max. nem írod alá, mész más boltba...
vagy nem jól tudom?
[Szerkesztve] -
#gab_
őstag
Aliencomputers / Digitalmind sztem nagyon korrekt. semmi hasznalt szar csak dobozos originalt cucc es normalis arak
-
Gabás
addikt
válasz
(Bundás) #287 üzenetére
Á, a videokari? Akkor egy kis rész a Mistral gariról avagy mindig olvasd el a kisbetűs részeket
[link]
Ajánlom különös figyelmedbe az alábbi passzusokat:
A vásárlástól számított 4-7 napig a termék aktuális árának 85%-át tudjuk egy másik termék vételárába beszámítani. A levásárlás feltétele, hogy a termék és tartozékai, csomagolása sértetlen és működőképes legyen, azaz újra kereskedelmi forgalomba lehessen hozni. Cégünk fenntartja magának a jogot, hogy ezt az additív extraszolgáltatást adott esetben indoklás nélkül megtagadja!
meg ezt:
Pénz visszafizetésére semmilyen esetben sincsen lehetőség, erre törvényi kötelezettségünk sincsen!
ja, és az akciós ajánlatuk:
Cégünk újabb extraszolgáltatásának részeként a vásárlástól számított 11 hónapon belül a szerviz, mint használt terméket, ha a vásárló kéri az aktuális értékesítési ár 50%-áért beszámítja egy új termék árába. -
(Bundás)
addikt
Ha bevesznek egy alkatrészt, mondván, jelenleg nincs raktáron, de ha lesz vmi hasonló, de nem ugyanilyen márkájú, és én nem fogadom el, akkor kötelesek visszafizetni a vásárlás összegének 100%-át? Mi van, ha egy gagyibb márkával akarják kiszúrni a szemem?
-
franko
csendes tag
Én régebben mindig Mistralban vásároltam és nem volt problémám egyik alkatrésszel sem (szerencsére). Nem védem őket, csak ilyen is van. De már rég nem vásároltam ott, mert leromlott a szinvonal nincs már szinte semmi olyan cucc ami kéne. Vagy csak az én igényeim nőttek
.
Égyébkén tény, hogy vidéki boltokban kedvesebben bánnak a vevőkkel, mert személynek tekintik őket. Városban ez másképp megy - még egy hülye vevő - aztán ennyi. -
viharhozo
addikt
En gariztattam X800XT-t (brutto 150k huf). Legariztak.
Van a Mistraltol jobb bolt. Van a Mistraltol olcsobb bolt. Nyilvan nem veletlenul olyan a hire, amilyen. Ettol fuggetlenul allitom, h a Mistral semmivel nem rosszabb, mint a nagyforgalmu kiskerek barmelyike. Aki nagy, az szarhat mindenkire, ez mar csak igy megy. -
nRu3
addikt
Pont a spéci számitogépházal rohangáltam vissza mert egy két alapvet9 csavar hiányzot bellöle
-
nRu3
addikt
A mixtralba fökébb nem szabad vásárolni !!!!!!!!
-
Csibi
tag
Én holnap megyek a föfelügyelőségre, mert a misztralba leszarták a gari feltételeit, ami saját maguk nyomtatnak a jótállási papírra(''ha a cserére nincs lehetőség, akkor a vásásrló a szerződéstől elállhat'') . 1ébként nem akarja a fogyasztóvédelmi hivatal se megbüntetni, mert (ugy hallottam) h a mistral góréjának a szomszédja a fogy véd főfel. igatgatójának és le van fizetve. Nemtom igaz-e de annak tünik,mer télleg nem b@sszák meg úgy istneigazából a mistralt./Max annyi h vegye vissza a hardvert azt kész./
-
toshiba
csendes tag
Üdv. mindenkinek!
Hegyezzétek fületeket, mert olyat mondok, amilyet szerintem még nem sokszor hallottatok.
Vásároltam az egyik számtek cégnél egy DVD írót 50ezer Ft értékben. A gépembe nem tudták belerakni kipróbálás végett, mert nem tudták szétszedni. Jóvan mondom haggyátok, majd én otthon belerakom. Így szépen megegyeztünk, és én csak otthon vettem észre hogy abszolut működésképtelen a cucc, jobban megvizsgálva pedig azt láttam, hogy vettem egy olyan DVD írót, aminek csak a fedőlapja ''eredeti'', az alja és a bele teljesen más tipus, meg tökéletesen működésképtelen az egész. Második nap visszavittem, és 1 óra hosszás veszekedés árán sem vették vissza, ki se cserélték, vissza se fizették az árát.
Következtek a szokásos dolgok : panaszkönyvbe beírás, fogyasztóvédelem, békéltető testület, ennek már 5 hónapja; semmi eredmény.
Na mit gondoltok melyik ez a cég?
Asszem nem nehéz kitalálni!!!
Azér nem kis pofa kell ehhez hogy teljesen kicseréljék a besejét...
Nem fogom annyiban hagyni, valamit úgyis tenni fogok az ügyben.
Na mit szóltok hozzá? -
steve@prhw
őstag
Sajna ennek a globalizációba belepörgött világnak ez a mellékhatása.. Azért bízom benne, h néhány év alatt tisztul a kép.. Az a baj, h sokan el is hiszik, h annyira sz*rban vannak, h az a néhány % fogja őket kisegíteni, ezért élnek meg ezek a boltok..
Meg h most-azonnal-ide-a-kezembe... Általában ki szoktam bírni, ha éppen nincs készleten a cucc, meghozatják...
És tegnap beleolvastam az indexes m*stral fórumba... Brr... az az ürge tényleg nem megy százzal, és ha tényleg ő a m*stral főnöke, akkor örülök, h nem kerültem kapcsolatba velük... Az a szomorú, h megteheti... -
Tsunami
senior tag
válasz
steve@prhw #266 üzenetére
Annyi az egész, hogy egyiknek tipikus magyar a mentalitása, másik meg még nem fajúlt el eddig, egyébként én is ''drága'' helyen vásárolok, leszarom azt a különbözetet, ott minden megvan, kedvesek, rendesek, és tényleg csak 2-3% árkülönbség van. Az ilyen nagyképű boltok meg elszálnak, mert gondolják hogy milyen kedvesek már igyis mer milyen olcsók, és ne várjanak má tőlük mást, örüljön a nép ennek, és huzzon haza.
-
mr_ricsi
veterán
válasz
steve@prhw #268 üzenetére
Én azt hittem, a Ko***rd csak irodatechnikát forgalmaz és szervizel. (Ugye, arra a cégre gondolsz, ami a Csengeryn van, az ''Ab...sz'' és a ''Kék blutty-blutty'' között?)
-
steve@prhw
őstag
-
mr_ricsi
veterán
válasz
steve@prhw #266 üzenetére
Elárulhatnád a 3 említett bolt kezdőbetűjét, említésük sorrendjében...
-
steve@prhw
őstag
Üdv minden szitkozódónak és védelmezőnek! Nem konkrét tapasztalatok apropójából írok, még soha nem vásároltam bp-n, és egyéb m*stral-üzletben sem, de néhány gondolatom meg szeretném osztani a nagyközönséggel:
-Nem szeretek vitatkozni, alapvetően nyugodt és konfliktuskerülő ember vagyok. Az viszont eléggé fel tud bosszantani, ha hülyének néznek! Nem várom el, h kinyalják a hátsóm, azt sem, hogy naprakészek legyenek a vga-k, anyalapok, kiegészítők világában. DE azt igen, h ha el akarom költeni a pénzem, akkor minimum emberszámba vegyenek (ne adj' Isten partnerként kezeljenek..).
-Győrben tanultam fősulin anno, ott sikerült egy (ugyan kicsit távolabb eső, és valamivel drágább) boltot felfedezni, ahol egész sokszor megfordultam (saját, illetve ismerősök részére vásárolgattam). Rákérdeztek, h minden oké-e a korábbiakkal, ha épp nem voltak sokan, akkor kicsit elbeszélgettünk tapasztalatokról, miegymás. Sokan hülyének néztek, mikor náluk vettem a gépem (kb. 2.5 - 3%-kal volt drágább..), bementem, elmondtam az igényeket. Azt mondták, OK, ha nem SOS a gép, akkor tesztelik (!!!). A VGA nem szerette a lapot, felhívtak, megegyeztünk a lapcserében. Mivel ~1km volt az albi, a végén rákérdeztem, h megoldható-e, h a monitort vmikor, ha arra jár az autójuk, bedobják. Erre mondta a tulaj (!!!), ha zárás előtt pár perccel bemegyek a gépért, akkor hazavisz! S lőn... (És ez volt a második vásárlásom náluk! Utána még lett jónéhány...)
Mikor a 10.5 hónapos 40x Sony CD-ROM elhasalt, rákérdeztek, h tisztítóCD-vel próbáltam-e, mondtam igen, visszaküldték. Nagyker két hétig nem reagált, erre sűrű elnézések közepette adtak 48x Sonyt, persze új garival.
-Itt Sopronban voltak negatív tapasztalatok, egyik helyen egy hét alatt előző melóhelyemre és magamnak is vásárolgattam, ~300e HUF környékén, és még mindig úgy néztek rám, mikor bementem, mint hentes a légyre. Lezártam velük a további kapcsolatot.. Aztán mikor ~1millHUF-ot kellet karácsony előtt gyorsan eltapsolni, akkor -véletlenül- megtaláltam egy hasonló csapatot. Telefonon megemlítettem a dolgot, kijött az informatikusuk(!!!), megbeszéltük az igényeket, összeállította az ajánlatot, én meg javasoltam a rábólintást. S lőn. Garanciamatrica, lezárt ház nincs (elvből nem vásárolok így), minden korrekt. Azóta is több 100e-s forgalmat vittem nekik (sulinetes vinyót, nyomtatót, cd-rw-t rendeltem ismerősömnek, de másik hétre csak a cd és a hdd jött meg. Bement érte, mert kellett a vinyó, erre azt mondták, h majd egybe ráér kifizetni, mikor megjön a printer is...). Nekem ez a fontos! Megbízunk egymásban, behívnak hátra a szervízrészbe, mutatnak vmit, elbeszélgetünk... És magas ívből teszek a pár %-os árkülönbözetre! Nekem a nyugalom többet megér!
Bocs, h ilyen hosszú lettem, de kikívánkozott.. Nagyon nem bírom a sz*rrágást, és a ''de ott 300Ft-tal olcsóbb!'' hozzáállást! Számoljátok ki pl. Pesten mennyibe kerül, ha +két alkalommal el kell menni az üzletbe... És az idegeskedés, elpazarolt idő ügyét ne is vegyük hozzá!
szerk: hosszú hozzászólás - sok pici hiba
[Szerkesztve] -
fene_vad
senior tag
en csupan arra lennek kivancsi, h hogyan lehet az, h nem vallalnak garanciat nem rezalapu huto eseten amd procira... dobozos 2500-as bartonom van, es a gyari amd hutoben 1 nyavajas rezatom sincs... gratula
-
pamacska
tag
Gondoltam, írok keveset a Mistral-ról:
Sztori:
Vettem náluk egy mp3 lejátszót 2003 december elején. Eddig minden szép és jó, csak a következő történt: Nyár elején elromlett. Gondoltam, beviszem hozzájuk, aztána a szervízben megcsinálják. Bevittem. 2 héttel később telefonáltak, hogy kész, menjek be érte. Bementem. Megkérdeztem az eladótól, hogy mi volt a baja, mire ő nem tudott válszolni, a garancialapon pedig nem szerepelt semmi. Ezt nem akartam annyiban hagyni, így elkértem a szervíz telefonját. Fel is hívtam őket, miután hazaértem (kb 10-12 perces út volt), és a szervízben dolgozó srác kijelentette, hogy náluk NEM VOLT szervízben javításon a lejátszó. Wow. Nem hagytam annyiban, visszavittem kb 10-12 perc múlva. Még jó, hogy közel lakom. Ez július 2-án történt. A garancialapra ráírták, hogy hozzávetőlegesen 16-án mehetek érte, de telefonálnak, ha kész. Nos egész nyáron vártam. Hetente hívtam őket, de semmiről nem tudtak semmit. Mjd egyszer, október elején megcsörrent a mobilom. Már kezdetem örülni, hogy esetleg a 2004-es évben látom még viszont. De nem így lett, mert miért is lett volna így! A bolti alkalmazott hívott, hogy a szervízben van a cucc, de ELVESZTETTÉK a garilapot, így diktáljam le nekik az sorszámát. Megtettem, mire biztosítottak, hogy napokon belül itthon lesz, megkapom. Most november közepe van, de sehol semmi. Több, mint 4 hónapja nem láttam a lejátszót. Pedig már hozzák egy hónapja! Decemberben lejár a gari, addig remélem megkapom.
A fogyasztóvédelemnek is írtam már, ott készségesen segítettek. Elmondtam a panaszom, de addig nem tudnak mit csinálni, míg nem kapom vissza. Szerintem kicsit gerinctelen ez a dolog. Azt hiszik a Mistralban, hogy mindent megtehetnek.
De nyugi, mindig a vevő szív. Hogy miért is? Mert egy a Mistralban vásárolt DVD íróról kellett volna egy számlamásolat, mert elveszett. Mire a srác közölte 2500 ft lesz. Bezzeg, mikor nekik kellett a gari sorszáma és egyből megadtam nekik.
Úgy éreztem, ezt le kell írnom. Köszönöm, hogy elolvastad! -
Santses
aktív tag
Nemtom ide tartozik-e vagy sem, de nem akartam új topikot nyitni.. de ez kész
Bővebben: link -
lakosk
tag
Nos én eddig Pécsett sem a Miszrallal, sem a Tpcompal nem vagyokmegelégedve.
Tuskók az eladók, és a főnökök is arcosak. A TPcompos dagadék Ford Cougerjét szivem szerint felborítanám. De nem teszem, mert akkor én sem lennék különb náluk. Olcsónak olcsók, de problémás a kiszolgálás és a garancia semmit sem ér. Vigyázzatok velük! Lehet ott vásárolni, de nagyon körültekintőnek kell lenni. -
MM
őstag
válasz
InfiniteReality #143 üzenetére
Ne vicceljünk már, Chieftec oldalán is világosan ott van, hogy a -102 a PFC nélküli verzió. Az, hogy ti hogy kapjátok, az hol érdekli a fogyasztót?
-
Allien
veterán
No, akkor mindenki költözzön le Pécsre!!!
Hamar megváltozna a helyzet! -
Beck18
tag
Na a sok negativ kritikák után újabb pozitív vélemény.
Egyre több ember ajánlott nekem Pécsen egy boltot, az Á*p*d üzletházban, tápegység kell ma, igy elment oda. Pici, üzlet, jó nagy kupival viszont az egyetlen eladósrác körbe ugrált, annak ellenére hogy nem vettem meg az általa kínált tápot, csak lényegében érdeklődtem. Ja és kaptam ajándék szilikonzsirt, nem is maga az értéke hanem a gesztus volt nagy...
Aztán go m*s*ral, srácokkal kb. fél órát dumáltam minden xarról ami sz.géppel kapcsolatos, majd vettem egy Chieftec tápot is.
Gondoltam megosztom a poz. véleményem. Az említett pici üzlettel immár 2re bővült a pécsi boltok listája ahol szivesen vásárolok. Persze mindezt mondom úgy hogy garis/szervizes dolgot még nem kellett intéznem. -
heihachi
addikt
Egy kicsit off, de nem nagyon:
Miskolcon a DarkComp-os barmokkal esett meg, hogy badar módon ott vásároltunk egy LG monitort, egy házat táppal és egy hangfalszettett egyszerre. Nem költekeztünk túl, mindenből olcsóbbakat válogattunk, de így is otthagytunk 80k-t.
Na mindez úgy nézett ki, hogy amikor kértem az eladót, hogy mutassa meg a kiszemelt házat, hogy milyen belülről, akkor azt mondta, hogy olyan, mint minden más ház... Táp van benne, meg kábelek, meg amúgy is akkor le kell szedni a polcról, az meg magasan van. Egyszerűen nem akarta megmutatni, hogy néz ki belülről, pedig nem mindegy, hogy pl a CD rálóg-e a RAMokra. Mondtuk neki, hogy jó akkor máshol is lehet ilyet venni, nekünk mindegy, na erre levette a polcról és megnézhettük. A monitor dettó ugyanilyen eset volt, nem nagyon akarták bekapcsolni, de csak sikerült kicsikarni belőlük. A hangfalat hagytuk a francba.
Mindez úgy zajlott, hogy teljesen hülyének néztek minket, lekezelően bántak velünk és mindennel foglalkoztak, csak velünk nem. Az egész kb egy óráig tartott.
Végülis mindent megvettünk, leléptünk. Gépösszeszereléskor kiderült, hogy a táp rossz a házban. Visszavittük, nagy nehezen kicserélték, de olyat adtak cserére, amin a garicimke szakadt volt! Mikor hazavittük nem vettük észre. Hiba volt, mert mondanom sem kell ez is elromlott. Visszavittük, természetesen csere nincs. Felküldték Pestre, ott nyilván látták, hogy a cimke szakadt, garancia ugrott. Nem álltunk le balhézni, megoldottuk úgy hogy vettünk egy új tápot (máshol...).
Mindezek után a monitor is elromlott. Garanciális időn belül visszavittük az LG szervízbe, ott kiállítottak egy igazolást, hogy gyári hibás a cucc. Mondták, hogy menjünk vissza a boltba ahol vettük, ott vagy adnak egy újat, vagy visszaadják az árát. Visszavittük egy hétfőn... Nem volt cserekészülékük, azt mondták menjünk vissza szerdán, akkora meglesz. Szerdán nem volt meg, azt mondták péntek délután. Péntekre sem lett meg, szombat délelőtt az új időpont. Szombat délelőttre sem lett meg... Ekkor már azért paprikás volt a hangulat. Megmondtuk, hogy akkor adják vissza a pénzt. A válasz nem. Jó, akkor levásároljuk, ráfizetünk. Válasz nem. A vége az lett, hogy se pénz, se készülék és várjunk addíg, amíg nem tudnak szerezni egy ugyanojat, vagy valami hasonlót. Az eladónak fogalma sem volt az egész törvényi hátteréről. Elég vesztett helyzetben voltunk...
Szerencsére találtunk egy ismerőst, aki a fogyasztóvédelemnél dolgozik. Elmondta, hogy mit kell tenni: visszamenni, elkérni a panaszkönyvet, beleírni, másolati példánnyal bemenni hozzájuk, Ők pedig tesznek egy látogatást az érintett cégnél.
Így is lett, még szombaton délelőtt visszamentünk, hogy akkor adják ide a panaszkönyvet. Nekik olyan nincs. Jó, akkor írjatok egy elismervényt, hogy nem adtátok ide a panaszkönyvet. Nem írnak. Ekkor azért már kicsit sok volt, így elindult a vita, elmeséltük a fogyasztóvédelmis mit tanácsolt, és írtunk MI egy elismervényt, hogy nem adták ide a panaszkönyvet. Rögtön megenyhültek: visszaadják a cucc árát, de a jelenlegi értékét, nem a számlán szereplőt. Teljesen hülyének néztek...
Végül is sikerült meggyőzni őket, hogy a számlán szereplő összeget adják vissza (szintén fogyasztóvédelmis fenyegetésekkel).
Szóval ebből az a tanulság, hogy akit lehet, azt átverik. Aki nem jár utána a jogainak, azt átverik. Aki nem áll ki az igazáért, azt átverik. Vigyázni kell, de nagyon. Nem kis értékű cuccokról van szó, oda kell nagyon figyelni. -
PaladiN
aktív tag
Azért néha nem árt elgondolkodni azon hogy vajon milyen változásokkal jár a föld lakosságára nézve ha a gazdaságban olyan nagy változások történnek, mint amit te is említesz. Ugyanakkor azt írtam hogy az erősebb győz, ebben szvsz benne van hogy a gyengébb veszít. Szomorú hogy ez van, még ha tény is. Viszont szvsz ennyire nem kellene eltérni a témától. Ennél kisebb jelentősségű dolgokról van itten szó.
-
Allien
veterán
Bocs, részben igazad van, ami a rabszolga munkához való hozzáállást illeti. CSAK ne feledd el, hogy minden a pénz körül forog! Nem függ össze, hogy egy cég milyen frankó, ügyes, hanem melyik nagyobb érdekcsoportba ütközik. Egy pl. már régóta vannak olyan motorok, melyek víz felhasználásával lennének képessek gazdaságossan működni. Csakhogy az olajlobby elnyom MINDEN olyan tevékenységet, ami ebbe az irányba terelné valamelyik céget!
Ez sajna tény! Ezernyi példa van hasonlóra, tehát, nem a gyengék, és betegeken múlik, mert lehet, nem gyengék, és betegek, csak tulságossan is nagy reformokat okoznának a globális gazdaságban, beláthatattlan következményekkel.
-
PaladiN
aktív tag
Nem elfelejtik!
Bocs hogy ezt kell írnom, de vállalkozást általában nem azért hoznak létre hogy maradandót alkosson, hanem hogy pénzt keressen. A maradandó dolgokat meghagyják a művészeknek...
Szvsz amúgy sem működne ha a célok közöztt ott lenne a maradandó.
Korunk kapitalizmusa jobban hasonlít a természet rendjére mint a civilizációra.
A gyengék és betegek általában kihullanak, míg az erősek megeszik a gyengéket. Szomorú ügy de ez van.
Szerintem összetévesztetted a maradandót a hatékonnyal, ugyanis a kereskedelmeben a hatékonyság szellemében lehet javítani a kiszolgálás minőségén, és gondolom jelenleg erre gondoltál.
Továbbá konkrétan a japán cégektől számos hasznos dolgot átvettek pl az általad szidott amerikai cégek is, de sajna ha azzal a megoldással nem lehet hatékonyabban pénzt keresni akkor az bizony nem (vagy még nem) jó/aktuális. Valamint azért azt sem kellene elfelejteni hogy azért a mentalitás sem mindegy. Felénk pl nem fordul elő hogy a munkavállaló rabszolgaként áll a munkához (mellékesen ezt minden vezető el is várja), és önként mindent alávet annak érdekében hogy szolgálja a céget... Vagy te ien vagy/lennél szívesen? -
Allien
veterán
Sahjna, sokan elfelejtik, hogy egy szolgáltató cégnél NEM az utolsó dolgozó (ráadásul, aki éppen az ügyfelekkel van napi kontaktusban) van a főnökért, hanem fordítva, a főnököknek kell a dolgozó munkáját elősegíteni!!! Tudom, hülye példa, de igaziból csak ázsiában, azon belül Japánoknál van normálisabb rendszer, bár, sajna az amcsi zúzda ott is működik. Itt nálunk, és nyugatabbra is inkább az amerikai stílust majmolják, és nem 50 évre gondolnak előre, hanem max 50 napra, ráadásul nem az ''alkotás'', tehát a létrehozás a lényeg, hanem minnél hamarabb, minnél jobb ''eredményeket'' elérni.
Csakhogy, más papíron jól teljesíteni, és több hasznot hajtani, mint ténylegessen, maradandót alkotni. Tudom, hülyén hangzik, de ez van!
-
PaladiN
aktív tag
Félreérthetően fogalmaztam talán. A szervezeti tagoltságból, az információ terjedésétől válik a nagy cég rugalmatlanná. Ez nem arra vonatkozik hogy mindenkire igaz, de konkrétan a kis cégnél a változtatás általában egyetlen személyen múlik, és az információkat közvetlenül is megtapasztalhatja. Ugyanez egy óriás cégnél csak nagyon jól kiépített információviszacsatolással működik, de még úgy is lassabban, mivel a méreteket nem lehet figyelmen kívül hagyni.
-
zso73
veterán
Hali!
De van cég amelyik közepes,vagy lehet akár nagy is és még is rugalmas.Az Oktogonnál vannak.Telefonáltam,hogy kellene vidkari.2 óra mulva ott lesz.15.00-ra.17.30-kor hívtam őket,hogy bocsi ott van még?Igen.Zárás előtt estem be és nem morogtak,és ott volt a cucc.Vissza is járok hozzájuk.
Zso -
b0unCe
aktív tag
megye kmost olaszba es nezegettem milyen hw shopok vannak.
es ezt talaltam.
6. Welcome to Mistral Computer Shop - Pavullo (Modena)
Cortesia e disponibilità affiancate ad una professionalità unica che vi accompagneranno nella scelta del computer giusto per voi. Vendita di pc, monitor, stampanti, scanner, componenti per pc, ...
http://www.mistralsrl.it/ -
PaladiN
aktív tag
Minél nagyobb a cég mérete, annál rugalmatlanabb a cég (kívül-belül).
Ez ugyan általánosítás, de attól még igaz. Majd ha a tényleges verseny indokolja, akkor nem statisztika alapján fogják elintézni a dolgot
Ugyan tény hogy a M$ (legalábbis azt hiszem) a legnagyobb itthon, de ez még szvsz korántsem az a cégméret ahol erre lehetne fogni a ''tétlenséget'', elvégre egy hét alatt kényelmesen végig lehet látogatni az összes boltot. -
jerry311
nagyúr
na tegnap voltam náluk
vettem 2 vinyó beépítő sínt, ebben nem lehet hiba
meg egy kerek IDE kábelt, kapaszkodóval, hogy ki tudjam húzni könnyen a vinyóból.
meg is lepődtem csak 2.5k HUF környékén volt az ár, én csak a kábelre számoltam ennyit. -
Allien
veterán
No, félre értettél! Mint írtam, nem a Mistralról beszélek, hanem egy sokkal nagyobb cégről!!! Mo.-n kb a 3. legnagyobb. Mindenki ismeri, csak nem írom ki a nevét! A lényeg, hogy én is alkalmazottjuk vagyok, és műszaki szolgáltató céget managerek irányítják, üzletkötők. Nem az az érdekük, hogy igazat mondjanak az ügyfeleknek, még. Van köztük normális is, csak ugye az meg kevesebbet keres, mert nem csapja be a ''kedves'' ügyfelet. De ezt mind statisztikával összekötik, mert így lehet benne játszani. Pl.: ha van 1000 elégedett ügyfél, és van melette 15 reklamáló az elmúlt évben, akkor ebben az évben a terv 12 reklamáló.
De ezt el is fogják érni, papíron, ebben bizti lehetsz, mert mindenre van megoldás, papíron!
Én speciel így látom. Sajna, nem nagyon tévedek, maximum az arányokban. -
PaladiN
aktív tag
Már bocs, de ha a tulaj csak számok alapján tájékozódik az szerinted meddig működik? Mármint életképesnek érzed azt hogy ha kezdenek elmaradni az eredmények akkor majd azon takarékoskodnak hogy nem osztanak fizetést mert az is költség? Az üzleti kommunikációt nem véletlenül -talán pont ezért- okítják a leendő managereknek. Ha még jól emlékszem akkor valahogy úgy hangzott az óda hogy a lehető legtöbb összegyűjthető információból kell meghozni a döntést, márpedig a vevői visszajelzések egy pusztán forgalmazással foglalkozó cégnél eléggé fontos adatbázist kellene hogy jelentsen. Márpedig ezen infók alapján nem lehetetlen hogy bemegy a szervízbe és fejtágítás címén elmondja hogy figyeljenek oda az udvariasságra, meg miegyébre, hogy érezze az a szerencsétlen hogy oda van figyelve rá. A tulajdonos más téma, mivel elvileg azért alkalmaz szakembereket hogy segítsenek a döntések meghozatalánál, ehhez képest sok tulajdonos ''nem biztos'' hogy így gondolja, mivel nekik csak a profitmaximalizálás lebeg a szemük előtt, de (!) ennek kisebb a jelentőssége, mivel jelen pillanatban nem arról van szó hogy mindegyik alkalommal visszadobja a szervíz a rossz alkatrészt (bár néha ez is probléma), hanem inkább az a mód ahogy teszi (pl az illetékes kollega). Mellékesen jegyzem meg hogy nekem is ez volt a legfájóbb része az eseménynek.
-
Szaki
tag
A merleg tartalma a konyvelestol fugg, mit hogyan ertekelunk es szamolunk el. A Tulajt nem erdekli a merleg vagy egyes sorai, az eredmeny erdekli ami neki a jovedelem.
Mivel gyakorlo tulaj vagyok es nemi szakertelmem van a szamvitel teruleten, tudom, hogy az informatikai cegeknek milyen koltsegeik vannak. A javitasra visszahozott termek koltsegei (ber) kerulhetnek olyan rovatba ami osszevontan tartalmazza az adott ceg osszes berevel. Tovabba a raforditott anyag es a csere alkatresz beszerzesi arait is lehet egyutt kezelni a normal beszerzesi arakkal de lehet kulon is.
A kulon kezeleskor jobban lathato, hogy a koltsegek hogyan valtoznak azaz ha latja a tulaj hogy novekedik a javitaskor felhasznalt vagy csereben felhasznalt aruk erteke gyorsan oda utes kerdezheti mi okozza ezt? Es a valasztol fuggoen tud lepeseket tenni.
-
PaladiN
aktív tag
?
Ezt légyszíves bővebben. Hogy jön ide a számvitel? Úgy gondolom hogy a tulajokat max a mérleg érdekli a számvitelből, s mivel ez nem egy gyártással foglalkozó cég így nem is érteném hogy mit lehetne annyira félremagyarázni a mérlegen.
A mérlegeredményekből mit lehet máshogy kihozni? -
MuzX
tag
Bocs, ha kicsit Off, mert nem annyira a Mistral...
Láttam, a Bluefisht is szidták, nekem eddig velük csak jó tapasztalatom volt, igaz, nem csak odamentem, hanem ha kellett valami, előtte felhívtam őket telefonon, és ha volt, megkértem, hogy arra a napra tegyék félre nekem, általában gond nélkül lehetett.
Ugyanilyen volt az Aqua-nál is.
Akinél szívtam az a Mikland volt. Vettem karácsony előtt egy MS kártyát (2x128 Mb Lexar), másfél órát álltam sorba, mert több tucat sulinetes vásárlóval volt tele a bolt, és úgy tűnt, mindenütt kiszolgálják őket, mire sorra kerültem, mondták, hogy ''ja, ha nem sulinetes, jöhetett volna külön ide''... kiírva nem volt, én meg nem szoktam tolakodni, amúgy is elég feszült volt a hangulat.
A kártya rossz volt, az egyik bankot nem lehetett formázni se, a másikot csak PC-n, de a digitkamerák azt se látták. A 2 ünnep között egyszer visszamentem vele, 6 körül értem oda, megint sulinetes őrület, az ajtó kulcsra volt zárva, hogy és ajtonálló vigyázta, hogy ne menjen be túl sok ember egyszerre. Mire megértettem magam az ajtónállóval, már 6 óra lett, és aszonták, a szerviz zárva van, márpedig csak a szervíz véleménye alapján orvosolják a hibát.
Az év elején bevittem a szervizbe, azt hittem, kipróbálják, látják, hogy rossz, aztán csere vagy pénz vissza. De nem. Munkalappal piszmogás, a javításra nem vállaltak semmi határidőt. Kérdem a szervizest, mikorra várható ''hááát... ha szerencséje van, 2-3 nap, de lehet akár 2 hét is...''
Kezdett felmenni a pumpa, mondom, mi tart ezen ennyi ideig, 10 perc alatt ki lehet próbálni, vagy még annyi se. Erre néz rám, mint egy gyengeelméjűre, hogy nem úgy van az, mert ők tisztességesen végigpróbálják, teljes írási-olvasási tesztet futtatnak rajta, és az órákig is eltart.
Mondtam, ne nézzenek madárnak, 3 féle rendszeren és 3 digitkamerán próbáltam minden lehetséges módon formázni, írni, olvasni, és rossz.
De hát akkor is ez a rendje, és még sok más dolgot is meg kell csinálniuk előtte, majd telefonálnak, ha megvan az eredmény.
Másfél hétig vártam, hogy hívjanak, aztán én telefonáltam, Először nem is tudták, miről van szó, aztán a háttérben megbeszélték, hogy ja igen, az az MS kártya, azt visszaküldték a forgalmazónak, és várják a visszajelzést tőlük, hogy cserélhető-e. Magyarul vszleg ők nem tesztelték órákig, ahogy mondták, mert akkor miért a forgalmazónak kéne megmondani, hibás-e? Eredmény: telefonáljak vissza másnap.
Na, akkor végre mondták, hogy tényleg rossz, csere, de mivel nincs ilyen raktáron, vagy megvárom amíg lesz (de nem tudják mikor) vagy visszaadják a pénzt. Ez utóbbi legalább zökkenőmentesen zajlott.
[Szerkesztve] -
PaladiN
aktív tag
Nem sértesz meg és remélem hogy nincs igazad. Felzárkózó országban élünk amiben benne van hogy jövünk valahonnan és tartunk valahova. A fejlődés megköveteli hogy a mindinkább élesedő versenyben mint pl a szgép forgalmazóknál hogy többet nyújtsanak a versenytársaknál. Jelenleg ez a M-nál néha annyiban merül ki hogy olcsóbban kínálják a többieknél, viszont erről a pontról előbb utóbb el fog/kell mozdulni. Mivel az alkalmazott/főnök megnyilatkozása azt mutatja hogy azért egészséges hozzáállással van dolgunk így én - talán joggal - abban reménykedem hogy el lehet érni valamiféle változást a ''rugalmatlan'' mammutnál, ha eljut a vevői reklamáció a megfeelő helyekre.
Amúgy nem értem hogy mien statisztikáról beszélsz.
Üzleti kommunikáció, nyereség/forgalmi adatok alakulása, swot analízis. Ezekből meríthetnek információkat de statisztikából? Külső céget kérnének fel hogy adatokhoz jussanak a saját vállalatukat illetően? Amúgy pedig (mivel van ien csak nem az ien ''kicsi'' cégek esetében) ha nem pont a piaci megítélésüket szeretnék felmérni akkor mien tárgykörben készítenének statot? -
Allien
veterán
PaladiN, bocs, nincsen szándékomban Tégedet megsérteni, és az elmeállapotodat sem fírtatom, mert alapból egyetértenék Veled, de sajna ellent kell hogy mondjak Neked!
Alapban, NEM a mistrallra utalok most. Egy nagyon nagy multi cégnél már a felsővezetés bele, de magasról! Ott már statisztikát gyártanak, amit meg úgy variálnak, hogy megfelelljen a tulajdonosnak! Innen lentről legalábbis így látszik! Azt is látom, hogy nem számít, ha ezzel a saját cégüknek ártanak, csak legyen jó az a fránya statisztika! Persze, amíg van nyereség nem olyan nagy dolog.
Valoszínüleg, nem hallgattnak Hofi-t (10 malacból hogyan kell statisztikával 14-t készíteni).
-
PaladiN
aktív tag
Éljen, csak így tovább M$!
T'od azok az emberek akiket te említesz, nos nekik is érdekükben áll hogy vevő orientáltak legyenek, mivel nagyobb cégeknél általában a felső(bb) vezetőket a forgalom/nyereség alakulásában szokták ien oan módon díjazni. Tehát jól felfogott érdekük nem rontani a cég hírét. -
Allien
veterán
PaladiN, én is írkáltam jó dolgokat a Mistralról, mert nekem eddig szerencsém volt, bár 1-2 negatív dolgot is felvázoltam.
DE! zso73, azt Te sem gondolod komolyan, hogy ha az a két tag tényleg az akit megemlítesz, változtattni fognak rajta?! Hiú ábránd, mert (ha jól tudom), a Mistral vezetője éppenséggel egy multi cég vezető beosztású tagja, és az sem arról híres, hogy olyan nagyon vevő orientált lenne (magyarul, több munkahelye van). -
zso73
veterán
Hali!
Az Lx-re is bejelentkezett ez a két tag.
InfiniteReality:Ő a szervíz vezetője személyesen!!!
MCWPB:Meg a M*****L főnöke személyesen!!!
Tehát bele fogja építeni a dolgozó letolásába a negatív dolgokat./Remélem./
Zso -
PaladiN
aktív tag
Ami az esetedet illeti én személy szerint örömmel látom hogy történnek ilyenek is, mivel ez kellene hogy legyen a normális.
De szvsz valamit félreértettél az anyázásokkal kapcsolatban. Azoknak pl az volt az értelme hogy InfiniteReality ide látogatott és látta a ''rengeteg'' negatív észrevételt. Az hogy megpóbálja megvédeni a munkahelyét természetes reakció,de nem is ez a jó benne. Sokkal inkább az hogy ő maga ezt követően talán jobban oda fog figyelni a munkája során, meg esetlegesen ezeket a negatív véleményeket egy-egy beszélgetés alatt átadja egy (pl.) tulajnak aki esetleg meg is hallja az üzenetet, és változtat az alkalmazottakkal szemben támasztott elvárásokon. Így tud fejlődni a dolog. Amennyiben viszont a rossz példákat nem adják tovább akkor hogyan lehet fejleszteni a cégek hozzáállásán? A visszacsatolásra mindegyik fejlődni akaró cégnek szüksége van, csak épp Magyarországon még nem terjedt el ez a szemlélet. Más kérdés hogy miért nem.
Ja és az általad leírt eset lenne a ''végcél'' jelen pillanatban.
[Szerkesztve] -
T_bee
aktív tag
Nekem is volt egy esetem, igaz, hogy nem ilyen nagy dolog.
Neten keresek világító kék ledes ventit, a mistralba van, mondom dejó, be is megyek a boltba. A két eladó egymással beszélget, vagy fél percig le se szartak, aztán megkérdezi, hogy mi kell. mondom ledes venti, mennyibe kerül, és milyen szinbe van. mondja, hogy x ft,és hogy csak fehéren van. Hát, a neten volt kék is. Nem,m mi kéket nem árulunk itt csak fehér van... Azóta swe járok oda.
más
haverom az alienben vett procit. azt mondták, a hét végére lesz, maajds hivják. szonbatojn haver felhivjha őket, azt mondják nincs, de lehet, hogy ha kedvük lesz majd hétfőn elmennek a nagykerbe.
Hétfő: telefon az alienbe: megvane már a cucc? válasz: már péntek óta megvan, csak nem tudják elérni... -
GP-Sz
senior tag
Lehet anyázni
[Szerkesztve] -
GP-Sz
senior tag
Az a baj, hogy mindenki csak akkor ír ilyen fórumokba, ha megszívta valamivel. Abban semmi érdekes nincs, ha éppen nem b@sztak ki veled
Nézz végig pl eg autós fórumot, ott is csak kétféle ember van: aki nagy márka fan és semmivel sem lehet meggyőzni, meg aki megszívta (esetleg a haverja / szomszédja / rokona stb). Az átlag user nem nagyon található meg
Szóval írok már némi pozitív tapasztalatot a Mistrallal. Másfél éve vettem ott Asus A7V333-at, 2x256MB Samsung PC2700as ramot meg egy AXP1800+-t. Hazaviszem, összetákolom, egymás után 2x nem megy fel xp, elő a memtestet, hibás a ram. Szarakodok még picit, erre meghal az alaplap. Na jóvan mondom, akkor biztos az alap volt hibás eredetileg is, irány a Mistral. Kivárom a sorom a szervízben, csákó megnézi az alapot, se kép se hang, szépen kicseréli minden probléma nélkül. Hazamegyek az új alaplappal, összerakom: ugyanaz, mint előző nap, azzal a különbséggel, hogy az alap most nem hal meg, de a mem megint szarNa, megyek vissza a Mistralba, kivárom a sorom, megyek ugyanahhoz a csákóhoz, mondom mi van, nagyon örült nekem
Megnézi a cuccot, erre kiderül, hogy a ram más gépben tökéletesen megy, az asus alap más rammal tökéletesen megy, csak a kettő együtt nem. Előfordul a mai világban. Na most jön a poén: mivel nem konfigot vettem, ezért ők nyilván nem tudják garantálni, hogy együttműködnek a cuccok, szal nem lettek volna kötelesek cserélni / visszavenni semmit, ehhez képest a csávó mondta, hogy vagy az alapot, vagy a ramot levásárolhatom. Mivel ramjuk éppen nem volt, ezért az Asus alap helyett vettem egy MSI KT3 Ultrát oszt azóta is vígan megy. Ennyi.
Ami meg a többi boltot illeti, ugyanolyan szarok azok is. A Bluefishben soha nincs semmi, ami az árlistán szerepel. Az AMPnál volt olyan, hogy másfél milkát rendeltünk meg előre és mikor odamentünk ott várattak minket vagy másfél órát, mert mindig kiszolgáltak mindenkit, aki bejött (akkor is, ha egy doboz cdt akart venni). A 3Tben az orrom előtt vertek át egy tagot, akinek aszonták telefonon, hogy bejöhet Vácról a cuccért, amit megrendelt egy hete, oszt a boltban közölték vele, hogy bocs mégseNemtommelyik boltban velem csinálták meg azt, hogy telefonon beszóltam, hogy van-e P4 2.6C, oszt elcankóztam hozzájuk és mikor odaértem, közölték, hogy télleg van, de rosszul mondták, egy órája felment az ára 8ezerrel (picit ideges lettem. persze nem vettem meg, kevesebbért vettem egy dobozost fél órával később). Szóval ezek a magyar kiskerek. Ezzel a sok szarsággal fizeted meg azt, hogy olcsó az áru. Folyamatosan túlvállalják magukat, a vásárló meg szív. Szerintem a Mistral nem rosszab a többinél.
-
aurum
senior tag
válasz
Vasarnap #227 üzenetére
itt is van( illetve csak volt) ilyen torveny, meg lehet szigorubb is, mint nalatok, azonban a boltok magasrol szarna ra. miert? mert tobb vevojuk van, mint ami ki tudnak elegiteni, bizonyos dolgok csak egy helyen vannak, a tobbi bolt is toluk veszi, stb
azon kivul sok minden nem teljesen legalis uton kerul az orszagba igy nem is tudja a garanciat tovabb paszolni a gyarto fele, neki kellene lenyelni a cucc arat.
de a legrosszabb az, hogy nincs vegrehajto hatalom a torveny mogott. mert bar elmehetsz a birosagra egy 15khuf-os alaplap miatt de tobb lesz a perkoltseg es nem is biztos hogy megnyered.
ket dolgot lehet tenni.
1. megbizhato helyen vasarolsz. van ilyen de nem sok.
2. postan rendeled, ilyenkor dragabb lesz a postakoltseg miatt, de 30 napon belul visszakuldheted indok nelkul es az erkezestol szamitott 30 napon belul vissza kell fizetniuk a vetelarat. ezt egyszerubb jogi uton is rendezni. -
Vasarnap
csendes tag
Sziasztok
Most hogy olvasgattam ezeket a garacialis ugyitezeseket foleg a mistrallal kapcsolatban, elgondolkoztam hogy mennyire is mas itt a helyzet (maryland)
Itt van egy torveny, vagy valami jogszabaly ami, pontosan nem tudok idezni, es kedvem sincs keresegelni, de a lenyeg az hogy valahogy igy szol
Ha barmit veszel a boltban 1 honapig KERDEZES NELKUL VISSZA KELL HOGY VEGYEK, persze ha viszed a szamlat is. Igen jol gondolod pl visszaviszed a CD-t es itt visszafogjak venni.
Hogy miert?
Egy az hogy valami torveny van ra
A Masik meg hogy azzal az elvel elnek a nagyobb vallalatok legtobbnyire, hogy egy megelegedett vasarlo feler masik harommal. (persze itt is vannak kivetelek)
Meg egy erdekes dolog: Karacsonykor pl szamla nelkul visszavettek cserere az arukat, (azert nem adak vissza kezpenzt - hacsak nem vitted a szamlat hogy kezpenzre vasaroltal) De januar valahanyadikaig szo nelkul csereltek az arukat rafizetessel, barhogy a vevo igenye szerint... vagy visszairtak a hitel, vagy a bankkartyakra a penzt
Kozben eszembe jutott a fo pelda amit a hozzaszolas elejen akartam irni csak kimennt a fejembol :-P
Amikor megvettem az ati radeon 9600pro kartyat a best buy nevu uzleben, ott felvezettek az adataimat szamitogepre, es mindenfele szamla, vagy igazolas nelkul visszavihetem, 1 honapig ami persze mar lejart, de a garancia meg van rajta. Szoval nem kell orizgetnem semmi fele dobozt meg szamlat, csak szolok hogy ott vettem, ekkor es ekkor stb...
Egy kicsit hosszu lett, bocs
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Alkarcsont
senior tag
Na most az jön ami velem esett meg: vettem egy másik alaplpot az 500-as AMD-mhez, mert ezen már volt AGP-is.... A lényeg, hogy használt volt, a boltba összerakták (csak azt nem vették figyelembe, hogy a régi alaplpjaim kábeleit dugták rá, ami IDE kábelnél még nem gond, de PS/2 nél már 2 fajta ''kötözés'' van (azért itt vettem, mert máshol nem találtam ilyet) hazavittem nem jó a PS2, visszaviszem nézi nézi hát ez nem jó de tud adni nekem egy egérkártyát a PCI slotba 2500Ft-ot kért érte és járt hozzá egér is, a bökkenő csak az volt, hogy Michrosoft termék volt és bár nagyon hasonlított a csatlakozó a PS2-re nem az volt, másképp helyezkedtek el benne tüskék... Mondom is neki, hogy ezt nem veszem meg mert nem tudok más egeret rádugni és ha ez is elromlik akkor kenhetm a hajamra megfoktam a gépem is kiléptem a boltból... Pár száz méterre ott a kedvenc boltom, ahol AMD procit is árulnak készletről, bemegyek elmondom mi a bajom az eladó nézi nézi, majd bemegy a raktárba kihoz egy másik ''tyúkbelet'' majd kicseréli közben magyarázza, hogy szerinte miért nincs egerem kösz a művelet kipróbáljuk jó! Kérdem mennyivel tartozm 500Ft Na ezt már nevezem.
-
tildy
nagyúr
Akkoriban a párom is irogatott ''vírust''
Bootsectorba reset kód -
Alkarcsont
senior tag
Na várjatok nekem is van egy történetem még annó a DOS-os P1-es korszakból
Én és még 2 haverom elkaptunk egy vírust ha jól emlékszem a Chernobil-t...
Ez egy nagyon mókás vírus 2 dolgot tud művelni, miután a chernobili katsztrófa dátumán aktivizálja magát:
1. tönkrevágja a FAT-ot így lehet utána Fdiskelni majd formázni összes adatnak annyi (igaz milyen vicces ezt csinálta nekem és egy haveromnak)
2. kinyírja a BIOS-t és ezután nem áll fel a gép sőt nem is csinál semmit olyan mintha a gép tönkre ment volna (ezt csinálta egy másik haveromnak) Ő elvitte egy boltba/szervízbe, hogy nem működik azt mondták neki, hogy igen ez szar, de vehet egy másik használt P1-es alaplapot 8E-ért, de beszámítják az alaplapját 1E-ért! persze hogy örült neki, hogy legalább adnak neki valamit a ''szar'' alaplapjáért.... (ekkor még áltsuliba jártunk nem sokat értettünk a dologhoz) na lényeg, hogy ez szombaton volt és vett még egy 16MB SD-t is mint ismeretes a P1-es lapok elég válogatósak ram ügyben és a gép sípolt. Hétfőn visszavitte a memóriát hogy cseréljék ki és lám mi van a polcon? Hát persze hogy az ő alaplapja ott volt és meg lehetett venni, de ekkor már késő is volt bármit tenni azóta nem megy abba a boltba és én sem jobban mondva én voltam, meg is próbáltak rámsózni egy vackot, de résen voltam hehehe -
odani
tag
Na ha ez tényleg így van... akkor a Mistral húzhatja le a rolót.
-
jerry311
nagyúr
válasz
InfiniteReality #218 üzenetére
Előfordul??? Gyakorlatilag nem látam még olyan mistralban vásárolt házat ahol nem valamilyen kivezetés vagy szellőzés kivágására volt ragasztva a címke.
A másik meg a vinyó, mondjuk rég vettem már, de azon ugye rajta van, hogy sérült címke esetén megb...hatom a garanciát. Mit csinál a cég? Kivágja(!) a zacskót, közben a skiccerrel felszántja a gyári matricát majd ráragasztja valahova a sajátját. Gratula!! -
PaladiN
aktív tag
válasz
InfiniteReality #218 üzenetére
Nem tudom hogy mennyi igaz a kötekedésből, amit egyesek nálatok a kiszolgálással kapcsolatban tapasztalnak, mivel nekem kb 3-4 éve volt ilynekhez hasonló tapasztalatom, és azóta nem toltam arrafelé a verdát.
Viszont igazán ajánlhatnál valamit a megoldásra, mint pl. hogy akinek problémája van az ide és ide menjen, és xy-t keresse. Legalább itt a ph-n lehetne valami ilyesmit kialakítani, hogy elébe mejnetek a problémáknak. -
InfiniteReality
őstag
válasz
TudorVigyor #217 üzenetére
''Ügyfélszolgálat, USA, 30 napos visszavásárlás letelte előtt 1 nappal, egy mini-hifiről van szó:
- Mi baja a készüléknek?
- Bal oldali hangszóró néha nem szól.
- Rendben.
Pénz vissza. A dobozba bele sem néztek, mi van benne. Keményen beleálltak.''
Az USA-ban vagy más Nyugati országban ezt lehet, hogy megteheted (sőt, ez lenne az ideális), de próbáld meg ezt magyarországon kivitelezni és rövid időn belül le is húzhatod a rolót. Itthon alapvetően az emberek szemléletével és hozzáállásásval van ''gond''. Sokan dobálóztak itt már ''külföldi garival''. Nem összeegyeztethető a kettő.
A második felvetésed (cimkék hülye helyre ragasztása), sajnos ilyen baromság előfordul! Megpróbálunk változtatni rajta...
Bye! -
TudorVigyor
aktív tag
válasz
InfiniteReality #115 üzenetére
''Viszont vannak dolgok, amikbe keményen beleállunk. Ennyi.''
Ügyfélszolgálat, USA, 30 napos visszavásárlás letelte előtt 1 nappal, egy mini-hifiről van szó:
- Mi baja a készüléknek?
- Bal oldali hangszóró néha nem szól.
- Rendben.
Pénz vissza. A dobozba bele sem néztek, mi van benne. Keményen beleálltak.
Ne értsd félre, sok kiskerben volt már problémám a hozzáállással, szakértelemmel, jogaim érvényesítésével. De attól, hogy XY szemét, attól még a M* is szemét, a mögöttes indokok, piaci szokások és feltételek meg egyszerűen nem a fogyasztóra tartoznak.
Ja és azért jöttem erre a fórumra eredetileg, mert a héten vettem egy házat, és azon is a ventihelyre volt ragasztva a termékazonosító. Azt hittem, vicc. A garanciát meg kérdeztem, de azt mondták, hogy ez részegység, meg minden, szóval ha még aznap visszaviszem, akkor esetleg lehet szó sztornóról. Köszi.
[Szerkesztve] -
jerry311
nagyúr
Ja, jól átvertek, adtak egy ugyanolyan drive-ot ami megy vagy sok éve
Ne nevezd szavatosságnak mert ez ebben az esetben garancia!! Ne keverjük a kettőt.
Garancia esetén odaadod bevzsgálják megpróbálják bebizonyítani, hogy te b***tad el.
Szavatosság esetén a helyzet fordítot, a vásárló próbálja bizonyítani, hogy a termék gyári hibás volt. -
zso73
veterán
Hali!
Akkor te nagyon mákos ember vagy!/Duplán/ Sikerült elintézned a garanciát,és a drájv is megy.Nekem két hónap alatt meghalt az ilyen olvasó!És még két ismerősömnek is!
Üdv Zso -
jerry311
nagyúr
Ez olyasmi lehet, mint hogy amiből többet adnak el több a panasz.
Ahol többen vásárolnak (márpedig a mistralban vannak rendesen!) ott több a panasz.
Eddig egy CD olvasóm halt meg azokból a cuccokból amit ott vettem (kopp-kopp-kopp)
Visszavittem bevizsgálták, közölték, hogy nincs most raktáron, de levásárolhatom, én (csóró középiskolás, 6 éve) meg közöltem, hogy nekem meg nincs raktáron semmi zsé. Vártam 1 hetet lett egy ugyanolyan új cd-rom-om (cyberdrive 40x) mai napig olvassa a CD-ket, mondjuk azt nem értem miért nem indult újra a garancia, hiszen teljes a készüléket 1:1 kicserélték, de mindegy azóta is megy
Mást eddig még nem kellett visszavinnem, remélem jövőben sem kell -
zso73
veterán
Csak azért volt,hogy megmutatta mert fosik,hogy holnaptó bezár a cég!
Mert neki több esze van mint a főnökének!
Zso -
Allien
veterán
Félre ne értsetek, nem vagyok én sem Mistralos, de nekem több a pozitív tapasztalatom, mint a negatív. Ami bizti, üzlet, és üzlet közt is nagy külömbségek vannak! Zuglói kimérésben voltam, 10 db cd-t vettem (~2000 HUF), tehát minimum összegnek nevezném. Kiszlgáló emberke beült a pénztárba, és nyomtatta a papirokat, stb. Már készen voltunk, amikor a polcon megakadt a szemem valamin. Mondom, Elnézést, az ott mi (proc hütők között valami nagy, és réz szinü, becsomagolva)? Odament, levette, megmutatta, sőt, a melette állót is! Kézbe vehettem (csomagolva). Brutális Aerocool hütők voltak, függőleges ventivel!
Van ilyen is!
-
PaladiN
aktív tag
Gyerekek! Most értettem meg hogy miért nyilatkoznak úgy ahogy a mezitlábasoktól elvárnánk!
Így, hogy ők a guruk, nem is csoda hogy nem tudnak arról a szervízben zajlik, mivel ők csak ritkán tolják oda a talicskát. Hangszigetelt irodából ... Viszont ha oda is tolják arra az időre életbe lép a mezitlábasok között az önmoderáció. A főnök előtt... -
J.J. András
őstag
válasz
InfiniteReality #106 üzenetére
tudod öcsém csávó mire mondják a németek hogy ''....hama.... ???? !!!!
akkor azt hiszem ezzel téma lezárva,és picit belegondolsz abba, hogyan,miből éltek meg......
-de azért kíváncsian várom a sok ''hama'' cuccokra adott magyarázatodat.....
[Szerkesztve] -
zso73
veterán
Hali!
infinit realiti meg a barátja MCWBP is itt van?
Király!Az egyik a főnök a másik a szervízvezető!
Zso -
yerico
senior tag
Mostanában bizonyos földrajzi okokból párszor bekukkantottam a Fefo-ba Pécsen. Érdekes módon nem sokkal drágábbak, de a kiszolgálás sokkal barátibb, ráadásul jópár éve meglévő országos cégről van szó.
TP-Compról meg inkább nem nyilatkoznék (az a bizonyos másik cég) most, talán csak annyit, hogy soha a büdös életben nem fogok ott többet vásárolni.
Mistrallal nincs semmi gondom, nagy választék, olcsó árak, a szervíze kiváló, az eladók meg minimálisan odáig eljutnak, hogy megmutassák, amit meg szeretnél vásárolni (utalnék a másik cégre). -
Beck18
tag
Az esetedben nem feltétlen a mistral a hibás szerintem. Leadtad a rendelést az alkatrészeidre, ők felvették foglaló nélkül (már ez is szép a mai világban
)
Én ha vásárlás előtt állok mint most, azért átnézem hogy melyik alaplapba melyik proci és melyik ram való, így picit nehezebben fognak meg
Pécsi mistralról nekem pozitív a véleményem, mindig körbeugráltak (akkor is ha csak egy xaros 4cm-es 800Ft-os ventit akartam venni), ami nem tetszett, hogy pár érdeklődő kérdésemre nem tudtak válaszolni (3 eladó se), ill. hogy pár cuccost nem tudtak nekem meghozni mert ''Ők a központból tudnak lehozatni árut és attól hogy egy nagykerrel partnerkapcs.ban vannak nem biztos, hogy minden a nagyker által forgalmazott terméket tudnak nekem hozni, mivel eleve a központ nem rendel olyat és sajna egyedi igényt nem nagyon tudnak kielégiteni''
Picit furcsállottam, de végülis érthető, nekem annyiból xarabb hogy 1-2 apróságot pestről kell majd beszereznem, viszont ettől még nem lettem idegbeteg max. a pénzem nem a mistral kasszában köt ki
Amikor vettem prociventit, vagy házat mindkettőt szó nélkül bontotta ki a srác alaposan átnézhettem szal korrekt. A házon a matrica télleg nagyon buta helyen van, de táp nélküli szal túl sok dolog nem mehet rajta tönkre
Amit viszont tudok hogy Pécsen sajna nincs más ... 1 cég van ami árban versenyben van a mistrallal de ott nem veszik emberszámba a vevőt
Szervizt nem ismerem, szerencsére még nem volt gondom alkatrésszel, remélem majd a felújításomat követően se lesz
[Szerkesztve] -
attavanti
tag
Pecsi Mistral:
Vettem Microsoft netkeyboardot + dobozaban ajandek egeret, hasznalom hasznalom es az eger huppan egyet mikor hasznalom, leviszem, erre egybol, hol a keyboard? Mondom azzal nincs gond nem cipeltem el, minek.
Erre egyezkedes utan beszivi egeret, megnezi, visszajon, azt mondja, hogy szetszedtem a sajat garancialis egerem es direkt elrontottam, huuu nagyon kivertem a balhet mert csak egy piti, kis tengelyre szerelt ?lapat?-ot kellett cserelni, annyira piti volt a hiba, hogy fel se vitte a garancialapra es ebbol ekkora ugyet csinalnak.
Vasarlokent ha mast nem de tiszteletet elvarok, mert ez a minimum. Lehet, hogy kenyes vagyok de van jobb szorakozasom is mint elrontsam a sajat egerem es garisan szaladgaljak a boltig. Nem is tudom, hogy juthat ilyen az eszebe egy eladonak.
Azota se mentem oda, mas se, estenkent kint cigiznek az ajtoban
Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! 860W Fractal Design ION+ Platinum tápegység garanciával hibátlan működéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2113, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Asus B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- Új MSI Katana 15 Gamer FHD IPS 144Hz i7-13620H 10mag 16GB 512GB Nvidia RTX 4060 8GB Win11 Garancia
- iMac Pro 1.1 2017 Intel Xeon W2150B 64GB 1TB VEGA 64 16GB!!! 1 év garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest